quote:Op donderdag 6 januari 2005 10:43 schreef stil het volgende:
Pea ik ben benieuwd naar een foto op de stoel overdag, hoe kom je er op.
quote:
Oooooooooooooooooooooooooooouwesok, of je Bowiefan even wilt helpenquote:Op donderdag 6 januari 2005 14:00 schreef PdeHoog het volgende:![]()
Oooooooooooooooooooooooooooouwesok, Bowiefan pest me
* Impry twijfeltquote:Op donderdag 6 januari 2005 14:17 schreef Rewimo het volgende:
Dat kun je dan wel verklappen, Re. Ik denk niet dat we collectief naar NY vliegen om je idee te jatten
Jij begonquote:Op donderdag 6 januari 2005 14:00 schreef PdeHoog het volgende:
[..]![]()
Oooooooooooooooooooooooooooouwesok, Bowiefan pest me
Die van mij is mooier en scherperquote:Op donderdag 6 januari 2005 14:57 schreef Bowiefan het volgende:
[..]
Jij begonze lijken wel veel op elkaar hè...
Ik heb nou pas door waar je om lachtquote:Op donderdag 6 januari 2005 12:34 schreef Bowiefan het volgende:
[..]
..
...
oepsss soory pea
leuk idee trouwens, hoewel ik wel ff moest zoeken naar de beweging, misschien inderdaad beter met dag licht (iets langzamer draaien?)
Vind de foto van Puczzz inderdaad meer beweging uitstralen nu
@DWB: heb je ook een foto met een hele korte sluitertijd van die domme no dingen ?
volgens mij is de beweging al duidlijk genoeg wanneer de stenen aan de ene kant van de foto al liggen terwijl ze aan de andere kant nog staan
@PdeHoog..... hij is niet scherp
Het was ook niet een serieuze inzendingquote:Op donderdag 6 januari 2005 15:45 schreef pea4fun het volgende:
PdeHoog, ik vind hem wel aardig, maar niet woepie. Wil niet zeggen dat ie niet knap gemaakt is hoor. Ik heb bij de vliegshow van de zomer wel gemerkt dat het nog best tegenvalt.
Whaa een geestquote:Op donderdag 6 januari 2005 16:42 schreef Impry het volgende:
Net nog even wat geprobeerd met de trapMaar ik denk dat het iets donkerder moet zijn omdat mooi uit te laten komen. Maar toch hier een voorbeeldje:
1.
[afbeelding]
2. De ZW-versie
[afbeelding]
Reacties/Commentaar?
De instellingen voor deze foto waren:quote:Op donderdag 6 januari 2005 16:50 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Whaa een geest![]()
Leuk idee, misschien iets langzamer lopen en/of diafragma op een hoger cijfer ipv wachten tot het donkerder is?
F22? wow zover gaat mijn cam helemaal nietquote:Op donderdag 6 januari 2005 16:58 schreef Impry het volgende:
[..]
De instellingen voor deze foto waren:
S - 1 sec.
A - F22
ISO - 400
Dus ik had de ISO naar beneden moeten gooien, dan had ik de sluitertijd nog iets langer kunnen maken. (zie ik nu pas)
![]()
quote:Op donderdag 6 januari 2005 17:02 schreef pea4fun het volgende:
[..]
F22? wow zover gaat mijn cam helemaal niet
Ach als je weet waar het anders kan kan je het altijd nog eens opnieuw doen
quote:Op donderdag 6 januari 2005 17:49 schreef pea4fun het volgende:
Is dat niet F2.2 dan? en F9.1? Ik vind het zoveel...
Ja, idd, maar hoe doe je dat nou eigenlijk? (nog vergeten te vragenquote:
Of je leest effequote:Op donderdag 6 januari 2005 18:38 schreef Impry het volgende:
Ja, idd, maar hoe doe je dat nou eigenlijk? (nog vergeten te vragen)
Waar is de camera? Zet je die op een statief ofzo wat ook weer op de stoel gepropt staat?
quote:Op donderdag 6 januari 2005 18:45 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Of je leest effeFotowedstrijd januari: Slowchattopic # 1 - mopperen maar!
Wannaquote:Op donderdag 6 januari 2005 19:06 schreef Re het volgende:
[..]
Times Square... lunch time, wanna meet?
Kan gebeuren, heb ik ook vaakquote:
Ja maar, welke is nou leuker...en moet er nog iets anders? Moet ik bijvoorbeeld meer lachen, zoals bij deze?quote:
De eerste 2 vind ik het leukst, bij de tweede vind ik het wel jammer van de kreukels in je ondergrond.quote:Op donderdag 6 januari 2005 19:50 schreef stil het volgende:
Ook even aan het spelen geweest, is alleen moeilijk iets te bewegen en tegelijk een foto te maken, en mijn statief is ook nog pleite.
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
4
[afbeelding]
5
[afbeelding]
Ik kan het morgen natuurlijk altijd proberenquote:Op donderdag 6 januari 2005 21:27 schreef stil het volgende:
Als je nou die lach met die lichtefoto kan combineren.
Maar als dat niet kan vind ik die lichte het mooist.
Die tweede komt al aardig in de richting. Als ik de regie over het plaatje had zou ik meer aansturen op een bloeddorstige blik recht in de lens, dan komt ie aardig uit op die gejaagde achtergrondquote:Op donderdag 6 januari 2005 21:23 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ja maar, welke is nou leuker...en moet er nog iets anders? Moet ik bijvoorbeeld meer lachen, zoals bij deze?
[afbeelding]
[afbeelding]
of is toch de gepijnigde uitdrukking meer van toepassing...Ik heb zo'n bekken zitten trekken dat ik het niet meer weet....al blijft geloof ik mijn voorkeur toch uitgaan naar die lichte....
Dat is trouwens een vraag aan allemaal hoor.
Frictie-autootjes nemenquote:Op donderdag 6 januari 2005 19:50 schreef stil het volgende:
Ook even aan het spelen geweest, is alleen moeilijk iets te bewegen en tegelijk een foto te maken, en mijn statief is ook nog pleite.
Ik heb heel wat gestoorde foto's gemaaktquote:Op donderdag 6 januari 2005 21:35 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Die tweede komt al aardig in de richting. Als ik de regie over het plaatje had zou ik meer aansturen op een bloeddorstige blik recht in de lens, dan komt ie aardig uit op die gejaagde achtergrond, maar laat eerst je maag even weer herstellen
De reden voor de lichte tint kan ik even niet een twee drie geven. Het lijkt me op een stevige overbelichting, die wel effect heeft op het gezicht en minder op de achtergrond.
Om aan nog langere tijden te komen zou je eens moeten kijken of je camera een ingebouwd grijsfilter heeft, mijn Canon heeft dat wel, in het menu heet dat ' ND-filter' er wordt dan een filter in het objectiefje gedraaid dat de boel nog weer wat verduistert.
Ik ga zondag dus dat kanquote:Op donderdag 6 januari 2005 19:10 schreef Impry het volgende:
[..]
WannaWat een Engels spreekt men tegenwoordig toch... Waar moet dat heen!
Maar ik heb maandag vrijBen je er dan al? Dinsdag moet ik stagelopen, maar misschien kan ik m'n leerlingetjes wel meenemen voor een excursie (Madame Tussaud ofzo
)
Eigenlijk ben ik het gewoon helemaal met je eensquote:Op donderdag 6 januari 2005 21:48 schreef Bowiefan het volgende:
@Pea, ik vind die buitenfoto's mooier als de binnen uitvoeringen
die lichte (15:03) is de beweging (de achtergrond) erg mooi maar helaas is je haar erg onscherp.
de beweging van die laatste (21:23) is niet mooi, je bent daar zelf wel lekker scherp, die daarboven staat ben je zelf ook niet scherp
ik ga dus voor die van 15:30 (als het een crop is moet je misschien kijken hoe die is als je hem minder cropt)
Ik kan natuurlijk nog eens heel snel proberen, maar alles tussen heel langzaam en wat sneller heb ik wel gehad. Ik moet gewoon geluk hebben dat de timer net afgaat als de achtergrond erg groen en dichtbij is...quote:Op donderdag 6 januari 2005 22:03 schreef Rewimo het volgende:
Heb je al verschillende snelheden geprobeerd, Pea? Dat scheelt natuurlijk weer voor de achtergrond.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |