abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 juni 2004 @ 16:24:24 #1
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20282307
Welkom in het centrale defensie topic deel 10 al weer

Links naar de vorige delen

Defensie part X. Jubileum!
[centraal] Defensie nummer IX
Defensie part VII.
[centraal] Defensie VI
[centraal] Defensie V
Het Defensie topic deeltje 4 alweer
Het Chinese Leger deeltje 3
Het Chinese Leger deeltje 2
Het Chinese Leger

De eerste 3 delen gingen over het Chinese leger, maar we hebben besloten om een centraal topic te maken.

zijn er nog andere topics over dit soort onderwerpen?

jah, en hier komen de links
De Europese legers
Het beste leger ooit?
Wat is de beste tank ter wereld?
Tanks!
De legers van de wereld
Nederland VS Zweden
Nederland VS Zuid-Afrika
Oorlogsverleden Nederland?
Als Duitsland weer Nederland zou binnenvallen
het Nederlandse leger.
Leger afschaffen?
Waar hebben we dat leger voor?
Training van het Nederlandse leger.
Waarom blijft er nou niks van ons leger over?
Structuur leger onderdelen

Maar ik snap al die afkortingen toch niet

Is niet erg Ik denk dat iedereen in dit topic wel is wat tegen komt waar hij/zij nog nooit van gehoord heeft.
Maar oke hier volgen er een paar;

• KL Koninklijke Landmacht
  • KM Koninklijke Marine
  • KLU Koninklijke Luchtmacht
  • KMAR Koninklijke Marechaussee
  • KLPD Korps Landelijke Politie Diensten
  • KCT Korps Commando Troepen (niet de officiële site)
  • MinDef Ministerie van Defensie
  • Nato/navo Noord Atlantische Verdrags Organisatie

• AMO Algemene Militaire Opleiding (de basis training)
  • CQB Close Quarter Battle (vechten in kleine ruimtes)
  • MOS military occupation specialty (je specialiteit, scherpschutter, explosieven, arts enzo)
  • AIT advanced individual training (de training van je specaliteit)
  • KMS Koninklijke Militaire School
  • KMA Koninklijke Militaire Academie
  • BT Basic Training
  • Painf Pantser Infanterie.
  • LMBL Luchtmobiele

• SEAL SEa Air Land (Amerikaanse Commando's)
  • USMC United States Marine Corps Of United States Marine Corps officiële site Amerikaanse Mariniers
  • USAF United States Air Force Amerikaanse Luchtmacht

Ik wil een foto posten

Das mooi Hier staat uitgelegd hoe je een plaatje op FOK! krijgt

Kan je wat mooie foto's laten zien?

Tuurlijk kan dat (Allemaal Nederlands materieel)

Patria XA-188 GVV

M109

Leopard2A5

YPR-765 A1 PRI/PRCO-B

Enne welke eenheden doen nou wat eigenlijk?

Gevechtseenheden:
  • Infanterie
  • Pantserinfanterie
  • Luchtmobiele Infanterie
  • Korps Commando Troepen
  • Cavalerie

Gevechtsondersteunende eenheden:
  • Artillerie
  • Genie
  • Verbindingsdienst

Logistieke eenheden:
  • Bevoorrading en Transport
  • Technische Dienst
  • Geneeskundige Dienst
  • Militaire administratie

Waarom verschillen die kogels zo?

Geweren, pistolen, revolvers en noem het maar op ze verschieten allemaal munitie.
    Voor elk doel is wel een ander type munitie te bedenke, hier volgen er een paar.

Een duidelijk stukje over tankmunitie geschreven door Piro kan je hier vinden..

Een duidelijk stukje over geweermunitie geschreven door Piro kan je hier vinden..

Heb jullie nog wat leuke links?
    Uiteraard hebben we die ( De links van alle krijgsmacht onderdelen staan boven aan.)

• Site over de opleiding van de KCT
  • Site met foto's van Krijgsmacht onderdelen van heel veel landen, ook foto's in Irak
  • Site met militair nieuws
  • Militare foto's
  • Foto's uit Afghanistan
  • Site met informatie over conflicten

• Topic over Nederlandse militairen in Irak
  • Site over Nederlandse militairen in Irak
  • Forum over de Nederlandse strijdkrachten
  • Nog een forum over de Nederlandse strijdkrachten

• Amerikaanse marine
  • United States Marine Corps
  • Amerikaanse Luchtmacht
  • Amerikaanse Landmacht

• The Art of War
  • Chinesegevechtstraining

• Site over de Chinese defensie
  • Site over de Russische defensie
  • Je beste vriend

Wie heeft dit allemaal in elkaar gezet?

• Piro
  • N_I_
  • Strijder
  • icecreamfarmer_NL
  • sp3c
  • Wuder
  • VAK
  • SHERMAN

De .txt file van de OP is hier te vinden

[ Bericht 49% gewijzigd door Piro op 29-06-2004 18:10:29 ]
  • Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
    pi_20282344
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2004 16:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

israeli boarderguard doet nix meer dan rondjes rijden langs de grens, over het algemeen in bezet gebied waar zelfs Israelische militairen het niet mee eens zijn en stukgeschoten worden ... je krijgt nagenoeg geen training, slechte bewapening/betaling, je vecht niet, je doet niets dan rondjes rijden en af en toe vanuit je voertuig wat schieten op gebouwen langs de weg vanwaaruit je iedere patrouille weer wordt beschoten
    waarom denk je dat er zoveel niet joden bijzitten?

als je wil vechten voor een goed doel moet je arts zonder grens worden, je moet niet bij de IDF gaan simpelweg omdat die moslims doodschieten.

die shit is alleen voor avonturiers imo en die moeten heel goed nadenken waar ze mee bezig zijn
    Ik vind je post wat kort door de bocht eigenlijk. Natuurlijk is het niet zoals het 'echte' werk bij de IDF, maar als je niet Joods bent en niet Israelisch dan heb je weinig keuze. Je kan Joods worden, maar daar heb je toch minimaal 3 jaar voor nodig als het meezit en IDF heeft de leeftijdsgrens gesteld op 25 jaar.

Het is echt niet zo dat er daar bij bosjes Israelische militairen neer worden geschoten. Af en toe eens een mislukte Palestijnse aanslag.

Dat slechte betalen zal ongetwijfeld waar zijn, maar ook bij de IDF is het geen vetpot. Je krijgt alleen een hele magere onkostenvergoeding waar je een beetje van kan eten. Ik geloof dat je iets van 350 shekels per maand krijgt. Niet bepaald een vetpot.

Dat er zoveel niet Joden bijzitten valt wel te verklaren. Als niet Jood kan je immers niet bij de IDF en dan blijven er weinig opties over als je toch iets goeds wilt doen voor Israel.
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
    pi_20282377
    Overigens mocht je in het verleden wel bij de IDF als niet Jood, maar inmiddels niet meer. Dat staat ook te lezen op de site van de IDF waar ze niet Joden bedanken voor hun bewezen diensten in het verleden, maar dat IDF nu alleen voor Joden is.

Voor niet Joden zijn er wel andere opties.
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
      dinsdag 29 juni 2004 @ 16:27:47 #4
    34488 Piro
    Eikichi Onizuka
    pi_20282419
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2004 16:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik vind je post wat kort door de bocht eigenlijk. Natuurlijk is het niet zoals het 'echte' werk bij de IDF, maar als je niet Joods bent en niet Israelisch dan heb je weinig keuze. Je kan Joods worden, maar daar heb je toch minimaal 3 jaar voor nodig als het meezit en IDF heeft de leeftijdsgrens gesteld op 25 jaar.

Het is echt niet zo dat er daar bij bosjes Israelische militairen neer worden geschoten. Af en toe eens een mislukte Palestijnse aanslag.

Dat slechte betalen zal ongetwijfeld waar zijn, maar ook bij de IDF is het geen vetpot. Je krijgt alleen een hele magere onkostenvergoeding waar je een beetje van kan eten. Ik geloof dat je iets van 350 shekels per maand krijgt. Niet bepaald een vetpot.

Dat er zoveel niet Joden bijzitten valt wel te verklaren. Als niet Jood kan je immers niet bij de IDF en dan blijven er weinig opties over als je toch iets goeds wilt doen voor Israel.
    Hoeveel is 350 Shekels?
    Ik ben niet bekend met Israelische valuta.

Either way: vertelt de IDF ook nog waarom ze geen nietjoden meer toelaten?

Wel netjes van de dankbetuiging
    Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
      Moderator dinsdag 29 juni 2004 @ 16:31:00 #5
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_20282517
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2004 16:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

jij romantiseert het en dat vind ik gevaarlijk.
    ga eerst maar is informeren bij de israelische en bij de Franse ambassade voor je het vergelijkt met dienst bij het vreemdelingenlegioen.
    quote:
    of bij een checkpoint waar een tunnel onder wordt gegraven (niet helemaal zeker of dit borderguards waren maar over het algemeen wel) het aantal valt wel mee idd amar dat is ook alleen omdat de IDF gewoon nagenoeg geen verliezen leid.

in verhouding doen ze het voor zover ik weet slecht als je naar de andere eenheden kijkt wat dat betreft
    quote:

er zitten zoveel niet joden bij omdat het de turkenbaan van de IDF is ... niemand wil het maar iemand moet het toch doen.
    Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
    pi_20282607
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2004 16:27 schreef Piro het volgende:

[..]

Hoeveel is 350 Shekels?
    Ik ben niet bekend met Israelische valuta.

Either way: vertelt de IDF ook nog waarom ze geen nietjoden meer toelaten?

Wel netjes van de dankbetuiging
    Iets van 60 euro geloof ik. Echt een fooi. Dit krijgen Israeliers die in dienst gaan en daar zijn ze toe verplicht. Joden van buiten Israel die bij de IDF gaan krijgen zeker niet meer.

Waarom ze geen niet-Joden meer toelaten weet ik niet. Misschien dat het op hun site staat, maar destijds zag ik het niet staan. Niet-Joden worden wel beleefd bedankt voor hun interesse en worden verwezen naar andere IDF-programma's waar ze wel aan deel kunnen nemen.
      dinsdag 29 juni 2004 @ 16:34:53 #7
    34488 Piro
    Eikichi Onizuka
    pi_20282617
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2004 16:31 schreef sp3c het volgende:

[..]

ga eerst maar is informeren bij de israelische en bij de Franse ambassade voor je het vergelijkt met dienst bij het vreemdelingenlegioen.
    Laat hem. Hij is waarschijnlijk in zijn late tienerjaren of vroege twintiger en krijgt een stijve als ie het woord 'militair' hoort. Dat heb ik ook en vele mensen voor mij ook.
    It's all about the hard on for action.
    quote:
    [..]

of bij een checkpoint waar een tunnel onder wordt gegraven (niet helemaal zeker of dit borderguards waren maar over het algemeen wel) het aantal valt wel mee idd amar dat is ook alleen omdat de IDF gewoon nagenoeg geen verliezen leid.

in verhouding doen ze het voor zover ik weet slecht als je naar de andere eenheden kijkt wat dat betreft
    Kijk ook naar de situatie. Je kiest ervoor om in zo'n hotspot voor een hongerloontje te werken.
    quote:
    [..]

er zitten zoveel niet joden bij omdat het de turkenbaan van de IDF is ... niemand wil het maar iemand moet het toch doen.
    De turkenbaan van de IDF.
    Whehehehe.
    Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
      dinsdag 29 juni 2004 @ 16:35:52 #8
    34488 Piro
    Eikichi Onizuka
    pi_20282647
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2004 16:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Iets van 60 euro geloof ik. Echt een fooi. Dit krijgen Israeliers die in dienst gaan en daar zijn ze toe verplicht. Joden van buiten Israel die bij de IDF gaan krijgen zeker niet meer.

Waarom ze geen niet-Joden meer toelaten weet ik niet. Misschien dat het op hun site staat, maar destijds zag ik het niet staan. Niet-Joden worden wel beleefd bedankt voor hun interesse en worden verwezen naar andere IDF-programma's waar ze wel aan deel kunnen nemen.
    ZESTIG EURO?
    Voor dat bedrag kom ik mijn nest niet eens uit verdomme.
    Ga wel bij jezelf te rade of je voor zo'n karig kloteloon wil werken.
    pi_20282704
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2004 16:31 schreef sp3c het volgende:

[..]

[..]
    Ik vergelijk het nergens. Ik zei alleen dat sommige mensen iets hebben met het Vreemdelingenlegioen en andere mensen iets met de IDF. Dat is geen vergelijking tussen die twee, maar gewoon een constatering.
    quote:
    Volgens mij waren het dit keer geen borderguards, maar goed, daar gaat het nu ook even niet om. Zo vaak komt dat niet voor zo'n tunnel en het kost nu 2 mensenlevens. Zoveel verliezen leidt de IDF niet.
    quote:
    [..]
    Dat lijkt me logisch als je minder training krijgt e.d.
    quote:
    Het is geen kwestie van moeten. Niet Joden kunnen niet bij alle onderdelen van de IDF en dan kom je uit bij dit soort onderdelen.
    pi_20282748
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2004 16:35 schreef Piro het volgende:

[..]

ZESTIG EURO?
    Voor dat bedrag kom ik mijn nest niet eens uit verdomme.
    Ga wel bij jezelf te rade of je voor zo'n karig kloteloon wil werken.
    Ik zeg gewoon dat het me op zich wel wat lijkt, niet dat ik meteen op het vliegtuig spring en mezelf daar ga aanmelden.

Het is geen vetpot, maar dat is de IDF voor Israeliers ook niet....
      Moderator dinsdag 29 juni 2004 @ 16:40:34 #11
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_20282795
    niet joden worden over het algemeen niet meer aangenomen bij gevechtseenheden vanwege infiltranten ... er kwamen steeds meer vuurwapens bij de palestijnen terecht doordat die Arabische of Somalische (of wat dan ook) ooms en tantes in de IDF hebben die als ze op 'familiebezoek' zijn hun spulletjes vergeten, wapenhandel met palestijnen is ook goud geld verdienen.

komt bij dat ze naar een kleiner beroepsleger toegaan 1 dezer dagen dus alle dienstplichtigen gaan eruit en enkel de gemotiveerde klanten blijven aan en die zijn over het algemeen joods (want: eens met het beleid).
      dinsdag 29 juni 2004 @ 16:42:00 #12
    85750 N_I_
    Free Bizantium!
    pi_20282829
    Wat bedoel je met niet-Joden? Niet Israëliërs? Kun je bij andere IDF eenheden als je wel een israëlisch staatsburger bent maar geen Jood? Ik weet dat 20% van de Israëlische bevolking niet-jood is en 3/4 daarvan is moslim. is. Kunnen zij dus niet bij de IDF? Hoeven zij hun dienstplicht niet te vervullen? Of moeten ze allemaal bij de grenscontrole?

Ethnic groups:Jewish 80.1% (Europe/America-born 32.1%, Israel-born 20.8%, Africa-born 14.6%, Asia-born 12.6%), non-Jewish 19.9% (mostly Arab) (1996 est.)

Religions:Jewish 80.1%, Muslim 14.6% (mostly Sunni Muslim), Christian 2.1%, other 3.2% (1996 est.)
    Democracy is like a trolleybus. You get in, and once you have reached your destination you get out
    христианский солдат
    pi_20282839
    Dat zou weleens de reden kunnen zijn inderdaad. De site van IDF zegt het wel niet, maar het is wel een plausibele verklaring. IDF kan gewoon geen infiltranten gebruiken of mensen die wapens doorspelen aan de Palestijnen.

Dat risico verminder je door alleen Joden aan te nemen, al is zelfs dat nog niet helemaal waterdicht.
      dinsdag 29 juni 2004 @ 16:44:26 #14
    85299 HarigeKerel
    Ontvacht dus Tabee
    pi_20282893
    In de op 1 na laatste post van het vorige topic kun je lezen dat bv Druzen wel bij de IDF gaan, dat zijn ook geen Joden.
    "Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
      Moderator dinsdag 29 juni 2004 @ 16:45:16 #15
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_20282909
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2004 16:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik vergelijk het nergens. Ik zei alleen dat sommige mensen iets hebben met het Vreemdelingenlegioen en andere mensen iets met de IDF. Dat is geen vergelijking tussen die twee, maar gewoon een constatering.
    en vervolgens vergelijk je het met mogelijke missies waar je aan deel kan nemen (Israelis voor de goede zaak, fransen zijn smerig)
    quote:
    [..]

Volgens mij waren het dit keer geen borderguards, maar goed, daar gaat het nu ook even niet om. Zo vaak komt dat niet voor zo'n tunnel en het kost nu 2 mensenlevens. Zoveel verliezen leidt de IDF niet.
    point remains the same ... als je de goede zaak wil dienen zijn er betere plaatsen dan de IDF grenswacht
    quote:
    [..]

Dat lijkt me logisch als je minder training krijgt e.d.
    en waarom krijg je minder training?

omdat het ze geen fok! kan schelen wat er met die gasten gebeurt zolang ze de troepenverplaatsingen maar door kunnen geven
    quote:
    [..]

Het is geen kwestie van moeten. Niet Joden kunnen niet bij alle onderdelen van de IDF en dan kom je uit bij dit soort onderdelen.
    het is wel een kwestie van moeten.

als niemand het doet staat de Hezbollah morgen in Jeruzalem en reken erop dat ze niet enkel plaatjes komen schieten

iemand moet het doen, en het liefst zo min mogelijk joden want het is een smerige klus
      Moderator dinsdag 29 juni 2004 @ 16:45:51 #16
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_20282920
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2004 16:42 schreef N_I_ het volgende:
    Wat bedoel je met niet-Joden? Niet Israëliërs? Kun je bij andere IDF eenheden als je wel een israëlisch staatsburger bent maar geen Jood? Ik weet dat 20% van de Israëlische bevolking niet-jood is en 3/4 daarvan is moslim. is. Kunnen zij dus niet bij de IDF? Hoeven zij hun dienstplicht niet te vervullen? Of moeten ze allemaal bij de grenscontrole?

Ethnic groups:Jewish 80.1% (Europe/America-born 32.1%, Israel-born 20.8%, Africa-born 14.6%, Asia-born 12.6%), non-Jewish 19.9% (mostly Arab) (1996 est.)

Religions:Jewish 80.1%, Muslim 14.6% (mostly Sunni Muslim), Christian 2.1%, other 3.2% (1996 est.)
    niet israeliers idd
    pi_20282935
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2004 16:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

niet israeliers idd
    Iemand die Jood is maar geen Israelier is kan wel gewoon bij de IDF, ook bij de gevechtseenheden.
      dinsdag 29 juni 2004 @ 16:47:30 #18
    34488 Piro
    Eikichi Onizuka
    pi_20282959
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2004 16:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik zeg gewoon dat het me op zich wel wat lijkt, niet dat ik meteen op het vliegtuig spring en mezelf daar ga aanmelden.

Het is geen vetpot, maar dat is de IDF voor Israeliers ook niet....
    Daar heb ik respect voor mén, maar ga serieus bij jezelf te rade.
    De reden waarom ik het hele gezeik met de Amerikaanse nationaliteit wel wil doen is omdat ze een aantrekkelijkere deal neerzetten dan andere krijgsmachten.
    Ik loop met een viercijferig bedrag per maand weg, ik kan gebruik maken van overheidsinstellingen, ik doe wat ik leuk vind op hun kosten en krijg geld toegestopt ook nog.

Maar voor 60 euro per maand je leven aan de lijn hangen voor een stelletje officieren dat er absoluut geen moeite mee heeft je onbeschermd het slagveld op te sturen is extreem.
    Vreemdenlingenlegioen is wel Frans, maar je krijgt beter te vreten, beter betaald en betere pistooltjes mee.
    pi_20283009
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2004 16:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

en vervolgens vergelijk je het met mogelijke missies waar je aan deel kan nemen (Israelis voor de goede zaak, fransen zijn smerig)
    [..]
    Frankrijk is gewoon een smerig land met smerige zaakjes. Niettemin heb ik best wel respect voor het vreemdelingenlegioen. Het is toch goed georganiseerd en een ultra goed getraind leger.
    quote:
    point remains the same ... als je de goede zaak wil dienen zijn er betere plaatsen dan de IDF grenswacht
    [..]
    Artsen zonder Grenzen zeker? De Nederlandse belastingbetaler even 1 mio euro uit de zak kloppen.
    quote:
    en waarom krijg je minder training?
    Omdat het niet zo'n moeilijke job is.
    quote:
    omdat het ze geen fok! kan schelen wat er met die gasten gebeurt zolang ze de troepenverplaatsingen maar door kunnen geven
    [..]
    Als ze IDF Grenswachten verliezen komt er echt wel vergelding. Natuurlijk kan het ze wel schelen. Het zijn toch manschappen die je verliest....
    quote:
    het is wel een kwestie van moeten.

als niemand het doet staat de Hezbollah morgen in Jeruzalem en reken erop dat ze niet enkel plaatjes komen schieten
    Ja, dat snap ik ook wel. Maar met een kwestie van moeten bedoel ik niet dat iemand met het mes op z'n keel naar zo'n grenspost wordt gelokt. Mensen kiezen er nog altijd zelf voor. Iedereen kan zich bijvoorbeeld opgeven voor die job.
      dinsdag 29 juni 2004 @ 16:50:05 #20
    85299 HarigeKerel
    Ontvacht dus Tabee
    pi_20283013
    Niet iedereen heeft die motieven, Nederlandse dienstplichtigen verdienden ook erg weinig.
    Het is maar net waar je prioriteiten liggen.

Mij lijkt het niks, maar ik zou liever in Israel dienen dan in de VS.
    "Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
      Moderator dinsdag 29 juni 2004 @ 16:50:58 #21
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_20283031
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2004 16:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Iemand die Jood is maar geen Israelier is kan wel gewoon bij de IDF, ook bij de gevechtseenheden.
    ja het ligt ingewikkeld

maar een israelisch staatsburger kan ook bij gevechtseenheden, daarbij doet het er niet toe wat voor religie hij beoefend hij heeft, restricties gelden alleen voor buitenlanders die niet joods zij ... voor zover ik weet dan
      dinsdag 29 juni 2004 @ 16:51:07 #22
    34488 Piro
    Eikichi Onizuka
    pi_20283034
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2004 16:50 schreef HarigeKerel het volgende:
    Niet iedereen heeft die motieven, Nederlandse dienstplichtigen verdienden ook erg weinig.
    Het is maar net waar je prioriteiten liggen.

Mij lijkt het niks, maar ik zou liever in Israel dienen dan in de VS.
    Leg uit?
    Ben benieuwd.
    pi_20283058
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2004 16:47 schreef Piro het volgende:

[..]

Daar heb ik respect voor mén, maar ga serieus bij jezelf te rade.
    De reden waarom ik het hele gezeik met de Amerikaanse nationaliteit wel wil doen is omdat ze een aantrekkelijkere deal neerzetten dan andere krijgsmachten.
    Ik loop met een viercijferig bedrag per maand weg, ik kan gebruik maken van overheidsinstellingen, ik doe wat ik leuk vind op hun kosten en krijg geld toegestopt ook nog.

Maar voor 60 euro per maand je leven aan de lijn hangen voor een stelletje officieren dat er absoluut geen moeite mee heeft je onbeschermd het slagveld op te sturen is extreem.
    Vreemdenlingenlegioen is wel Frans, maar je krijgt beter te vreten, beter betaald en betere pistooltjes mee.
    Dat klopt. IDF krijg je gewoon niet goed betaald en als niet-Israelier kan je daar niet teren op overheidsgelden (wat me niet meer dan logisch lijkt). Voor het geld hoef je het niet te doen, dan kan je beter bij het vreemdelingenlegioen gaan inderdaad.

Wat voor deal krijg je bij de Amerikanen dan en wat ambieer je daar?
      dinsdag 29 juni 2004 @ 16:52:28 #24
    34488 Piro
    Eikichi Onizuka
    pi_20283061
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2004 16:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Frankrijk is gewoon een smerig land met smerige zaakjes. Niettemin heb ik best wel respect voor het vreemdelingenlegioen. Het is toch goed georganiseerd en een ultra goed getraind leger.
    En Israel is wel helemaal kosher?
    pi_20283084
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2004 16:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja het ligt ingewikkeld

maar een israelisch staatsburger kan ook bij gevechtseenheden, daarbij doet het er niet toe wat voor religie hij beoefend hij heeft, restricties gelden alleen voor buitenlanders die niet joods zij ... voor zover ik weet dan
    Dat klopt. Een Jood kan overal bij, net zoals een Israelier. Een niet Israelier die niet Jood is kan niet overal bij.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')