Maar dat was nou mijn probleem. Heb vandaag over ontbijt en lunch verdeeld 1 pakje slankie van 100g opgemaakt. Had ik niet moeten doen denk ik.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:17 schreef Pandorah het volgende:
Dizer: je doet geen 100 gram slankie op een boterham. Vermoedelijk iets van 15 gram wat dus 20 kcal is. Dat is dus netjes als je weet dat appelstroop (ook mager) voor 35 kcal telt als je dat op brood doet...
als je de simpelste pizza neemt (in ieder geval zonder vlees en niet te veel kaas) valt het wel mee. Gewoon niet te veel opeten!quote:Op dinsdag 13 juli 2004 23:42 schreef Dizer het volgende:
[..]
Maar dat was nou mijn probleem. Heb vandaag over ontbijt en lunch verdeeld 1 pakje slankie van 100g opgemaakt. Had ik niet moeten doen denk ik.
Heb dus over ontbijt en lunch in totaal denk ik iets van 6 a 8 sneetjes bruin brood met in totaal 1 pakje slankie, een paar plakjes chorizo 1 kom magere yoghurt en 1 appel en 2 liter water. Volgende keer moet ik denk ik wat minderen met brood en slankie. En chorizo helemaal niet eten.
Of ben ik nu te streng bezig?
Morgen beloofd een leuke dag te worden. Ik ga met mijn beste vriend Amsterdam in en dat wordt wel meestal Junkfood als luch en als avondeten. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik denk dat ik hem kan overhalen om als lunch bij de McDonalds te gaan eten (salade) en als avondeten bij een italiaans restaurant. Alhoewel bij dat italiaanse restaurant wil ik altijd aan de pizza... Pizza is erg vet. Iemand een tip van wat ik wel moet eten? Misschien is gegrilde kip met champigons beter. Oooh het is zo moeilijk.
Vandaag had ik als avondeten het vlees weggehaald. Mijn moeder vond dat niet leuk maar ik vind het gewoon niet lekker. Dus heb meer sla gegeten. Was lekker
Zucht.... misschien begin ik ooit als ik geld en tijd genoeg heb een winkel met gezond voedsel en hippe kleding voor dikke mensen voor een normale prijs zodat ze er ook tijdens het lijnen leuk uit zienquote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:17 schreef Pandorah het volgende:
(waarom moet gezond nou duurder zijn)…
Nee, en eindelijk voel ik me ook niet verplicht om het op te eten. Beter een vuilniszak dan mezelf als afvalemmer gebruikenquote:miss_d: het is inderdaad zonde om eten weg te gooien maar het is helemaal wat dat jij eten in je maag gesplitst krijgt waar je helemaal niet om hebt gevraagd. Zo zijn mijn ouders dus ook: wel zeuren dat iemand te dik is, maar als je komt moet je wel gebak eten want dat is toch o zo gezellig. En als je het eten niet aan iemand kwijt kan, helaas, dan kan je het beste voor je zelf het maar weggooien…
Nee hoor, dat is netjes. Pandorah heeft het over 15 gram per boterham, jij over 100 gram per 6-8 boterhammen, dat is goed, je hebt er niet teveel opgedaan. Of je teveel brood eet kan ik niet beoordelen, daar zul je zelf een evenwicht in moeten vindenquote:Op dinsdag 13 juli 2004 23:42 schreef Dizer het volgende:
[..]
Maar dat was nou mijn probleem. Heb vandaag over ontbijt en lunch verdeeld 1 pakje slankie van 100g opgemaakt. Had ik niet moeten doen denk ik.
Heb dus over ontbijt en lunch in totaal denk ik iets van 6 a 8 sneetjes bruin brood met in totaal 1 pakje slankie, een paar plakjes chorizo 1 kom magere yoghurt en 1 appel en 2 liter water. Volgende keer moet ik denk ik wat minderen met brood en slankie. En chorizo helemaal niet eten.
Of ben ik nu te streng bezig?
Misschien moet je gewoon lekker genieten van je dagje uitquote:Morgen beloofd een leuke dag te worden. Ik ga met mijn beste vriend Amsterdam in en dat wordt wel meestal Junkfood als luch en als avondeten. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik denk dat ik hem kan overhalen om als lunch bij de McDonalds te gaan eten (salade) en als avondeten bij een italiaans restaurant. Alhoewel bij dat italiaanse restaurant wil ik altijd aan de pizza... Pizza is erg vet. Iemand een tip van wat ik wel moet eten? Misschien is gegrilde kip met champigons beter. Oooh het is zo moeilijk.
Jeetje wat knut. Uit eigen ervaring kan ik alleen maar zeggen hou vol blijf zeggen. Ik wil niet. Misschien moet je je vrienden eens uitleggen waarom jij wilt afvallen. Ja niet alleen van Ik wil afvallen, maar de redenen waarom. Wellicht als ze dat weten dat ze je dan wel steunen.quote:Op woensdag 14 juli 2004 21:42 schreef Dizer het volgende:
Het is alleen zo moeilijk met afvallen, ik heb weinig tijd voor sporten en naast jullie hier op fok is er NIEMAND en dan ook echt NIEMAND om mijn heen die mij ondersteunt erin! Ik ben niet gezellig als ik geen biertje mee drink, ik moet maar taart eten want dat doe je op een verjaardag. Waarom eet ik geen stukje kaas op zaterdag, daar ben je toch zo gek op? Je moet chocola eten, heb het speciaal voor jouw in huis gehaald! Je moet dit je moet dat, je bent absoluut niet dik, het past bij...ik vind ik vind ik zie...NIEMAND denkt van wat vind die jongen zelf nou? Niemand ziet dat ik ongelukkig ben daarin en dat ik zelf wil veranderen. Het is gewoon moeilijk als niemand je helpt! Ik sta er helemaal alleen voor!
Ik volg dr. Phil op de voet.quote:Op donderdag 15 juli 2004 10:18 schreef Mouse het volgende:
En wie heeft er gisteravond dr. Phil gezien met de weight loss challenge?
Ik denk dat het juist niet een methode is waarbij je je af kunt vragen hoe lang je het vol kunt houden. Hij deelt immers geen menu's uit, maar richt zich volledig op de psychologie achter het eten en diëten.quote:Wat vinden jullie van zijn ideeen?
Klinkt wel aardig maar ook hiervan vind ik de vraag hoe lang kan je het volhouden?
Die interne stem wijzigen, jezelf realiseren wat je triggers zijn, hoe daarmee omgaan, je doelen voor ogen houden.quote:Op donderdag 15 juli 2004 13:26 schreef Claudia_x het volgende:
De laatste aflevering was heel interessant, omdat het ging over je inwendige stemmetje, wat je jezelf allemaal aanpraat, en het verschil tussen realiteit en perceptie (jouw realiteit). Hij sloeg m.i. de spijker op z'n kop. Van mensen die succesvol aan het afvallen zijn, hoor je ook vaak als je ze vraagt naar hun formule: "Ik weet het niet, de knop ging op een gegeven moment gewoon om." Voortdurend bezig zijn met hoe zwaar de verleidingen zijn en hoe zwak jij bent - dat houd je zeker niet lang vol. En het is ontzettend moeilijk om eens te zondigen en jezelf niet als een mislukkeling te zien. Isabeau postte hier pas ook een interessant artikel over.
Dan trek je als zoveel anderen hier de verkeerde conclusie. Maar ik heb geen behoefte om me hier helemaal te gaan nuanceren. Tuurlijk zijn er gevallen waarbij het echt niet wil lukken. Maar kom a.u.b. niet aanzetten dat iedereen hier met zulke problemen kampt. Voor het gros van de mensen is het wél een kwestie van te laks zijn als het gaat om diëten. Gisteren heb ik ook voor de eerste keer even ‘gezondigd’ tijdens een bioscoop tripje, echter heb ik daar geen problemen mee omdat het tot nu toe gewoon goed gaat.quote:Op donderdag 15 juli 2004 10:34 schreef Malchevia het volgende:
Hallo allemaal, ik ben dr weer. Heb een hoop moeten lezen, maar gelukkig is het geloof ik wat minder hard gegaan dan normaal...
Ik wil wel graag wat zeggen tegen Mannekino (geloof ik):
Ik sport vier a vijf keer in de week, eet nooit meer dan 1500 kalorien per dag (behalve op zaterdag, dan kan ik uitgebreid koken) en loop aan alle, maar dan ook alle veleidingen voorbij. En ik hang al weken en weken op hetzelfde gewicht. Er gaat geen grammetje vanaf. Dit is al twee maanden zo! Ik boek gewoonweg geen resultaat. En dan kan ik hier lekker vermelden hoe kut ik dat wel niet vind en dat ik me ellendig voel. En dan krijg ik steun! Ik hoop voor jou dat je niet net als ik stil komt te hangen, of dat er iets vervelends gebeurd, want dan ben jij lui en sloom geweest concludeer ik uit je verhaal.
Yup... op zich zijn zijn ideeën wel aardig, ik zit erover te denken om zijn boek aan te schaffen.quote:Op donderdag 15 juli 2004 10:18 schreef Mouse het volgende:
En wie heeft er gisteravond dr. Phil gezien met de weight loss challenge?
Wat vinden jullie van zijn ideeen?
Klinkt wel aardig maar ook hiervan vind ik de vraag hoe lang kan je het volhouden?
Wat erg, sterktequote:Op donderdag 15 juli 2004 12:48 schreef teigan het volgende:
Verder even weinig, mijn opa is gisteren overleden, dus ik heb maandag een begravenis...
Dat vind ik erg jammerquote:Op donderdag 15 juli 2004 13:12 schreef Funnie het volgende:
Ik ga wel duidelijk minder posten, want ik heb hier geen zin aan.
Kom je dan niet onder de 1200 KCal?quote:Op donderdag 15 juli 2004 13:53 schreef Riann het volgende:
Ik had me een tijdje niet gewogen want ik was er dus bang voor dat ik zwaarder was geworden. En idd een kilo. Ik wil nu smorgens herbalife blijven gebruiken smiddags lunchen met fruit en groente bijv een bakje geraspe komkommer met er doorheen kleine stukjes tomaat en augurk dat is denk ik best lekker. En goed blijven drinken en bewegenwe blijven door gaan
zucht...
Lees het dan niet. Je bent niet verplicht te lezen en je bent niet verplicht te posten. Je gaat keihard op iemand in van wie je de achtergronden niet kent, je jaagt zelfs mensen weg, ben je nu blij?quote:Op donderdag 15 juli 2004 15:23 schreef Mannekino het volgende:
Waar ik mij aan stoor hier is als persoon x weer komt vermelden dat hij of zij een zak chips of pizza heeft opgegeten en zich vervolgens helemaal zielig voelt.
Niet helemaal onbegrijpelijk, vind je zelf van wel? Het is gewoon KUT KUT KUT als je zo hard je best doet en een of ander ventje je ff komt zeggen dat je een luie en lakse dikzak bent! Een waarschuwing heb je inderdaad gehad, maar ik heb je je excuses nog niet zien maken, misschien zouden die in deze situatie niet geheel ongepast zijn! Ik denk dat niemand het echt leuk vindt om op een hatelijke manier met elkaar om te gaan (zeker niet in dit topic!), maar je hebt een hoop mensen, waaronder mij, echt enorm gekwetst. Je hebt geen flauw idee wat sommigen van ons hebben meegemaakt, echt niet, en je kunt ons niet samenvatten met 'laks, lui en dikzak', Ik pas er althans voor om zo aangeduid te worden.quote:En ga even medelijden met jezelf hebben ofzo Funnie, triest gedoe om nog weer te gaan naschoppen als ik al een waarschuwing heb gekregen.
Had weinig zin eigenlijk om te posten, was alleen even aan het lezen om op de hoogte te blijven maar moest toch toen ik dit las even wat posten.quote:Op donderdag 15 juli 2004 12:48 schreef teigan het volgende:
Verder even weinig, mijn opa is gisteren overleden, dus ik heb maandag een begravenis...
Phil is vrij direct hoor... af en toe zegt hij dingen zo direct dat ik er nog een puntje aan kan zuigenquote:Op donderdag 15 juli 2004 16:11 schreef Riannuh het volgende:
Even nog over Dr. Phil... ik kijk veel Dr. Phil.. ik vind hem gewoon leuk en stoer enzo.. hij is zo lekker eerlijk.. maar niet op een beledigende manier zoals sommige mensen
O my god... wat ben jij erg zeg. Dat jij hier zin in hebt om hier te komen posten en te lezen. Jij weet het toch allemaal zo goed en jij hebt nooit een dipje. WAT KOM JIJ HIER DOEN????quote:Op donderdag 15 juli 2004 15:23 schreef Mannekino het volgende:
[..]
Dan trek je als zoveel anderen hier de verkeerde conclusie. Maar ik heb geen behoefte om me hier helemaal te gaan nuanceren. Tuurlijk zijn er gevallen waarbij het echt niet wil lukken. Maar kom a.u.b. niet aanzetten dat iedereen hier met zulke problemen kampt. Voor het gros van de mensen is het wél een kwestie van te laks zijn als het gaat om diëten. Gisteren heb ik ook voor de eerste keer even ‘gezondigd’ tijdens een bioscoop tripje, echter heb ik daar geen problemen mee omdat het tot nu toe gewoon goed gaat.
Waar ik mij aan stoor hier is als persoon x weer komt vermelden dat hij of zij een zak chips of pizza heeft opgegeten en zich vervolgens helemaal zielig voelt. Het enige wat die persoon wil horen is een soort bevestiging dat het o.k. is en dat hij of zij helemaal niet zielig is. Tja als ik dat soort onzin lees dan gaan echt al mijn bullshit detectors af. Als jij lekker een vette hap wilt eten doe dat dan, maar kom dan vervolgens niet hier roepen dat je een mislukking bent. En dit heb ik al eerder gezegd, met een dergelijk reactie dwing je andere mensen tot ‘medelijden’ waarbij het gedrag weer wordt goedgepraat, want niemand is zo asociaal om te bevestigen dat iemand een mislukking is.
En ik zal ook echt niet ontkennen dat ik geen negatieve momenten mee zal maken, maar het gaat mij om de manier waarmee je daarmee om gaat.
En ga even medelijden met jezelf hebben ofzo Funnie, triest gedoe om nog weer te gaan naschoppen als ik al een waarschuwing heb gekregen.
Anderen de les lezen.quote:Op donderdag 15 juli 2004 16:55 schreef Riann het volgende:
[..]
O my god... wat ben jij erg zeg. Dat jij hier zin in hebt om hier te komen posten en te lezen. Jij weet het toch allemaal zo goed en jij hebt nooit een dipje. WAT KOM JIJ HIER DOEN????
Chill out, het enige waar jullie mee bezig zijn is een persoonlijke kruistocht voeren tegen mij. Misschien moet je eens goed lezen wat ik zeg. Ik geef toch aan dat er uitzonderingen zijn, mensen waarbij het simpelweg niet wil lukken. Ik heb het hier altijd gehad over mensen die last hebben van overgewicht op de manier waarop ik daar last van heb, en als die mensen zichzelf zielig blijven vinden dan lukt het inderdaad ook niet. Ik heb het ook niet gemakkelijk gehad met mijn overgewicht de afgelopen tijd, maar ik ga niet anderen hiervoor de schuld geven of zielig zitten doen.quote:Op donderdag 15 juli 2004 16:55 schreef Riann het volgende:
[..]
O my god... wat ben jij erg zeg. Dat jij hier zin in hebt om hier te komen posten en te lezen. Jij weet het toch allemaal zo goed en jij hebt nooit een dipje. WAT KOM JIJ HIER DOEN????
jammer dat ik jouw posts niet kan editten hequote:Op donderdag 15 juli 2004 17:28 schreef Mannekino het volgende:
En miss_dynastie, er is een edit-knop hoef je niet 6 keer achterelkaar te reageren.
Fijn, dankjewel voor deze fantastische woordenquote:Op donderdag 15 juli 2004 17:13 schreef DJ-Maurits het volgende:
Het is zó simpel...
Niet doen lieverdquote:Op donderdag 15 juli 2004 17:09 schreef Bolletje... het volgende:
Ik word hier zoooo kwaad van![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ikzelf heb boulimia (gehad). Als ik het goed begrepen heb, heb je bij binge en boulimia allebei vreetbuien, maar probeer je bij binge je voedsel niet meer te lozen (toch?)... ikzelf heb het onder controle nu (al ben ik me er zeer van bewust dat het zomaar om kan slaan), ik heb dat zonder hulp moeten doen helaas... ik hoop dat de psych je op een goede manier kan begeleidenquote:Op donderdag 15 juli 2004 17:35 schreef Bolletje... het volgende:
Ik heb het hier nog niet eerder vertelt, maar ik weet sinds een maand of wat dat ik binge heb.
en dat lijnen voor mij dus nog een stukje moelijker is, het gaat met vlagen goed, maar ik heb erg veel last van enorme vreetbuien, dwangmatig,
en dan ook echt alles eten wat ik tegen kom.
Neej klopt, ik loos het niet, maar verder is het vrijwel hetzelfde, volgens mijn ( intake) psych dan.quote:Op donderdag 15 juli 2004 17:43 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ikzelf heb boulimia (gehad). Als ik het goed begrepen heb, heb je bij binge en boulimia allebei vreetbuien, maar probeer je bij binge je voedsel niet meer te lozen (toch?)... ikzelf heb het onder controle nu (al ben ik me er zeer van bewust dat het zomaar om kan slaan), ik heb dat zonder hulp moeten doen helaas... ik hoop dat de psych je op een goede manier kan begeleiden
Een maand is best langquote:Op donderdag 15 juli 2004 17:47 schreef Bolletje... het volgende:
[..]
Neej klopt, ik loos het niet, maar verder is het vrijwel hetzelfde, volgens mijn ( intake) psych dan.
Ik sta nu op de wachtlijst bij de psych, helaas, kan nog wel een maand duren voor mijn 1e behandeling is.
Tja en dan is het al 4 a 5 maanden geleden dat ik mijn 1e intake gesprek hadquote:Op donderdag 15 juli 2004 17:49 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Een maand is best lang
Ik heb in het moderatietopic verzocht om een centraal bashtopic op dikke mensen, dan hoeft het hier tenminste niet te gebeuren
Zit je bij het Riagg?quote:Op donderdag 15 juli 2004 17:55 schreef Bolletje... het volgende:
[..]
Tja en dan is het al 4 a 5 maanden geleden dat ik mijn 1e intake gesprek had
Pfff niet te geloven he, en t wordt er in zo'n tussentijd echt niet beter op natuurlijk, maarja.
Kijk, ik wil echt mijn eigen aandeel hierin niet ontkennen hoor, ik ben echt niet dik geworden door naar eten te kijken of zo. Maar op deze manier is er niet eens ruimte voor discussiequote:Hahaha ja goed idee, laat ze daar maar zeiken, dan hoeven wij dat niet te lezen
Het is zo jammer dat het gezien wordt als bashen... Dat is dus gewoon serieus niet de bedoeling. Om voor de "Dr. Phil" liefhebbers ook duidelijk te zijn: Het gaat erom dat je uiteindelijk voor jezelf verantwoordelijk bent en dat je het probleem pas kan oplossen op het moment dat je dit realiseert.quote:Op donderdag 15 juli 2004 17:49 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Een maand is best lang
Ik heb in het moderatietopic verzocht om een centraal bashtopic op dikke mensen, dan hoeft het hier tenminste niet te gebeuren
Wat loop jij nou weer te lullen over minder gaan? Het gaat helemaal niet minder met mij, ik heb dat helemaal nooit aangevoerd. Toch word ik niet graag aangeduid als:quote:Op donderdag 15 juli 2004 18:14 schreef 205_Lacoste het volgende:
Ik heb al eens eerder gezegd dat het helemaal niet nodig is om je aangevallen te voelen en het is helemaal onzin om deze 'bashes' aan te voeren als reden dat het minder gaat. Dat is slechts zoeken naar een uitvlucht.
Weer voel JIJ je persoonlijk aangesproken als ik zeg dat het 'minder gaat' met sommige mensen. Het was een algemene constatering. Ik heb helemaal geen zin om namen te noemen want dat doet er verder ook niet toe, maar een aantal mensen die moeten zelfs 'getroost' worden als iemand als DJ-Maurits zoiets zegt...quote:Op donderdag 15 juli 2004 18:18 schreef miss_dynastie het volgende:
Wat loop jij nou weer te lullen over minder gaan? Het gaat helemaal niet minder met mij, ik heb dat helemaal nooit aangevoerd. Toch word ik niet graag aangeduid als:lui laks dikzak gezette achterwerk lui vlees
Als jij dit niet als bashes ziet, prima, maar ik voel me er toch niet prettig bij.
Wat dan wel?quote:Op donderdag 15 juli 2004 18:21 schreef 205_Lacoste het volgende:
En je er minder prettig bij is niet nodig omdat het geen aanval is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |