Neequote:Op vrijdag 31 december 2004 12:58 schreef Subhuman het volgende:
Mag ik hier ook nog even zeggen dat ik het serieus leuke onderwerpen vind deze keer?
Spelbrekerquote:Op vrijdag 31 december 2004 12:58 schreef Subhuman het volgende:
Mag ik hier ook nog even zeggen dat ik het serieus leuke onderwerpen vind deze keer?
Dat klinkt al beterquote:Op vrijdag 31 december 2004 13:05 schreef Subhuman het volgende:
Okee, dan zal ik mij wel aanpassen...![]()
![]()
Wat een kutonderwerpen zeg!
![]()
![]()
Elke maand weer hetzelfde liedje!
![]()
![]()
Zoals "mist"?quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:17 schreef Ouwesok het volgende:
Laten we nou niet iemand op het idee brengen om eens een echt k#tonderwerp in te sturen
Te laatquote:Op vrijdag 31 december 2004 13:17 schreef Ouwesok het volgende:
Laten we nou niet iemand op het idee brengen om eens een echt k#tonderwerp in te sturen
quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:21 schreef stil het volgende:
volgens mij wordt het onderwerp AAP
ja, er moet zeker iets mis zijn gegaan want ik heb 0 punten!!quote:Op vrijdag 31 december 2004 15:34 schreef AGee het volgende:
he rewino,
ik denk dat er iets met je telling niet goed is
ik had meer dan 9 punten:
FlyingFox=3
Kwarkie=4
Fotoloog=5
???????????
ik hood dat dit alleen bij andere mij is gebeurd, het viel mij op, omdat ik gisteren al had gezien dat ik meer dan 9 punten had.
Ik kan het zondag pas nakijken voor je, heb mijn bestand hier niet. Maar als het niet klopt zal ik het uiteraard rechtzetten.quote:Op vrijdag 31 december 2004 15:34 schreef AGee het volgende:
he rewino,
ik denk dat er iets met je telling niet goed is
ik had meer dan 9 punten:
FlyingFox=3
Kwarkie=4
Fotoloog=5
???????????
ik hood dat dit alleen bij andere mij is gebeurd, het viel mij op, omdat ik gisteren al had gezien dat ik meer dan 9 punten had.
Hangt ervan af wie het portret maakt, bij sommigen is het geen gezicht.quote:Op zondag 2 januari 2005 21:15 schreef k_man het volgende:
Portret en gezicht is een beetje hetzelfde?
quote:Op zondag 2 januari 2005 21:19 schreef Ouwesok het volgende:
Hangt ervan af wie het portret maakt, bij sommigen is het geen gezicht.
[..]
Hangt ervan af wie het portret maakt, bij sommigen is het geen gezicht.
En daar geeft ie dan weer zeker drie reacties opquote:Op zondag 2 januari 2005 21:36 schreef Subhuman het volgende:
Jij vindt echt dat je posts te weinig hebt hè?
Hij haalt me toch niet inquote:Op zondag 2 januari 2005 21:36 schreef Subhuman het volgende:
Jij vindt echt dat je posts te weinig hebt hè?
daar moet ik idd wel even op reagerenquote:
[..]
Hangt ervan af van wie je het portret maakt, bij sommigen is het geen gezicht.
Ken ik die knakker toch vanquote:
quote:
Nu heb ik een nieuwe monitor nodig.quote:
Mèn! Jij en rewimo zijn professionele spammerts, tsssss. Jullie baggeren er toch wel op los met je 23000+ en 22600+quote:Op zondag 2 januari 2005 21:51 schreef Xilantof het volgende:
daar moet ik idd wel even op reageren
want Rewimo heeft veel meer posts dan ik
okee, ik ben hier dan wel erg
dat geef ik ook toe
Wat is daar raar aan?quote:Op maandag 3 januari 2005 00:02 schreef apestartje het volgende:
nee mooi onderwerp beweging
gewoon met je camera schudden als je een lange sluitertijd hebt ingesteld.
Altijd succes
zegt de 29000+ persoonquote:Op zondag 2 januari 2005 23:33 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Mèn! Jij en rewimo zijn professionele spammerts, tsssss. Jullie baggeren er toch wel op los met je 23000+ en 22600+
Gooi je kalender in de lucht en fotografeer hem in volle vluchtquote:Op maandag 3 januari 2005 10:37 schreef Shark.Bait het volgende:
Als ik nu een foto maak van mijn kalender van 2004, kan ik zie ook insturen? 2004 was voor mij een bewogen jaar
quote:Op maandag 3 januari 2005 11:30 schreef Rewimo het volgende:
Gooi je kalender in de lucht en fotografeer hem in volle vlucht
Ja, ik heb hem nog even laten staan, gisteren werkte het forum niet echt mee en zo kon iedereen nog even de uitslag bekijkenquote:Op maandag 3 januari 2005 11:34 schreef Shark.Bait het volgende:
Rewimo: Moet het stemtopic niet op slot en unsticky?
zo deed je dat toch altijd?
quote:Op maandag 3 januari 2005 11:18 schreef Robertje het volgende:
Ik had gehoopt op model/portret... Beweging, ik laat gewoon mijn zusje een foto maken. Die mislukken toch altijd
ik zat hier ook aan te denken, bij beweging.quote:Op maandag 3 januari 2005 12:48 schreef Puckzzz het volgende:
Bij deze laat ik alvast mijn idee doorschemeren want ik moet een bepaald ding hebben waarvan ik niet weet of dat uberhaupt nog te koop is in de winkel. Ik ga er vanuit dat niemand hier zo lullig is om zelf met mijn idee er vandoor te gaan
Ik zoek zo'n rekje met daaraan een rij van chromen ballen aan kabeltjes. Als je dan de eerste bal naar buiten beweegt en loslaat blijft dat ding een hele tijd tegen die ballen aan ketsen. Soort van perpetuem mobile (OMG hoe spel je dat) MTV gebruikt het ook in een spotje. Weet iemand waar ik zo'n ding nog kan kopen????? Of heeft iemand toevallig eentje thuis liggen die ik mag gebruiken? Ik stuur 'm echt terug!
Ik heb er een heel leuk ideetje mee
![]()
Hee, deze post had ik gemistquote:
quote:Op maandag 3 januari 2005 12:48 schreef Puckzzz het volgende:
Bij deze laat ik alvast mijn idee doorschemeren want ik moet een bepaald ding hebben waarvan ik niet weet of dat uberhaupt nog te koop is in de winkel. Ik ga er vanuit dat niemand hier zo lullig is om zelf met mijn idee er vandoor te gaan
Ik zoek zo'n rekje met daaraan een rij van chromen ballen aan kabeltjes. Als je dan de eerste bal naar buiten beweegt en loslaat blijft dat ding een hele tijd tegen die ballen aan ketsen. Soort van perpetuem mobile (OMG hoe spel je dat) MTV gebruikt het ook in een spotje. Weet iemand waar ik zo'n ding nog kan kopen????? Of heeft iemand toevallig eentje thuis liggen die ik mag gebruiken? Ik stuur 'm echt terug!
Ik heb er een heel leuk ideetje mee
![]()
Vooral als zij het ook isquote:
Maakt niet uit, ik heb er toch geen. Ik heb het plaatje gegoogledquote:Op maandag 3 januari 2005 15:36 schreef Puckzzz het volgende:
Hahaha Ja kinetische ballen. Dat is wat ik bedoel jah
heb ik gelukkig geen last van
Ik vind alleen het standertje niet mooi
Ik zij niet dat het raar was.quote:Op maandag 3 januari 2005 06:45 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Wat is daar raar aan?Dat doe ik altijd
![]()
LIJKT?? WAT BEDOEL JE MET "LIJKT"?!?!?!?quote:Op maandag 3 januari 2005 18:39 schreef Xilantof het volgende:
Shark.Bait lijkt in een goed humeur vandaag
Ik heb hetzelfde probleemquote:ik moet even in 2 weken tijd iets bedenken voor beweging.
heb al 1 ding wat me nu even te binnenschoot.
maar of het echt beweging is....
vloeistoffen en beweging?quote:Op maandag 3 januari 2005 20:19 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
LIJKT?? WAT BEDOEL JE MET "LIJKT"?!?!?!?
Ik ben altijd in een goed humeur! *
[..]
Ik heb hetzelfde probleem
Ik zat te denken aan vloeistoffen en beweging....
bla blaquote:*Uitzonderingen daargelaten. Wat wel eens voorkomt. Maar da's tussen de secondes in, dus niet real-time. Dus dat geldt niet. Tenzij je in antiliaanse guldens betaalt, dan is het 1 kwartje per 60 seconden exclusief b.t.w.; Gehaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie in de toekomst.
duh.quote:Op maandag 3 januari 2005 20:36 schreef Rewimo het volgende:
Weleens in een kopje thee geroerd? Da's toch echt vloeistof in beweging
Je kan hem gewoon kopen bij de EXPO (en kost minder dan 10 euro), heb er laatst zelf ook een gehaald.quote:Op maandag 3 januari 2005 12:48 schreef Puckzzz het volgende:
Bla bla bla...
Weet iemand waar ik zo'n ding nog kan kopen????? Of heeft iemand toevallig eentje thuis liggen die ik mag gebruiken? Ik stuur 'm echt terug!Ik heb er een heel leuk ideetje mee
![]()
Of wat te denken van een lavalamp? daarin is ook vloeistof in beweging en is iets makkelijker/mooier op de foto te zetten.quote:Op maandag 3 januari 2005 20:36 schreef Rewimo het volgende:
Weleens in een kopje thee geroerd? Da's toch echt vloeistof in beweging
De vakbewegingquote:Op maandag 3 januari 2005 22:01 schreef ultra_ivo het volgende:
Gelukkig past het thema dit keer wel binnen mijn eigen fotoplanning
Op 23 januari is er een landelijke schaatsmarathon in Geleen. Dan is er heel wat beweging te zien.
Tja dat weet je natuurlijk niet als je de hele dag op je luie reet zitquote:
Volgens mij weet ie dat wel, maar vraagt hij zich zoals elke maand af wat ie ermee moetquote:Op dinsdag 4 januari 2005 08:10 schreef Oceanonix het volgende:
Psst Flash het nieuwe onderwerp voor de wedstrijd = .................................![]()
Maar dat gaan we hem niet vertellenquote:Op dinsdag 4 januari 2005 08:39 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Volgens mij weet ie dat wel, maar vraagt hij zich zoals elke maand af wat ie ermee moet
We moesten Fles een goede foto laten insturen, bepalen we aan de hand daarvan wat het wedstrijd onderwerp is, kan de rest ook foto's maken, doet ie iig een keer meequote:Op dinsdag 4 januari 2005 08:39 schreef Rewimo het volgende:
Volgens mij weet ie dat wel, maar vraagt hij zich zoals elke maand af wat ie ermee moet
Stromend water. Rivier, uit een flesnee, niet uit Dr_Flash.. iets dergelijks.. Ik denk er nog over na.quote:Op maandag 3 januari 2005 20:30 schreef Xilantof het volgende:
vloeistoffen en beweging?
hoe wil je dat gaan doen dan? wat heb je in gedachte?
Ik concludeer dat mijn retoriek jouw verbale vermogens dramatisch aantastquote:bla bla
Hij doet nooit mee omdat ie niets aankan met de topics... dus vandaar mijn ideequote:Op dinsdag 4 januari 2005 10:33 schreef Puckzzz het volgende:
Ooh Dokter Flits!!!!
En waarom moet hij een foto insturen?
quote:Op dinsdag 4 januari 2005 09:45 schreef exile0000 het volgende:
Ja... Of we houden een fotowedstrijd met als onderwerp "Foto"![]()
quote:Op dinsdag 4 januari 2005 11:01 schreef exile0000 het volgende:
Doorzoek de database voor je favoriete FOK!ker
<<hoop glaswerk>>
Hmmmmmmmm
Is alleen maar logisch als ze niet kunnen spellenquote:Op dinsdag 4 januari 2005 11:03 schreef Dr_Flash het volgende:En dat ik daar dus niet eens tussen sta
Hey waar denk je dat ik die bijnaam aan te danken heb?quote:
Doe dat maar in ONZ danquote:Op dinsdag 4 januari 2005 11:39 schreef exile0000 het volgende:
Hmmm, we kunnen zowat wel een Grappen en Woordspelingen met Dr_Flash' username-topic maken, ik stroom over van de inspiratie!
lange sluitertijd, misschien knippert er 1 met haar ogen, of zwiept ze met haar staartquote:Op dinsdag 4 januari 2005 13:56 schreef Robertje het volgende:
Ik probeer al een paar dagen achter mijn katten aan maar die blijven gewoon doorslapen
Mijn max. is een halve minuut... dat wordt niets. En een foto maken terwijl ik aan werk ben lukt ook niet.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 13:59 schreef pea4fun het volgende:
[..]
lange sluitertijd, misschien knippert er 1 met haar ogen, of zwiept ze met haar staart
ik vind hem mooiquote:Op dinsdag 4 januari 2005 22:34 schreef Puckzzz het volgende:
Ik vind 'm niet scherp genoeg
[afbeelding]
mooie kleuren. Maare.. 'pas' als in .. *slik* *kuch*quote:
Heeeej die Ka heb ik ook:quote:Op dinsdag 4 januari 2005 23:34 schreef Shark.Bait het volgende:
ik ga een lege parkeerplek fotograferen: Ford Ka in beweging noem ik em dan. Alles stijlvol in retro zwart wit natuurlijk ....
Anderhalve week geledenquote:Op dinsdag 4 januari 2005 23:43 schreef Shark.Bait het volgende:
mooie kleuren. Maare.. 'pas' als in .. *slik* *kuch*![]()
archiefwerk?
GAAAAAAAAAAF die is echt mooiquote:
Ja, vind je hem mooi?quote:
succes verzekerdquote:Op dinsdag 4 januari 2005 23:34 schreef Shark.Bait het volgende:
ik ga een lege parkeerplek fotograferen: Ford Ka in beweging noem ik em dan. Alles stijlvol in retro zwart wit natuurlijk ....
Hmmm... mijn idee jatten! durf je welquote:
Geinig ding.quote:Op woensdag 5 januari 2005 08:45 schreef Stephanie_l het volgende:
Kmoest meteen denken aan een foto die ik een jaar geleden heb gemaakt
[afbeelding]
Maar ik wil toch liever iets nieuws maken, *kijkt om zich heen op zoek naar inspiratie*
Als ik me niet vergis stond 'ie op 8.0. Verder gaat 'ie niet. als dat is wat je bedoelt tenminstequote:Op dinsdag 4 januari 2005 23:25 schreef PdeHoog het volgende:
Hij is idd best gaaf. Je moet je diafragma wat verder openzetten voor meer scherpte, Puckzzz (althans...denk ik
)
ik begin er helemaal bezeten van te raken, helemaal met mijn nieuwe camera Mijn vriend zei gisteren al: " je gaat toch niet elke avond met die camera in de weer he?"quote:Op woensdag 5 januari 2005 13:09 schreef PdeHoog het volgende:
Dat bedoelde ik idd Puckzzz. 8 zou goed genoeg moeten zijn. En als je dit met bracketing gedaan hebt
Je hobbyt er al aardig op los zo te zien
Een ventilator erbij zou idd wel eens een mooi effect kunnen hebben. Je ziet dan waar de linten hun beweging vandaan halen.
quote:Op woensdag 5 januari 2005 13:49 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik begin er helemaal bezeten van te raken, helemaal met mijn nieuwe camera Mijn vriend zei gisteren al: " je gaat toch niet elke avond met die camera in de weer he?"
Hou bij dat ideetje wel de Fok!-policy in de gaten * poging doet tot serieus kijkenquote:Op woensdag 5 januari 2005 14:52 schreef Puckzzz het volgende:
hihihi ja ik zal hem ook wat aandacht moeten geven he? Nah ik heb ook nog een ideetje waar ik zijn hulp voor nodig heb. Dan krijgt hij toch aandacht?![]()
meneer heeft niet te klagen hoor![]()
Hij is cameraschuwquote:Op woensdag 5 januari 2005 15:11 schreef Oceanonix het volgende:
Puczkzz
Dan ga je toch een tijdje portretfotografie oefenen!!
Een keer raden wie je model is(kan die niet klagen over een te kort aan aandacht)
quote:Op woensdag 5 januari 2005 15:05 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Hou bij dat ideetje wel de Fok!-policy in de gaten * poging doet tot serieus kijken
Ik kon en kan hem wel zien.quote:Op woensdag 5 januari 2005 15:50 schreef Borelius het volgende:
Ik zag tot mijn verbazing dat mijn plaatje niet te zien was, gold dat voor iedereen?
Nieuwe poging gedaan (vorige pagina aangepast).
goeie!quote:Op woensdag 5 januari 2005 19:25 schreef De_Warme_bakker het volgende:
6 heb ik alvast ingestuurd. Lijkt me toch de beste van de serie.
heb alleen wel die 2 enorm irritant lelijke stofjes weggehaald...
Grin, kan ik begrijpen hoor, en de lichtsporen zijn echt heel erg mooi. Maar ik vind de kracht van een foto met bewegingsonscherpte toch dat er verschil zit in scherp en onscherp (al is het maar de achtergrond die dan scherp is ofzo) Anders is het gewoon een bewogen foto. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Ik denk dat een foto als deze hoge ogen zou kunnen gooien in de wedstrijd.quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:32 schreef Rewimo het volgende:
Pea, het spijt me maar die man was echt niet scherp te krijgenHier nog een uit de serie:
[afbeelding]
Ja dat ben ik. Ik zal morgen bij daglicht proberen die wanhopige look nog eens over te doenquote:Op woensdag 5 januari 2005 20:40 schreef Puckzzz het volgende:
Peaben jij dat? Lache foto's! Ik vind de tweede eigenlijk het leukst. misschien omdat je zo wanhopig kijkt
Ik ben ook weer bezig geweest. Ik post zo wel iets.
Pak eens de schuifmaat erbij. Diameter gat opmeten, diameter statiefschroef opmeten (beide diameters) en vergelijken. Dat weet je het zeker.quote:Op woensdag 5 januari 2005 18:11 schreef De_Warme_bakker het volgende:
klinkt logisch... Ik ging er altijd vanuit dat dat dezelfde schroefdraad is...
de draad niet diep genoeg, denk het niet. Ik krijg hem (statief) er niet eens in...
na een grondige inspectie, vaders erbij gehaald: de schroefdraad is (inderdaad) kapot. de pin van het statief schiet er zo in, zonder dattie grip maakt. beetje jammer dus... morgen maar eens bellenquote:Op woensdag 5 januari 2005 21:41 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Pak eens de schuifmaat erbij. Diameter gat opmeten, diameter statiefschroef opmeten (beide diameters) en vergelijken. Dat weet je het zeker.
een andere schroef? in de zin van...?quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:07 schreef ultra_ivo het volgende:
probeer eens of een andere schroef wel vast te schroeven is in je camera. Dan is er een adaptor te maken.
quote:Op donderdag 6 januari 2005 10:43 schreef stil het volgende:
Pea ik ben benieuwd naar een foto op de stoel overdag, hoe kom je er op.
quote:
Oooooooooooooooooooooooooooouwesok, of je Bowiefan even wilt helpenquote:Op donderdag 6 januari 2005 14:00 schreef PdeHoog het volgende:![]()
Oooooooooooooooooooooooooooouwesok, Bowiefan pest me
* Impry twijfeltquote:Op donderdag 6 januari 2005 14:17 schreef Rewimo het volgende:
Dat kun je dan wel verklappen, Re. Ik denk niet dat we collectief naar NY vliegen om je idee te jatten
Jij begonquote:Op donderdag 6 januari 2005 14:00 schreef PdeHoog het volgende:
[..]![]()
Oooooooooooooooooooooooooooouwesok, Bowiefan pest me
Die van mij is mooier en scherperquote:Op donderdag 6 januari 2005 14:57 schreef Bowiefan het volgende:
[..]
