snoepen doe ik al nauwelijks..quote:Op zaterdag 17 juli 2004 13:26 schreef Isabeau het volgende:
Neeneenee, Faithy, je moet geen hongerdieet gaan doen hoor.
Daar val je verkeerd mee af en geef je je lichaam alleen maar slechte signalen.
Waar gaat het precies mis mee dan? Eet je teveel, snoep je teveel, heb je geen tijd om te eten/eten klaar te maken? Motivatie weg? Geen zin meer?
Het gaat ook niet zozeer om zielig voelen in dezen als wel dat ze toch genoeg energie naar binnen moet krijgen met het eten om niet in de spaarstand terecht te komen. Dus zorgen dat je vol zit met water en héél weinig eten lost dit niet op.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 14:18 schreef milagro het volgende:
Faithy, wat helpt ms is als je voor het eten drie glazen water drinkt, dan zit je enigzins vol al
Een kleiner bord helpt ook, hoe stom dat ms ook klinkt.
Kan minder op, dus je eet minder en toch heb je een lekker vol bord zodat je je niet zielig hoeft te voelen
Of je legt de nadruk op het verkeerde woordje en neemt het iets té letterlijkquote:Op zaterdag 17 juli 2004 14:38 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Het gaat ook niet zozeer om zielig voelen in dezen als wel dat ze toch genoeg energie naar binnen moet krijgen met het eten om niet in de spaarstand terecht te komen. Dus zorgen dat je vol zit met water en héél weinig eten lost dit niet op.
Wat koken ze dan, als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 17 juli 2004 16:40 schreef Faithy het volgende:
Mijn ouders, en vooral van mn moeder houden van lekker eten, eni k ook wel, alleen hebben ze nog niet door dat lekker niet altijd vet en veel moet zijn.. .:{
Waarom post je dat nouquote:Op zaterdag 17 juli 2004 21:05 schreef Isabeau het volgende:
http://www.benjerry.com/our_products/nutritional_info_all.cfm
Goed zoquote:Op zondag 18 juli 2004 16:15 schreef Dizer het volgende:
Gister op mijn werk was mijn collega 5 jaar getrouwd en zijn vrouw heeft toen een taart voor ons gebakken. Vol met witte en bruine chocolaIedereen werd boos dat ik ervan niet heb gegeten....en ben gewoon sterk gebleven. Ze zaten op een gegeven moment echt constant van, eet nou eet nou, toen heb ik mijn stem toch even laten horen...alle winkeld kon het denk ik horen...toen hebben ze daarna niks meer erover gezegd! Ik denk dat ze het nu niet meer gaan vragen! Kijk op mijn stage snappen ze het al. Ze halen altijd chips en zo en ze weten dat ze het maar 1x hoeven te vragen. Laats zeiden ze nog, ik hoef het niet te vragen toch? En ik zei, goedzo! Maar op mijn gewone werk...
Nou, het zijn niet mijn eigen fietsen maar van mijn vader. Zelf kan ik zulke fietsen niet betalenquote:Op zondag 18 juli 2004 17:51 schreef YPPY het volgende:
Wat eet jij bijvoorbeeld 's avonds Mannekino? Gezonde, lekkere recepten zijn namelijk altijd welkom.Merk je verschil tussen het fietsen op een mountainbike of een racefiets? Ik heb alleen een simpele stadsfiets en dat is altijd hetzelfde.
Ik heb alleen kip en sla gegeten en wat patat met ketchup! Ketchup is zonder vet (dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat het calorie vrij is...maar gezonder dan mayo is het wel) en daar kan ik gewoon geen nee tegen zeggenquote:Op zondag 18 juli 2004 18:05 schreef Isabeau het volgende:
Ligt er maar net aan wat je neemt op de barbecue, Dizer. Als je kip en vis neemt is er niets mis mee, maar als je een speklapje, een hamburger, spareribs, een worstje of karbonade neemt dan zou je er eigenlijk maar 1 moeten nemen en niet van alles wat (zoals de gewoonte is bij een barbecue). Ook de sausjes en aardappelsalade uit plastic bakjes zijn funest qua kcal. Barbecuën kan best slank, maar de reguliere manier van barbecuën is dat echt niet!
Dat vind ik knap van je als je BBQ zonder sauzen. Ik eet er wel bbq sausjes bij alleen niet TE veel. De sauzen maken het lekker vind ik.quote:Op zondag 18 juli 2004 18:28 schreef Mannekino het volgende:
[..]
Wat ik nu eet, tja gewoon met mijn ouders mee. Vanavond BBQ, gewoon met mate eten, geen sauzen e.d. Ik geloof dat we vanavond wat saté en varkensvlees hebben en ik neem er wat rijst bij en paar stokbroodjes.
Als je het vlees echt lekker voorbereid met wat olijfolie en goede kruiden dan is het ook heel erg goed te eten zonder saus.quote:Op zondag 18 juli 2004 19:55 schreef Riann het volgende:
[..]
Dat vind ik knap van je als je BBQ zonder sauzen. Ik eet er wel bbq sausjes bij alleen niet TE veel. De sauzen maken het lekker vind ik.![]()
Dat wel maar dat sausje maakt het nog extra lekkerquote:Op zondag 18 juli 2004 20:32 schreef Mannekino het volgende:
[..]
Als je het vlees echt lekker voorbereid met wat olijfolie en goede kruiden dan is het ook heel erg goed te eten zonder saus.
Wiskey saus vind ik anders ontzettend lekkerquote:Op zondag 18 juli 2004 21:11 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind de meeste sausjes (van die Calvé dingen) helemaal niet lekker, dus dat is dan voor mij wel makkelijk. Ik snoep veelliever stukjes komkommer, paprika, tomaat en fruitAlleen van die warme banaan op de barbecue is ook zo zalig, maar daar moet je dan weer niet teveel van hebben
Je kan misschien zelf een vrij slanke saus maken met als basis tomaat met ui en kruiden. Daar hoeven helemaal niet veel kcal in te zitten volgens mij.
Ja, ik neem aan van wel!quote:Op maandag 19 juli 2004 11:36 schreef Faithy het volgende:
zit nu op mn werk, en gelukkig drink ik hier heeeeeeeeel veel thee en eet ik gewoon alleen in de grote pauzedus als ik dit 4 weken zou houd, MOET er wel regelmatig wat afgaan..
niet dan ?
quote:Op maandag 19 juli 2004 13:43 schreef Darthirii het volgende:
Dizer Hoe rot je je ook voelt, wel beetje regelmatig eten joh! Vaak knap je daar ook wat van op......
((knuf))
Dank jullie *knuf*quote:Op maandag 19 juli 2004 13:36 schreef Cutie het volgende:
(((knuf voor Dizer
Watisserdan?
Ik ben pas eergisteren begonnen met 'langere' afstanden. Ik gebruik zoals ik eerder heb gezegd fietsen van mijn vader, we hebben vrijwel dezelfde lengte (ik ben iets korter). Deze fietsen zijn voor hem op maat gemaakt dus ik kan met het zadel iets lager (1,5 cm) er perfect op fietsen.quote:Op maandag 19 juli 2004 12:25 schreef Darthirii het volgende:
Mannekino Heb een paar vraagjes over dat fietsen he, aangezien ik fietsen ook heel leuk vind en het zeker meer wil gaan doen. Wat voor soort fiets gebruik je daarvoor? Heb je daar misschien ook een foto van? (ik bedoel voor het lange afstand fietsen). En hoe heb je dat opgebouwd?
Strakke kleding maakt je niet ineens mooier hoor! Ook met een misschien iets minder goddelijk lijf kun je er nog steeds goddelijk uitzien!quote:Op maandag 19 juli 2004 13:47 schreef Dizer het volgende:
[..]
[..]
Dank jullie *knuf*
Het is gewoon klote. Het is mooi weer, iedereen heeft mooie strakke kleding aan en ik kan dat niet
Iedereen gaat op vakantie en ik niet
Met de constatering dat gezond eten 'zoveel duurder' is dan ongezond eten ben ik het helemaal niet eens. Voor zo'n ¤ 2,50, een hele schappelijke prijs voor een maaltijd, zet ik een gezonde maaltijd in elkaar. Het kan ook wel minder, maar doordat ik vaak in m'n eentje eet zijn de kosten relatief wat hoger ivm grotere verpakkingen. Verse groentes, aardappels etc zijn in vergelijking met ongezond eten helemaal niet (zo) duur.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 08:51 schreef Isabeau het volgende:
Weet je wat ik me de laatste tijd afvraag? Waarom gezond eten zoveel duurder is dan ongezond eten terwijl de overheid kampt met een groot medisch probleem voor de toekomst als het aantal mensen met veel overgewicht nog verder toeneemt. Onderzoek heeft toch wel afdoende aangetoond dat overgewicht leidt tot veel voorkombare aandoeningen die veel druk leggen op de financiële middelen van de verzorgingsstaat. Roken doet dat ook, maar daar betalen de rokers zich scheel aan extra accijns op pakjes sigaretten en shag.
Waarom geen subsidie voor groente, fruit en alle magere voedingsmiddelen en dit kan dan betaald worden van extra accijns over ongezonde voedingsmiddelen. Maar ja, dat wordt dan ook weer een hele discussie...want bijv. vet eten vindt de reguliere zorg ongezond, maar de Low Carb lijners eten juist veel vet en vallen daar ook mee af. Accijns over chips, nootjes (maar noten zijn wèl erg gezond qua vitaminen en zo), snoepgoed, ijsjes, candybars, snackbarvoedsel ooit haalbaar? Denk dat de regering dat niet aan durft, maar het zou wel beter zijn. Nu is een stuk fruit soms duurder dan een Mars en als je trek hebt is de keuze dan eenvoudig gemaakt.
Ik denk dat het gewoon onhaalbaar is en een te grote inmenging van de overheid in het privéleven van mensen, om het zo maar even te zeggenquote:Op dinsdag 20 juli 2004 08:51 schreef Isabeau het volgende:
Weet je wat ik me de laatste tijd afvraag? Waarom gezond eten zoveel duurder is dan ongezond eten terwijl de overheid kampt met een groot medisch probleem voor de toekomst als het aantal mensen met veel overgewicht nog verder toeneemt. Onderzoek heeft toch wel afdoende aangetoond dat overgewicht leidt tot veel voorkombare aandoeningen die veel druk leggen op de financiële middelen van de verzorgingsstaat. Roken doet dat ook, maar daar betalen de rokers zich scheel aan extra accijns op pakjes sigaretten en shag.
Waarom geen subsidie voor groente, fruit en alle magere voedingsmiddelen en dit kan dan betaald worden van extra accijns over ongezonde voedingsmiddelen. Maar ja, dat wordt dan ook weer een hele discussie...want bijv. vet eten vindt de reguliere zorg ongezond, maar de Low Carb lijners eten juist veel vet en vallen daar ook mee af. Accijns over chips, nootjes (maar noten zijn wèl erg gezond qua vitaminen en zo), snoepgoed, ijsjes, candybars, snackbarvoedsel ooit haalbaar? Denk dat de regering dat niet aan durft, maar het zou wel beter zijn. Nu is een stuk fruit soms duurder dan een Mars en als je trek hebt is de keuze dan eenvoudig gemaakt.
Moet alles tegenwoordig persé kant en klaar zijn? De overheid hoeft toch de toegenomen luiheid van mensen niet te gaan subsidiëren omdat mensen zelf de moeite niet willen nemen om een bos penen te schillen? Het is slechts een zwak excuus om voor de chips te gaan omdat deze goedkoper zijn. Mijn inziens heeft dit gewoon met algehele mentaliteit te maken.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:13 schreef miss_dynastie het volgende:
En het is natuurlijk ronduit begrijpelijk dat wanneer een zakje wortelbolletjes een euro kost, terwijl een zak chips 75 cent kost, de meeste mensen voor de zak chips zullen kiezen.
Ik denk niet dat dit een kostenkwestie alleen is. Ik denk dat er meer mensen zijn die denken hmm chips ipv hmm wortelbolletjes. Verder heb je denk ik ook met het marktprincipe te maken. Er worden veel meer zakken chips als wortelbolletjes verkocht dus kan een zak chips goedkoper zijn dan wortelbolletjes. Idem voor friet, pizza etc tegen over sla, groente etc.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:13 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En het is natuurlijk ronduit begrijpelijk dat wanneer een zakje wortelbolletjes een euro kost, terwijl een zak chips 75 cent kost, de meeste mensen voor de zak chips zullen kiezen.
Dat snap ik wel. Maar voor de mensen die geen keuze hebben, zou het beter zijn de wortelbolletjes of komkommer of whatever in de aanbieding te doen/ structureel goedkoper te maken dan chips. Een beetje een ontmoedigingsbeleid voor slechtere dingen, zeg maar.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:26 schreef Mouse het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dit een kostenkwestie alleen is. Ik denk dat er meer mensen zijn die denken hmm chips ipv hmm wortelbolletjes. Verder heb je denk ik ook met het marktprincipe te maken. Er worden veel meer zakken chips als wortelbolletjes verkocht dus kan een zak chips goedkoper zijn dan wortelbolletjes. Idem voor friet, pizza etc tegen over sla, groente etc.
Blijft natuurlijk zo dat groente en sla etc erg duur is. Een komkommer voor 60, 70 cent is bij de AH gewoon. Omgerekend zou je het vroeger niet betalen.
quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:31 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat snap ik wel. Maar voor de mensen die geen keuze hebben, zou het beter zijn de wortelbolletjes of komkommer of whatever in de aanbieding te doen/ structureel goedkoper te maken dan chips. Een beetje een ontmoedigingsbeleid voor slechtere dingen, zeg maar.
Bovendien: hier zijn de slager en groenteman ook een stuk duurder. Best logisch natuurlijk, maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat de slager eigenlijk boven mijn budget ligt.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:30 schreef Ripley het volgende:
Wat ik ook erg irritant vind: alles zit in van die grote verpakkingen. Als single zijnde word je bijna altijd gedwongen om voor twee man groente te kopen of voor twee man vlees. Natuurlijk is de oplossing om niet naar een supermarkt te gaan, maar naar een slager of groenteman, maar die zijn altijd al dicht als ik van mijn werk kom.
Dat is inderdaad vreselijk. En kipfilet wordt in mijn supermarkt pas vanaf zo'n 3 ons verkocht, dus dan moet ik wel 3 keer kip eten. Dan kun je inderdaad naar een slager ofzo, en dan ben je nog duurder uit.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:30 schreef Ripley het volgende:
Wat ik ook erg irritant vind: alles zit in van die grote verpakkingen.
Kuch, het is 205_Lacostequote:Op dinsdag 20 juli 2004 12:57 schreef Isabeau het volgende:
Dat ik liever een zak worteltjes koop omdat ik lui ben komt misschien omdat ik meestal pas na 20:00 thuis kom en dan nog ga koken, 505_Lacoste
hoe ging 't? Al spierpijn?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 13:33 schreef miss_dynastie het volgende:
Lach hier miss_d uit.... ik ben begonnen met winsor pilates en het ging nog best goed ook![]()
![]()
Nee, niet eensquote:Op dinsdag 20 juli 2004 13:35 schreef Cutie het volgende:
[..]
hoe ging 't? Al spierpijn?
Ik vind het allemaal wel leuke oefeningenquote:Op dinsdag 20 juli 2004 13:59 schreef Riannuh het volgende:
gheheh Tjah de kat vond het zeker ook leuk... Ik vind die bal oefening het leukst eigenlijk... oefeningen voor de benen vind ik niet leuk
heb namelijk niet zo gigantisch veel ruimte om de oefeningen te doen
maaruhm leuke oefeningen eh verder
Oh, dat doe ik ook hoor! De C1000 is bij ons helemaal op gezinnen ingericht, dus porties van vier of vijf zijn heel normaalquote:Op dinsdag 20 juli 2004 14:11 schreef Pandorah het volgende:
Toen ik nog alleen woonde, had ik geen last van die grote porties vlees, groenten ed. Als je voor twee vlees koopt, kan je het andere stukje toch luchtdicht inpakken en invriezen voor de volgende keer? En met groenten: daar eet je dan een paar dagen wat meer van. Dat nam ik dan voor lief.
Misschien door het kracht zetten bij het krabben van de tegels? Het kan hoor, mijn moeder had dat ook altijdquote:Nee, ik ga je niet uitlachen miss_d want ik zit hier met spierpijn van het wieden van het onkruid tussen de tegels… Waarom ik last heb van mijn schouders, is een goede vraag. Het was wel gezellig met dat onkruid wieden want de merel en mussen waren me nauwlettend aan het volgen...
Je kan je groente bij de supermarkt toch ook los kopen en afwegenquote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:30 schreef Ripley het volgende:
Wat ik ook erg irritant vind: alles zit in van die grote verpakkingen. Als single zijnde word je bijna altijd gedwongen om voor twee man groente te kopen of voor twee man vlees. Natuurlijk is de oplossing om niet naar een supermarkt te gaan, maar naar een slager of groenteman, maar die zijn altijd al dicht als ik van mijn werk kom.
miss_d mag ik je hartelijk bedanken voor de welgemeende grinnik van mijn kant bij de visualisatie van jou + kat + tafelquote:Op dinsdag 20 juli 2004 13:37 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik moet er wel bij zeggen dat ik de simpelere versie doe hoor, voor beginners, zeg maar.... heb wel een beetje pijn in mijn rug, want bij de 'bal'-oefening wilde de kat meedoen en toen moest ik voor em uitwijken en toen rolde ik tegen de houten tafel aan... maar verder is alles goed
Wow, goed gedaanquote:Op dinsdag 20 juli 2004 19:06 schreef Riannuh het volgende:
Dinsdag is mijn weegdag en tjah
Riannuh (1m68) (24.85) was 76,75 kg, is nu 70.15 en wil graag 65 wegen - 6.6 kg & 22 cm
Mijn BMI is onder de 25!!!!!!!!!!!! whoehoe het gaat echt heel goed
Als jullie het goed vinden zou ik hier graag willen blijven tot ik onder de 70 ben en dan verhuis ik naar het andere topic...
Sommige groenten kopen wij juist wel voorverpakt omdat een hele rode of witte of boerenkool veel te veel is. Maar wij zijn dus met zijn tweeën. In je eentje lijkt het me best lastig!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 19:21 schreef milagro het volgende:
[..]
Je kan je groente bij de supermarkt toch ook los kopen en afwegen
Of koop jij alles voorverpakt?
quote:Op dinsdag 20 juli 2004 19:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
miss_d mag ik je hartelijk bedanken voor de welgemeende grinnik van mijn kant bij de visualisatie van jou + kat + tafel
Woensdag gehaktdag, ja dusquote:Op woensdag 21 juli 2004 09:43 schreef Babbelzz het volgende:
Babbelzz (1,78) (26.0) was 89,9 is nu 82.4 en wil graag 69-70 wegen. -7.5
is het hier eigenlijk net als bij de buren van het slank clubje ook op woensdag weegdag?
Het is gewoon kaas, heel erg jong. Net als met alle andere dingen is het met mate prima om te gebruiken tijdens het lijnen. Het bevat héé weinig vet, namelijk 1 gram per 100 gram product maar het is behoorlijk zout. Veel zout levert weer een hoge bloeddruk en dat is natuurlijk ook niet goed. Bevat wel veel eiwitten, 14 gram per 100 gram product.quote:maar huttenkase is toch ook een soort kaas?
Donnie Darko nog niet gezien, maar Gary Jules laatst wel in 't Paard! Geweldige show!quote:Op woensdag 21 juli 2004 10:19 schreef Isabeau het volgende:
cutie geen van tweeën, ben Donnie Darko fan(en ik weet het van die fout, maar ik begrijp hem niet zo goed...)
Ik heb wel een speciale doelstelling voor de vakantie... Onder de 70 kg wegen... het gaat dus heel erg goed moet nog 0.15 kg en dan zit ik op de 70 kgquote:Op woensdag 21 juli 2004 09:39 schreef knuppelhout het volgende:
hoe gaat t met jullie? nog speciale doelstellingen voor voor de vakantie?
Veel zout in je dieet wordt evengoed, of het nou hoge bloeddruk veroorzaakt of niet, als niet wenselijk gezien. Of het uiteindelijk ook werkelijk zo is weet nog niemand met zekerheid en voorzichtigheid kan natuurlijk geen kwaad hé. Ik ben het helemaal met je eens dat niet alles klakkeloos aangenomen kan worden wat er te lezen is over dit onderwerp en vele andere onderwerpen.quote:Op woensdag 21 juli 2004 10:19 schreef Isabeau het volgende:
[205_Lacoste dat zout voor een hoge bloeddruk zorgt is al weer zeer omstreden.
Heeeeeeeel goed ideequote:Op woensdag 21 juli 2004 10:43 schreef Cutie het volgende:
[..]
Faithy
Ik ga zelf altijd erg graag skaten!
inderdaad, ik kreeg altijd vreselijke kniepijn totdat ik een paar goede asics kocht. Het geld meer dan waard!quote:Op woensdag 21 juli 2004 11:42 schreef YPPY het volgende:
Als je gaat rennen, zorg dan wel voor goede schoenen. Geen gympen dus. Vooral als je flink wat overgewicht hebt, is hardlopen/joggen erg belastend voor je gewrichten.
Uit mijn hoofd is cup-a-soup qua kcal tussen de 25 en .... kcal. groente is bv 25 en tomaten is 45 kcal. PER 100ml. 1 cup a soup moet / mag je maken met 175ml.quote:Op woensdag 21 juli 2004 14:24 schreef Faithy het volgende:
hoe zit het eigenlijk met Cup-a-Soup...
is dat 'te eten' in een dieet?
Of moet je dan echt die Cup-a-Soup Helder nemen?
hele jonge kaas. Of een heeeele milde vorm van feta. Erg lekkerquote:Op woensdag 21 juli 2004 15:13 schreef Cutie het volgende:
hutenkäse....
ik heb dat nog nooit gegeten omdat ik 't zo enorm vies vind klinken
waar smaakt het eigenlijk naar?
ik ben niet zo van de getallenquote:Op woensdag 21 juli 2004 15:07 schreef Mouse het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd is cup-a-soup qua kcal tussen de 25 en .... kcal. groente is bv 25 en tomaten is 45 kcal. PER 100ml. 1 cup a soup moet / mag je maken met 175ml.
De Cup a Soup Helder "Cup-a-Soup Helder is een krachtige drinkbouillon met slechts 3 tot 6 calorieën*" zie www.cupasoep.nl![]()
Als je 1 cup a soup helder (dus lage kcal) neemt dan gebruik je 3 tot 6 kcal per 100 mlquote:Op woensdag 21 juli 2004 15:31 schreef Faithy het volgende:
[..]
ik ben niet zo van de getallenmag ik er dus 1 of 2?
* 205_Lacoste had het al gezegd en is het hier helemaal mee eensquote:Op woensdag 21 juli 2004 21:43 schreef rvrb_ke het volgende:
Eventjes een reactie op het duur zijn van vers en gezond...
Als ik groenten maak (rode kool, bloemkool, ...) koop ik altijd vers, ik kook voor 2 personen en de overschot gaat gewoon de vriezer in... Zo moet ik niets weggooien en heb ik een volgende keer nog een portie in de vriezer staan...
Het is gewoon een kwestie van beetje uitkijken en aanpassen, maar gezond eten hoeft niet duurder te zijn...
Het heeft ook met gemakzucht te maken... Er wordt veel eerder voorverpakt en voorgesneden gekocht dan vers... Dat het dan duurder wordt ligt dus niet aan het vers-zijn, maar aan het lui-zijn...
Bloemkool zou ik ook rauw invriezen anders krijg je snot, al weet ik niet of dat rauw ingevroren kan worden... waarom eigenlijk ook niet? Het is toch ook geen probleem om met één dag tussenin weer een keer bloemkool te eten in één week?quote:Op woensdag 21 juli 2004 22:35 schreef YPPY het volgende:
Hoe vries je het in en ontdooi je het dan, zodat het ook na een week nog lekker is? Ik krijg (bij bloemkool) altijd een soort van prut.
Bloemkool moet je blancheren.quote:Op woensdag 21 juli 2004 22:54 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Bloemkool zou ik ook rauw invriezen anders krijg je snot, al weet ik niet of dat rauw ingevroren kan worden... waarom eigenlijk ook niet? Het is toch ook geen probleem om met één dag tussenin weer een keer bloemkool te eten in één week?
Joh...quote:Op woensdag 21 juli 2004 22:56 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Bloemkool moet je blancheren.
Bloemkool moet je drie minuten blancheren en dan invriezen.quote:Op woensdag 21 juli 2004 22:57 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Joh...![]()
Het gaat erom in welke staat je het moet invriezen... Licht gestoomd zou ook een mogelijkheid zijn. Net even wat meer vocht in de bloemkool zodat het wel goed invriest.
Dat dacht ik al jaquote:Op woensdag 21 juli 2004 23:05 schreef 205_Lacoste het volgende:
Ah... ik dacht dat je het over de bereidingswijze had
Ik ben ook Donnie Darko fanquote:Op woensdag 21 juli 2004 10:19 schreef Isabeau het volgende:
cutie geen van tweeën, ben Donnie Darko fan(en ik weet het van die fout, maar ik begrijp hem niet zo goed...)
Uit oma's kookboek (dat niet echt van mijn oma is natuurlijkquote:Op woensdag 21 juli 2004 23:20 schreef Pandorah het volgende:
*kuch* ik durf het bijna niet te vragen maar wat is "blancheren"?
Ik heb geen flauw idee... het lijkt me dat je het goed doet, maar als je lichaam er niet intraptquote:Even klagen hier hoor....
Dat zou dus weleens mijn vriendin kunnen zijnquote:miss_d: er is nog een dubbelganger gesignaleerd van mij! Bah! Verre collega vroeg zich af of ik in Rhenen woonde. Nou, nee dus
.
En? Dus? Hoef je je niet voor te schamenquote:Op donderdag 22 juli 2004 06:50 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb geen vriezer. En nu? Gewoon lui dus![]()
Of twee bier en spaatjes. Niet drinken als je niet wil en je huilsmilie doet me vermoeden dat je niet wilquote:Op donderdag 22 juli 2004 09:46 schreef Dizer het volgende:
Vanavond zie ik er tegenop! We gaan namelijk hier op mijn stage naar de kroeg om mijn laatste week te vieren. Morgen is namelijk mijn laatste dag. En dat wordt veel bier......
Tjah, ik ga gewoon langzaam drinken!! En hou het bij twee of drie biertjes. En dan over op de cola light of zo..quote:Op donderdag 22 juli 2004 10:00 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Of twee bier en spaatjes. Niet drinken als je niet wil en je huilsmilie doet me vermoeden dat je niet wil
Ai, dat was me niet duidelijk dat je werktequote:Op donderdag 22 juli 2004 11:38 schreef Malchevia het volgende:
@ Pandorah, dat klinkt idd goed, ware het niet dat ik op een industrieterrein zit te werken. Helaas, wandelen zit er niet in en aarbeien ook niet (in ieder geval pas vvond).gettin' sleeheehpy
Voor mijn werk heeft het geen zin om meer te eten. ik ben ambtenaarquote:Op donderdag 22 juli 2004 09:26 schreef stoopkind het volgende:
Ik ken dat lichte gevoel wel, vooral als ik moet werken. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik wat meer moet eten als ik moet werken. Wat inhoudt dat ik 4 ipv 2 boterhammen eet als lunch. Anders trek ik het niet. Vorige week deed ik dat nog niet en ik ging 1x echt bijna van m'n stokje.
Vandaag moet ik ook werken, van 11 tot 5. Dat houdt in dat ik van 10:45 tot ongeveer 1 uur continu aan het lopen ben. Om 1 uur een half uur pauze. En daarna tot 5 uur weer continu lopen. Het is wel goed voor m'n conditie, maar ivm m'n dieet zou ik soms wensen dat we stoelen hadden. Gewoon even kunnen zitten als ik moe of licht in m'n hoofd wordt.
Sultana's zijn voor mij altijd een groot probleem... er zitten krenten en rozijnen in en dat lust ik absoluut niet... en als dat er niet ni zit zit er wel appel in verwerkt ofzo en ik vind verwerkte appel niet lekker behalve in appelmoest...quote:Op donderdag 22 juli 2004 11:35 schreef Pandorah het volgende:
Riannuh: lijkt mij goed plan om dat als vervangend eten mee te nemen. Misschien ook sultana's als men besluit om niet te ontbijten?
Veel plezier!
Daar doe ik het voorquote:Op donderdag 22 juli 2004 13:59 schreef Isabeau het volgende:
Wat geweldig leuk om te lezen dat je je zo happy voelt, RiannuhIk word er gewoon vrolijk van.
Meestal ben ik ook niet alleen boodschappen aan het doen. Hoe kan het ook anders met 2 kidsquote:Op donderdag 22 juli 2004 13:59 schreef Isabeau het volgende:
Mouse Ik doe nooit meer alleen mijn boodschappen. Als ik Dennis meeneem dan weet ik zeker dat ik geen snoep etc. zal pakken want dan krijg ik van hem absoluut een fronzende blik (hij durft volgens mij tijdens ongesteldheidsperiodes geen commentaar meer te leveren, maar zijn blik zegt genoeg). Als ik alleen ben zie ik o-ve-ral lekkers in de supermarkt. Dus misschien is het een idee om niet alleen de boodschappen te doen.
Je schijnt er ook een lekkere salade van te kunnen maken. stond volgens mij ook in de Allerhande, weet niet zeker. Maar het was een combinatie van olijven, feta, rode ui (eventueel gemarineerd in citroensap, dan worden ze mooi roze doorzichtig en zijn ze niet zo bitter). Dusquote:Op donderdag 22 juli 2004 13:42 schreef Riann het volgende:
Zo we hebben weer een heerlijke watermeloen in de koelkast liggenmmmm
heerlijk
U vraagt wij draaienquote:Op donderdag 22 juli 2004 14:57 schreef Malchevia het volgende:
Brandnetelthee is goed spul. Ik vraag me af of er nog meer dingen zoals brandnetelthee zijn die dezelfde werking hebben?
Nou, genoemd...quote:Op donderdag 22 juli 2004 14:05 schreef Pandorah het volgende:
Gia: fijn dat de dietiste tenminste een oorzaak heeft genoemd waardoor je niet afvalt. Inderdaad: gewoon rustig aandoen, ga wat aan sport opbouwen en dan zal het vast een stuk beter gaan.
Heb ik in huis en vind ik zelfs erg lekker. Wist niet dat dat de stofwisseling verhoogde.quote:Op donderdag 22 juli 2004 14:10 schreef Riannuh het volgende:
@gia... volgens mij hielp brandnetel thee ook om de stofwisseling te verhogen.. tenminste ik drink het regelmatig daarom... maar je zou het vast al wel geprobeerd hebben... zo niet dan heb je een tip wat je een keer kan proberen
Ik las laatst ergens dat je in die periode van de maand best weleens een stukje dus helaas niet de hele reep chocolade mag, omdat de stofwisseling van de vrouw daar blijkbaar op berekend is of zoietsquote:Op donderdag 22 juli 2004 10:48 schreef Riannuh het volgende:
Blegh ik zit momenteel in die periode van de maandenuhm ik voel me bagger (standaard dus
) heeft iemand een tip wat een goede milka 300g hazelnoot reep vervanger is ???
(heb daar op het moment gigantisch veel zin in)
Ik heb zondag een halve watermeloen verorberdquote:Op donderdag 22 juli 2004 13:42 schreef Riann het volgende:
Zo we hebben weer een heerlijke watermeloen in de koelkast liggenmmmm
heerlijk
Dat was trouwens errug grappig.... toen ik na de meet thuiskwam en zag wat hij gehaald had, viel het reuze mee... alleen vleeswaren, brood, cola en eten voor de volgende dag. Valt je mee hequote:Op donderdag 22 juli 2004 14:05 schreef Pandorah het volgende:
Ik ga altijd trouwens alleen boodschappen doen. Vroeger nam ik vriendjelief mee en dan kwamen we thuis met pizza en bakken ijs. En ik ga altijd na het eten boodschappen doen. Maar goed: ik doe altijd voor de hele week boodschappen dan.
Nog nooit van gehoordquote:Op donderdag 22 juli 2004 17:05 schreef miss_dynastie het volgende:
Isa, weet jij daar iets van![]()
![]()
???
Dat bedoelde ik jaquote:Op donderdag 22 juli 2004 23:07 schreef Pandorah het volgende:
miss_d: vriendjelief beweert dus dat er specifieke stoffen zitten in chocola. Als een vrouw ongesteld is, kan ze bepaalde stoffen extra gebruiken (laten die nou in chocola zitten)... Dus als ik met een reep chocola thuiskom, weet manlief hoe laat het is
.
Nee, maar ik bedoelde te zeggen dat ik het niet heb nagekeken of zoquote:Op donderdag 22 juli 2004 23:30 schreef Pandorah het volgende:
Ik heb bij manlief nog nooit een roddelblaadje gezien.
Misschien dat Isabeau het wetenschappelijk bewijs nog kan vinden en anders ga ik eens tussen neus en lippen door navragen.
Shitquote:Op vrijdag 23 juli 2004 06:44 schreef Isabeau het volgende:
Neemt niet weg dat er in chocolade nog steeds een stofje zit dat werkt op je hersenen en dat je een lekker gevoel kan gevenMaar dat is dus onafhankelijk van de ongesteldheidsperiode.
Hè sjit! Ik had nog zulke goede hoop dat het wetenschappelijk onderbouwd was. Misschien is het een vorm van conditionering. We zijn gewoon allemaal gepavlowt Maar dat neemt niet weg dat het wel helpt!quote:Op vrijdag 23 juli 2004 06:44 schreef Isabeau het volgende:
Dus als je je rot voelt, neemt de drang naar iets dat je associeert met leuk toe. Tenminste dat was de eindconclusie aangezien er geen enkel verband bleek te bestaan tussen de hormonen en chocolade.
Het was niet ná het sporten maar tijdens het sporten (na de eerste 20 min al!) en normaal gesproken heb ik daar geen last van.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 10:26 schreef Malchevia het volgende:
@Pandorah; ik heb dat wel eens als ik hard gesport heb, dus daar zou het aan kunnen liggen.
Hebben we het nou wel over hetzelfde?quote:
Vanacht werd ik trouwens wakker met enorme kramp in mijn kuit... Hebben jullie dat soms ook wel eens?
En dus nu veel zuipen ....zuipen ....zuipen.... aan water om die drank verwerkt te krijgen.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 11:05 schreef Dizer het volgende:
Dus gingen we bier zuipen ... zuipen ... zuipen ... zuipen .... kotsen... tequilla ... zuipen ... kotsen .... kotsen .... en om 3 uur lag ik op de bank bij mijn collega thuis.
En nu zit ik op kantoor en ben echt dooood op!!!
Nou, ik heb voor dat ik bijna niks meer kan herrineren, best wel genoten. Maar alles daarnaquote:Op vrijdag 23 juli 2004 11:11 schreef miss_dynastie het volgende:
Dizer, ik hoef zeker niet te vragen wat ik altijd vraag als mensen te ver gaan (heb je ervan genoten)![]()
![]()
Ben ik aan het doen! Beer bad, water good!quote:Op vrijdag 23 juli 2004 11:10 schreef Mouse het volgende:
[..]
En dus nu veel zuipen ....zuipen ....zuipen.... aan water om die drank verwerkt te krijgen.
met wakker worden.
Tjah, ik weet het en ik had nog zo in mijn hoofd dat ik het niet bij ging houden met hun...maar zij bleven bier geven en ik had moeten stoppen!!!quote:Op vrijdag 23 juli 2004 11:07 schreef Malchevia het volgende:
Mijn god dizer!! Je weet toch dat je niet met engelsen uit moet gaan. De neerlandische trotsch gebied je dan om ze eruit te zuipen!!
Succes vandaag op het werk!
*steekt vinger op in de klas*quote:Op vrijdag 23 juli 2004 13:49 schreef Riann het volgende:
alcohol is eigenlijk gewoon uitdrogenvandaar vaak ook die nadorst de volgende dag. Wij hebben tip gekregen van een leraar bij ons op school en het helpt. Alleen zeer slecht voor de lijn. Dus misschien wel helemaal niet slim om het hier neer te zetten maar ik doe het toch. Halve liter tot een liter lauw warm water met daar 10 eetlepels suiker erin en dat opdrinken.
![]()
Dat denk ik niet want suiker houd vocht vast volgens mij en zoetjes niet... maar isabeau weet hier vast het antwoord opquote:Op vrijdag 23 juli 2004 13:52 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
*steekt vinger op in de klas*
Mag het ook met zoetjes
Wat nog veel beter helpt is gewoon een biertje nemen. Zal wel niet ongezonder zijn dan tien eetlepels suiker.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 13:49 schreef Riann het volgende:
alcohol is eigenlijk gewoon uitdrogenvandaar vaak ook die nadorst de volgende dag. Wij hebben tip gekregen van een leraar bij ons op school en het helpt. Alleen zeer slecht voor de lijn. Dus misschien wel helemaal niet slim om het hier neer te zetten maar ik doe het toch. Halve liter tot een liter lauw warm water met daar 10 eetlepels suiker erin en dat opdrinken.
![]()
Ik heb geen ideequote:Op vrijdag 23 juli 2004 19:34 schreef Riann het volgende:
Dat denk ik niet want suiker houd vocht vast volgens mij en zoetjes niet... maar isabeau weet hier vast het antwoord opDie weet volgens mij overal een antwoord op
![]()
Ik ben er ook vroeg uit. Heb nog even geprobeerd of ik toch verder kon slapen, maar ben er na een tijdje toch maar uit gegaan. Mijn vriend ligt ook nog te slapenquote:Op zaterdag 24 juli 2004 07:34 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben weer eens vroeg op op een dag dat ik kan uitslapen Maar goed, dan kan ik nu...tsja. Heb niet zo'n zin om heel vroeg in de ochtend dapper het huishouden te gaan doen of zo en daarbij maak ik dan mijn twee heren wakker als ik ga stofzuigen Wandelen heb ik even geen zin in. Alhoewel het hier nú al stralend mooi weer is! Echt super!
Doet me eraan herinneren dat wij ook nog aardbeien hebben. Straks ook maar op brood doen oid.quote:Net lekker brood met aardbeitjes gegeten, wat is dat toch verschrikkelijk lekker. Ik zei tegen een collega dat banaan, tomaat, aardbeien etc. zo lekker waren op brood. Vond ze gek om aardbeien op brood te doen. Ik dacht: duh jam?
Jij ook veel plezier!!quote:Als ik jullie niet meer zie dit weekend: heel veel plezier, veel gezonde maaltijden en veel plezier met barbecuën!!
De film was echt leuk! Heb veel dubbel gelegenquote:Enne, stoopkind: hoe was de film en hoe waren de zalige m&m's?
"Do musclecramps occur in obese women on a healthy diet"quote:Op zaterdag 24 juli 2004 07:39 schreef Isabeau het volgende:
Leuk promotieonderwerp"Do musclecramps in obese women appear on a healthy diet"
![]()
niet normaal meer: 22.4 kilo afgevallen, dat kan je niet eens optillen (de meeste vrouwen niet tenminste). echt waar: respect voor jou! (en voor alle anderen die ook al zoveel zijn afgevallen, ik ben jaloers)quote:
Fannetje (1m75) (25,6) was 100,8 kg, is nu 78,4 en wil graag 75 wegen [b]-22,4
Ik word helemaal vrolijk als ik dat zo leesquote:Op zaterdag 24 juli 2004 23:38 schreef Dizer het volgende:
een hoop vrolijke dingen
Na een tijdje ben je eraan gewend en doen je voeten niet meer zo'n pijn. Maar dat eerste begin is idd behoorlijk afzien. Als je niet veel hoeft te lopen, ga bijv. wiebelen. Continu staan is pijnlijker dan lopen o.i.d. Als ik niks te doen heb ga ik ook lopen, of, als ik achter de kassa sta, beetje dansenquote:Op maandag 26 juli 2004 11:09 schreef Bolletje... het volgende:
Zo ik ben er ook weer even, ik heb mijn eerste week werken erop zitten, en ik ben helemaal kapot. Bij het idee dat ik morgen alweer moet werken..pffff
Wat valt dat tegen zeg, na 5 jaar kantoor werk, sta ik nu ineens 8 uur per dag, en ik heb ongelovelijke pijn aan mijn voeten. Nou ja aan de onderkant dus, de bal van mijn voet en mijn hiel. En t wordt niet minder, ik stond bijna te janken van de pijn. Iemand enig idee wat ik hier tegen kan doenMaargoed, ik denk dat het wel positief is voor de weegschaal op den duur, dus ik moet volhouden!!
Ik was in maart ook al 86 kg. Toen dacht ik: "he, dit gaat goed, als ik zo doorga met dit patroon blijf ik wel afvallen, dus ik hoef niet meer te wegen." Nou, een paar maanden was ik weer iets van 90, en door de verhuizing uiteindelijk 92. Ongemerkt ging ik steeds meer eten, waardoor ik aankwam. En omdat ik me niet meer woog merkte ik dat niet en ging ik gewoon door met veel eten.quote:Op maandag 26 juli 2004 11:17 schreef Jojogirl het volgende:
Jullie zijn lief!
* jojogirl heeft een hele tijd rond de 75,76 kilo gehangen, maar door stress op m'n werk (totaal niet functionerende collega) en doordat ik het verder ook vrij druk had had ik weinig energie om nog te gaan sporten en ook te weinig tijd om te letten op wat ik at. En op een gegeven moment had ik zoiets van nou boeit het ook niet meer...
Jammer. De meeting is namelijk de 11dequote:Op maandag 26 juli 2004 11:38 schreef Jojogirl het volgende:
Ow nog ff over de Efteling-meeting... wanneer is die? Want dat kan ik in dat topic zo gauw even niet vinden. Als het tussen de 1e en de 12e is kan ik niet want dan zit ik op Kreta.
Helemaal mee eensquote:Op maandag 26 juli 2004 11:43 schreef stoopkind het volgende:
We maken gewoon een herstartEn deze keer gaat het lukken
![]()
Ow ja, die maand zit er ook nog tussenquote:Op maandag 26 juli 2004 11:51 schreef YPPY het volgende:
Het is wel 11 september, dus niet in augustus al.
Nee, want ik had het ook over september. De maand stond nl. al wel in het meetingtopic, alleen de datum niet.quote:Op maandag 26 juli 2004 11:54 schreef stoopkind het volgende:
[..]
Ow ja, die maand zit er ook nog tussen
Kan je dan wel, jojogirl?
de zoen of de milkshakequote:Op zaterdag 24 juli 2004 14:32 schreef Riann het volgende:
P![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
pssst we hebben gezoent maar goed. Hij was overheerlijk. En we hebben mean girls gekeken in de bios. Echt een leuke film.
![]()
![]()
![]()
Miss_Dynastie is aan de beurtquote:Op maandag 26 juli 2004 15:31 schreef Pandorah het volgende:
Wie verzorgt de update van deze week eigenlijk? Het is weekend geweest..
oepsie... miss_d leefde nog in week 29, geloof ikquote:Op dinsdag 27 juli 2004 01:10 schreef Riann het volgende:
Wanneer komt de update Miss_D want ik moet deze week![]()
Heyquote:Op dinsdag 27 juli 2004 10:09 schreef miss_dynastie het volgende:
Update week 30
Babbelzz (1,78) (26.0) was 89,9 is nu 82.4 en wil graag 69-70 wegen. -7.5
Bolletje (1m78) (28,6) was 94,5 kg, is nu 90,5 kg en wil graag 75 kg wegen -4
coolbabe (1m61) (28,9) was 82 kg, is nu 75 kg en wil graag 65 kg wegen -7
Cutie (1.87) (29.91) was 106.5, is nu 104.6 en wil graag 75 kg wegen -1.9
Darthirii (1m77) (37,3) was 120 kg, is nu 116,8 kg en wil graag 115 kg wegen -3,8
Dizer (1m89) (25.8) was 93.1 kg, is nu 91,1 kg en wil graag 80-85 wegen -1
Faithy (1m75) (26,4) was 87 kg, is nu 81 kg en wil graag 70 kg wegen -6
Fannetje (1m75) (25,6) was 100,8 kg, is nu 78,4 en wil graag 75 wegen -22,4
Funnie (1m70) (32,1) was 130 kg, is nu 92,8 kg en wil graag 80 wegen -37,2
Gia (1m72) (30,7) was 91 kg, is nu 92 kg en wil graag 70 kg wegen +1
HorrorGirl (1m65) (25,1) was 80 kg, is nu 68,2 kg en wil graag 60 kg wegen -11,8
Isabeau (1m67) (30,3) was 96,6 kg, is nu 84,6 en wil graag 65 kg wegen -12
Jojogirl (1m72) (29.4) was 87 kg, is nu 87 kg en wil graag 75 kg wegen -0.0
Jolene (1m58) (30.4) woog 86 kg weegt nu 76 kg en wil graag 56 kg wegen -10
Knuppelhout (1m89) (28.7) was 114 kg, weegt nu 102.6 kg en wil graag wegen <100 kg -11.4
Malchevia (1m87) (27) woog 98 kilo en weegt nu 94 kilo en wil graag 85 wegen -4
Mannekino (1m84) (31) was 112 kg, is nu 105 kg en wil graag 85 kg wegen -7
Meimeltje (1m64) (31,2) was 92,5 kg, is nu 84 kg en wil graag 65 kg wegen -8,5
miss_dynastie (1m70) (34) was 103,4 kg, is nu 98,2 en wil graag 75 kg wegen -5,2
Miss_S (1m68) (31,9) was 98 kilo weegt nu 90 kilo en wil graag 70 kg wegen -8
octopussy (1m76) (30,7) was 107,8 kg, is nu 95,2 kg en wil graag 70 kg wegen -12,6
Pandorah (1m68) (27) was 89,5 kg, is nu 76,2 kg en wil graag 65 kg wegen -13,3
Pridemeid (1m72) (37,1) was 110,1, is nu 109,9 en wil graag 65 wegen -0,2
Riann (1m72) (27,5) was 102 kg, is nu 81,5 kg en wil graag 70 kg wegen -20,5 kg en 90cm
Riannuh (1m68) (24.85) was 76,75 kg, is nu 70.15 en wil graag 65 wegen - 6.6 kg & 22 cm
Rosean (1m70) (27,7) was 145 kg, weegt nu 80 wil graag 79 wegen -65
Sanne (1m43) (28.8) was 73 kg, weegt nu 58,9 kg wil graag 48 kg wegen -14,1 kg
stoopkind (1m76)(28,9) was 92kg, is nu 89.5 kg en wil graag 70kg wegen -2.5
Stout (1m70) (30.4) was 96 kg, is nu 88.5 kg en wil graag 70 kg wegen -7.5
Teigan (1m60) (35) was 92.1 kg, is nu 89,7 kg en wil graag 80 wegen -2,4
Het roulatielijstje:
Week 31: Riann
Week 32: Funnie
Week 33: Teigan
Week 34: jolene
Week 35: Pandorah
Week 36: YPPY
Mouse, ik zie je wel steeds je gewicht posten, maar je staat niet in het lijstje (ook niet in de OP, dus ook niet voordat het werd opgeschoond). Wil je erin? Zo ja, post dan even je gegevens in een regeltje zoals hierboven
quote:Op zondag 25 juli 2004 12:08 schreef Dizer het volgende:
Nieuwe lijn, niet echt veel vooruitgang, maar na een wilde week aan bier ben ik nog blij dat ik niet ben aangekomen!!
Dizer (1m89) (25.8) was 93.1 kg, is nu 92,0 kg en wil graag 80-85 wegen -1,1
thx voor je reactie. heb al eens in n callcentre gewerkt, en dat lag me eigenlijk niet zo. Ik heb er zelf ook een hekel aan als mensen mij lastigvallen, zelfde als die mensen in de stad die iedere week 5x aan je vragen of je lid wil worden van de stichting voor zielige kindertjes en doodgeknuppelde zeehondjes. Werk dat wel goed verdient, maar niks voor mij. (ben al lid van 9 van de 10 stichtingen, daar niet van)quote:Op dinsdag 27 juli 2004 13:37 schreef Cutie het volgende:
[offtopic]
Knuppelhout,ik zag je vraag over een full-time baan omgeving Rotterdam.. Heb je al eens aan callcentre werk gedacht? In principe wel onder je niveau, maar je kan er iig mee beginnen tot je iets anders hebt gevonden? Of iets dergelijks natuurlijk he
[/offtopic]
quote:Op dinsdag 27 juli 2004 10:09 schreef miss_dynastie het volgende:
Mouse, ik zie je wel steeds je gewicht posten, maar je staat niet in het lijstje (ook niet in de OP, dus ook niet voordat het werd opgeschoond). Wil je erin? Zo ja, post dan even je gegevens in een regeltje zoals hierboven
In lauw warm water lost het vet eerder op. Vet lost in lauw warm water eerder op als in ijskoud water is ijskoudwater word het hard.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 17:50 schreef Kaensterle het volgende:
Er zit helemaal geen vet in water. Of bedoel je dat je met water vet zou verbranden ofzo
IJskoud water is het beste omdat je daarmee nog wat calorieën verbrandt zoals hierboven ook gezegd. Stel je daar overigens niet al te veel bij voor, maar alle beetjes helpen, niet waar.
vet lost niet op in water, onafhankelijk van de temp. En als dat wel zo zou zijn, zou dat vanwege de andere opnamesystemen die ik eerder noemde geen effect hebben, simpelweg omdat vet anders dan water wordt opgenomen.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 19:25 schreef Riann het volgende:
[..]
In lauw warm water lost het vet eerder op. Vet lost in lauw warm water eerder op als in ijskoud water is ijskoudwater word het hard.
rot voor je zeg, ik hoop dat die maatregelen n beetje helpen. in ieder geval: succes!quote:Op dinsdag 27 juli 2004 19:40 schreef teigan het volgende:
heej allemaal,
ik durf het haast niet te posten, maar hier gaat het dus niet goed..
Vandaag teveel aan het snoepen geweest..
Maar ik ben wel maatregelen aan het nemen om me weer beter te gaan voelen, dus nu zal het ook vast wel de goede kant weer uitgaan..
Ik lees nog wel mee hoor, en wens iedereen bij wie het wel goed gaat suc6 en voor de mensen bij wie het wat mindern gaat: een dikke knuffel
Tuurlijk lost dat wel op Water lost toch ook in vet opquote:Op dinsdag 27 juli 2004 20:09 schreef knuppelhout het volgende:
[..]
vet lost niet op in water, onafhankelijk van de temp. En als dat wel zo zou zijn, zou dat vanwege de andere opnamesystemen die ik eerder noemde geen effect hebben, simpelweg omdat vet anders dan water wordt opgenomen.
Meis, je mag hier altijd posten, ook als het minder gaatquote:Op dinsdag 27 juli 2004 19:40 schreef teigan het volgende:
ik durf het haast niet te posten, maar hier gaat het dus niet goed..
hihiquote:Op dinsdag 27 juli 2004 20:39 schreef Riann het volgende:
maar er zit dan ook genoeg Emulgator in je lichaam
Nee hoor, dit klopt. Koud water kost meer energie dan lauw water en over vet meenemen....eh...zo werkt je spijsvertering niet, Riannquote:Op dinsdag 27 juli 2004 17:19 schreef knuppelhout het volgende:
ik heb juist wel eens gehoord dat koud water meer energie kost om op te warmen, lijkt me eigenlijk logisch. Volgens mij neem water niet meer vet mee naar binnen (door de darmen heen) als het een andere temp heeft. Dat gaat namelijk dmv heel andere processen : osmose voor water (kost geen energie) en actief transport voor vet icm vitamine D, wat WEL energie kost. Hoe koud het water is doet er dan niet meer toe, omdat die systemen niets met elkaar te maken hebben.
Verder: de vet-opname vindt plaats in de dunne darm, en tegen de tijd dat water daar is aangekomen via de slokdarm, maag en duodenum, is het allang opgewarmd.
Maargoed, misschien mis ik hier iets essentieels in.
Just my 2 cents
Haha iddquote:Op dinsdag 27 juli 2004 23:14 schreef knuppelhout het volgende:
alleen al al dat gedenk van ons scheelt al weer bergen energie.
Misschien fruit of groente als alternatief halen in plaats van nootjes?quote:Op woensdag 28 juli 2004 13:23 schreef knuppelhout het volgende:
t probleem is niet dat ik van haar chips ga eten, maar dat ik een gezonder alternatief voor mezelf in huis haal waar ik dan teveel van eet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |