* Jdee meldt zich. Thuis sinds gistermiddag, meteen in bed gedoken want kapot. (Wist niet dat het zoveel energie kostte met een taxi naar huis te gaan en dan 2 trappen op te moeten na 2 dagen liggen, pfff). In het kort: heb al sinds 19e week harde buiken, maar dacht dat het gewoon bijhoorde. Voelde ze ook eigenlijk alleen snachts, en af en toe overdag na een stressy dag. En snachts max 1 per 15 mins. En je 'hoort' te bellen naar de VK bij eens elke 10 minuten. Dus ik dacht, komt wel goed.
Op CTG scan blijk ik er echter elke 5 minuten (!) een te hebben. constant. iek. Regelmatige harde buiken -> stiekum aan het bevallen? Verder wat verweekte baarmoedermond, en lengte van de baarmoederhals(normaal cm of 4) is wat minder dan 'normaal'. Maar ze weten niet of ik dat zowieso heb. Dus 2 dagen blijven, elke keer metingen. En het is niet veranderd (dus wellicht ben ik gewoon een raar kind met een raar kind
![]()
).
Vandaag, zaterdag, om 3 uur weer even terug om weer te meten en dan wordt er weer besloten of ik naar huis mag of moet blijven (tot aan mn bevalling?!?! ACHT weken? zucht...)
Dus nog even spannend.
Verder heel erg genoten van thuis zijn, als ik straks moet blijven is dat (pardon le mot) Kut. maar dan ben ik er deze keer meer op voorbereid, emotioneel en qua spulletjes... Geen internet helaas daar... Maar goed, mocht dat het geval zijn, dan heb ik er enigzins vrede mee, want het gaat niet om mij alleen natuurlijk.
En bovendien weet ik nu dat het een mogelijkheid is, dat ik moet blijven, terwijl ik woensdag niet eens Neelix naar huis heb gevraagd omdat ik dacht slechts een half uurtje bezig te zijn...
Dus eh. Misschien tot vanavond dan maar, dames...
en ontzettend bedankt voor de lieve reacties... echt super...
en
tex en Micha gefeliciteerd!!! dikke kus voor alledrie en een geweldige kraamtijd gewenst!