Jij begonze lijken wel veel op elkaar hè...
Ik heb nou pas door waar je om lachtquote:Op donderdag 6 januari 2005 12:34 schreef Bowiefan het volgende:
[..]
..
...
oepsss soory pea
leuk idee trouwens, hoewel ik wel ff moest zoeken naar de beweging, misschien inderdaad beter met dag licht (iets langzamer draaien?)
Vind de foto van Puczzz inderdaad meer beweging uitstralen nu
@DWB: heb je ook een foto met een hele korte sluitertijd van die domme no dingen ?
volgens mij is de beweging al duidlijk genoeg wanneer de stenen aan de ene kant van de foto al liggen terwijl ze aan de andere kant nog staan
@PdeHoog..... hij is niet scherp
Het was ook niet een serieuze inzendingquote:Op donderdag 6 januari 2005 15:45 schreef pea4fun het volgende:
PdeHoog, ik vind hem wel aardig, maar niet woepie. Wil niet zeggen dat ie niet knap gemaakt is hoor. Ik heb bij de vliegshow van de zomer wel gemerkt dat het nog best tegenvalt.
Whaa een geestquote:Op donderdag 6 januari 2005 16:42 schreef Impry het volgende:
Net nog even wat geprobeerd met de trapMaar ik denk dat het iets donkerder moet zijn omdat mooi uit te laten komen. Maar toch hier een voorbeeldje:
1.
[afbeelding]
2. De ZW-versie
[afbeelding]
Reacties/Commentaar?
De instellingen voor deze foto waren:quote:Op donderdag 6 januari 2005 16:50 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Whaa een geest![]()
Leuk idee, misschien iets langzamer lopen en/of diafragma op een hoger cijfer ipv wachten tot het donkerder is?
F22? wow zover gaat mijn cam helemaal nietquote:Op donderdag 6 januari 2005 16:58 schreef Impry het volgende:
[..]
De instellingen voor deze foto waren:
S - 1 sec.
A - F22
ISO - 400
Dus ik had de ISO naar beneden moeten gooien, dan had ik de sluitertijd nog iets langer kunnen maken. (zie ik nu pas)
![]()
quote:Op donderdag 6 januari 2005 17:02 schreef pea4fun het volgende:
[..]
F22? wow zover gaat mijn cam helemaal niet
Ach als je weet waar het anders kan kan je het altijd nog eens opnieuw doen
quote:Op donderdag 6 januari 2005 17:49 schreef pea4fun het volgende:
Is dat niet F2.2 dan? en F9.1? Ik vind het zoveel...
Ja, idd, maar hoe doe je dat nou eigenlijk? (nog vergeten te vragenquote:
Of je leest effequote:Op donderdag 6 januari 2005 18:38 schreef Impry het volgende:
Ja, idd, maar hoe doe je dat nou eigenlijk? (nog vergeten te vragen)
Waar is de camera? Zet je die op een statief ofzo wat ook weer op de stoel gepropt staat?
quote:Op donderdag 6 januari 2005 18:45 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Of je leest effeFotowedstrijd januari: Slowchattopic # 1 - mopperen maar!
Wannaquote:Op donderdag 6 januari 2005 19:06 schreef Re het volgende:
[..]
Times Square... lunch time, wanna meet?
Kan gebeuren, heb ik ook vaakquote:
Ja maar, welke is nou leuker...en moet er nog iets anders? Moet ik bijvoorbeeld meer lachen, zoals bij deze?quote:
De eerste 2 vind ik het leukst, bij de tweede vind ik het wel jammer van de kreukels in je ondergrond.quote:Op donderdag 6 januari 2005 19:50 schreef stil het volgende:
Ook even aan het spelen geweest, is alleen moeilijk iets te bewegen en tegelijk een foto te maken, en mijn statief is ook nog pleite.
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
4
[afbeelding]
5
[afbeelding]
Ik kan het morgen natuurlijk altijd proberenquote:Op donderdag 6 januari 2005 21:27 schreef stil het volgende:
Als je nou die lach met die lichtefoto kan combineren.
Maar als dat niet kan vind ik die lichte het mooist.
Die tweede komt al aardig in de richting. Als ik de regie over het plaatje had zou ik meer aansturen op een bloeddorstige blik recht in de lens, dan komt ie aardig uit op die gejaagde achtergrondquote:Op donderdag 6 januari 2005 21:23 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ja maar, welke is nou leuker...en moet er nog iets anders? Moet ik bijvoorbeeld meer lachen, zoals bij deze?
[afbeelding]
[afbeelding]
of is toch de gepijnigde uitdrukking meer van toepassing...Ik heb zo'n bekken zitten trekken dat ik het niet meer weet....al blijft geloof ik mijn voorkeur toch uitgaan naar die lichte....
Dat is trouwens een vraag aan allemaal hoor.
Frictie-autootjes nemenquote:Op donderdag 6 januari 2005 19:50 schreef stil het volgende:
Ook even aan het spelen geweest, is alleen moeilijk iets te bewegen en tegelijk een foto te maken, en mijn statief is ook nog pleite.
Ik heb heel wat gestoorde foto's gemaaktquote:Op donderdag 6 januari 2005 21:35 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Die tweede komt al aardig in de richting. Als ik de regie over het plaatje had zou ik meer aansturen op een bloeddorstige blik recht in de lens, dan komt ie aardig uit op die gejaagde achtergrond, maar laat eerst je maag even weer herstellen
De reden voor de lichte tint kan ik even niet een twee drie geven. Het lijkt me op een stevige overbelichting, die wel effect heeft op het gezicht en minder op de achtergrond.
Om aan nog langere tijden te komen zou je eens moeten kijken of je camera een ingebouwd grijsfilter heeft, mijn Canon heeft dat wel, in het menu heet dat ' ND-filter' er wordt dan een filter in het objectiefje gedraaid dat de boel nog weer wat verduistert.
Ik ga zondag dus dat kanquote:Op donderdag 6 januari 2005 19:10 schreef Impry het volgende:
[..]
WannaWat een Engels spreekt men tegenwoordig toch... Waar moet dat heen!
Maar ik heb maandag vrijBen je er dan al? Dinsdag moet ik stagelopen, maar misschien kan ik m'n leerlingetjes wel meenemen voor een excursie (Madame Tussaud ofzo
)
Eigenlijk ben ik het gewoon helemaal met je eensquote:Op donderdag 6 januari 2005 21:48 schreef Bowiefan het volgende:
@Pea, ik vind die buitenfoto's mooier als de binnen uitvoeringen
die lichte (15:03) is de beweging (de achtergrond) erg mooi maar helaas is je haar erg onscherp.
de beweging van die laatste (21:23) is niet mooi, je bent daar zelf wel lekker scherp, die daarboven staat ben je zelf ook niet scherp
ik ga dus voor die van 15:30 (als het een crop is moet je misschien kijken hoe die is als je hem minder cropt)
Ik kan natuurlijk nog eens heel snel proberen, maar alles tussen heel langzaam en wat sneller heb ik wel gehad. Ik moet gewoon geluk hebben dat de timer net afgaat als de achtergrond erg groen en dichtbij is...quote:Op donderdag 6 januari 2005 22:03 schreef Rewimo het volgende:
Heb je al verschillende snelheden geprobeerd, Pea? Dat scheelt natuurlijk weer voor de achtergrond.
Komt dat niet doordat het gezicht meer licht reflecteert als de zwarte stoel? Als je namelijk in een donkere ruimte op een wit papier flitst is dat veel feller als wanneer je op een zwart vel flitst.quote:Op donderdag 6 januari 2005 21:35 schreef Ouwesok het volgende:
De reden voor de lichte tint kan ik even niet een twee drie geven. Het lijkt me op een stevige overbelichting, die wel effect heeft op het gezicht en minder op de achtergrond.
Ik zie overeenkomstenquote:Op donderdag 6 januari 2005 21:51 schreef pea4fun het volgende:
Ik heb zitten zoeken in het menu van mijn camera, maar kan geen filter vinden, helaas. Ik zou mijn polarisatiefilter kunnen proberen, of is dat een slecht idee?
quote:Op donderdag 6 januari 2005 22:29 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ik zie overeenkomsten
[afbeelding]
Zal Henri de Toulouse-Lautrec wel zijnquote:Op donderdag 6 januari 2005 22:36 schreef pea4fun het volgende:
@ shark. Zie je wel...er schuilt tóch een kunstenaar in me
Nog één keer danquote:Op donderdag 6 januari 2005 22:36 schreef pea4fun het volgende:
@ Impry...oooow nou snap ik het niet echt dusmaar dat maakt niet uit, blijf gewoon proberen
Ik snap hetquote:Op donderdag 6 januari 2005 22:45 schreef Impry het volgende:
[..]
Nog één keer dan
Wit licht bestaat uit alle kleuren v.d. regenboog. (Van (ultra)violet, via blauw, groen, geel, oranje naar rood en infrarood.)
Een perfect wit voorwerp reflecteert/weerkaatst al het licht dat erop valt.
Een perfect zwart voorwerp absorbeert al het licht dat erop valt.
Bij een wit voorwerp weerkaatst al het licht, dus je ziet veel licht. (overbelichting/hi-key)
Een zwart voorwerp 'eet bijna al het licht op' en je ziet dus bijna geen licht meer. (onderbelicht)
Als je het nou niet meer snapt stop ik![]()
![]()
Dat zou wel dé oplossing zijn jaquote:Op donderdag 6 januari 2005 22:48 schreef pea4fun het volgende:
[..]
* pea4fun negertje gaat zoeken als model
Meen je dat? Oh. Ik vind juist erg jammer dat het aardige idee niet zo mooi heeft uitgepakt als ik had gehoopt. Ik kon de sluitertijd niet kort genoeg krijgen om het echt te bevriezen. Ik bedenk me nu dat ik natuurlijk de ISO nog wel wat op had kunnen schroevenquote:
Hoe raad je het?quote:Op vrijdag 7 januari 2005 09:21 schreef Rewimo het volgende:
Puckzzz, jullie eten omelet vandaag?![]()
Jammer dat het je niet lukte!
Nee, niet echt... het enige is dat ze zweven, waardoor je suggereert dat ze bewegen. Maar echte beweging straalt er niet van af.quote:
Vond ik ook aql, en dan te bedenken dat ze hier erg snel door de kamer vlogen , kon ook niet met een langere sluitingstijd, dan waren ze alweer uit beeld.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 11:22 schreef Impry het volgende:
[..]
Nee, niet echt... het enige is dat ze zweven, waardoor je suggereert dat ze bewegen. Maar echte beweging straalt er niet van af.
Ik ga het buiten nog eens proberen, maar de lucht is hier erg grijs op het moment, en dan moet ik die ook nog knal blauw vervenquote:Op vrijdag 7 januari 2005 11:34 schreef Puckzzz het volgende:
Kon je ze niet een klein stukje volgen met je camera met een langere sluitertijd? Ik vind trouwens de achtergrond niet erg mooi. Ik begrijp dat het je plafond is maar kan je die net even knalgeel verven ofzo? voor de foto![]()
Het ging nog redelijk snel allemaal hoorquote:Op vrijdag 7 januari 2005 12:44 schreef Puckzzz het volgende:
Dubbellu: welke sluitertijd heb je gebruikt? Was wel moeilijk zeker om dat beest stil te laten zitten
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 00:07 schreef stil het volgende:
Gefeliciteerd met je d70 dubbellu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |