Ik vind je post wat kort door de bocht eigenlijk. Natuurlijk is het niet zoals het 'echte' werk bij de IDF, maar als je niet Joods bent en niet Israelisch dan heb je weinig keuze. Je kan Joods worden, maar daar heb je toch minimaal 3 jaar voor nodig als het meezit en IDF heeft de leeftijdsgrens gesteld op 25 jaar.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 16:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
israeli boarderguard doet nix meer dan rondjes rijden langs de grens, over het algemeen in bezet gebied waar zelfs Israelische militairen het niet mee eens zijn en stukgeschoten worden ... je krijgt nagenoeg geen training, slechte bewapening/betaling, je vecht niet, je doet niets dan rondjes rijden en af en toe vanuit je voertuig wat schieten op gebouwen langs de weg vanwaaruit je iedere patrouille weer wordt beschoten
waarom denk je dat er zoveel niet joden bijzitten?
als je wil vechten voor een goed doel moet je arts zonder grens worden, je moet niet bij de IDF gaan simpelweg omdat die moslims doodschieten.
die shit is alleen voor avonturiers imo en die moeten heel goed nadenken waar ze mee bezig zijn
Hoeveel is 350 Shekels?quote:Op dinsdag 29 juni 2004 16:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik vind je post wat kort door de bocht eigenlijk. Natuurlijk is het niet zoals het 'echte' werk bij de IDF, maar als je niet Joods bent en niet Israelisch dan heb je weinig keuze. Je kan Joods worden, maar daar heb je toch minimaal 3 jaar voor nodig als het meezit en IDF heeft de leeftijdsgrens gesteld op 25 jaar.
Het is echt niet zo dat er daar bij bosjes Israelische militairen neer worden geschoten. Af en toe eens een mislukte Palestijnse aanslag.
Dat slechte betalen zal ongetwijfeld waar zijn, maar ook bij de IDF is het geen vetpot. Je krijgt alleen een hele magere onkostenvergoeding waar je een beetje van kan eten. Ik geloof dat je iets van 350 shekels per maand krijgt. Niet bepaald een vetpot.
Dat er zoveel niet Joden bijzitten valt wel te verklaren. Als niet Jood kan je immers niet bij de IDF en dan blijven er weinig opties over als je toch iets goeds wilt doen voor Israel.
jij romantiseert het en dat vind ik gevaarlijk.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 16:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik vind je post wat kort door de bocht eigenlijk. Natuurlijk is het niet zoals het 'echte' werk bij de IDF, maar als je niet Joods bent en niet Israelisch dan heb je weinig keuze. Je kan Joods worden, maar daar heb je toch minimaal 3 jaar voor nodig als het meezit en IDF heeft de leeftijdsgrens gesteld op 25 jaar.
of bij een checkpoint waar een tunnel onder wordt gegraven (niet helemaal zeker of dit borderguards waren maar over het algemeen wel) het aantal valt wel mee idd amar dat is ook alleen omdat de IDF gewoon nagenoeg geen verliezen leid.quote:Het is echt niet zo dat er daar bij bosjes Israelische militairen neer worden geschoten. Af en toe eens een mislukte Palestijnse aanslag.
er zitten zoveel niet joden bij omdat het de turkenbaan van de IDF is ... niemand wil het maar iemand moet het toch doen.quote:
Dat slechte betalen zal ongetwijfeld waar zijn, maar ook bij de IDF is het geen vetpot. Je krijgt alleen een hele magere onkostenvergoeding waar je een beetje van kan eten. Ik geloof dat je iets van 350 shekels per maand krijgt. Niet bepaald een vetpot.
Dat er zoveel niet Joden bijzitten valt wel te verklaren. Als niet Jood kan je immers niet bij de IDF en dan blijven er weinig opties over als je toch iets goeds wilt doen voor Israel.
Iets van 60 euro geloof ik. Echt een fooi. Dit krijgen Israeliers die in dienst gaan en daar zijn ze toe verplicht. Joden van buiten Israel die bij de IDF gaan krijgen zeker niet meer.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 16:27 schreef Piro het volgende:
[..]
Hoeveel is 350 Shekels?
Ik ben niet bekend met Israelische valuta.
Either way: vertelt de IDF ook nog waarom ze geen nietjoden meer toelaten?
Wel netjes van de dankbetuiging
Laat hem. Hij is waarschijnlijk in zijn late tienerjaren of vroege twintiger en krijgt een stijve als ie het woord 'militair' hoort. Dat heb ik ook en vele mensen voor mij ook.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 16:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
jij romantiseert het en dat vind ik gevaarlijk.
ga eerst maar is informeren bij de israelische en bij de Franse ambassade voor je het vergelijkt met dienst bij het vreemdelingenlegioen.
Kijk ook naar de situatie. Je kiest ervoor om in zo'n hotspot voor een hongerloontje te werken.quote:[..]
of bij een checkpoint waar een tunnel onder wordt gegraven (niet helemaal zeker of dit borderguards waren maar over het algemeen wel) het aantal valt wel mee idd amar dat is ook alleen omdat de IDF gewoon nagenoeg geen verliezen leid.
in verhouding doen ze het voor zover ik weet slecht als je naar de andere eenheden kijkt wat dat betreft
De turkenbaan van de IDF.quote:[..]
er zitten zoveel niet joden bij omdat het de turkenbaan van de IDF is ... niemand wil het maar iemand moet het toch doen.
ZESTIG EURO?quote:Op dinsdag 29 juni 2004 16:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Iets van 60 euro geloof ik. Echt een fooi. Dit krijgen Israeliers die in dienst gaan en daar zijn ze toe verplicht. Joden van buiten Israel die bij de IDF gaan krijgen zeker niet meer.
Waarom ze geen niet-Joden meer toelaten weet ik niet. Misschien dat het op hun site staat, maar destijds zag ik het niet staan. Niet-Joden worden wel beleefd bedankt voor hun interesse en worden verwezen naar andere IDF-programma's waar ze wel aan deel kunnen nemen.
Ik vergelijk het nergens. Ik zei alleen dat sommige mensen iets hebben met het Vreemdelingenlegioen en andere mensen iets met de IDF. Dat is geen vergelijking tussen die twee, maar gewoon een constatering.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 16:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
jij romantiseert het en dat vind ik gevaarlijk.
ga eerst maar is informeren bij de israelische en bij de Franse ambassade voor je het vergelijkt met dienst bij het vreemdelingenlegioen.
[..]
Volgens mij waren het dit keer geen borderguards, maar goed, daar gaat het nu ook even niet om. Zo vaak komt dat niet voor zo'n tunnel en het kost nu 2 mensenlevens. Zoveel verliezen leidt de IDF niet.quote:of bij een checkpoint waar een tunnel onder wordt gegraven (niet helemaal zeker of dit borderguards waren maar over het algemeen wel) het aantal valt wel mee idd amar dat is ook alleen omdat de IDF gewoon nagenoeg geen verliezen leid.
Dat lijkt me logisch als je minder training krijgt e.d.quote:in verhouding doen ze het voor zover ik weet slecht als je naar de andere eenheden kijkt wat dat betreft
[..]
Het is geen kwestie van moeten. Niet Joden kunnen niet bij alle onderdelen van de IDF en dan kom je uit bij dit soort onderdelen.quote:er zitten zoveel niet joden bij omdat het de turkenbaan van de IDF is ... niemand wil het maar iemand moet het toch doen.
Ik zeg gewoon dat het me op zich wel wat lijkt, niet dat ik meteen op het vliegtuig spring en mezelf daar ga aanmelden.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 16:35 schreef Piro het volgende:
[..]
ZESTIG EURO?
Voor dat bedrag kom ik mijn nest niet eens uit verdomme.
Ga wel bij jezelf te rade of je voor zo'n karig kloteloon wil werken.
en vervolgens vergelijk je het met mogelijke missies waar je aan deel kan nemen (Israelis voor de goede zaak, fransen zijn smerig)quote:Op dinsdag 29 juni 2004 16:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik vergelijk het nergens. Ik zei alleen dat sommige mensen iets hebben met het Vreemdelingenlegioen en andere mensen iets met de IDF. Dat is geen vergelijking tussen die twee, maar gewoon een constatering.
point remains the same ... als je de goede zaak wil dienen zijn er betere plaatsen dan de IDF grenswachtquote:[..]
Volgens mij waren het dit keer geen borderguards, maar goed, daar gaat het nu ook even niet om. Zo vaak komt dat niet voor zo'n tunnel en het kost nu 2 mensenlevens. Zoveel verliezen leidt de IDF niet.
en waarom krijg je minder training?quote:[..]
Dat lijkt me logisch als je minder training krijgt e.d.
het is wel een kwestie van moeten.quote:[..]
Het is geen kwestie van moeten. Niet Joden kunnen niet bij alle onderdelen van de IDF en dan kom je uit bij dit soort onderdelen.
niet israeliers iddquote:Op dinsdag 29 juni 2004 16:42 schreef N_I_ het volgende:
Wat bedoel je met niet-Joden? Niet Israëliërs? Kun je bij andere IDF eenheden als je wel een israëlisch staatsburger bent maar geen Jood? Ik weet dat 20% van de Israëlische bevolking niet-jood is en 3/4 daarvan is moslim. is. Kunnen zij dus niet bij de IDF? Hoeven zij hun dienstplicht niet te vervullen? Of moeten ze allemaal bij de grenscontrole?
Ethnic groups:Jewish 80.1% (Europe/America-born 32.1%, Israel-born 20.8%, Africa-born 14.6%, Asia-born 12.6%), non-Jewish 19.9% (mostly Arab) (1996 est.)
Religions:Jewish 80.1%, Muslim 14.6% (mostly Sunni Muslim), Christian 2.1%, other 3.2% (1996 est.)
Iemand die Jood is maar geen Israelier is kan wel gewoon bij de IDF, ook bij de gevechtseenheden.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 16:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
niet israeliers idd
Daar heb ik respect voor mén, maar ga serieus bij jezelf te rade.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 16:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik zeg gewoon dat het me op zich wel wat lijkt, niet dat ik meteen op het vliegtuig spring en mezelf daar ga aanmelden.
Het is geen vetpot, maar dat is de IDF voor Israeliers ook niet....
Frankrijk is gewoon een smerig land met smerige zaakjes. Niettemin heb ik best wel respect voor het vreemdelingenlegioen. Het is toch goed georganiseerd en een ultra goed getraind leger.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 16:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
en vervolgens vergelijk je het met mogelijke missies waar je aan deel kan nemen (Israelis voor de goede zaak, fransen zijn smerig)
[..]
Artsen zonder Grenzen zeker? De Nederlandse belastingbetaler even 1 mio euro uit de zak kloppen.quote:point remains the same ... als je de goede zaak wil dienen zijn er betere plaatsen dan de IDF grenswacht
[..]
Omdat het niet zo'n moeilijke job is.quote:en waarom krijg je minder training?
Als ze IDF Grenswachten verliezen komt er echt wel vergelding. Natuurlijk kan het ze wel schelen. Het zijn toch manschappen die je verliest....quote:omdat het ze geen fok! kan schelen wat er met die gasten gebeurt zolang ze de troepenverplaatsingen maar door kunnen geven
[..]
Ja, dat snap ik ook wel. Maar met een kwestie van moeten bedoel ik niet dat iemand met het mes op z'n keel naar zo'n grenspost wordt gelokt. Mensen kiezen er nog altijd zelf voor. Iedereen kan zich bijvoorbeeld opgeven voor die job.quote:het is wel een kwestie van moeten.
als niemand het doet staat de Hezbollah morgen in Jeruzalem en reken erop dat ze niet enkel plaatjes komen schieten![]()
ja het ligt ingewikkeldquote:Op dinsdag 29 juni 2004 16:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Iemand die Jood is maar geen Israelier is kan wel gewoon bij de IDF, ook bij de gevechtseenheden.
Leg uit?quote:Op dinsdag 29 juni 2004 16:50 schreef HarigeKerel het volgende:
Niet iedereen heeft die motieven, Nederlandse dienstplichtigen verdienden ook erg weinig.
Het is maar net waar je prioriteiten liggen.
Mij lijkt het niks, maar ik zou liever in Israel dienen dan in de VS.
Dat klopt. IDF krijg je gewoon niet goed betaald en als niet-Israelier kan je daar niet teren op overheidsgelden (wat me niet meer dan logisch lijkt). Voor het geld hoef je het niet te doen, dan kan je beter bij het vreemdelingenlegioen gaan inderdaad.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 16:47 schreef Piro het volgende:
[..]
Daar heb ik respect voor mén, maar ga serieus bij jezelf te rade.
De reden waarom ik het hele gezeik met de Amerikaanse nationaliteit wel wil doen is omdat ze een aantrekkelijkere deal neerzetten dan andere krijgsmachten.
Ik loop met een viercijferig bedrag per maand weg, ik kan gebruik maken van overheidsinstellingen, ik doe wat ik leuk vind op hun kosten en krijg geld toegestopt ook nog.
Maar voor 60 euro per maand je leven aan de lijn hangen voor een stelletje officieren dat er absoluut geen moeite mee heeft je onbeschermd het slagveld op te sturen is extreem.
Vreemdenlingenlegioen is wel Frans, maar je krijgt beter te vreten, beter betaald en betere pistooltjes mee.
En Israel is wel helemaal kosher?quote:Op dinsdag 29 juni 2004 16:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Frankrijk is gewoon een smerig land met smerige zaakjes. Niettemin heb ik best wel respect voor het vreemdelingenlegioen. Het is toch goed georganiseerd en een ultra goed getraind leger.
Dat klopt. Een Jood kan overal bij, net zoals een Israelier. Een niet Israelier die niet Jood is kan niet overal bij.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 16:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja het ligt ingewikkeld
maar een israelisch staatsburger kan ook bij gevechtseenheden, daarbij doet het er niet toe wat voor religie hij beoefend hij heeft, restricties gelden alleen voor buitenlanders die niet joods zij ... voor zover ik weet dan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |