abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24317462
Ik ben blij dat mn vervangende ha zo'n lieve man is. Ik was al bang dat het een oude zeurpiet zou zijn. Hij heeft rustig de tijd genomen om me te onderzoeken en dingen uit te leggen en voor onze vragen. Ik voel me een stuk beter.

Gelukkig maar dat ik geen champagne lust!!!

Maarre, chocola(demelk) mag wel, dusse.....
  FOK!fossiel vrijdag 31 december 2004 @ 12:29:24 #52
2628 Karin
pi_24317576
He wat fijn Ingrid dat het niet doorgezet heeft en dat je weer gerustgesteld bent

Dames zullen we de Oud en Nieuw en andere offtopicdingen bespreken in het speeltuinbankje - nr. 184
  vrijdag 31 december 2004 @ 12:30:35 #53
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_24317605
gelukkig ben je gerustgesteld Ingrid.... nu lekker genieten van het zwanger zijn en van de chocolademelk
pi_24317644
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 11:45 schreef Xanthe het volgende:
Jeroen begon gisteren nog dat ik anders maar ergens heen moest gaan en moest blijven slapen...
Die is gek! Ik slaap al slecht en wil zeker nu met mijn bolle buik gewoon in mijn eigen bedje slapen in de buurt van mijn eigen toilet.
Herkennen jullie het dat wanneer je elders slaapt en je moet naar het toilet dat je dit zolang mogelijk gaat proberen uit te stellen omdat je anders bang bent dat je iedereen wakker maakt?
Dat hoef je dus niet te gaan proberen als zwangere hahaha....

Nog tips voor leuke films?
(Heb nog niet eens gegeken of er iets leuks op tv komt )
Ja, dat heb ik ook! Ik hou het dan zo lang mogelijk op.

Hou je van cabaret? Als je dichtbij woont, mag je wel langskomen hoor! Waar woon je ookal weer?

Wij hebben al dagen last van vuurwerk. Gigantische herrie. Erg irritant. Slaapt ook niet zo lekker.
pi_24317676
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 12:29 schreef Karin het volgende:
He wat fijn Ingrid dat het niet doorgezet heeft en dat je weer gerustgesteld bent

Dames zullen we de Oud en Nieuw en andere offtopicdingen bespreken in het speeltuinbankje - nr. 184
Ik zal vanaf nu daarheen verhuizen.
pi_24317677
Ingrid, wat fijn dat je gerustgesteld bent, dat is altijd lekker, nu blijven we hopen dat de bloeding niet een teken van een miskraam was, heel veel sterkte en geluk!
Het voelt goed hè?
A je to!
  Redactie Frontpage vrijdag 31 december 2004 @ 12:34:06 #57
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_24317697
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 12:32 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Wij hebben al dagen last van vuurwerk. Gigantische herrie. Erg irritant. Slaapt ook niet zo lekker.
Het regent nu pijpenstelen, dus het geknal is nu afgelopen gelukkig. Enne, we gaan er met volle moed tegenaan en gaan ervan uit dat alles goed komt!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_24317871
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 12:34 schreef Djeez het volgende:

[..]

Het regent nu pijpenstelen, dus het geknal is nu afgelopen gelukkig. Enne, we gaan er met volle moed tegenaan en gaan ervan uit dat alles goed komt!
Idd!
pi_24319315
Martineke, het is je vergeven hoor Zullen mijn hormonen wel weer zijn, voel me nogal gauw buitengesloten Hier gaat het dus niet zo jofel, mijn rug heeft het nu echt begeven dus ik kan bijna niets meer, verrek van de pijn. Ik hou ook heel veel vocht vast waardoor ik veel meer last heb van mijn nek (ik heb een whiplash). Verder slaap ik knudde of zeg maar zo goed als niet dus dan trek je het ook een stukje minder makkelijk. Mijn ouders zitten heeeeeeel ver weg in Nieuw Zeeland en die mis ik best wel, en met mijn man gaat het ook nog niet zo goed (hij heeft een burn-out) dus dat kost ook best veel energie/inlevingsvermogen. We moeten nog best veel dingetjes doen/regelen voor de kleine er is (o.a. hebben we nog steeds geen geboortekaartje) en dat begint me nu ook wel dwars te zitten (nesteldrang ?). Maar aan de andere kant vind ik het zwanger zijn nog steeds zo bijzonder en kan ik er soms al om huilen dat ik straks niet meer zwanger ben (en aangezien het waarschijnlijk bij 1 kindje blijft is het gelijk een 'afscheid'). Ja ja wat hormonen al niet met een mens kunnen doen Ook is het nog steeds onzeker of ik nu thuis mag bevallen of toch ivm medicijngebruik naar het ziekenhuis moet, wat ik dus echt niet wil (zeker ook gezien de ervaringen van Luchtbel). Maar dat horen we dus als het goed is volgende week donderdag, en dan komen ook mijn ouders weer thuis dus dan is er weer wat meer duidelijkheid. En moet ik dan toch naar het ziekenhuis dan ga ik kijken of ik niet naar een ander ziekenhuis in de regio kan.

Jij veel sterkte met de laatste daagjes, het lijkt me zo raar en spannend om precies te weten wanneer je kindje gaat komen !! Ook wel weer fijn want ik vind de onzekerheid ook best moeilijk, misschien ben ik volgende week wel mamma en misschien duurt het nog wel een dikke maand.
  † In Memoriam † vrijdag 31 december 2004 @ 13:58:27 #60
81992 Githa
pi_24319487
ladybos
pi_24320658
Het gaat denk ik wel mis. Ik heb net veel bloed verloren en er zaten klontjes bij. Ik heb ook hele erge pijnlijke krampen en steken. En pijnstillers helpen niet.
  vrijdag 31 december 2004 @ 15:08:22 #62
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_24320805
Ingrid en Djeez heel veel sterkte
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_24320879
De ha-assistente gebeld. Ze zegt dat het nog goed kan komen. Dat het zich nog kan herstellen. Dat ik het beste dit weekend kan afwachten. Dat het vloeien dan erger zal worden. Ik mag paracetamol nemen. En maandag naar mn eigen ha toe. Dan ga ik sowieso om een echo vragen.

Ik weet het niet hoor, het doet wel erg veel pijn.
pi_24321089
Ladybos
Ingrid sterkte
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  vrijdag 31 december 2004 @ 15:28:36 #65
1087 Merisse
broddeltante
pi_24321264
Verdorie Ingrid wat is dat toch vreselijk he, dat ze niks kunnen doen en dat je maar moet afwachten. Veel sterkte voor jou en Djeez
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  vrijdag 31 december 2004 @ 15:30:23 #66
1087 Merisse
broddeltante
pi_24321304
Ladybos je bent zo'n kanjer die altijd met iedereen meeleeft. Probeer er toch gezellige dagen van te maken, de laatste ooit met z'n tweetjes
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_24321375
Ladybos een hele dikke voor jou. Ik snap heel goed dat je niet naar het ziekenhuis wil. En de vk heeft ook een boel spullen. Ik ga heel hard duimen dat je lekker thuis mag bevallen. En wat betreft de rest kan ik je alleen maar een virtuele knuffel en geven. Je mag me altijd mailen he? juist zo op het end met die pijn is kl*te en als je alles even lekker kwijt wil ben ik er voor je, jij hebt mij immers ook heel goed geholpen!!!!!!! . Heb je trouwens de kerstkaart gekregen?
pi_24321462
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 15:28 schreef Merisse het volgende:
Verdorie Ingrid wat is dat toch vreselijk he, dat ze niks kunnen doen en dat je maar moet afwachten. Veel sterkte voor jou en Djeez
Vooral dat wachten is gewoon kut!!! Denk je/jullie dat ik maandag een echo mag hebben? Dat zou ik dan wel graag willen, weet alleen niet of je er iets op kan zien. Hartje knipperen? Weet iemand dat met ca 6 weken.
pi_24321562
met een inwendige echop kan er iets te zien zijn dan Ingrid. Meid wat een kl*te zooi. Ik denk aan je. En ja dat wachten is heel kut!!! Dikke voor jullie beiden
pi_24321643
met 6 wken is er meestal nog geen hartje te zien volgens mij. op z'n vroegst bij 7 à 8 weken (zo uit m'n hoofd hoor). maar he wat ellendig ingrid en djeez, dat het bloeden toch doorzet. veel sterkte en doe maar heel rustig aan dit weekend.
pi_24321758
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 15:50 schreef bixister het volgende:
met 6 wken is er meestal nog geen hartje te zien volgens mij. op z'n vroegst bij 7 à 8 weken (zo uit m'n hoofd hoor). maar he wat ellendig ingrid en djeez, dat het bloeden toch doorzet. veel sterkte en doe maar heel rustig aan dit weekend.
Ik zal het wel aan de ha vragen. Ik ga heel rustig aandoen. Geen zin in vanaaf. Ga nu bankhangen.
  vrijdag 31 december 2004 @ 16:00:55 #72
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24321861
Ingrid...
pi_24323094
verdorie ingrid

een echo bij zes weken is een beetje een lastig moment. Je zou misschien een hartje kunnen zien, maar het kan ook dat je het nog niet ziet en dat het er wel is. Dus een "slechte" echo zegt in dat stadium eigenlijk niet zoveel, daarom wordt het vaak niet gedaan. Ik heb er met Isa eentje gehad bij 7 weken, toen was er geen hartje te zien, pas op het allerlaatste moment, toen de arts net zei dat ze stopte met zoeken, kwam het ergens tevoorschijn. Maar als ze dus iets sneller was geweest, was ik met een onwijs klote gevoel naar huis te gaan.

Het is waar dat het nog steeds alle kanten op kan, er is 50% kans dat het wèl goed gaat, maar ik begrijp alles van je onzekerheid en je verdriet. Je wilt het nu gewoon zeker weten welke kant het op gaat. ik heb er hier toen ook iets over geschreven

sterkte!
mooi he, alles
pi_24324478
Ow Ingrid wat klote Heel veel sterkte vanavond en de komende tijd, hopelijk kun je straks opgelucht adem halen. Een echo met 6 weken zal niet zoveel uitsluitsel kunnen geven vrees ik, pas bij 7 á 8 weken is er hartactie te zien..
pi_24324493
Githa, Bar, Anitra en Merisse terug bedankt voor jullie lieve berichtjes, doet me goed..
  † In Memoriam † vrijdag 31 december 2004 @ 18:10:19 #76
81992 Githa
pi_24324544
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 15:41 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Vooral dat wachten is gewoon kut!!! Denk je/jullie dat ik maandag een echo mag hebben? Dat zou ik dan wel graag willen, weet alleen niet of je er iets op kan zien. Hartje knipperen? Weet iemand dat met ca 6 weken.
Mijn eerste echo was ook met 6 weken en het hartje was toen al wel te zien, beter als het vruchtje zelf maar dat was waarschijnlijk omdat zo'n hartje klopt.
Aanrader is om te zorgen dat je blaas echt vol zit dan hoef je geen inwendige echo te hebben...
Ik blijf voor jullie duimen hoor ingrid en Djeez..... wat vreselijk om zo in de onzekerheid te zitten
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 31 december 2004 @ 18:11:39 #77
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_24324565
Sterkte Ingrid, ik blijf duimen voor je, je weet nooit
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_24325703
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 16:58 schreef phileine het volgende:
Het is waar dat het nog steeds alle kanten op kan, er is 50% kans dat het wèl goed gaat, maar ik begrijp alles van je onzekerheid en je verdriet. Je wilt het nu gewoon zeker weten welke kant het op gaat. ik heb er hier toen ook iets over geschreven

sterkte!
Idd! Als het dan echt mis gaat, laat het dan meteen weten! Maar nee, nu moet ik het hele weekend afwachten. Ik hoop maar dat ik maandag meer weet.
Ik heb je stukje gelezen, ik herken het.

Ik vloei nog wel, maar het is minder geworden. Ik heb nog wel steeds erge last van mn buik.

Jullie zijn allemaal lief!
  vrijdag 31 december 2004 @ 19:09:50 #79
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24325739
Ingrid ik duim voor je!!!

En Ladybos gewoon een lekkere oud-en-nieuwknuf!!!
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  vrijdag 31 december 2004 @ 19:12:44 #80
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_24325806
He Martineke, we hebben de sleutel al en zijn stukje bij beetje aan het verhuizen, echt fijn! Laat ik het zo zeggen: als jij je beebje hebt, zit ik (weliswaar nog min of meer tussen de dozen) in m'n nieuwe stekkie.
Gek trouwens he, dat het idee van een kindje te krijgen toch maar niet echt went, al heb je nog zoveel tijd om je erop voor te bereiden, het blijft ergens een abstract begrip ofzo....
Gister trouwens wel iets leuks gevoeld wat veel zwangere dames ongetwijfeld zullen herkennen. Ik voelde ineens dat het kleintje de hik had: Erg grappig en schattig!
En ineens sloeg het besef in als een bom: shit, er zit echt een klein mensje in mij, een klein iemandje, die zomaar, onafhankelijk van mij, de hik kan hebben....
pi_24325811
Ingrid, sterkte
Mijn eerste echo was met 6w5d, en toen kon ik het hartje ook al zien knipperen. Maar de vrouw die de echo maakte zei al dat als we een paar dagen eerder geweest waren er waarschijnlijk nog niets te zien geweest zou zijn.
Van 11-16 weken heb ik steeds bloed verloren, maar Myrthe is wel geboren. Het kan goed gaan..
pi_24325883
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 19:12 schreef renzell het volgende:

Gister trouwens wel iets leuks gevoeld wat veel zwangere dames ongetwijfeld zullen herkennen. Ik voelde ineens dat het kleintje de hik had: Erg grappig en schattig!
En ineens sloeg het besef in als een bom: shit, er zit echt een klein mensje in mij, een klein iemandje, die zomaar, onafhankelijk van mij, de hik kan hebben....
*smelt*

wat lief Volgens mij heb ik dat nog niet gevoeld, als je het inderdaad zo goed kan herkennen!

Ingrid: ik hoop dat je zo snel mogelijk meer duidelijkheid krijgt. Want die onzekerheid is ook niks. Heel veel sterkte!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_24325920
Ingrid met de zwangerschap van Djen heb ik ook veel bloed verloren incl klontjes. 10 jaar geleden kreeg om die reden geen echo. Maar Djen is ook geboren en word over 16 nachtjes alweer 10
pi_24325976
Dat geeft moed!
pi_24326271
Grappig is dat he? De hik....
Ik voelde het eergisteren ook voor het eerst
En gisteren was ik even snel iets aan het typen en kreeg ik ineens een pijn scheut vlak onder mijn ribben...
Ik wist niet dat die kleine zo'n kracht kon hebben!
Ongetwijfeld horen jullie later meer van hem/haar omdat ie in een of andere sport uitblinkt en de gouden medaille heeft gewonnen op de olympische spelen
  Redactie Frontpage vrijdag 31 december 2004 @ 19:59:14 #86
3926 crew  Djeez
pi_24326748
Dames, het is mis Ik heb in dit topic geplaatst, we hopen dat jullie willen reageren...
Miskraam
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  vrijdag 31 december 2004 @ 20:13:34 #87
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24327019
LadyBos fijn dat je het me vergeeft en wat minder dat het niet zo goed gaat op het moment ik zou willen dat ik wat voor je kon doen behalve virtueel "aanlezen"
ik ga anyway heel hard voor je duimen dat je lekker thuis mag blijven en niet naar het ziekenhuis hoeft, en als je wel naar zkh moet dan maar naar een ander zkh!!!
ook ga ik duimen dat het wat beter gaat met je man met zn burnout, dat heb ik je al keer zien vertellen ja, zeker niet fijn zo!
en verder hoop ik natuurlijk ook dat het snel wat beter met je gaat en je niet zoveel pijn hebt e.d.
jij verdient beter!! je bent altijd zo meelevend bij anderen, en ook harstikke lief voor anderen heb ik al gemerkt, altijd lief woordje klaar, krijg je nu terug dubbel; en dwars tis dat je niet om de hoek woont anders kwam ik je met mijn hoogzwangere buik helpen!!! dikke knuf for you.

en dat ook je ouders maar weer snel terug mogen zijn
pi_24327945
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 19:59 schreef Djeez het volgende:
Dames, het is mis Ik heb in dit topic geplaatst, we hopen dat jullie willen reageren...
Miskraam

Ik weet dat je niet op zo'n antwoord zit te wachten, maar hoe verdrietig het ook is, je lichaam heeft niet voor niets het vruchtje afgestoten. Ik kan er over mee praten. En na 1 miskraam kom je echt nog niet in de medische molen terecht hoor,daar gaat veel meer aan vooraf. Jullie zijn jong, dus word er van jullie verwacht dat jullie het zeker eerst op eigen houtje blijven proberen. En dat zou ik dan ook zeker doen. Het verdriet slijt en zal zijn plaatsje krijgen, waarna jullie zeker wel weer open zullen gaan staan voor een nieuwe zwangerschap. Veel sterkte, liefs Manon
  vrijdag 31 december 2004 @ 21:20:49 #89
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24328149
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 21:07 schreef Mannonetje het volgende:

[..]

Ik weet dat je niet op zo'n antwoord zit te wachten, maar hoe verdrietig het ook is, je lichaam heeft niet voor niets het vruchtje afgestoten. Ik kan er over mee praten. En na 1 miskraam kom je echt nog niet in de medische molen terecht hoor,daar gaat veel meer aan vooraf. Jullie zijn jong, dus word er van jullie verwacht dat jullie het zeker eerst op eigen houtje blijven proberen. En dat zou ik dan ook zeker doen. Het verdriet slijt en zal zijn plaatsje krijgen, waarna jullie zeker wel weer open zullen gaan staan voor een nieuwe zwangerschap. Veel sterkte, liefs Manon
Neee!!!! Niet doen niet zeggen!!! Alle clichés op een rijtje Sorry hoor maar vind je behoorlijk kort door de bocht als ik het even zeggen mag, je weet werkelijk niet waar je over praat!!!
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_24328221
We hebben de 1e cliches al gehoord. Het helpt niet. Ik weet verder ff niks te zeggen. Beetje te emo nu denk ik.

Hoe is het met iedereen?

Iedereen alvast een heel gelukkig, gezond en vruchtbaar 2004 toegewenst!
  vrijdag 31 december 2004 @ 21:57:31 #91
105888 renzell
pi_24328640
Jeetje ja Xanthe, heftig is dat he, zo'n kleintje met zo veel kracht in je dat ie je soms gewoon pijn kan doen. Die kids van ons.... nog niet eens geboren en nu al brutaaltjes!
pi_24329239
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 21:57 schreef renzell het volgende:
Jeetje ja Xanthe, heftig is dat he, zo'n kleintje met zo veel kracht in je dat ie je soms gewoon pijn kan doen. Die kids van ons.... nog niet eens geboren en nu al brutaaltjes!
Ik schrok er wel van dat die kleine je zoveel pijn kon doen...
Maar ja relativeren is op zo'n moment ook niet altijd verstandig denk ik nu....
Want meteen daarna dacht ik al dat de bevalling zelf veel meer pijn zal doen hahaha...
Leuk vooruitzicht.
  † In Memoriam † vrijdag 31 december 2004 @ 22:46:39 #93
43556 miss_dynastie
pi_24329292
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 21:07 schreef Mannonetje het volgende:
Ik weet dat je niet op zo'n antwoord zit te wachten
Geef het dan ook niet!
  † In Memoriam † vrijdag 31 december 2004 @ 22:47:47 #94
43556 miss_dynastie
pi_24329308
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 21:25 schreef Ingrid19 het volgende:
We hebben de 1e cliches al gehoord. Het helpt niet. Ik weet verder ff niks te zeggen. Beetje te emo nu denk ik.
Is toch ook logisch, huil maar uit
pi_24329828
Nah, ik geloof dat het alleen goed bedoeld was hoor, niet zo fel met z'n allen. Misschien niet het slimste antwoord maar dat kan ook anders duidelijk worden gemaakt.

Ik ga maar niks zeggen Alleen, veel sterkte Ingrid
  vrijdag 31 december 2004 @ 23:44:07 #96
105888 renzell
pi_24330013
Ja inderdaad, dat bevallen wordt natuurlijk een drama van een geheel ander kaliber.
Rrrrrr, nog maar even niet te veel aan denken.
Eerst maar even gezond, fris en fruitig het nieuwe jaar in allemaal!!!
Veel plezier voor degenen die zich toch nog aan een feestje gaan wagen met dikke buik en zonder alcohol (hoewel.... 1 of 2 glaasjes champagne mag best, toch?). Ik ga er voor! Al zou ik ook best wel in m'n nestje kunnen kruipen nu...
  zaterdag 1 januari 2005 @ 00:46:49 #97
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24330725
GELUKKIG NIEUWJAAR ALLEMAAL
  Redactie Frontpage zaterdag 1 januari 2005 @ 02:22:06 #98
3926 crew  Djeez
pi_24332365
Wij gaan weer verkassen naar 'Wachten op het tweede streepje', want Ingrid heeft definitief een miskraam! We hopen dat voor jullie 2005 een stuk zonniger zal zijn dan voor ons!
pi_24333076
Gelukkig nieuwjaar!
Al was het tot 12 uur eenzaam , daarna was het gezellig heb bij de buren gezeten en ben net weer thuis.
Beebje is onwijs druk en dat doet auwie , hahaha...
Toch soms een nadeel dat ie maar 1 houding heeft in mijn buik en dus steeds hetzelfde plekje beurs getrapt word.
Tja en die bevalling.... of ik nou wil of niet , ik denk er toch wel eens aan hoor...
Maar ik probeer me maar zoveel mogelijk voor te houden dat er al zoveel vrouwen mij zijn voorgegaan dat als zij het allemaal konden ik het zeker ook kan
(Duh alsof ik een andere keus heb het blijft toch niet zitten).
En voor nu ga ik maar eens lekker mijn nestje op zoeken!
  zaterdag 1 januari 2005 @ 10:38:49 #100
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_24334099
Gelukkig nieuwjaar allemaal !! Wens alle (toekomstige) moeders een heel fijn en liefdevol 2005
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')