abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 18 december 2004 @ 23:36:33 #1
13973 ranja
image means nothing
pi_24070170
Welkom bij het Tweehonderdvierënnegentigste deel van

* Fok! Muziek Trivia *

Hoe werkt het?
Het is hier de bedoeling dat je een vraag stelt over muziek in het algemeen en dat je mede-Fok!kers die gaan beantwoorden. Degene die hem het eerst correct (!) beantwoordt, mag de volgende vraag stellen.

Oooow, is het zo simpel?
Nee

De vraagsteller zelf beoordeelt of een vraag goed beantwoord is en deelt zelf de punten uit. Je kunt dus nooit een antwoord geven en gelijk een nieuwe vraag stellen. De kans bestaat immers dat je het toch fout hebt.

Op elk moment kan er dus maar één vraag open staan. Het is zeer verwarrend als er allerlei vragen en antwoorden door elkaar lopen, zeker wanneer mensen niet goed quoten.

Mocht een vraag erg moeilijk blijken of duurt het erg lang, dan kan de vraagsteller, om het topic op gang te houden, tips geven. Blijkt een vraag echt te moeilijk, dan mag de vraagsteller ook zelf het antwoord geven en zo de vraag intrekken. Hij mag dan zelf een vervangende vraag bedenken.

En als er een stilte valt?
Als een vraagsteller te lang, zeg meer dan een uur, niet reageert op antwoorden, dan wordt de openstaande vraag geparkeerd. Iemand anders mag dan een vraag stellen, zodat het spel gewoon verder kan.

Mocht de originele vraagsteller later nog terugkomen en het goede antwoord is gegeven, dan krijgt de user met het goede antwoord alsnog zijn punt, maar mag hij of zij geen nieuwe vraag stellen. Het spel is dan immers allang verder. Is het goede antwoord nog niet gegeven, dan kan de originele vragensteller eventueel, als hij weer een vraag mag verzinnen, de geparkeerde vraag opnieuw opbrengen.

Ook als degene die het goede antwoord gegeven heeft niet binnen een uur een nieuwe vraag stelt, mag een willekeurig iemand een vraag bedenken. Anders loopt het topic namelijk een beetje vast...

En wat nu als het topic vol is?
Als een topic vol is, dan moet er een nieuw deel geopend worden, wel met deze post als eerste in het topic en het laatste volle topic bijgeschreven aan de 'vorige topics' lijst. Open een nieuw topic niet te vroeg en probeer als het mogelijk is in een van de laatste posts (hij gaat tot 300) een verwijzing te makenvan het oude, naar het nieuwe topic.

Puntentelling
In principe krijgt iemand voor elke goed beantwoorde vraag één punt. In elke tiende topic tellen de vragen echter dubbel. De puntentelling die gehanteerd wordt hangt af van in welk topic de vraag gesteld is.

Heeft iemand punten verdiend, plaats dat dan duidelijk en in bold in een aparte post. Vermeld het liefst ook nog, eventueel met een quote, over welke vraag of welk antwoord dit gaat.

Wat voor vragen?
Soorten vragen die je kan stellen kunnen erg uiteenlopen. Het kan gaan over connecties tussen artiesten, iets met titels, albums, iets uit de persoonlijke sfeer, puzzels, het maakt niet uit. Zelfs graag wat afwisseling in stijl en vragen.

Let wel dat een vraag te beantwoorden moeten zijn, probeer anders via tips meer aanwijzingen te geven. Zorg er dus voor dat het topic niet vastloopt!

Wat voor muziek?
Alle soorten muziek moet kunnen, maakt dus niet uit of het pop, metal, jazz, klassiek, doo-wop, disco, palingpop of welke andere (sub)soort dan ook is.

Het plaatsen van foto's van Leftfield, The Fall, Masters of Reality, Hanoi Rocks en/of Ravi Shankar (al dan niet in combinatie met Norah Jones) wordt afgeraden!!!

Antwoord bij afwezigheid
Vanwege een aantal al dan niet terechte slechte ervaringen wordt het afgeraden om het antwoord in je profiel te 'verstoppen' als je weg gaat terwijl je een vraag hebt gesteld. Handiger is het om:

de vraag gewoon open te laten staan (dan wel even afmelden, alsjeblieft)

het antwoord zelf te geven en zo de vraag in te trekken

de vraag door iemand anders te laten overnemen (wel graag in overleg)

Let op!
Het is wel zo sportief om geen Google, Allmusic, IMDB, popencyclopedie, Top-40/Hitdossier of welke website/boek dan ook te gebruiken bij het beantwoorden. Het is natuurlijk niet verboden muziek te luisteren tijdens het trivia-en, of je eigen muziekcollectie te raadplegen...

Kijk uit met valsspelen; we weten je te vinden!!

* Dus niet opzoeken! *

Afkortingen
Lijstje van verklarende termen:

aw = aantal weken in de hitlijst
foute vrijdag = onze vrijdagse vragenreeks, waarbij vele 'foute' artiesten de ronde doen: zie hier
hp = hoogste postitie in een hitlijst
lama = laat maar, vergeefse moeite; ook wel (vooral in het geval van Gambolputty): ik F5 te laat
nl-hits = hits in de Nederlandse Top 40 of Tipparade.
pvdt = puntje van de tong - de artiest komt je bekend voor maar de naam wil je niet te binnen schieten...
tvp = terugvindpost
vziw = voor zover ik weet
Aanvullingen zijn van harte welkom.

Fok! Muziekkenner Ranglijst
Zo vroeg mogelijk in elk nieuw topic (als het lukt op de eerste pagina) zal Belsen een tussenstand bekend maken. Deze kun je goed lezen, door hem te quoten en dan de quote te knippen en plakken in je Windows-kladblok, dit tot de code-tag weer werkt. Ook valt de tussenstand hier te lezen.
  zaterdag 18 december 2004 @ 23:37:26 #2
13973 ranja
image means nothing
pi_24070190
Bij gebrek aan belsen's op maar even een vereenvoudigde versie

en Zander, Newbiedoobiedoo wist het duidelijk beter dan ik
  zaterdag 18 december 2004 @ 23:37:28 #3
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24070191
Ik probeerde ook al een nieuw topic te openen, maar ik kon de openingspost niet quoten uit het oude topic, en Belsen's site ligt (hier) momenteel ook plat..
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  zaterdag 18 december 2004 @ 23:38:11 #4
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24070204
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 23:37 schreef ranja het volgende:
en Zander, Newbiedoobiedoo wist het duidelijk beter dan ik
Volgens mij was het GLO, maar die is nu offline.

Anyway:

GLO +1
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  zaterdag 18 december 2004 @ 23:38:42 #5
13973 ranja
image means nothing
pi_24070221
die bedoel ik
  zaterdag 18 december 2004 @ 23:43:57 #6
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24070364
Goed, maar even een nieuwe vraag dan. Rapapaaa.. rappapaa..

Wie is dit?

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  † In Memoriam † zaterdag 18 december 2004 @ 23:47:40 #7
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_24070454
-vraag weggehaald-
  † In Memoriam † zaterdag 18 december 2004 @ 23:48:22 #8
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_24070467
Harry Bannink
pi_24070474
harrie bannink??
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_24070480
te laat
  zaterdag 18 december 2004 @ 23:49:19 #11
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24070489
Ja ja, het is hoofdgeitenbreier Harry Bannink.

bukgeit +1
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  † In Memoriam † zaterdag 18 december 2004 @ 23:53:15 #12
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_24070567
Deze vraag stond er zonet ook al: wie is het meest in het oog springende lid van de Ringtone Society, dat de markt van "irritante, commerciële en platte" ringtones te lijf wil gaan met eigen, verantwoorde producties?
pi_24070687
spinvis? Pas nog gelezen ergens....
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  zaterdag 18 december 2004 @ 23:58:31 #14
13973 ranja
image means nothing
pi_24070699
geen idee maar laat ik eens gokken op Junkie xl...
pi_24070708
Wéér te laat
  † In Memoriam † zondag 19 december 2004 @ 00:00:05 #16
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_24070744
Klopt. Hier het gehele bericht:
quote:

TILBURG - Zanger Spinvis gaat nieuwe, exclusieve beltonen ontwikkelen voor mobiele telefoons. Hij en enkele collega-muzikanten hebben hiertoe de Ringtone Society opgericht, zo is vrijdag bekendgemaakt. De groep is de naar eigen zeggen ,,irritante, commerciële en platte ringtones'' zat.

De Ringtone Society, een initiatief van Muzieklab Brabant, SubmarineChannel en het VPRO-programma 3 voor 12, is een platform voor ,,de artistieke ontwikkeling van de mobiele beltoon''. De vereniging wil een impuls geven aan 'The Art of Ringtonism' en wil dat mobiele bellers zich onderscheiden.

De Society wordt officieel gelanceerd op 13 januari tijdens het muziekfestival Noorderslag in Groningen. Dan wordt een Ringtone Checkpoint geopend, waar bezitters van een mobiele telefoon door de Society goedgekeurde beltonen kunnen verkrijgen.
Bron: Dagblad van het Noorden

bartrid +1
  zondag 19 december 2004 @ 00:03:19 #17
13973 ranja
image means nothing
pi_24070821
dat zal een feest worden in de trein
  † In Memoriam † zondag 19 december 2004 @ 00:04:08 #18
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_24070842
Misschien kun je de So & So's ook zo gek krijgen.
  zondag 19 december 2004 @ 00:06:58 #19
13973 ranja
image means nothing
pi_24070918
Tja, Dan nog mensen zoeken die me in de trein willen bellen

Nee, serieus, bellers in de trein staat erg hoog in m'n irritatielijst. Ik heb daarom ook altijd muziek op m'n oren als ik alleen reis.
  † In Memoriam † zondag 19 december 2004 @ 00:09:10 #20
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_24070980
Vaag doorsijpelende klanken uit koptelefoons zijn ook geen feest voor medereizigers.
pi_24071015
helemaal eens met Ranja...

Van welke band heb ik een nummer opstaan?
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  zondag 19 december 2004 @ 00:10:47 #22
13973 ranja
image means nothing
pi_24071022
Daar zit ik niet mee... bovendien heb ik 'm niet zo hard staan en ik heb nog nooit klachten gehoord. Het belangrijkste vind ik dat ik geen pratende/bellende mensen/afgaande telefoons meer hoor.
  zondag 19 december 2004 @ 00:11:46 #23
13973 ranja
image means nothing
pi_24071050
de Kenny's
ze hebben zich in elk geval goed verstopt. Zijn het allemaal mannen?
pi_24071110
Dt zijn allemaal mannen. Best wel legendarische band, waar later 2 van mijn favoriete acts uit zijn voorgekomen....

en die Kenny grap drong pas later door
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_24071862
een klein stukje biografie:
Formed in Ipswich, England, in 1982, the group trafficked in the usual heavy metal fare for the first few years of its existence, but by the middle of the decade they began to expand their horizons by incorporating elements of hardcore and thrash into the mix
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')