quote:Op donderdag 30 december 2004 14:14 schreef Martineke het volgende:
ok tnx Karinik wil jou ook best sms-en hoor Githa
Dank je! Ik ga zo de huisartsenpost voor de zekerheid bellen.quote:Op donderdag 30 december 2004 21:17 schreef Randa_v het volgende:
Je kunt niet veel doen Ingrid, alleen afwachten...sterkte![]()
Ik ben me idd doodgeschrokken. Helaas worden de krampen erger.quote:Op donderdag 30 december 2004 21:35 schreef Karin het volgende:
Ingrid het hoeft niet fout te gaan, zie ook Bloedverlies tijdens de zwangerschap Maar kan me voorstellen dat je hier echt vreselijk van schrikt. Is het helderrood bloed? En worden de krampen erger?
Helaas kan je inderdaad niet veel meer doen dan afwachten
Sterkte meissie
Foutje bij het kopieren denk. Heb het maar even aangepast.quote:Op donderdag 30 december 2004 21:53 schreef Martineke het volgende:
wat is ---> 4 januari 2005: Martineke --> KS ----en gt?????
Volgens mij moet dat zolang je niet getrouwd bent, bij elk kind opnieuw (http://www.vpnotarissen.nl/wetenswaardig/kinderen.htm). Het is wel zo dat jullie 2e kind nu automatisch dezelfde achternaam krijgt als het 1e omdat kinderen van dezelfde oudercombinatie nu allemaal dezelfde achternaam krijgen.quote:Op donderdag 30 december 2004 22:24 schreef melonovy het volgende:
Ik had een vraagje, Remco en ik zijn niet getrouwd, dus toen ik zwanger was van Chiara moest Remco het kindje erkennen bij de gemeente. Weet iemand of je dat bij een 2e kindje weer moet doen? Er staat me iets van bij dat dat niet hoeft, maar goed, misschien weet iemand hier het... anders ga ik volgende week even bellen met de gemeente...
ja dat klopt wel, maar het ging toch ook om het erkennen?quote:Op donderdag 30 december 2004 23:54 schreef Anitra het volgende:
Melonovy de 2e krijgt automatisch dezelfde achternaam als het eerste kindje, je hoeft dus helemaal niks te doen nu.
Zelf weg gaan is geen optie , we hebben maar 1 auto en Jeroen moet werken tot 7 uur , zie het niet echt zitten om in het holst van de ochtend hem dan weer op te moeten halen.quote:Op donderdag 30 december 2004 20:59 schreef Githa het volgende:
Xanthe, kan je niet naar iemand toe of iemand bij jou uitnodigen ? alleen is ook maar alleen![]()
ene kant dus jammer dat het eindhoven is geworden en niet utrecht, maar andere kant...daar heb je iedereen om je heenquote:Op donderdag 30 december 2004 22:25 schreef renzell het volgende:
verhaal...
mail geluktquote:Op vrijdag 31 december 2004 10:35 schreef Martineke het volgende:
[afbeelding] lekker nog wat vla schat
ik zal vannacht ook wel hier zitten, we gaan nergens heen en ook ik val om 12 uur bijna om van de1 kat hier is nu al over de zeik, zit verstopt achter de vaatwasser, en andere ligt ongemakkelijk te kijken op de bank
ze zijn hier ook vuurwerk aant afsteken en het is hier een plein met gebouwen rondom, lekkere herrie dus.
ow en mail i sgelukt Githa, maar dat had je wel door denk ik
Deze keer dus niet...quote:Op vrijdag 31 december 2004 00:42 schreef Bar_en_Mar het volgende:
een toekomstige tante kan het toch ook goed hebben Be
Dat zeiden ze ook tegen mijn zus... We zijn vandaag al 1 week over de uitgerekende datum.quote:Op vrijdag 31 december 2004 09:47 schreef snakelady het volgende:
BE, eind januari word ik tante alleen de baby is al zo ver ingedaald dat ze het eerder verwachten.
dus ik weet hoe je je voelt.![]()
Ik heb "echte" champagne waar geen alcohol in zitquote:Op vrijdag 31 december 2004 11:54 schreef Martineke het volgende:
fijn dat julli ewat meer gerustgesteld zijn Ingrid en Djeezen laat die alcoholische versnapering maar staan ja
![]()
ik wou ook meedoen vanavond, ik zit vanavond aan de kinderchampagne![]()
Ja, dat heb ik ook! Ik hou het dan zo lang mogelijk op.quote:Op vrijdag 31 december 2004 11:45 schreef Xanthe het volgende:
Jeroen begon gisteren nog dat ik anders maar ergens heen moest gaan en moest blijven slapen...
Die is gek!Ik slaap al slecht en wil zeker nu met mijn bolle buik gewoon in mijn eigen bedje slapen in de buurt van mijn eigen toilet.
Herkennen jullie het dat wanneer je elders slaapt en je moet naar het toilet dat je dit zolang mogelijk gaat proberen uit te stellen omdat je anders bang bent dat je iedereen wakker maakt?
Dat hoef je dus niet te gaan proberen als zwangere hahaha....
Nog tips voor leuke films?
(Heb nog niet eens gegeken of er iets leuks op tv komt)
Ik zal vanaf nu daarheen verhuizen.quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:29 schreef Karin het volgende:
He wat fijn Ingrid dat het niet doorgezet heeft en dat je weer gerustgesteld bent
Dames zullen we de Oud en Nieuw en andere offtopicdingen bespreken in het speeltuinbankje - nr. 184
Het regent nu pijpenstelen, dus het geknal is nu afgelopen gelukkig. Enne, we gaan er met volle moed tegenaan en gaan ervan uit dat alles goed komt!quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:32 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Wij hebben al dagen last van vuurwerk. Gigantische herrie. Erg irritant. Slaapt ook niet zo lekker.
Idd!quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:34 schreef Djeez het volgende:
[..]
Het regent nu pijpenstelen, dus het geknal is nu afgelopen gelukkig. Enne, we gaan er met volle moed tegenaan en gaan ervan uit dat alles goed komt!
Vooral dat wachten is gewoon kut!!! Denk je/jullie dat ik maandag een echo mag hebben? Dat zou ik dan wel graag willen, weet alleen niet of je er iets op kan zien. Hartje knipperen? Weet iemand dat met ca 6 weken.quote:Op vrijdag 31 december 2004 15:28 schreef Merisse het volgende:
Verdorie Ingridwat is dat toch vreselijk he, dat ze niks kunnen doen en dat je maar moet afwachten. Veel sterkte voor jou en Djeez
Ik zal het wel aan de ha vragen. Ik ga heel rustig aandoen. Geen zin in vanaaf. Ga nu bankhangen.quote:Op vrijdag 31 december 2004 15:50 schreef bixister het volgende:
met 6 wken is er meestal nog geen hartje te zien volgens mij. op z'n vroegst bij 7 à 8 weken (zo uit m'n hoofd hoor). maar he wat ellendig ingrid en djeez, dat het bloeden toch doorzet. veel sterkte en doe maar heel rustig aan dit weekend.
Mijn eerste echo was ook met 6 weken en het hartje was toen al wel te zien, beter als het vruchtje zelf maar dat was waarschijnlijk omdat zo'n hartje klopt.quote:Op vrijdag 31 december 2004 15:41 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Vooral dat wachten is gewoon kut!!! Denk je/jullie dat ik maandag een echo mag hebben? Dat zou ik dan wel graag willen, weet alleen niet of je er iets op kan zien. Hartje knipperen? Weet iemand dat met ca 6 weken.
Idd! Als het dan echt mis gaat, laat het dan meteen weten! Maar nee, nu moet ik het hele weekend afwachten. Ik hoop maar dat ik maandag meer weet.quote:Op vrijdag 31 december 2004 16:58 schreef phileine het volgende:
Het is waar dat het nog steeds alle kanten op kan, er is 50% kans dat het wèl goed gaat, maar ik begrijp alles van je onzekerheid en je verdriet. Je wilt het nu gewoon zeker weten welke kant het op gaat. ik heb er hier toen ook iets over geschreven
sterkte!
*smelt*quote:Op vrijdag 31 december 2004 19:12 schreef renzell het volgende:
Gister trouwens wel iets leuks gevoeld wat veel zwangere dames ongetwijfeld zullen herkennen. Ik voelde ineens dat het kleintje de hik had: Erg grappig en schattig!![]()
En ineens sloeg het besef in als een bom: shit, er zit echt een klein mensje in mij, een klein iemandje, die zomaar, onafhankelijk van mij, de hik kan hebben....![]()
quote:Op vrijdag 31 december 2004 19:59 schreef Djeez het volgende:
Dames, het is misIk heb in dit topic geplaatst, we hopen dat jullie willen reageren...
Miskraam
Neee!!!! Niet doen niet zeggen!!! Alle clichés op een rijtjequote:Op vrijdag 31 december 2004 21:07 schreef Mannonetje het volgende:
[..]
Ik weet dat je niet op zo'n antwoord zit te wachten, maar hoe verdrietig het ook is, je lichaam heeft niet voor niets het vruchtje afgestoten. Ik kan er over mee praten. En na 1 miskraam kom je echt nog niet in de medische molen terecht hoor,daar gaat veel meer aan vooraf. Jullie zijn jong, dus word er van jullie verwacht dat jullie het zeker eerst op eigen houtje blijven proberen. En dat zou ik dan ook zeker doen. Het verdriet slijt en zal zijn plaatsje krijgen, waarna jullie zeker wel weer open zullen gaan staan voor een nieuwe zwangerschap. Veel sterkte, liefs Manon
Ik schrok er wel van dat die kleine je zoveel pijn kon doen...quote:Op vrijdag 31 december 2004 21:57 schreef renzell het volgende:
Jeetje ja Xanthe, heftig is dat he, zo'n kleintje met zo veel kracht in je dat ie je soms gewoon pijn kan doen. Die kids van ons.... nog niet eens geboren en nu al brutaaltjes!![]()
Geef het dan ook niet!quote:Op vrijdag 31 december 2004 21:07 schreef Mannonetje het volgende:
Ik weet dat je niet op zo'n antwoord zit te wachten
Is toch ook logisch, huil maar uitquote:Op vrijdag 31 december 2004 21:25 schreef Ingrid19 het volgende:
We hebben de 1e cliches al gehoord. Het helpt niet. Ik weet verder ff niks te zeggen. Beetje te emo nu denk ik.
Dat weet ik wel Loena-tik, ik heb het zelf al 3 keer mee gemaakt!! En ik heb het verdriet ook een plaatsje kunnen geven. En dat zal Ingrid en Djeez ook straks ook zeker lukken. Maar Djeez wil nu al de moed op geven en is bang dat hij straks in de medische molen terecht komt. Maar daar hoeft ie echt niet bang voor te wezen. Ik zal mijn verhalen in vervolg beter uitleggen. Maar voor dat jij wat zegt (Loena-tik) denk dan ook een beetje beter na! Dank je!!quote:Op vrijdag 31 december 2004 21:20 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Neee!!!! Niet doen niet zeggen!!! Alle clichés op een rijtjeSorry hoor maar vind je behoorlijk kort door de bocht als ik het even zeggen mag, je weet werkelijk niet waar je over praat!!!
Allereerst heel vervelend dat je dit drie keer hebt moeten meemaken. Maar ik snap het dan niet helemaal waarom je dan toch zulke botte opmerkingen maakt, maar goed misschien heb jij die opmerkingen ook gehad na je miskramen en ervaarde jij deze als troostend. Kan natuurlijk, maar goed, ik kan me in jou proberen te verplaatsen maar ik ben jou niet. Net zoals jij Ingrid/Djees niet bent, je kunt niet voor een ander bepalen hoe hij/zij zich over een poosje voelt. Vind ik persoonlijk een beetje baggetaliserend over komen. Zo van: over een poosje is het verdriet wel weggezakt dan heb je er heus wel weer zin in( was bij mij ook zo duss...)quote:Op zaterdag 1 januari 2005 11:51 schreef Mannonetje het volgende:
[..]
Dat weet ik wel Loena-tik, ik heb het zelf al 3 keer mee gemaakt!! En ik heb het verdriet ook een plaatsje kunnen geven. En dat zal Ingrid en Djeez ook straks ook zeker lukken. Maar Djeez wil nu al de moed op geven en is bang dat hij straks in de medische molen terecht komt. Maar daar hoeft ie echt niet bang voor te wezen. Ik zal mijn verhalen in vervolg beter uitleggen. Maar voor dat jij wat zegt (Loena-tik) denk dan ook een beetje beter na! Dank je!!
quote:Op zaterdag 1 januari 2005 17:30 schreef ThunderChild het volgende:
Misschien een idee voor een gok-topic: Wanneer Brighteyes E-I-N-D-E-L-I-J-K eens tante ??![]()
Was het al bekend wat het frummeltje is/zou worden of is dat nog een groot ? ??quote:
Nee, dat is dus niet bekend, ook niet bij mijn zus en haar man. Een groot mysterie dus nog...quote:Op zaterdag 1 januari 2005 17:37 schreef ThunderChild het volgende:
Was het al bekend wat het frummeltje is/zou worden of is dat nog een groot ? ??
Waar jij wil Ingrid. Hier, in het miskraam topic of in het 2e streepjes topic, dat maakt niet veel uit hoor.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 19:24 schreef Ingrid19 het volgende:
Bedankt voor jullie steun! In welk topic kan ik het beste posten wat de ha maandag zegt?
Op het moment klinkt dat nog best positief, die opmerking. Bij mij kwam er laatst iemand opquote:Op zaterdag 1 januari 2005 21:21 schreef Githa het volgende:
Vandaag de familie rondes maar ff gedaan ....kon iedereen zich weer ff vergapen aan mijn dikke buiken de leuke opmerkingen die dan weer rond vliegen
" GOH! jij hebt flink gegeten met kerst" offuh "wat zie jij er gezond zwanger uit "
ja ja, je mag ook gewoon zeg ...GOH! wat ben je veel aangekomen en dan kijken ze je nog raar aan als je niks te eten wil, zo van " zwangeren eten toch altijd veel " en wanneer je dan verteld dat je al twee weken niet kunt eten, lachen ze hard "ja ja dat zou ik ook zeggen"
![]()
quote:Op zaterdag 1 januari 2005 21:34 schreef TearSong het volgende:
[..]
Op het moment klinkt dat nog best positief, die opmerking. Bij mij kwam er laatst iemand op
Stefan en mij af om te vragen hoe het ging met de zwangerschap. Stapte eerst op Stefan af met een positief: wat zie jij er goed & gezond uit. Keek toen naar mij en zei direct: 'tja, en dan kunnen we van jou niet zeggen...' Nou jaa zeg!
Gelukkig nieuwjaar allemaal natuurlijk
heb alleen gereageerd met een zwak: 'en bedankt dan maar' en ben vervolgens naar het toilet vertrokken om even flink te schelden en te huilen. Voelde me inderdaad erg moe toen maar juist dan zit je niet op zo'n opmerking te wachten natuurlijkquote:Op zaterdag 1 januari 2005 21:55 schreef Githa het volgende:
[..]
JOH! ... en wat zei jij ?
op zoiets kan ik beter reageren als dat nep aardig doen![]()
quote:Op zaterdag 1 januari 2005 23:39 schreef Xanthe het volgende:
Ik heb Jeroen betrapt!!! LOL!!!
Ik mag nooit zeggen "wij zijn zwanger" enzo...
Altijd verbeterd ie me dan in het bijzijn van anderetot grote ergernis af en toe...
Maar wat schrijft ie zelf??? Dat "wij zwanger zijn" hahaha en "wij zijn uitgerekend"
Ja ja.....
Omdat zij zwanger is en hij niet, of zoiets . . .quote:
quote:Op zondag 2 januari 2005 09:07 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Omdat zij zwanger is en hij niet, of zoiets . . .
quote:zwan·ger (bn.) Bron
1 een kind dragend
quote:Op zondag 2 januari 2005 11:30 schreef snakelady het volgende:
jippie, Remco heeft voor het eerst de kleine frutsel gevoeld vanochtend, we lagen lekker op bed en Remco legde zijn hand op mijn buik en de kleine schopte flink.
Ben helemaal blij nu.
O,ja, wij zeggen altijd dat wij in verwachting zijn en dat ik zwanger ben.
quote:Op zondag 2 januari 2005 18:41 schreef ThunderChild het volgende:
Zeg dames, vinden jullie eigenlijk niet dat Brighteyes een verkapte meldingplicht heeft ??![]()
quote:Op maandag 3 januari 2005 18:41 schreef Anitra het volgende:
Geniet morgen enorm en niet gelijk nnaar de wc willen lopen
Sorry ik zit me op het moment echt te bescheurenquote:Op maandag 3 januari 2005 20:38 schreef Ladybos het volgende:
en ik heb normaal van die kleine elegante voetjes... snik...
Wat denk jij nouquote:Op maandag 3 januari 2005 20:30 schreef Ladybos het volgende:
Duim maar voor me als je wilt..
Gemiddeld duurt het 1,5/2 uur voodat iedereen weer op de kamer is. Dus we moeten nog even wachten helaasquote:Op dinsdag 4 januari 2005 09:26 schreef Githa het volgende:
ik zit start klaar om het nieuws te ontvangen
![]()
Hoelang duurt een KS gemiddeld zo'n beetjeen dan natuurlijk meegerekend wanneer ze haar foon vast kan houden
![]()
Spannend hoor![]()
Bij mij nog wel een uurtje langer trouwens. 23.00 uur naar de ok, 23.38 uur Christan geboren, rond 02.00 uur lag ik nog op de IC (er is 's nachts geen verkoever) en ergens daarna werd ik naar mijn kamer gebracht.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 09:37 schreef Anitra het volgende:
Gemiddeld duurt het 1,5/2 uur voodat iedereen weer op de kamer is. Dus we moeten nog even wachten helaas
quote:Op dinsdag 4 januari 2005 09:37 schreef Anitra het volgende:
[..]
Gemiddeld duurt het 1,5/2 uur voodat iedereen weer op de kamer is. Dus we moeten nog even wachten helaas
quote:Op dinsdag 4 januari 2005 10:01 schreef Beaker het volgende:
Githa![]()
Ik zag stiemum je post en dacht JAAAAA!!!! beebje is er ........niet dus......
Dat was alweer afgeschaft zo ver ik weet.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 11:39 schreef Merisse het volgende:
En je mag niet bellen/sms-en vanuit een ziekenhuis. Tenminste, ik geloof dat ze daar inmiddels van aan 't terug komen zijn en dat er al ziekenhuizen het verbod op mobiel bellen hebben afgeschaft.
Ik hoop het voor je. Ik ga duimen dat je lekker thuis mag/kan bevallen.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 12:11 schreef Githa het volgende:
tot nu toe gewoon thuismaar ik moet vrijdag weer voor een echo want er was twee weken terug even spraken dat hij misschien te groot was voor een normale bevalling maar toen wees de omvang van mijn buik uit dat dat allemaal nog wel ging lukken
Hij was toen 4 weken groter maar misschien is dat allemaal weer bijgetrokken vrijdag ?
Ga er gewoon vanuit van wel hoor![]()
Dat kan ook nog jaquote:Op dinsdag 4 januari 2005 12:41 schreef Leah het volgende:
Eerder apestoned van het eerste shotje morfine vermoed ik, dan wil een mens nog weleens vergeten te sms-en.
Ja dat van mij heeft ze ook en ik heb ook nog geen SMSje gehad.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 15:39 schreef Githa het volgende:
ik vind het nu wel erg lang durenmisschien is ze mijn tel nummer kwijt
Karin ze had dat van jou toch ook ?
Jij had em naar bolletje gestuurd.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 16:15 schreef dutchie het volgende:
Karin, weet jij heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel toevallig nog wanneer jij destijds van mij een sms-je kreeg? Of had ik die naar Lois gestuurd?
Lois, weet jij heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelll toevallig nog wanneer jij destijds van mij een sms-je kreeg?
![]()
Kan me voorstellen dat je beetje erg boos bent. Dat het vocht er bij hoort oke, maar ze kan idd wel iets opbeurend zeggen toch? Is er geen andere vk in de buurt? Je bent immers een mens met een naam en niet een nummer. Dikkequote:Op dinsdag 4 januari 2005 17:07 schreef Ladybos het volgende:
Nou ben bij de vlos geweest, wat een tr*t van een mens zeg. Wist echt helemaal niets over mijn situatie (en vond het teveel moeite even mijn kaart te lezen), vond het maar onzin dat ik niet in het zknhuis wil bevallen, en dat vocht vasthouden dat hoorde er nou eenmaal bij, er kon nog geen 'vervelend voor je' vanaf. 't zullen m'n hormonen wel zijn maar ik vond het een rotbezoek. Was 3 kilo aangekomen in ruim 1,5 week tijd, lijkt me een beetje veel, zal wel door het vocht komen.
mee eensquote:
bij mij ook nog nietquote:Op woensdag 5 januari 2005 12:39 schreef bixister het volgende:
alleen is meneer/mevrouw nog steeds niet ingedaald. hmmz, niet zo handig, maar ik maak me niet echt zorgen.
Ik voel bovenin ook een harde bol en hij ligt toch echt met zijn hoofdje naar beneden dussuh billetjes kunnen ook erg hard aanvoelen hoorquote:Op donderdag 6 januari 2005 10:05 schreef Jdee het volgende:
Githa> echo! aan de ene kant leuk, maar ook spannend hoor. succes morgen!
Ik was dinsdag naar de vk en die kan dus niet goed voelen hoe t kindje ligt (maar ik voel zelf linksbovenin een harde bol, dus t zal wel stuit liggen dan toch?) en met die harde buiken van me... Naja, volgende week terug komen, hopen dat het dan gedraaid is en duidelijk te voelen is, maar als ie niet gedraaid is (of het niet te voelen is) moet er een echo gemaakt worden (in het zkh) en dan wordt er bekeken of er gedraaid zou kunnen worden of dat het een ks wordt (brrr) etc etc... wel erg spannend eigenlijk. Aan de andere kant: zie'k het kindje weer(positief denken!)
ik ookquote:Op donderdag 6 januari 2005 10:26 schreef Jdee het volgende:
Oh trouwens, als t de hik heeft voel ik dat eigenlijk alleen maar net boven mn schaambot. Jullie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |