Oh jee, je klinkt als mij gedurende de afgelopen 10 jaarquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 12:50 schreef flugeltje het volgende:
YPPY Ik heb al best veel geprobeerd: caloriën tellen, slimfast, gewoon opletten, een blauwe maandag cursus via sportschool en als klapper het "zoute popcorn en appel dieet" (nét na een verbroken relatie, ik at toen alleen maar zoute popcorn en appels viel wel mooi 20 kg af, maar dat kan ook van verdriet geweest zijn)
Maar goed, ik ben dus ook zo'n jojo-geval. Ik heb nog nooit echt een commercieel programma gevolgd. Behalve dan die ene keer op een sportschool hier in de buurt. Was volgens mij een programma gebaseerd op Weight Watchers. Niets voor mij eerlijk gezegd. Allemaal oudere vrouwen en zeer gefrustreerd, kon nog geen lachje vanaf.
Ik ga het programma wel doen heb ik besloten. Als het niet bevalt kan ik altijd nog iets anders gaan doen. Zes weken is te overzien...
Dit klinkt als een vorm van het Atkins-dieet. Hierin begin je met een hele strenge periode waarin je heel weinig koolhydraten eet. Je moet dan in wat ze "ketose" noemen raken, en je schijnt veel af te vallen. Weinig koolhydraten en veel eiwitten eten betekent dat je in het begin vooral vlees, vis, eieren en een beetje groenten eet (sla, broccoli, bloemkool bv.). Langzaamaan ga je meer koolhydraten toevoegen (meer groenten, noten, room) en het is de bedoeling je dieet zo uit te bouwen dat je uiteindelijk precies weet hoeveel je van bepaalde zaken kunt eten. Je moet je persoonlijke, unieke balans vinden. Klinkt het bekend in de oren?quote:Je start met een aantal "opruimdagen" (wat dat inhoudt moet ik eens goed navragen, ik gedij niet zo goed op alleen maar sapjes enzo ) Na die opruimdagen begin je langzaam te eten, je voegt steeds meer verschillende voedingsstoffen toe tot je uiteindelijk alles weer eet.
(...)
De mevrouw die ik aan de lijn had vertelde me dat het een gezondheidsprogramma is met als bijwerking dat je er van afvalt. Het is een kolidraat-arm en eiwit-rijk voedingspatroon
Ik heb een soortgelijke gedachtespinsel gehad de laatste tijd. Ik ben ruim een jaar geleden begonnen met het Atkins-dieet en heb suiker uit mijn voeding verbannen, maar ben wel veel meer koolhydraten toe gaan voegen, langzame koolhydraten. Toch krijg ik niet meer suikers binnen in de vorm zoals ik die vroeger binnen kreeg. Ik dronk thee met suiker, frisdranken, ik at liga's, sultana's.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 14:12 schreef HorrorGirl het volgende:
Mijn lichaam schreeuwt de laatste week, enorm om 'zoetigheid' vooral ijszou het zo kunnen zijn dat ik op dit moment suiker als een soort energie nodig heb, omdat mijn lichaam aan het genezen is?
Ik snoep normaal namelijk zo goed als nooit, gewoon geen behoefte aan ( ja ik steek raar in elkaar) vandaar dat ik me dit dus afvroeg
Ben je hierdoor nu ook inactiever? Volgens mij is het snakken naar eten groter als je niet werkt/studeert maar bijvoorbeeld vakantie hebt. Dan heb je ook meer tijd om eraan te denken.quote:Al met al gaat het weer een lekker tijdje duren voor ik weer genezen ben en ondertussen voel en zie ik mezelf weer vullen met lucht![]()
Je wordt langzaamaan wel een expert in je eigen lichaam, hoewel de behoefte daaraan heel frustrerend kan worden. Ik kan mijn lichaam gewoon nog steeds niet doorgronden, en ik vraag me af of dat wel haalbaar is.quote:Natuurlijk wil ik al je vragen beantwoorden....voor zover ik er antwoord op weet, ben zelf ook pas een week of 11 bezig, dus nog niet bepaald een expert
JAAAAA zeg dat is leuk!!!!quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 13:10 schreef Isabeau het volgende:
Ik ga iets heel engs schrijven nu. Maar eh...is het misschien een leuk idee om volgend jaar met een groepje van de dieetclub mee te doen met die dam tot dam loop? Geeft mij een stok achter de deur om te trainen...en het lijkt me verschrikkelijk leuk om met een stel fokkers te gaan.
oh wat schrijf ik nou toch![]()
Ehm, nee de 4 mijl is in oktober, dit jaar geloof ik op de 10de of de 12de.... Ik heb me al ruim een maand geleden ingeschreven... Vorig jaar liep ik 46 minuten en nog wat erover, ik vond het zo slecht van mezelf..quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 18:23 schreef Isabeau het volgende:
Ik dacht er trouwens al aan om als een soort oefenloop die 4 mijl van Groningen te lopen (die is toch in het voorjaar?).
Ze is echt enorm schattig... Ze heetquote:Leuk zo'n kitten dat de hele tijd achter je aan loopt(pas maar op dat je niet over hem/haar struikelt)
quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 13:10 schreef Isabeau het volgende:
Ik ga iets heel engs schrijven nu. Maar eh...is het misschien een leuk idee om volgend jaar met een groepje van de dieetclub mee te doen met die dam tot dam loop? Geeft mij een stok achter de deur om te trainen...en het lijkt me verschrikkelijk leuk om met een stel fokkers te gaan.
Ik heb een schema gekregen voor absolute beginners. Houdt in dat ik 3 x per week kan lopen. Ik doe dat idd 's avonds, het is nu overdag veeeeel te warm. Tegen een uur of 9 's avonds is het lekker koel. In het begin mag ik helemaal nog niet echt "hard" lopen, maar uit nieuwsgierigheid wil je toch proberen of dat een beetje gaat, dus ik heb er zelf een soort van intervaltraining van gemaakt.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 12:59 schreef YPPY het volgende:
Leuk dat je nu ook hardloopt Sanne. Loop je met een schema of probeer je hoe het gaat. Die dam-tot-damloop durf ik nog niet aan, misschien volgend jaar. Loop je nu ‘s avonds laat of heel vroeg als het zo warm is?
Klopt, en daarom is een galia-meloen ook zo lekker.quote:Op zondag 8 augustus 2004 23:56 schreef octopussy het volgende:
dames, in meloen zitten hartstikke veel snelle suikers. Niet te veel van eten dus
Aardbeien mag je waarschijnlijk al vrij snel weer eten? Ze staan niet zo hoog op de glycemische index (evenals o.a. perziken en kersen). Ik heb op m'n balkonnetje zelfgekweekte aardbeien die ontzettend zoet zijn. Ze groeien heel hard, dus ik heb er elke dag wel wat.quote:sorry, ben gewoon jaloers. Ik mag in fase 1 helemaal geen fruit eten (of drinken). Ik ben niet zo'n fruit-eter normaal, maar met dit weer snak ik toch wel naar de aardbeitjes enzo.
En vruchtenthee? Of iets met wat citroensap erin?quote:Mijn glaasje sap s' ochtends kan ik ook beter niet drinken (tenzij ik in fase 2 zelf sinaasappels ga persen), zit toch veel suiker in en weinig langzame koolhydraten.
Ik houd dus ook helemaal niet van sla als hoofdingrediënt van een gerecht. Op een broodje ofzo vind ik het heerlijk, maar gewoon 'sla' vind ik niet te pruimen. Dat maakte het Atkins-dieet heel moeilijk voor me, en ik ben uiteindelijk weer brood gaan eten. Ik vind het niet alleen hartstikke lekker, maar zelfs Atkins zegt dat meergranenbrood heel gezond is.quote:Ik heb wel een probleem: ik moet morgen werken (uitzendbureau had me nodig voor 1 dag thuiszorg), maar ik heb geen idee hoe ik dat met de lunch ga doen. Ik kan eigenlijk niet zo veel bedenken om mee te nemen. Volgens het south beach dieet kan je dan salade eten als lunch, maar ja ik lust geen sla. Misschien moet ik het mezelf toch maar eens gaan aanleren om dat te eten.![]()
Als je besluit om een eiwitrijk en koolhydraatarm dieet te gaan volgen, dan raad ik je van harte het boek van dr. Atkins aan. Wetenschappelijk zit het niet heel solide in elkaar; er is inmiddels al het een en ander weerlegd. Maar zijn voedingsprincipe wordt er fantastisch in uitgelegd. Je zult er veel aan hebben. Er staan ook goede tips in en receptsuggesties. Niet al te lang geleden is eindelijk een Nederlandse vertaling uitgegeven, en die kostte mij begin dit jaar zo'n 20 euro.quote:Op zondag 8 augustus 2004 19:02 schreef flugeltje het volgende:
En voor alle anderen heel erg hartelijk bedankt voor de tips! Door jullie krijg ik er gewoon echt zin in om er tegenaan te gaan. Alsof het me nog een extra steun in de rug geeft. Ik ga de komende weken gebruiken om de topics nog eens goed door te lezen en de diverse dieten op internet uit te pluizen. Daarna ga ik ervoor....
Tja, ik geloof toch wel ergens dat Atkins en het South Beach dieet (van dr. Agatston) veel overeenkomsten hebben. Ik raad Agatstons boek ook zeer aan om te lezen. Het is op het moment ook een enorme bestseller. Ik heb hem voor 15 euro gekocht.quote:Op maandag 9 augustus 2004 13:00 schreef Meimeltje het volgende:
Londen onderzoekt Atkins-dieet
LONDEN - Een Brits overheidsinstituut gaat onderzoeken of het bekende Atkins-dieet een gevaar kan betekenen voor de gezondheid. Dat berichtte de BBC zondag. Het onderzoek is onderdeel van een grootschaliger onderzoek naar vetzucht onder Britten.
Aanleiding voor het onderzoek naar Atkins zijn berichten over mogelijke schadelijke gevolgen van het dieet zoals nierproblemen en een hoog cholesterolgehalte. Mensen die het dieet volgen of volgden zouden ook een grotere kans lopen op hartaanvallen of diabetes.
Het dieet kent overigens ook veel tevreden aanhangers, onder wie beroemdheden als Robbie Williams en Jennifer Anniston. Kern van het Atkins-dieet is het nagenoeg verbieden van koolhydraten, terwijl eiwitten en vetten in ruime mate genuttigd mogen worden.
www.nu.nl
Interessant. Ik heb bv. een verstoorde nierfunctie gekregen en ik vermoed dat het door m'n dieet kwam. Dat wordt nu onderzocht.quote:Op maandag 9 augustus 2004 13:00 schreef Meimeltje het volgende:
Aanleiding voor het onderzoek naar Atkins zijn berichten over mogelijke schadelijke gevolgen van het dieet zoals nierproblemen en een hoog cholesterolgehalte.
Betekend dat dat je te weinig afvalstoffen uit je bloed haalt? Zo ja heb je dan ook last hiervan?quote:Op maandag 9 augustus 2004 13:44 schreef Claudia_x het volgende:
Uit mijn bloed- en urineonderzoek bleek dat ik een te lage nierfunctie heb voor mijn leeftijd. Ik weet verder ook niet wat voor conclusies daaraan te verbinden, het wordt immers nog onderzocht.
1. Dus afvallen komt bij dit dieet door verminderde energie inname. Niet door de inname van wat qua eten.quote:Op maandag 9 augustus 2004 13:57 schreef Isabeau het volgende:
Ook is uitvoerig onderzocht waarom je afvalt bij dit soort dieten en mensen die zo'n dieet volgen worden altijd zo defensief als ik dan zeg dat uit élk onderzoek naar voren kwam dat het aan een verminderde energie-inname lag...Dus ik zeg het maar niet meer zo hardop.
2. En met slecht zijn op lange-termijn bedoel je het atkins dieet en niet dieeten op zich toch?quote:Op maandag 9 augustus 2004 13:57 schreef Isabeau het volgende:
Als iemand zich prettig voelt bij een bepaald dieet en daar dan mee afvalt dan is dat natuurlijk geweldig. Mocht het nou werkelijk slecht voor je zijn op de lange-termijn dan wordt het al minder positief. (nou vermoed ik dat het gemiddelde eetpatroon van dikke mensen (incl. mijzelf dus) op de lange-termijn ook bar slecht was, maar goed)
Ja, daar komt het telkens weer op neer, wat de dieetguru's ook beweren. Bedenk wel dat je veel energie binnenkrijgt op een dag met aardappelen, pasta, brood etc. En het dieet promoot het eten van groente, dus dat is allemaal prima. Vet eten is ook nog eens een stuk minder aantrekkelijk zonder koolhydraten (je kan wel gebakken eieren als ontbijt nemen, maar je mag er geen brood bij...hmm). Het dieet werkt dus uitstekend voor wie het kan volhouden. Ik ben veel te gek op brood, pasta en aardappelen om zoiets te volgen.quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:12 schreef Mouse het volgende:
1. Dus afvallen komt bij dit dieet door verminderde energie inname. Niet door de inname van wat qua eten.
Ik neem aan van wel. En ja, ik ben volledig uit de roulatie geraakt, maar ik weet natuurlijk (nog) niet of dat door m'n nieren komt. Ik heb een punt bereikt waarop ik zowel lichamelijk als geestelijk helemaal niets meer kon. Een allesconsumerende vermoeidheid, concentratiestoornissen, een volkomen gedetacheerd gevoel. En dat alles door - waarschijnlijk - een verkeerd voedselpatroon.quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:12 schreef Mouse het volgende:
Betekend dat dat je te weinig afvalstoffen uit je bloed haalt? Zo ja heb je dan ook last hiervan?
Maar je bent nog wel steeds afgevallen of zitten die kilo's er weer bij?quote:Op maandag 9 augustus 2004 17:28 schreef Faithy het volgende:
wat ben ik blij als ik in September ga studeren en kan gaan fitnessen en en en en en
ik HAAT lijnen, maar 't moet en 't lukt niet en ik ga wel naar een dietist ofzo![]()
ja dat klopt. je kan een enorm groot deel van de supermarkt overslaan als je geen koolhydraten eet. Zelfs in veel sauzen zitten vaak veel koolhydraten.quote:Op maandag 9 augustus 2004 20:40 schreef Qarinx het volgende:
Ik zit het te kijken, maar wat mag je dan wel eten, want koolhydraten zitten toch in heel veel voedingsmiddelen?
Jeetje, hoe houd je dat in godsnaam vol? Echt dus helemaal niets aan koolhydraten?quote:Op maandag 9 augustus 2004 22:55 schreef octopussy het volgende:
verhaaltje
Ik weet toen met dat atkinson dat ik elke dag een vitaminepilletje slikte en een citroen uitgeperst voor de maag verkleining.quote:Op maandag 9 augustus 2004 23:02 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Jeetje, hoe houd je dat in godsnaam vol? Echt dus helemaal niets aan koolhydraten?
Maar ik kan me ook niet voorstellen dat zo'n eetpatroon gezond voor je is. Krijg je dan wel al je vitamines en mineralen binnen?
quote:Obesity, the most common cause of insulin resistance, is associated with a decreased number of receptors and postreceptor failure to activate the tyrosine kinase. Insulin resistance plays a major pathogenic role in the development of the metabolic syndrome that may include any or all of the following: hyperinsulinemia; type 2 diabetes or glucose intolerance; central obesity; hypertension; dyslipidemia that includes high triglycerides (TG); low high-density lipoprotein cholesterol (HDL-C) and small, dense low-density lipoprotein (LDL) particles; and hypercoagulability characterized by an increased plasminogen activator inhibitor-1 (PAI-1) level.
Elke gezonde vrouw van 38quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 05:52 schreef Isabeau het volgende:
Over een jaar zou ik (volgens schema) de 10 mijl kunnen lopen in 1 uur en 50 minuten(waarom geloof ik dat nou niet?
)
ik denk dat je met gewoon (hard)lopen ook nog eens je gewicht telkens naar voren moet verplaatsen, dat zal ook best wel veel energie kosten. Op zo'n band hoef je je gewicht nauwelijks te verplaatsen, omdat de band onder je beweegt. Misschien ook een beetje minder weerstand door gebrek aan wind enzoquote:Sanne ik had vannacht een gesprek met collega's over hardlopen en allemaal waren we het over één ding eens: als je hardloopt op een loopband kan je veel langer en sneller hardlopen. Ik heb dat zelf ook, op een loopband in de sportschool word ik lang zo snel niet moe en kan ik best een tijdje in een lekker ritme trainen. Echter als ik op straat ben en ga hardlopen dan sta ik binnen de korste keren de longen uit mijn lijf te hijgen. Wie heeft dat nog meer en waar zou dat dan aan liggen? (je moet nog steeds je eigen gewicht torsen en je ene been voor het andere zetten...)
Dat is ook wel iets waar ik een beetje bang voor ben. Ik ben namelijk al vaker aardig wat kilo's kwijtgeraakt maar altijd zijn ze er weer aangekomen. Nu hoop/verwacht ik dat ik na 15 maanden ondersteuning bij Ladyline (wat ik eventueel ook steeds met 6 maanen kan verlengen) de discipline wel heb om het vol te houden. Kheb nog 14 1/2 maand om eraan te werken, moet toch genoeg zijn zou je zeggen!!quote:Op woensdag 11 augustus 2004 12:25 schreef YPPY het volgende:
Welkom in het topic M82. Mijn moeder heeft ook ooit Ladyline gevolgd en is het toen mee afgevallen. Het kwam er alleen weer aan toen ze ermee stopte, maar dat is natuurlijk iets waar je zelf bij bent.
Dat klink mooierquote:Op woensdag 11 augustus 2004 13:11 schreef YPPY het volgende:
Lijnen is niet voor je hele leven. Gezond leven doe je je hele leven.
quote:Op donderdag 12 augustus 2004 20:29 schreef Dizer het volgende:
Dus morgen allemaal massaal Maaltijd Salade a la Dizer maken
Gaaaaf!!!quote:Op donderdag 12 augustus 2004 20:34 schreef stoopkind het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mijn vriend heeft er ook zin in
Geen olijvenquote:Op donderdag 12 augustus 2004 20:42 schreef Dizer het volgende:
[..]
Gaaaaf!!!
Ga je iets wijzigen?
quote:Op donderdag 12 augustus 2004 21:25 schreef octopussy het volgende:
jeeej ben weer een kilo afgevallen deze week.
mijn zinnetje wordt dus:
octopussy (1m76) (30) was 107,8 kg, is nu 92,8 kg en wil graag 70 kg wegen -15
* O *quote:ik weet nog steeds niet hoe je die cheerleader smilie's doet, heeft iemand de code hiervan?
ff geen zin om alles te lezen doe ik straks wel weer maar het isquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 11:15 schreef Funnie het volgende:
riann, email naar jou toe,krijg ik net zo hard weer terug!
Brandt het dan niet snel? Ik had echt een half eetlepel vet. Ik gebruilk noooooit meer dan dat. Maar zal het de volgende keer proberen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 20:23 schreef rvrb_ke het volgende:
Dizer, die salade ziet er heerlijk uit... Ga ik zeker eens proberen...
En om het nog wat gezonder te maken... pijnboompitten moet je geen vetstof bij doen... gewoon roosteren in de pan.
quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 13:30 schreef stoopkind het volgende:
dizer
Ik heb net boodschappen gedaan voor de salade. Pff, zat flink boven budget! Normaal geef ik ongeveer 5 euro uit, vandaag bijna 20! Maar goed, moest ook bijna alles nieuw halen, zoals mosterd, sambal, ketchup, azijn, enz. Als je dat al in huis hebt is het niet zo duur
Ik zal vanavond ook even een foto maken, kijken of mijn salade net zo mooi wordtBen benieuwd.
door veel te sporten en op mijn eten te letten wil ik afvallenquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 12:44 schreef teigan het volgende:
Trueno, ik zal je toevoegen..
Hoeveel wil je gaan wegen, heb je al een streefgewicht?
Ennuh welkom hier.. Hoe wil je het gaan doen?
quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:50 schreef stoopkind het volgende:
Mijn salade gisteren
zonder kip en champignon: ziet er ook al lekker uit
[afbeelding]
Sla is klaar
[afbeelding]
Tafeltje dekje
[afbeelding]
moet ff kijken hoe ik dan met eventuele kniepijnen zit, maar lijkt me wel een leuk idee en sinds ik een biostabil heb gekocht heb ik geen last meer, hopen dat dat zo blijft en afvallen helpt natuurlijk ookquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 13:10 schreef Isabeau het volgende:
Das superongezond!quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:13 schreef speedfreakssj het volgende:
mijn eten gedurende mijn eerste dag: 's morgens niks, s'middags 2 boterhammen met chocopasta en 's avonds gehaktbal met andijvie en aardappelen, goed voor 1000 calorieen
dit was trueno
Ik ben hier niet de alwetende hoorquote:Op zondag 15 augustus 2004 10:42 schreef Dizer het volgende:
P.s. Isabeau, vertel ik het hier een beetje goed? Ik ben nog nieuw in het adviesgeven hier
Je verhaal ziet er logisch uit Dizer.quote:Op zondag 15 augustus 2004 10:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben hier niet de alwetende hoor
Enne, ik neem hem niet echt serieus. Het spijt me als het allemaal wel serieus is bedoeld, maar kijkend naar zijn postverleden neem ik hem niet serieus.
Ik ben niet Isabeau, maar er zit wel een klein foutje in je verhaalquote:Op zondag 15 augustus 2004 10:42 schreef Dizer het volgende:
P.s. Isabeau, vertel ik het hier een beetje goed? Ik ben nog nieuw in het adviesgeven hier
Oh okee, die persoon post namens iemand anders of zo..quote:Op zondag 15 augustus 2004 11:22 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik ben niet Isabeau, maar er zit wel een klein foutje in je verhaal: Trueno is een vrouw (zegt haar profiel)
![]()
Ik begin gewoon opnieuw als ik voor het eerst naar de WW ga. Geef dat gewicht dan wel door. Kan best zijn dat ik dan toch weer lichter ben dan nu. Woog vanmorgen alweer een kilo minder. Drink nu namelijk heel wat minder pints en ik kook niet zo vet als die Engelsen.quote:Op zondag 15 augustus 2004 10:20 schreef Isabeau het volgende:
Gia ik heb nooit een vast punt genomen qua gewicht en dan +1 erbij gezet als ik was aangekomen ipv afgevallen. Ik heb steeds het hoogste gewicht ooit als uitgangspunt genomen. Toen ik voor het eerst mijn gewicht op fok plaatste was ik ook lichter dan die 96,6 kg (volgens mij 93 of zo). Zo'n plusje aan het eind lijkt mij ook demotiverend.
quote:Op zondag 15 augustus 2004 13:39 schreef YPPY het volgende:
Dizer, het is een stel, vandaar dat de accounts verwisseld werden.
Dat klinkt ontzettend ongezond Gia en niet eens lekker. Het lijkt me erg smerig om zo'n laagje vet te zien liggen. Dan heb ik meteen geen honger meer, dus wel goed om de eetlust te verminderen.
trueno, weet je waardoor het de vorige keren fout is gegaan? Als ik het zo lees, heb je al heel wat geprobeerd. Ben je gestopt na steeds dezelfde periode? Viel je ondanks proberen niet af? Was het WW systeem te moeilijk? Had de dieetist geen goede adviezen? Was het te moeilijk om van het ongezonde eten af te blijven? Was je geblesseerd zodat je niet kon sporten? Weet je niet welke sport je leuk vindt? Werkte je omgeving niet genoeg mee? Had je geen zin meer om op te letten? Ben je afhankelijk van wat anderen eten (als je thuis woont)? Heb je opgezocht welk eten gezond is en welk eten juist niet? Eet je genoeg groente en fruit? Hoeveel water drink je?
Het zijn veel vragen. We kunnen je best tips geven zodat het deze keer lukt, maar dan is het wel handig om te weten waar het de vorige keren verkeerd ging. Anders heb je flinke kans om te verdwalen in een oerwoud van advies.
Tot volgende week Dartirri!
Hmz, misschien moet je anders langs de dokter of iemand anders gaan. Want het kan ook zo zijn dat het in je genen zit of zo iets. Dat je niet kan afvallen omdat je lichaam het gewoon niet toe laat of niet aan kan.quote:Op zondag 15 augustus 2004 13:53 schreef trueno het volgende:
[..]
ik weet niet waardoor het verkeerd is gegaan.
met de pillen viel ik wel af, maar als je die niet meer gebruikte kwam je dubbel zo snel weer aan, met de weightwatchers ben ik 1 of twee keer afgevallen en voor de rest alleen maar aangekomen terwijl ik mij precies aan het programma hielt.
de dietist zei dat ik meer moest sporten.
ik sport nu 4 keer in de week.
mijn ouders maakte precies wat ik moest eten.
ik eet genoeg groente en fruit.
ik drink 3/6 water per dag
Ja, het bevalt me ook erg goed. Natuurlijk vooral omdat op de weegschaal het resultaat goed te zien is!!quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 11:06 schreef miss_sly het volgende:
M82 dat gaat lekker met Ladyline! hou je ook centimeters bij?
de dokter heeft al een keer gekeken, maar kan niks vinden waarom ik niet af zou kunnen vallen.quote:Op zondag 15 augustus 2004 14:42 schreef Dizer het volgende:
[..]
Hmz, misschien moet je anders langs de dokter of iemand anders gaan. Want het kan ook zo zijn dat het in je genen zit of zo iets. Dat je niet kan afvallen omdat je lichaam het gewoon niet toe laat of niet aan kan.
Success.
Ik heb een paar maanden lang ook brinta als ontbijt gehad. Dan nam ik tegen 11 uur een plakje ontbijtkoek en dan hield ik het prima uit tot de lunch zonder enig honger gevoel. Dus bij de lunch was het ook makkelijk maat houden.quote:Op zondag 15 augustus 2004 14:13 schreef Kroeltroel het volgende:
Ik had de vraag ook al in het Slank-de-zomer-in-topic gesteld, maar aangezien het hier een stuk drukker is;
Ik wil eens Brinta als ontbijt gaan proberen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? 40 gr brinta en 250 ml magere melk om half 8, zou ik het daarmee uithouden tot een uur of half1? Nu eet ik 2 boterhammen met rookvlees of smeerkaas 's ochtends, maar wat variatie zou leuk zijn (brinta is lekkerrrr!)
Die moet der baan kwijtraken, want dit is onzin!quote:Op zondag 15 augustus 2004 21:27 schreef trueno het volgende:
ik weet zelf ook wel dat niet eten slecht is, maar mijn dietiste die ik had en de weightwatchers zeiden dat je als je erg vet ging eten of een maaltijd met erg veel calorieen dat je dan best maaltijden mocht overslaan om niet boven je punten etc te komen.
vield us ook niet af bij weightwatchers en dietiste.quote:Op zondag 15 augustus 2004 21:38 schreef Dizer het volgende:
[..]
Die moet der baan kwijtraken, want dit is onzin!
Wat het ook kan zijn dat je niet afvalt, is dat er psychisch iets is? Nou wil ik niet zeggen dat ik mensenkennis heb of zo. Maar het zou iets kunnen zijn. Ik probeer te helpen.
Edit: Drink je ook veel water? Voordat ik veel water op een dag dronk, viel ik niets af, nu ik elke dag wel minimaal 4 glazen water drink, gaat het best goed.
Ow, hoe herkenbaar Isa!quote:Op maandag 16 augustus 2004 05:21 schreef Isabeau het volgende:
Vandaag weer aan de slag in het ziekenhuis, dus eindelijk weer in een beetje een normaal eetpatroonGisteren samen met Tijn de documentaire Super Size Me gezien en kreeg een onweerstaanbare trek in...McDonalds. Dus daar hebben we samen gezellig gedineerd (we warener wel melig door geworden). Ik heb zo'n foldertje van ze meegenomen en volgens dat foldertje had ik ongeveer 1300 kcal op! Gezond kipbroodje (volgens hun), frietjes zonder mayo, side salad zonder dressing, een hap van Tijn's Big Tasty, cola light, een half fruit&yoghurt bakje en een ijsje. We besloten dat de marketing van MacD werkt als je er al zo'n trek in krijgt bij het kijken naar een documentaire over hoe slecht het allemaal wel niet voor je is.
Vraagje: als ik hardloop (poging doe tot) dan heb ik altijd het gevoel dat iedereen me nastaart vanwege mijn figuur (niet bepaald een hardlopers figuur) en dat iedereen ziet dat ik binnen 500 meter stilsta en probeer adem te halen.Hebben jullie dat ook of kan het je inmiddels geen moer meer schelen?
Ik heb zelf altijd alleen maar bewonderend naar hardlopers en joggers gekeken, vooral als je zag dat het ze moeite kostte. Iedereen weet dat het een zware, belastende sport is. Ik ben overigens afgelopen keer tijdens het hardlopen aangevallen door een hond. Ik word helemaal ziek van die loslopende beesten in het bos en de baasjes die er achteraan lopen te schreeuwen. Ze claimen het bos alsof het één grote uitlaatzone is.quote:Op maandag 16 augustus 2004 08:19 schreef miss_sly het volgende:
En toch, de meeste mensen beginnen toch zo, en dat heeft niets met hun figuur/omvang te maken, maar gewoon dat opbouwen van conditie tijd nodig heeft. Het is juist goed van je dat je het wel doet.![]()
Die amerikaan had ook wel meerdere andere dingen... een supersized cola is daar namelijk 0.5 galon (+- 2 liter) en ook de supersized patat is daar veel groter als hier... hij moest alles in het menu minimaal 1 keer gegeten hebben en supersizen wanneer het hem gevraagd werd... dus dan is die 2 liter cola wel een stuk meer dan de halve liter hier... net zoals de patat... als ik het goed onthouden heb was de supersized patat in america bijna een pond patat, dat red je hier dus nooit want bij ons is een supersized patat gewoon een large... en die large is al kleiner dan de large in america... ook de gezonde dingen waren daar veel ongezonder.. bijv een fruit en yoghurt dat was ook een halve liter.. je had wel een kleine versie maarjah supersizen he... een halve liter fruit en yoghurt is ook niet zo goed...quote:Op maandag 16 augustus 2004 11:04 schreef Claudia_x het volgende:
Over die documentaire Super Size Me: AD-redacteur Wim Meij heeft 30 dagen bij de Mac gegeten, en is ruim 6 kilo afgevallen. Ook is zijn bloeddruk gedaald en zijn zijn bloedwaarden verbeterd. Zijn buikomvang is met 5 centimeter afgenomen. Die Amerikaan Spurlock heeft zich gewoon ongans gegeten bij de Mac. Spurlock zei overigens zelf: "De film was geen aanval op McDonald's, maar op de Amerikaanse leefstijl. We eten te veel, bewegen te weinig en denken niet na over alles wat we naar binnen schuiven.''
Iedereen zit nog van het nieuws te bekomenquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 00:56 schreef Riann het volgende:
het is stil ja na mijn blije bericht
Ik doe het ook echt wel voor mezelf... Wil eigenlijk altijd afvallen, maar was even een tijdje mijn motivatie kwijt... Op zich hoeft ik echt neit in maatje 38 te passen, maar van 46 terug naar 42 is eigenlijk al genoeg... Is net wat makkelijker om te slagen met kleding kopen.. Ik ben nu 98 kilo bij 1 meter 75, en vraag me eigenlijk af hoeveel kilo ik hiervoor zou moetn verliezen... Ligt natuurlijk ook aan vet/spier opbouw, maar heeft iemand een indicatie?? Dan heb ik tenminste echt een doel...quote:Welkom Glimworm! Echt vriendelijk is dat commentaar van zijn moeder niet zeg... enne: het lijnen moet je voor jezelf doen hoor en niet voor haar!
Dank je wel Riann! ik zie dat wij ongeveer dezelfde weg bewandelen (ongeveer even lang, zelfde startgewicht en hopelijk hetzelfde streefgewicht) en jij bent al ver zeg, heel knapquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 16:24 schreef Riann het volgende:
Welcom Bianca en heel erg veel succes![]()
ik ben nu ongeveer 1.5 jaar bezigquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 16:28 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Dank je wel Riann! ik zie dat wij ongeveer dezelfde weg bewandelen (ongeveer even lang, zelfde startgewicht en hopelijk hetzelfde streefgewicht) en jij bent al ver zeg, heel knap!
hoelang ben jij nu bezig die 80 kilo te halen?
Als je in het fotoboek kijkt bij mijn foto, zie je een foto van een jaar of 4 geleden toen ik nog 80 kilo woog.... (Of 77 kilo geloof ik toen). Het zou fijn zijn om weer zo te zijn (nou ja, dat gewicht dan, zo jong word ik nooit meer naturlijkquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 16:32 schreef Riann het volgende:
[..]
ik ben nu ongeveer 1.5 jaar bezigEn ik hoop dat jij het ook gaat halen.
![]()
Nee, niet echt een speciaal dieet. Maar ik heb een maagbandje. Dus kan geen gewone dingen eten, als normaal zeg maar. Brood kan ik absoluut niet verdragen. Vandaar dat dat niet meer in mijn eetpakket zit. Ik wissel af en toe met tussendoortjes zoals ontbijkkoek en ontbijtbiskwie. En dan weer een periode met yoghurt en kellogs all bran (maar die kan ik niet meer verdragen) Dus heb vandaag Kellogs special K gehaald. Is erg lekker en ik kan het gelukkig verdragen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 11:36 schreef Malchevia het volgende:
Jeetje Funny, dat is ecth heel erg weinig... Is dat volgens een dieet ofzo? Potverdikkie, ik wordt al duizelig als ik er naar kijk. Dat kan niet goed wezen!
Vond ik ook altijd. Vond de sinas light altijd een ramp (10 jaar geleden) En ben nu huismerken sinas light aan het proberen. En ze smaken mij VEEL beter dan toen !!quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 22:04 schreef Sanne het volgende:
hmmm, ik ben cola-light verslaafd, en ben een aantal jaren zeer depressief geweest
misschien toch eens afkicken? ik vind het alleen nog steeds het lekkerste drankje dat er is.
Lieve Funniequote:Op zaterdag 21 augustus 2004 09:58 schreef Funnie het volgende:
Alles wat ik eet is volkoren, of zoals de ontbijtbiskwies rijk aan vezels en ijzer. Kellogss zit ook vol vezels.. Dus dat valt wel weer mee.
Kijk niet afvallen.. nah ja niet leuk. Maar kan ik mij voorstellen.
Maar aankomen nu op dit moment. Nee, daar ben ik echt niet blij mee. Vooral omdat ik zo mijn best doe. Ik moet met bandje zeg maar 5 a 6 maal per dag een beetje eten. Ik doe dat redelijk goed. Maar dan wordt er verstaan elke keer 1 beschuitje, en of klein beetje warm eten. Dat lukt mij dus niet. Dus ik pak 2 beschuitjes.. Diietiste zou zeggen, dat moet minder. Dus bandje opsuiten. Maar ik vind het wel oke zoals het nu gaat.
Ik moet 1 sept. weer naar Hardenberg dan zal ik de arts ook wel eens vragen wat hij ervan vind.
Ik hoef bijna niet te spugen. En dat is een verademing. Toen hij strakker zat moest ik om elk stom dingetje soms al spugen. Terwijl ik het de dag ervoor wel kon verdragen. Mijn maag is ook nog eens niet zo eens consequent erin![]()
Ik probeerd dit toch maar even vast te houden. En hoop dat het toch naar beneden gaat.
Nou mensen daar issie dan, een foto van een paar maanden geleden. U kunt mij in het fotoboek aanschouwen toen ik een kleine 80 woog. En alhier gegroeid naar de 105 kg! (Ondertussen alweer haast 10 minder gelukkig). Vaak krijg ik de opmerking 'maar je ziet er helemaal niet uit alsof je 105 kilo weegt!' maar dat doe ik dus wèl, en ik heb ook confectiemaat 50!quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 16:57 schreef Riann het volgende:
Daar was je idd niet dik bianca daar had je een heel mooi lijntje.
Heb je ook een foto van hoe je nu bent?
Hoi Isabeau,quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 12:28 schreef Isabeau het volgende:
bianca jouw dieet lijktqua samenstelling wel heel veel op het mijneIk neem alleen 's morgens vaak een schaaltje yoghurt omdat ik om 5:30 niet z'n zin heb in brood. Als lunch twee boterhammen met light beleg. 's Avonds eet ik ook gewoon waar ik zin in heb (en let uiteraard wel op dat het niet te vet of eenzijdig is). 's Middags tegen de grote trek neem ik 1 stuk fruit. Het werkt prima zolang je je er aan houdt
(dat gaat de afgelopen weken een stuk slechter) Vakantie is wel een geweldig lekkere motivatie om af te vallen. Nog 7 weken voor 6,5 kilo is wel erg weinig als je al 6 weken bezig bent....meestal val je na die periode niet meer 1 kilo per week af, maar wie weet lukt het.
Op de één of andere manier word ik dik als een man, voornamenlijk spek op mijn maag, buik en rug. Mijn buikomtrek is dan ook wel 110 cm.!quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 16:47 schreef glimworm het volgende:
Bianca Je ziet er inderdaad niet uit alsof je daar zo zwaar bent.... Leuk hondje trouwens! Super dat je al 10 kilo bent afgevallen!![]()
Bij mij gaat het allemaal wel prima, vanmorgen gaf de schaal 1 kilo minder aan! Mijn update komt maandag!![]()
Ja dat klopt. Maar ik gebruikte eerder tussendoor reepjes van verschillende merken. En die zijn varierend, van 85 tot 110 kalorien per reep. En ik zat er niet vol van. En met die ontbijtbiskwies wel. Zo had ik 2 vliegen in 1 klap. En minder kalorien en minder honger gevoelquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 11:00 schreef Sanne het volgende:
Funnie, heb je wel eens berekend hoeveel er in die ontbijtbiscuits zit? Ik had laatst een pakje Alltrade volkoren ontbijtbiscuit, dacht dat het meeviel, maar bleek toch een point (ongeveer 60 kcal) per biscuitje te zijn.
HorrorGirl. Dank je wel. Ik kreeg dingen ook wel bevestigd op een maagverkleinings forum. Maar hoor ook daar dat het erg frustrerend kan zijn allemaal. Maar het doet me wel goed dit even te lezen. Beidde benen weer even aan de grond. En niet denken dat ik het niet goed doe. En ja.. dieetistesquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 11:22 schreef HorrorGirl het volgende:
[..]
Lieve Funnie
Heel lief en herkenbaar verhaal.
oehh 8 stuks.. Wat lijkt mij dat toch heerlijk om dat een keer weer te kunnen doen !!!quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 12:28 schreef Isabeau het volgende:
Tijdje niet hier geweest (druk en moe) en ik begin gewoon te lezen waar ik was en geef direct antwoord/commentaar/feedback/mijn mening ad nausea
Funnie wat frustrerend is dat toch als het lijnknopje op uit staat. Ik ken het gevoel en als dat gebeurt kan je willen wat je wil, maar dan lukt het domweg niet. Misschien met heel veel wilskracht en rotgevoel en sacherijnig zijn en met een knagend gevoel rondlopen, maar zoveel wilskracht heb ik nou ook weer nietJe lichaam lijtk dan te schreeuwen om (slecht) voedsel. Iemand die dat gevoel niet kent oordeelt dan al snel dat je je aanstelt, maar het is echt ongelofelijk moeilijk. Ik hoop dat je je snel wat lekkerder voelt in het lijnen. Maak er niet een tè groot punt van en probeer niet aan te komen. Succes!!
![]()
Eh, ik heb trouwens het gevoel dat mijn lijnknopje op "half vermogen" staat. Aan lijnen denk ik niet zoveel meer, maar ik probeer wel verstandige keuzes te maken. Weinig boter bij het bakken, weinig vet überhaupt, geen Mars uit een automaat halen, ontbijten met yoghurt en muesli, als lunch twee boterhammen met mager beleg....maar dan toch dingen eten die ik niet zou moeten eten (zoals gisteravond kaassouffleetjes...een stuk of 8
)
Ik ben nou zo'n week of 6 bezig. Dus wat mij betreft geen slecht resultaat vind ik. Niet te snel en niet te langzaam. Ik zou die stap naar New Figure ook niet zo maar zetten hoor, maar alleen als het lijnen echt geen positieve resultaten zou boeken.. Maar ik heb echt gezien hoe mensen zijjn afgevallen. Het is best wel pittig. Iemand bij mij op spinnen is al 20 kilo afgevallen en volgens mij is zij in het begin van dit jaar ermee begonnen. Als je na een bepaalde tijd je streefgewicht hebt bereikt, ga je weer opnieuw leren eten.quote:Op zondag 22 augustus 2004 10:44 schreef glimworm het volgende:
Ruby Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord over dat New Figure. Ik zou als het zo duur is toch maar eerst nog even afwachten, je sport genoeg denk ik zo... Hoe lang ben je al bezig voor die 5 kilo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |