Ik had in het vorige topic gezocht, ik wist dat iemand (jij dus) dat in z'n sig had staan. Kon het niet vinden. Ik ga zo aan de slagquote:Op donderdag 23 december 2004 14:55 schreef belsen het volgende:
En kijk voor de OP eens hieronder...
quote:Op donderdag 23 december 2004 14:57 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Ah, hier zijn we..gelijk gokje op Josephine Baker.
quote:Op donderdag 23 december 2004 15:04 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Wie zien we hier in actie?
[afbeelding]
Net iets eerderquote:Op donderdag 23 december 2004 15:10 schreef Z het volgende:
Will Oldham(die is van Palace Brothers, Palace Songs, Palace Music, Palace enz ...)
En RZA idd, en Genius/GZAquote:Op donderdag 23 december 2004 15:16 schreef bukgeit het volgende:
Tom Waits
Iggy Pop
Jack White
Meg White
De film bestaat uit een stuk of 10 losse scene's... Waaronder die van Iggy en Tom.quote:Op donderdag 23 december 2004 15:22 schreef GLO het volgende:
Is daar een hele film van?
Ik zag 'm ooit als korte film van een minuut of tien. Was alleen een tweegesprek tussen Iggy Pop en Tom Waits...
Klopt, dat heb ik toen ook gezien. Maar nu is er dus een verzameling losse gesprekken van bioscooplengte. Ik ga 'm nog zeker bekijken.quote:Op donderdag 23 december 2004 15:22 schreef GLO het volgende:
Is daar een hele film van?
Ik zag 'm ooit als korte film van een minuut of tien. Was alleen een tweegesprek tussen Iggy Pop en Tom Waits...
iddquote:Op donderdag 23 december 2004 15:55 schreef bukgeit het volgende:
Op de melodie van Non, Non, Rien Na Changé
Laat maar, ik heb 'm al aangemaakt: Muziekassociatiespel # 399 - Jubileum in zicht!quote:Op donderdag 23 december 2004 16:15 schreef GLO het volgende:
Tijd voor een hint, dolle_hond.
En een nieuw Muziekassociatiespel
quote:Op donderdag 23 december 2004 22:54 schreef RoofingBurner het volgende:
Sorry, beroepsdeformatie ik bedoel natuurlijk Single. Een shingle is een soort dakbedekking.
Lekker betrouwbare website...quote:Op donderdag 23 december 2004 23:00 schreef RoofingBurner het volgende:
Ik heb het van een web-log, de echte naam van de zanger is Harm Breemer
Minstens een jaar of 20...quote:Op donderdag 23 december 2004 23:04 schreef Zanderrr het volgende:
Ik heb het maar even opgezocht, en het staat daar een beetje misleidend. Ze bedoelen waarschijnlijk de eerste Nederlandstalige single van die artiest, omdat hij daarvoor een hit had met een Engelstalig nummer. 1975 is echt veel te laat voor "de" eerste Nl-talige single.
Was dat niet Alexander Curly?quote:Op donderdag 23 december 2004 23:03 schreef RoofingBurner het volgende:
Ja, ik heb het nagezocht en het klopt inderdaad niet helemaal. Ik verander de vraag bij deze naar:
Onder welke naam werd Harm Breemer bekend.
Sorry voor het ongemak, ik had al zo lang geen vraag gesteld. Paniek enzo.......
Twee goed!quote:Op donderdag 23 december 2004 23:25 schreef bukgeit het volgende:
Carl Craig, Juan Atkins en Derrick May?
Niets tegenin te brengenquote:Op donderdag 23 december 2004 23:26 schreef bukgeit het volgende:
CC niet he.. Kevin Saunderson?
Een juiste rechtzettingquote:Op donderdag 23 december 2004 23:29 schreef bukgeit het volgende:
Carl Craig is van de tweede generatie.
Dat moet Planet E zijn.quote:Vervolgvraag: hoe heette Carl Craig's eerste platenlabel?
That so? Ik hou de techno tegenwoordig niet meer zo bij.quote:Op donderdag 23 december 2004 23:35 schreef bukgeit het volgende:
Klopt. En het bestaat nog steeds.
quote:Op donderdag 23 december 2004 23:37 schreef GLO het volgende:
[..]
That so? Ik hou de techno tegenwoordig niet meer zo bij.
Creepy paginaquote:
Hints:quote:Geen idee wat betreft je vraag.
quote:Op donderdag 23 december 2004 23:51 schreef bukgeit het volgende:
Dan zal 3. Motions zijn.
We komen er welquote:Op donderdag 23 december 2004 23:57 schreef bukgeit het volgende:
Robbie van Leeuwen denk ik als een van de twee.
Nee, Galaxy-Lin was een Nederlandse, zelfs Haagse band. Net als The Motions. Ook beide heren zijn op en top Hagenezen.quote:Op vrijdag 24 december 2004 00:04 schreef Gambolputty het volgende:
Tim Hardin?
quote:Op vrijdag 24 december 2004 00:05 schreef bukgeit het volgende:
Ereburger vanwege Venus?
De zanger van The Motions...quote:Die ander ken ik niet.
Niets dusquote:Op vrijdag 24 december 2004 00:07 schreef ranja het volgende:
Ik heb geen idee wat Hardin met R. van leeuwen te maken heeft...
Net op tijd hersteld.quote:Op vrijdag 24 december 2004 00:11 schreef Zanderrr het volgende:
Oh nee, die was van de Outsiders.
Geldt voor de meesten hier, denk ik (behalve dolle_hond, die het gewoon hoort te wetenquote:[Popquiz-excuus: ]Beetje van voor mijn tijd..
Het zal wel een oja-belevenis worden.quote:Op vrijdag 24 december 2004 00:15 schreef GLO het volgende:
[..]
Net op tijd hersteld.
[..]
Geldt voor de meesten hier, denk ik (behalve dolle_hond, die het gewoon hoort te weten). Mag ook geen excuus zijn, The Motions horen tot de groten uit de Nederlandse sixties-pop. Kom op heren: hoe heet nu de zanger van The Motions?! Die solohits zeggen jullie ook niks?
Wie weet. Maar de hint die leidt naar het antwoord zit 'm in het tweede deel van de naam...quote:Op vrijdag 24 december 2004 00:16 schreef bukgeit het volgende:
Had de naam Galaxy Lin iets met Venus te maken?
quote:
behalve die van Tim Hardin, neequote:Op vrijdag 24 december 2004 00:15 schreef GLO het volgende:
Die solohits zeggen jullie ook niks?
Hè hè. We zijn er.quote:Op vrijdag 24 december 2004 00:35 schreef bukgeit het volgende:
Mandoline dus.
Het zwaar bevochten punt is geheel verdiend bijelkaar gehint door bukgeitquote:Bron: Fret magazine ( 1999)
De vaderlandse pers wist er geen raad mee toen Robbie van Leeuwen na Shocking Blue op de proppen kwam met een band waarin niet de gitaar maar de mandoline de hoofdrol speelde. Spottende opmerkingen waren niet van de lucht. Vijf en twintig jaar later weten we wel beter, Galaxy-Lin was een uiterst originele band.
quote:Op vrijdag 24 december 2004 00:38 schreef ranja het volgende:
een Mandoline heeft 10 snaren? ok... ik dacht zo'n ding veel ronder was of is dat nou juiste de banjo![]()
Ja, eigenlijk wel. Vragen 2. en 3. betreffen toch echt standaard popkennis. Vraag 1. leek mij het moeilijkst. Hoewel een beetje popkenner eigenlijk ook Galaxy-Lin hoort te kennen (OK OK, I won't push itquote:Op vrijdag 24 december 2004 00:40 schreef bukgeit het volgende:
Je dacht toch niet dat we dit allemaal wisten he?
Een goed begin is het halve werkquote:Op vrijdag 24 december 2004 00:45 schreef ranja het volgende:
eigenlijk ben ik al blij dat ik de naam The motions ken
quote:Op vrijdag 24 december 2004 00:39 schreef ranja het volgende:
het bijzondere aan de band is dat ze geen gitaren gebruiken maar wel heel veel mandolines?
Hoe bedoel je fictief? Moeten we ons een mogelijk instrument voorstellen, of gaat het om een instrument uit een boek of een film?quote:Op vrijdag 24 december 2004 00:49 schreef bukgeit het volgende:
Welk fictief instrument is gemaakt van een holle boomstronk?
Uit een boek.quote:Op vrijdag 24 december 2004 00:53 schreef GLO het volgende:
[..]
Hoe bedoel je fictief? Moeten we ons een mogelijk instrument voorstellen, of gaat het om een instrument uit een boek of een film?
prima hoorquote:Op vrijdag 24 december 2004 00:52 schreef GLO het volgende:
Oh, deze niet gezien...
[..]
Eigenlijk was dat ook de vraag, maar ik vind dat bukgeit het punt toch wel verdiend heeft. Toch?
quote:Op vrijdag 24 december 2004 01:05 schreef GLO het volgende:
Heeft het ook een fictieve naam?
Een kabouter?quote:Op vrijdag 24 december 2004 01:07 schreef bukgeit het volgende:
Het is genoemd naar zijn (fictieve) schepper.
Knap! berkery +1quote:Op vrijdag 24 december 2004 01:45 schreef Berkery het volgende:
Samantha Fox
Ja, grote brokken zijn het wel...quote:Op vrijdag 24 december 2004 01:46 schreef bukgeit het volgende:
Is dat Corrie van Corrie en de Grote Brokken?
quote:Op vrijdag 24 december 2004 01:55 schreef Berkery het volgende:
Sam is sinds kort weer te bewonderen op de clipzenders met een van remake van Touche me (I want your body) (ofzo), samen met een kerel.
ik heb haar ooit in een lesob-scene gezienquote:Op vrijdag 24 december 2004 07:02 schreef Mark het volgende:
[..]Met Gunther. En ze heeft tegenwoordig een relatie met haar vrouwelijke manager, dus dat is weer een aantal jeugddromen aan gort
Lesob? Is dat een cursus tamponinbrengen?quote:Op vrijdag 24 december 2004 08:20 schreef dolle_hond het volgende:
ik heb haar ooit in een lesob-scene gezien
Gelukkig nieuw haar Markquote:Op vrijdag 24 december 2004 10:01 schreef Mark het volgende:
Hmm, weinig veranderd, is ie echt zo moeilijk?
quote:Op vrijdag 24 december 2004 10:08 schreef Bimmel het volgende:
Gelukkig nieuw haar Mark
Zit het een beetje mooi ?
Spicegirlquote:Op vrijdag 24 december 2004 10:26 schreef Zanderrr het volgende:
Is dat niet een Spice Girl of zo?
kloptquote:Op vrijdag 24 december 2004 10:29 schreef ranja het volgende:
Gewoon een voornaam geloof ik.
Ach ja, dat is 'm idd.. kon er al niet opkomen.quote:Op vrijdag 24 december 2004 10:35 schreef bigshadow het volgende:
Anni (van annimal)
* Mark noteert Annie Hansonquote:Op vrijdag 24 december 2004 10:29 schreef Z het volgende:
En dit is nou een vrouw mark!
mooie gok, ik ga weg met een soort van crytpische hint, check op amg.quote:Op vrijdag 24 december 2004 10:51 schreef Z het volgende:
Aveo (oid) jouw favo plaat bedoel ik in ieder geval ...
quote:Op vrijdag 24 december 2004 12:05 schreef Zanderrr het volgende:
Euhm...
- L.v. Beethoven - 5e symfonie#19
- E. Grieg - Morgenstimmung (uit 'Peer Gynt')#7
- Erik Satie - 1e Gymnopedie#39
- W.A. Mozart - Eine Kleine Nachtmusik#21
- Johann Strauss - Die Fledermausstraus is blijkbaar niet echt populair
Heeft Verdi ook een Vier Jaargetijden?quote:Op vrijdag 24 december 2004 12:09 schreef Berkery het volgende:
Verdi - 'Lente' uit de vier jaargetijden
dit waren 2 en 3quote:Op vrijdag 24 december 2004 12:08 schreef Mark het volgende:
Gooi ik er de 4 jaargetijden van Vivaldi#1 bij, en de Matteuspassion van Bach
4quote:Op vrijdag 24 december 2004 12:09 schreef Berkery het volgende:
Ravel - Bolero#6
Verdi Vivaldi - 'Lente' uit de vier jaargetijden had Mark al
Strauss - Radetski mars
Grieg - Morgenstimmung - Peer Gynt Suite had Zander al
Tchaikovsky - Dodenmarskan ik niet vinden
en de 5equote:
quote:Op vrijdag 24 december 2004 12:10 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Heeft Verdi ook een Vier Jaargetijden?
Dat heb ik met het meeste voedselquote:Op vrijdag 24 december 2004 12:16 schreef Berkery het volgende:
Tja, Ik eet vaker quatro stagioni dan dat ik er naar luister
Ozzy Osbourne?quote:Op vrijdag 24 december 2004 12:15 schreef Mark het volgende:
Van wie werden er een aantal gouden en zilveren platen bij het vuilnis gevonden?
Reken ik goed:quote:
quote:is set to make a comeback after more than 12 YEARS.
Thestar has told fans and record label EMI that her/his new album is "nearly finished" and will be released next year.
made the untitled work with composer Michael Kamen, who died last year, and Mick Karn, a bassist with Eighties band Japan.
Klopt helemaal, de naam vind ik persoonlijk leuker dan de cdquote:Op vrijdag 24 december 2004 11:18 schreef ranja het volgende:
Dogs die in hot cars? 4 man + 1 vrouw zou kunnen al ken ik geen gezichten
klikkerdeklik en leerquote:Op vrijdag 24 december 2004 13:27 schreef ranja het volgende:
Ik ken Frank Cunimondo Trio helemaal niemaar ik geloof je meteen
Hulde voor je kennis.quote:Op vrijdag 24 december 2004 13:57 schreef Bimmel het volgende:
Bertus Staigerpijp (Edwin & Ruud)
quote:
Een kleine groep biedt dapper weerstand, bij Toutatis!quote:Op vrijdag 24 december 2004 14:19 schreef ranja het volgende:
Iedereen zit natuurlijk (?) de top 2000 uit te pluizen...
Ja, die stond later opeens wel in het lijstje van niet..quote:Op vrijdag 24 december 2004 14:39 schreef bukgeit het volgende:
Vogue dus in elk geval niet, jongens.
Dat zijn ze.quote:Op vrijdag 24 december 2004 14:42 schreef bukgeit het volgende:
Like A Prayer
Like A Virgin
Live To Tell
La Isla Bonita
Papa Don't Preach?
Eitje.quote:Op vrijdag 24 december 2004 15:06 schreef bukgeit het volgende:
Alleen Nick Drake klopt. Laat maar, geen goede vraag. Een soort variant hierop:
Noem tien albums uit je eigen collectie waarvan je denkt dat niemand anders ze heeft. Om 15.35 check ik de antwoorden. Bij een eventuele gelijke stand stel ik een tie break-vraag.
Wél Sebadoh, maar niet compleetquote:Op vrijdag 24 december 2004 15:21 schreef ranja het volgende:
Overigens, slowcore-slut en dan geen Sebadoh?
Ik nietquote:Op vrijdag 24 december 2004 15:35 schreef bukgeit het volgende:
Heeft een van de anderen iets uit de lijst van Mark of Seborik?
Ik had het niet gezegd, maar twee bands noemen is wat magerquote:Op vrijdag 24 december 2004 15:33 schreef dolle_hond het volgende:
dde - rai 2
dde - vi skal fest
dde - vi er konga
dde - det gar likar na
indochine - paradize
indochine - un jour dans notre vie
indochine - 7000 danses
indochine - le baisser
indochine - wax
indochine - dancetaria
Gewoon bij Plato gekocht.quote:Op vrijdag 24 december 2004 15:38 schreef methodmich het volgende:
Hoe kom jij aan The Ghost, bukgeit?
Zeker weten? Die is opgenomen tijdens een Canadese toer en in NL amper op de markt verschenen. Bedoel je niet Ghost Topic?quote:
* aansluitquote:Op vrijdag 24 december 2004 15:40 schreef Seborik het volgende:
Mark was eerder, geef het punt maar aan hem.
Idd goed dat ik toen niet online was, want anders had ik je je toetsenbord met groene zeep laten wassen...quote:Op vrijdag 24 december 2004 15:28 schreef ranja het volgende:
Maar goed, zoiets. Ook al denk ik dat ik alle Vanessa Paradis albums ook wel kan noemen, van de huidige online-trivia-ers denk ik niet dat iemand iets van haar heeft....
quote:Op vrijdag 24 december 2004 15:51 schreef GLO het volgende:
Idd goed dat ik toen niet online was, want anders had ik je je toetsenbord met groene zeep laten wassen...
* GLO heeft alles van La Paradis
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |