abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20453321
Welkom in het centrale defensie topic deel 12 al weer

Links naar de vorige delen

Het defensie topic deeltje XI
Defensie part X. Jubileum!
[centraal] Defensie nummer IX
[centraal] Defensie nummer 8
Defensie part VII.
[centraal] Defensie VI
[centraal] Defensie V
Het Defensie topic deeltje 4 alweer
Het Chinese Leger deeltje 3
Het Chinese Leger deeltje 2
Het Chinese Leger

De eerste 3 delen gingen over het Chinese leger, maar we hebben besloten om een centraal topic te maken.

zijn er nog andere topics over dit soort onderwerpen?

jah, en hier komen de links
De Europese legers
Het beste leger ooit?
Wat is de beste tank ter wereld?
Tanks!
De legers van de wereld
Nederland VS Zweden
Nederland VS Zuid-Afrika
Oorlogsverleden Nederland?
Als Duitsland weer Nederland zou binnenvallen
het Nederlandse leger.
Leger afschaffen?
Waar hebben we dat leger voor?
Training van het Nederlandse leger.
Waarom blijft er nou niks van ons leger over?
Structuur leger onderdelen

Maar ik snap al die afkortingen toch niet

Is niet erg Ik denk dat iedereen in dit topic wel is wat tegen komt waar hij/zij nog nooit van gehoord heeft.
Maar oke hier volgen er een paar;

• KL Koninklijke Landmacht
  • KM Koninklijke Marine
  • KLU Koninklijke Luchtmacht
  • KMAR Koninklijke Marechaussee
  • KLPD Korps Landelijke Politie Diensten
  • KCT Korps Commando Troepen
  • LMB/LuMob/Lumbl Lucht Mobiele Brigade
  • MinDef Ministerie van Defensie
  • Nato/navo Noord Atlantische Verdrags Organisatie

• AMO Algemene Militaire Opleiding (de basis training)
  • CQB Close Quarter Battle (vechten in kleine ruimtes)
  • MOS military occupation specialty (je specialiteit, scherpschutter, explosieven, arts enzo)
  • AIT advanced individual training (de training van je specaliteit)
  • KMS Koninklijke Militaire School
  • KMA Koninklijke Militaire Academie
  • BT Basic Training
  • Painf Pantser Infanterie.
  • LMBL Luchtmobiele

• SEAL SEa Air Land (Amerikaanse Commando's)
  • USMC United States Marine Corps Of United States Marine Corps officiële site Amerikaanse Mariniers
  • USAF United States Air Force Amerikaanse Luchtmacht

Ik wil een foto posten

Das mooi Hier staat uitgelegd hoe je een plaatje op FOK! krijgt

Kan je wat mooie foto's laten zien?

Tuurlijk kan dat (Allemaal Nederlands materieel)

Patria XA-188 GVV

M109

Leopard2A5

YPR-765 A1 PRI/PRCO-B

Enne welke eenheden doen nou wat eigenlijk?

Gevechtseenheden:
  • Infanterie
  • Pantserinfanterie
  • Luchtmobiele Infanterie
  • Korps Commando Troepen
  • Cavalerie

Gevechtsondersteunende eenheden:
  • Artillerie
  • Genie
  • Verbindingsdienst

Logistieke eenheden:
  • Bevoorrading en Transport
  • Technische Dienst
  • Geneeskundige Dienst
  • Militaire administratie

Waarom verschillen die kogels zo?

Geweren, pistolen, revolvers en noem het maar op ze verschieten allemaal munitie.
    Voor elk doel is wel een ander type munitie te bedenke, hier volgen er een paar.

Een duidelijk stukje over tankmunitie geschreven door Piro kan je hier vinden..

Een duidelijk stukje over geweermunitie geschreven door Piro kan je hier vinden..

Heb jullie nog wat leuke links?
    Uiteraard hebben we die ( De links van alle krijgsmacht onderdelen staan boven aan.)

• Site over de opleiding van de KCT
  • Site met foto's van Krijgsmacht onderdelen van heel veel landen, ook foto's in Irak
  • Site met militair nieuws
  • Militare foto's
  • Foto's uit Afghanistan
  • Site met informatie over conflicten

• Topic over Nederlandse militairen in Irak
  • Site over Nederlandse militairen in Irak
  • Forum over de Nederlandse strijdkrachten
  • Nog een forum over de Nederlandse strijdkrachten

• Amerikaanse marine
  • United States Marine Corps
  • Amerikaanse Luchtmacht
  • Amerikaanse Landmacht

• The Art of War
  • Chinesegevechtstraining

• Site over de Chinese defensie
  • Site over de Russische defensie
  • Je beste vriend

Wie heeft dit allemaal in elkaar gezet?

• Piro
  • N_I_
  • Strijder
  • icecreamfarmer_NL
  • sp3c
  • Wuder
  • VAK
  • SHERMAN

De .txt file van de OP is hier te vinden
  • Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
    Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
      woensdag 7 juli 2004 @ 00:45:33 #2
    34488 Piro
    Eikichi Onizuka
    pi_20453964
    quote:
    jij bent echt te triest voor woorden
    ongelofelijk, sommige mensen hebben moeite met leren en hebben andere kwaliteiten. Triest figuur dat je bent, je moet es weten wat die lui allemaal moeten doen om die barret te krijgen. Dat er dan 1 zwart schaap tussen zit kan gebeuren.
    Maar op jou kots ik echt
    Gelukkig veeg ik mijn hol af met je mening of het had me wat kunnen schelen knulletje. :').

Rotte appels heb je overal, hoor je mij ook niet zeggen dat leger X of Y ze niet heeft.
    Maar een deel van die rotte appels kun je buiten houden door ook eisen aan je personeel te stellen.
    Wat boeit het mij dat sommige mensen andere kwaliteiten hebben?
    Als je personeel te achterlijk is of over onvoldoende doorzettingsvermogen beschikt om minstens een MAVO diploma te halen horen ze óók niet in een leger, maar bij de plantsoenendienst.

Het leger is niet voor iedereen, en zeker niet voor degenen die met de basisschool komen aanhobbelen.
    Onderzoek wijst niet voor niks uit dat dit soort gedrag samenhangt met het hoogst genoten onderwijs en de omgeving waarin je opgroeit.

[ Bericht 4% gewijzigd door Piro op 07-07-2004 01:47:59 ]
    Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
      woensdag 7 juli 2004 @ 00:46:37 #3
    34488 Piro
    Eikichi Onizuka
    pi_20453992
    quote:
    Volgens mij ben jij prima geschikt voor het Amerikaanse leger.
    Bedankt voor het compliment, ik ben namelijk niet van plan te zakken voor de medische opleiding.
    Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
      woensdag 7 juli 2004 @ 00:48:08 #4
    34488 Piro
    Eikichi Onizuka
    pi_20454036
    Trouwens. @ CeeJee: Wat zijn die vijf 'uitsteeksels' ( beter kan ik ze niet beschrijven ) net boven de waterlijn? Om het water efficient te laten wegstromen ofzo?
      woensdag 7 juli 2004 @ 01:14:47 #5
    34488 Piro
    Eikichi Onizuka
    pi_20454557
    quote:
    The Army's first study of the mental health of troops who fought in Iraq found that about one in eight reported symptoms of post-traumatic stress disorder.

The survey also showed that less than half of those with problems sought help, mostly out of fear of being stigmatized or hurting their careers.

The survey of Army and Marine combat units was conducted a few months after their return from Iraq or Afghanistan last year. Most studies of past wars' effects on mental health were done years later, making it difficult to compare the latest results with those from the Vietnam or Persian Gulf wars, said Dr. Charles W. Hoge, one of the researchers at the Walter Reed Army Institute of Research.

Of particular concern, he said, is that troops with problems are not seeking care.

"The most important thing we can do for service members who have been in combat is to help them understand that the earlier that they get help when they need it, the better off they'll be," Hoge said.

The study is published in Thursday's New England Journal of Medicine.

Once called shell shock or combat fatigue, post-traumatic stress disorder can develop after witnessing or experiencing a traumatic event. Symptoms include flashbacks, nightmares, feelings of detachment, irritability, trouble concentrating and sleeplessness.

Dr. Matthew J. Friedman, executive director of the Department of Veterans Affairs' National Center for Post-Traumatic Stress Disorder, said it is remarkable to have the study's results available while there are still troops in Iraq and Afghanistan. But he said he believes the estimates are conservative and it may be too early to determine the extent of mental problems.

"I'm not an alarmist, but I think this is a serious problem. It may be worse just because of the nature of the war," he said, citing extended tours of duty and the change of mission from liberation to occupation.

In the study of 6,201 service members, the researchers surveyed four different groups: Army brigades before they went to Iraq, after six months in Afghanistan and after eight months in Iraq; and Marine battalions after six months in Iraq.

The soldiers and Marines filled out anonymous questionnaires asking about their mental health, their use of mental health services and their combat experience. The returning troops took the survey three to four months after coming home.

Only active-duty combat troops were questioned.

Symptoms of major depression, anxiety or post-traumatic stress disorder were reported by 16 percent to 17 percent of those who served in Iraq, 11 percent of those who were in Afghanistan and 9 percent questioned before they left.

The differences were greatest for post-traumatic stress disorder with about twice as many with PTSD after Iraq (12 percent) than Afghanistan (6 percent). Before deployment, the rate was 5 percent, about the same as the general U.S. population.

The troops in Iraq saw more combat, including firefights and attacks, than those in Afghanistan. The Iraq units took part in the early fighting of the war.

Studies done years after the Vietnam and Persian Gulf wars showed the rate of post-traumatic stress disorder at the time was 15 percent for Vietnam veterans and 2 percent to 10 percent for Gulf War veterans, the researchers reported.

In the latest study, only 38 percent to 40 percent of those who indicated mental health disorders were interested in getting help, and 23 to 40 percent reported seeing someone for help. They cited concerns about how they would be seen by peers and potential damage to their careers.

The study points up the need to "reduce the barriers and make it more likely for people to come in and get the help that they need," Hoge said.

In an editorial in the journal, Friedman said members of the military are skeptical that a decision to seek counseling can remain confidential. The study's participants "apparently were afraid to seek assistance for fear that a scarlet P would doom their careers."
    Lager aantal dan ik had verwacht eerlijk gezegd.
    Als mijn herinneringen me niet bedriegen was het ten tijde van Vietnam veel erger...
    Met de toename van de intensiteit van conflicten leek het me dat de problemen ook toe zouden nemen.
    Tot zover die mythe.
    pi_20455024
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2004 00:45 schreef Piro het volgende:

[..]

Gelukkig veeg ik mijn hol af met je mening of het had me wat kunnen schelen knulletje. .
    iedereen ff lachen nu.
    quote:
    Rotte appels heb je overal, hoor je mij ook niet zeggen dat leger X of Y ze niet heeft.
    Maar een deel van die rotte appels kun je buiten houden door ook eisen aan je personeel te stellen.
    Wat boeit het mij dat sommige mensen andere kwaliteiten hebben?
    Ik geloof niet dat ik jou vroeg of het je wat boeit ofniet?
    quote:
    Als je personeel te achterlijk is of over onvoldoende doorzettingsvermogen beschikt om minstens een MAVO diploma te halen horen ze óók niet in een leger, maar bij de plantsoenendienst.
    baahhaahha
    quote:
    Het leger is niet voor iedereen, en zeker niet voor degenen die met de basisschool komen aanhobbelen.
    Onderzoek wijst niet voor niks uit dat dit soort gedrag samenhangt met de omgeving waarin je opgroeit.
    maar goed, probeer jij maar eens zo'n opleiding af te maken van het KCT, dan praten we wel verder over hoe knap jij wel niet bent in je bolletje. En voordat je dat gegaan hebt, lijkt het me verstandig dat jij gewoon je mond houdt over zaken waar je de ballen vanaf weet, 'Knulletje'
    *BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
      woensdag 7 juli 2004 @ 02:19:35 #7
    34488 Piro
    Eikichi Onizuka
    pi_20455531
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2004 01:41 schreef Vampz het volgende:

[..]

iedereen ff lachen nu.
    [..]

Ik geloof niet dat ik jou vroeg of het je wat boeit ofniet?
    Nee, moet dat dan?
    quote:
    [..]

baahhaahha :')
    .
    Waarheid komt hard aan he. Knuffel nodig?
    quote:
    [..]

maar goed, probeer jij maar eens zo'n opleiding af te maken van het KCT, dan praten we wel verder over hoe knap jij wel niet bent in je bolletje. En voordat je dat gegaan hebt, lijkt het me verstandig dat jij gewoon je mond houdt over zaken waar je de ballen vanaf weet, 'Knulletje'
    Blabla, veel gekwebbel maar weinig wol.
    Als het KCT oh zo pittig is dan stellen ze de eisen er ook wel naar, denk je niet?
    Waar stond die baret ook alweer voor?
    Onder andere doorzettingsvermogen. En als iemand die die baret wil dragen over onvoldoende doorzettingsvermogen beschikt om zijn middelbare school af te maken dan heb ik er weinig vertrouwen in dat zo iemand over voldoende vermogen beschikt om de taak uit te voeren en het team te beschermen als het erop aankomt.
    Het zijn namelijk wel de levens van jou en je onderdeel waar je over praat, en die levens vertrouw ik niet toe aan mensen die niet eens genoeg pit tonen om een opleiding af te maken.

Militair zijn is namelijk net een trapje hoger dan de middelbare school.
    Waarom zou ik in hemelsnaam een opleiding willen afmaken waar Nederlandse VBO dropouts nog in kunnen meekomen?

Ik zoek wel niveau op, dan weet ik dat de mensen die mijn rug dekken zodat ik ze kan verzorgen als ze worden neergeschoten allemaal op een hoger niveau dan de basisschool kunnen functioneren.

[ Bericht 2% gewijzigd door Piro op 07-07-2004 02:34:35 ]
      woensdag 7 juli 2004 @ 08:30:47 #8
    17274 Wuder
    Wees blij dat je nog leeft!
    pi_20456771
    Jiongens, dit topic gaat echt te sne lvoor mij Jullie posten echt ook gewoon de hele dag door en dat hou ik niet vol

Morgen ga ik voor 4 weken naar China, hopelijk kan ik een paar mooie fotos scoren Ik zie jullie over 4 weken weer.
    Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
    pi_20460071
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2004 02:19 schreef Piro het volgende:

[..]

Nee, moet dat dan?
    [..]

.
    [..]

Als het KCT oh zo pittig is dan stellen ze de eisen er ook wel naar, denk je niet?
    Onder andere doorzettingsvermogen. En als iemand die die baret wil dragen over onvoldoende doorzettingsvermogen beschikt om zijn middelbare school af te maken dan heb ik er weinig vertrouwen in dat zo iemand over voldoende vermogen beschikt om de taak uit te voeren en het team te beschermen als het erop aankomt.
    Het zijn namelijk wel de levens van jou en je onderdeel waar je over praat, en die levens vertrouw ik niet toe aan mensen die niet eens genoeg pit tonen om een opleiding af te maken.

Waarom zou ik in hemelsnaam een opleiding willen afmaken waar Nederlandse VBO dropouts nog in kunnen meekomen?

Ik zoek wel niveau op, dan weet ik dat de mensen die mijn rug dekken zodat ik ze kan verzorgen als ze worden neergeschoten allemaal op een hoger niveau dan de basisschool kunnen functioneren.
    Ok ik zeg nog 1 ding en dan hou ik het voor gezien in deze heerlijke discussie
    Die lui doen allemaal een keuring in amsterdam, als blijkt dat je daar niet je diploma hebt afgemaakt, word je al afgekeurd. Dus er zitten alleen maar mensen in met een diploma (bij het kct dan hé, want daar gaat het immers nu ff over) Verder, als je een echte vent bent, ga je es kijken op www.inhail.com > about me; lees dit eens voor de grap, vooral het verslag van de ECO. Dan weet je wat die kerels moeten ondergaan om dat ding te halen. Hopelijk neem je de moeite dit te lezen want dat weet je ook waarom ik misschien zo een lichtelijk geirriteerd raak
    pi_20460083
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2004 08:30 schreef Wuder het volgende:
    Jiongens, dit topic gaat echt te sne lvoor mij Jullie posten echt ook gewoon de hele dag door en dat hou ik niet vol

Morgen ga ik voor 4 weken naar China, hopelijk kan ik een paar mooie fotos scoren Ik zie jullie over 4 weken weer.
    wat spionage foto`s
    verder goede reis
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
      Moderator woensdag 7 juli 2004 @ 11:44:26 #11
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_20460133
    quote:
    Strijder - dinsdag 6 juli 2004 @ 23:50

Ik dacht eerder aan een Eu-versie van de Tomahawk.
    Komt die er ook nog ?
    zijn dr al, de Fransen hebben bv eigen kruisraketten.

maar voor Nederland is dat te duur, wij houden het imo bij de nieuwe extended range harpoon (vliegt ook met gps).
    Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
      Moderator woensdag 7 juli 2004 @ 11:47:04 #12
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_20460192
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2004 01:14 schreef Piro het volgende:

[..]

Lager aantal dan ik had verwacht eerlijk gezegd.
    Als mijn herinneringen me niet bedriegen was het ten tijde van Vietnam veel erger...
    Met de toename van de intensiteit van conflicten leek het me dat de problemen ook toe zouden nemen.
    Tot zover die mythe.
    de oorlog is nog niet afgelopen, de meeste gevallen komen pas jaren na de daadwerkelijke inzet aan het licht.

is niet meer dan gemiddeld dit, lager nog waarschijnlijk zo'n verschrikkelijke oorlog is het nu ook weer niet krijg ik het gevoel.
      Moderator woensdag 7 juli 2004 @ 11:52:46 #13
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_20460330
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2004 02:19 schreef Piro het volgende:

[..]

Nee, moet dat dan?
    [..]

.
    [..]

korporaal bij het korps commandotroepen heeft havo/vwo nodig en je moet wel degenlijk je school (mavo/vbo) afgemaakt hebben wil je als burger in aanmerking komen voor een functie bij de commando's, je zit nu dingen te verzinnen

dit soort uitwassen kun je niet voorkomen simpelweg door alleen 'slimme' mensen aan te nemen kijk maar naar het jaarlijks aantal doden bij ontgroeningen in universiteiten enzo.
    Sommige mensen kunnen gewoon niet met de macht omgaan die ze krijgen en misbruiken het, anderen kunnen niet voor zichzelf opkomen en worden misbruikt ... that's life.
      woensdag 7 juli 2004 @ 12:18:35 #14
    34488 Piro
    Eikichi Onizuka
    pi_20461012
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2004 11:42 schreef Vampz het volgende:

[..]

Ok ik zeg nog 1 ding en dan hou ik het voor gezien in deze heerlijke discussie
    Die lui doen allemaal een keuring in amsterdam, als blijkt dat je daar niet je diploma hebt afgemaakt, word je al afgekeurd. Dus er zitten alleen maar mensen in met een diploma (bij het kct dan hé, want daar gaat het immers nu ff over) Verder, als je een echte vent bent, ga je es kijken op www.inhail.com > about me; lees dit eens voor de grap, vooral het verslag van de ECO. Dan weet je wat die kerels moeten ondergaan om dat ding te halen. Hopelijk neem je de moeite dit te lezen want dat weet je ook waarom ik misschien zo een lichtelijk geirriteerd raak
    Ik heb het verslag van de ECO gelezen en ik weet ook dat niet iedereen voor zoiets geschikt is, voor het KCT niet en voor een regulier onderdeel niet. .
    Het gaat me vooral ook om de lage eisen die men bij de Nederlandse strijdkrachten stelt voor dit soort functies.
    Dat het KCT pittig neem ik van je aan, ik weet ook dat UDT/SEAL medic niet voor iedereen is weggelegd, en daarom neem ik een aanloop van 1.5 jaar om mezelf fit te krijgen. Maar geen van beide onderdelen is voor de dummies weggelegd en ik zeg/vind gewoon dat voor elke functie in de strijdkrachten niveau vereist is en dat de lat dus best hoger gelegd mag worden.

Overigens ben ik heel goed in de juiste knopjes drukken, daarom was je geirriteerd.
      woensdag 7 juli 2004 @ 12:30:48 #15
    34488 Piro
    Eikichi Onizuka
    pi_20461313
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2004 11:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

korporaal bij het korps commandotroepen heeft havo/vwo nodig en je moet wel degenlijk je school (mavo/vbo) afgemaakt hebben wil je als burger in aanmerking komen voor een functie bij de commando's, je zit nu dingen te verzinnen

dit soort uitwassen kun je niet voorkomen simpelweg door alleen 'slimme' mensen aan te nemen kijk maar naar het jaarlijks aantal doden bij ontgroeningen in universiteiten enzo.
    Sommige mensen kunnen gewoon niet met de macht omgaan die ze krijgen en misbruiken het, anderen kunnen niet voor zichzelf opkomen en worden misbruikt ... that's life.
    Eisen van inhail.com geplukt.
    quote:
    Om te kunnen solliciteren heb je minimaal je MAVO/VBO-C diploma, een goede lichamelijke conditie , je hebt geen bril of contactlenzen en geen hoogte/watervrees. Verder bezit je over een flinke dosis zelfstandigheid, initiatief, creativiteit, verantwoordelijkheid, betrouwbaarheid, doorzettings- en incasseringsvermogen.
    Alleen, shoot me if I'm wrong, kan een reguliere militair niet doorstromen naar deze opleiding?
    Dat betekent dus óók de militairen die krap aan hun basisschool hebben afgemaakt, en daar wringt de schoen. Ik, persoonlijk, vertrouw niemand met mijn leven als die

Ik zeg niet dat je dit soort uitwassen altijd voorkomen kan, maar je kan een hoop tuig buiten houden door de eisen wat strakker te trekken, en gezien de lakse eisen van de strijdkrachten lijkt me dat absoluut geen overbodige luxe.
      Moderator woensdag 7 juli 2004 @ 12:37:17 #16
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_20461488
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2004 12:30 schreef Piro het volgende:

[..]

[..]

Alleen, shoot me if I'm wrong, kan een reguliere militair niet doorstromen naar deze opleiding?
    Dat betekent dus óók de militairen die krap aan hun basisschool hebben afgemaakt, en daar wringt de schoen. Ik, persoonlijk, vertrouw niemand met mijn leven als die
    dat is dus minimale opleiding 'krapaan de basisschool afgemaakt' is dus imo onzin

en voor militairen zelf die doorstromen naar de opleiding is een getuigschrift van je bevelhebbend officier vereist ... daar durf ik wel handen voor in het vuur te steken.

eisen van de site van het korps zelf
    quote:
    Profiel

Leeftijd 18 tot 30 jaar (tijdstip aanvang opleiding)
    Minimale vooropleiding MAVO/VBO-C
    Medisch geschikt
    Sportief en uitdagend
    Geen hoogte-/watervrees
    Geen bril c.q. contactlenzen
    Groot doorzettingsvermogen
    Groot incasseringsvermogen
    Bereid zijn om uitgezonden te worden (VN/NAVO), te werken in teamverband en
    rekening houden met onregelmatige werktijden
    Voor BBT'ers en BOT'ers in werkelijke dienst is tevens een positief advies commandant vereist.

Minicarriere BBT'ers

Aan de functie van co-specops is de rang van korporaal verbonden. Mits aan de functie- en vooropleidingseisen wordt voldaan volgt na ± 1 jaar op functie én na het volgen van een 6-weekse opleiding aan de Koninklijke Militaire School bevordering tot sergeant. Bij vacatures in de functie van BBT-ploegcommandant (luitenant) kunnen sergeanten met minimaal schoolopleidingsniveau HAVO/VWO solliciteren. Na het volgen van de opleiding van enkele maanden aan de Koninklijke Militaire Academie volgt bevordering tot luitenant BBT.
      woensdag 7 juli 2004 @ 13:12:39 #17
    34488 Piro
    Eikichi Onizuka
    pi_20462400
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2004 12:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat is dus minimale opleiding 'krapaan de basisschool afgemaakt' is dus imo onzin

en voor militairen zelf die doorstromen naar de opleiding is een getuigschrift van je bevelhebbend officier vereist ... daar durf ik wel handen voor in het vuur te steken.

eisen van de site van het korps zelf
    [..]
    Ik merk dat ik een zin in mijn post niet heb afgemaakt, krijg je als je net uit je nest komt. .
    Anywho.
    VBO-C is imo niet veel hoger dan de basisschool. . Veel nieuws leer je er namelijk niet.
    Je zegt namelijk dat die eisen 'voor burgers' zijn, betekent dit dat militairen hier niet aan hoeven te voldoen?
    pi_20462555
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2004 12:30 schreef Piro het volgende:

[..]

[..]

Ik zeg niet dat je dit soort uitwassen altijd voorkomen kan, maar je kan een hoop tuig buiten houden door de eisen wat strakker te trekken, en gezien de lakse eisen van de strijdkrachten lijkt me dat absoluut geen overbodige luxe.
    goed, ik begrijp je wel dat je zegt dat je veel uitschot zo buiten kan houden. Ik ben ook van mening dat er heel wat uitschot zit bij de KL. Maar ik ben ook van mening dat bij het KCT haast geen uitschot zit. Vanwege het feit dat je voor het kct moet leven, daar werk je naar toe en is niet iets wat je zomaar van de ene op de andere dag beslist te doen. Diegene die het wel zo doen, vallen dan ook HEEL snel af. ( de laatste lichting zijn er van de 150 man die eraan begonnen zijn, maar 12 doorgekomen). Het is gewoon een hele zware opleiding, en als je het al haalt, vind ik dat je het ook echt waard bent, en dan vertrouw ik ook mijn leven daaraan toe, ondanks de misschien wat lage schooling die personen.

Maar goed, ieder zijn mening , gelukkig komt het al wat dichter naarelkaar toe. Ik wens je toch nog veel succes met je studie toe, (en begrijp ik het nou goed, wil je medic worden?) zo ja, wie weet komen we elkaar nog eens tegen
      Moderator woensdag 7 juli 2004 @ 13:22:53 #19
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_20462709
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2004 13:12 schreef Piro het volgende:

[..]

Ik merk dat ik een zin in mijn post niet heb afgemaakt, krijg je als je net uit je nest komt. .
    Anywho.
    VBO-C is imo niet veel hoger dan de basisschool. . Veel nieuws leer je er namelijk niet.
    Je zegt namelijk dat die eisen 'voor burgers' zijn,
    wat je er leert weet ik niet, ik ben er nooit geweest ik geef alleen aan dat ze dus niet krapaan van de basisschool komen en hun vervolgopleiding niet gehaald hebben en met vbo kom je niet in aanmerking voor korporaal wat deze man dus wel was
    quote:
    betekent dit dat militairen hier niet aan hoeven te voldoen?
    ik weet enkel wat daar gequote staat
      woensdag 7 juli 2004 @ 13:36:19 #20
    34488 Piro
    Eikichi Onizuka
    pi_20463100
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2004 13:17 schreef Vampz het volgende:

[..]

goed, ik begrijp je wel dat je zegt dat je veel uitschot zo buiten kan houden. Ik ben ook van mening dat er heel wat uitschot zit bij de KL. Maar ik ben ook van mening dat bij het KCT haast geen uitschot zit. Vanwege het feit dat je voor het kct moet leven, daar werk je naar toe en is niet iets wat je zomaar van de ene op de andere dag beslist te doen. Diegene die het wel zo doen, vallen dan ook HEEL snel af. ( de laatste lichting zijn er van de 150 man die eraan begonnen zijn, maar 12 doorgekomen). Het is gewoon een hele zware opleiding, en als je het al haalt, vind ik dat je het ook echt waard bent, en dan vertrouw ik ook mijn leven daaraan toe, ondanks de misschien wat lage schooling die personen.

Maar goed, ieder zijn mening , gelukkig komt het al wat dichter naarelkaar toe. Ik wens je toch nog veel succes met je studie toe, (en begrijp ik het nou goed, wil je medic worden?) zo ja, wie weet komen we elkaar nog eens tegen
    Ja. Ik ben alleen nog niet uit over welke tak ik het ga doen.
    Ground Special Forces hebben een betere opleiding, UDT voldoet iets meer aan mijn werk-verwachtingen, beiden bieden kans op doorstroming naar Delta en de NSA.

Dillema. .
    Wat wil jij waar gaan doen dan?
      Moderator woensdag 7 juli 2004 @ 13:37:30 #21
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_20463139
    ik ga forward aircontroller worden bij luchtmobiel

althans ... dat hoop ik ... maar dat terzijde
    pi_20463563
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2004 13:36 schreef Piro het volgende:

[..]

Ja. Ik ben alleen nog niet uit over welke tak ik het ga doen.
    Ground Special Forces hebben een betere opleiding, UDT voldoet iets meer aan mijn werk-verwachtingen, beiden bieden kans op doorstroming naar Delta en de NSA.

Dillema. .
    Wat wil jij waar gaan doen dan?
    kct
      Moderator woensdag 7 juli 2004 @ 13:55:23 #23
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_20463604
    daar wil ik ook wel fac worden maar die lopen me wat te hard
    pi_20463749
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2004 13:55 schreef sp3c het volgende:
    daar wil ik ook wel fac worden maar die lopen me wat te hard

waneer wil je gaan beginnen?
      Moderator woensdag 7 juli 2004 @ 14:04:18 #25
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_20463858
    ik ben al begonnen (klu) maar ik wil me wat over laten plaatsen

dit jaar hoop ik nog te beginnen met de algemene luchtmobiele opleiding met wat vrijstellingen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')