Downloadquote:Enkele onderwerpen uit Defensiekrant 33 zijn:
* C-130 in problemen op Kabul
* Generaal Godderij blikt terug
* Belangrijkste punten uit de jaarlijkse Defensiebegroting
* Hercules biedt helepende hand
* Boksploeg nieuw leven ingeblazen
Downloadquote:Enkele onderwerpen uit Defensiekrant 32 zijn:
* Afscheid van commandant Korps Mariniers
* IGK Van Baal legt zijn oor te luister
* Patrouille boven Kaboel
* Multinationale brigade treedt robuust op
* Hans van Zetten geniet in Athene
Eerder te goed. Nederland verkoopt altijd zonder problemen haar oude marine-materiaal. AFAIK hebben we grotere marine schepen alleen nieuw verkocht aan Griekenland (S-fregatten) en Duitsland (Bremenklasse is een NL ontwerp - de S-fregatten-, met Duitse aanpassingen), en in de jaren 80 aan Taiwan. Nieuw zijn onze schepen te duur en te goed. Wat dat betreft heeft de Marine haar zaakjes goed voor elkaar: het kon nooit goedkoop genoeg, van alles werd het beste aangeschaft.quote:Als ik het zo lees zijn NL marineschepen erg gewild in het buitenland waarom hoor ik nooit dat er een nieuw schip verkocht wordt.
te duur ofzo?
ik zag daar namenlijk een markt voor de noodlijdende scheepswerven namenlijk dat ze onze schepen nieuw mogen kopen maar dan moeten ze wel in NL gemaakt wordenquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 16:13 schreef RonaldV het volgende:
In het vorige topic schreef Icecreamfarmer het volgende:
[..]
Eerder te goed. Nederland verkoopt altijd zonder problemen haar oude marine-materiaal. AFAIK hebben we grotere marine schepen alleen nieuw verkocht aan Griekenland (S-fregatten) en Duitsland (Bremenklasse is een NL ontwerp - de S-fregatten-, met Duitse aanpassingen), en in de jaren 80 aan Taiwan. Nieuw zijn onze schepen te duur en te goed. Wat dat betreft heeft de Marine haar zaakjes goed voor elkaar: het kon nooit goedkoop genoeg, van alles werd het beste aangeschaft.
Ik krijg op het moment time outs als ik de OP wil aanpassen dus ik zal vanavond nog even kijkenquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 16:22 schreef SHERMAN het volgende:
Ik kan de OP niet aanpassen
En straks staat ook de PzH 2000 er inquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 17:51 schreef Wuder het volgende:
JEEHEEE T-98G in de OP
Ben zelf echt benieuwd wanneer de wapens-embargo tegen China stopt
Als het in december niet lukt, dan moet het volgend jaarIn ieder geval.. het zal stoppen
PanzerHowitser?quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 18:01 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
En straks staat ook de PzH 2000 er in
Ik denk het...quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 18:16 schreef Wuder het volgende:
[..]
PanzerHowitser?
quote:PzH200
Lengte (zonder schietbuis) 8330 mm
Lengte (met schietbuis) 11630 mm.
Breedte 3560 mm.
Hoogte (minimaal) 3065 mm.
Hoogte (maximaal) 3460 mm (met mitrailleur en periscoop)
Gewicht 55 ton
Motor 8 cilinder diesel, 736kW
Bemanning 5 personen
Bewapening 155 mm L52
MAG 2000, mitrailleur
Rookgranaatwerpers
De PzH2000 zal vanaf 2005 de M-109 A2/90 gaan vervangen. De instroming zal gefaseerd plaatsvinden. Elk jaar wordt er één afdeling veldartillerie omgeschoold. De planning van begin 2003 is, dat in 2007 de eerste van de drie afdelingen veldartillerie voorzien is van de PzH2000. In 2008 en 2009 volgen de andere twee.
Elke afdeling zal 18 stuks tot zijn beschikking krijgen. Drie voertuigen voor algemene reserve, maakt dat het totaal aantal op 57 stuks uitkomt. De grootste verbeteringen ten opzichte van de M-109 A2/90 zijn de verdere dracht, betere bepantsering, betere terreinvaardigheid en hogere vuursnelheid. Door het geautomatiseerde laden van de 45-50 kg zware projectielen, zijn ook de arbeidsomstandigheden sterk verbeterd.
De dracht van de PzH2000 bedraagt afhankelijk van de gebruikte projectielen tussen de 30 en de 40 km, waar de M-109 A2/90 een dracht van 18 km had.
Wat verkopen we eigenlijk aan Indonesië?quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 16:21 schreef sp3c het volgende:
mjah het nederlandse exportbeleid zit potdicht.
landen die het mogen kopen hebben geen geld en zijn met tweedehandsschepen ook al een hele stap vooruit, wetende dat Defensie ze wanhopig kwijt moet (griekenland, chili) en landen die het willen kopen die mogen het niet van de overheid (Taiwan wil nog steeds meer (liefst hollandse) subs hebben)
valt me mee dat die deal met korvetten voor indonesie is doorgegaan.
Mwah, dacht dat de sub overdracht Taiwan-NL al jaren geleden afgeschreven was..quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 18:28 schreef Piro het volgende:
[..]
Wat verkopen we eigenlijk aan Indonesië?
Taiwan koopt trouwens haar huidige modellen van de USA. De USA maakt geen diesels meer, Taiwan heeft te kennen gegeven dat ze erg graag onze subs wil hebben. De VS mag die plannen wel kopen.
Lang verhaal kort, via de achterdeur krijgen ze ze toch wel..
quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 18:22 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Ik denk het...
[afbeelding]
[..]
Door het geautomatiseerde laden van de 45-50 kg zware projectielen, zijn ook de arbeidsomstandigheden sterk verbeterd.
Het is een grote cover-up actie van de regering om gevoelige informatie verborgen te houdenquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 18:29 schreef Piro het volgende:
Zeg, waar zijn topics 19 tot 21 eigenlijk?
goeie vraagquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 18:29 schreef Piro het volgende:
Zeg, waar zijn topics 19 tot 21 eigenlijk?
Ze kopen via de VS.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 18:30 schreef Wuder het volgende:
[..]
Mwah, dacht dat de sub overdracht Taiwan-NL al jaren geleden afgeschreven was..
Maar op Taiwan zelf is er veel kritiek op aankoop van wapens, aangezien er op het eiland zelf heel veel sociale problemen zijn.
Welke gevoelige informatie?quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 18:32 schreef Wuder het volgende:
[..]
Het is een grote cover-up actie van de regering om gevoelige informatie verborgen te houden![]()
Coolquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 18:40 schreef Piro het volgende:
Zweeds Bandkanon. 14 shells in 40 seconden alstublieft dankuwel
En dan stopt het ooit maar dan hebben ze alsnog geen geld.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 17:51 schreef Wuder het volgende:
JEEHEEE T-98G in de OP
Ben zelf echt benieuwd wanneer de wapens-embargo tegen China stopt
Als het in december niet lukt, dan moet het volgend jaarIn ieder geval.. het zal stoppen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |