abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20684629
Jaja, we hebben deel 50 gehaald!

En aangezien dit een feesttopic is wil ik geen onaardig woord zien.
We zijn allemaal kanjers en zijn allemaal op de goede weg naar een gezonder leven!
Zet hem op meiden!! (en heren )

Dit is een vervolg van: Fokdieetclub deel 49 (op weg naar de 50!!)

Aanvulling op dit topic:
Dieetrecepten - Een topic met smakelijke recepten. Zet je eigen favoriete recept erbij!
Dieetclubmeeting I in Burger's Zoo op 29-11-03 - Beestachtig gezellige meeting.
Dieetclubmeeting II in Sanadome op 20-03-04 - Een gezonde zwemmeeting.
Dieetclubmeeting III in Den Haag op 10-07-04 deel I en deel II - Gezellige smulmeeting met politiek tintje.
Dieetclubmeeting IV in de Efteling in september - * Deze meeting komt nog! Geef je op en ga mee!

Er is ook een IRC-kanaal voor de Fok!Dieetclub te vinden op de IRC-server irc.fok.nl poort 6667.
Na binnenkomst type je dan: /join #dieetclub

De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 25 of hoger (Hier kan je ook goed je BMI berekenen). Worstel je met een te dik buikje of licht overgewicht met een BMI onder de 25 dan ben je van harte welkom in het zustertopic "Slank de Zomer in".

De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan de dieetclub. Als je ook opgenomen wilt worden in die lijst moet je maar even een gil geven in het topic. Om het voor de mensen die de lijst bijhouden (de mensen van het roulatielijstje) wat gemakkelijker te maken vragen we een paar dingen:
  • Het is fijn als iemand zijn eigen regeltje aanpast, dus niet alleen: "Ik weeg nu 73", maar gewoon het hele regeltje zoals in de lijst staat.
  • Als je je regeltje aanpast, denk dan ook aan je BMI. Veel mensen vergeten dat aan te passen.
  • Geef één definitieve update per week door. Wil je vaker doorgeven hoe zwaar je bent zet er dan bij dat het om een tussendoor-meting gaat.

Update week 28

Anoukje (1m76) (34,5) was 118 kg, is nu 117 kg en wil graag 75 kg wegen -1
    Babbelzz (1,78) (26.6) was 89,9 is nu 84.4 en wil graag 69-70 wegen. -5.5
    Bolletje (1m78) (28,6) was 94,5 kg, is nu 90,5 kg en wil graag 75 kg wegen -4
    Brighteyes (1m72) (27,6) was 84,1 kg, is nu 81,6 kg en wil graag 78 kg wegen -2,5
    Burp2002 (1m86) (27,1) was 101 kg, is nu 94 kg en wil graag 86 kg wegen -7
    coolbabe (1m61) (29,7) was 82 kg, is nu 76,5 kg en wil graag 65 kg wegen -5,5
    Cutie (1.85) (31.1) was 106.5, is nu 106.5 en wil graag 75 kg wegen -0
    Darthirii (1m77) (38,3) was 120 kg, is nu 120 kg en wil graag 115 kg wegen -0
    Dizer (1m89) (25.4) was 93.1 kg, is nu 90,6 kg en wil graag 80-85 wegen -2,5
    easy-going (1m81) (29,9) was 98,6 kg, is nu 98,0 kg en wil graag 90 kg wegen -0,6
    Elvi (1m83) wil graag 85 kg wegen, tussentijds streefgewicht 100 kg -5,0
    emmy (1m64) (27,2) was 74,8 kg, is nu 73,2 kg en wil graag 68 kg wegen -1,6
    Faithy (1m75) (26,4) was 87 kg, is nu 81 kg en wil graag 70 kg wegen -6
    Fannetje (1m75) (1m75) (25,6) was 100,8 kg, is nu 78,5 en wil graag 75 wegen -22,3
    Funnie (1m70) (32,1) was 130 kg, is nu 92,8 kg en wil graag 80 wegen -37,2
    Gia (1m72) (30,7) was 91 kg, is nu 91 kg en wil graag 70 kg wegen -0
    Glimworm (1m75) (31,7) was 98 kg, weegt nu 97 kg en wil graag wegen 75 kg -1
    Hansie (1m89) (26,6) was 95 kg, is nu 95 kg en wil graag 80-85 kg wegen
    HorrorGirl (1m65) (25,1) was 80 kg, is nu 68,2 kg en wil graag 60 kg wegen -11,8
    Isabeau (1m67) (30,8) was 96,6 kg, is nu 85,8 en wil graag 65 kg wegen -10,8
    Jolene (1m58) (30.4) woog 86 kg weegt nu 76 kg en wil graag 56 kg wegen -10
    Knuppelhout (1m88) (29,4) was 114 kg, weegt nu 103.8 kg en wil graag wegen <100 kg -10,2
    Magic666 (1m82) (27,8) was 103 kg, is nu 92 kg en wil graag 88 kg wegen -11
    Malchevia (1m87) (27) woog 98 kilo en weegt nu 94 kilo en wil graag 85 wegen -4
    Mannekino (1m84) (32,4) was 112 kg, is nu 109 kg en wil graag 85 kg wegen -3
    Meimeltje (1m64) (31,5) was 92,5 kg, is nu 84,8 kg en wil graag 65 kg wegen –7,7
    miss_dynastie (1m70) (34) was 103,4 kg, is nu 98,2 en wil graag 75 kg wegen -5,2
    Miss_S (1m68) (31,9) was 98 kilo weegt nu 90 kilo en wil graag 70 kg wegen -8
    Moddereter (1m83) (28,1) was 96,8 kg, is nu 93,8 kg en wil graag 75 kg wegen -3
    octopussy (1m76) (30,7) was 107,8 kg, is nu 95,2 kg en wil graag 70 kg wegen -12,6
    Oldbie (1m89) (26.3) is nu 93,9 kilo en wil graag buikje kwijtraken en 82 kg wegen
    Ole (1,68) (43,9) Was 124 kg, is nu 124 kg en wil graag wegen < 100
    Pandorah (1m68) (27) was 89,5 kg, is nu 76,2 kg en wil graag 65 kg wegen -13,3
    Pridemeid (1m72) (37,2) was 110,1, is nu 110,1 en wil graag 65 wegen -0
    Rena (1m63) (27,9) was 74,2 kg, is nu 74,2 kg en wil graag 65 kg wegen -0
    Riann (1m72) (27,5) was 102 kg, is nu 81 kg en wil graag 70 kg wegen -21 kg en 90cm
    Riannuh (1m68) (25,5) was 76,75 kg, is nu 72 en wil graag 65 wegen - 4,75 kg & 22 cm
    Rosean (1m70) (27,7) was 145 kg, weegt nu 80 wil graag 79 wegen -65
    Sanne (1m43) (29.3) was 73 kg, weegt nu 59,9 kg wil graag 48 kg wegen -13,1 kg
    stoopkind (1m76)(28,9) was 90kg, is nu 89 kg en wil graag 75kg wegen -1
    Stout (1m70) (29,8) was 94 kg, is nu 86 kg en wil graag 75 kg wegen -8
    Teigan (1m60) (35.2) was 92.1 kg, is nu 90.3 kg en wil graag 80 wegen -1.8
    Zuiker (1m65) (28,7) was 87,5 kg, is nu 74,5 kg en wil graag 65 kg wegen -13

Het roulatielijstje:
    Week 29: Fannetje
    Week 30: miss_dynastie
    Week 31: Riann
    Week 32: Funnie
    Week 33: Teigan
    Week 34: jolene
    Week 35: Pandorah
    Week 36: YPPY

Kort overzicht van topics over lijnen op Fok!
    Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken? - Een Fokker op zoek naar tips voor de laatste kilo's.
    Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt! - Tips tegen dat vervelende buikje.
    Superhongerdieet! :) - Net als Miss_d ben ik wel benieuwd hoe het hiermee is vergaan.
    Vetvrij vet - Dit gaat over vetvervangers zoals Olestra
    is herbalife beter dan andere maaltijdvervangers? - Wissel ervaringen over Herbalife uit.

De oefeningen van Lurky voor een mooi figuur zijn hier te vinden.

Internet - (Eng.) = Engelse sites.
    Algemene sites
    www.overgewicht.nl - Uitgebreide site over overgewicht. Hier kan je ook je BMI berekenen.
    www.overgewicht.org - Site van het Kenniscentrum Overgewicht (verbonden aan de VU)
    www.voedingscentrum.nl - Dé site boordevol informatie over gezond eten.
    www.opdieet.nl - Site met uitstekende uitleg over overgewicht en dieten.
    www.gezondheidsplein.nl - Het deel van gezondheidsplein over voeding. Uitgebreide en heldere informatie.
    www.digitale-dietist.nl - Diëtisten site met handige tips, voedingsmiddelentabel en links.
    www.dikke-mensen.nl - De site van de Nederlandse Obesitas Vereniging.
    www.jojoclub-afslanken.com/ - Prima site met uitgebreide uitleg over vele soorten dieten.
    www.eetstoornis.org - Site voor mensen met een eetstoornis.
    www.weight-loss-diet-i.com/ - Verschrikkelijk veel informatie over lijnen en overgewicht (Eng.)
    www.realage.com - Leuke en interessante site over gezond zijn en blijven (Eng.).
    www.ivillage.com/diet/ - Zéér volledige site over overgewicht en lijnen (Eng).
    www.3fatchicks.com - Geweldige site met een enorme hoeveelheid informatie en links (Eng.).
    www.skinnydaily.com - Erg leuke en informatieve site over lijnen (Eng.)
    www.ehow.com - Antwoord op ál je vragen, ook op het gebied van lijnen nuttig (Eng.).
    www.diet-i.com - Véél info + "Hate Dieting e-zine" (Eng.)

Bewegen
    www.sportjefit.nl - Over sportief afvallen met veel sportieve links.
    www.lichamelijkeopvoeding.nl - Prima site als je wilt beginnen met bewegen (trainingsschema's).
    www.myasics.nl - Een super site over hardlopen! Hardlopen voor dummies met trainingsschema's vanaf 2 min. hardlopen.

Voedingstabellen
    www.voedingsmeter.nl - Hier kun je de voedingswaarde van je dagelijkse voeding bijhouden.
    www.calorieteller.info - Handige site om je dagelijkse energie-inname bij te houden.
    www.watziterin.nl - Handige site met kcal, vet, koolhydraten en eiwitgehalte.
    www.caloriefreak.com - De naam zegt het al: een site vol produkten (ook bijv. McDonalds) + kcal. (Eng.).
    Snoopy's Dieetpagina - Download hier een uitgebreide calorieëntabel.

Recepten
    www.smulweb.nl - Afslank-gedeelte van smulweb vol heerlijke recepten en tips.
    www.culinairezaken.nl - Prima receptensite met veel slanke recepten.
    cgi.fatfree.com - De site met de meeste recepten voor een slanke lijn die ik heb kunnen vinden (Eng.).
    www.cuisinecuisine.com - Hier moet je wezen als je een Engelstalig recept wilt klaarmaken en niets begrijpt van ounces, cups en tablespoons. Onmisbare rekenhulp bij het koken.

Interactieve sites
    voedingsdagboek.demonster.net - Mooie en overzichtelijke site voor je eigen voedingsdagboek online.
    www.valtaf.nl - Hou hier je eigen dieetdagboek bij (soort weblog voor lijners).
    www.onlijnclub.com - Grote Internetcommunity (concurrentie dus haha) voor lijners.
    www.weightsupport.nl - Een half jaar lang gratis begeleiding bij het lijnen.
    www.fitday.com - Site voor je eigen (gratis) dieetdagboek (Eng.)
    www.thedietchannel.com - Veel info en gratis 8 weken dieetprogramma (Eng.)

Link-sites
    dieet.pagina.nl/ - Startpagina over dieten met nog meer links.
    afslank.leukestart.nl - Een erg goede link-site over afslanken.
    grotematen.pagina.nl - (nog) moeite met het zoeken van kleren? Kijk hier eens bij.
    dmoz.org/Weight-Loss - Gevarieerde linksite. (Eng.)

Commerciële sites:
    www.herbalife.com
    www.slank-klup.nl/
    www.weighwatchers.nl
    www.afslanken.com
    www.eganederland.nl/
    www.slimfast.nl/
    www.bodysolution.nl/
    www.specialk.nl
  • "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_20684750
    ik weet niet wie en of de update al gedaan was, maar hier nog even mijn nieuwe regeltje..

Teigan (1m60) (35.2) was 92.1 kg, is nu 89.7 kg en wil graag >80 wegen -2.4

Verder, woepie, deel 50!.... Hardstikke mooi dat we het gehaald hebben..
    You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
    pi_20684816
    Oh.. het is zo moeilijk

godver, en het schiet ook niet meer op ook..

*hongerdieet maar gaat doen per maandag8

op mn werk toch geen tijd om te eten
    Doei.
    pi_20684882
    Neeneenee, Faithy, je moet geen hongerdieet gaan doen hoor.
    Daar val je verkeerd mee af en geef je je lichaam alleen maar slechte signalen.
    Waar gaat het precies mis mee dan? Eet je teveel, snoep je teveel, heb je geen tijd om te eten/eten klaar te maken? Motivatie weg? Geen zin meer?
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_20685044
    tvp Update komt morgen
    pi_20685111
    quote:
    Op zaterdag 17 juli 2004 13:26 schreef Isabeau het volgende:
    Neeneenee, Faithy, je moet geen hongerdieet gaan doen hoor.
    Daar val je verkeerd mee af en geef je je lichaam alleen maar slechte signalen.
    Waar gaat het precies mis mee dan? Eet je teveel, snoep je teveel, heb je geen tijd om te eten/eten klaar te maken? Motivatie weg? Geen zin meer?
    snoepen doe ik al nauwelijks..

zin? ja, tuurlijk wel!

maar ik denk teveel eten.. komt ook gewoon door mn ouders enzo..
    Kook dan wel zelf, maar ik kan niet TE gezond gaan koken, want dan ben ik de enige die het op eet, omdat ze hier altijd jus, vlees, en andere vette zooi eten
    En als ik dan een salade maak ofzo, of gewoon iets heel gezonds, dan eet niemand het meer..
    En het is veelste duur om voor mij alleen dan weer apart te gaan koken, daar is gewoon het geld niet voor
    Doei.
    pi_20685235
    faithy, dat is inderdaad een klote situatie. Je wilt wel maar het wordt je praktisch onmogelijk gemaakt. Het lijkt me echter wel mogelijk om het snoepen écht te laten voor wat het is en de jus te laten staan. Dan maar wat droge aardappels, smaakt ook prima. Vet vlees is balen om voorgeschoteld te krijgen maar kan je niet vragen of er méér rundvlees dan wel kip op tafel kan komen? Niet extreem gezond maar stukken beter dan bijv. varkensvlees.

Zoals Isabeau zegt is een hongerdieet het stomste wat je kunt doen, daar ga je echt spijt van krijgen! Zorg dat je dan aan je hoeveelheid kCal komt met het eten wat de pot schaft. dan zit je iig 'safe'.
    pi_20685318
    maar snoep kan ik ook makkelijk laten staan hoor

en dat doe ik dan ook wel... de chocolade sinds de meeting niet meer aangeraakt
    Doei.
    pi_20685335
    en binnenkort kookt mn vader weer, dus dan wordt de olijfolie weer ingewisseld voor ladingen boter
    Doei.
    pi_20685463
    Is er geen mogelijkheid dat jij gaat koken? Als ik kook dan eten we altijd heerlijk, maar wel gezond en slank. Jus en sauzen wel klaarmaken, maar nergens over doen. Kan iedereen voor zichzelf pakken.
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_20685531
    Faithy, wat helpt ms is als je voor het eten drie glazen water drinkt, dan zit je enigzins vol al
    Een kleiner bord helpt ook, hoe stom dat ms ook klinkt.
    Kan minder op, dus je eet minder en toch heb je een lekker vol bord zodat je je niet zielig hoeft te voelen
    [i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
    pi_20685766
    quote:
    Op zaterdag 17 juli 2004 14:18 schreef milagro het volgende:
    Faithy, wat helpt ms is als je voor het eten drie glazen water drinkt, dan zit je enigzins vol al
    Een kleiner bord helpt ook, hoe stom dat ms ook klinkt.
    Kan minder op, dus je eet minder en toch heb je een lekker vol bord zodat je je niet zielig hoeft te voelen
    Het gaat ook niet zozeer om zielig voelen in dezen als wel dat ze toch genoeg energie naar binnen moet krijgen met het eten om niet in de spaarstand terecht te komen. Dus zorgen dat je vol zit met water en héél weinig eten lost dit niet op.
    pi_20686232
    quote:
    Op zaterdag 17 juli 2004 14:38 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Het gaat ook niet zozeer om zielig voelen in dezen als wel dat ze toch genoeg energie naar binnen moet krijgen met het eten om niet in de spaarstand terecht te komen. Dus zorgen dat je vol zit met water en héél weinig eten lost dit niet op.
    Of je legt de nadruk op het verkeerde woordje en neemt het iets té letterlijk
    Heb ik het over te weinig eten dan?

Een groot bord met weinig (maar genoeg) eten toont minder leuk als een klein bord met veel (evenveel als op dat grote bord en dus ook genoeg )
    Gewoon een trucje om je minder te doen eten en toch het idee te hebben dat je veel gegeten hebt
      † In Memoriam † zaterdag 17 juli 2004 @ 16:23:54 #14
    43556 miss_dynastie
    pi_20687236
    Faithy, zou je je vlees niet in de oven kunnen braden, dat scheelt denk ik al enorm. En geen jus en sausjes eten? Of mixen je ouders dat gewoon door het eten heen ??
    pi_20687293
    grillen!
    grillpan!
    pi_20687459
    jus neem is sowieso al nooit, maar ik heb 9 van de 10 keer geen tijd om te koken voor mezelf, heb tegenwoordig ook een 36 uur baan, dus als ik in huis kom, dan staat 't eten 9 van de 10 keer al op tafel..

Mijn ouders, en vooral van mn moeder houden van lekker eten, eni k ook wel, alleen hebben ze nog niet door dat lekker niet altijd vet en veel moet zijn.. .:{
    Doei.
    pi_20688736
    Lastige situatie, ben ook blij dat ik helemaal alleen woon.

Toen ik nog thuis woonde en op dieet was kookte mn moeder wel altijd vlees mager vlees apart voor mij zonder boter. Zouden je ouders dat niet voor je kunnen doen?
    pi_20689448
    tvp
    morgen komt de update
      zaterdag 17 juli 2004 @ 18:42:17 #19
    99257 Darthirii
    Bitch From Hell
    pi_20689916
    TVP en ff hoi allemaal Morgen weer terug...
      † In Memoriam † zaterdag 17 juli 2004 @ 18:57:23 #20
    43556 miss_dynastie
    pi_20690276
    quote:
    Op zaterdag 17 juli 2004 16:40 schreef Faithy het volgende:
    Mijn ouders, en vooral van mn moeder houden van lekker eten, eni k ook wel, alleen hebben ze nog niet door dat lekker niet altijd vet en veel moet zijn.. .:{
    Wat koken ze dan, als ik vragen mag?
    pi_20693016
    pi_20700295
    ik was dus een kilo bijgekomen maar daar is nu weer een halve van af gelukkig

Riann (1m72) (27,5) was 102 kg, is nu 81.5 kg en wil graag 70 kg wegen -20.5 kg en 90cm
    pi_20701005
    Ik ben deze week op hetzelfde gewicht gebleven. Geen update dus van mijn kant.
      zondag 18 juli 2004 @ 15:30:28 #24
    1762 YPPY
    Yppiaans
    pi_20701078
    Ook al kun je niet alles eten zoals je het wilt Faithy, je kunt altijd proberen het zo goed mogelijk te doen. Een hongerdieet gaat niet werken. In eerste instantie wel ja, maar het zit er weer extra snel aan wanneer je weer iets gaat eten. Wel vervelend dat je zo afhankelijk bent van anderen. Probeer anders wat minder van het vettere deel te eten en neem zoveel mogelijk groente. Dat is toch nog wel niet-vet? Probeer toch zelf te koken, er is vast iets dat ze lekker vinden en dat toch gezond is. Sterkte ermee!

Mooi dat het er al weer half af is Riann.

Isabeau. Dat ijs is veels te lekker.
    Tijdens de meet heb ik beloofd mijn 'schema' in te scannen dat ik elke week bij heb gehouden. Om een voorbeeld te geven van het schommelen en dat het erom gaat dat de grote lijn naar beneden gaat. Het is niet zo duidelijk, maar ik hoop dat het een beetje te snappen is. Het eerste plaatje is van het eerste jaar en het tweede plaatje van het tweede jaar (dat is nu bijna om). Tijdens de vakantie ben ik een kilo aangekomen, ruim de helft daarvan is er weer vanaf. De weegschaal twijfelde vanochtend tussen 65 en 65,5.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
    *OUD heilige*
    pi_20701221
    Dat lijkt wel een beetje op mijn lijn omlaag, Yppy. Dat schommelt ook behoorlijk, maar de grote lijn is nog steeds omlaag. Daarom maak ik me ook niet zo druk om een weekje stilstaan. Ik weet van mezelf dat ik op de goede weg ben, dus ik val hoe dan ook toch wel af in de komende week en anders wel de week erop of...etc

Enne, sorry, maar ik kwam via via op die link terecht en nou ja...eh *zucht* ik heb mezelf Ben & Jerry's beloofd als ik onder de 80 kg weeg Duurt nog ff, maar is wel iets leuks om naar uit te kijken.
      zondag 18 juli 2004 @ 16:15:57 #26
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_20702039
    quote:
    Op zaterdag 17 juli 2004 21:05 schreef Isabeau het volgende:
    http://www.benjerry.com/our_products/nutritional_info_all.cfm

Waarom post je dat nou

Chocolate Fudge Brownie™
    New York Super Fudge Chunk®

Gister op mijn werk was mijn collega 5 jaar getrouwd en zijn vrouw heeft toen een taart voor ons gebakken. Vol met witte en bruine chocola Iedereen werd boos dat ik ervan niet heb gegeten....en ben gewoon sterk gebleven. Ze zaten op een gegeven moment echt constant van, eet nou eet nou, toen heb ik mijn stem toch even laten horen...alle winkeld kon het denk ik horen...toen hebben ze daarna niks meer erover gezegd! Ik denk dat ze het nu niet meer gaan vragen! Kijk op mijn stage snappen ze het al. Ze halen altijd chips en zo en ze weten dat ze het maar 1x hoeven te vragen. Laats zeiden ze nog, ik hoef het niet te vragen toch? En ik zei, goedzo! Maar op mijn gewone werk...

Verslechterde regel:

Dizer (1m89) (25.8) was 93.1 kg, is nu 92,1 kg en wil graag 80-85 wegen -1,0

Friends don't let friends remain beardless...
      zondag 18 juli 2004 @ 16:47:06 #27
    57577 stoopkind
    Oh grow up!
    pi_20702670
    Zo, mijn update van deze week: 1,5kg eraf!
    Mijn regeltje wordt nu:
    stoopkind (1m76)(29,2) was 92kg, is nu 90,5 kg en wil graag 75kg wegen -1,5

Wat ik precies ben afgevallen weet ik niet, want ik rond het telkens af naar hele en halve kilo's. Dat is wel een nadeel van een analoge weegschaal.

Mijn vriend heeft mij beloofd dat ik vrijdag bij Shrek 2 ook M&M's mag, als ik deze week van alle snoep afblijf. Dat zal wel moeilijk worden, maar met zoiets in het vooruitzicht gaat het vast lukken.
    Het lukt me nu ook steeds beter om op mijn werk alleen melk en fruitmix te halen, en verder van huis brood mee te nemen. Meestal nam ik er namelijk nog iets warms bij, zoals nuggets of een hamburger, maar dat doe ik niet meer. Ik wil nu veel te graag afvallen Gelukkig hebben ze nu bij de Mac een heerlijke fruitmix met meloen, ananas en sinaasappel.
    pi_20703040
    Mijn nieuwe regel:

Mannekino (1m84) (31) was 112 kg, is nu 105 kg en wil graag 85 kg wegen -7

Ik eet sinds gisteren weer een gewone avondmaaltijden en twee keer per dag modifast. Mijn conditie is in de afgelopen 2,5 week echt met sprongen vooruit gegaan. Ik begon met een simpele twee keer 8 kilometer door het bos waarbij ik na afloop volledig was uitgeput. In de tweede week ben ik overgegaan na twee keer 15 kilometer. Vandaag heb ik er al 55 km opzitten, 15 op de mountainbike en 40 op de racefiets. Ik wil komende week die 40 op de racefiets aanhouden. En volgende week zaterdag of zondag ga ik op de fiets naar famlie, een tocht van ongeveer 120 km.

Gezondigd, ja . Afgelopen week handje pringles en tijdens een bioscoopbezoek een doosje chocolade chips .

Dat racefietsen bevalt me heel erg goed, vind het ontzettend leuk en denk erover om het misschien serieus te gaan aanpakken.
      † In Memoriam † zondag 18 juli 2004 @ 17:17:36 #29
    43556 miss_dynastie
    pi_20703229
    quote:
    Op zondag 18 juli 2004 16:15 schreef Dizer het volgende:
    Gister op mijn werk was mijn collega 5 jaar getrouwd en zijn vrouw heeft toen een taart voor ons gebakken. Vol met witte en bruine chocola Iedereen werd boos dat ik ervan niet heb gegeten....en ben gewoon sterk gebleven. Ze zaten op een gegeven moment echt constant van, eet nou eet nou, toen heb ik mijn stem toch even laten horen...alle winkeld kon het denk ik horen...toen hebben ze daarna niks meer erover gezegd! Ik denk dat ze het nu niet meer gaan vragen! Kijk op mijn stage snappen ze het al. Ze halen altijd chips en zo en ze weten dat ze het maar 1x hoeven te vragen. Laats zeiden ze nog, ik hoef het niet te vragen toch? En ik zei, goedzo! Maar op mijn gewone werk...
    Goed zo ! Vergeet niet dat je soms ook wel mag genieten he ! Niet als een ander zegt dat het moet, maar als je er zelf zin in hebt, dan moet je het gewoon doen hoor! En zelfgebakken taart zijn nu van die dingen die ik niet zo gauw afsla, dus goed zo
    pi_20703384
    Update week 29
    Het lijstje is weer eens opgeschoond. Alle mensen die sinds dieetclubtopic 47 niet meer hebben gepost, heb ik uit het lijstje verwijderd.

Babbelzz (1,78) (26.3) was 89,9 is nu 83.4 en wil graag 69-70 wegen. -6.5
    Cutie (1.85) (31.1) was 106.5, is nu 106.5 en wil graag 75 kg wegen -0
    Darthirii (1m77) (38,3) was 120 kg, is nu 120 kg en wil graag 115 kg wegen -0
    Dizer (1m89) (25.8) was 93.1 kg, is nu 91,1 kg en wil graag 80-85 wegen -1
    Fannetje (1m75) (1m75) (25,6) was 100,8 kg, is nu 78,5 en wil graag 75 wegen -22,3
    Gia (1m72) (30,7) was 91 kg, is nu 92 kg en wil graag 70 kg wegen +1
    HorrorGirl (1m65) (25,1) was 80 kg, is nu 68,2 kg en wil graag 60 kg wegen -11,8
    Isabeau (1m67) (30,8) was 96,6 kg, is nu 85,8 en wil graag 65 kg wegen -10,8
    Knuppelhout (1m88) (29,4) was 114 kg, weegt nu 103.8 kg en wil graag wegen <100 kg -10,2
    Meimeltje (1m64) (31,2) was 92,5 kg, is nu 84 kg en wil graag 65 kg wegen -8,5
    miss_dynastie (1m70) (34) was 103,4 kg, is nu 98,2 en wil graag 75 kg wegen -5,2
    octopussy (1m76) (30,7) was 107,8 kg, is nu 95,2 kg en wil graag 70 kg wegen -12,6
    Pridemeid (1m72) (37,1) was 110,1, is nu 109,9 en wil graag 65 wegen -0,2
    Riann (1m72) (27,5) was 102 kg, is nu 81,5 kg en wil graag 70 kg wegen -20,5 kg en 90cm
    Riannuh (1m68) (25,1) was 76,75 kg, is nu 70,85 en wil graag 65 wegen - 5,90 kg & 22 cm
    Sanne (1m43) (29) was 73 kg, weegt nu 59,2 kg wil graag 48 kg wegen -13,8 kg
    stoopkind (1m76) (29,2) was 92 kg, is nu 90,5 kg en wil graag 75kg wegen - 1,5 kg
    Stout (1m70) (29,8) was 94 kg, is nu 86 kg en wil graag 75 kg wegen -8
    Teigan (1m60) (35) was 92.1 kg, is nu 89,7 kg en wil graag 80 wegen -2,4

Het roulatielijstje:
    Week 30: miss_dynastie
    pi_20703440
    Zelfgebakken taarten zijn echt verschrikkelijk omdat je weet dat ze erg lekker zijn (nou ja, meestal dan). Erg knap dat je dat hebt afgeslagen en wat vervelend dat mensen na 1x nee niet begrijpen dat het nee is. Goed gedaan, Dizer

Mijn vader had trouwens voor zijn verjaardag erg onsmakelijk uitziende taarten (van die fabrieksdingen met cake erin, blech). Dus dat was wel heel erg makkelijk om nee tegen te zeggen. Ik denk zelfs dat ik nee had gezegd als ik superslank was geweest Mijn moeder bakte vroeger de meest verrukkelijke taarten en die waren veel moeilijker geweest om te weigeren. Nou was haar mokkataart wel heel erg vet geweest...daar ging gewoon 1 pakje boter in.
      zondag 18 juli 2004 @ 17:51:38 #32
    1762 YPPY
    Yppiaans
    pi_20703974
    Wat goed van je Dizer! En je hebt wel ontzettend vervelende collega's als ze zo aan blijven dringen.

Dat is lekker veel eraf stoopkind.

Wat eet jij bijvoorbeeld 's avonds Mannekino? Gezonde, lekkere recepten zijn namelijk altijd welkom. Merk je verschil tussen het fietsen op een mountainbike of een racefiets? Ik heb alleen een simpele stadsfiets en dat is altijd hetzelfde.

Dat zijn de betere taarten Isabeau. Als het er niet lekker uitziet, is het lekker makkelijk om te weigeren. Mijn oma maakte ook altijd mokkataart.
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    *OUD heilige*
      zondag 18 juli 2004 @ 17:58:09 #33
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_20704106
    Ik ben heel blij dat ik ervanaf ben gebleven. Ook na het werk, hadden we chips en blokjes kaas en rode lambrusco en bier en zo.. (hebben we elke zaterdag..) maar heb er niks van gegeten!!! Ik ben trots!!

Ooh het regent nu...
    Wel mazzel want we zijn net klaar met BBQen. We hebben wel binnen gegeten. Gisteren ook al geBBQ't Heerlijk gewoon!!!

BBQ is toch goed? Want alles wordt in zijn eigen vet gebakken!
    pi_20704261
    Ligt er maar net aan wat je neemt op de barbecue, Dizer. Als je kip en vis neemt is er niets mis mee, maar als je een speklapje, een hamburger, spareribs, een worstje of karbonade neemt dan zou je er eigenlijk maar 1 moeten nemen en niet van alles wat (zoals de gewoonte is bij een barbecue). Ook de sausjes en aardappelsalade uit plastic bakjes zijn funest qua kcal. Barbecuën kan best slank, maar de reguliere manier van barbecuën is dat echt niet!
      zondag 18 juli 2004 @ 18:11:27 #35
    1762 YPPY
    Yppiaans
    pi_20704399
    Gisteren hadden we een barbecue en ik heb heel veel bramen op en frambozen en meloen en aardbeien en druiven en wat salade met fruit, rijst en kaas. Dat was best gezond. Verder volkoren stokbrood. De vier spareribbotjes en het worstje waren wat minder gezond, maar de kip/paprika/ui stokjes en maiskolven waren dat wel weer. Je kunt het zo gezond maken als je zelf wilt.
    *OUD heilige*
    pi_20704744
    quote:
    Op zondag 18 juli 2004 17:51 schreef YPPY het volgende:
    Wat eet jij bijvoorbeeld 's avonds Mannekino? Gezonde, lekkere recepten zijn namelijk altijd welkom. Merk je verschil tussen het fietsen op een mountainbike of een racefiets? Ik heb alleen een simpele stadsfiets en dat is altijd hetzelfde.
    Nou, het zijn niet mijn eigen fietsen maar van mijn vader. Zelf kan ik zulke fietsen niet betalen , vooral zo'n racefiets niet. Maar mountainbiken is meer explosief trainen, vooral in het bos. Voor afvallen is dat misschien niet zo goed. Racefietsen bevalt me beter lekker op een stabiel tempo doorfietsen. Ik heb een hartslagmeter om, om zo in de gaten te houden of ik efficient bezig ben. Ik denk dat ik morgen 40 km heen en 40 terug ga fietsen, heb er wel zin in.

Wat ik nu eet, tja gewoon met mijn ouders mee. Vanavond BBQ, gewoon met mate eten, geen sauzen e.d. Ik geloof dat we vanavond wat saté en varkensvlees hebben en ik neem er wat rijst bij en paar stokbroodjes.
    pi_20704799
    Ik had gister ook een bbq

Het is idd maar net wat je dan neemt. Nou heb ik best wat slechte dingen gegeten. Ze hadden bijvoorbeeld ook frites en lukte me niet om daar af te blijven. Had echter verder bijna de hele dag niets gegeten door omstandigheden (begrafenis), dus ik kon het volgens mij wel hebben.
      zondag 18 juli 2004 @ 18:32:14 #38
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_20704827
    quote:
    Op zondag 18 juli 2004 18:05 schreef Isabeau het volgende:
    Ligt er maar net aan wat je neemt op de barbecue, Dizer. Als je kip en vis neemt is er niets mis mee, maar als je een speklapje, een hamburger, spareribs, een worstje of karbonade neemt dan zou je er eigenlijk maar 1 moeten nemen en niet van alles wat (zoals de gewoonte is bij een barbecue). Ook de sausjes en aardappelsalade uit plastic bakjes zijn funest qua kcal. Barbecuën kan best slank, maar de reguliere manier van barbecuën is dat echt niet!
    Ik heb alleen kip en sla gegeten en wat patat met ketchup! Ketchup is zonder vet (dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat het calorie vrij is...maar gezonder dan mayo is het wel) en daar kan ik gewoon geen nee tegen zeggen
    pi_20705669
    Ik probeerde vandaag een gewichtsgrafiek te maken in excel, maar krijg het maar niet voor elkaar. Die krijgen jullie dus nog tegoed wanneer ik vriendje om hulp heb gevraagd
    Verder heb ik dit weekend weer iets teveel gegeten dan goed voor me is, maar het komt vast weer goed
      † In Memoriam † zondag 18 juli 2004 @ 19:13:17 #40
    43556 miss_dynastie
    pi_20705678
    Wij hebben gister en vandaag ook gebarbequed
    Gisteren makreel en zalm vers van de visboer op de bbq, dat was wel heel lekker
    Vandaag een worstje, gehaktburger en kip gehad
    pi_20705705
    Weee! Deel 50 alweer!

Vandaag zijn mijn ouders langsgeweest. Ik had nog zo doorgegeven dat ze niets lekkers hoefde mee te nemen voor ons. Wat doet mijn moeder: neemt ze toch taart en chocolaatjes mee. Wij hebben maar een klein stukje (zo'n muizestukje ) genomen en hebben de rest maar weggegooid. Tja, moeten ze maar luisteren hoor. De chocolaatjes hebben ze zelf op lopen snoepen, samen met de koek die ik gehaald had voor ze.

Ai! Ben&Jerry ijs he! Het is een tijd geleden dat ik zo'n bakje heb gegeten en alles wat ik ervan weet is dat ik last van mijn maag krijg. Dus: nee, ik ga het niet uitproberen .

Faithy: kan jij niet voorstellen om een paar keer in de week het eten te gaan klaarmaken? Dan zoek je gezonde lekkere gerechten op en hopelijk zien ze dan dat gezond best lekker kan zijn .

Mijn gewichtslijn schommelt ook heel erg YPPY. Over het algemeen maak ik me ook geen zorgen als ik een week een paar ons meer weg. De andere week is het er dan toch weer af.

Lastige collega's heb jij zeg Dizer! En het is erg goed van je dat je ze duidelijk hebt gemaakt dat ze niet zo moeten zeuren . Als je geen stukje taart wilt, dan wil je gewoon niet, klaar. En op zich is BBQ niet zo'n ramp als je maar goed op let wat je eet en dat het niet te veel is. Ik vergeet de hele tijd te bbq-en maar ik zal de volgende keer eens aan denken .

Fietsen is leuk Mannekino! Ik heb vorig jaar een sportieve fiets gekocht en toen heb ik echt veel gefietst. Moet ik dit jaar ook weer doen maar tot nu toe te weinig gefietst door dat belabberde weer, studie & werk en de tuin bijwerken. Laatst was ik richting Amersfoort gefietst (is iets van 40 km) en toen heb ik een tijdje achter een racefietser aangefietst. De racefietser vond het wat minder (want die sloeg ergens opeens af) maar ik vond het wel leuk . Racefietsen lijkt mij ook leuk.
    Ik zit er over na te denken om dat eens te gaan doen. Misschien als ik mijn gezonde gewicht bereikt heb, ga ik eens rondkijken naar een leuke snelle fiets .
    pi_20706681
    quote:
    Op zondag 18 juli 2004 18:28 schreef Mannekino het volgende:

[..]

Wat ik nu eet, tja gewoon met mijn ouders mee. Vanavond BBQ, gewoon met mate eten, geen sauzen e.d. Ik geloof dat we vanavond wat saté en varkensvlees hebben en ik neem er wat rijst bij en paar stokbroodjes.
    Dat vind ik knap van je als je BBQ zonder sauzen. Ik eet er wel bbq sausjes bij alleen niet TE veel. De sauzen maken het lekker vind ik.
    pi_20707593
    quote:
    Op zondag 18 juli 2004 19:55 schreef Riann het volgende:

[..]

Dat vind ik knap van je als je BBQ zonder sauzen. Ik eet er wel bbq sausjes bij alleen niet TE veel. De sauzen maken het lekker vind ik.
    Als je het vlees echt lekker voorbereid met wat olijfolie en goede kruiden dan is het ook heel erg goed te eten zonder saus.
    pi_20708098
    quote:
    Op zondag 18 juli 2004 20:32 schreef Mannekino het volgende:

[..]

Als je het vlees echt lekker voorbereid met wat olijfolie en goede kruiden dan is het ook heel erg goed te eten zonder saus.
    Dat wel maar dat sausje maakt het nog extra lekker
    pi_20708380
    Ik vind de meeste sausjes (van die Calvé dingen) helemaal niet lekker, dus dat is dan voor mij wel makkelijk. Ik snoep veelliever stukjes komkommer, paprika, tomaat en fruit Alleen van die warme banaan op de barbecue is ook zo zalig, maar daar moet je dan weer niet teveel van hebben

Je kan misschien zelf een vrij slanke saus maken met als basis tomaat met ui en kruiden. Daar hoeven helemaal niet veel kcal in te zitten volgens mij.
    pi_20708476
    quote:
    Op zondag 18 juli 2004 21:11 schreef Isabeau het volgende:
    Ik vind de meeste sausjes (van die Calvé dingen) helemaal niet lekker, dus dat is dan voor mij wel makkelijk. Ik snoep veelliever stukjes komkommer, paprika, tomaat en fruit Alleen van die warme banaan op de barbecue is ook zo zalig, maar daar moet je dan weer niet teveel van hebben

Je kan misschien zelf een vrij slanke saus maken met als basis tomaat met ui en kruiden. Daar hoeven helemaal niet veel kcal in te zitten volgens mij.
    Wiskey saus vind ik anders ontzettend lekker
      † In Memoriam † zondag 18 juli 2004 @ 21:16:21 #47
    43556 miss_dynastie
    pi_20708493
    Ik lust ook niet graag sausjes van Calvé. Toch vind ik die sausjes op tafel zo gezellig staan ... gelukkig lust mister_d ze wel
    pi_20711013
    als het dinsdag en woensdag goed weer is dan word het dinsdag buiten op het gourmetstel pannenkoekjes bakken en woensdag BBQ. Vroeger dan propte ik me eigen zeg maar vol. Dat moet ik gewoon niet meer doen. Vroeger had ik ooit na BBQ of zo echt buikpijn van ik heb teveel gegeten. En dat moet ik niet doen.
    pi_20715319
    Ik heb gelukkig al heel erg lang geen buikpijn meer van het ten maar ik weet hoe dat voelt, Riann.
    pi_20715946
    Ik ben deze week 1,2 kg afgevallen wat het totaal op -10,8kg brengt. Mijn grafieklijntje gaat gestaag naar beneden.
    Gisteren alleen met te buiten gegaan aan chinees. Volgende keer meer mee oppassen. Mijn wilskracht was wat minder door de ongesteldheid. Ik weet het is geen excuus maar ik had zo'n trek in lekkere dingen. Die hormonen ook. Maar goed nieuwe week, nieuwe kansen.
    pi_20717951
    zit nu op mn werk, en gelukkig drink ik hier heeeeeeeeel veel thee en eet ik gewoon alleen in de grote pauze dus als ik dit 4 weken zou houd, MOET er wel regelmatig wat afgaan..

niet dan ?
    Doei.
    pi_20718020
    quote:
    Op maandag 19 juli 2004 11:36 schreef Faithy het volgende:
    zit nu op mn werk, en gelukkig drink ik hier heeeeeeeeel veel thee en eet ik gewoon alleen in de grote pauze dus als ik dit 4 weken zou houd, MOET er wel regelmatig wat afgaan..

niet dan ?
    Ja, ik neem aan van wel!
    Zolang je tussen de middag gewoon gezond en niet te veel eet enzo, en dat 's ochtends en 's avonds iig probéért te doen, moet 't lukken! Toch?
    pi_20718320
    gewoon 1 ciabatta oid, met gewoon kaas

en 's avonds zoveel mogelijk groente en mager vlees
    of pasta
    Doei.
    pi_20718712
    Zo ik heb m'n lunch voor vandaag weer op!
    Heb nog steeds trek, mijn maagje heeft best moeite met wennen aan minder eten!
    Heeft even wat tijd nodig, maar dat komt goed.
    Ben vorige week 3 ons afgevallen, maak zo even een nieuw regeltje.

Was stiekem nog best trots op die 3 ons, heb me namelijk helemaal niet gedragen!
    Vanaf vandaag gaan vriendje en ik hard ons best doen
    pi_20718808
    cutie Heb je trek of heb je honger??? Want als je honger hebt kun je er ook een stuk fruit bij eten of dat soort dingen. Want je moet geen honger hebben. Want dan ga je eerder weer snoepen en dat soort dingen.
      maandag 19 juli 2004 @ 12:25:39 #56
    99257 Darthirii
    Bitch From Hell
    pi_20718935
    Yesss! afgelopen week 2,2 kilo afgevallen. Nou gaat het in het begin altijd snel, maar is toch wel ff een lekkere start! Vooral om deze week weer gezond door te gaan. Zodra ik op de 115 zit maak ik weer een nieuwe doelstelling. Gaat helemaal lukken denk ik zo.

Mannekino Heb een paar vraagjes over dat fietsen he, aangezien ik fietsen ook heel leuk vind en het zeker meer wil gaan doen. Wat voor soort fiets gebruik je daarvoor? Heb je daar misschien ook een foto van? (ik bedoel voor het lange afstand fietsen). En hoe heb je dat opgebouwd?

Verder gaat alles hier dus lekker. Komend weekend heb ik ook een bbq, maar ik houdt me dan gewoon in, een keertje meer eten is niet erg, maar ik wil me ook niet volschranzen... Dus ik zie wel .

Mijn nieuwe regeltje wordt:
    Darthirii (1m77) (37,6) was 120 kg, is nu 117,8 kg en wil graag 115 kg wegen -2,2

Groetjes Darthirii
    pi_20719946
    Riann Op dit moment heb ik heel erge trek. Maar op mijn werk is geen kantine oid, dus als m'n eten op is, is het op. Cup a Soup is dan mijn laatste redmiddel. Maar ik heb 2 boterhammen als lunch gehad, mijn lichaam moet gewoon nog even wennen aan minder eten!

Mijn nieuwe regeltje:
    Cutie (1.85) (31.1) was 106.5, is nu 106.2 en wil graag 75 kg wegen -0.3

Volgende week heb ik 2 etentjes, ook nog eens op 2 opeenvolgende dagen! Dat word zwaar!
    Wat me trouwens opviel, ik ben geloof ik weer eens het langste vrouwspersoon hier
      maandag 19 juli 2004 @ 13:25:07 #58
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_20720232
    Ik heb nog niks gegeten vandaag...alleen een paar koekjes (van die theedingetjes...niet zo vet of zo..) en alleen maar water, thee en koffie gedronken! Niet echt goed dus..

Edit: Ik ben ook absoluut niet in de stemming om wat te gaan eten
    Ik voel me gewoon best wel kut eigenlijk. Hoe vrolijk ik ook doe, ik voel me niet zo. Ook op mijn werk van het weekend, iedereen zegt tegen mij.. LACH nou eens een keertje.. nou dan maar weer de fakesmile gezet
    pi_20720514
    (((knuf voor Dizer

Watisserdan?
      maandag 19 juli 2004 @ 13:43:22 #60
    99257 Darthirii
    Bitch From Hell
    pi_20720653
    Dizer Hoe rot je je ook voelt, wel beetje regelmatig eten joh! Vaak knap je daar ook wat van op......
    ((knuf))
      maandag 19 juli 2004 @ 13:47:02 #61
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_20720725
    quote:
    Op maandag 19 juli 2004 13:43 schreef Darthirii het volgende:
    Dizer Hoe rot je je ook voelt, wel beetje regelmatig eten joh! Vaak knap je daar ook wat van op......
    ((knuf))
    quote:
    Op maandag 19 juli 2004 13:36 schreef Cutie het volgende:
    (((knuf voor Dizer

Watisserdan?
    Dank jullie *knuf*
    Het is gewoon klote. Het is mooi weer, iedereen heeft mooie strakke kleding aan en ik kan dat niet
    Iedereen gaat op vakantie en ik niet
    pi_20721315
    quote:
    Op maandag 19 juli 2004 12:25 schreef Darthirii het volgende:
    Mannekino Heb een paar vraagjes over dat fietsen he, aangezien ik fietsen ook heel leuk vind en het zeker meer wil gaan doen. Wat voor soort fiets gebruik je daarvoor? Heb je daar misschien ook een foto van? (ik bedoel voor het lange afstand fietsen). En hoe heb je dat opgebouwd?
    Ik ben pas eergisteren begonnen met 'langere' afstanden. Ik gebruik zoals ik eerder heb gezegd fietsen van mijn vader, we hebben vrijwel dezelfde lengte (ik ben iets korter). Deze fietsen zijn voor hem op maat gemaakt dus ik kan met het zadel iets lager (1,5 cm) er perfect op fietsen.

Ik ben komende woensdag drie weken bezig met dieeten en sporten. De eerste week heb ik op de mountainbike rondjes in het bos gefiets van 8 km ongeveer en dat twee keer per dag. De tweede week heb ik dit rondje uitgebreid naar twee keer 15/16 km.

Ik sta net op het punt om weg te gaan met de racefiets, 55 km totaal heen en weer 55 terug. Ik ga even naar mijn opa en oma in Schipborg (Drenthe) vanaf Ansen (Drenthe). Ik wil de rest van de week twee keer 20 km per dag op de racefiets doen.

Hier zijn de foto's zojuist gemaakt.

Racefiets

Mountainbike
    pi_20721352
    quote:
    Op maandag 19 juli 2004 13:47 schreef Dizer het volgende:

[..]

[..]

Dank jullie *knuf*
    Het is gewoon klote. Het is mooi weer, iedereen heeft mooie strakke kleding aan en ik kan dat niet
    Iedereen gaat op vakantie en ik niet
    Strakke kleding maakt je niet ineens mooier hoor! Ook met een misschien iets minder goddelijk lijf kun je er nog steeds goddelijk uitzien!
    Misschien helpt 't, ik ga ook niet op vakantie!
    En als je nu doorzet; !!!wel eten!!! kun je volgend jaar misschien wel met strakke kleding aan op vakantie!
    pi_20729239
    Morgen begin ik weer met op mijn eten te letten, gisteren wezen barbeknoeien, en dat ging eigenlijk wel redelijk goed. Ik ben gewoon gestopt toen ik volzat. Dus in dat opzicht ben ik al heel tevreden over mijzelf.
    Vandaag was de begravenis van mijn opa, en ik heb vandaag niet echt goed gegeten..
    Ik ben emotioneel op dit moment nogal geblokkeerd, en dat uit zich in ongezond eten en ook hoofdpijn...
    Ik hoop dat ik morgen weer de kracht heb om het weer op te pakken...
    You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
    pi_20736959
    teigan, het is helemaal niet vreemd dat je hoofd nu niet staat naar zo gezond mogelijk eten of lijnen. Zit er niet teveel over in en probeer een klein beetje op je eetpatroon te letten. En voel je ook niet schuldig als je wel ongezonde dingen eet. Sterkte verder *knuf*

Weet je wat ik me de laatste tijd afvraag? Waarom gezond eten zoveel duurder is dan ongezond eten terwijl de overheid kampt met een groot medisch probleem voor de toekomst als het aantal mensen met veel overgewicht nog verder toeneemt. Onderzoek heeft toch wel afdoende aangetoond dat overgewicht leidt tot veel voorkombare aandoeningen die veel druk leggen op de financiële middelen van de verzorgingsstaat. Roken doet dat ook, maar daar betalen de rokers zich scheel aan extra accijns op pakjes sigaretten en shag.

Waarom geen subsidie voor groente, fruit en alle magere voedingsmiddelen en dit kan dan betaald worden van extra accijns over ongezonde voedingsmiddelen. Maar ja, dat wordt dan ook weer een hele discussie...want bijv. vet eten vindt de reguliere zorg ongezond, maar de Low Carb lijners eten juist veel vet en vallen daar ook mee af. Accijns over chips, nootjes (maar noten zijn wèl erg gezond qua vitaminen en zo), snoepgoed, ijsjes, candybars, snackbarvoedsel ooit haalbaar? Denk dat de regering dat niet aan durft, maar het zou wel beter zijn. Nu is een stuk fruit soms duurder dan een Mars en als je trek hebt is de keuze dan eenvoudig gemaakt.
    pi_20737053
    quote:
    Op dinsdag 20 juli 2004 08:51 schreef Isabeau het volgende:
    Weet je wat ik me de laatste tijd afvraag? Waarom gezond eten zoveel duurder is dan ongezond eten terwijl de overheid kampt met een groot medisch probleem voor de toekomst als het aantal mensen met veel overgewicht nog verder toeneemt. Onderzoek heeft toch wel afdoende aangetoond dat overgewicht leidt tot veel voorkombare aandoeningen die veel druk leggen op de financiële middelen van de verzorgingsstaat. Roken doet dat ook, maar daar betalen de rokers zich scheel aan extra accijns op pakjes sigaretten en shag.

Waarom geen subsidie voor groente, fruit en alle magere voedingsmiddelen en dit kan dan betaald worden van extra accijns over ongezonde voedingsmiddelen. Maar ja, dat wordt dan ook weer een hele discussie...want bijv. vet eten vindt de reguliere zorg ongezond, maar de Low Carb lijners eten juist veel vet en vallen daar ook mee af. Accijns over chips, nootjes (maar noten zijn wèl erg gezond qua vitaminen en zo), snoepgoed, ijsjes, candybars, snackbarvoedsel ooit haalbaar? Denk dat de regering dat niet aan durft, maar het zou wel beter zijn. Nu is een stuk fruit soms duurder dan een Mars en als je trek hebt is de keuze dan eenvoudig gemaakt.
    Met de constatering dat gezond eten 'zoveel duurder' is dan ongezond eten ben ik het helemaal niet eens. Voor zo'n ¤ 2,50, een hele schappelijke prijs voor een maaltijd, zet ik een gezonde maaltijd in elkaar. Het kan ook wel minder, maar doordat ik vaak in m'n eentje eet zijn de kosten relatief wat hoger ivm grotere verpakkingen. Verse groentes, aardappels etc zijn in vergelijking met ongezond eten helemaal niet (zo) duur.
    M'n huisgenoten koken vaak ongezond, vind ik, met veel vet en zout. Als basis voor het koken gebruiken ze over het algemeen een pakje/zakje van het een of ander. De kosten van de maaltijd vallen hierdoor hoger uit dan wanneer ik een verse maaltijd kook.

Een banaan kost 0,30 cent en dat is dan al geen goedkope banaan (1,75 per kg terwijl ze ook goedkoper te krijgen zijn). Een mars kost al gauw 0,50 cent. De keuze is bij mij daarbij ook niet alleen gericht op goedkoop voedsel maar op gezond voedsel. Dat gezond uiteindelijk ook nog eens goedkoper is lijkt me alleen maar mooi meegenomen.

De regering zou wel gek zijn om te gaan subsidieren, je hebt zeker met die spuitjes op je werk gespeeld net?

Isabeau, plan alsjeblieft een nachtdienst in op korte termijn
      † In Memoriam † dinsdag 20 juli 2004 @ 11:13:33 #67
    43556 miss_dynastie
    pi_20738952
    quote:
    Op dinsdag 20 juli 2004 08:51 schreef Isabeau het volgende:

Ik denk dat het gewoon onhaalbaar is en een te grote inmenging van de overheid in het privéleven van mensen, om het zo maar even te zeggen Ik ben het op zich wel met je eens hoor, het lijkt me een goede zaak om iedereen de kans te geven gezond te eten. Er zijn namelijk ook zat gezinnen die amper rond kunnen komen gaan we weer: sinds de invoering van de euro en daarom vaker voor een diepvriespizza, friet en een uitsmijtertje kiezen. Allemaal geen hele ongezonde dingen als je ze af en toe eet, maar elke week friet, pizza en een uitsmijter als avondeten lijkt me toch iets te gortig, maar sommige mensen hebben echt de keuze niet. En het is natuurlijk ronduit begrijpelijk dat wanneer een zakje wortelbolletjes een euro kost, terwijl een zak chips 75 cent kost, de meeste mensen voor de zak chips zullen kiezen.
    pi_20739175
    quote:
    Op dinsdag 20 juli 2004 11:13 schreef miss_dynastie het volgende:

En het is natuurlijk ronduit begrijpelijk dat wanneer een zakje wortelbolletjes een euro kost, terwijl een zak chips 75 cent kost, de meeste mensen voor de zak chips zullen kiezen.
    Moet alles tegenwoordig persé kant en klaar zijn? De overheid hoeft toch de toegenomen luiheid van mensen niet te gaan subsidiëren omdat mensen zelf de moeite niet willen nemen om een bos penen te schillen? Het is slechts een zwak excuus om voor de chips te gaan omdat deze goedkoper zijn. Mijn inziens heeft dit gewoon met algehele mentaliteit te maken.
    pi_20739243
    quote:
    Op dinsdag 20 juli 2004 11:13 schreef miss_dynastie het volgende:
    [..]
    En het is natuurlijk ronduit begrijpelijk dat wanneer een zakje wortelbolletjes een euro kost, terwijl een zak chips 75 cent kost, de meeste mensen voor de zak chips zullen kiezen.
    Ik denk niet dat dit een kostenkwestie alleen is. Ik denk dat er meer mensen zijn die denken hmm chips ipv hmm wortelbolletjes. Verder heb je denk ik ook met het marktprincipe te maken. Er worden veel meer zakken chips als wortelbolletjes verkocht dus kan een zak chips goedkoper zijn dan wortelbolletjes. Idem voor friet, pizza etc tegen over sla, groente etc.
    Blijft natuurlijk zo dat groente en sla etc erg duur is. Een komkommer voor 60, 70 cent is bij de AH gewoon. Omgerekend zou je het vroeger niet betalen.
      dinsdag 20 juli 2004 @ 11:30:09 #70
    6724 Ripley
    Smikeslut.
    pi_20739326
    Wat ik ook erg irritant vind: alles zit in van die grote verpakkingen. Als single zijnde word je bijna altijd gedwongen om voor twee man groente te kopen of voor twee man vlees. Natuurlijk is de oplossing om niet naar een supermarkt te gaan, maar naar een slager of groenteman, maar die zijn altijd al dicht als ik van mijn werk kom.
    Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
      † In Memoriam † dinsdag 20 juli 2004 @ 11:31:02 #71
    43556 miss_dynastie
    pi_20739342
    quote:
    Op dinsdag 20 juli 2004 11:26 schreef Mouse het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dit een kostenkwestie alleen is. Ik denk dat er meer mensen zijn die denken hmm chips ipv hmm wortelbolletjes. Verder heb je denk ik ook met het marktprincipe te maken. Er worden veel meer zakken chips als wortelbolletjes verkocht dus kan een zak chips goedkoper zijn dan wortelbolletjes. Idem voor friet, pizza etc tegen over sla, groente etc.
    Blijft natuurlijk zo dat groente en sla etc erg duur is. Een komkommer voor 60, 70 cent is bij de AH gewoon. Omgerekend zou je het vroeger niet betalen.
    Dat snap ik wel. Maar voor de mensen die geen keuze hebben, zou het beter zijn de wortelbolletjes of komkommer of whatever in de aanbieding te doen/ structureel goedkoper te maken dan chips. Een beetje een ontmoedigingsbeleid voor slechtere dingen, zeg maar.
    pi_20739461
    quote:
    Op dinsdag 20 juli 2004 11:31 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat snap ik wel. Maar voor de mensen die geen keuze hebben, zou het beter zijn de wortelbolletjes of komkommer of whatever in de aanbieding te doen/ structureel goedkoper te maken dan chips. Een beetje een ontmoedigingsbeleid voor slechtere dingen, zeg maar.
    Hieruit blijkt maar weer dat 'men' kennelijk niet over zichzelf kan beschikken. Er is niets mis met zelf de handen uit de mouwen steken om even de dunschiller over een wortel te halen. Mensen die geen keuze hebben, pardon? De keuze heeft niets te maken met geld, want als iemand werkelijk om geld verlegen zat kocht hij geen k&k producten.

En dat je soms voor 2 man groente moet kopen komt ook omdat komkommers, paprika's, prei, courgettes nou eenmaal niet kleiner groeien dan dat ze verkocht worden.
      † In Memoriam † dinsdag 20 juli 2004 @ 11:37:10 #73
    43556 miss_dynastie
    pi_20739485
    quote:
    Op dinsdag 20 juli 2004 11:30 schreef Ripley het volgende:
    Wat ik ook erg irritant vind: alles zit in van die grote verpakkingen. Als single zijnde word je bijna altijd gedwongen om voor twee man groente te kopen of voor twee man vlees. Natuurlijk is de oplossing om niet naar een supermarkt te gaan, maar naar een slager of groenteman, maar die zijn altijd al dicht als ik van mijn werk kom.
    Bovendien: hier zijn de slager en groenteman ook een stuk duurder. Best logisch natuurlijk, maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat de slager eigenlijk boven mijn budget ligt.
    pi_20739978
    quote:
    Wat ik ook erg irritant vind: alles zit in van die grote verpakkingen.
    Dat is inderdaad vreselijk. En kipfilet wordt in mijn supermarkt pas vanaf zo'n 3 ons verkocht, dus dan moet ik wel 3 keer kip eten. Dan kun je inderdaad naar een slager ofzo, en dan ben je nog duurder uit.

Ik heb pas andijviestamppot gemaakt en daar één krop voor gekocht, omdat dat goedkoper was dan voorverpakt en gesneden. Uiteindelijk heb ik maar zo'n kwart ervan gebruikt en de rest weg moeten gooien. Doodzonde! Maar duur is gezond eten zo zeker niet. De groenten kosten zowat niets als je zelf bereid bent ze te wassen en snijden. Je gebruikt bovendien minder vlees, en vlees is vrij duur. En ook fruit valt best mee, als je let op de aanbiedingen. De perziken, nectarines, aardbeien en galia-meloenen doen het nu prima. En volgens mij is een appel niet duurder dan een mars, zelfs niet als je er een op het station koopt. Aangezien ik geen frisdrank meer drink, bespaar ik daar ook weer geld mee. Het zullen vast de light-producten zijn waar je geld in gaat zitten.
    I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
    pi_20741244
    Dat ik liever een zak worteltjes koop omdat ik lui ben komt misschien omdat ik meestal pas na 20:00 thuis kom en dan nog ga koken, 505_Lacoste

Vandaag naar het ziekenhuis gewandeld omdat ik niet op de fiets kon vandaag. Toch nog een wandeling van iets meer dan een half uur, maar was best lekker zo 's morgens vroeg Ik zit er ook over na te denken of ik niet hardlopend naar het werk kan, maar dan moeten hier wel douches zijn waar ik me eerst kan douchen. Zal eens navragen.

Heb nu m'n eigen kamer en dat bevalt me best wel Hier lekker geluncht (eigen tomaatje gesneden voor op brood, yummie). Nachtdiensten heb ik weer niet komend weekend, maar het weekend daarop.
    pi_20741422
    quote:
    Op dinsdag 20 juli 2004 12:57 schreef Isabeau het volgende:
    Dat ik liever een zak worteltjes koop omdat ik lui ben komt misschien omdat ik meestal pas na 20:00 thuis kom en dan nog ga koken, 505_Lacoste
    Kuch, het is 205_Lacoste

Oké, dat jij 'lui' bent of dat je na het werk geen zin meer hebt om te snijden is natuurlijk prima maar dan is zo'n voorstel voor subsidie toch lachwekkend te noemen niet? Als arts (?) zal je financieel niet zo heel slecht zitten dus dan is het geen probleem om k&k producten te kopen. Voor mensen waar dit wel een financieel probleem oplevert zijn er nog zat andere manieren om vers voedsel goedkoper te bereiden dan om een zak chips dan wel mars te kopen omdat deze goedkoper zijn.
      † In Memoriam † dinsdag 20 juli 2004 @ 13:33:56 #77
    43556 miss_dynastie
    pi_20741958
    Lach hier miss_d uit.... ik ben begonnen met winsor pilates en het ging nog best goed ook
    pi_20741984
    quote:
    Op dinsdag 20 juli 2004 13:33 schreef miss_dynastie het volgende:
    Lach hier miss_d uit.... ik ben begonnen met winsor pilates en het ging nog best goed ook
    hoe ging 't? Al spierpijn?
      † In Memoriam † dinsdag 20 juli 2004 @ 13:37:14 #79
    43556 miss_dynastie
    pi_20742018
    quote:
    Op dinsdag 20 juli 2004 13:35 schreef Cutie het volgende:

[..]

hoe ging 't? Al spierpijn?
    Nee, niet eens
    Zal morgen wel komen
    Ik moet er wel bij zeggen dat ik de simpelere versie doe hoor, voor beginners, zeg maar.... heb wel een beetje pijn in mijn rug, want bij de 'bal'-oefening wilde de kat meedoen en toen moest ik voor em uitwijken en toen rolde ik tegen de houten tafel aan... maar verder is alles goed
    pi_20742485
    gheheh Tjah de kat vond het zeker ook leuk ... Ik vind die bal oefening het leukst eigenlijk... oefeningen voor de benen vind ik niet leuk heb namelijk niet zo gigantisch veel ruimte om de oefeningen te doen

maaruhm leuke oefeningen eh verder
    pi_20742767
    teigan: ik kan me voorstellen dat je even niet de behoefte hebt om aan je eten te denken. Hopelijk gaat het vandaag iets beter .

Een tijdje geleden was die discussie toch al in de openbaarheid Isabeau? Toen was het voorstel om een extra heffing op vet te doen. Ik denk dat dat vrij lastig is omdat je dan ook op noten enzo een extra heffing plaatst terwijl die toch gezond kunnen zijn (mits met mate). Ik denk dat het beter is om mensen beter te informeren omtrent gevolgen overgewicht.

Wat wel duurder is, is fruit! Als ik druiven ga kopen, ben ik toch snel ¤ 1,50 kwijt terwijl snoep vaak voor goedkoper in de aanbieding is. Sinds kort zijn mijn collega's ook om: ze willen geen snoep meer maar rennen met mij mee om fruit te kopen op de markt . Ik zit nu op een andere vestiging (jawel: die met die 3 droppotten in de buurt) en tot nu toe ben ik van de droppot afgebleven. Ik heb ter bescherming maar wat extra fruit meegenomen .

Toen ik nog alleen woonde, had ik geen last van die grote porties vlees, groenten ed. Als je voor twee vlees koopt, kan je het andere stukje toch luchtdicht inpakken en invriezen voor de volgende keer? En met groenten: daar eet je dan een paar dagen wat meer van. Dat nam ik dan voor lief.

Nee, ik ga je niet uitlachen miss_d want ik zit hier met spierpijn van het wieden van het onkruid tussen de tegels… Waarom ik last heb van mijn schouders, is een goede vraag . Het was wel gezellig met dat onkruid wieden want de merel en mussen waren me nauwlettend aan het volgen...
    pi_20743483
    owwww ik heb spierpijn van laminaat leggen!
    voelt fijn, morgen weer sporten dus!

Kan iemand me vertellen of huttenkase slecht is, om bv als lunch 100 gram te eten, met een btje kruidenzout?
    pi_20743959
    *phew*

Gisteren 60+ km heen en vandaag 60+ km. terug in de stromende regen. Ben zojuist terug het was echt zwaar dit keer, vooral met die regen.
      † In Memoriam † dinsdag 20 juli 2004 @ 15:15:52 #84
    43556 miss_dynastie
    pi_20744069
    quote:
    Op dinsdag 20 juli 2004 13:59 schreef Riannuh het volgende:
    gheheh Tjah de kat vond het zeker ook leuk ... Ik vind die bal oefening het leukst eigenlijk... oefeningen voor de benen vind ik niet leuk heb namelijk niet zo gigantisch veel ruimte om de oefeningen te doen

maaruhm leuke oefeningen eh verder
    Ik vind het allemaal wel leuke oefeningen
    Vroeger heb ik in zo'n aerobicsclubje gezeten en daar deed je eigenlijk ook dit soort oefeningen, nu ik het me bedenk. Ach, het grote voordeel van pilates vind ik dat je een goede volgorde hebt voor de oefeningen, gewoon een goed programma, zeg maar. Verder vind ik de uitleg ook heel goed.
      † In Memoriam † dinsdag 20 juli 2004 @ 15:31:25 #85
    43556 miss_dynastie
    pi_20744367
    quote:
    Op dinsdag 20 juli 2004 14:11 schreef Pandorah het volgende:
    Toen ik nog alleen woonde, had ik geen last van die grote porties vlees, groenten ed. Als je voor twee vlees koopt, kan je het andere stukje toch luchtdicht inpakken en invriezen voor de volgende keer? En met groenten: daar eet je dan een paar dagen wat meer van. Dat nam ik dan voor lief.
    Oh, dat doe ik ook hoor! De C1000 is bij ons helemaal op gezinnen ingericht, dus porties van vier of vijf zijn heel normaal
    quote:
    Nee, ik ga je niet uitlachen miss_d want ik zit hier met spierpijn van het wieden van het onkruid tussen de tegels… Waarom ik last heb van mijn schouders, is een goede vraag . Het was wel gezellig met dat onkruid wieden want de merel en mussen waren me nauwlettend aan het volgen...
    Misschien door het kracht zetten bij het krabben van de tegels? Het kan hoor, mijn moeder had dat ook altijd
    pi_20748926
    Dinsdag is mijn weegdag en tjah

Riannuh (1m68) (24.85) was 76,75 kg, is nu 70.15 en wil graag 65 wegen - 6.6 kg & 22 cm

Mijn BMI is onder de 25!!!!!!!!!!!! whoehoe het gaat echt heel goed
    Als jullie het goed vinden zou ik hier graag willen blijven tot ik onder de 70 ben en dan verhuis ik naar het andere topic...
    pi_20749258
    quote:
    Je kan je groente bij de supermarkt toch ook los kopen en afwegen
    Of koop jij alles voorverpakt?

Vlees kun je ook best voor 1 kopen en zo niet, dan is er altijd nog de vriezer, toch?
    Of je kookt gewoon vooruit
    pi_20749354
    Goed he Riannuh Gefeliciteerd!!

Bij mij gaat het niet echt lekker....in paar dagen ineens een kilo aangekomen, terwijl ik toch echt extreem slechte dingen heb gegeten, behalve de bbq van zaterdag.
    Maar ik probeer die kilo er maandag gewoon weer vanaf te hebben
    pi_20749552
    quote:
    Op dinsdag 20 juli 2004 13:37 schreef miss_dynastie het volgende:
    Ik moet er wel bij zeggen dat ik de simpelere versie doe hoor, voor beginners, zeg maar.... heb wel een beetje pijn in mijn rug, want bij de 'bal'-oefening wilde de kat meedoen en toen moest ik voor em uitwijken en toen rolde ik tegen de houten tafel aan... maar verder is alles goed
    miss_d mag ik je hartelijk bedanken voor de welgemeende grinnik van mijn kant bij de visualisatie van jou + kat + tafel
      dinsdag 20 juli 2004 @ 20:28:13 #90
    1762 YPPY
    Yppiaans
    pi_20750460
    Dat is leuk zo’n goede eerste week Darthirrii! Mijn vriendje doet ook aan racefietsen. Hij heeft het de eerste keer redelijk rustig aan gedaan en probeert nu steeds iets sneller te gaan. Er zit wel een kilometerteller op zijn fiets, zodat hij het tempo bij kan houden.

Je hoeft echt geen strakke kleding te dragen om er leuk uit te zien Dizer. Het gaat om je uitstraling. Al is het wel leuk om strakkere kleren te kunnen kopen natuurlijk.

Ook verse groente is voor ons met z’n tweeen regelmatig te veel. We krijgen echt geen hele rode kool op. Ook bloemkool halen we niet. En dat is niet echt spul dat lang houdbaar is. Ik bedenk maar dat ik nu minder tussendoortjes eet en dat het dus uiteindelijk goedkoper is om wortelbolletjes te kopen dan wat ongezonds.

Wat goed dat je onder de 25 zit Riannuh!
    *OUD heilige*
      † In Memoriam † dinsdag 20 juli 2004 @ 21:05:35 #91
    43556 miss_dynastie
    pi_20751249
    quote:
    Op dinsdag 20 juli 2004 19:06 schreef Riannuh het volgende:
    Dinsdag is mijn weegdag en tjah

Riannuh (1m68) (24.85) was 76,75 kg, is nu 70.15 en wil graag 65 wegen - 6.6 kg & 22 cm

Mijn BMI is onder de 25!!!!!!!!!!!! whoehoe het gaat echt heel goed
    Als jullie het goed vinden zou ik hier graag willen blijven tot ik onder de 70 ben en dan verhuis ik naar het andere topic...
    Wow, goed gedaan
      † In Memoriam † dinsdag 20 juli 2004 @ 21:07:03 #92
    43556 miss_dynastie
    pi_20751289
    quote:
    Op dinsdag 20 juli 2004 19:21 schreef milagro het volgende:

[..]

Je kan je groente bij de supermarkt toch ook los kopen en afwegen
    Of koop jij alles voorverpakt?
    Sommige groenten kopen wij juist wel voorverpakt omdat een hele rode of witte of boerenkool veel te veel is. Maar wij zijn dus met zijn tweeën. In je eentje lijkt het me best lastig!
      † In Memoriam † dinsdag 20 juli 2004 @ 21:07:49 #93
    43556 miss_dynastie
    pi_20751312
    quote:
    Op dinsdag 20 juli 2004 19:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

miss_d mag ik je hartelijk bedanken voor de welgemeende grinnik van mijn kant bij de visualisatie van jou + kat + tafel

Hele harde houten tafel he
    mister_d's commentaar: tja, die tafel gaat niet aan de kant
    miss_d: nee, en de kat ook niet
    pi_20751555
    Riannuh, wat goed van je zeg..
    Dat is iets waar ik mijn hele leven nog wel van blijf dromen denk ik, een gezond BMI..
    Maarja, als het nu maar omlaag gaat ben ik al blij..
    Ik ben vanmorgen op de skates richting dokter geweest, en ik ben net ook op de skates boodschappen wezen doen..
    Dus dat vond ik wel goed van mezelf. Verder weinig tussendoortjes gehad, ik heb de hele middag liggen slapen.. Ik had het schijnbaar nodig..

Ik heb vandaag wat chocola op, maar verder niets, en we hebben net veel fruit gehaald, en augurkjes enzo.
    dus ik begin heel stiekumpjes aan weer wat de goede kant uit te gaan geloof ik...
    pi_20754032
    Gefeliciteerd Riannuh!
    pi_20758133
    Riannuh gefelicciteerd met je gezonde BMI Dat voelt vast heel erg fijn

Wat is het toch heerlijk om riemen om te doen waarvan je de gaatjes gebruikt die nooit eerder gebruikt zijn
    pi_20758327
    Dat voelt heeeeel fijn, Hopelijk volgende week onder de 70 kg grens... Maar dat gaat wel moeilijk worden aangezien ik van het weekend naar Belgie ga en dat wordt 3 avonden ongezond eten... Het kan gewoon even niet anders maarjah de rest van de week let ik gewoon heel goed op enzo... en ik neem wel appels enzo mee ... *zucht* ik heb gisteren gewoon letterlijk gejuigd toen ik het op de weegschaal zag staan... had het helemaal niet verwacht ... van het weekend namelijk genoten van een patat speciaal
    pi_20758423
    lekker verder aan 't gaan

alleen gisteren mezelf op een frikadel in de kantine getrakteert om mn rijbewijs te vieren

vandaag weer netjes 2 bruine boterhammen, een banaan, en bij de lunch een kantineciabatta

en dan avondeten

*goed bezig*
    Doei.
    pi_20758556
    Zo nu en dan een patatje speciaal of een frikadel moet kunnen hoor. Als het maar geen wekelijkse gewoonte wordt Het zou namelijk vreemd zijn dat je helemaal niet meer afvalt van één patatje/frikadel, laat staan dat je er van kan aankomen als je voor de rest prima aan het lijnen bent.

Vroeger gaf ik er nog wel eens de brui aan als ik gesnoept had ("dieet verprutst-gevoel"), maar nu zie ik dat zèlfs als ik af en toe wat lekkers neem ik gewoon nog steeds langzaam maar gestaag afval. Dus ben nu niet bang meer voor het zogenaamde "zondigen". Dat hoort erbij en het moet wel een beetje leuk blijven natuurlijk. Er bestaan geen verboden voedingsmiddelen, alleen verkeerde eetgewoontes.

Gisteren heerlijk 1,5 uur gewandeld (flink doorgestapt) en vanmorgen weer lopend naar mijn werk gegaan. Nu heb ik spierpijn in mijn grote bilspier. Rechts Gaat wel weer over
    pi_20758828
    [off-topic]

Isa, ben jij een Gary Jules fan, of Tears for Fears?
    Btw...er staat een foutje in je signature, die html break pakt 'ie niet helemaal

[/off-topic]
    pi_20759038
    ik moet als ik voldoende geld heb maar eens naar de sportschool...

maar dat roep ik ook al maaaaaaaanden
    Doei.
    pi_20759127
    de hele week boven mijn gewicht van vorige week gezeten, maar vanmorgen was de weegschaal me ineens weer gunstig gestemd. Zal wel door t vele en vroege werken komen de afgelopen dagen (demente bejaarden wassen etc), daar gaat mn eetlust van omlaag.
    Ik zit nu al meer dan een maand op hetzelfde gewicht (-10 kg), wat prima is, maar niet wat ik wil: onder de 100!
    maargoed, mn regeltje is dus hetzelfde als vorige week
    (Knuppelhout (1m88) (29,4) was 114 kg, weegt nu 103.8 kg en wil graag wegen <100 kg -10,2
    )

hoe gaat t met jullie? nog speciale doelstellingen voor voor de vakantie?
    voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
    pi_20759185
    Babbelzz (1,78) (26.0) was 89,9 is nu 82.4 en wil graag 69-70 wegen. -7.5

is het hier eigenlijk net als bij de buren van het slank clubje ook op woensdag weegdag?

gefeliciteerd Faithy met je rijbewijs!

Weet iemand antwoord op mijn vraagje op de vorige bladzijde over huttenkaze, of dat slecht is? want ik onthou altijd: als je lijnt, geen kaas, dat is niet goed...
    maar huttenkase is toch ook een soort kaas?

[ Bericht 39% gewijzigd door Babbelzz op 21-07-2004 09:48:47 (iets vergeten) ]
    pi_20759398
    miss_d: ik vermoed het ook dat die spierpijn kwam door het krachtzetten om dat onkruid tussen die tegels vandaan te halen .

Goed zo Riannuh! Nu dat gezonde BMI vasthouden .

Meimeltje: ach ja, mijn gewicht schommelt door de week ook heel erg (meer dan een kilo!), dus ik zou alleen maar rekening houden met je gewicht op je vaste weegdag. Ik zou als ik jou was, niet al te veel zorgen maken over die kilo als je die niet gewogen hebt op je vaste weegdag. En bovendien: die kilo gaat er vast weer vanaf (positief bekijken dus )

Faithy: je mag gerust wat lekkers nemen om te vieren dat je eindelijk je rijbewijs hebt! Bovendien vreten die zenuwen energie dus het kan best .
    Enne… met die sportschool zou ik wachten. In Leiden (via de uni dan) kan je vrij goedkoop naar de uni sportcomplex. Ik weet niet hoe duur het is, maar het is vast goedkoper dan een "gewone" sportschool . En in de tussentijd kan je flink gaan wandelen, hardlopen, fietsen, touwtje springen oid om alvast conditie op te bouwen.

Isabeau: spierpijn in je bilspier? Volgens mij had ik daar ook een keer last van toen ik voor de eerste keer achter 3 heren aan moest wandelen en flink de pas erin moest hebben. Ik heb het tegenwoordig ook hoor: als ik een keer wat lekkers neem, heb ik daar geen spijt van. Dat lekkers nemen moet uiteraard niet te vaak gebeuren, zoals vorige week, want anders schiet het met de lijn niet zo op ...

Babbelzz: ik heb geen flauw idee of huttenkase slecht is. Ik vermoed dat deze wel in het overzicht van kazen is opgenomen op overgewicht.nl (en dan de eet- en beweegwijzer). Vermoedelijk zal het niet zo slecht zijn als je het dun smeert… Hier is trouwens niet een gezamenlijke weegdag omdat iedereen zijn eigen weegdagen heeft.

knuppelhout: euh? Speciale doelstellingen vóór de vakantie? Ik heb deze maanden geen vakantie, ik moet gewoon werken (en helaas ook studeren) . Ik ben begin juni op vakantie geweest en toen heb ik veel gewandeld… Maar: als het mooi weer is, ben ik van plan veel te gaan fietsen! .
    pi_20759423
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2004 09:43 schreef Babbelzz het volgende:

is het hier eigenlijk net als bij de buren van het slank clubje ook op woensdag weegdag?
    Woensdag gehaktdag, ja dus
    quote:
    maar huttenkase is toch ook een soort kaas?
    Het is gewoon kaas, heel erg jong. Net als met alle andere dingen is het met mate prima om te gebruiken tijdens het lijnen. Het bevat héé weinig vet, namelijk 1 gram per 100 gram product maar het is behoorlijk zout. Veel zout levert weer een hoge bloeddruk en dat is natuurlijk ook niet goed. Bevat wel veel eiwitten, 14 gram per 100 gram product.

Al met al kun je het rustig eten, overdrijf het alleen niet.
    pi_20759523
    Pandorah: touwtje springen is idd een heel goed idee

leuker dan hardlopen

*naar de Bart Smit rent*
    Doei.
      woensdag 21 juli 2004 @ 10:06:10 #107
    1762 YPPY
    Yppiaans
    pi_20759534
    Een gezond BMI gaat je vast wel lukken teigan. Is het dit jaar niet, dan volgend jaar.

Wacht maar tot de gaatjes op zijn Isabeau.
    Ik heb nu echt handige riemen: zonder gaatjes, en je kunt ze steeds korter knippen. Ideaal.

Je kunt ook goedkoop sporten Faithy, daar heb je geen sportschool voor nodig. Fietsen, lopen, touwtje springen, lurky’s oefeningen… dat kan ook allemaal. Jij zwemt toch ook? Stel niet uit waar je vandaag mee kunt beginnen.

Babbelzz, volgens overgewicht.nl:
    hutekase – 1 eetlepel – 1 vet en 14 kcal
    huttenkase – 1 snee – 1 vet en 20 kcal
    Ter vergelijking:
    20+ kaas – 1 snee – 3 vet en 55 kcal
    40+kaas – 1 snee – 5 vet en 65 kcal
    *OUD heilige*
    pi_20759766
    zwemmen komt pas in september weer.. en dan heb ik nauwelijks tijd door mn studie, en ik ga idd lid worden van het sportcentrum in Leiden

maar touwtjespringen ga ik wel weer een keer doen
    Doei.
    pi_20759790
    cutie geen van tweeën, ben Donnie Darko fan (en ik weet het van die fout, maar ik begrijp hem niet zo goed...)

Faithy ik zal je iets ergers vertellen over de sportschool. Ik ben meer dan een jaar lid geweest en ben er nooit naar toe gegaan (a 35 euro per maand) daarvoor ook al langer lid, maar toen ging ik nog zo'n 7 uur per week intensief sporten. Dat ging dus mis tijdens mijn co-schappen, geen tijd etc. etc. Zou het dolgraag weer willen, maar is geen reële wens op het moment. Vaak pas na 20:00 thuis en dan moet ik nog eten en ga ik echt niet nog naar een sportschool toe. Zeker niet als ik alweer voor 22:00 in bed wil liggen. Vind het wel jammer. Wat wilde je gaan doen in de sportschool? En weet je anders iemand die met je mee wil, dat motiveert enorm. Enne, Pandorah heeft gelijk: bij de uni kan je vaak super goedkoop allerlei sporten beoefenen!

Babbelzz huttenkase komt heel vaak voor in van die Libelle-dieten en dat doen ze er vast niet in als het niet in een dieet past. Ik vind het zelf niet lekker, maar als je het lekker vindt dan zou ik het gewoon nemen Zit ook veel calcium in en dat kan je goed gebruiken.

Hier is geen 'speciale weegdag' of ik heb iets heel erg gemist Iedereen geeft ongeveer 1x per week een nieuw regeltje met aanpassingen (of niet) door en dat wordt dan vaak op zondag geüpdate. Je moet zelf maar zien wat je het handigst uitkomt. Ik kan sowieso geen vaste weegdag hebben, daarvoor ben ik er te vaak op wisselende dagen 's morgens niet.

205_Lacoste dat zout voor een hoge bloeddruk zorgt is al weer zeer omstreden.
    pi_20760207
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2004 10:19 schreef Isabeau het volgende:
    cutie geen van tweeën, ben Donnie Darko fan (en ik weet het van die fout, maar ik begrijp hem niet zo goed...)
    Donnie Darko nog niet gezien, maar Gary Jules laatst wel in 't Paard! Geweldige show!
    Die br staat voor een enter in html, denk dat als je de 2 zinnen onder elkaar wilt hebben je moet gaan prutsen met spaties i.p.v. hmtl! Volgens mij accepteert het forum geen html in de sigs.

Faithy
    Ik ga zelf altijd erg graag skaten! Erg goed voor je conditie, en het is vrij gemakkelijk te leren en vol te houden. Je hebt er alleen maar droog weer voor nodig! Zorg wel voor goede bescherming als je er mee begint! Ik vind een paar kilometertjes/uurtje skaten iig heerlijk!
    Vind het zelfs jammer dat ik door te veel blessures niet meer mag stunten, vond dat stiekem toch wel het leukst! (en doodeng...)
    Sowieso is fietsen of lopen/joggen gratis, leuk & goed voor je! In leiden is er vast ook wel een loopclub waar je je bij aan kan sluiten, daar zijn dan mensen bij die je helpen met je loopschema en techniek en dergelijke.

* Cutie gaat in augustus voor het eerst in haar leven Volleyballen!

Hmm, over sport gesproken, weet iemand misschien iets over een leuke dames-basketballclub in de omgeving van Gouda? (Woon hier nog niet zo lang, ben een boerinnetje van de veluwe )
    Met mijn lengte word ik natuurlijk meteen topscoorder bij zo'n club!
    pi_20760210
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2004 09:39 schreef knuppelhout het volgende:
    hoe gaat t met jullie? nog speciale doelstellingen voor voor de vakantie?
    Ik heb wel een speciale doelstelling voor de vakantie... Onder de 70 kg wegen... het gaat dus heel erg goed moet nog 0.15 kg en dan zit ik op de 70 kg En mijn vakantie begint 2 augustus... Dit moet ik dus zien te redden. Ik ga er in ieder geval goed me best voor doen
    pi_20760259
    quote:
    [205_Lacoste dat zout voor een hoge bloeddruk zorgt is al weer zeer omstreden.
    Veel zout in je dieet wordt evengoed, of het nou hoge bloeddruk veroorzaakt of niet, als niet wenselijk gezien. Of het uiteindelijk ook werkelijk zo is weet nog niemand met zekerheid en voorzichtigheid kan natuurlijk geen kwaad hé. Ik ben het helemaal met je eens dat niet alles klakkeloos aangenomen kan worden wat er te lezen is over dit onderwerp en vele andere onderwerpen.
    pi_20760633
    cutie kom je hier een keertje wandelen/fietsen en daarna Donnie Darko kijken (of anders komt iedereen gezellig op de Drentse hei fietsen en daarna met z'n allen koken en Donnie Darko kijken )
    pi_20760819
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2004 10:43 schreef Cutie het volgende:

[..]

Faithy
    Ik ga zelf altijd erg graag skaten!
    Heeeeeeeel goed idee

heb vroeger veel geskate, en heb mn skeelers kapot en versleten weggegooid en nooit meer vervangen.. (ook nadat ik een keer op de halfpipe onderuit ben gegaan op mn rug *auw*)

hm.. eens kijken hoe duur die skates van tegenwoordig zijn...
    Doei.
    pi_20761138
    oke thanx voor de info over huttenkase... ik vindt zo'n half bakje (100 gr) (zonder brood) een prima lunch (ik scheid eiwitten en koolhydraten van elkaar). Daarnaast is t voor mij extra goed, aangezien ik vegetarisch eet en wel aan de eiwitten moet denken!
    ik kijk al uit naar een uurtje of 2 hmmm
      woensdag 21 juli 2004 @ 11:42:05 #116
    1762 YPPY
    Yppiaans
    pi_20761440
    Als je gaat rennen, zorg dan wel voor goede schoenen. Geen gympen dus. Vooral als je flink wat overgewicht hebt, is hardlopen/joggen erg belastend voor je gewrichten.
    *OUD heilige*
      † In Memoriam † woensdag 21 juli 2004 @ 11:53:43 #117
    43556 miss_dynastie
    pi_20761722
    Ik heb echt vre-se-lij-ke pijn in mijn buikspieren
    Een teken dat die oefeningen goed hun werk doen?
    Toch?
    Ga het straks maar weer eens doen
      † In Memoriam † woensdag 21 juli 2004 @ 11:54:21 #118
    43556 miss_dynastie
    pi_20761744
    Funnie, hoe is het met je?

En Anoukje, hoe gaat het bij jou?
    pi_20764069
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2004 11:42 schreef YPPY het volgende:
    Als je gaat rennen, zorg dan wel voor goede schoenen. Geen gympen dus. Vooral als je flink wat overgewicht hebt, is hardlopen/joggen erg belastend voor je gewrichten.
    inderdaad, ik kreeg altijd vreselijke kniepijn totdat ik een paar goede asics kocht. Het geld meer dan waard!
    pi_20765377
    hoe zit het eigenlijk met Cup-a-Soup...
    is dat 'te eten' in een dieet?
    Of moet je dan echt die Cup-a-Soup Helder nemen?
    Doei.
      woensdag 21 juli 2004 @ 14:28:35 #121
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_20765460
    Springt uit de lurkstand

Even een hutenkase-tipje. Snipper er wat paprika en een augurk doorheen en mix het met wat peper en je hebt een heerlijk prutje voor op brood.

Springt weer in de lurkstand
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
    pi_20766426
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2004 14:24 schreef Faithy het volgende:
    hoe zit het eigenlijk met Cup-a-Soup...
    is dat 'te eten' in een dieet?
    Of moet je dan echt die Cup-a-Soup Helder nemen?
    Uit mijn hoofd is cup-a-soup qua kcal tussen de 25 en .... kcal. groente is bv 25 en tomaten is 45 kcal. PER 100ml. 1 cup a soup moet / mag je maken met 175ml.
    De Cup a Soup Helder "Cup-a-Soup Helder is een krachtige drinkbouillon met slechts 3 tot 6 calorieën*" zie www.cupasoep.nl
    pi_20766571
    hutenkäse....
    ik heb dat nog nooit gegeten omdat ik 't zo enorm vies vind klinken

waar smaakt het eigenlijk naar?
      † In Memoriam † woensdag 21 juli 2004 @ 15:15:14 #124
    43556 miss_dynastie
    pi_20766627
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2004 15:13 schreef Cutie het volgende:
    hutenkäse....
    ik heb dat nog nooit gegeten omdat ik 't zo enorm vies vind klinken

waar smaakt het eigenlijk naar?
    hele jonge kaas. Of een heeeele milde vorm van feta. Erg lekker
    pi_20767104
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2004 15:07 schreef Mouse het volgende:

[..]

Uit mijn hoofd is cup-a-soup qua kcal tussen de 25 en .... kcal. groente is bv 25 en tomaten is 45 kcal. PER 100ml. 1 cup a soup moet / mag je maken met 175ml.
    De Cup a Soup Helder "Cup-a-Soup Helder is een krachtige drinkbouillon met slechts 3 tot 6 calorieën*" zie www.cupasoep.nl
    ik ben niet zo van de getallen mag ik er dus 1 of 2?
    Doei.
    pi_20767897
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2004 15:31 schreef Faithy het volgende:

[..]

ik ben niet zo van de getallen mag ik er dus 1 of 2?
    Als je 1 cup a soup helder (dus lage kcal) neemt dan gebruik je 3 tot 6 kcal per 100 ml
    voor een verpakking gebruik je 175 ml is dus 5,25 tot 10,5 kcal
    per 2 cup a soup is helder is dat dus 10,5 tot 21 kcal. Dan kan je er dus 2 gebruiken.

Gebruik je 1 cup a soup gewoon (hoge kcal) bv tomaat van 45 kcal per 100ml dan gebruik je voor 1 verpakking 175 ml is dus ca 79 kcal
    per 2 cup a soup gewoon tomaat is dat dus ca 160 kcal. Dan is het dus best veel voor een tussendoortje.

Je kan het ook combineren een gewoon en een helder zou dus in totaal 350ml en ca 85 tot 90 kcal zijn.

Of kijk op www.cupasoup.nl daar staan ook de tabellen per 100ml en per 1 cup a soup
    pi_20768823
    Doelstelling vóór mijn vakantie (a.s. vrijdag, 11.45 uur): Niet zwaarder worden dan ik nu ben
    En voordat ik écht op vakantie ga (za 31-7) wil ik héél graag thuis iets in de 75 kilo wegen (vanmorgen 76,1, dus dat moet in ruim een week eigenlijk wel haalbaar zijn).
    En mijn doelstelling tijdens de vakantie is om in ieder geval niet aan te komen. Ik heb eigenlijk nog nooit echt gelijnd tijdens een langere vakantie, dus ben heel benieuwd hoe dat gaat. Maar ik ga iig heel veel bewegen en dan mag ik af en toe best wel eens een keer wat lekkers, vind ik zelf. De schade bekijk ik wel op 22 augustus
    pi_20775013
    Eventjes een reactie op het duur zijn van vers en gezond...

Als ik groenten maak (rode kool, bloemkool, ...) koop ik altijd vers, ik kook voor 2 personen en de overschot gaat gewoon de vriezer in... Zo moet ik niets weggooien en heb ik een volgende keer nog een portie in de vriezer staan...
    Het is gewoon een kwestie van beetje uitkijken en aanpassen, maar gezond eten hoeft niet duurder te zijn...
    Het heeft ook met gemakzucht te maken... Er wordt veel eerder voorverpakt en voorgesneden gekocht dan vers... Dat het dan duurder wordt ligt dus niet aan het vers-zijn, maar aan het lui-zijn...
    I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it...
    pi_20775043
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2004 21:43 schreef rvrb_ke het volgende:
    Eventjes een reactie op het duur zijn van vers en gezond...

Als ik groenten maak (rode kool, bloemkool, ...) koop ik altijd vers, ik kook voor 2 personen en de overschot gaat gewoon de vriezer in... Zo moet ik niets weggooien en heb ik een volgende keer nog een portie in de vriezer staan...
    Het is gewoon een kwestie van beetje uitkijken en aanpassen, maar gezond eten hoeft niet duurder te zijn...
    Het heeft ook met gemakzucht te maken... Er wordt veel eerder voorverpakt en voorgesneden gekocht dan vers... Dat het dan duurder wordt ligt dus niet aan het vers-zijn, maar aan het lui-zijn...
    * 205_Lacoste had het al gezegd en is het hier helemaal mee eens
      woensdag 21 juli 2004 @ 22:35:28 #130
    1762 YPPY
    Yppiaans
    pi_20776120
    Hoe vries je het in en ontdooi je het dan, zodat het ook na een week nog lekker is? Ik krijg (bij bloemkool) altijd een soort van prut.
    *OUD heilige*
    pi_20776605
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2004 22:35 schreef YPPY het volgende:
    Hoe vries je het in en ontdooi je het dan, zodat het ook na een week nog lekker is? Ik krijg (bij bloemkool) altijd een soort van prut.
    Bloemkool zou ik ook rauw invriezen anders krijg je snot, al weet ik niet of dat rauw ingevroren kan worden... waarom eigenlijk ook niet? Het is toch ook geen probleem om met één dag tussenin weer een keer bloemkool te eten in één week?
      † In Memoriam † woensdag 21 juli 2004 @ 22:56:03 #132
    43556 miss_dynastie
    pi_20776628
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2004 22:54 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Bloemkool zou ik ook rauw invriezen anders krijg je snot, al weet ik niet of dat rauw ingevroren kan worden... waarom eigenlijk ook niet? Het is toch ook geen probleem om met één dag tussenin weer een keer bloemkool te eten in één week?
    Bloemkool moet je blancheren.
    pi_20776669
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2004 22:56 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Bloemkool moet je blancheren.
    Joh...

Het gaat erom in welke staat je het moet invriezen... Licht gestoomd zou ook een mogelijkheid zijn. Net even wat meer vocht in de bloemkool zodat het wel goed invriest.
      † In Memoriam † woensdag 21 juli 2004 @ 23:00:30 #134
    43556 miss_dynastie
    pi_20776728
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2004 22:57 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Joh...

Het gaat erom in welke staat je het moet invriezen... Licht gestoomd zou ook een mogelijkheid zijn. Net even wat meer vocht in de bloemkool zodat het wel goed invriest.
    Bloemkool moet je drie minuten blancheren en dan invriezen.
    bron, wellicht ten overvloede
    Ik blancheer meestal maar een minuutje of zo, maar dat gaat ook goed!
    pi_20776852
    Ah... ik dacht dat je het over de bereidingswijze had
      † In Memoriam † woensdag 21 juli 2004 @ 23:06:53 #136
    43556 miss_dynastie
    pi_20776893
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2004 23:05 schreef 205_Lacoste het volgende:
    Ah... ik dacht dat je het over de bereidingswijze had
    Dat dacht ik al ja
    Mijn schoonmoeder heeft één keer vergeten de bloemkolen uit eigen tuin te blancheren. Toen hadden we bloemkoolsoep
    pi_20776937
    Te lang gekookte bloemkool heeft zo'n lucht als zo'n zware urine damp

Het verdient daarom de voorkeur om hem kort te blancheren en eventueel roer te bakken.
    pi_20777257
    *kuch* ik durf het bijna niet te vragen maar wat is "blancheren"?

Als ik trouwens een hele bloemkool koop, dan gaat ie ook echt overal doorheen . Zo hebben we deze week diverse keren rijstprut met bloemkool erin gegeten. Heerlijk en makkelijk hoor .

cutie: ik weet geen basketbalploeg in de buurt van Gouda.... een collega van mij heeft ooit gebasketbalt maar dat is meer de buurt van Den Haag. . Kijk eens rond zou ik zeggen. Enne... basketbal is intensief hoor... veel heen en weer rennen .

Isabeau: klinkt als een winterdieetuitje! .

Even klagen hier hoor: omdat het afvallen de laatste tijd een beetje stil lag, was ik mijn eetpatroon nog eens nagelopen. Maar vandaag had ik de hele tijd trek! Water drinken, groene thee drinken en kauwgompjes als afleidingsmanouvre werd door mijn lichaam niet geaccepteerd (dat uitte zich tevens in licht in je hoofd worden). Nou is licht in je hoofd worden nie zo handig als je een denkberoep hebt . Dus, sja, heb ik maar weer wat tussendoortjes genomen (boterham). Maar hoe los ik dat op? Strijd voeren tegen mijn lichaam of toch maar die gezonde tussendoortjes nemen? Ik had dit vandaag het ergst zo rond een uur of 4/5 en rond een uur of 6 (tja, ik werk 9 uur op een dag dus zit ik wel eens tot half 7 op mijn werk). Nu had ik het volgende gedaan: ontbijt = theebeker goedemorgen + ontbijtkoek; tussendoor = appel; lunch = 3 crackottes met slankie, een beker salade (half gekookt ei, sla, komkommer, tomaat, paprika en balsamico dressing) en een beker halfvolle melk. Salade op brood gedaan. Tussendoor = banaan + 2 boterhammen met 1 plakje lightkaas. Iemand nog goede tips om die dip aan het einde van de middag tegen te gaan??

miss_d: er is nog een dubbelganger gesignaleerd van mij! Bah ! Verre collega vroeg zich af of ik in Rhenen woonde. Nou, nee dus .

[ Bericht 12% gewijzigd door Pandorah op 21-07-2004 23:46:52 ]
    pi_20781507
    Ik heb geen vriezer. En nu? Gewoon lui dus

Pandorah zo te zien eet je voldoende om de honger te stillen. Het is bekend dat mensen meestal weer teruggaan naar het oude gewicht omdat je lichaam een raar besluit over een zogenaamd setpoint heeft gemaakt. Jij bent nog aan het lijnen en je lijf protesteert al en probeert je meer te laten eten dan jij wil. Je aanvalstactiek van een gezond tussendoortje en afleiding is prima, maar zo te lezen helpt het niet. En toen was ik uitgetypt want ook ik weet niet goed hoe je daar mee om moet gaan. Ik herken het gevoel en dan kan je soms wel blijven eten, maar je lichaam doet dan net of er ècht niets binnen komt. Dus meer eten lijkt me geen oplossing. Misschien iets anders eten. Van de drie voedingsgroepen eiwitten, koolhydraten en vetten zorgen eiwitten voor het grootste verzadigingsgevoel. Je zou dus kunnen proberen iets met eiwitten (erbij?) te nuttigen. Schaaltje yoghurt, glas melk en je hebt al een plakje kaas. Misschien hebben andere ervaren lijners nog een tip

Lijnen is simpel huh Iedereen die dat denkt heeft dat verschrikkelijke gevoel van (hoofd?) honger terwijl je absoluut voldoende gegeten hebt nog nooit meegemaakt. Dat is rampzalig en heeft ook niets met wilskracht te maken. Als je je niet meer kan concentreren dan word je er helemaal dol van.
    pi_20781635
    O honger hebben en nog niet "mogen" eten. Bij mij is dat ook om een uur of 4 half vijf tot we gaan eten. Meestal (lees als er geen vakantie is) dan kan ik om een uur of vier even tv kijken/internetten/boek lezen. Maar nu werk ik tot 4 uur en mag ik daarna boodschappen doen. Dat is echt moeilijk. Langs al die dingen lopen en iedere keer weer zeggen, nee daar zit suiker in, nee dat wil je niet nee je gaat zo eten. Echt mijn maag knort ervan.
      donderdag 22 juli 2004 @ 09:26:55 #141
    57577 stoopkind
    Oh grow up!
    pi_20782206
    Ik ken dat lichte gevoel wel, vooral als ik moet werken. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik wat meer moet eten als ik moet werken. Wat inhoudt dat ik 4 ipv 2 boterhammen eet als lunch. Anders trek ik het niet. Vorige week deed ik dat nog niet en ik ging 1x echt bijna van m'n stokje.
    Vandaag moet ik ook werken, van 11 tot 5. Dat houdt in dat ik van 10:45 tot ongeveer 1 uur continu aan het lopen ben. Om 1 uur een half uur pauze. En daarna tot 5 uur weer continu lopen. Het is wel goed voor m'n conditie, maar ivm m'n dieet zou ik soms wensen dat we stoelen hadden. Gewoon even kunnen zitten als ik moe of licht in m'n hoofd wordt.
      donderdag 22 juli 2004 @ 09:46:59 #142
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_20782425
    quote:
    Ik ben ook Donnie Darko fan
    Wat een fantastische film gewoon!! Heerlijk! Er komt een nieuwe versie in de bioscoop. Een hele uitgebreide Directors Cut waardoor het verhaal een totaal andere wending krijgt!!!! Ik ben benieuwd!!! Ik hoop dat Drew Barrymore een grotere rol heeft

Die [br] in je sig kan je gewoon weglaten en op enter tikken. Dan ga je gewoon naar een volgende regel en dat neemt ie ook mee in je sig. Het is vernieuwd

Ik ben deze week aardig bezig. Een paar sneedjes brood, een appel en avondeten, meer niet! Oh en heeeeeel veel water!!
    Ik mis chips en ik mis chocola Maar jah, wie mooi wil zijn, moet pijn leiden

Vanavond zie ik er tegenop! We gaan namelijk hier op mijn stage naar de kroeg om mijn laatste week te vieren. Morgen is namelijk mijn laatste dag. En dat wordt veel bier......

Edit:

Riann!!! HET IS JE GELUKT!!!! Wat ben ik blij voor je
      † In Memoriam † donderdag 22 juli 2004 @ 09:58:39 #143
    43556 miss_dynastie
    pi_20782529
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2004 23:20 schreef Pandorah het volgende:
    *kuch* ik durf het bijna niet te vragen maar wat is "blancheren"?
    Uit oma's kookboek (dat niet echt van mijn oma is natuurlijk ):
    levensmiddelen aan de kook brengen met koud water, afgieten en afspoelen
    In dit geval dus bloemkool aan de kook brengen, drie minuutjes koken, afspoelen, af laten koelen en invriezen
    quote:
    Even klagen hier hoor....
    Ik heb geen flauw idee... het lijkt me dat je het goed doet, maar als je lichaam er niet intrapt
    quote:
    miss_d: er is nog een dubbelganger gesignaleerd van mij! Bah ! Verre collega vroeg zich af of ik in Rhenen woonde. Nou, nee dus .
    Dat zou dus weleens mijn vriendin kunnen zijn !!!! Ze is inmiddels weer in Nederland en een aantal vrienden van haar (ons) wonen in Rhenen
      † In Memoriam † donderdag 22 juli 2004 @ 09:59:59 #144
    43556 miss_dynastie
    pi_20782543
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2004 06:50 schreef Isabeau het volgende:
    Ik heb geen vriezer. En nu? Gewoon lui dus
    En? Dus? Hoef je je niet voor te schamen Ik vind wortelbolletjes trouwens ook niet lui, het is in principe hetzelfde als kant en klare chips (wortel->wortelbolletjes, aardappel en paprikapoeder -> chips )
      † In Memoriam † donderdag 22 juli 2004 @ 10:00:57 #145
    43556 miss_dynastie
    pi_20782562
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2004 09:46 schreef Dizer het volgende:
    Vanavond zie ik er tegenop! We gaan namelijk hier op mijn stage naar de kroeg om mijn laatste week te vieren. Morgen is namelijk mijn laatste dag. En dat wordt veel bier......
    Of twee bier en spaatjes. Niet drinken als je niet wil en je huilsmilie doet me vermoeden dat je niet wil
      donderdag 22 juli 2004 @ 10:05:08 #146
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_20782623
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2004 10:00 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Of twee bier en spaatjes. Niet drinken als je niet wil en je huilsmilie doet me vermoeden dat je niet wil
    Tjah, ik ga gewoon langzaam drinken!! En hou het bij twee of drie biertjes. En dan over op de cola light of zo..
    pi_20782773
    Hallo allemaal! Ik ben net terug van een lang weekend Limburg waar ik de toerist uitgehangen heb. Samen met mijn vriendje daar lekker in de zon gelegen (die paar keer ), toeristische dingentjes gedaan en lekker gegeten! En wat scherts mijn grote verbazing, ik ben een kilo kwijt! Jeeeeeuuh!
    Als hij constant dr af blijft ga ik een nieuw regeltje maken. Eiheiheindelijk!

@Riannuh Onwijs gefeliciteerd met je gezonde BMI! Echt heel gaaf!
    @Miss_d Goed van je en spierpijn heb je altijd erg veel de eerste twee weken.
    @Faithy Volgens mij mag je hier volgens de FOK! regels geen illegale acties promoten, dus hierbij verbied ik je om pilates down te loaden en te branden als je weinig geld hebt!! (hummm)

Nog over gezond eten, ik heb het daar heel makkelijk mee, want ik krijg de groenten van mijn schoonouders van de tuin, hahahaa! Ik heb ook geen vriezer, dus ik eet vaak twee dagen hetzelfde. Ik heb met mijn vriend 9 gezonde + lekkere recepten samengesteld die we best twee dagen achter elkaar kunnen verdragen. Gelukkig dat hij meehelpt!
    In the long run, I hit what I aim at
    pi_20783330
    Ik ga van het weekend lekker naar belgie en aangezien daar veeeeel junkfood gegeten wordt heb ik voor de rest van de dagen het volgende bedacht om mee te nemen:
    * van die 0% vet yoghurtjes
    * kellogs special k repen met chocolade
    * appels
    Dit ga ik dan eten ipv de chips enzo die de rest eet... vond dit nog wel aardig verantwoord

@Malchevia .. mooi dat je een kilo kwijt bent en hij zou er heus wel af blijven

Blegh ik zit momenteel in die periode van de maand enuhm ik voel me bagger (standaard dus ) heeft iemand een tip wat een goede milka 300g hazelnoot reep vervanger is ??? (heb daar op het moment gigantisch veel zin in)
    pi_20783392
    Ik doe altijd aardbeien... Of meloen. Dan heb ik het idee dat ik iets exclusiefs aan het eten ben, dat helpt dan wel.
    pi_20783610
    mmmm aardbeien ... mmm watermeloen.. Malchevia je hebt goede ideeen
    pi_20783784
    Ik vind fruit altijd een super vervanger van snoepgoed
    Aardbeitjes, mandarijntjes, stukjes appel, meloen (gisteren een super rijpe goddelijk lekkere meloen gehad), mango, verse ananas (standaard bij onze Dungeons & Dragons meetings), druiven....oh yum!

Ik voel me een beetje uitgelaten. Heb net met de dramales meegedaan voor de psychiatrie en heb hints gespeeld Wat kan een dag in het ziekenhuis toch leuk zijn Straks weer typen, da's dan weer minder.
    pi_20783898
    ik heb vandaag een paar trostjes rode bessen bij mij, en een nectarine..
    Gisteravond ben ik nog ruim een uur aan het wandelen geweest, in een redelijk stevig tempo.
    En vanmorgen ben ik naar het lab gelopen..

Desondanks ben ik nog steeds aangekomen, een kilootje ongeveer..
    Maar gezien de afgelopen dagen is dat neit verbazingwekkend..

Ik heb sinds de begravenis heel erg veel liggen slapen, ik had het schijnbaar nodig..
    Vandaag voor het eerst weer op het lab... Beetje schoonmaken van glaswerk en meer niet..

Ik ga zo weer aan de slag..

O ja, ik heb per 1 januari een aanstelling als LIO, op de school waar ik graag naartoe wilde..

Gaat dus de goede kant uit..
    pi_20783945
    Ooohw, dat klinkt echt heel leuk... Ik zit hier een beetje achter mijn computertje te fokken aangezien er echt helemaal niets te doen is. Boehoehoe. En nou heb ik trek in aardbeien en die zijn nergens te vinden. Mijn moeder heeft schijnbaar ook niets te doen want daar zit ik mee te emailen. Zucht. En het is nog wel zulk mooi weer.

Ooei, ik had het tegen isa, en toen kwam teigan ertussen. Sterkte teigan, misschien ben je emotioneel uitgeput en moet je ff opladen.
    pi_20784399
    Isabeau: da's wel een goede tip! Iets van yoghurt rond een uur of 5 nemen ipv boterhammen. Ik ga es op zoek naar handige yoghurtbakjes (met magere yoghurt en/of magere kwark) die ik mee kan nemen naar mijn werk zodat ik hier niet de hele tijd hoef te kopen..

Dizer: wissel het bier af met cola light (oid) en/of spa. En langzaam opdrinken dat bier. Bovendien bepaal JIJ wat je wilt drinken en niet andere mensen .

miss_d: dan had ik dus gisternacht goed in mijn hoofd (opeens ) wat blancheren is. Dank!
    Ah… ik dacht bijna dat ik een 3e dubbelganger had. Valt dat weer even mee . Als ze je gaat vertellen dat een wildvreemde heel vrolijk "hoi" naar haar roept dan weet jij dat het die verre collega van mij is .

Hmmm… al dat fruit klinkt lekker zeg . Zo maar eens kijken of er iets dergelijks valt te halen in de kantine .

Riannuh: lijkt mij goed plan om dat als vervangend eten mee te nemen. Misschien ook sultana's als men besluit om niet te ontbijten?
    Veel plezier!

teigan: Loi = laborante in opleiding? Gefeliciteerd hoor als je daar terechtkan! En die kilo gaat er wel weer af hoor…

Malchevia: ga anders met dit mooie weer een lekker stukje wandelen/fietsen oid en ga dan op jacht naar aardbeien . Bij de groentenboer moeten ze toch vast wel liggen?
    pi_20784490
    @ Pandorah, dat klinkt idd goed, ware het niet dat ik op een industrieterrein zit te werken. Helaas, wandelen zit er niet in en aarbeien ook niet (in ieder geval pas vvond). gettin' sleeheehpy
    pi_20784566
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2004 11:38 schreef Malchevia het volgende:
    @ Pandorah, dat klinkt idd goed, ware het niet dat ik op een industrieterrein zit te werken. Helaas, wandelen zit er niet in en aarbeien ook niet (in ieder geval pas vvond). gettin' sleeheehpy
    Ai, dat was me niet duidelijk dat je werkte . Euhm: en in de bedrijfskantine, verkopen ze daar geen bakjes fruit? En anders denk je maar aan vanavond dat je dan aardbeien kan eten .
    pi_20784835
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2004 09:26 schreef stoopkind het volgende:
    Ik ken dat lichte gevoel wel, vooral als ik moet werken. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik wat meer moet eten als ik moet werken. Wat inhoudt dat ik 4 ipv 2 boterhammen eet als lunch. Anders trek ik het niet. Vorige week deed ik dat nog niet en ik ging 1x echt bijna van m'n stokje.
    Vandaag moet ik ook werken, van 11 tot 5. Dat houdt in dat ik van 10:45 tot ongeveer 1 uur continu aan het lopen ben. Om 1 uur een half uur pauze. En daarna tot 5 uur weer continu lopen. Het is wel goed voor m'n conditie, maar ivm m'n dieet zou ik soms wensen dat we stoelen hadden. Gewoon even kunnen zitten als ik moe of licht in m'n hoofd wordt.
    Voor mijn werk heeft het geen zin om meer te eten. ik ben ambtenaar en ja ik zit veel te werken achter de computer. Dus het "honger" gevoel komt niet van ik heb meer eten nodig doordat ik op mijn werk meer beweeg maar meer ik wil meer eten. En ik denk ook dat het komt doordat ik 's morgens eerder opsta als ik werk. nl. 6.15 ipv 7.30-8.00u. In de vakanties sta ik zelfs later op dan heb ik er niet zo'n last van. Meer afleiding later eten 's morgens en 's middags dan overbrug ik het wel. Maar op mijn werk soms saai en dan wil ik eigenlijk afleiding en ja vroeger was dat snoep.
    pi_20785009
    Pandorah,

LIO staat voor Leraar In Opleiding...
    Je had het dus bijna goed
    pi_20785011
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2004 11:35 schreef Pandorah het volgende:
    Riannuh: lijkt mij goed plan om dat als vervangend eten mee te nemen. Misschien ook sultana's als men besluit om niet te ontbijten?
    Veel plezier!
    Sultana's zijn voor mij altijd een groot probleem... er zitten krenten en rozijnen in en dat lust ik absoluut niet... en als dat er niet ni zit zit er wel appel in verwerkt ofzo en ik vind verwerkte appel niet lekker behalve in appelmoest...

Ik lust bijvoorbeeld ook geen appeltaart... Het was voor mij dus ook heel moeilijk om repen te vinden die ik lust en waar geen kcal in zitten... die kellogs special k dingen zijn dus ideaal...

Was net aan het denken dat ik het beste kan brunchen met een yoghurtje en zo'n reep en dan tussendoor appels eten... dan moet het allemaal wel redelijk goed komen Heb er in ieder geval veel zin in... Als er fotos gemaakt worden zou ik wel even een foto van mij laten maken en die post ik dan wel even hier als mensen tenminste willen zien hoe ik eruit zie atm

Damn ik ben zo blij met mezelf op dit moment... voel me stiekem heel slank ... weet dat ik dat nog eventjes niet ben maarjah voel me wel zo... voelt wel lekker
      donderdag 22 juli 2004 @ 13:00:00 #160
    3542 Gia
    User under construction
    pi_20786177
    Dinsdag dus naar de dietist geweest. Is waarschijnlijk toch een lage stofwisseling waardoor ik zo moeilijk afval. Moet het sporten nog verder opbouwen. We zoeken nu een badmintonclub in de buurt waar mijn man en ik straks 1 keer per week gaan badmintonnen. Daarnaast 2 keer doordeweeks naar de fitness en op zaterdagmiddag een uurtje of zo.

Ik ga na de vakantie naar de Weight Watchers. Moet gewoon alles proberen. Misschien dat het wekelijks wegen me voldoende motiveert. Hoop ik.

Doe dus nu maar even rustig aan, let wel op, maar niet streng of zo. Volgende week hopelijk mooi weer, doen we mee met de fietsvierdaagse. Daarna waarschijnlijk nog een paar weken vakantie in Engeland, van oost naar west. (lands end) Misschien val ik nog wel ietsje af.
    pi_20787083
    Zo we hebben weer een heerlijke watermeloen in de koelkast liggen mmmm heerlijk
    pi_20787462
    Mouse Ik doe nooit meer alleen mijn boodschappen. Als ik Dennis meeneem dan weet ik zeker dat ik geen snoep etc. zal pakken want dan krijg ik van hem absoluut een fronzende blik (hij durft volgens mij tijdens ongesteldheidsperiodes geen commentaar meer te leveren, maar zijn blik zegt genoeg ). Als ik alleen ben zie ik o-ve-ral lekkers in de supermarkt. Dus misschien is het een idee om niet alleen de boodschappen te doen.

Wat geweldig leuk om te lezen dat je je zo happy voelt, Riannuh Ik word er gewoon vrolijk van.

Gia dat moet wel frustrerend zijn als je krijgt te horen dat je stofwisseling misschien wat traag is. Maar sporten helpt zeker mee om de stofwisseling wat te verhogen, dus je bent helemaal op de goede weg
    pi_20787566
    Riannuh: welnee, je bent gewoon slank Je hebt bijna dat gezonde BMI te pakken dus in mijn ogen ben je slank

Gia: fijn dat de dietiste tenminste een oorzaak heeft genoemd waardoor je niet afvalt. Inderdaad: gewoon rustig aandoen, ga wat aan sport opbouwen en dan zal het vast een stuk beter gaan .

Ik ga altijd trouwens alleen boodschappen doen. Vroeger nam ik vriendjelief mee en dan kwamen we thuis met pizza en bakken ijs. En ik ga altijd na het eten boodschappen doen. Maar goed: ik doe altijd voor de hele week boodschappen dan .
    pi_20787683
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2004 13:59 schreef Isabeau het volgende:
    Wat geweldig leuk om te lezen dat je je zo happy voelt, Riannuh Ik word er gewoon vrolijk van.
    Daar doe ik het voor
    Nou ik heb geen milka 300 g reep op maarhm tjah 2 kinder country dingen.. zitten in totaal 226 kcal in dus het tikt wel een beetje aan maarjah ach boeiend nou even.. het boeit me neit echt... ben vandaag op de fiets en fiets dan in totaal 22-25 km dusuhm dat is er dan wel af... het is niet dat ik in een keer 1 kg zwaarder ben nu... moet nog wel wat water drinken vandaag maar oh wat heb ik veel zin in mijn weekendje belgie...

@gia... volgens mij hielp brandnetel thee ook om de stofwisseling te verhogen.. tenminste ik drink het regelmatig daarom... maar je zou het vast al wel geprobeerd hebben... zo niet dan heb je een tip wat je een keer kan proberen
    pi_20788353
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2004 13:59 schreef Isabeau het volgende:
    Mouse Ik doe nooit meer alleen mijn boodschappen. Als ik Dennis meeneem dan weet ik zeker dat ik geen snoep etc. zal pakken want dan krijg ik van hem absoluut een fronzende blik (hij durft volgens mij tijdens ongesteldheidsperiodes geen commentaar meer te leveren, maar zijn blik zegt genoeg ). Als ik alleen ben zie ik o-ve-ral lekkers in de supermarkt. Dus misschien is het een idee om niet alleen de boodschappen te doen.
    Meestal ben ik ook niet alleen boodschappen aan het doen. Hoe kan het ook anders met 2 kids
    Maar ja dat heeft soms het nadeel mam, mag ik? en aan de andere kant het voordeel dat mijn kids zijn zo druk dat ik snel boodschappen wil doen en dus met een sneltrein de boodschappen pak die ik nodig heb om gauw gauw uit de winkel te zijn. M.a.w. dan heb ik geen tijd om naar al dat lekkers te staren.
    Verder heb ik nog een stok achter de deur. De gedachte dat als ik het in huis haal ik het waarschijnlijk ook opeet en het dus niet in huis moet halen. Tot nu toe heb ik mijn verleidingen nog niet in huis gehaald op pakken koekjes na. Maar daarvan heb ik mezelf er een bij de koffie beloofd en dat lukt me ook. Om maar een koekje bij de koffie te nemen. (ipv het halve en soms wel het hele pak koekjes )
    Voor de kids en mijn man haal ik nog steeds lekkere dingen in huis, maar dan wel waar ik bij denk o dat kan wel dat vind ik niet de moeite om daarvoor mijn duurzame kcal voor op te offeren.

Pandorah,

Mijn man meenemen met boodschappen doen helpt inderdaad ook niet. Hij neemt ook meer lekkers mee dan voor mij verantwoord is. Of haalt mij over om minder gezond te eten. Dus ik/wij beslissen van te voren wat er 's avonds gegeten wordt en meestal lukt het me wel om me daaraan te houden qua kopen van boodschappen.
    pi_20788404
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2004 13:42 schreef Riann het volgende:
    Je schijnt er ook een lekkere salade van te kunnen maken. stond volgens mij ook in de Allerhande, weet niet zeker. Maar het was een combinatie van olijven, feta, rode ui (eventueel gemarineerd in citroensap, dan worden ze mooi roze doorzichtig en zijn ze niet zo bitter). Dus ze.
    pi_20788777
    Brandnetelthee is goed spul. Ik vraag me af of er nog meer dingen zoals brandnetelthee zijn die dezelfde werking hebben?
    pi_20789058
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2004 14:57 schreef Malchevia het volgende:
    Brandnetelthee is goed spul. Ik vraag me af of er nog meer dingen zoals brandnetelthee zijn die dezelfde werking hebben?
    U vraagt wij draaien

www.pickwick.nl

Infu Linea (dit is een thee soort ook in de soorten digest en relax)

Een caloriearm dieet houdt je lichaam in vorm. Infu Linea past daar prima bij en bevat de volgende kruiden:

Pepermunt wordt traditioneel gebruikt voor een goede spijsvertering.
    Sinaasappel, appel en citroengras geven de thee een heerlijke smaak.
    Kaasjeskruid en venkel staan bekend om hun verzachtende eigenschappen.
    Vlierbloesem staat van oudsher bekend om zijn goede invloed op de vochthuishouding.

Alleen bij Etos verkrijgbaar!
    20 zakjes voor één kop

Groene Thee Original

Groene thee komt oorspronkelijk uit China en Japan waar het bekend staat vanwege de verkwikkende werking voor lichaam en geest. Groene thee bevat daarnaast, net als zwarte thee, groenten en fruit, krachtige antioxidanten die ons helpen bij de bescherming van ons lichaam.

Pickwick Groene thee heeft een karakteristieke lichte kleur en een frisse smaak dankzij een vleugje citroen. Groene thee past goed bij een verantwoord dieet.

20 theezakjes van 2 gram voor een kop

Groene Thee Sinaasappel & Mint

Groene thee komt oorspronkelijk uit China en Japan waar het bekend staat vanwege de verkwikkende werking voor lichaam en geest. Groene thee bevat daarnaast, net als zwarte thee, groenten en fruit, krachtige antioxidanten die ons helpen bij de bescherming van ons lichaam.

Frisse pepermunt en de sappige, zoete smaak van sinaasappel maken van Groene thee Sinaasappel & Mint een heerlijke ‘ochtendthee’ die past bij een verantwoord dieet.

20 theezakjes van 2 gram voor een kop
    pi_20789908
    hm..

groene thee van Pickwick is ook lekker

ben er verslaafd aan op mn werk

Vanavond chinees vet.. maar mn opa is jarig en we eten daar
    Morgen maar zorgen dat ik iets gezonds eet, iig tijdens de lunch, want ik ga met een vriendin lunchen in de stad..

owowow, wat is het moeilijk

maar elke keer als de weegschaal een kilo minder aangeeft weet je weer waar je het voor doet
    Doei.
      donderdag 22 juli 2004 @ 16:01:00 #170
    3542 Gia
    User under construction
    pi_20790227
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2004 14:05 schreef Pandorah het volgende:
    Gia: fijn dat de dietiste tenminste een oorzaak heeft genoemd waardoor je niet afvalt. Inderdaad: gewoon rustig aandoen, ga wat aan sport opbouwen en dan zal het vast een stuk beter gaan .
    Nou, genoemd...

Ik opperde dat als reden en zij beaamde dat dat goed mogelijk was, omdat ik gewoon heel lang inactief ben geweest, vanwege die kapotte hartklep.
    Nu ik een nieuwe klep heb, moet allen natuurlijk op gang komen.

Of het er mee te maken heeft, of dat ik vervroegd in de overgang ben, weet ik niet, maar sinds de operatie zweet ik letterlijk peentjes. Zelfs als ik niets doe loopt het zweet over mijn gezicht.

Nou ja, eerst maar eens vakantie houden en dan met frisse moed er weer tegenaan.
      donderdag 22 juli 2004 @ 16:02:25 #171
    3542 Gia
    User under construction
    pi_20790258
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2004 14:10 schreef Riannuh het volgende:

@gia... volgens mij hielp brandnetel thee ook om de stofwisseling te verhogen.. tenminste ik drink het regelmatig daarom... maar je zou het vast al wel geprobeerd hebben... zo niet dan heb je een tip wat je een keer kan proberen
    Heb ik in huis en vind ik zelfs erg lekker. Wist niet dat dat de stofwisseling verhoogde.

Aan de brandnetelthee, dus.
    pi_20790553
    @Mouse, thanx, vooral die groene thee met mint en sinaasappel klinkt erg goed!!
      † In Memoriam † donderdag 22 juli 2004 @ 17:05:31 #173
    43556 miss_dynastie
    pi_20791527
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2004 10:48 schreef Riannuh het volgende:
    Blegh ik zit momenteel in die periode van de maand enuhm ik voel me bagger (standaard dus ) heeft iemand een tip wat een goede milka 300g hazelnoot reep vervanger is ??? (heb daar op het moment gigantisch veel zin in)
    Ik las laatst ergens dat je in die periode van de maand best weleens een stukje dus helaas niet de hele reep chocolade mag, omdat de stofwisseling van de vrouw daar blijkbaar op berekend is of zoiets Isa, weet jij daar iets van ???
      † In Memoriam † donderdag 22 juli 2004 @ 17:06:15 #174
    43556 miss_dynastie
    pi_20791546
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2004 13:42 schreef Riann het volgende:
    Ik heb zondag een halve watermeloen verorberd
      † In Memoriam † donderdag 22 juli 2004 @ 17:07:17 #175
    43556 miss_dynastie
    pi_20791571
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2004 14:05 schreef Pandorah het volgende:
    Ik ga altijd trouwens alleen boodschappen doen. Vroeger nam ik vriendjelief mee en dan kwamen we thuis met pizza en bakken ijs. En ik ga altijd na het eten boodschappen doen. Maar goed: ik doe altijd voor de hele week boodschappen dan .
    Dat was trouwens errug grappig.... toen ik na de meet thuiskwam en zag wat hij gehaald had, viel het reuze mee... alleen vleeswaren, brood, cola en eten voor de volgende dag. Valt je mee he
    pi_20794156
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2004 17:05 schreef miss_dynastie het volgende:

Isa, weet jij daar iets van ???
    Nog nooit van gehoord Maar dat wil niets zeggen
      donderdag 22 juli 2004 @ 20:48:01 #177
    1762 YPPY
    Yppiaans
    pi_20795392
    Eens in de maand eet ik een reep chocolade miss_dynastie, verantwoord of niet. Daardoor lukt het me om de rest van de tijd van de chocolade af te blijven. Het is dus voor een goed doel.

Meloen is echt lekker! Ik eet zo een halve op. Voor vanavond heb ik rode besjes. Ook erg lekker.
    *OUD heilige*
    pi_20797302
    Ik heb al....9 weken geen chocoladereep meer gehad. Jeetje...da's volgens mij het langst in mijn leven

Ik had aardbeitjes voor vanavond Eigenlijk nog lekkerder dan chocola. Denk ik.
    pi_20798103
    miss_d: vriendjelief beweert dus dat er specifieke stoffen zitten in chocola. Als een vrouw ongesteld is, kan ze bepaalde stoffen extra gebruiken (laten die nou in chocola zitten )... Dus als ik met een reep chocola thuiskom, weet manlief hoe laat het is .

In verband met de maandelijkse periode heb ik ook een chocoladereep gekocht. Ik neem 1 klein stukje en bedenk dat ik liever druiven wil (dus die reep ligt ergens in een hoekje) ...
      † In Memoriam † donderdag 22 juli 2004 @ 23:25:22 #180
    43556 miss_dynastie
    pi_20798515
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2004 23:07 schreef Pandorah het volgende:
    miss_d: vriendjelief beweert dus dat er specifieke stoffen zitten in chocola. Als een vrouw ongesteld is, kan ze bepaalde stoffen extra gebruiken (laten die nou in chocola zitten )... Dus als ik met een reep chocola thuiskom, weet manlief hoe laat het is .
    Dat bedoelde ik ja
    Oké, het was een roddelblaadje, magoe
    pi_20798640
    Ik heb bij manlief nog nooit een roddelblaadje gezien .
    Misschien dat Isabeau het wetenschappelijk bewijs nog kan vinden en anders ga ik eens tussen neus en lippen door navragen .
      † In Memoriam † donderdag 22 juli 2004 @ 23:59:03 #182
    43556 miss_dynastie
    pi_20799355
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2004 23:30 schreef Pandorah het volgende:
    Ik heb bij manlief nog nooit een roddelblaadje gezien .
    Misschien dat Isabeau het wetenschappelijk bewijs nog kan vinden en anders ga ik eens tussen neus en lippen door navragen .
    Nee, maar ik bedoelde te zeggen dat ik het niet heb nagekeken of zo

Morgen een verjaardag bij een vriendin die altijd heerlijke taart heeft, ik verheug me er al een paar dagen op
    pi_20802774
    Sorry dames

Over dit ongesteldheids-chocolade fabeltje heb ik me een tijd geleden gebogen en er bleek best veel onderzoek naar gedaan te zijn. Er is geen enkel hormoon dat betrokken is bij de menstruele cyclus dat invloed heeft op een drang naar chocolade. Ik was ontzettend teleurgesteld toen ik dat las. Want ik krijg ook zin in chocolade als ik ongesteld wordt! De verklaring voor de drang naar chocolade was ongeveer zoiets: als je ongesteld moet worden voel je je niet fijn. Er zijn pijntjes (bij sommigen pijnen) je bent prikkelbaar etc etc. Chocolade roept associaties op met plezier, fijn, leuk, het wordt als cadeautje gezien enzovoorts. Dus als je je rot voelt, neemt de drang naar iets dat je associeert met leuk toe. Tenminste dat was de eindconclusie aangezien er geen enkel verband bleek te bestaan tussen de hormonen en chocolade.

Neemt niet weg dat er in chocolade nog steeds een stofje zit dat werkt op je hersenen en dat je een lekker gevoel kan geven Maar dat is dus onafhankelijk van de ongesteldheidsperiode.
    pi_20802780
    Omdat ik dit weekend weg ben en geen weegschaal tot mijn beschikking heb alvast mijn nieuwe regeltje:

Isabeau (1m67) (30,3) was 96,6 kg, is nu 84,6 en wil graag 65 kg wegen -12
    pi_20802937
    Stout (1m70) (32,5) was 94 kg, is nu 90 kg en wil graag 75 kg wegen. -4 kg

Sinds woensdag weer gestart na veel zieken ellende. van de 6 kg die ik kwijt was, ben ik er 2 aangekomen. Dus die eerst er af. Mijn eerste doel is de 80 kg. t liefst voor de kerst.
      † In Memoriam † vrijdag 23 juli 2004 @ 09:09:28 #186
    43556 miss_dynastie
    pi_20803424
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2004 06:44 schreef Isabeau het volgende:
    Neemt niet weg dat er in chocolade nog steeds een stofje zit dat werkt op je hersenen en dat je een lekker gevoel kan geven Maar dat is dus onafhankelijk van de ongesteldheidsperiode.
    Shit
    Kunnen we niet doen alsof ??
    pi_20803450
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2004 06:44 schreef Isabeau het volgende:
    Dus als je je rot voelt, neemt de drang naar iets dat je associeert met leuk toe. Tenminste dat was de eindconclusie aangezien er geen enkel verband bleek te bestaan tussen de hormonen en chocolade.
    Hè sjit! Ik had nog zulke goede hoop dat het wetenschappelijk onderbouwd was. Misschien is het een vorm van conditionering. We zijn gewoon allemaal gepavlowt Maar dat neemt niet weg dat het wel helpt!
      vrijdag 23 juli 2004 @ 09:46:50 #188
    99257 Darthirii
    Bitch From Hell
    pi_20803884
    Hey mensen!

Na een drukke week niet zo heel veel gepost hier, ik ga dit weekendje weg, en ben zondagavond weer terug! Afgelopen wek ging heel goed, tot gisteren (ongesteld en fabeltje of niet, ik kon me niet meer inhouden ) Maar dat zetten we wel recht. Zondag BBQ, en daar maar lekker licht eten . Iedereen een heel fijn weekend!
      vrijdag 23 juli 2004 @ 09:57:20 #189
    30488 coolbabe
    My little pwny
    pi_20804034
    Ik heb me al een tijdje niet meer gemeld maar ben nog braaf aan het dieeten
    Mijn oude regel was
    coolbabe (1m61) (29,7) was 82 kg, is nu 76,5 kg en wil graag 65 kg wegen -5,5 en wordt nu

coolbabe (1m61) (28,9) was 82 kg, is nu 75 kg en wil graag 65 kg wegen -7

Nog 3 kilo en ik zit weer op het gewicht van voor mijn eerste zwangerschap
    Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
    pi_20804076
    Ach ja, zolang ik wat minder sjaggo ben door wat chocola te eten tijdens de ongesteldheidperiode, dan neem ik dat voor lief hoor . Dan maar lekker pavlovven .

Mijn lichaam was gister weer zeer eigenwijs en tegendraads met dat eetpatroon dat ik wat aangepast had. Gisteravond tijdens het sporten (rond 18.00) begon mijn maag weer te rammelen en ik kreeg even een licht gevoel in mijn hoofd. Gelukkig was dat lichte gevoel niet al te lang zodat ik niet naar de kleedkamer hoefde te rennen voor een bammetje. En normaal gesproken is een banaantje en yoghurtje al genoeg. Ik snap er niets meer van maar ik heb het vermoeden dat mijn lichaam me voor de gek aan het houden is . Dus nog even doorzetten dat mindere eten!

Vanacht werd ik trouwens wakker met enorme kramp in mijn kuit... Hebben jullie dat soms ook wel eens?

Wij gaan van het weekend ook BBQ-en! Ik heb voor mezelf alleen gezonde dingen gehaald zoals broccoli, paprika, bloemkool, champignons, wortels en aardappeltes (en een klein beetje kip). Iemand nog wat gezonde tips voor op de bbq?

Isabeau: jeetje! Jij gaat goed zeg ! Ik wou dat het bij mij ook zo snel ging...

coolbabe: Ook jij gaat goed!
    pi_20804509
    @Pandorah; ik heb dat wel eens als ik hard gesport heb, dus daar zou het aan kunnen liggen.
    pi_20804574
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2004 10:26 schreef Malchevia het volgende:
    @Pandorah; ik heb dat wel eens als ik hard gesport heb, dus daar zou het aan kunnen liggen.
    Het was niet ná het sporten maar tijdens het sporten (na de eerste 20 min al!) en normaal gesproken heb ik daar geen last van.
    pi_20804754
    quote:

Vanacht werd ik trouwens wakker met enorme kramp in mijn kuit... Hebben jullie dat soms ook wel eens?
    Hebben we het nou wel over hetzelfde?
    pi_20805074
    @Malchevia: je had het over je kuit! Ik dacht dat je het over licht in je hoofd had. Miscommunicatie dus
    pi_20805091
    Hehehehe, zoiets dacht ik al!!

Wat voor sport doe je??
      vrijdag 23 juli 2004 @ 11:05:12 #196
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_20805228
    Goedemorgen
    Ik heb dus gefaald in het toezicht om maar 2 biertjes te gaan drinken gisteravond.

Gisteren gingen we naar de kroeg met zn allen van Stage. Tjah met zn allen bedoel ik de die hards (en het zijn Engelsen..) Dus gingen we bier zuipen ... zuipen ... zuipen ... zuipen .... kotsen... tequilla ... zuipen ... kotsen .... kotsen .... en om 3 uur lag ik op de bank bij mijn collega thuis.

En nu zit ik op kantoor en ben echt dooood op!!!
    pi_20805266
    Mijn god dizer!! Je weet toch dat je niet met engelsen uit moet gaan. De neerlandische trotsch gebied je dan om ze eruit te zuipen!!

Succes vandaag op het werk!
    pi_20805316
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2004 11:05 schreef Dizer het volgende:
    Dus gingen we bier zuipen ... zuipen ... zuipen ... zuipen .... kotsen... tequilla ... zuipen ... kotsen .... kotsen .... en om 3 uur lag ik op de bank bij mijn collega thuis.

En nu zit ik op kantoor en ben echt dooood op!!!
    En dus nu veel zuipen ....zuipen ....zuipen.... aan water om die drank verwerkt te krijgen.
    met wakker worden.
      † In Memoriam † vrijdag 23 juli 2004 @ 11:11:53 #199
    43556 miss_dynastie
    pi_20805342
    Dizer, ik hoef zeker niet te vragen wat ik altijd vraag als mensen te ver gaan (heb je ervan genoten)
      vrijdag 23 juli 2004 @ 11:16:21 #200
    57577 stoopkind
    Oh grow up!
    pi_20805415
    Ik heb echt zin in vanavond!
    Ik ga samen met mijn vriend uit eten en daarna naar de film. En omdat ik deze week niet gesnoept heb mag ik wel M&M's vanavond. Laatste dag van ongesteldheid eindelijk chocola! Ik ga vanavond echt genieten!!
      vrijdag 23 juli 2004 @ 12:09:38 #201
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_20805478
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2004 11:11 schreef miss_dynastie het volgende:
    Dizer, ik hoef zeker niet te vragen wat ik altijd vraag als mensen te ver gaan (heb je ervan genoten)
    Nou, ik heb voor dat ik bijna niks meer kan herrineren, best wel genoten. Maar alles daarna
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2004 11:10 schreef Mouse het volgende:

[..]

En dus nu veel zuipen ....zuipen ....zuipen.... aan water om die drank verwerkt te krijgen.
    met wakker worden.
    Ben ik aan het doen! Beer bad, water good!
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2004 11:07 schreef Malchevia het volgende:
    Mijn god dizer!! Je weet toch dat je niet met engelsen uit moet gaan. De neerlandische trotsch gebied je dan om ze eruit te zuipen!!

Succes vandaag op het werk!
    Tjah, ik weet het en ik had nog zo in mijn hoofd dat ik het niet bij ging houden met hun...maar zij bleven bier geven en ik had moeten stoppen!!!
    pi_20806732
    Malchevia: op donderdag ga ik met wat collega's naar de sportschool toe om te steppen. Daarnaast ga ik 2x in de week hardlopen en doe ik aan badminton (nu: spinning vanwege zomerstop badminton).

Dizer
    Je moet maar zo denken: je hebt weer wat geleerd .
    Tip voor de volgende keer: als mensen je de hele tijd drank blijven geven, dan zet je het gewoon ergens neer en drink je het niet op . *gilt* sterkte met je kater!
    pi_20806791
    alcohol is eigenlijk gewoon uitdrogen vandaar vaak ook die nadorst de volgende dag. Wij hebben tip gekregen van een leraar bij ons op school en het helpt. Alleen zeer slecht voor de lijn. Dus misschien wel helemaal niet slim om het hier neer te zetten maar ik doe het toch. Halve liter tot een liter lauw warm water met daar 10 eetlepels suiker erin en dat opdrinken.
      † In Memoriam † vrijdag 23 juli 2004 @ 13:52:43 #204
    43556 miss_dynastie
    pi_20806883
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2004 13:49 schreef Riann het volgende:
    alcohol is eigenlijk gewoon uitdrogen vandaar vaak ook die nadorst de volgende dag. Wij hebben tip gekregen van een leraar bij ons op school en het helpt. Alleen zeer slecht voor de lijn. Dus misschien wel helemaal niet slim om het hier neer te zetten maar ik doe het toch. Halve liter tot een liter lauw warm water met daar 10 eetlepels suiker erin en dat opdrinken.
    *steekt vinger op in de klas*
    Mag het ook met zoetjes
    pi_20808820
    @ Riann, het zal best helpen, maar het idee ervan doet mij alleen al walgen...

Ik ben de afgelopen dagen aan het wandelen van thuis naar het lab en weer terug..
    Zo haal ik iig al 40 minuten wandelen per dag..

Maar mijn gewicht werkt niet mee.. Het wordt alleen maar weer steeds hoger..
    Al moet ik zeggen dat de weegschaal raar doet. Vanmorgen woog ik 18.3 kg, en mijn vriendje woog een paar dagen geleden 123 kg(normaal weegt hij 63).....
    Dus ik moet maar eens gaan klagen over dat ding...
    pi_20810625
    Gisteren helaas maar een onsje afgevallen (terwijl ik thuis een pond kwijt was, zag voor het eerst de 75 weer in beeld!). Maar goed, eraf is eraf. En vandaag heb ik vakantie gekregen, dus mijn week kan toch al niet meer stuk

Regeltje:

Fannetje (1m75) (25,6) was 100,8 kg, is nu 78,4 en wil graag 75 wegen -22,4
    pi_20814644
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2004 13:52 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

*steekt vinger op in de klas*
    Mag het ook met zoetjes
    Dat denk ik niet want suiker houd vocht vast volgens mij en zoetjes niet... maar isabeau weet hier vast het antwoord op Die weet volgens mij overal een antwoord op
    pi_20815096
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2004 13:49 schreef Riann het volgende:
    Wat nog veel beter helpt is gewoon een biertje nemen. Zal wel niet ongezonder zijn dan tien eetlepels suiker.
    BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
    pi_20823475
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2004 19:34 schreef Riann het volgende:
    Dat denk ik niet want suiker houd vocht vast volgens mij en zoetjes niet... maar isabeau weet hier vast het antwoord op Die weet volgens mij overal een antwoord op
    Ik heb geen idee

(maar het lijkt me absoluut niet te helpen met zoetjes het principe van de suiker is dat het ten eerste meehelpt het vocht opgenomen te krijgen en ten tweede zelf ook weer voor vocht zorgt bij de verbranding ervan. Je kan net zo goed cola drinken en da's weer handig in de tropen als je het water niet vertrouwd)

Bovenstaande info is afkomstig van de hersendatabank van mej. Isabeau en derhalve onderhevig aan menselijke fouten en geheugenproblematiek. Er kunnen geen rechten aan worden ontleend

Ik ben weer eens vroeg op op een dag dat ik kan uitslapen Maar goed, dan kan ik nu...tsja. Heb niet zo'n zin om heel vroeg in de ochtend dapper het huishouden te gaan doen of zo en daarbij maak ik dan mijn twee heren wakker als ik ga stofzuigen Wandelen heb ik even geen zin in. Alhoewel het hier nú al stralend mooi weer is! Echt super! Net lekker brood met aardbeitjes gegeten, wat is dat toch verschrikkelijk lekker. Ik zei tegen een collega dat banaan, tomaat, aardbeien etc. zo lekker waren op brood. Vond ze gek om aardbeien op brood te doen. Ik dacht: duh jam?

Als ik jullie niet meer zie dit weekend: heel veel plezier, veel gezonde maaltijden en veel plezier met barbecuën!!

Enne, stoopkind: hoe was de film en hoe waren de zalige m&m's?
    pi_20823480
    Oh en Pandorah: toen ik begon met lijnen kreeg ik ook plots bijna elke ochtend enorme kramp in mijn (meestal rechter) kuit. Dat is nu over, maar was erg pijnlijk. Ik weet niet waar dat door kwam, maar als je zoekt op "calf" en "muscle" en "cramp" dan krijg je allerlei info waar ook bij staat dat het van een elektrolyten disbalans kan komen. Tenminste, dat vermoedt men De voornaamste oorzaak is ons aller vriend idiopathisch. Maar goed, ik dacht dus maar dat ik misschien een ontregeling had van mijn kalium, natrium, magnesium enzovoortsium spiegel had en dat dat verband heeft met lijnen.

Leuk promotieonderwerp "Do musclecramps in obese women appear on a healthy diet"
      zaterdag 24 juli 2004 @ 08:57:45 #211
    57577 stoopkind
    Oh grow up!
    pi_20823658
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2004 07:34 schreef Isabeau het volgende:
    Ik ben weer eens vroeg op op een dag dat ik kan uitslapen Maar goed, dan kan ik nu...tsja. Heb niet zo'n zin om heel vroeg in de ochtend dapper het huishouden te gaan doen of zo en daarbij maak ik dan mijn twee heren wakker als ik ga stofzuigen Wandelen heb ik even geen zin in. Alhoewel het hier nú al stralend mooi weer is! Echt super!
    Ik ben er ook vroeg uit. Heb nog even geprobeerd of ik toch verder kon slapen, maar ben er na een tijdje toch maar uit gegaan. Mijn vriend ligt ook nog te slapen
    Hier is het ook stralend weer. Ik hoop dat het minder benauwd is dan de afgelopen dagen. Dat vond mijn astma niet zo leuk En ik heb nu wel een keer zin in lekker ontspannen wandelen of winkelen.
    quote:
    Net lekker brood met aardbeitjes gegeten, wat is dat toch verschrikkelijk lekker. Ik zei tegen een collega dat banaan, tomaat, aardbeien etc. zo lekker waren op brood. Vond ze gek om aardbeien op brood te doen. Ik dacht: duh jam?
    Doet me eraan herinneren dat wij ook nog aardbeien hebben. Straks ook maar op brood doen oid.
    Sommige mensen hebben echt geen idee wat ze eten, ook al staat het erop. Ze zullen wel denken dat alles nu uit de fabriek komt als kleur-, geur-, en smaakstoffen.
    quote:
    Als ik jullie niet meer zie dit weekend: heel veel plezier, veel gezonde maaltijden en veel plezier met barbecuën!!
    Jij ook veel plezier!!
    weet alleen zo vroeg op de morgen niet meer wat je gaat doen. Vakantie toch? oid?
    quote:
    Enne, stoopkind: hoe was de film en hoe waren de zalige m&m's?
    De film was echt leuk! Heb veel dubbel gelegen
    Het eten en de M&M's waren heerlijk. Ik heb er echt van genoten.
    Het ging ineens stortregenen tijdens het eten, en wij zaten buiten onder een parasol. We werden wel nat, maar kon me niks schelen. Volgens mij heb ik de hele avond lopen stralen, heb echt genoten van het lekkere avondje uit met mijn vriend
    pi_20824191
    o o o wat relaxed, ik ben weer bijna een heel kilootje kwijt, ookal is mijn weegmoment nog niet (meestal maandag-dinsdag). Ik heb heel veel gewerkt in het bejaardentehuis en moest daarvoor erg vroeg opstaan (6u). Gevolg: kan nooit voor t werk naar de wc. Op het werk doen die bejaarden niets anders dan de hele dag zichzelf "bevuilen" aangezien ze dement zijn, dus daar vergaat je de aandrang ook wel van.
    VAndaag voor het eerst sinds een week een late dienst dus ik heb rustig kunnen opstaan, gevolg: ik ben in 1 ochtend kwijt wat m'n lichaam al een week had opgespaard! Nou moet ik even bikkelen om dit weekend dit vast te houden, maar mijn humeur en motivatie zijn goed (zeker omdat ik de afgelopen maand op 1 gewicht vast heb gezeten: 103.8), nu zit ik op 103.0! IK ben dus al 11kilo afgevallen en daar ben ik HEEL blij mee.

HEt is zowiezo wel motiverend als je op je werk ineens van iedereen hoort dat ze kunnen zien dat je bent afgevallen zonder dat je het hebt hoeven vertellen, ik zie het zelf namelijk nog niet echt...

voor de anderen: nog ff sterk zijn!
    pi_20824210
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2004 07:39 schreef Isabeau het volgende:

Leuk promotieonderwerp "Do musclecramps in obese women appear on a healthy diet"
    "Do musclecramps occur in obese women on a healthy diet"
    zou mijn afstudeer-begeleidster zeggen
    pi_20824233
    quote:

Fannetje (1m75) (25,6) was 100,8 kg, is nu 78,4 en wil graag 75 wegen [b]-22,4
    niet normaal meer: 22.4 kilo afgevallen, dat kan je niet eens optillen (de meeste vrouwen niet tenminste). echt waar: respect voor jou! (en voor alle anderen die ook al zoveel zijn afgevallen, ik ben jaloers)
    pi_20827559
    Isabeau Toen ik zo snel afviel in begin toen had ik ook regelmatig kramp in mijn kuit. Dus het kon er dus toen aan liggen dat ik dus lijnde ???

Ik heb gister wel een kleine milkshake bij de MAC gehad ik was samen met mijn ex uit die ik 2 jaar niet gezien had. was erg leuk pssst we hebben gezoent maar goed. Hij was overheerlijk. En we hebben mean girls gekeken in de bios. Echt een leuke film.

En vanavond gaan we BBQ ook heerlijk met dit weer . En dan pak ik gewoon niet TE veel. Dan moet het goed gaan
      zaterdag 24 juli 2004 @ 23:38:47 #216
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_20836962

Ik ben vandaag erg vrolijk en zeer blij en heb eigenlijk zowat niet aan slank zijn gedacht!!
    Ik heb vandaag een nieuwe pantalon moeten kopen voor mijn werk, normaal heb ik maat 54 en vandaag matr 52 gekocht en hij staat perfect!!! Zal morgen een foto maken. Ik was zoo blij gewoon. Vandaag voel ik me best wel verzekerder maar ik denk dat het morgen alweer over is.

Ik heb goed nieuws, ik heb gisteren bij mijn laatste stage dag een hele grote lekkere chocolade taart neergelegd maar heb er geeeeen stukje van op. Hoe aantrekkelijk het ook was, heb dat niet gedaan.

We hadden gisteren geBBQ't en dat was heerlijk. Heb gewoon lekker vlees gegeten en uiteraard wat salade. Heb best wat vlees op, maar dat is goed voor me want ik eet bijna nooit vlees. Dus mag wel voor een keertje.

Vandaag op mijn werk, iedereen aan de worstenbroodjes, ik heb heerlijk genoten van mijn broodje gezond! IK had wel ontzettend veel trek in chips of in popcorn en stond voor de deur van de deen om het te gaan halen. Ik had zo van, 1 dag zondigen mag toch wel, maar toen dacht ik aan iets wat ik normaal niet doe, ik dacht, als ik het eet ben ik blij, ben ik klaar met eten, dan heb ik al weer spijt. Dus ik doe het niet en heb het ook niet gekocht.

Na dat we klaar waren met werken, vroeg mijn baas of ik mee uit eten ging. Zijn vrouw en kind zijn op de camping en hij was alleen, dus gingen we bij mijn oom's restaurant eten. Ik heb lekker aan de gegrilde magere sasjlik gezeten met veel groente. Ik moet eerlijk zeggen, heb een klein lepeltje fritesaus binnen gehad en wel wat knoflooksaus. En achteraf nog drie eetlepels ijs. Vond ik niet erg want veel was het niet en had de hele dag al zo weinig gegeten.

Wat ik wel leuk vind, is dat ik nu klaar ben met stage en ik hoef bij mijn eigen werk niet veel te werken. Heb nu 6 dagen vrij achter elkaar en hoef de hele zomer door maar 3 dagen in de week te werken. Ik ga maandag langs de fietsenwinkel om te kijken of ie mijn fiets een opknapbeurt kan geven en een nieuwe comfortable zadel erop kan zetten. Het is mooi weer en dan krijg ik altijd trek om te gaan fietsen. Heerlijk is dat! Voor de rest ga ik na zondag weer beginnen met sporten. Ik was even gestopt omdat ik heel erg ziek ben geweest en deze hele week pijn aan mijn rug heb gehad. Hetgaat nu wel wat beter en voel me al weer wat fitter en wil graag weer gaan rennen of fietsen!!!

Ik zal morgen weer op de weegschaal gaan staan. Sorry mensen, ik haat de weegschaal, dus ik vermijd hem en ga er maar 1x in de week op staan. Voorheen ging ik er elke dag op staan en werd ik gek. De ene dag een kilo eraf, de volgende dag er 2 bij. Het slaat nergens op! Dus nu lekker maar 1 keer in de week op!! Elke zondag!

Edit:
    Sorry, ik moet dit toch nog even kwijt, Ik ben vandaaaag zooo vrolijk gewoon! Niet te geloven. En dat zonder druppel alcohol of weet ik wat! Dit is echt in tijden niet zo geweest gewoon!! Ik wil ook even kwijt dat ik heel blij ben met jullie hier in dit topic, want door jullie voel ik me beter als het komt op eten en dankzij jullie verhalen zorgt het voor mij ervoor dat ik mijzelf kan tegen houden door gekke dingen te gaan doen (zoals voorheen als ik me niet lekker voelde gelijk een dikke vette brownie te gaan eten).
    Ik denk dat het helemaal beter zal gaan als ik weer eens een vriendin zou hebben. Dan is die onzekerheid helemaal weer weg. Jah, een vriendin. Het is nu weer welles geweest met het vrijgezellen gedoe. Ik ben alweer een half jaar vrijgezel en is echt weer genoeg gehad!

Trouwens, ik hoop niet dat ik overkom op jullie als een zachte onzekere jongen, want ik ben juist heel zeker in het leven en ik weet wat ik doe dag in dag uit en weet hoe ik mijn pad wil gaan volgen, alleen is het gewoon dat eten...ARGH!!!

Zo dat iser allemaal uit!! Phew!

[ Bericht 16% gewijzigd door Dizer op 24-07-2004 23:47:46 ]
      zondag 25 juli 2004 @ 10:59:48 #217
    57577 stoopkind
    Oh grow up!
    pi_20841279
    stoopkind (1m76)(28,9) was 92kg, is nu 89.5 kg en wil graag 70kg wegen -2.5
    Weer een kilo eraf!!

Ik zit duidelijk weer aan het begin van een afval-periode. Dan gaat het altijd snel. En dat is altijd leuk om te zien op de weegschaal
    Ik heb mijn streefgewicht aangepast naar een BMI van ongeveer 22,5. Als ik dat haal zit ik iig goed met mijn gewicht en gezondheid.

dizer Goed bezig!
    Ik weeg me ook alleen op zondag, en dat wil ik soms ook nog wel eens vergeten. Ik weet nu dat ik me wel elke week moet wegen. Als ik dat niet doe zitten de kilo's er zo weer aan. Elke dag wegen doe ik niet meer, dat is echt deprimerend.
      zondag 25 juli 2004 @ 11:39:04 #218
    20330 knuppelhout
    ouwe dibbes
    pi_20841734
    yes, vandaag NOG meer afgevallen: nu 102.7, dus al 11.3 kilo kwijt sinds maart!

ik hoop dat het me lukt om -12 te halen voor de vakantie (anderhalve week nog), moet lukken. Vantevoren was mijn doel 100 kilo, maar 102 vind ik ook geen slecht resultaat, had vantevoren zowiezo nooit gedacht dat het me zou lukken om zoveel af te vallen!
      zondag 25 juli 2004 @ 12:08:05 #219
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_20842152
    Nieuwe lijn, niet echt veel vooruitgang, maar na een wilde week aan bier ben ik nog blij dat ik niet ben aangekomen!!

Dizer (1m89) (25.8) was 93.1 kg, is nu 92,0 kg en wil graag 80-85 wegen -1,1
    pi_20843925
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2004 23:38 schreef Dizer het volgende:
    een hoop vrolijke dingen
    Ik word helemaal vrolijk als ik dat zo lees
    Iedere droom moet je in een potje vangen.
    pi_20856817
    Ik ben vandaag met vriendje uit eten geweest en naar de film..
    Was heel leuk, maarja eignelijk teveel gegeten..
    Veel vlees gehad, weinig aardappelschijfjes, redelijk met de sausjes..
    Geen toetje gehad.. Wels tokbrood met kruidenboter..

Morgen naar de dierentuin, en we nemen zoveel mogelijk eigen spulletjes mee, scheelt weer wat centjes...

Deze week gene update, ik vertrouw mijn weegschaal nog steed sniet...
    pi_20856931
    Mbt een zeer ernstige kater is mij verteld dat je dan melk moest gaan drinken en erg vet moest eten. Maar goed... dit advies uit de databank van vriendjelief is ook niet goed voor de lijn .

Isabeau: voordat ik al lijnde, had ik eens in het halve jaar last van die kuit hoor... en dan loop ik gelijk een paar dagen mank .

Eigenaardig dat sommige mensen het maar vreemd vinden om gezonde dingen op brood te doen? Aardbeien, banaan, besjes... lekker voor op brood hoor . Binnenkort (of volgend jaar) krijgen we onze eigen bessenboom en ga ik wat aardbeienplantjes in de aarde stoppen. Nou, en dan zullen we gaan smullen (als we de vogels voor zijn) .

knuppelhout: leuk om te horen op je werk dat je bent afgevallen he? Ik krijg dat ook constant te horen.

Dizer! Ik word gewoon vrolijk van je post!
    pi_20860458
    Ik kwam vrijdagmiddag uit de trein en op het perron liep een collega van me. Leuke jongen en helemaal geen type dat complimentjes geeft. Hij direct "Hey, Sas! Wat zie jij er goed uit" Kijk, daar doe je het voor

Dizer, ik word ook al vrolijk zo op de vroege ochtend van je lekker positieve stuk. Vind het leuk om te constateren dat het me echt goed doet als het goed gaat met een ander en dat ik het me aantrek als het minder goed gaat met iemand hier.

Enne, knuppelhout je gaat lekker. Nog een klein stukje voor je vakantiedoel Moet lukken! En anders komt dat wel na de vakantie goed.

En over die krampen in je kuit: ik kreeg er behoorlijk last van toen ik begon met lijnen en ik had er nog nooit eerder last van gehad. Toen ik er hier om vroeg kreeg ik van meer te horen die er last van hadden sinds het lijnen. Kan er echter totaal geen literatuur over vinden, maar ik vermoed nu toch een soort verband. Neemt niet weg dat sommige mensen er altijd al last van hebben gehad natuurlijk

Dit weekend op zich prima doorgekomen. Alleen gisteren teveel snoep en een hand M&M's gehad. Met eten goed opgelet en erg veel sla en dergelijke gegeten. Op de bbq alleen een vis en een stukje kip gehad met een maiskolf (die helaas al kant & klaar in de verpakking zat incl. suiker Veel te zoet....mais is van zichzelf al zoet!) en warme banaan

Vanmorgen op de weegschaal ietsje zwaarder dan zaterdagochtend, dus dat viel me reuze mee
      maandag 26 juli 2004 @ 08:18:03 #224
    99257 Darthirii
    Bitch From Hell
    pi_20860707
    Goeiemorgen allemaal!
    Ik ben weer terug en het weekend was erg leuk . Ik heb wel wat teveel gegeten, gisteren ook ge-bbq't (whoeha, wat een schrijfstijl) en daar ook van de sausjes genomen, maar uiteindelijk vond ik het meevallen wat ik gegeten had. Mijn nieuwe regeltje voor deze week:

Darthirii (1m77) (37,3) was 120 kg, is nu 116,8 kg en wil graag 115 kg wegen -3,8

Whohoo, misschien zit ik volgende week op mijn eerste streefgewicht! Afvallen gaat in het begin altijd zo lekker snel, ik hoop dat ik snel onder de 100 zit, omdat ik denk dat ik dan gemotiveerder ben om er vooral niet meer boven te zitten

Ik moet nu snel naar m'n werk, kom vanavond nog wel even posten!
    pi_20860710
    Stout (1m70) (30.4) was 96 kg, is nu 88.5 kg en wil graag 70 kg wegen -7.5

deze week gestrat en 2 kg eraf !
      maandag 26 juli 2004 @ 09:10:59 #226
    4177 Jojogirl
    Curves in all the right places
    pi_20860995
    * Jojogirl durft eik niet zo goed want ik ben geen succesverhaal hier, maar meldt zich toch maar weer aan.
    September 2002 heb ik me hier ook gemeld toen begon ik op 90 kilo en ben ik afgevallen tot 75 kilo oid.
    Nu weeg ik dus weer 87 kilo....

Vanaf nu ga ik dus weer alles invoeren in de Eetwijzer en meer sporten.
    Eik alweer in een slechte week begonnen want deze week ga ik elke dag naar de Haarlemse Honkbalweek en dat betekent dat ik van 12 tot 12 in een stadion zit en dus niet normaal kan avondeten. Het voordeel is wel dat ik deze week niet hoef te werken en dus 's ochtends lekker kan sporten wat ik nu ook ga doen.

Edit: nog even mijn stats
    Jojogirl (1m72) (29.4) was 87 kg, is nu 87 kg en wil graag 75 kg wegen -0.0
      maandag 26 juli 2004 @ 09:25:30 #227
    1762 YPPY
    Yppiaans
    pi_20861109
    Leuk om je zo positief te zien Dizer! Heb je die foto al? Ben benieuwd. En wat ontzettend knap dat je niks op hebt van de chocoladetaart!

Een hele kilo stoopkind, dat gaat goed.

Je zit al bijna op de 100 kilo knuppelhout. Je gaat vast snel naar de vakantie de grens over van drie naar twee getalletjes voor de komma. Dat is erg leuk!

Fijn dat je een leuke avond hebt gehad teigan. Als je uit eten gaat, is het helemaal moeilijk om op te letten. Je weet vaak ook niet hoe iets is klaargemaakt. Wat ik zelf altijd doe, is minder nemen dan ik twee jaar geleden gedaan zou hebben. Dan zit ik vast nog boven de kcal op een dag, maar uitzonderingen moeten kunnen. Door wel minder te eten, voelde ik me alsnog goed over een avondje uit eten. Ook al heb je dan ‘te veel’ op.

Gaaf dat zelfs zo’n collega het al zegt Isabeau. Vooral als hij dat normaal gesproken niet doet. Dat is wel het ultieme bewijs dat het goed gaat.

Al bijna op je eerste streefgewicht Darthirii, dat gaat ook al zo goed. Heb je een soort van beloning voor jezelf bedacht als je dat streefgewicht hebt gehaald?

Wat heb je gedaan stout? Het gaat wel goed, al bijna een bmi onder de 30.

Jojo! Je bent terug! De reden is natuurlijk niet leuk, maar wel leuk om je weer voorbij te zien komen. Ga je ook mee naar de Efteling meet?

Mijn weekend zal ik maar snel weer vergeten. Zaterdag barbecue bij mijn moeder. Ik had gevraagd of ze voor wat gezonds wilde zorgen, maar wat er was viel flink tegen. Als idee had ik champignons, paprika, mais oid geopperd, maar dat was er allemaal niet. Nu heb ik vooral kipfilet op en de bak met vruchtjes geplunderd. Maar wel nog een hamburger en een worstje gegeten. Het toetje (cornetto) heb ik maar overgeslagen, dat vind ik nu toch niet meer lekker.
    Gisteren zouden we thuis zijn, maar ineens besloten we naar de film te gaan. Nog wel een geluk dat vriendje veel m&m’s op heeft, zodat er voor mij minder over bleef. De vrienden de meegingen bleven bij ons eten. Daar hadden we niet op gerekend, dus maar Chinees gehaald. Doordat het zo laat werd, kon ik niet meer gaan hardlopen. Dat doe ik nu maar vanavond.
    *OUD heilige*
    pi_20861361
    Welkom terug Jojogirl! Volgens mij vroeg iedere oldbie-dieeter zich inmiddels wel af waar jij was gebleven! Ik vind het hartstikke knap dat je je weer "durft" aan te melden, de kilo's vliegen er vast weer zo af

Mijn weekend is niet zo geweldig verlopen, zaterdag o.a. friet, 2 x ijs, popcorn op en zondag steengrill, ijs, merci-chocolaatjes enz. enz. De schade: een pond zwaarder dan vrijdag. Maar goed, dat gaat er wel weer af. Ik baal daar altijd zo van, dat als ik twee keer wat minder oplet (maar nog steeds minder eet dan vroeger) ik weer meteen een pond zwaarder ben

Deze week ga ik nog even heel goed mijn best doen.
    Zaterdag ga ik voor 22 dagen op vakantie (rondreis door Oost-Turkije) en ga ik even lekker wat minder bezig zijn met eten, maar gewoon lekker genieten van de vakantie. Ik hoop een beetje gelijk te blijven, maar vind het ook niet erg als er na de vakantie wat aanzit. Dat gaat er daarna dan gewoon weer met een sneltreinvaart af
    pi_20861697
    En voor mij was het vandaag weer weegdag. -0,4 deze week in totaal ben ik nu 11,2 kwijt.
    Heb een drukke week gehad met werken. Dat betekent ook veel achter de computer zitten. Dus minder bewegen. Na twee vakantie weken met 2,4 en 1,2 kg eraf is het logisch dat het nu wat minder is. Ik ben wel blij dat er wat af is, want daar heb ik toch mijn best voor gedaan.
    pi_20862585
    Leuk dat je er weer bent Jojogirl! Is helaas de reden ietsje minder leuk, maar je kan het zien als een leermomentje (wat een jeukterm) om te kijken hoe het mis ging en of je daar van kan leren zodat je er in de toekomst niet weer intrapt. Enig idee waar het door komt dat je weer zo bent aangekomen? Vervallen in oude eetgewoontes of kon het je niet veel meer schelen of iets anders?

Bij mij was het altijd het aloude "het kan me ook niets meer schelen en eet gewoon weer alles waar ik maar zin in heb (incl. veel Ben & Jerry's en M & M's )"

Vandaag flesje water vergeten mee te nemen naar het ziekenhuis. Zit nu helemaal op te drogen achter de pc. Enige kraan in de buurt is in de wc en daar wil ik niet steeds naar toe wandelen met een plastic bekertje. Daarbij vind ik wc-kraan-water altijd zo eh...vies. Is toch hetzelfde water wat overal uit de kraan komt en tòch zit er aan water uit een toiletkraan een vies bijsmaakje. Zou dat psychisch zijn?
      maandag 26 juli 2004 @ 11:09:36 #231
    2742 Bolletje...
    Dare to be different
    pi_20862657
    Zo ik ben er ook weer even, ik heb mijn eerste week werken erop zitten, en ik ben helemaal kapot. Bij het idee dat ik morgen alweer moet werken..pffff
    Wat valt dat tegen zeg, na 5 jaar kantoor werk, sta ik nu ineens 8 uur per dag, en ik heb ongelovelijke pijn aan mijn voeten. Nou ja aan de onderkant dus, de bal van mijn voet en mijn hiel. En t wordt niet minder, ik stond bijna te janken van de pijn. Iemand enig idee wat ik hier tegen kan doen Maargoed, ik denk dat het wel positief is voor de weegschaal op den duur, dus ik moet volhouden!!
    doei
      maandag 26 juli 2004 @ 11:17:01 #232
    4177 Jojogirl
    pi_20862786
    Jullie zijn lief!

* Jojogirl heeft een hele tijd rond de 75,76 kilo gehangen, maar door stress op m'n werk (totaal niet functionerende collega) en doordat ik het verder ook vrij druk had had ik weinig energie om nog te gaan sporten en ook te weinig tijd om te letten op wat ik at. En op een gegeven moment had ik zoiets van nou boeit het ook niet meer...
      maandag 26 juli 2004 @ 11:28:33 #233
    57577 stoopkind
    Oh grow up!
    pi_20863034
    quote:
    Op maandag 26 juli 2004 11:09 schreef Bolletje... het volgende:
    Zo ik ben er ook weer even, ik heb mijn eerste week werken erop zitten, en ik ben helemaal kapot. Bij het idee dat ik morgen alweer moet werken..pffff
    Wat valt dat tegen zeg, na 5 jaar kantoor werk, sta ik nu ineens 8 uur per dag, en ik heb ongelovelijke pijn aan mijn voeten. Nou ja aan de onderkant dus, de bal van mijn voet en mijn hiel. En t wordt niet minder, ik stond bijna te janken van de pijn. Iemand enig idee wat ik hier tegen kan doen Maargoed, ik denk dat het wel positief is voor de weegschaal op den duur, dus ik moet volhouden!!
    Na een tijdje ben je eraan gewend en doen je voeten niet meer zo'n pijn. Maar dat eerste begin is idd behoorlijk afzien. Als je niet veel hoeft te lopen, ga bijv. wiebelen. Continu staan is pijnlijker dan lopen o.i.d. Als ik niks te doen heb ga ik ook lopen, of, als ik achter de kassa sta, beetje dansen

Je moet wel goede schoenen dragen die goed passen en een beetje vering in de zool hebben. Je moet niet het gevoel hebben dat je voeten zijn ingesnoerd aan de zijkant, met houte plankjes aan de onderkant.
    Verder na het werk je voeten rust gunnen. Ik neem zelf 1 á 2x per week een lekker voetenbadje. Hou ook eeltknobbels, blaren en teennagels goed in de gaten.
    Wees maar lekker ontzettend lief voor je voeten.
      maandag 26 juli 2004 @ 11:38:54 #234
    4177 Jojogirl
    pi_20863324
    Ow nog ff over de Efteling-meeting... wanneer is die? Want dat kan ik in dat topic zo gauw even niet vinden. Als het tussen de 1e en de 12e is kan ik niet want dan zit ik op Kreta.
      maandag 26 juli 2004 @ 11:43:47 #235
    57577 stoopkind
    Oh grow up!
    pi_20863445
    quote:
    Op maandag 26 juli 2004 11:17 schreef Jojogirl het volgende:
    Jullie zijn lief!

* jojogirl heeft een hele tijd rond de 75,76 kilo gehangen, maar door stress op m'n werk (totaal niet functionerende collega) en doordat ik het verder ook vrij druk had had ik weinig energie om nog te gaan sporten en ook te weinig tijd om te letten op wat ik at. En op een gegeven moment had ik zoiets van nou boeit het ook niet meer...
    Ik was in maart ook al 86 kg. Toen dacht ik: "he, dit gaat goed, als ik zo doorga met dit patroon blijf ik wel afvallen, dus ik hoef niet meer te wegen." Nou, een paar maanden was ik weer iets van 90, en door de verhuizing uiteindelijk 92. Ongemerkt ging ik steeds meer eten, waardoor ik aankwam. En omdat ik me niet meer woog merkte ik dat niet en ging ik gewoon door met veel eten.
    Ik weeg nog wel minder dan vorig jaar juni (97kg) en daardoor had ik zoiets van: "Ik begin gewoon weer met afvallen" En daar ben ik dus 3 weken geleden mee begonnen

We maken gewoon een herstart En deze keer gaat het lukken
      maandag 26 juli 2004 @ 11:44:49 #236
    20330 knuppelhout
    ouwe dibbes
    pi_20863466
    maandag-weegdag:
    Knuppelhout (1m89) (28.7) was 114 kg, weegt nu 102.6 kg en wil graag wegen <100 kg -11.4

onsje minder dan gister, maar dat komt van het hardlopen vanmorgen. Toch: het is nog maar 2 1/2 kilo naar mijn streefgewicht (maar tegen die tijd verzin ik wel weer een lager streefgewicht)

[ Bericht 0% gewijzigd door knuppelhout op 26-07-2004 11:54:13 (ik ben een centimeter groter dan ik dacht) ]
      maandag 26 juli 2004 @ 11:45:33 #237
    57577 stoopkind
    Oh grow up!
    pi_20863478
    quote:
    Op maandag 26 juli 2004 11:38 schreef Jojogirl het volgende:
    Ow nog ff over de Efteling-meeting... wanneer is die? Want dat kan ik in dat topic zo gauw even niet vinden. Als het tussen de 1e en de 12e is kan ik niet want dan zit ik op Kreta.
    Jammer. De meeting is namelijk de 11de
      maandag 26 juli 2004 @ 11:48:31 #238
    4177 Jojogirl
    pi_20863569
    quote:
    Op maandag 26 juli 2004 11:43 schreef stoopkind het volgende:

We maken gewoon een herstart En deze keer gaat het lukken
    Helemaal mee eens

Jammer dat de meet de 11e is inderdaad, maar er komt vast nog wel eens een meet.
      maandag 26 juli 2004 @ 11:51:01 #239
    1762 YPPY
    Yppiaans
    pi_20863634
    Het is wel 11 september, dus niet in augustus al.

Het gaat echt wennen Bolletje, zorg wel dat je fijne schoenen aan hebt, dat scheelt al de helft en probeer wat te bewegen. Kleine stukjes lopen tussendoor, dat scheelt ook wat.
    *OUD heilige*
      maandag 26 juli 2004 @ 11:54:27 #240
    57577 stoopkind
    Oh grow up!
    pi_20863708
    quote:
    Op maandag 26 juli 2004 11:51 schreef YPPY het volgende:
    Het is wel 11 september, dus niet in augustus al.
    Ow ja, die maand zit er ook nog tussen

Kan je dan wel, jojogirl?
    pi_20864594
    Weegmoment:

Cutie (1.87) (29.91) was 106.5, is nu 104.6 en wil graag 75 kg wegen -1.9

JAAAAAAAAAAAAAA! Bijna twee kilo er af!
    Ben echt zo trots op mezelf! 't is voor mij de eerste keer dat ik lijn, en ik had nooit verwacht meteen bijna 2 kilo af te vallen!!!
    Heb me van maandag t/m vrijdag heel netjes gedragen, maar het weekend een stuk minder!
    MacDonalds, Chinees, Patat met 2 kaassoufflé's als avondeten
    Maar lekker dat het was,hihi!
    Vandaag ga ik weer streng verder. Wel ga ik 2 keer uit eten deze week, maar ook daar zal ik verantwoord proberen te eten!
    Ik ben echt zo blij met mezelf, hihi
      maandag 26 juli 2004 @ 12:57:01 #242
    4177 Jojogirl
    pi_20864981
    quote:
    Op maandag 26 juli 2004 11:54 schreef stoopkind het volgende:

[..]

Ow ja, die maand zit er ook nog tussen

Kan je dan wel, jojogirl?
    Nee, want ik had het ook over september. De maand stond nl. al wel in het meetingtopic, alleen de datum niet.
      maandag 26 juli 2004 @ 14:14:22 #243
    2742 Bolletje...
    Dare to be different
    pi_20866803
    Ja ik heb al van die enige Birkenstocks sandalen, ze zien er niet uit, maar is erg goed voor de voetjes
    En t vriendje geeft al voetmassage's als ik thuis kom, voetenbadje is ook goed idee.
    Pfff ik hoop maar dat het deze week minder wordt, ik moet aan het eind van de dag echt ander werk gaan doen, zittend, anders red ik het niet..misschien komt het ook wel omdat ik nu wat zwaarder ben, mijn voetjes hebben heel wat meer te tillen he

Gelukkig heb ik geen eeltknobbels en blaren etc. stoopkind maar laat ik dit maar even afkloppen, want wat niet is....
    doei
    pi_20867421
    @bolletje,

Ik heb ook last van die "hiel"plekken. 't schijnt te maken te hebben met een te zware belasting van je hielbot. Je kan er via een orthopeed (schrijf ik dat goed?) speciale inleg zooltjes te kunnen krijgen. Kost best wel veel geld ook al wordt dit vergoed.

Het ergste vind ik nog niet overdag maar 's nachts als ik naar de wc moet. Alsof ik op punaises loop. Maar als ik dan eenmaal loop dan verminderd het wel iets totdat ik 's avonds weer een tijdje op de bank zit en denk ach een lekker bakkie en dan opsta au, au. Klinkt bekend?
      maandag 26 juli 2004 @ 14:54:42 #245
    2742 Bolletje...
    Dare to be different
    pi_20867810
    Mouse Ik vind tot nu toe overdag het ergste, hele erge stekende pijn aan de onderkant van mijn voeten. Sácht hoef ik nooit te plassne maar ik herken je gevoel wel, als ik 's ochtends mijn bed uit stap, en idd als ik een tijdje heb gezeten.

Ik zal eens informeren naar die zooltjes, ik zit nl nog in mijn proefperiode op t werk, en t is zo lullig als je dan elke keer moet gaan zitten

Maargoed dames, hoe is het met t afvallen?
    doei
    pi_20868123
    weer ff een vraagje,, zijn mexicaantjes (ronde cips achtige chips , zonder vet) wel een "goed"tussendoortje?

en nog iets, als ik met fitnessen 1000 calorieen verbrand, zijn die dan ook echt verbrand? of kan je niet meer als een bepaald aantal calorieen in een bepaalde tijd verbranden,

Dus als ik 1000 calorieen eet en 1200 calorieen verbrand val ik af?

"dus dan leef je eigenlijk van je vet"

en nooogg iets , ik wil een beetje afvallen maar geen spieren verbranden.
    hoe doe ik dat? hoe voorkom ik dat, ik ben nu met krachttraining ook bezig, het moet ook niet zijn dat ik dan alles voor niks doe.
      maandag 26 juli 2004 @ 15:08:40 #247
    6915 Faithy
    Kutwijf.
    pi_20868164
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2004 14:32 schreef Riann het volgende:
    P pssst we hebben gezoent maar goed. Hij was overheerlijk. En we hebben mean girls gekeken in de bios. Echt een leuke film.
    de zoen of de milkshake

oh, en ik heb daar ook last van sinds ik lijn, kramp/bal in mn kuit
    Doei.
    pi_20868713
    Dat was ik me ook aan het bedenken Faithy. Ik heb maar bedacht dat de milkshake was die overheerlijk was .

Welkom Jojogirl! En deze herstart zal vast zeker lukken .

Isabeau: ik vul mijn flesje water ook altijd op het toilet bij als ik op mijn werk ben. Ik proef er geen "toilet"smaakje aan hoor... maar het kan ook aan mij liggen .

Mijn weekend heb ik besteed aan het dak (laten) maken en es de boel schoonmaken. Zaterdag kwam mijn schoonvader langs en die is eens de dakpannen gaan inspecteren of ze nog goed waren. Dat werd dus uiteindelijk gesjouw voor mij van dakpannen van zolder naar beneden...
    Het avondeten was wat minder gezond: toen zijn de heren naar de snackbar geweest en heb ik een patatje genomen... Gisteren dus de boel opgeruimd (moet ook eens gebeuren ) en gebarbecued. We hebben zo'n electrische dus dan kan je ook binnen BBQ als het buiten regent (valt best mee met de luchtjes). Ik heb voor mezelf maar veel soorten groenten, champs enzo gehaald .

Bolletje: ik heb een nieuwe strategie van stal qua afvallen gehaald . Eind van de week mag ik weer wegen dus ik wacht af Mijn lichaam was vorige week nog aan het protesteren maar nu begint het de boel te accepteren geloof ik (ah! Misschien daarom dus ook kramp in mijn kuit ! ).

River-X: als je niet je spieren wilt "opeten" wordt aangeraden om 1200 kcal op een dag te eten. Hoe dat zit met sporten zou ik niet weten. Ik zou ook zeggen dat de caloriën die je verbrand er af moet trekken.
    Of mexicaantjes verstandig zijn om te eten, weet ik niet (ik heb ze nooit in huis). Kijk op het pak wat er staat en/of vul de eet- en beweegwijzer van overgewicht.nl eens in...

Zo maar es een stukje fietsen want is ook zo'n mooi weer!

Wie verzorgt de update van deze week eigenlijk? Het is weekend geweest..
    pi_20869913
    quote:
    Op maandag 26 juli 2004 15:31 schreef Pandorah het volgende:

Wie verzorgt de update van deze week eigenlijk? Het is weekend geweest..
    Miss_Dynastie is aan de beurt

Ik heb net een lekker stuk gefietst van huis-stad-winkelcentrum-huis, zo'n 8 km in totaal. En weer veel te veel spullen gekocht, maar dat is bij mij standaard (dat vervelende salaris ook elke maand... )
      maandag 26 juli 2004 @ 16:29:04 #250
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_20870135
    Bedankt mensen voor de leuke reacties!!
    Ik ben gewoon nog steeds vrolijk

Nou mijn moeder had dus vandaag een dagje voor ons geplanned met allemaal dingetjes. We zijn net weer terug van boodschappen doen, tuincentrums bezoeken en voor het eerst in mijn leven bij de Lidl geweest. Het is gewoon een Aldi

Maar ze had dus zogenaamd een verassing voor me. Dus ik extra vrolijk, want ik ben gek op verassingen!!! Zegt ze, ik ben zo terug. Komt ze aan met twee zakken vol met McDonalds eten
    Tjah, nu kon ik niet meer stoppen. Gegeten dat ik heb!!! Jammie!! En ik vind het niet eens erg!! Echt niet. Ze heeft wel aan me gedacht en heeft dus een lekkere salade voor me gehaald, met nuggies, cola LIGHT en een mcChicken. GEEN Patat!!! Ze denkt toch nog een beetje na. Ach jah, heb de hele dag maar twee sneetjes brood op. Ik heb mijn calorieen voor de dag al op en ik stop dus met eten. Misschien stax nog een bakje magere yoghurt en meer niet. Vanavond lekker sporten om de mac weg te werken!!

Mensen ik voel me nog steeds goed! Ik ben vrolijk, en geloof me, vraag dat maar aan mijn baas en mijn vrienden, dat komt weinig voor
    pi_20870371
    komt ernstige hoofdpijn trouwens bekend voor, als je van een ongezond dieet naar een gezond dieet gaat?
      maandag 26 juli 2004 @ 16:47:36 #252
    4177 Jojogirl
    pi_20870522
    * Jojogirl heeft wel eens gehoord dat je hoofdpijn kan krijgen als je veel gifstoffen in je bloed hebt. En als je afvalt komt alles wat in je vetcellen zat vrij en gifstoffen worden ook in je vetcellen opgeslagen. Dus dat zou het kunnen zijn.
    Misschien dat extra veel water drinken helpt. Dan worden de gifstoffen sneller afgevoerd.
    pi_20870782
    Hoofdpijn heb ik alleen als ik te weinig drink. Wellicht meer drinken?
      maandag 26 juli 2004 @ 17:29:10 #254
    20330 knuppelhout
    ouwe dibbes
    pi_20871477
    ben vanmorgen wezen hardlopen, heb nu al de hele dag koppijn!
    lekkere beloning voor je goede inzet is dat dan... maarja ach, toen ik 12 kilo zwaarder was kreeg ik kniepijn na t hardlopen
      maandag 26 juli 2004 @ 20:03:41 #255
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_20874478
    Sanne (1m43) (28.8) was 73 kg, weegt nu 58,9 kg wil graag 48 kg wegen -14,1 kg

Drie ons eraf in de afgelopen week. Tis niet veel, maar het is er in ieder geval af ipv erbij.
    Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
    I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
      maandag 26 juli 2004 @ 23:52:20 #256
    99257 Darthirii
    Bitch From Hell
    pi_20879990
    Yppy Nee ik heb nog geen beloning bedacht, wil mezelf wel wat leuks doen, dus nog even over nadenken . Misschien een nieuwe parfum ofzow

Dizer Blij dat je weer vrolijk bent! En een keertje maccen moet kunnen hoor .

Ik duikel snel m'n bed in, moe moe!
    pi_20881539
    Wanneer komt de update Miss_D want ik moet deze week
      † In Memoriam † dinsdag 27 juli 2004 @ 09:55:43 #258
    43556 miss_dynastie
    pi_20883671
    quote:
    Op dinsdag 27 juli 2004 01:10 schreef Riann het volgende:
    Wanneer komt de update Miss_D want ik moet deze week
    oepsie... miss_d leefde nog in week 29, geloof ik
    Ik ga het gelijk even doen
      † In Memoriam † dinsdag 27 juli 2004 @ 10:09:12 #259
    43556 miss_dynastie
    pi_20883839
    Update week 30
    Darthirii (1m77) (37,3) was 120 kg, is nu 116,8 kg en wil graag 115 kg wegen -3,8
    Knuppelhout (1m89) (28.7) was 114 kg, weegt nu 102.6 kg en wil graag wegen <100 kg -11.4
    Riann (1m72) (27,5) was 102 kg, is nu 81,5 kg en wil graag 70 kg wegen -20,5 kg en 90cm

Het roulatielijstje:

Mouse, ik zie je wel steeds je gewicht posten, maar je staat niet in het lijstje (ook niet in de OP, dus ook niet voordat het werd opgeschoond). Wil je erin? Zo ja, post dan even je gegevens in een regeltje zoals hierboven

[ Bericht 0% gewijzigd door Isabeau op 28-07-2004 20:23:51 ]
    pi_20884778
    Dames en heren, met z'n allen zijn we meer dan 300 kilo afgevallen!
    hihi
    Echt goed!
      † In Memoriam † dinsdag 27 juli 2004 @ 11:10:09 #261
    43556 miss_dynastie
    pi_20884851
    Welkom terug Jojo

Ik ga samen met de kat naar de tuin verkassen. In bikini. In bikini?? Ja, ik heb een bikini gevonden in maat 44 en die past!! Niet dat ik me er op dit moment mee in het openbaar zou begeven, maar toch
      dinsdag 27 juli 2004 @ 12:13:22 #262
    20330 knuppelhout
    ouwe dibbes
    pi_20886069
    bagger, na 2 goede dagen ineens weer een kleine kilo erbij (in 1 dag), daar klopt dus nix van.
    naja, motivatie om deze week weer eens goed mn best te doen!
    pi_20887652
    [offtopic]
    Knuppelhout,ik zag je vraag over een full-time baan omgeving Rotterdam.. Heb je al eens aan callcentre werk gedacht? In principe wel onder je niveau, maar je kan er iig mee beginnen tot je iets anders hebt gevonden? Of iets dergelijks natuurlijk he
    [/offtopic]
      dinsdag 27 juli 2004 @ 14:24:39 #264
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_20888619
    quote:
    Op dinsdag 27 juli 2004 10:09 schreef miss_dynastie het volgende:
    Update week 30

Het roulatielijstje:

Mouse, ik zie je wel steeds je gewicht posten, maar je staat niet in het lijstje (ook niet in de OP, dus ook niet voordat het werd opgeschoond). Wil je erin? Zo ja, post dan even je gegevens in een regeltje zoals hierboven
    Hey
    Das niet mijn goede meting, ik had een andere meting doorgegeven. Zie quote hieronder
    quote:
    Op zondag 25 juli 2004 12:08 schreef Dizer het volgende:
    Nieuwe lijn, niet echt veel vooruitgang, maar na een wilde week aan bier ben ik nog blij dat ik niet ben aangekomen!!

Dizer (1m89) (25.8) was 93.1 kg, is nu 92,0 kg en wil graag 80-85 wegen -1,1
      dinsdag 27 juli 2004 @ 14:26:29 #265
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_20888648
    Nou lekker, weeg ik de hele week 92 kilo. En ik maar tegen mijzelf roepen 1x in de week wegen, was ik er vandaag toch nog op de weegschaal gegaan, weeg ik 91,5. Ik bergijp er niks van, en dat terwijl ik al een ontbijt en een lunch op heb

Doe ik iets verkeerd?
      dinsdag 27 juli 2004 @ 14:33:44 #266
    20330 knuppelhout
    ouwe dibbes
    pi_20888786
    quote:
    Op dinsdag 27 juli 2004 13:37 schreef Cutie het volgende:
    [offtopic]
    Knuppelhout,ik zag je vraag over een full-time baan omgeving Rotterdam.. Heb je al eens aan callcentre werk gedacht? In principe wel onder je niveau, maar je kan er iig mee beginnen tot je iets anders hebt gevonden? Of iets dergelijks natuurlijk he
    [/offtopic]
    thx voor je reactie. heb al eens in n callcentre gewerkt, en dat lag me eigenlijk niet zo. Ik heb er zelf ook een hekel aan als mensen mij lastigvallen, zelfde als die mensen in de stad die iedere week 5x aan je vragen of je lid wil worden van de stichting voor zielige kindertjes en doodgeknuppelde zeehondjes. Werk dat wel goed verdient, maar niks voor mij. (ben al lid van 9 van de 10 stichtingen, daar niet van)

maarre: ik blijf zoeken naar n geschikt baantje.
    pi_20889673
    quote:
    Op dinsdag 27 juli 2004 10:09 schreef miss_dynastie het volgende:
    Ik hou jullie liever op deze manier op de hoogte van mijn vooruitgang.
    pi_20891716
    Okay miss D

Ik ben vandaag bij iemand anders van herbalife geweest. We gaan het anders aan pakken. Ik deed toch heel wat dingentjes verkeerd. Ook zei mijn eerdere distrubeteur van herbalife er niks van.
    Ze komt me morgen meten en wegen en zo gaan we het elke week doen. En dan moet het weer vooruit gaan. En ik heb er ook alle vertrouwen in.

Nog een tip voor iedereen. Lauw of gewoon kraan water is beter dan water koud uit de koelkast drinken. Want dan neemt het niet zoveel vet mee. Net als met een pan vet waar je vlees in gebraden hebt. Moet je het verschil zien of je er ijskoud water in gooit of lauw water in gooit.

Misschien kan isabeau hier over iets vinden
      dinsdag 27 juli 2004 @ 17:19:59 #269
    20330 knuppelhout
    ouwe dibbes
    pi_20892370
    ik heb juist wel eens gehoord dat koud water meer energie kost om op te warmen, lijkt me eigenlijk logisch. Volgens mij neem water niet meer vet mee naar binnen (door de darmen heen) als het een andere temp heeft. Dat gaat namelijk dmv heel andere processen : osmose voor water (kost geen energie) en actief transport voor vet icm vitamine D, wat WEL energie kost. Hoe koud het water is doet er dan niet meer toe, omdat die systemen niets met elkaar te maken hebben.
    Verder: de vet-opname vindt plaats in de dunne darm, en tegen de tijd dat water daar is aangekomen via de slokdarm, maag en duodenum, is het allang opgewarmd.

Maargoed, misschien mis ik hier iets essentieels in.
    Just my 2 cents
    pi_20893011
    Er zit helemaal geen vet in water. Of bedoel je dat je met water vet zou verbranden ofzo

IJskoud water is het beste omdat je daarmee nog wat calorieën verbrandt zoals hierboven ook gezegd. Stel je daar overigens niet al te veel bij voor, maar alle beetjes helpen, niet waar.
    BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
      dinsdag 27 juli 2004 @ 17:52:59 #271
    20330 knuppelhout
    ouwe dibbes
    pi_20893057
    psies, net zoiets als bleekselderij eten: kost meer energie dan erin zit.
    Helemaal omdat het zo ontzettend goor is dat je er hele atletische bekken van gaat trekken!

Ik kan me verder nog voorstellen dat koud water je maag doet samentrekken -> past er minder eten in
    pi_20894455
    quote:
    Op dinsdag 27 juli 2004 17:50 schreef Kaensterle het volgende:
    Er zit helemaal geen vet in water. Of bedoel je dat je met water vet zou verbranden ofzo

IJskoud water is het beste omdat je daarmee nog wat calorieën verbrandt zoals hierboven ook gezegd. Stel je daar overigens niet al te veel bij voor, maar alle beetjes helpen, niet waar.
    In lauw warm water lost het vet eerder op. Vet lost in lauw warm water eerder op als in ijskoud water is ijskoudwater word het hard.
    pi_20894745
    heej allemaal,

ik durf het haast niet te posten, maar hier gaat het dus niet goed..
    Vandaag teveel aan het snoepen geweest..
    Maar ik ben wel maatregelen aan het nemen om me weer beter te gaan voelen, dus nu zal het ook vast wel de goede kant weer uitgaan..

Ik lees nog wel mee hoor, en wens iedereen bij wie het wel goed gaat suc6 en voor de mensen bij wie het wat mindern gaat: een dikke knuffel
      dinsdag 27 juli 2004 @ 20:09:09 #274
    20330 knuppelhout
    ouwe dibbes
    pi_20895326
    quote:
    Op dinsdag 27 juli 2004 19:25 schreef Riann het volgende:

[..]

In lauw warm water lost het vet eerder op. Vet lost in lauw warm water eerder op als in ijskoud water is ijskoudwater word het hard.
    vet lost niet op in water, onafhankelijk van de temp. En als dat wel zo zou zijn, zou dat vanwege de andere opnamesystemen die ik eerder noemde geen effect hebben, simpelweg omdat vet anders dan water wordt opgenomen.
      dinsdag 27 juli 2004 @ 20:10:28 #275
    20330 knuppelhout
    ouwe dibbes
    pi_20895359
    quote:
    Op dinsdag 27 juli 2004 19:40 schreef teigan het volgende:
    heej allemaal,

Vandaag teveel aan het snoepen geweest..
    Maar ik ben wel maatregelen aan het nemen om me weer beter te gaan voelen, dus nu zal het ook vast wel de goede kant weer uitgaan..

Ik lees nog wel mee hoor, en wens iedereen bij wie het wel goed gaat suc6 en voor de mensen bij wie het wat mindern gaat: een dikke knuffel
    rot voor je zeg, ik hoop dat die maatregelen n beetje helpen. in ieder geval: succes!
    pi_20895422
    quote:
    Op dinsdag 27 juli 2004 20:09 schreef knuppelhout het volgende:

[..]

vet lost niet op in water, onafhankelijk van de temp. En als dat wel zo zou zijn, zou dat vanwege de andere opnamesystemen die ik eerder noemde geen effect hebben, simpelweg omdat vet anders dan water wordt opgenomen.
    Tuurlijk lost dat wel op Water lost toch ook in vet op
    pi_20895569
    Dat water moet het vet afvoeren. Hoe lauwer het water is hoe beter het vet mee gaat.
      dinsdag 27 juli 2004 @ 20:31:32 #278
    20330 knuppelhout
    ouwe dibbes
    pi_20895850
    vet in water kan hooguit n emulsie worden, oplossen doet het echt niet.
    vandaar dat in heel veel sauspoedertjes en toetjes een E-nummer met als functie 'emulgator' zit, om te voorkomen dat de emulsie in 2 helfte overgaat. Dat zou ervoor zorgen dat een vinaigrette niet na 1 minuut in een helft azijn en een helft olie overgaat.
    pi_20896052
    maar er zit dan ook genoeg Emulgator in je lichaam
    pi_20897371
    *vraagt zich opeens wat af*

zijn er ook nog ergens foto's te zien van de meet in Den Haag? Er waren dacht ik nog wel wat foto's gemaakt nl..
      † In Memoriam † dinsdag 27 juli 2004 @ 22:00:35 #281
    43556 miss_dynastie
    pi_20898070
    quote:
    Op dinsdag 27 juli 2004 19:40 schreef teigan het volgende:
    Meis, je mag hier altijd posten, ook als het minder gaat
    pi_20898173
    Mannekino (1m84) (30,7) was 112 kg, is nu 104 kg en wil graag 85 kg wegen -8

Even een update, afgelopen 4 dagen erg druk gehad met werk weinig kunnen fietsen, tot mijn verbazing ben ik toch één kilo afgevallen. Ik heb er vandaag wel weer 30 km opzitten op de racefiets en ik zit in week 4 nu van mijn dieet.
      dinsdag 27 juli 2004 @ 22:20:42 #283
    20330 knuppelhout
    ouwe dibbes
    pi_20898544
    quote:
    Op dinsdag 27 juli 2004 20:39 schreef Riann het volgende:
    maar er zit dan ook genoeg Emulgator in je lichaam
    hihi

in je lichaam zitten chylomicronen en LDL,HDL en nog wat soorten cholesterol-partikels om je vetstoffen te vervoeren. maar goed, dat gaat wat te diep.
    pi_20898570
    quote:
    Op dinsdag 27 juli 2004 17:19 schreef knuppelhout het volgende:
    ik heb juist wel eens gehoord dat koud water meer energie kost om op te warmen, lijkt me eigenlijk logisch. Volgens mij neem water niet meer vet mee naar binnen (door de darmen heen) als het een andere temp heeft. Dat gaat namelijk dmv heel andere processen : osmose voor water (kost geen energie) en actief transport voor vet icm vitamine D, wat WEL energie kost. Hoe koud het water is doet er dan niet meer toe, omdat die systemen niets met elkaar te maken hebben.
    Verder: de vet-opname vindt plaats in de dunne darm, en tegen de tijd dat water daar is aangekomen via de slokdarm, maag en duodenum, is het allang opgewarmd.

Maargoed, misschien mis ik hier iets essentieels in.
    Just my 2 cents
    Nee hoor, dit klopt. Koud water kost meer energie dan lauw water en over vet meenemen....eh...zo werkt je spijsvertering niet, Riann
    pi_20899680
    hmmmz was weer te makkelijk gedacht van mij
    pi_20899783
    Teigan: als het even tegenzit, juist posten! Want dan kunnen we je door de moeilijke momenten eventueel heenslepen .

En ik heb eigenlijk geen flauw idee of er foto's van de Haagse dieetclubmeeting zijn gemaakt en/of wie ze heeft gemaakt . Dus: wáár zijn de foto's (en wie heeft ze?)??

knuppelhout: daarom is het dus belangrijk om maar één keer in de week te wegen. Je lichaam is namelijk grillig en je kan dus zo een dag erop 1 a 1,5 kilo meer wegen!

Weee, ik pas mijn lange wikkelrok na 5 jaar weer! Nu nog kwestie van aandurven trekken, want die kuiten van mij .. (Weet ik gelijk ook wat ik toen woog )

Weet iemand trouwens ook wat in Spaanse maaltijdcrackers zit (die zelfs de muizen op mijn werk lekker vinden )? Mijn collega was ze laatst aan het eten en ik vroeg me af wat er nou in zat. Op het pak staat het niet en ik kan het nergens op een voedingsite vinden. Maar goed, als het niet op het pak staat, dan vermoed ik het ergste...

En in de discussie over lauw/koud water en vet ga ik mij niet in wagen... wat Isabeau en knuppelhout zeggen, klinkt mij erg aannemelijk in de oren .

[ Bericht 10% gewijzigd door Pandorah op 27-07-2004 23:35:55 (typo + fotovraag) ]
      dinsdag 27 juli 2004 @ 23:14:10 #287
    20330 knuppelhout
    ouwe dibbes
    pi_20899794
    alleen al al dat gedenk van ons scheelt al weer bergen energie.
    pi_20899857
    quote:
    Op dinsdag 27 juli 2004 23:14 schreef knuppelhout het volgende:
    alleen al al dat gedenk van ons scheelt al weer bergen energie.
    Haha idd Maar ik ga daarom nu ook maar eens eerder slapen als normaal. Normaal ga ik tegenwoordig pas tussen half 2 en half 3 ongeveer slapen. Ik heb toch vakantie maar nu ga ik dr phil afkijken en dan lekker slapen Tot morgen en weltruste
    pi_20905889
    Goeiemorgen allemaal!

Ik heb gisteren toch een ontdekking gedaan! De lekkerste kauwgom die ik ooit geproefd heb, nl. de sportlife Red Cinnamon. Ik zag 'm liggen bij de kruidvat en heb omdat ie er zo lekker uit zag één pakje gekocht. Maar hij is dus écht heel lekker. Smaakt een beetje naar de fireballs die in mijn basisschooltijd te koop waren
    Vandaag dus nog maar negen pakjes erbij gehaald (nou ja, dat was niet helemaal de bedoeling, ik haalde er 5 bij de jamin en kwam daarna opeens de 4-verpakking bij de AH tegen, dus heb ik er nu 9 ). Heb ik iig voldoende voor de vakantie

Verder gaat het lijnen hier niet zo fantastisch, maar mijn doelstelling is ook niet om tijdens de vakantie af te vallen. Gelijk blijven lukt nu aardig Vanavond ga ik naar The Lion King in Scheveningen en over drie dagen dus al op vakantie!

Teigan: Ik hoop dat je snel weer uit je dipje komt!
    Voor de rest: Veel succes deze verdere week, ik reageer vrijdag nog even en ben daarna dus ruim drie weken niet in dit topic te vinden
    pi_20906793
    Dan moet ik die kauwgom ook maar eens proberen, Fannetje

En Riann, om even terug te komen op jou en dat je fout bezig zou zijn....ik begrijp dat eerlijk gezegd niet die uitspraak. Kijk eens naar wat je al kwijt bent aan gewicht! Je bent hardstikke succesvol! En volgens mij val je nog steeds af en als je even stilstaat is dat ook niet erg, toch? Dat overkomt ons allemaal op een bepaald punt. Wat deed je in godsnaam fout dan? en als dat is gezegd door dezelfde persoon als van het water-vet-verhaaltje waar niets van klopt dan trek ik het sterk in twijfel of je wel verkeerd bezig bent/was...
    pi_20906871
    idd, -20.5 kilo is echt heel veel!
    pi_20907273
    Goede middag,

@Riann... je bent echt ontzettend veel kwijtgeraakt dus ik ben het compleet met Isabeau eens, hoe kan je dan verkeerd bezig zijn

Ik heb me gisteren gewogen en ben tot de conclusie gekomen dat er niks bij is... zit nog ongeveer op hetzelfde gewicht... tjah het scheelt 50 gram maarjah daar kijken we maar even niet naar ... Ben er wel blij mee aangezien ik van het weekend 2 x een halve pizza heb gegeten, bbq, mac (incl big mac oooooh wat was dat lekker) enuhm tjah veel drank... dus ben er heel blij mee ... Deze week maar even goed me best doen heb vrijdag wel bqq en marchmellows maar een paar kan geen kwaad
    pi_20907589
    Ik ben wel al ontzettend veel kwijt geraakt. Alleen ik sta al een half jaar stil of te schommelen. En dat hoort niet. En waar ik eerst mijn spullen haalde die deed er echt niks aan. Ik mengde het in vla wat ik niet moet doen. 1 keer in een melk product 1 keer in een ander product. Mijn motivatie was een beetje weg aan het zakken. Nu heb ik weer heel veel motivatie daar zorgt zij wel voor. Elke week doen hun meten en wegen. Nu krijg ik superbegleiding. En zo een paar meer dingen.
      woensdag 28 juli 2004 @ 12:24:11 #294
    57577 stoopkind
    Oh grow up!
    pi_20907601
    Ik stond net in de winkel en zag ook die kauwgom, dus heb ook maar zo'n 4-pak meegenomen En ze zijn idd errug lekker, je omschrijving klopt precies. Goede tip

Verder gaat het hier wat minder. Heb erg veel zin in zoet en het gevoel van volzitten krijg ik niet meer. Ik drink soms wel 3 liter water op een dag om van het honger gevoel af te komen. Pff, waarom wil mijn lijf niet meewerken?
    Ik had net naast die kauwgom ook chocola gehaald, maar die zit nog in de tas. Het halen is voor nu al genoeg. Hopelijk blijft dat zo, maar betwijfel het.
    pi_20908186
    ik heb de laatste dagen weer n dip. weeg een kilo meer dan mn laatste update.
    Probleem is dat mw knuppelhout hertentamens heeft, en dan verdient ze wel wat lekkers vindik (plus dat haar bmi nu 19.7 is, dus ze mag wel een kilootje aankomen van mij).
    Gevolg is dat we voor haar chips kopen. daar wil ik niet aan toegeven, maar dan neem ik iets magers, bijv. japanse mix of zoute stengels. HElaas vreet ik zo'n zak van die japanse mix in 1 avond bijna leeg. Dan heb ik bijmekaar toch nog veelsteveel gesnoept.

naja, de vakantie komt eraan,misschien kan ik daarna weer motivatie vinden.

nu is de motivatie n beetje weg: mn scriptie is al 3 weken bijna-af, maar ik kan me er niet toe zetten om dat laatste stukje af te maken. bah.
      woensdag 28 juli 2004 @ 13:13:10 #296
    1762 YPPY
    Yppiaans
    pi_20908546
    Knuppelhout, koop chips die zij lekker vindt maar jij niet. Die is er vast! Doe ik ook altijd en dat werkt perfect. Je kunt ook voor een gezond alternatief voor jezelf zorgen.
    *OUD heilige*
    pi_20908719
    WATERMELOEN AARDBEITJES KERSEN KIWI
    pi_20908731
    t probleem is niet dat ik van haar chips ga eten, maar dat ik een gezonder alternatief voor mezelf in huis haal waar ik dan teveel van eet.
      † In Memoriam † woensdag 28 juli 2004 @ 13:23:37 #299
    43556 miss_dynastie
    pi_20908737
    Riann, misschien vind je het een brutale vraag, maar ik ben benieuwd wat Herbalife (inclusief die begeleiding) kost.
    pi_20908739
    zijn de suikers in een meloen (galia) niet slecht?

en heeft er iemand al lite bier op van amstel geloof ik?
      † In Memoriam † woensdag 28 juli 2004 @ 13:24:09 #301
    43556 miss_dynastie
    pi_20908753
    quote:
    Op woensdag 28 juli 2004 13:23 schreef knuppelhout het volgende:
    t probleem is niet dat ik van haar chips ga eten, maar dat ik een gezonder alternatief voor mezelf in huis haal waar ik dan teveel van eet.
    Misschien fruit of groente als alternatief halen in plaats van nootjes?

Link naar het nieuwe deel: Fok!dieetclub deel 51
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')