maar bij de rest zit ook sacherine ? isa had het over 3 stoffen en in die ijsthee zitten er maar 2 die ijsthee proef ik ook heel subtiel een raar smaakje maar die is goed te drinken (lees niet lekker maar ook niet vies) de andere light drankjes is echt gruwelen voor mij... ik heb vandaag in de supermarkt nog eens gekeken en ik zie nu meer drankjes waar GEEN light op staat maar de tekst geen suiker toegevoegd nou las ik op het pak en daar stond dus sacherine ik weet 100% zeker dat ik dat verschriikkelijk vind dus heb het maar niet gekocht het was wel lekker licht met 14kcal per 100 mlquote:Op donderdag 1 juli 2004 12:52 schreef Mouse het volgende:
De E nummers zie www.voedsel.net(/e/e900-999htm)
E950 zie Acesulfam K
E951 zie Aspartaam
http://www.voedsel.net/themas/acesulfam.htm
http://www.voedsel.net/themas/aspartaam.htm
dus er zit acesulfam en aspartaam in. Idem als de rest dus.
Voor zoetstoffen
http://www.voedsel.net/themas/zoet.htm
Isabeau misschien ook een voor de beginpost.
dat is het probleem nou juist de drankjes die weinig kcal hebben zonder die stoffen waar ik van gruwel zijn er gewoonweg heel weinig, die ijsthee is de enige tot nu toe. wat ik dus heel graag wil weten is WAAROM die ijsthee wel te drinken is en de rest niet DAT is mijn grote vraag????quote:Op donderdag 1 juli 2004 13:20 schreef Pandorah het volgende:
HorrorGirl: GewoneMan ik heb zelf geen flauw idee hoe dat met bier zit. En ik ben weer geen bierliefhebber. Oja: probeer de alcoholconsumptie te beperken tot het weekend, als je een keer wat leuks hebt doordeweeks met mate drinken en het weekend liever een keer overslaan (maar dit is vermoedelijk een overbodige tip omdat je het vast al weet
). Als je van die lightdranken echt over je nek gaat, kan je er beter niet aan beginnen: wellicht ben je daar dan overgevoelig voer en kan je beter andere minder kcalrijke drankjes drinken.
hm, hier maar eens wat mee lurken..quote:Op donderdag 1 juli 2004 14:38 schreef Riann het volgende:
Terugvindpost![]()
quote:Op donderdag 1 juli 2004 14:42 schreef MeMpHiSGT500 het volgende:
[..]
hm, hier maar eens wat mee lurken..
zoals eerder aangegeven iss het niet alleen een kwestie van smaak of het niet lusten cq lekker vinden mijn lichaam verdraagt de stof gewoon niet... krijg duidelijke signalen van mijn lichaam dat ik vooral moet stoppen met dat spul naar binnen werkenquote:Op donderdag 1 juli 2004 14:38 schreef Meimeltje het volgende:
Ik ben echt heel blij dat ik geen gewone prik drank lust met suikerVind ze echt veel te zoet, drink mn hele leven eigenlijk al lightdrankjes
Smaken verschillen dus echt duidelijk he
Zo pak ik het op dit moment ook aan Pandorahquote:Op donderdag 1 juli 2004 13:20 schreef Pandorah het volgende:
HorrorGirl: je conditie binnen 2 weken helemaal op en top hebben is vrijwel onmogelijk. Je kan er wel een jaar (of meer) over doen om zoiets op te bouwen.
Conditie opbouwen kan je doen dmv wandelen, hardlopen, fietsen, zwemmen, steppen ed. Als je nou iedere dag een flinke wandeling (wel flink doorstappen) maakt van een uur (vinden de honden ook vast leuk), zal je op den duur merken dat je conditie krijgt. Misschien zal je lichaam nu even bij willen komen van die zware operaties dus ik zou het op dit moment even rustig aan doen. En ga gewoon lekker relaxen op vakantie!Beterschap verder
.
wahquote:Op donderdag 1 juli 2004 14:57 schreef Riann het volgende:
[..]![]()
![]()
Wil je geen kusje danquote:Op donderdag 1 juli 2004 19:24 schreef MeMpHiSGT500 het volgende:
[..]
wahwat is dit... wordt ik meteen gekust
![]()
dat zei ik nietquote:Op donderdag 1 juli 2004 22:27 schreef Riann het volgende:
[..]
Wil je geen kusje dan
vertel me nou eens wat het nut is van een terugvindpost... ik zie ze vaak voorb ij komen maar snap er nooit wat van, je hebt toch de 'my active topics' button?quote:Op donderdag 1 juli 2004 20:37 schreef Sanne het volgende:
terugvindpost
Het schijnt zelfs dat het werk dat je kaken moeten leveren best veel energie kost en het kauwen op kauwgom duurt vaak een behoorlijke tijd en je zult dus door het kauwen op kauwgom eerder meer energie verbranden! Goed nieuws dusquote:Op donderdag 1 juli 2004 15:28 schreef GewoneMan het volgende:
ik kauw nu kauwgom (suiker vrij uiteraard) is dat slecht voor de lijn nee toch ???
als he een tvp plaatst dan pas zie je dit topic in de 'my active topics post', daarvoor natuurlijk nog nietquote:Op donderdag 1 juli 2004 23:47 schreef knuppelhout het volgende:
vertel me nou eens wat het nut is van een terugvindpost... ik zie ze vaak voorb ij komen maar snap er nooit wat van, je hebt toch de 'my active topics' button?
kun je dan niet beter een gezellig / nuttig berichtje achterlaten?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 05:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
als he een tvp plaatst dan pas zie je dit topic in de 'my active topics post', daarvoor natuurlijk nog niet![]()
Bij het sporten moet je daarom ook je kauwgom echt uitspugen. Anders gaat er teveel energie naar je mond in plaats van naar de rest van je lichaam.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 05:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het schijnt zelfs dat het werk dat je kaken moeten leveren best veel energie kost en het kauwen op kauwgom duurt vaak een behoorlijke tijd en je zult dus door het kauwen op kauwgom eerder meer energie verbranden! Goed nieuws dus(ik zal eens opzoeken waar ik dat ooit heb gelezen)
quote:Op vrijdag 2 juli 2004 05:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Enne, Atrimar vond gisteren dat ik humeurig was en zei toen iets heel voorzichtig. Hij: "Ja, je moet altijd al een beetje oppassen bij ongestelde vrouwen, maar ongestelde vrouwen op dieet...." *huiver*![]()
En die van mij heeft het nu ook..quote:Op vrijdag 2 juli 2004 08:15 schreef Mouse het volgende:
[..]
![]()
![]()
Dat heeft ie van mij nou ook.
Alleen die dooddoener hé "Je moet zeker ongesteld worden".Oeh. Daar kan ik dan weer zo van ontploffen.
Wat een muts die meid zeg.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:01 schreef Bolletje... het volgende:
Wat een tuthola zeg!quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:01 schreef Bolletje... het volgende:
Stom he, dat je dan helemaal niks terug zegt.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:32 schreef Bolletje... het volgende:
ik zit echt nog te koken hier gewoon
tnx jullie zijn lief!
OMG dat is wel heel erg onbeschoftquote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:00 schreef Bolletje... het volgende:
Bah, had gister zo'n trek in chips..zo'n vreselijke trek in chips, dat ik mijn vriend om half 11 nog een zak heb laten halen, en die heb ik helemaal opgegeten.
Toen ging ik net naar de supermarkt en daar werkt zo'n griet die er alles uitflapt tegen welke klant dan ook, erger me altijd rot aan haar. Ze vraagt rustig aan iemand zonder been hoe dat nou zo komt enzow
Maargoed ik net bij haar afrekenen ( ik kon geen kant op) en ik vraag nog even om een pake marlboro light. Die had ze niet, maar ze kon wel vermelden dat zij al 5 maanden gestopt was. Dus ik zeg nog aardig, dat ik nog niet stop, dat ik eerst aan het lijnen ben, en daarna pas stop,
roept ze me achterna..dwars door de c1000...nou, dan mag je nog wel even doorgaan!!!
]:|
JA STOMME TRUT MET JE MAATJE 36....DAT WEET IK ZELF OOK WEL!!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Welke c1000 is het? Want dan ga ik de volgende keer met je mee, ga ik op haar zitten en prop je haar helemaal vol met foute callorierijke dingen gna gna...quote:Op vrijdag 2 juli 2004 16:08 schreef Bolletje... het volgende:
Ik liep al de winkel uit, en hoorde het haar me naroepen..ik was te overrompeld om er iets van te zeggen
hehehe ja die redenen zijn echt geldig. Ik was 2 keer niet geweest, en ben gisteren dus weer gegaan. Bleek de cursus tot en met augustus een half uur eerder te zijnquote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:44 schreef Fannetje het volgende:
Bolletje, wat een onbeschofte muts zeg! Ik zou daar absoluut iets van gezegd hebben (wat dat betreft heb ik wel veel meer zelfvertrouwen dan een paar jaar terug, ik zeg het nu echt als me iets dwars zit). Zo ga je toch niet met klanten om?!
Funnie, fijn dat het opspuiten goed is gegaan. Verder veel sterkte de komende week
Van deze kant geen update deze week, aangezien ik niet naar de WW ben geweest omdat
a) ik geen zin had
b) het rotweer was en ik op de fiets moet
c) ik weet dat ik een paar ons ben aangekomen
Genoeg redenen dusVolgende week beter
als je bovenaan op "add bookmark"klikt komt ie ook in je active topics, maar okquote:Op vrijdag 2 juli 2004 05:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
als he een tvp plaatst dan pas zie je dit topic in de 'my active topics post', daarvoor natuurlijk nog niet![]()
wc Houtwijkquote:Op vrijdag 2 juli 2004 16:41 schreef bibi het volgende:
[..]
Welke c1000 is het? Want dan ga ik de volgende keer met je mee, ga ik op haar zitten en prop je haar helemaal vol met foute callorierijke dingen gna gna...
gewoon afbranden met snedige opmerkingen werkt veel en veel beterquote:Op vrijdag 2 juli 2004 16:41 schreef bibi het volgende:
[..]
Welke c1000 is het? Want dan ga ik de volgende keer met je mee, ga ik op haar zitten en prop je haar helemaal vol met foute callorierijke dingen gna gna...
Huh jullie hadden toch gister een meeting in Den haag?quote:Op zondag 4 juli 2004 08:23 schreef Isabeau het volgende:
Gisteren een dagje Leiden gedaan (Naturalis, Hortus en wat door de stad wandelen) en daar was toevallig een (jaja) culinair festivalIk heb uitzonderlijk slank gegeten en was daar erg blij mee. Bij de Hortus lunch in de vorm van een groene salade (de dressing kreeg ik apart! super) en 's avonds in een Japans restaurant (zijn die ook al niet favoriet bij ons qua lijnvriendelijkheid?) sashimi en een grote bak noodles vis waarvan ik vooral de groente en de vis heb gegeten en de meeste noodles heb laten staan.
Nou, het was echt haar bedoeling om maar drie dingen te nemen, maar dat mislukte dusquote:Op zaterdag 3 juli 2004 07:39 schreef Isabeau het volgende:
miss_d dat soort 'lijners' ken ik ook!Daar kan ik me dan ook zo lekker over verbazen, maar misschien heeft ze wel de hele dag expres niets gegeten zodat ze zich 's avonds een keertje kon verwennen met wijn en kaasjes. Heb ik in mijn vorige poging ook wel eens gedaan. Dan nam ik 's morgens een klein schaaltje yoghurt met niks erin en als lunch een appel en dan 's avonds gewoon meedoen. Doe ik nu echt niet meer, want ik weet nu dat ik dan 's avonds van de honger veel meer zou eten dan ik had voorzien.
Dat heb ik ook, ik denk inderdaad dat het met uitslapen te maken heeftquote:Ik mocht vanmorgen uitslapen. Kom ik er alsnog om 7 uur uit
Ben nu bij m'n schoonouders en ik kan me niet wegen. Terwijl ik in het weekend altijd het lichtst bengeen grapje...zaterdag en zondag ben ik op de weegschaal meestal afgevallen, dan ben ik maandag en dinsdag weer zwaarder en dat loopt dan weer af tot ik zaterdag weer onder het gewicht zit van het weekend ervoor....en dan ben ik maandag weer zwaarder. Heel gek. Ik denk zelf dat dat komt omdat ik om 5 uur opsta en dan misschien meer vocht vasthou dan in het weekend als ik later opsta.
Grappig dat jij zo enthousiast bent. Hier lees ik veel minder enthousiaste ervaringen.... of is het niet dezelfdequote:Op zaterdag 3 juli 2004 10:09 schreef Sanne het volgende:
Ik was gisteravond uit eten en heb schandalig lekker gegeten. Sterker nog heb nog nooit van mijn leven zo heerlijk gegeten. Was bij Japan Inn in Amsterdam. We hadden het duurste menu voor de kaart, Special Menu Japan Inn. Het ene na het andere plateau werd aangedragen. Alles was lekker. Van de soep, sashimi, maki en nigiri sushi, de grill en de frituur. En ijs na! Dat heb ik niet helemaal opgegeten omdat ik werkelijk te vol zat. Ik ben ongetwijfeld wat aangekomen, heb er nog wat kannetjes sake bij gedronken. Maar ik heb wel gezond gegeten, en dat is geloof ik toch een resultaat van de WW, dat ik nu veel bewuster kies wat ik wel en niet wil eten.
In mijn geval is dat dus pertinent niet waar. Mijn trek naar zoet wordt juist door de cola gestildquote:Op zondag 4 juli 2004 08:23 schreef Isabeau het volgende:
Je zou door colalight meer gaan eten dan je anders zou doen. Nou, mijn hersenen hebben toch al niets begrepen van porties en energie en dergelijke en dat deden ze al niet voor ik ooit een druppel light had gehad![]()
Het staat op dit moment weer stil en daar heb ik flink de balen vanquote:Op maandag 5 juli 2004 10:17 schreef Mouse het volgende:
Hoe is het met de rest?
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeey maar als je mee wilt doen moet je naar slank voor de zomer topicquote:Op maandag 5 juli 2004 10:20 schreef MeMpHiSGT500 het volgende:
MeMpHiSGT500 (1m80) (22) was 90.0 kg, is nu 75 kg en wil graag 72 a 73 wegen -15.0
ellodacht post het ook maar eens, kijk af en toe nog wel even mee
krijg mezelf niet onder de 75 kg, baal ik een beetje van.. maar goed, wacht wel afquote:Op maandag 5 juli 2004 10:20 schreef Riann het volgende:
[..]
Het staat op dit moment weer stil en daar heb ik flink de balen vanMaar ja weer gewoon afwachten.
huhquote:Op maandag 5 juli 2004 10:20 schreef Riann het volgende:
[..]
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeey maar als je mee wilt doen moet je naar slank voor de zomer topic![]()
Jij hebt gezond gewichtquote:Op maandag 5 juli 2004 10:20 schreef MeMpHiSGT500 het volgende:
[..]
krijg mezelf niet onder de 75 kg, baal ik een beetje van.. maar goed, wacht wel af
Hoe lang heb je daarover gedaan?quote:Op maandag 5 juli 2004 10:20 schreef MeMpHiSGT500 het volgende:
MeMpHiSGT500 (1m80) (22) was 90.0 kg, is nu 75 kg en wil graag 72 a 73 wegen -15.0
ellodacht post het ook maar eens, kijk af en toe nog wel even mee
Je hebt een BMI van onder de 25quote:Op maandag 5 juli 2004 10:21 schreef MeMpHiSGT500 het volgende:
[..]
huhwat
waar heb je het over?
wil je niet weten..quote:Op maandag 5 juli 2004 10:22 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hoe lang heb je daarover gedaan?
hm, en dat is gezond?? (niet veel verstand van heeft)quote:Op maandag 5 juli 2004 10:22 schreef Riann het volgende:
[..]
Je hebt een BMI van onder de 25![]()
Nee, laat dan inderdaad maar zittenquote:Op maandag 5 juli 2004 10:30 schreef MeMpHiSGT500 het volgende:
[..]
wil je niet weten..
ging heel hard namelijk, zelfs waarschuwing van doc gehad
je bent niet de enigste, me zusje en me moeder lukt het ook nooit.. ook altijd van die kleine beetjes eraf..quote:Op maandag 5 juli 2004 10:32 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik heb de hele week alles in een opschrijfboekje bijgehouden, me voor het eerst echt elke dag keurig aan de 1250 KCal en 40 gram vet gehouden... resultaat: 1 ons eraf na een week. * MeMpHiSGT500 wordt een beetje moedeloos
Nou, nooit... ik was niet van plan om op te geven. In dit tempo heb ik over vijf jaar een gezond BMIquote:Op maandag 5 juli 2004 10:33 schreef MeMpHiSGT500 het volgende:
[..]
je bent niet de enigste, me zusje en me moeder lukt het ook nooit.. ook altijd van die kleine beetjes eraf..
15 kilo in amper 3 maandenquote:Op maandag 5 juli 2004 10:31 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, laat dan inderdaad maar zitten
ach je komt er in ieder geval welquote:Op maandag 5 juli 2004 10:34 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou, nooit... ik was niet van plan om op te geven. In dit tempo heb ik over vijf jaar een gezond BMI![]()
quote:Op maandag 5 juli 2004 11:11 schreef knuppelhout het volgende:
ik moet nog gaan wegen zometeen, maar gister was ik 104.0, dat betekent dat ik precies 10 kilo kwijt ben in 4 maanden. errug tevreden mee!
deze week dus meer dan anderhalve kilo kwijt, terwijl ik zelfs 1x heel slecht patat met een carrero heb gegeten! (zelfs inclusief halfvolle mayo!)
nou, nog 4 kilo en dan heb ik mijn voorlopige doel bereikt.
ik had vroeger ook altijd dat afvallen met van die kleine stapjes ging, maar nu lijkt het er wel op alsof mn lichaam in een soort 'af-val-status' is aanbeland!' dit koester ik!
Het is wel dezelfde. Ach smaken verschillen, er zijn veel uiteenlopende reacties.quote:Op maandag 5 juli 2004 10:14 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Grappig dat jij zo enthousiast bent. Hier lees ik veel minder enthousiaste ervaringen.... of is het niet dezelfde?
Denk ook dat we dat doen. Er wordt onderweg ook nog vanalles georganiseerd voor de kids. Lijkt me best leuk. Nu nog goed weer. (Is pas over drie weken, dus we blijven hopen op mooi weer)quote:Op maandag 5 juli 2004 13:38 schreef Meimeltje het volgende:
Gemiddeld 16-20 km per uur denk ik?
Mij zou 40 km op een dag wel genoeg zijn iig
dat ligt eraan hoe hard je trapt en hoeveel rendament je fiets geeft ik had op een oud barrel wat de naam fiets niet mocht dragen behoorlijk moeite om 25 klm per uur te fietsen, met mijn nieuwe fiets (van +/- 740 euro) is het echter geen enkel probleem en kan ik zelfs relatief makkelijk de 30 a 35 km per uur halen als ik flink trap (korte afstanden) en mijn conditie is echt waardeloosquote:Op maandag 5 juli 2004 13:22 schreef Gia het volgende:
Ben vandaag voor de eerste keer weer wezen fitnessen. 10 minuten gefietst, 10 minuten crosstrainer en dan nog wat apparaten, vooral voor borstspieren uiteraard. Verder nog buikspieroefeningen gedaan.
Ben van plan om morgen weer te gaan en dan eventueel ook nog een halfuurtje te zwemmen na afloop.
Met mijn gewicht gaat het heel goed. Blijft lekker stabiel op 91.Volgens mij kan mijn weegschaal maar één gewicht aangeven.
Ach, we houden stug vol en wie weet lukt het met het fitnessen erbij op den duur wel.
Wie weet er trouwens hoeveel kilometer je gemiddeld per uur fietst. Dus bij een fietstocht e.d. Wij zijn namelijk van plan om met het gezin mee te doen met een fietsvierdaagse en twijfelen over de afstand. 25 40 of 60 kilometer per dag.
Miss-d, Je bent toch ook al langer bezig? Heb je ergens opgeschreven hoeveel je in een week afviel? Kan je daar niet uithalen of je nu in een dal moment zit?quote:Op maandag 5 juli 2004 10:32 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik heb de hele week alles in een opschrijfboekje bijgehouden, me voor het eerst echt elke dag keurig aan de 1250 KCal en 40 gram vet gehouden... resultaat: 1 ons eraf na een week. * Mouse wordt een beetje moedeloos
De taart van vanochtend was laat maar zeggen een albert hein taart en de taart van vanmiddag is van een banketbakker... zo moet je het een beetje vergelijken... ik neem hem gewoon... je meot 7000 kcal in eens binnen krijgen om er een kilo bij te hebben dus van dat ene stukje taart zal ik heus niet een kilo zwaarder worden... en ik ben vandaag op de fiets dus mag ietsjes meer hebben... gewoon flink pilatessen vanavond nog en dan morgen iets mindereren ....quote:Op dinsdag 6 juli 2004 11:48 schreef Isabeau het volgende:
Die taart van vanmiddag ziet er zeker lekkerder uit dan vanmorgen
Wat irritant zeg!! Je moet gewoon duidelijk beslissen: wel doen/niet doen.
En als je dan voor wel doen kiest je daar dan niet schuldig over gaan voelen.
Voor je gemoedsrust is misschien niet doen de beste oplossing... *zucht* life\\\'s not fair.
Enne, Bolletje gefeliciteerd met de baan(wat is het voor baan eigenlijk?)
Ik doe de simpelekant van de medicijnen..ik word drogistequote:Op dinsdag 6 juli 2004 11:48 schreef Isabeau het volgende:
Die taart van vanmiddag ziet er zeker lekkerder uit dan vanmorgen
Wat irritant zeg!! Je moet gewoon duidelijk beslissen: wel doen/niet doen.
En als je dan voor wel doen kiest je daar dan niet schuldig over gaan voelen.
Voor je gemoedsrust is misschien niet doen de beste oplossing... *zucht* life\\\'s not fair.
Enne, Bolletje gefeliciteerd met de baan(wat is het voor baan eigenlijk?)
Gaat me niet zozeer om de snelheid, maar om de tijd die we erover doen. Vandaar mijn vraag.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 14:07 schreef Pandorah het volgende:
Gia: ik denk dat je met kinderen gemiddeld 15 km/u fietst? Volwassen kunnen zelf makkelijk 20 a 25 km/u gemiddeld fietsen. Als je echt wilt weten, hoe snel je fietst kan je het beste een goedkoop fietscomputertje halen bij de fietsenmaker. Met kinderen denk ik dat een afstand van 40 km wel genoeg is…Wel sportief hoor!
Ik heb zeker bewogen vandaag en dat in de vakantie. Ik heb de ramen gedaan, 1 uur gestreken. en 3 uur in het zwembad gelegen en daarbij 25 baantje gezwommen. (ik had de kids op de bank gezet met een handdoek en een bus pringles, zelf er twee genomen en de baantjes gaan trekken, ik ben er pas uitgekomen toen de bus leeg was. Nou eerlijk gezegd hoopte ik dat er nog een in zat, maar je weet kids die eten zoiets wel binnen een half uur leeg).quote:Op dinsdag 6 juli 2004 14:07 schreef Pandorah het volgende:
Mouse: zoveel kilo\'s kwijt geeft de burger zeker weer moed! En veel bewegen zoals huishoudelijke karweitjes en achter de kinderen aanrennen is altijd mooi meegenomen (voor het lijnen dan he).
Ik schrok wel even toen we bij die vrienden gingen eten. Ze dachten dat het een mager gerecht was… nou… een pastagerecht van 700 kcal per portie noem ik niet echt mager.
Eerst mijn update dan maarquote:Op dinsdag 6 juli 2004 20:35 schreef Sanne het volgende:
Riannuh: heb je die taart genomen 's middags? Als ik taart lekker had gevonden was ik zeker door de knieën gegaan voor zo'n echte banketbakkerstaart.
Ik was gisteren bij mijn huisarts. Loop al langere tijd met nekklachten rond. Zat er een beetje mee in mijn maag want wilde eigenlijk meteen een borstverkleining aankaarten. Tot mijn grote opluchting was mijn huisarts het snel met mij eens. Eerst fysiotherapie, maar dat is geen permanente oplossing. Hij bekeek mijn houding en mijn borsten en was al snel overtuigd; "dit wordt wel vergoed door je verzekering". Het gaat dus gebeuren. Wil wel eerst op mijn streefgewicht zijn voor ik aan de hele operatie begin, dus stel het nog even uit. In de tussentijd ga ik op zoek naar de beste chirurg die ik kan vinden. Spannend hoor. Ben er behoorlijk vol van.
quote:Vandaag heb ik iets minder mager beleg als normaal... normaal gesproken eet ik altijd rauwkost op brood maar mijn moeder veraste me vanochtend met 20+ slankie kaas... daar was ik heel blij mee
rauwkost op brood, klinkt zo alsof er witte kool op je bammetjes komt te zitten. Idd, tomaat en sla enzo kan errug lekker zijn! anyway, ik eet vaak brinta, dat vult lang en bevat geen vet!quote:Op woensdag 7 juli 2004 09:15 schreef Riannuh het volgende:
Uhm ik vind dingen zoals sla, tomaat komkommer enzo verschrikkelijk lekker op bruin brood... heel erg lekker... maar kaas vind ik fantastisch... dat eet ik dus niet meer zo veel omdat wij altijd 40+ kaas hebben... maar mijn moeder had dus 20+ voor mij gekocht zodat ik wel kaas mee kan...
maar nogmaals ik ben een verschrikkelijk grote liefhebber van groenten en fruit
Editje:
@Knuppelhout.. jij vind dus dingen zoals sla, tomaat, komkommer op bruin brood te streng ? Wat ik te streng vind is 40+ kaas op brood waardoor je niet normaal meer kan avond eten omdat je te hoog in je kcal of je WW punten zit
Maarjah ieder zijn eigen mening eh, misschien had ik me een beetje vaag verwoord
...
mijn maag vind brinta niet zo leuk meer, vroeger at ik het met borden tegelijk..quote:Op woensdag 7 juli 2004 12:03 schreef Riannuh het volgende:
Brinta vond ik ook altijd verschrikkelijk lekker toen ik gewoon naar school moest maar ja nu moet ik elke ochtend om 6 uur op staan en dan weg... dus ik heb dan niet echt meer de tijd om het klaar te maken... maar ik kan het wel weer een keer kopen... is af en toe wel verschrikkelijk lekker
Heey lekker dingquote:Op woensdag 7 juli 2004 11:07 schreef Pridemeid het volgende:
Nou ok, dan ga ik ook maar weer beginnen
Ben wel bang, maar hee, je moet gewoon op een dag beginnen toch?
Natuurlijk heb ik eerdere afslankpogingen ondernomen, maar nu wil ik het anders aanpakken. Rustiger aan, niet meer denken dat ik in een paar maanden er kom, maar gewoon zorgen voor een beter etenspatroon en bewegingspatroon, zodat ik langzaam maar gestaag voor goed en altijd kan zorgen voor een beter lichaam en gevoel.
Gezonder eten, ik probeer de suiker helemaal uit te sluiten, omdat ik merk dat dat gewoon niet goed voor me is. Ik slik Chroom tegen de suikerschommelingen.
Dus.
Pridemeid (1m72) (37,2) was 110,1, is nu 110,1 en wil graag 65 wegen -0
*sigh*
Let's go and kick that fat!
Gefeliciteerd hoor.quote:Op woensdag 7 juli 2004 17:09 schreef Weopj het volgende:
Oud:
Weopj (25,6) was 81,9, is nu 71,6 en wil graag 60 wegen -10,3
Nieuw:
Weopj (24,8) was 81,9, is nu 69,1 en wil graag 60 wegen -12,8
JEUJ!!!! Ik mag naar het andere topic!!!![]()
![]()
Hey!!quote:Op woensdag 7 juli 2004 16:24 schreef Riann het volgende:
[..]
Heey lekker ding
Wat heb ik jou lang niet meer gezien....
Hoe is het met je????????
kom je nog een keer online op msn of heb je ander msn adres???quote:Op woensdag 7 juli 2004 22:01 schreef Pridemeid het volgende:
[..]
Hey!!
Ja, dat klopt.
Het gaat goed hoor, dankje
Uhm, nadat ik me gewogen heb wil ik dit graag aanpassen....quote:Op woensdag 7 juli 2004 10:00 schreef Cutie het volgende:
Ik wil me ook graag aanmelden...
Cutie (1m85) (29,2) was 100 kg, is nu 100 kg en wil graag 75 kg wegen![]()
Nou... het complete lijnen van het afgelopen halfjaar is een dalmomentquote:Op dinsdag 6 juli 2004 10:22 schreef Mouse het volgende:
[..]
Miss-d, Je bent toch ook al langer bezig? Heb je ergens opgeschreven hoeveel je in een week afviel? Kan je daar niet uithalen of je nu in een dal moment zit?
Tja dat schiet niet op. En nu? Enig idee hoe dat te veranderen?Zit er nog rek in je eten of bewegen?quote:Op donderdag 8 juli 2004 20:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou... het complete lijnen van het afgelopen halfjaar is een dalmoment
Ik ben al een paar maanden ziek en moet veel rust nemen... dat doe ik niet eens zo braafquote:Op vrijdag 9 juli 2004 09:50 schreef Mouse het volgende:
[..]
Tja dat schiet niet op. En nu? Enig idee hoe dat te veranderen?Zit er nog rek in je eten of bewegen?
Of komt het door het effect van dat als je al wat kg's kwijt bent dat het afvallen dan langzamer gaat omdat je minder kcal verbruikt?
Snoepen en tussendoortjes of dat niet?quote:Op vrijdag 9 juli 2004 08:06 schreef jolene het volgende:
Momenteel gaat het niet echt lekker.
en tel de dagen tot de vakantie nu echt af..
succes ieder
Je houdt er inderdaad vocht door vastquote:Op vrijdag 9 juli 2004 09:37 schreef SirBenniMiles het volgende:
Meerdele malen heb ik op het forum gelezen dat zout zogenaamd slecht voor je is. Ook kom je erdoor aan, zegt men tenminste. Ik ben niet dik ofzo maar ik vroeg me af wat er nou achter zat.
Wat is het nadeel daarvan? Geen toch. Je komt niet aan, je wordt zwaader door extra water. Het is dus onzin dat het 'slecht' voor je is?quote:Op vrijdag 9 juli 2004 11:31 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Je houdt er inderdaad vocht door vast
quote:Zuinig met zout geen noodzaak
Een te hoge bloeddruk verhoogt de kans op hart- en vaatziekten; dat is al jarenlang bekend. Maar dat je voor je bloeddruk voorzichtig moet zijn met zout blijkt een fabeltje. Het 'zoutdebat' op een bijeenkomst van de American Association for the Advancement of Science bracht nieuwe inzichten. Volgens artsen en onderzoekers is zoutarm eten nooit de beste oplossing om de bloeddruk te verlagen. Er zijn zelfs mensen bij wie de bloeddruk stijgt wanneer ze zoutarm eten! De meeste mensen kunnen zoveel zout eten als ze willen. Alleen voor mensen met overgewicht is teveel zout slecht. Maar zelfs dan is zoutarm eten niet dé uitkomst om de bloeddruk te verlagen. Afvallen is dan een betere oplossing. (Bron: Lekker Gezond/ GezondheidsNet)
Twee tegenstrijdige berichten in mijn ogen. Ik denk dat je zout gewoon met mate moet nuttigen.quote:Te veel zout slecht voor hersenen
Dat te driftig schudden met het zoutvaatje niet goed is voor de gezondheid van een mens weten we al lang. Maar de Sunday Times heeft nu een onderzoek kunnen inkijken waaruit blijkt dat te veel zout ook kwalijke gevolgen heeft voor hersenfuncties, met name voor het geheugen.
Veel zout eten kan leiden tot hoge bloeddruk, één van de meest voorkomende kwalen van de moderne mens, die in veel gevallen leidt tot potentieel fatale beroertes en hartaanvallen. Omdat vooral ouderen daardoor worden getroffen, bestond de indruk dat overdreven zoutgebruik pas na veel jaren een tol zou eisen.
Nu blijkt uit een onderzoek dat werd uitgevoerd door de Amerikaanse universiteit van Boston dat er weliswaar sprake is van een geleidelijke stijging van de bloeddruk, maar dat tijdens dat proces al een direct verband kan worden vastgesteld tussen die bloeddruk en de hersenfuncties.
Volgens onderzoeksleider dokter Merrill Elias, die 2.500 vrijwilligers bijna 30 jaar lang volgde, "hebben we ontdekt dat, naarmate de bloeddruk van een mens stijgt, beschadigingen in de hersenen optreden die het functioneren daarvan doet afnemen en met name het geheugen aantasten". En aangezien zout een van de hoofdoorzaken is van verhoogde bloeddruk, is de link volgens dr. Elias duidelijk.
Overdaad schaadt, dat is (bijna) altijd. Maar ik geloof niet dat normaal gebruik van zout kwaad kan als je geen ziekte hebt. En vocht vasthouden is geen pretje hoor, je voelt je ontzettend opgeblazenquote:Op vrijdag 9 juli 2004 11:53 schreef SirBenniMiles het volgende:
[..]
Wat is het nadeel daarvan? Geen toch. Je komt niet aan, je wordt zwaader door extra water. Het is dus onzin dat het 'slecht' voor je is?
Ha, dat ken ik stil zitten een boek lezen en daar dan niets bij eten. Poeh moeilijk hoor. Zeker als je alleen thuis bent. Maar aan de andere kant als je stabiel weet te blijven stabiliseert je lichaam om daarna weer te kunnen afvallen. Ofwel het belangrijkste is niet te veel aankomen.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 11:21 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik ben al een paar maanden ziek en moet veel rust nemen... dat doe ik niet eens zo braaf, maar sporten en zo moet gewoon op een laag tempo. Plus als je rustig aan moet doen, is de trek in lekkere dingen er (veel zitten, beetje computeren, tvkijken, dat soort dingen)... de afgelopen maand ging het eindelijk goed met betrekking tot snoepen en tussendoortjes, dus stabiel blijven lukt prima. Vorige week was ik dus voor het eerst heel streng en toen bleek er maar een ons af, maar vandaag was ik een halve kilo lichter dan maandag, dus het gaat wel de goede kant op
Ik ben niet alleenquote:Op vrijdag 9 juli 2004 12:32 schreef Mouse het volgende:
[..]
Ha, dat ken ik stil zitten een boek lezen en daar dan niets bij eten. Poeh moeilijk hoor. Zeker als je alleen thuis bent. Maar aan de andere kant als je stabiel weet te blijven stabiliseert je lichaam om daarna weer te kunnen afvallen. Ofwel het belangrijkste is niet te veel aankomen.
Dus nu een halve kilo lichter als maandag als je dat vasthoud dan ga je weer de goeie kant op omhoog![]()
Erg grappig alleen tjah niet omdat hij toepasselijk is ofzo hoor maar de smily op zichquote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:18 schreef octopussy het volgende:
vond ff een toepasselijke smilie voor mij
[afbeelding]
Inkoppertje.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:25 schreef Riannuh het volgende:
Er is hier altijd ruimte... welkom Darthirii... mag ik je vragen waarom je zo zwaar bent? (als je geen antwoord hierop wilt geven dan moet je dat niet doen hoor
)
Ook tijdens je weekendje weg kan je er op letten om genoeg water te drinken en een beetje fruit enzo...misschien is het goed om zoals jolene stapjes te maken om in af te vallen... en bij het bereiken van elke stap iets leuks voor jezelf te doen... Zoiets dergelijks doe je al wel zie ik
Het is voor mij een goede motivatie... ik heb net een stapje voltooid en nu ga ik voor de 70 kg... dan lijkt alles een stukje dichterbij...
Oh en als je vragen heb over weight watchers kan je altijd het hier stellen... ik doe bijvoorbeeld weightwatchers en er zijn meer mensen hier die het ook doen..
Nog een paar tips ( je zal ze ongetwijfeld al weten maar ik post ze toch) :
- Drink voldoende water 1.5 - 2 liter per dag
- minimaal 2 stuks fruit op een dag, als je honger hebt kan je ook beter een appel pakken oid dat vult namelijk ook goed
- bij het avond eten niet zo veel vlees maar veel groenten
- als je gebakken aardappels eet, voorgekookte schrijfjes kopen of eerst zelf het voorkoken... scheelt nogal veel in de punten
- Probeer meer te lopen en te fietsen dan met de auto te gaan
Ben vandaag nogal into de lijstjes sorry daarvoor
Ow Bolletje, je bent geen mislukkeling...quote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:30 schreef Bolletje... het volgende:
het gaat hartstikke slecht hier, gister uit eten met schoonouders, en ik kan me overdag ook al niet inhouden, ik ben zo'n mislukkeling
Ik heb gewoon enorme vreetkicks op t moment, kan me niet beheersen
Nog erger...een screensaver die op de seconde nauwkeurig aftelt.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 15:51 schreef YPPY het volgende:
Nog even volhouden Jolene. Je hebt bijna vakantie. Heb je een kalender opgehangen om de dagen af te kunnen strepen?
Waarom zet je jezelf dan ook in een positie waarin je verleid wordt? Misschien ligt het aan mij maar ik snap echt niet waarom je (en meer hier) er zoveel last van hebben. Ik zit inmiddels op dag negen van het ModiFast dieet. De weegschaal gaf vannochtend 107,5 aan en ik begon op 112. De eerste drie dagen waren wel redelijk moeilijk vooral 's avonds kreeg ik erg veel trek. Maar dat is nu compleet weg, ik heb hier verder geen eten in huis dus het komt gewoon me hoofd niet meer in.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:30 schreef Bolletje... het volgende:
het gaat hartstikke slecht hier, gister uit eten met schoonouders, en ik kan me overdag ook al niet inhouden, ik ben zo'n mislukkeling
Ik heb gewoon enorme vreetkicks op t moment, kan me niet beheersen
Dat heten nu sociale verplichtingen. Daar kan je soms niet onderuit.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 16:29 schreef Mannekino het volgende:
[..]
Waarom zet je jezelf dan ook in een positie waarin je verleid wordt?
Met alle respect, maar je bent welgeteld negen dagen bezig. Het is niet uitgesloten dat ook jij een dipmoment krijgt of het moeilijk krijgt. Of ben je dik geworden door alleen naar eten te kijken of zoquote:Misschien kijk ik er wel heel anders tegen aan geen idee.
Verspilde woorden als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 21:49 schreef miss_dynastie het volgende:
Weet je mannekino? Wij zijn hier om elkaar te steunen, tenminste, naar mijn idee. Iemand voelt zich al kut genoeg zonder dat iemand zegt dat je lui en laks bent! En in twee maanden zoveel overgewicht wegwerken én je lifestyle veranderen? Ik wens je succes! Want het feit dat je nu aan de modifast zit, zegt niet dat je over twee maanden niet meer lui bent met het voorbereiden van je eten. Ik wens je succes, maar denk echt dat je het allemaal te makkelijk ziet.
Heb ik ookquote:Op vrijdag 9 juli 2004 21:55 schreef Meimeltje het volgende:
Ik moet echt niet meer tijdens mn nachtdiensten op de weegschaal gaan staan. Ik ben dan altijd zeker een kilo zwaarderIk eet echt niet meer ofzo, maar heb natuurlijk wel een heel raar ritme en eet heel onregelmatig dan.
Ff maar niet aan denken en kijken of mn gewicht volgende week weer normaal is
Je hebt gelijk waarschijnlijk, maar ik wilde het toch even zeggenquote:Op vrijdag 9 juli 2004 22:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Verspilde woorden als je het mij vraagt.
quote:I suspect that it's not really about the pizza or the willpower. It sounds like you've got a bad dieting mentality.
The most destructive aspects of dieting are the thought patterns, or "fattitudes" as I call them in my book, that lead to self-sabotaging behavior. We expect a quick fix. We make short-term instead of permanent changes. And, we often engage in destructive black-and-white thinking, creating an ominous mental chalkboard of "good" foods on one side and all the tasty -- but devilish --"bad" foods on the other. Pizza thus becomes one of those forbidden temptations.
I would submit that it's not the pizza, nor is it eating the pizza that's the problem; the real killer is the self-hatred you feel after you partake. The typical scenario goes like this: You avoid the forbidden food for a while. Then the temptation gets worse and worse. You inch closer and closer to a nibble. Then in a flash you find the pizza in your mouth and feel the crush of shame and guilt because of your transgression. If we could hear the rapid-fire thoughts that rattle your brain, they would most likely be: There, I've gone and done it. I'm so weak. I'm a failure. I've blown it again. I'm no good. Why bother? What's the use? Might as well give it all up and quit. I'm such awful person. I have no willpower.
Sound familiar?
The common follow-up to this negative thinking is a full-blown binge. Why? Because if we believe that we're pathetic and spineless, we're going to act accordingly. We don't just have one piece of the cheesy treat; we eat the whole thing, and then hastily order another.
There has got to be a better way.
Thankfully, there is. We can redefine willpower. Willpower shouldn't just mean being able to successfully eliminate a laundry list of bad foods. Instead, we should see willpower as consisting of choice and responsibility. So, willpower can mean choosing to be healthy. Willpower can mean seeking balance in our lives and our menus. And, ironically, willpower can mean choosing to eat something that's "not on our diet" if that's what we really want. Pizza (or some other wicked delight) then becomes merely a choice instead of a nemesis. Even if we eat more than we should, if we recognize that we're choosing instead of being chosen, we can avoid the "fattitude frenzy" that lands us in the diet dungeon!
dat stukje is oh zo waar. Dat is trouwens ook waarom strenge dieeten gewoon vaak mislukken. Je moet jezelf de lekkere dingen niet ontzeggen, maar ze op een verantwoorde wijze inpassen in je dieet. Gisteren kregen we bij de WW de opdracht om je favoriete voedingsmiddel eens een keertje in te plannen, zodat je het 'guiltfree' kan eten. Voor mij is dat een zak doritos (ja en ik kan geen halve zak laten liggen, daarom koop ik het nooit), dus ik ben nu elke dag wat puntjes aan het sparen voor aan het einde van de weekquote:Op vrijdag 9 juli 2004 22:32 schreef Isabeau het volgende:
Bolletje, ik vond dit als antwoord op een vraag van een lezer die zichzelf als mislukkeling zag omdat ze zichzelf niet kon beheersen qua voedsel. Dat ze dan een hele pizza opat ipv een klein puntje. Het antwoord komt van een dieet psycholoog (only in America)
[..]
De mensen die moeite hebben even vertellen dat ze lui zijn en geen zelfdiscipline hebben en dat lijnen simpel is.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 23:41 schreef miss_dynastie het volgende:
Mannekino, ik ben zo benieuwd wat jij hier denkt te vinden. Steun heb je dus blijkbaar niet nodig, dus wat wel
quote:Op zaterdag 10 juli 2004 10:46 schreef kaputwiehund het volgende:
kaputwiehund komt uit lurkcoma
Ik kan het toch niet laten om even te reageren. Mannekino, je scheert wel iedereen heel erg gemakkelijk over een kam. Zolang het afvallen voorspoedig gaat lijkt het allemaal zo gemakkelijk. Het valt dan reuze mee alle verleidingen te weerstaan. In tegendeel, je gunt jezelf vaak iets lekkers als beloning. Het zijn de momenten waarin je niet of nauwelijks afvalt, waarop je het moeilijk krijgt. .
Daarnaast moet je goed beseffen dat niet ieder mens hetzelfde is (gelukkig maar). Ieder lichaam en iedere geest reageert anders op een afvalpoging. Ik heb zelf het geluk dat mijn lichaam wel goed reageert, 28 kilo in 12 maanden is niet slecht. Ik heb nauwelijks perioden van stilstand meegemaakt, anders had ik er nu wel weer eens heel anders uit kunnen zien.
Jouw methode van afvallen is waarschijnlijk door de meeste hier al geprobeerd, en zoals Isabeau al schreef, op de lange termijn werkt hij niet. Ook voor jouw niet. Als je binnenkort weer op je streefgewicht bent, zul je alsnog le levenswijze moeten aanpassen. De vraag is of dan ook nog zo gemakkelijk gaat. Ik wens je er veel succes bij, maar wil je ook vragen de andere personen die heer actief zijn in hun waarde te laten en niet af te schilderen als een paar luie vetzakken. Iedereen doet hier z'n uiterste best om een paar pondjes (of wat meer) kwijt te raken. En meer als je uiterste best kun je niet doen
kaputwiehund sluit zijn ogen en droomt weer van een goddelijk lichaam met een gezonde geest
JA. En daarom probeer ik van de suikers af te blijven.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 19:59 schreef SirBenniMiles het volgende:
Als ik erg honger heb en dan iets zoets opeet (Chocoladereep) dan krijg daardoor juist nog meer trek. Hebben jullie dat ook?
Tnx, wat lief isabeauquote:Op vrijdag 9 juli 2004 20:11 schreef Isabeau het volgende:
Lieve Bolletje,
Doe in godsnaam niet zo belachelijk. Je bent geen mislukkeling als het je niet lukt om je niet aan een dieet te houden, kom op zeg. Er zijn belangrijkere dingen in het leven. Ik heb je lang niet gezien, maar ik reken je absoluut tot één van de fijnste en leukste mensen op Fok. Je hebt een warm hart en een gulle lach. Je kan stralen en maf doen zonder belachelijk te lijken. Je bent absoluut een zeer prettig mens om mee om te gaan, en dát maakt iemand alles behalve "mislukt". Kijk, je hebt mensen die met een ijzeren dieet discipline anderen de les lezen uit een soort superioriteitsgevoel. Dan lukt hun dieet misschien wel, maar mislukken ze toch op ander gebied. En als je mij vraagt wat ik belangrijker vind in een mens: goed kunnen lijnen of een goed mens zijn dan wist ik het welJij bent een goed mens, Bollie! En dat lijnen? Joh, maak je niet zo dik
Je knop staat helemaal niet in lijn stand, dan is het niet gek dat het niet lukt. Ik spreek uit ervaring. Denk eerst eens na wat je wilt en wat het beste bij jou past. Pas het dan toe in kleine stapjes. Uit eten gaan hoeft geen ramp te zijn; het wordt pas een ramp als je er een probleem van maakt. Morgen is er weer een dag en als je morgen weer de mist in gaat: so what. Probeer eerst maar eens 3 gezonde maaltijden op een dag te nemen en wat meer te gaan bewegen, de rest komt wel! Keep the soul alive!!! (yuck
)
ps: ook belangrijk: je snurkt niet [afbeelding]
Aw leuk!!!!quote:Op zondag 11 juli 2004 19:20 schreef Isabeau het volgende:
De volgende is dus in de Efteling, Bollie
Als ik alleen was, zou ik dat zeker zo doen,quote:Op zondag 11 juli 2004 12:05 schreef Isabeau het volgende:
En Petracev, het scheelt dat ikzelf alleen in weekenden bezoek kan ontvangen en de mensen komen dan maar gewoon tegelijk. Niks geen gedoe met steeds maar weer hapjes klaarzetten. Daarbij kunnen ze bij mij rekenen op slanke en gezonde hapjes en als je het niet lust: jammer dan
ja, dat snap ik wel, maar ik vind t gewoon vervelend om iedere keer weer gebak in huis te moeten halen, + chips +toastjes etc etc.quote:Op maandag 12 juli 2004 09:20 schreef YPPY het volgende:
Dat lekkers is dan natuurlijk voor jou. Bij feestjes hier ben ik altijd degene die de meeste wortelbolletjes en plakjes komkommer eet. De rest moet het maar doen met nootjes en chips.
Ik ga aanstaande woensdag! Ik hoop op goed weerquote:Op zondag 11 juli 2004 20:54 schreef Meimeltje het volgende:
Ik ga over 2 weken naar de Efteling, want heb nog 2 kaartjes liggen...maar is altijd leuk om nog een x te gaan hehe
Een goed gevulde groentesoep met stokbrood, kruidenboter en een salade erbij?quote:Op maandag 12 juli 2004 13:02 schreef Faithy het volgende:
Ok.. vakantie voorbij, tenminste, uitgeziekt enzo, dus nu weer 'hard aan de slag'
volgende week maandag ga ik me pas weer wegen
zat de laatste keer op 82, dus wil heeeeeel graag over een paar weekjes ruim onder de 80 zitten
Dus net mn 2 lunchboterhammetjes op, en even bedenken wat we vanavond voor lekkers en gezonds gaan eten..
Alleen een probleem: het kan niet te creatief, want dat lust paps niet![]()
![]()
Je geeft inderdaad een extra reden waarom het veel mensen niet lukt, en dat is slecht geïnformeerd zijn danwel (onrealistisch) snel resultaat willen zien. Da's dus evengoed een vorm van lui- en laksheid.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 22:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Verspilde woorden als je het mij vraagt.
Daarbij is herhaaldelijk aangetoond dat lijnen niets met zelfdiscipline/luiheid/laksheid te maken heeft. Het is helaas wel een hardnekkig fabeltje dat dat wel zo is waardoor te dikke mensen al snel als luie mensen worden gezien die geen zelfdiscipline zouden hebben. Pertinente onzin. Maar ja, dat hoef ik jou natuurlijk niet te vertellen, miss_d![]()
Zo'n 95% van de lijners is binnen 3 jaar terug op het oude gewicht of daarboven. Dat zijn geen grappige getalletjes. Kenmerken van de groep die wèl op gewicht bleef waren o.a. een zeer gezond eetpatroon van minstens 3 maaltijden op een dag en een vast patroon van bewegen (extra dagelijkse beweging, elke week cardiotraining en elke week krachttraining). De grootste kans om terug te komen op het oude gewicht had je als je heel snel afviel met crashdieten die op zichzelf niets veranderden aan je voedingsgewoonten. Ook het overdreven hard van stapel gaan qua beweging had een averechts effect op de lange termijn.
Bovenstaande info afkomstig uit medische kennis, wetenschappelijke info èn persoonlijke ervaring.
Ik heb een paar sneedjes chorizo en een klein pakje slankie smeerkaas op.quote:Op maandag 12 juli 2004 11:46 schreef YPPY het volgende:
Het is altijd gezonder om bij honger brood te eten dan aan het snoepen te gaan.Je ontbijt is de belangrijkste maaltijd, dus twee boterhammen extra is echt geen ramp. Tenzij je op elke boterham natuurlijk een halve pot chocopasta hebt gesmeerd.
Riaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnnnnnnnnnnquote:Op maandag 12 juli 2004 13:23 schreef Riann het volgende:
Dizerrrrrrrrrrrrrrrrrrrris de fokdieetclubmeeting efteling iets voor jou
![]()
![]()
![]()
Fokdieetclub "Efteling" Meeting deel IVquote:Op maandag 12 juli 2004 14:53 schreef Dizer het volgende:
[..]
Riaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnnnnnnnnnn
Wanneer valt de meeting? Maar ik ga al naar de efteling....woensdag al...en ik ga ook naar six-flags....
quote:Op maandag 12 juli 2004 15:12 schreef Pandorah het volgende:
Ik had gisteren dus een familiedag en werd door wat tantes aangesproken die mij lang niet gezien hadden dat ik er stralender uitzag en dat ik zo veel afgevallen was. Altijd leuk om te horen.
En als je met lijnen bezig bent, geniet je ook meer van je toetje (ik had gisteren een giraffe ijsje). Maar sommige mensen denken dat je als je afvalt, dat je geen ijs mag eten... zolang je dat maar niet al te vaak doet, gaat het bij mij iig goed hoor...
Zo, ik ga zo es de badkamer schrobben (raak ik ook weer kcaltjes kwijt...
Nee hoor, ik heb gewoon altijd de neiging de wereld te verbeteren. Zou ik niet moeten doen.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 09:36 schreef Mannekino het volgende:
En dat het jullie niets boeit wat ik heb gezegd is natuurlijk ook 'pertinente onzin'; zie alle reacties die er op volgen.
Zullen we het erop houden dat het jouw waarheid is? Dank u!quote:En jullie weten net als ik dat mijn verhaal net zo goed waar is (echte probleemgevallen uitgezonderd), alleen is dat de waarheid welke veel van jullie niet graag horen.
Anders reageer je even niet sarcastisch? Crisis zeg wat worden een boel mensen hier pissig, als je energie over hebt ga je maar ff wandelen ofzo val je ook nog wat af.quote:Op maandag 12 juli 2004 16:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb gewoon altijd de neiging de wereld te verbeteren. Zou ik niet moeten doen.
[..]
Zullen we het erop houden dat het jouw waarheid is? Dank u!
********, jullie zijn hier begonnen met op de man te spelen. Two can play that game. Ik heb me helemaal niet met die bedoeling aangemeld. Maar blijkbaar wordt mijn mening hier niet op prijs gesteld. Ik raak waarschijnlijk teveel gevoelige snaartjes onder jullie "gezellige" dikke dames. En daar komt nog eens bij dat jullie mijn reacties niet goed lezen. Zo reageerde iemand nog op mijn "oude patroon" alsof ik daarmee bedoelde mijn patroon voordat ik begonnen ben met afvallen. Ik bedoelde hier dus mee mij OUDE patroon zoals ik leefde voordat ik dik werd. Maar dat heb ik al uitgelegd in een vorige reactie. Ik volg hetzelfde programma wat mijn vader ook heeft gevolgd een jaar geleden. Hij is toen 20 kilo afvallen en hij is tot op heden niet weer aangekomen, met behulp van het Modifast programma. Dat het jullie niet gelukt is wil nog niet zeggen dat dat voor andere mensen ook het geval is.quote:Op maandag 12 juli 2004 19:44 schreef Funnie het volgende:
om te laten zien dat hij HET is. Die wel zomaar kan afvallen met een crash dieet. En het zomaar al
12 dagen volhoudt !!!! Dat is toch knap Isa!!! Zie dat dan... Dat er straks weer normaal gegeten moet worden, is iets voor straks en niet voor nu. Maar dat merkt hij nog wel.. en dan... zien we hem hier niet meer..omdat....het toch niet zo goed lukte. En dat soort mensen zie je daarna hier gewoon nooit meer.
ofzoiets.. maar goed, nu ben ik een op hol geslagen dieeter en moet ik gaan rennen om mijn energie kwijt te kunnen !! En als lakse en luie dieeter heb ik daar uiteraard geen zin in!
Daaagquote:Op maandag 12 juli 2004 21:55 schreef Mannekino het volgende:
[..]
Hé dikzak, jullie zijn hier begonnen met op de man te spelen. Two can play that game. Ik heb me helemaal niet met die bedoeling aangemeld. Maar blijkbaar wordt mijn mening hier niet op prijs gesteld. Ik raak waarschijnlijk teveel gevoelige snaartjes onder jullie "gezellige" dikke dames. En daar komt nog eens bij dat jullie mijn reacties niet goed lezen. Zo reageerde iemand nog op mijn "oude patroon" alsof ik daarmee bedoelde mijn patroon voordat ik begonnen ben met afvallen. Ik bedoelde hier dus mee mij OUDE patroon zoals ik leefde voordat ik dik werd. Maar dat heb ik al uitgelegd in een vorige reactie. Ik volg hetzelfde programma wat mijn vader ook heeft gevolgd een jaar geleden. Hij is toen 20 kilo afvallen en hij is tot op heden niet weer aangekomen, met behulp van het Modifast programma. Dat het jullie niet gelukt is wil nog niet zeggen dat dat voor andere mensen ook het geval is.
Maar ga vooral door hoor, motiveert mij alleen maar meer, net weer 17 km mountainbiken er opzitten en ik voel me wel super, tot ziens daaag.
Ghehe dat is best goed voor je motivatie eh? om zoiets te horenquote:Op maandag 12 juli 2004 15:12 schreef Pandorah het volgende:
Ik had gisteren dus een familiedag en werd door wat tantes aangesproken die mij lang niet gezien hadden dat ik er stralender uitzag en dat ik zo veel afgevallen was. Altijd leuk om te horen.
En als je met lijnen bezig bent, geniet je ook meer van je toetje (ik had gisteren een giraffe ijsje). Maar sommige mensen denken dat je als je afvalt, dat je geen ijs mag eten... zolang je dat maar niet al te vaak doet, gaat het bij mij iig goed hoor...
O die opmerkingen. Die van mijn kids kunnen er ook bij. Jij afvallen, krijg ik een dunne mama nou denkt het niet hoor. (zo van doe je best maar lukt je toch niet). Fijn hoor kidsquote:Op maandag 12 juli 2004 20:35 schreef Isabeau het volgende:
Ik zeg ook niet dat ik op dieet benWant zoals hierboven al een paar keer is aangegeven dan gaan mensen juist dingen zeggen als "ach, 1 keertje is niet erg!" of "Doe niet zo ongezellig" of "Maar het is best light hoor! (over de blokjes 48+ kaas)" en àls je dan iets lekekrs neemt omdat dat best kan en mag dan gaan ze dáár commentaar op leveren
Ik heb dus last van mijn maag-darmkanaal. Kan niet zo goed tegen vet. En ook bij mij is dat een uitstekende smoes die niet eens ver bezijden de waarheid is want ik voel me sinds ik weinig vet eet een stuk beter qua buikpijnen en misselijkheid
Had alleen vanavond een enorme eetkick en heb een schaal magere yoghurt opgegeten. Okay, 2 schaaltjes magere yoghurt met pijnboompitten (veel), rozijnen en honing
quote:Op maandag 12 juli 2004 16:59 schreef miss_dynastie het volgende:
Mijn moeder is langsgeweest, ze is terug van vakantie ..........................Dus ik zo: 'Mam, jij rookt toch ook?' Triomfantelijk: 'Maar ik ben vijftig!' Dus ik antwoord: 'Je kon ook niet stoppen toen je twintig was. En vijfentwintig. En ook niet toen je zwanger was. Dus jij moet gewoon je mond dicht houden!' Die zat
![]()
Ja dat heb ik echt wel... ik hou ontzettend van shoppen maar ik vind het zonde om nu iets nieuws te kopen... dus ik spaar redelijk wat geld om kleren van te kopen als ik afgevallen ben... maar ik heb niet echt veel wat te groot is want ik heb nog kleren die te klein waren en die passen nu enzoquote:Op dinsdag 13 juli 2004 10:15 schreef Isabeau het volgende:
Riannuh lekker vooruitzicht hè, nieuwe klerenMaar heb jij niet ook dat nu eigenlijk alles al te groot is, maar dat je niets nieuws wilt kopen omdat je nog meer wilt afvallen?
Met welke bedoeling dan wel? Bij de meeste mensen is het me wel duidelijk, maar in dit geval dus niet en daarom vraag ik het. Een normaal antwoord heb ik nog niet van je gehad.quote:Op maandag 12 juli 2004 21:55 schreef Mannekino het volgende:
Ik heb me helemaal niet met die bedoeling aangemeld.
Je mening wordt zeker niet op prijs gesteld als je hem vergezelt van woorden als lui en laks. Gek he?quote:Maar blijkbaar wordt mijn mening hier niet op prijs gesteld. Ik raak waarschijnlijk teveel gevoelige snaartjes onder jullie "gezellige" dikke dames.
Dat moet je me maar niet kwalijk nemen. Het vet heeft mijn hersenen aangetast en nu ben ik dus zoquote:En daar komt nog eens bij dat jullie mijn reacties niet goed lezen.
Wel één heel jaar? Nou, feest! Laat over vijf jaar nog eens weten hoe hij eraan toe is!quote:Ik volg hetzelfde programma wat mijn vader ook heeft gevolgd een jaar geleden. Hij is toen 20 kilo afvallen en hij is tot op heden niet weer aangekomen, met behulp van het Modifast programma. Dat het jullie niet gelukt is wil nog niet zeggen dat dat voor andere mensen ook het geval is.
Ik hoop dat je de uitgang kunt vindenquote:Maar ga vooral door hoor, motiveert mij alleen maar meer, net weer 17 km mountainbiken er opzitten en ik voel me wel super, tot ziens daaag.
Ik heb het gister niet durven vertellenquote:Op dinsdag 13 juli 2004 09:19 schreef Meimeltje het volgende:
Gelukkig heb ik een moeder die me stimuleert. Ze is zelf ook aan het afvallen en vindt het knap dat het bij mij zo goed gaat
Ik heb twee te kleine broeken liggen nu, maar die kostten maar een tientje per stuk, dus dat durfde ik wel aanquote:Op dinsdag 13 juli 2004 10:49 schreef Isabeau het volgende:
Het is geen gezicht eigenlijk al die aangesnoerde broeken met riemen van mij.
Maar toch nog eventjes wachten. Te kleine kleren kopen ga ik maar niet aan beginnen, is mij ietsje te gewaagd
Hoe komt het dat je niet afvalt? Moeilijk hoor, als je helemaal geen resultaat ziet van je inspanningen!quote:Op dinsdag 13 juli 2004 12:29 schreef Gia het volgende:
Oh, en heb me nog niet gewogen vandaag. Doe het morgen wel.
Moet volgende week woensdag weer naar de dietiste. Met lood in mijn schoenen. (hm, ligt het daar aan?)
Als ik in september nog niet ben afgevallen ga ik eens informeren bij de weight watchers, misschien dat dat me wel helpt.
Geen idee, misschien is mijn stofwisseling wel heel laag, omdat ik meer dan een jaar erg inactief ben geweest. Komt daar ook nog die zware operatie bij.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 13:09 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hoe komt het dat je niet afvalt? Moeilijk hoor, als je helemaal geen resultaat ziet van je inspanningen!
Heb hier de caloriëngids, daar staat slankie als zodanig niet genoemd, maar wel enkele smeerkazen.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 13:09 schreef Dizer het volgende:
Weet iemand of Slankie kaas wel echt slankie is? Ik bedoel is het wel caloriearm of gezonder of zo iets? Ik vind het zeer lekker namelijk!
Ik lees op de verpakking van Slankie 132 kcal per 100 gram. Is dat veel voor lunch?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 13:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb hier de caloriëngids, daar staat slankie als zodanig niet genoemd, maar wel enkele smeerkazen.
Kaasspread van Linera per 100 gram 180 kcal
smeerkaas 20 + voor 1 snee 40 kcal
smeerkaas 40 + voor 1 snee 50 kcal
Verschil tussen 20 + en 40 + is qua caloriën niet zo groot, dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |