abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20139750
Vervolg van: Dieetclub deel 46

Aanvulling op dit topic:
Dieetrecepten - Een topic met smakelijke recepten. Zet je eigen favoriete recept erbij!
Dieetclubmeeting I in Burger's Zoo op 29-11-03 - Beestachtig gezellige meeting.
Dieetclubmeeting II in Sanadome op 20-03-04 - Een gezonde zwemmeeting.
Dieetclubmeeting III in Den Haag op 10-07-04 - Deze meeting komt nog! * Geef je op & ga gezellig mee!

Er is ook een IRC-kanaal voor de Fok!Dieetclub te vinden op de IRC-server irc.fok.nl poort 6667.
Na binnenkomst type je dan: /join #dieetclub

De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 25 of hoger (Hier kan je ook goed je BMI berekenen). Worstel je met een te dik buikje of licht overgewicht met een BMI onder de 25 dan ben je van harte welkom in het zustertopic "Slank de Zomer in".

De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan de dieetclub. Als je ook opgenomen wilt worden in die lijst moet je maar even een gil geven in het topic. Om het voor de mensen die de lijst bijhouden (de mensen van het roulatielijstje) wat gemakkelijker te maken vragen we een paar dingen:
  • Het is fijn als iemand zijn eigen regeltje aanpast, dus niet alleen: "Ik weeg nu 73", maar gewoon het hele regeltje zoals in de lijst staat.
  • Als je je regeltje aanpast, denk dan ook aan je BMI. Veel mensen vergeten dat aan te passen.
  • Geef één definitieve update per week door. Wil je vaker doorgeven hoe zwaar je bent zet er dan bij dat het om een tussendoor-meting gaat.

Bijgewerkt tot vrijdag 25-06-04

Anoukje (1m76) (34,5) was 118 kg, is nu 117 kg en wil graag 75 kg wegen -1
    Bolletje (1.78) (28.7) was 94,5 kg, is nu 91 kg en wil graag 75 kg wegen -3,5
    Brighteyes (1m72) (27,6) was 84,1 kg, is nu 81,6 kg en wil graag 78 kg wegen -2,5
    Burp2002 (1m86) (27.1) was 101 kg, is nu 94 kg en wil graag 86 kg wegen -7
    coolbabe (1m61) (29,7) was 82 kg, is nu 76,5 kg en wil graag 65 wegen -5,5
    Dizer (1m89) (26.0) is nu 93.1 kilo en wil graag 80-85 wegen.
    easy-going (1m81) (29,9) was 98,6 kg, is nu 98,0 kg en wil graag 90 wegen -0,6
    Elvi (1m83) wil graag 85 kg wegen, tussentijds streefgewicht 100 kg -5,0
    emmy (1m64) (27.2) was 74,8 kg, is nu 73,2 kg en wil graag 68 kg wegen -1,6
    Faithy (1m75) (27,4) was 87 kg, is nu 82.5 kg en wil graag 70 kg wegen -4.5
    Fannetje (1m75) (1m75) (25,5) was 100,8 kg, is nu 78,1 en wil graag 75 wegen -22,7
    Funnie (1m70) (31,6) was 130 kg, is nu 91,2 kg en wil graag 80 wegen -38,8
    Gia 1m72) (30.7) was 91 kg, is nu 91 en wil graag 70 kg wegen -0
    Glimworm (1m75) (31,7) was 98 kg, weegt nu 97 kg en wil graag wegen 75 kg -1
    HorrorGirl (1m65) (25,7) was 80 kg, is nu 70,1 kg en wil graag 60 kg wegen -9,9
    Isabeau (1m67) (31,9) was 96,6 kg, is nu 88,8 en wil graag 65 kg wegen -7,8
    Jolene (1m58) (30.4) woog 86 kg weegt nu 76 kg en wil graag 56 kg wegen -10
    Knuppelhout (1m88) (30,0) was 114 kg, weegt nu 105,7 kg en wil graag wegen <100 kg -8,3 kg
    Magic666 (1m82) (27,8) was 103 kg, is nu 92 kg en wil graag 88 kg wegen -11
    Malchevia (1m87)(27) woog 98 kilo en weegt nu 94 kilo en wil graag 85 wegen -4
    Meimeltje (1m64) (31.8) was 92,5 kg, is nu 85,5 kg en wil graag 65 wegen -7,0
    miss_dynastie (1m70) (34) was 103,4 kg, is nu 98,2 en wil graag 75 kg wegen -5,2
    Miss_S (1m68) (31,9) was 98 kilo weegt nu 90 kilo en wil graag 70 kg wegen -8
    Moddereter (1m83) (28,1) was 96,8 kg, is nu 93,8 kg en wil graag 75 kg wegen -3
    octopussy (1m76) (30,7) was 107,8 kg, is nu 95,2 kg en wil graag 70 kg wegen -12,6
    Oldbie (1m89) (26.3) is nu 93.9 kilo en wil graag buikje kwijtraken en 82 wegen
    Ole (1,68) (43,9) Was 124 kg, is nu 124 kg en wil graag wegen < 100
    Pandorah (1m68)(27,2) was 89,5 kg, is nu 76,8 kg en wil graag 65 kg wegen -12,7
    Petracev (1m70) (25.2) was 78,3 kg, is nu 72,9 kg en wil graag 67 kg wegen -5.4 kg en vetp.33,0 %
    Rena (1m63) (27,9) was 74,2 kg, is nu 74,2 kg en wil graag 65 kg wegen -0
    Riann (1m72) (27,5) was 102 kg, is nu 81 kg en wil graag 70 kg wegen -21 kg en 89 cm
    Riannuh (1m68) (25.9) was 76.75 kg, is nu 73.15 en wil graag 65 wegen - 3.6 kg & 13 cm
    Rosean (1m70) (27,7) was 145 kg, weegt nu 80 wil graag 79 wegen -65
    Sanne 1m43) (29.8) was 73 kg, weegt nu 60,8 kg wil graag 48 kgwegen -12,2 kg
    stoopkind (1m76)(28,9) was 90kg, is nu 89 kg en wil graag 75kg wegen -1
    Stout (1m70) (29,8) was 94 kg, is nu 86 kg en wil graag 75 kg wegen -8
    Teigan (1m60) (34,2) was 88 kg, is nu 87 en wil graag 80 wegen -1
    Weopj (25,6) was 81,9, is nu 71,6 en wil graag 60 wegen -10,3
    Xanthe (1m69) (41,6) was 122,5 kg, is nu 118,9 kg en wil graag 80 kg wegen -3,6
    Zuiker (1m65) (28,7) was 87,5 kg, is nu 74,5 kg en wil graag 65 kg wegen -13
    Het roulatielijstje:

Week 26: jolene
    Week 27: Pandorah
    Week 28: YPPY
    Week 29: Fannetje
    Week 30: miss_dynastie
    Week 31: Riann
    Week 32: Funnie
    Week 33: Teigan

Kort overzicht van topics over lijnen op Fok!
    Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken? - Een Fokker op zoek naar tips voor de laatste kilo's.
    Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt! - Tips tegen dat vervelende buikje.
    Superhongerdieet! :) - Net als Miss_d ben ik wel benieuwd hoe het hiermee is vergaan.
    Vetvrij vet - Dit gaat over vetvervangers zoals Olestra
    is herbalife beter dan andere maaltijdvervangers? - Wissel ervaringen over Herbalife uit.

De oefeningen van Lurky voor een mooi figuur zijn hier te vinden.

Internet - (Eng.) = Engelse sites.
    Algemene sites
    www.overgewicht.nl - Uitgebreide site over overgewicht. Hier kan je ook je BMI berekenen.
    www.overgewicht.org - Site van het Kenniscentrum Overgewicht (verbonden aan de VU)
    www.voedingscentrum.nl - Dé site boordevol informatie over gezond eten.
    www.opdieet.nl - Site met uitstekende uitleg over overgewicht en dieten.
    www.gezondheidsplein.nl - Het deel van gezondheidsplein over voeding. Uitgebreide en heldere informatie.
    www.digitale-dietist.nl - Diëtisten site met handige tips, voedingsmiddelentabel en links.
    www.dikke-mensen.nl - De site van de Nederlandse Obesitas Vereniging.
    www.jojoclub-afslanken.com/ - Prima site met uitgebreide uitleg over vele soorten dieten.
    www.eetstoornis.org - Site voor mensen met een eetstoornis.
    www.weight-loss-diet-i.com/ - Verschrikkelijk veel informatie over lijnen en overgewicht (Eng.)
    www.realage.com - Leuke en interessante site over gezond zijn en blijven (Eng.).
    www.ivillage.com/diet/ - Zéér volledige site over overgewicht en lijnen (Eng).
    www.3fatchicks.com - Geweldige site met een enorme hoeveelheid informatie en links (Eng.).
    www.skinnydaily.com/ - Erg leuke en informatieve site over lijnen (Eng.)
    www.ehow.com - Antwoord op ál je vragen, ook op het gebied van lijnen nuttig (Eng.).

Bewegen
    www.sportjefit.nl - Over sportief afvallen met veel sportieve links.
    www.lichamelijkeopvoeding.nl - Prima site als je wilt beginnen met bewegen (trainingsschema's).
    www.myasics.nl - Een super site over hardlopen! Hardlopen voor dummies met trainingsschema's vanaf 2 min. hardlopen.

Voedingstabellen
    www.voedingsmeter.nl - Hier kun je de voedingswaarde van je dagelijkse voeding bijhouden.
    www.calorieteller.info - Handige site om je dagelijkse energie-inname bij te houden.
    www.watziterin.nl - Handige site met kcal, vet, koolhydraten en eiwitgehalte.
    www.caloriefreak.com - De naam zegt het al: een site vol produkten (ook bijv. McDonalds) + kcal. (Eng.).
    Snoopy's Dieetpagina - Download hier een uitgebreide calorieëntabel.

Recepten
    www.smulweb.nl - Afslank-gedeelte van smulweb vol heerlijke recepten en tips.
    www.culinairezaken.nl - Prima receptensite met veel slanke recepten.
    cgi.fatfree.com - De site met de meeste recepten voor een slanke lijn die ik heb kunnen vinden (Eng.).
    www.cuisinecuisine.com - Hier moet je wezen als je een Engelstalig recept wilt klaarmaken en niets begrijpt van ounces, cups en tablespoons. Onmisbare rekenhulp bij het koken.

Interactieve sites
    voedingsdagboek.demonster.net - Mooie en overzichtelijke site voor je eigen voedingsdagboek online.
    www.valtaf.nl - Hou hier je eigen dieetdagboek bij (soort weblog voor lijners).
    www.onlijnclub.com - Grote Internetcommunity (concurrentie dus haha) voor lijners.
    www.weightsupport.nl - Een half jaar lang gratis begeleiding bij het lijnen.
    www.fitday.com - Site voor je eigen (gratis) dieetdagboek (Eng.)

Link-sites
    dieet.pagina.nl/ - Startpagina over dieten met nog meer links.
    afslank.leukestart.nl - Een erg goede link-site over afslanken.
    grotematen.pagina.nl - (nog) moeite met het zoeken van kleren? Kijk hier eens bij.
    www.3fatchicks.com/links/ - The Ultimate Linksite!! (Eng.).

Commerciële sites:
    www.herbalife.com
    www.slank-klup.nl/
    www.weighwatchers.nl
    www.afslanken.com
    www.eganederland.nl/
    www.slimfast.nl/
    www.bodysolution.nl/
    www.specialk.nl

[ Bericht 1% gewijzigd door Isabeau op 30-06-2004 21:32:35 ]
  • "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_20139871
    Deze doet het en ik moet absoluut naar bed (wekker gaat om 5:00 en dan weer de hele dag op de operatiekamer )
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_20139920
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2004 23:26 schreef Isabeau het volgende:
    Deze doet het en ik moet absoluut naar bed (wekker gaat om 5:00 en dan weer de hele dag op de operatiekamer )
    w00t wat wordt er geopereerd ?
    When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
    pi_20140082
    TVP
    ik ga ook naar bedje toe
    pi_20140137
    Een paar knieën, een vinger, een achillespees en nog wat...maar over het algemeen zitten die vast aan mensen die er last van hebben
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_20140475
    Als ik trouwens als een irritante betweter overkom; geef dan ff een gil Ik kan er alleen niet goed tegen als mensen dingen aannemen van anderen (of commerciële bedrijven) die gewoon niet kloppen. Heb ik ook altijd gedaan. Maar wil nu wel graag bewijs dat alles waar ik in geloof ook waar is. En ik ben zelf altijd bereid mijn mening bij te stellen als blijkt dat wat ik altijd dacht of vanzelfsprekend vind niet blijkt te kloppen.

Voor mij is wetenschappelijke info zoeken over voeding, obesitas en lijnen een vorm van therapieondersteuning. Een houvast. Meeste wetenschappelijke info is trouwens niet echt motiverend (van die info dat meer dan 95% van de mensen na het lijnen toch weer aankomt), maar ik ga m'n best doen bij het onwaarschijnlijk kleine percentage te horen
      woensdag 23 juni 2004 @ 23:44:18 #7
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_20140500
    Nog een opmerkelijk stukje over ananas:

http://www.paradijsvogel.nl/ananas.htm
    quote:
    De eigenschappen van ananas zijn dus spijsverteringbevorderend en ontstekingswerend. Ananas vermindert dus zwellingen en oedemen bij wonden en blessures en bevordert de afvoer van wondvocht. Ook vermindert het samenkleving van bloedplaatjes en breekt bloedstolsels af. Het is ook een vrucht die het immuunsysteem stimuleert,bovendien urinedrijvend is en ook het ophoesten van slijm bevordert.(werkt krampstillend voor de gladde spieren). Ook zou het de opname van antibiotica verbeteren. Toepassingen kunnen dus zijn:
    slechte spijsvertering (b.v. bij een opgeblazen gevoel, winderigheid e.d.), allerlei blessures, bloeduitstortingen, kneuzingen, alles waar oedeemvorming en zwelling bij voorkomt. Hiervoor wordt een hoge dosering gebruikt. Ananas is gunstig bij álle ontstekingen, dus alles met de uitgang "itis" zoals b.v. bronchitis, sinusitis, e.d.
    Ook bij allerlei doorbloedingsstoringen (hart-en vaatziekten) werkt ananas gunstig. Het is een goede ondersteuning bij kankerbehandeling want het versterkt een zwak immuunsysteem.
    op pineapple +shark kan ik niets vinden...
    Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
    I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
    pi_20140552
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2004 23:44 schreef Sanne het volgende:
    Nog een opmerkelijk stukje over ananas:

http://www.paradijsvogel.nl/ananas.htm

op pineapple +shark kan ik niets vinden...
    @isa toch is het zo!

heb je mijn reactie gezien in het vorige topic ?
    When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
      woensdag 23 juni 2004 @ 23:50:47 #9
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_20140715
    correctie; ik vind van alles op die combinatie, maar voornamelijk spannende recepten.

http://www.recipecottage.com/outdoor-cooking/grilled-shark01.html
    Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
    I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
    pi_20141026
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2004 23:50 schreef Sanne het volgende:
    correctie; ik vind van alles op die combinatie, maar voornamelijk spannende recepten.

http://www.recipecottage.com/outdoor-cooking/grilled-shark01.html
    toch heb ik gelijk!

maare bedoelde eigenlijk of je de reactie op jouw text had gelezen?
    pi_20141227
    Zo heel lang geleden opgegeven, Paar keer opnieuw begonnen maar niet meer afgemaakt. Nu ben ik voor mezelf begonnen en niet voor iemand anders en zit ik al op 15 kilotjes minder . Mischien leuk om weer bij de lijst te komen
    pi_20141261
    Hier ook ff snel een TVP.

Ben slapen Toch weinig nieuws te melden
    pi_20141956
    Sanne, je zei in t vorige topic dat je sporten voor t ontbijt slecht vond... ik vindjuist dat t heerlijk is! Nooit pijn in je zij, nooit een volle buik en je valt 2x zo hard af!
    ik loop altijd samen met mn (veel te dunne) vriendin en die MOET juist eerst eten, 't is dus iets heel persoonlijks denk ik
    voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
    pi_20142262
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2004 00:27 schreef knuppelhout het volgende:
    Sanne, je zei in t vorige topic dat je sporten voor t ontbijt slecht vond... ik vindjuist dat t heerlijk is! Nooit pijn in je zij, nooit een volle buik en je valt 2x zo hard af!
    ik loop altijd samen met mn (veel te dunne) vriendin en die MOET juist eerst eten, 't is dus iets heel persoonlijks denk ik
    precies daar was ik nou ook benieuwd naar... want over het hele topic zijn er meerdere mensen die zeggen voor en anderen weer na ontbijt inspanning leveren... is nogal verwarrend
      donderdag 24 juni 2004 @ 00:52:35 #15
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_20142549
    Ik laat even mijn gezicht hier zien. Geen zin om even mee te doen. (sorry) Niet om jullie maar om mijzelf. Ik ben dus gewoonweg niet meer aan het dieeten, en wil niet weten wat ik weeg. Ben alweer ongi geworden. Kan woensdag naar Hardenberg om op te spuiten. Ik hoop dat het betere effect geeft.

Verder erg veel afleiding aan het zoeken, ik heb scoebidoe-en ontdekt. Ben erg lerende momenteel.
    lees: afleiding (geen spam, gewoon om te laten zien wat scoebidoe is) http://www.yoarra.nl

Dus vanaf volgende week woensdag is Funnie weer van de partij.
    pi_20143381
    ik heb trouwens een vraagje wat betrekking tot zoetstoffen die gebruikt worden om suiker te vervangen...

zijn er verschillende soorten en wat zijn de verschillen ? want met zoetstoffen kan je veel resultaat bereiken geloof ik, het probleem is echter dat ik al heel wat light drankjes en zoetjes geprobeerd heb maar bij allemaal dezelfde gore smaak & nasmaak krijg... ik hoop eigenlijk dat er een zoetstof is die ik wel te pruimen vind..

verder heb ik rietsuiker gekocht weet niet of het (veel) beter is dan kristal suiker maar het leek me wel dus proberen maar
    pi_20144606
    Hier weer mijn regeltje. Er is niet veel af, maar alle beetjes helpen

Petracev (1m70) (25.2) was 78,3 kg, is nu 72.9 kg en wil graag 67 kg wegen -5.4 kg en vetp.33,0 %

nog heel even, dan neem ik afscheid van jullie...
      donderdag 24 juni 2004 @ 07:51:39 #18
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_20144729
    Ik zei niet dat sporten voor het ontbijt slecht is. Ik zei dat ík heb geleerd dat zodra ik wakker ben ik asap moet eten om die motor op gang te krijgen. Maar er zit idd wel wat in dat als je eerst gaat sporten je iig je ontbijt niet kan verbranden. NEway ieder zijn smaak zou ik zeggen. En nu ga ik an die arbeit!

tot vanavond.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sanne op 24-06-2004 07:56:47 ]
      donderdag 24 juni 2004 @ 08:52:37 #19
    2742 Bolletje...
    Dare to be different
    pi_20145073
    Isabeau , ik had mijn regeltje alweer aangepast ( -3,5 kilo )
    doei
      donderdag 24 juni 2004 @ 08:56:37 #20
    2742 Bolletje...
    Dare to be different
    pi_20145123
    Bolletje (1.78) (29) was 94,5 kg, is nu 91 kg en wil graag 75 kg wegen -3,5

Dees dus

En NL is door!!
    doei
      † In Memoriam † donderdag 24 juni 2004 @ 09:26:02 #21
    43556 miss_dynastie
    pi_20145567
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2004 00:52 schreef Funnie het volgende:
    Ik laat even mijn gezicht hier zien. Geen zin om even mee te doen. (sorry) Niet om jullie maar om mijzelf. Ik ben dus gewoonweg niet meer aan het dieeten, en wil niet weten wat ik weeg. Ben alweer ongi geworden. Kan woensdag naar Hardenberg om op te spuiten. Ik hoop dat het betere effect geeft.

Verder erg veel afleiding aan het zoeken, ik heb scoebidoe-en ontdekt. Ben erg lerende momenteel.
    lees: afleiding (geen spam, gewoon om te laten zien wat scoebidoe is) http://www.yoarra.nl

Dus vanaf volgende week woensdag is Funnie weer van de partij.
    Funnie, jeetje
    Ik hoop dat je baat hebt bij het opspuiten
    pi_20145873
    Pff, ik heb vannacht nauwelijks geslapen, en ik weet niet eens waarom Uitslapen kan hier ook al niet, want ze zijn hier tegenover aan het verbouwen, en dat begint natuurlijk 's ochtends vroeg al. Nog 2 nachtjes, en dan ben ik verhuisd. Hopelijk kan ik dan wel uitslapen.
    Vandaag wilde ik gaan schilderen, maar ik weet niet of ik daar de puf voor heb. De hele tijd balanceren op zo'n keukentrapje is ook vermoeiend. Ik zal zo maar op de fiets stappen. Ik kan iig wel alvast de verf halen enzo. Dan doe ik tenminste nog íets.
    Bah, ik heb echt nergens zin in, wil het liefste gewoon weer in bed duiken, maar met die herrie hier kan ik toch niet slapen
    pi_20145903
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2004 07:51 schreef Sanne het volgende:
    Ik zei niet dat sporten voor het ontbijt slecht is. Ik zei dat ík heb geleerd dat zodra ik wakker ben ik asap moet eten om die motor op gang te krijgen. Maar er zit idd wel wat in dat als je eerst gaat sporten je iig je ontbijt niet kan verbranden.
    Hallo,
    Ik hoor eigenlijk in het topic slank de zomer in maar ik ben nu een boek aan het lezen over hardlopen. Erg interessant en daarin zeggen ze dat voor je ontbijt sporten juist erg goed is.
    Hmm ik had het nog op runnersweb gelezen maar nu kan ik het nergens meer vinden.
    pi_20145966
    Ik ga zo maar weer eens naar huis... ben al wel 2 uur op mijn werk... ik ben ziekjes en tjah het lukt me niet om me ergens op te concentreren en kan ook helemaal niks binnenhouden... dusuhm tjah ik ga lekker slapen
      † In Memoriam † donderdag 24 juni 2004 @ 09:59:59 #25
    43556 miss_dynastie
    pi_20146052
    Stoopkind, ik kan me je gevoel heel goed voorstellen, volgens mij ben je het nu ook ZAT en wil je gewoon lekker in je nieuwe huisje bivakkeren. Hou nog even vol

Riannuh, beterschap
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')