abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 juni 2004 @ 10:56:19 #1
54636 Eb
Le Big Mac
pi_20059573
In dit topic vind je een uitleg over de FOK!/Nachtlicht Verhalenwedstrijd.

NachtLicht is het literaire radioprogramma van de NCRV op radio 1. Het programma wordt iedere zondagnacht uitgezonden.

In dit topic kun je meedingen naar de weekprijs: het winnende verhaal wordt voorgelezen in de uitzending van NachtLicht en zowel in tekst als in audio op hun site geplaatst. De winnaar van deze week wordt geselecteerd op vrijdag 25 juni en bekendgemaakt op de site van NachtLicht.
Daarna open ik een nieuw topic voor de week erop.

Alle weekwinnaars worden in augustus 2004 door een jury beoordeeld, waarna de winaar van het FOK!/NachtLicht Liefdesverhaal 2004 bekend wordt gemaakt.

Let op! De jury is inmiddels bekend!
FOK! is ongelooflijk trots dat de NCRV twee topauteurs bereid heeft gevonden om alle weekwinnaars in augustus te beoordelen en De Grote Winnaar bekend te maken.
Het gaat om, jawel:

Arthur Japin en Manon Uphoff!

Arthur Japin's liefdesroman 'Een schitterend gebrek' won onlangs de Libris Literatuurprijs 2004. Een schitterend gebrek vertelt het verhaal over Lucia die het hart breekt van haar eerste geliefde: Giacomo Casanova, die de geschiedenis in zou gaan als 's werelds grootste minnaar.
Japin debuteerde in 1996 met 'Magonische verhalen' en brak door met 'De zwarte met het witte hart'. In maart 2002 verscheen 'De droom van de leeuw', een grote roman over liefde en verbeelding.

Manon Uphoff wordt in de Nederlandse literatuur beschouwd als de belangrijkste vertegenwoordiger van de korte roman, de novelle. Onlangs verscheen 'De Bastaard', een novelle over twee halfbroers die opgroeien op een landgoed aan het einde van de negentiende of het begin van de twintigste eeuw.
Uphoff debuteerde in 1995 met haar verhalenbundel 'Begeerte', die genomineerd werd voor de AKO-literatuurprijs. Haar novelle 'De vanger' werd genomineerd voor de Libris Literatuurprijs 2002.

Ter inspiratie geldt deze week 'Liefde maakt blind' als subthema.
Zoals altijd geldt ook nu: je hoeft je niet aan dit subthema te houden, maar misschien kun je er wat mee.
Om onduidelijkheden te voorkomen: je mag zoveel verhalen plaatsen als je wilt. Je mag je verhaal ook aanpassen, als je dan maar duidelijk aangeeft welke versie de juiste is. Of je edit gewoon je oorspronkelijke verhaal.

Eerdere weekwinnaars kun je terugvinden op de site van NachtLicht

Dit was het wedstrijdtopic van week 6
Dit was het wedstrijdtopic van week 7
Dit was het wedstrijdtopic van week 8
Dit was het wedstrijdtopic van week 9 en 10
Dit was het wedstrijdtopic van week 11 en 12
Dit was het wedstrijdtopic van week 13 en 14
Dit was het wedstrijdtopic van week 15
Dit was het wedstrijdtopic van week 16
Dit was het wedstrijdtopic van week 17
Dit was het wedstrijdtopic van week 20
Dit was het wedstrijdtopic van week 21
Dit was het wedstrijdtopic van week 22
Dit was het wedstrijdtopic van week 23
Dit was het wedstrijdtopic van week 24
Dit was het wedstrijdtopic van week 25

Veel succes namens de crew!

N.B.: Excuses voor de vertraging vorige week, ik hoop dat jullie niet boos wegrennen want de verhalen worden steeds beter en de wedstrijd wordt met de week interessanter.
pi_20063385
Ah dit is een boeiend onderwerp, iets waar we waarschijnlijk allemaal wel eens last van hebben gehad.
Ik zal eens m'n best doen een leuk verhaaltje te schrijven.
pi_20064430
Weer alleen wakker geworden in mijn bed, wat een teringleven eigenlijk. Het is licht in de slaapkamer, veel te licht. Ik heb vannacht toch wel mijn gordijnen gesloten? Niet goed genoeg, zonnestralen schijnen recht in mijn ogen. Die weten pas hoe ze je leven moeten binnendringen, elke kier, elk gaatje weten ze te vinden.

“Net als jij…”

Ik schud mijn hoofd, pijn schiet van rechts naar links, weer teveel gezopen gisteren. Nee, ik ben niet verslaafd, vind het niet eens lekker, pure frustratie, alleen maar ergernis, dát is het en anders niets.
Ik sta voorzichtig op, een hand beschermt mijn ogen, schuifel rechtdoor, richting woonkamer. Het is alles wat ik heb, woon-, slaapkamer en piepkleine keuken, een goedkope flat, niet veel om schoon te maken, maar genoeg om in te leven.
Het eerste wat ik doe, is mijn computer aanzetten, ik heb mijn verzet allang opgegeven. Er flikkert iets, linksonder op mijn monitor, stom, ik heb mijn computer alweer aan laten staan.

“Omdat je zo moe was, van het zoeken… naar hem…”

Weer schud ik mijn hoofd. Nee, echt niet, ik wilde alleen maar even kijken. Of er nieuws was, een reactie, iets interessants, of ik zijn naam ergens zag staan…

“Zie je wel? Je wilt hem terug, geef het maar toe…”

Mijn hand raakt het toetsenbord, te hard, het schuift bijna van mijn bureau. Oppassen nu, de computer, het is alles wat ik nog heb, het is mijn leven geworden eigenlijk, iets anders doe ik niet meer.

“Want je houdt nog steeds van hem, zoekt hem voortdurend, zijn naam, betovering, zijn woorden, verslaving, je moet het weten: wat doet hij en met wie?”

Het is alsof mijn hand een eigen leven leidt, ik zie hoe het pijltje een snelkoppeling aanwijst, klikt, hoe het langzaam over het beeldscherm glijdt.

" Dáár, zijn naam! Vooruit, klik aan, kijk naar wat hij geschreven heeft!"

Mijn knieën voelen slap, mijn blote billen raken de stoel, heerlijk koel hout, een walm van alcohol vermengd met andere lichaamsgeuren strijkt langs mijn neus, het is niet erg, die douche kan wachten. Maar hij niet!

[ Bericht 0% gewijzigd door Francesca op 22-06-2004 08:51:25 ]
  maandag 21 juni 2004 @ 21:07:19 #4
92409 Twinky
Little star.
pi_20075777
woohoo.. fok! besmetting..
pi_20077826
De ideale vrouw

Mijn vrienden renden vroeger achter alles aan wat maar een beetje vrouwelijk was. Ik niet. Niet omdat ik geen aandacht kreeg van de meisjes, in tegendeel. Ik had gewoon geen zin om tijd en moeite te steken in iets dat toch niks voor mij betekende. Regelmatig had ik wel een scharreltje, maar veel meer dan ‘one night stands’ waren dat niet.

Naarmate ik ouder werd, werd deze houding mij soms kwalijk genomen. Om mij heen ging de een na de ander samenwonen of trouwen, werden de parttime baantjes ingeruild voor vaste banen met een toekomst en werd er al voorzichtig gesproken over kinderen. Mijn vrienden beschuldigden mij van bindingsangst. Dat was het niet. Ik was gewoon op zoek naar die ene persoon en kon niet begrijpen waarom zij wel kozen voor iemand, maar zich ondertussen bij mij op de bank zaten te verlekkeren aan mooie vrouwen op TV en liepen te zeiken over de nukken van hun eigen vrouw.

Dat zou mij niet gebeuren! In mijn hoofd wist ik precies hoe mijn eeuwige liefde eruit zag, hoe haar karakter was, hoe ze naar me zou kijken en lachen, hoe ze ’s ochtends haar beschuitjes at en hoe ze ’s nachts naast me zou liggen slapen. Wat ik niet wist was of ze ooit mijn pad zou kruizen.

Maar tijdens een vakantie in Polen zag ik haar. In gebrekkig Engels leerden we elkaar kennen. Bij het afscheid stroomden er tranen. De beslissing was snel gemaakt. Ze moest en ze zou naar Nederland komen. Ik regelde alles: de verblijfsvergunning, het huwelijk, ons huis. Mijn droom was werkelijkheid geworden.

En nu is mijn huis half leeg. Hoe die rechter het in zijn hoofd haalde om die trut de helft van mijn spullen te geven na slechts anderhalf jaar huwelijk is mij een raadsel. Nodig heeft ze het niet, haar nieuwe vriendje is rijk genoeg. En terwijl ik staar naar de lege plek waar ooit de 3-zits stond, en luister naar de stilte die de televisie heeft achtergelaten, begin ik het bange vermoeden te krijgen dat mijn vrienden al die jaren toch gelijk hebben gehad.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 09:48:22 #6
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_20085475
Het was net een engel zoals ze daar ineens verscheen in een prachtig wit pak.
Volle borsten, ronde kont,
lange haren, ronde mond.
Ze was goed verzogd, glanzende lippen, glanzende haren, mooie nagelak.

Ik verzamelde mijn al mijn moed en ging naar haar toe.
Ik vroeg haar naam en probeerde te blijven staan,
door alle alchohol waren mijn benen nogal moe.
En na een uurtje of 2 vroeg ik haar mee te gaan.

We kwamen aan bij mij,
wiebelend en zoenend, ik was zo enorm blij.
De sex was goed en de hele nacht lang.
Ze sliep zo lief, ik kuste haar wang.

De volgende dag werd ik wekte ik naast haar,
Ik probeerde te herinneren wie ze nu eigenlijk was,
De engel lag naast me, het was geen droom het is echt waar.
Ik draaide me om en keek naar haar en toen besefte ik het pas.

De engel van gister was niet wat ik dacht.
Jezus hey ik heb teveel gezopen gister nacht.
Het was geen meisje, en ineens schoot de zin me te binnen die ze zei.
"Ik moet je wat vertellen" had de engel gezegd.
"Morgen lieverd, morgen vertel mag je me alles vertellen, echt!"
De droom werd wild verstoord, Ik had hem niet goed gehoord.
"Ja maar lieverd, ik ben een hij!"
  dinsdag 22 juni 2004 @ 10:00:20 #7
46605 Mahavishnu
I've seen things.
pi_20085690
Jokaste is zwanger

Je ogen zijn blauw
Mijn kind zit in jou
Like carrots, handbags, cheese, toilets, Russians, planets, hamsters, weddings, poets, Stalin, Kuala Lumpur, pygmys, budgies, Kuala Lumpur, carrots, handbags, cheese.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 10:05:44 #8
54772 Silmarwen
pi_20085798
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 10:00 schreef Mahavishnu het volgende:
Jokaste is zwanger

Je ogen zijn blauw
Mijn kind zit in jou
Uhm... Beetje kort verhaal?

Misschien kun je het even toelichten?
  dinsdag 22 juni 2004 @ 10:06:13 #9
54636 Eb
Le Big Mac
pi_20085809
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 09:48 schreef Silmarwen het volgende:
Het was net een engel zoals ze daar ineens verscheen in een prachtig wit pak.
Volle borsten, ronde kont,
lange haren, ronde mond.
Ze was goed verzogd, glanzende lippen, glanzende haren, mooie nagelak.
Leuk Silmarwen, doch poëzie. En om die reden voor spek en bonen, zoals dat heet.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 10:08:36 #10
54772 Silmarwen
pi_20085859
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 10:06 schreef Eb het volgende:

[..]

Leuk Silmarwen, doch poëzie. En om die reden voor spek en bonen, zoals dat heet.
Kon het proberen

Als ik nu alle rijm woorden eruit haal mag het dan. Als ik hem dus herschrijf in niet dichtvorm?
pi_20086184
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 10:00 schreef Mahavishnu het volgende:
Jokaste is zwanger

Je ogen zijn blauw
Mijn kind zit in jou
gefeliciteerd
  dinsdag 22 juni 2004 @ 10:29:47 #12
46605 Mahavishnu
I've seen things.
pi_20086341
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 10:23 schreef Francesca het volgende:

[..]

gefeliciteerd
Uhm.

Ken uw klassiekers!
Like carrots, handbags, cheese, toilets, Russians, planets, hamsters, weddings, poets, Stalin, Kuala Lumpur, pygmys, budgies, Kuala Lumpur, carrots, handbags, cheese.
pi_20086619
Als ik anderen hoor praten over hun jeugd, denk ik aan mijn zus. Een jaar ouder dan ik, waren wij als water en vuur, nooit eensgezind, zoals andere zusjes, nee, tussen ons niets dan ruzie en ellende.

Privacy was een woord dat zij niet kende. Was ik van huis, snuffelde zij in mijn kamer, rommelde in mijn kasten, leende ongevraagd mijn kleren, gebruikte mijn ogenschaduw en lippenstift en las zelfs stiekem mijn dagboek.

Was ik al onzeker over mijn uiterlijk, deed zij daar nog een schepje bovenop. Mijn tanden, ze stonden werkelijk scheef en mijn billen, veel te rond, welke jongen wilde een meisje met zo’n dikke kont? Dankzij haar sta ik chagrijnig op bijna elke familiefoto en heb ik die leuke spijkerbroek nooit meer aangetrokken.

Mijn allereerste vriendje werd door haar belachelijk gemaakt. Ze verfoeide zijn bril en kromme neus, stak de draak met zijn kapsel, liet werkelijk niets van hem heel, kraakte de jongen ongenadig in zijn groei met haar scherpe tong.
Laat ik over de rest maar zwijgen, ik kon gewoon niet tegen haar op, zij was mij iedere keer de baas.

Met jongens had ik grote moeite, verkering hoogstzelden, maar was het eenmaal gelukt, ontdekte ik altijd wel iets vreselijks, een hinnikend lachje of een naar luchtje en het keiharde gelijk van mijn zus: de ware Jacob bestond niet.

Ver van huis, wijdde ik mij volledig aan mijn studie en werkte als een bezetene. Journaliste wilde ik worden, de wereld rondreizen en niet alleen interessante, maar vooral leuke mensen ontmoeten.

Lange tijd dacht ik niet meer aan de liefde, tot ik hem ontmoette: onopvallend, maar toch speciaal, een buitenlander bovendien, met dezelfde interesses en voorkeuren. Ondanks zijn vreemde loopje en geschonden gezicht, gevolgen van een auto-ongeluk, verloor ik mezelf in zijn donkere ogen en werd hopeloos verliefd op hem.

Er komt een dag waarop hij mijn zus zal ontmoeten, dat hij blootgesteld zal worden aan haar kritische blik en ongezouten mening. Op mij zal het geen indruk meer maken, nooit eerder ervoer ik cliché als klinkende waarheid: liefde maakt blind, maar ook veel sterker…

ps-je hoop dat het zo beter leest...

[ Bericht 4% gewijzigd door Francesca op 23-06-2004 17:31:41 ]
pi_20086755
ben niet helemaal tevreden over het einde....
  dinsdag 22 juni 2004 @ 11:17:43 #15
54636 Eb
Le Big Mac
pi_20087591
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 10:08 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Kon het proberen

Als ik nu alle rijm woorden eruit haal mag het dan. Als ik hem dus herschrijf in niet dichtvorm?
Hoewel ik me afvraag of het er sterker van wordt. Ga je het dan niet afzwakken?
  dinsdag 22 juni 2004 @ 11:18:32 #16
54772 Silmarwen
pi_20087607
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 11:17 schreef Eb het volgende:

[..]

Hoewel ik me afvraag of het er sterker van wordt. Ga je het dan niet afzwakken?
Ja je hebt gelijk.

Ik schrijf wel wat anders,

Maar hij is wel leuk he
pi_20088890
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 11:18 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ja je hebt gelijk.

Ik schrijf wel wat anders,

Maar hij is wel leuk he
Silmarwen, ik vond het prachtig!! Waarom probeer je het niet gewoon?
pi_20089115
quote:
Op maandag 21 juni 2004 22:12 schreef Xessive het volgende:
De ideale vrouw

Mijn vrienden renden vroeger achter alles aan wat maar een beetje vrouwelijk was. Ik niet. Niet omdat ik geen aandacht kreeg van de meisjes, in tegendeel. Ik had gewoon geen zin om tijd en moeite te steken in iets dat toch niks voor mij betekende. Regelmatig had ik wel een scharreltje, maar veel meer dan ‘one night stands’ waren dat niet.

Naarmate ik ouder werd, werd deze houding mij soms kwalijk genomen. Om mij heen ging de een na de ander samenwonen of trouwen, werden de parttime baantjes ingeruild voor vaste banen met een toekomst en werd er al voorzichtig gesproken over kinderen. Mijn vrienden beschuldigden mij van bindingsangst. Dat was het niet. Ik was gewoon op zoek naar die ene persoon en kon niet begrijpen waarom zij wel kozen voor iemand, maar zich ondertussen bij mij op de bank zaten te verlekkeren aan mooie vrouwen op TV en liepen te zeiken over de nukken van hun eigen vrouw.

Dat zou mij niet gebeuren! In mijn hoofd wist ik precies hoe mijn eeuwige liefde eruit zag, hoe haar karakter was, hoe ze naar me zou kijken en lachen, hoe ze ’s ochtends haar beschuitjes at en hoe ze ’s nachts naast me zou liggen slapen. Wat ik niet wist was of ze ooit mijn pad zou kruizen.

Maar tijdens een vakantie in Polen zag ik haar. In gebrekkig Engels leerden we elkaar kennen. Bij het afscheid stroomden er tranen. De beslissing was snel gemaakt. Ze moest en ze zou naar Nederland komen. Ik regelde alles: de verblijfsvergunning, het huwelijk, ons huis. Mijn droom was werkelijkheid geworden.

En nu is mijn huis half leeg. Hoe die rechter het in zijn hoofd haalde om die trut de helft van mijn spullen te geven na slechts anderhalf jaar huwelijk is mij een raadsel. Nodig heeft ze het niet, haar nieuwe vriendje is rijk genoeg. En terwijl ik staar naar de lege plek waar ooit de 3-zits stond, en luister naar de stilte die de televisie heeft achtergelaten, begin ik het bange vermoeden te krijgen dat mijn vrienden al die jaren toch gelijk hebben gehad.
Tja,....een Poolse! Een Italiaanse had je hele huis leeggehaald...

Ik vind het wel een aardig verhaal, maar meer niet. Het bange vermoeden krijgen en vrienden die gelijk hebben gehad, vind ik een te zwak einde, Xessive. Ik heb het gevoel dat je het veel te snel hebt geschreven. Is dat zo?
ik heb die routebeschrijving nog niet ontvangen...of ben je bang geworden?
  dinsdag 22 juni 2004 @ 16:21:23 #19
92409 Twinky
Little star.
pi_20096158
Langzaam kleed ik me uit. Voor een keer had hij gezegd. Omdat 'we' even zonder geld zaten.
Mijn broek, van een duur merk, stroop ik van me af. Mijn truitje, uit een winkel met spullen die ik nooit had kunnen betalen, gooi ik als een vod op de grond.
Tegenover me staat een kalende, oude man. Naakt en met een penis waar hij vast erg trots op is, maar die nooit helemaal stijf wordt. Hij kleedt me verder uit met zijn ogen, kijkt dwars door mijn bh heen, door de rode kanten string die meer kostte dan een spijkerbroek die ik vroeger kocht van twee maanden gespaard kleedgeld.
Hij deed het stiekem, maakte me eerst los van school, toen van mijn ouders, en uiteindelijk had ik alleen hem nog. In het begin was het leuk, hij kocht veel en dure cadeautjes, was er altijd voor me, elke nacht. Na ongeveer een maand werd het wat minder. Af en toe bleef hij weg en was ik alleen thuis, in de enorme flat die we samen hadden. Toen bleven er vrienden slapen. Geen knappe, romantische Italianen zoals hij, maar oude mannen. Ze namen coke mee, veel coke. Kennelijk was ik op een avond zo ver heen dat ze me verkrachtten. En dat gebeurde vaker, het werd normaal. Toen vroeg hij me om een keer achter een raam te staan.
Alles moest uit. De vieze, dikke man ging op bed liggen en wilde dat ik naast hem kwam. Zoals gewoonlijk liet ik alles over me heen gaan.
Nog verder in de tijd. Hij kwam nooit meer thuis. Hij bedreigde me. Als ik niet genoeg verdiende werd ik geslagen. Hij kwam langs op m'n werk, zoals hij het noemde. Ik vond het geen werk meer. Ik had het nooit werk gevonden. Het zou wel ophouden, dacht ik. Hij zou er wel mee stoppen.
De man kroop op me. Het ritmische bonken van zijn vadsige lijf deed me al niets meer. Het vieze gevoel zou toch nooit meer verdwijnen, hoe vaak ik ook douchte. Elke keer hetzelfde, als hij weg gaat komt de volgende, en allemaal smijten ze naderhand het geld op de grond.

Hoe had ik hem ooit kunnen vertrouwen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Twinky op 22-06-2004 17:08:27 ]
  dinsdag 22 juni 2004 @ 16:30:51 #20
92409 Twinky
Little star.
pi_20096496
hoeveel woorden zijn dit? ik zit weer eens in de bieb...
  dinsdag 22 juni 2004 @ 17:05:46 #21
92409 Twinky
Little star.
pi_20097643
366. keurig
  dinsdag 22 juni 2004 @ 18:28:14 #22
92409 Twinky
Little star.
pi_20099944
en fb is hardstikke welkom.
pi_20103166
Samen zitten we op de bank te huilen. Herinneringen worden opgehaald, alsof ze eergisteren overleden was. Misschien was dat ook wel zo, diep in ons hart.

Vier jaar geleden, de drie meiden, we konden de wereld aan. We wisten alles van elkaar, onze gevoelens, onze dromen. We zouden er altijd voor elkaar zijn, geen vriendje kon tussen onze bijzondere en hechte vriendschap komen.

Na al die jaren zijn we met zijn tweeen over. Tijden veranderen, mannen komen en gaan. We hebben haar niets meer te vertellen, weten niet meer wat er in haar hoofd omgaat of waar ze mee bezig is. Alles moet wijken voor haar vriendje en zijn vrienden. Een weekendje weg kan niet meer, aangezien ze hem toch echt geen twee dagen kan missen. Zijn wij niet goed genoeg? Is de tijd die wij samen hebben doorgebracht niet meer belangrijk?

Beloftes worden gebroken, afspraken worden niet nagekomen. We kunnen met haar praten, maar het lijkt alsof we niet tot haar doordringen.

Hij bepaalt haar leven, leeft haar leven, en ze heeft het niet eens in de gaten. Alles wat ze doet en denkt gebeurt op zijn manier. Hoe ze zich kleedt, de manier waarop ze praat en vooral hoe ze denkt. Vroeger stond ze altijd klaar met haar eigen mening en had ze een eigen willetje. Nu is discussieren onmogelijk, want je hoort zijn mening in de klank van haar stem.

Als je goede vrienden bent geweest, laat je elkaar niet vallen als je het moeilijk hebt. Waar was ze dan toen ik haar nodig had? Op de verjaardag van een vage kennis? Ook al gebeuren dit soort dingen als je ouder wordt, ik kan er niet mee leven. Wij allebei niet.

Ik kijk met betraande ogen naar mijn beste vriendinnetje. Mijn armen strekken zich naar haar uit, wachten op haar aanwezigheid, haar aanrakingen. We missen ons andere vriendinnetje vreselijk, maar weten dat we alles hebben gedaan om haar voor ons terug te winnen.

Ze is verliefd, nee, ze houdt van hem. Het lijkt wel alsof we haar niet meer kennen. Kent ze ons nog wel?
Je gezicht is je eigen weerbericht, als je in de spiegel kijkt, kun je je eigen bui zien hangen
  woensdag 23 juni 2004 @ 19:01:21 #24
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_20131195
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 18:28 schreef Twinky het volgende:
en fb is hardstikke welkom.
16 woorden teveel
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 23 juni 2004 @ 20:38:37 #25
92409 Twinky
Little star.
pi_20134132
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 19:01 schreef Dagonet het volgende:

[..]

16 woorden teveel
en dat noemt zich modje
NUTTIGE feedback svp
  donderdag 24 juni 2004 @ 02:51:26 #26
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_20144162
"En terwijl Henk de deur van de wc opentrok, bevond hij zich op een tweesprong. Welke zou hij kiezen? Links of rechts? Want hij besefte zich terdege dat dit een keuze zou zijn voor de rest van zijn dag. Hij kneep langzaam zijn vuisten samen, en besloot niet na te denken, maar impulsief een keuze te maken. Rechts, zou het worden.

Terwijl de deur achter hem in het slot viel, ritste hij zijn broek open. Hij plukte nog wat aan een pluisje dat aan zijn rits was blijven hangen, en zette een zakkende beweging in. Hij verwonderde zich -zoals elke dag- weer over het feit dat de bril hoger was dan bij hem thuis. Het contact met de billen was sneller dan hij verwacht had, en het koude plastic zorgde voor kippenvel op zijn benen.

Nu begon het echte werk. Hij voelde zijn darmen borrelen en samenknijpen. Zou het een dikke letter worden of kleine lullige keuteltjes? Hij visualiseerde hoe er van binnen een opstopping zou ontstaan, die hij met één keer stevig persen over het randje van zijn kringspier zou drukken. Hij zou de boel daarna natuurlijk nog even snel terug laten schieten, voor dat rare gevoel wat hij dan in zijn onderbuik zou krijgen. Nee!!! Hij hoorde de andere deur open en dichtgaan. Er zat iemand op het andere toilet!

Zo zachtjes mogelijk legde hij in akelige stilte een grote hoop in de toiletpot. Lijdzaam wachtte hij af tot het moment dat hij de de deur weer hoorde dichtklappen, wat betekende dat hij weer alle vrijheid had. Hij keek achterom om het resultaat te bekijken. Mwoah, niet gek! Het was niet zijn grootste, maar groot genoeg om vol tevredenheid aan terug te kunnen denken. Hij veegde zijn billen schoon met een lichte grijns op zijn gezicht. En met diezelfde grijns op zijn gezicht, rook hij nog even snel aan zijn vinger voordat hij zijn handen insmeerde met zeep."

Henk .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_20150003
Laatst zag ik een bekende in de stad, samen met haar man, in een drukke winkelstraat, voor de etalage van een babyspeciaalzaak. Aan haar opbollende buik zag ik dat ze zwanger was, alweer. Nee, ik heb haar niet gefeliciteerd, voelde blijdschap noch ergernis, eigenlijk doet ze me niets meer.

Enkele jaren geleden nog wel, toen was ze mijn allerbeste vriendin. Slechts een paar maanden getrouwd, werd zij zwanger en ging hij alleen op vakantie, naar Ibiza. Daar ontmoette hij “iemand”, zomaar, aan het strand. Het was gezellig, maar niets anders dan vriendschap.
Daarom had het ook “niets” te betekenen, bezwoer hij toen ze later, onbedoeld, een paar vakantiefoto’s onder ogen kreeg.
Voor dat “niets” ontving ze wel heel veel spijtbetuigingen. Niet de bloemen en de dure cadeaus, maar zijn tranen zorgden ervoor dat ze weer bij elkaar kwamen.
Maanden nadien viel er een brief op de mat: voor hem, ze las enkel zijn naam op de envelop. Ze liep op het einde, kon elk moment bevallen, maar zich niet beheersen. Haar angst werd bewaarheid.

Ze beviel niet thuis, maar in het ziekenhuis, van een jongen, alleen. Die keer duurde het iets langer, maar dankzij haar ouders die een goed woordje voor hem deden - het ging tenslotte ook om hun kleinkind - kreeg hij weer voet aan de grond, zij het langzaam en voorzichtig.
Een poosje ging het goed, tot hij plotsklaps moest overwerken, steeds vaker lange dagen maakte. Hij werd chagrijnig, maar zij ook: zijn bureau, computer en portemonnee, alles was verboden terrein geworden. Dacht ze aanvankelijk aan die vakantieliefde, bleek het om een nieuwe collega te gaan, een zeer aantrekkelijke bovendien.

Maandenlang bivakkeerde ze in mijn flat, werd ik met een doodongelukkige vriendin en een krijsende baby opgescheept. Maar ik had het er voor over, luisterde geduldig naar haar verhaal, praatte uren-, dagen-, wekenlang op haar in en walgde van die vent, net als zij.

Een bos rozen, een dineetje en een dure vliegvakantie naar een romantisch oord maakte een einde aan haar ellende, maar ook aan onze vriendschap. En deze keer voorgoed …

pi_20150098
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 10:29 schreef Mahavishnu het volgende:

[..]

Uhm.

Ken uw klassiekers!
ja, die ook gefeliciteerd
pi_20151317
De les

Het is avond. Hij loopt de bar van het hotel in. Zijn kostuum valt perfect om zijn lichaam. Zijn donkere haar, een volle dos ondanks zijn 42 jaar, zit perfect: niet te strak naar achteren, maar ook niet te nonchalant. Hij ziet haar net op het moment dat ze zich omdraait. Haar ogen lichten op, ze lacht.

Hoe vaak is hij niet een bar als deze ingelopen, op zoek naar de perfecte vrouw: knap, maar niet te, naïef, een beetje verlegen? Hoe vaak heeft hij niet op de fijnste diners getrakteerd, zijn breedste lach gelachen, complimentjes gemaakt, gedanst tot in de vroege uurtjes? En dan, als zij volledig voor hem was gevallen, sloeg hij zijn slag. Hij kon er goed van leven.

Maar sinds hij Didi heeft ontmoet is alles anders. Voor het eerst in zijn leven voelt hij waar anderen altijd zo over opgeven. Hij dacht dat liefde een zwakte was. Hij had het mis. Het maakt je juist sterker, creëert een band die door niemand te verbreken is.

Het is ochtend. Hij strekt zijn arm uit en verwacht de zachte huid van Didi, maar voelt alleen lakens. Didi is weg. Op haar hoofdkussen vindt hij een briefje:

‘Je bent een dief, maar erger is dat je een smeerlap bent die speelt met de gevoelens van anderen. Zoek niet lang naar je geld en je creditcards. Ik heb alles meegenomen. Dat zal je pijn doen, maar liever zou ik hebben dat je verliefd op me bent geworden. Misschien begrijp je dan wat je anderen hebt aangedaan. Je hoeft niet naar me te zoeken. Mijn naam en adres zijn nep. Dat heb ik van jou geleerd. Ik hoop dat je ook iets van mij hebt geleerd.’

Het is een jaar later. Ze loopt over straat en schrikt. Daar loopt hij. Aan dezelfde kant van de straat. Onmogelijk om te ontwijken. Zijn ogen zijn op haar gericht. Dan ziet ze het: hij duwt een kinderwagen. In het passeren knipoogt hij en zachtjes hoort ze hem iets mompelen. Pas als hij om de hoek is verdwenen heeft ze door wat hij zei: ‘bedankt voor je les.’

[ Bericht 0% gewijzigd door Xessive op 24-06-2004 15:20:09 ]
pi_20151671
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 12:14 schreef Francesca het volgende:

[..]

Tja,....een Poolse! Een Italiaanse had je hele huis leeggehaald...

Ik vind het wel een aardig verhaal, maar meer niet. Het bange vermoeden krijgen en vrienden die gelijk hebben gehad, vind ik een te zwak einde, Xessive. Ik heb het gevoel dat je het veel te snel hebt geschreven. Is dat zo?
ik heb die routebeschrijving nog niet ontvangen...of ben je bang geworden?
Ja...ik weet het...druk druk druk met andere zaken en dit topic ligt mij niet sowieso niet zo heel erg... Naast het feit dat ik het verdomd lastig vind om iedere keer rond die 350 woorden te blijven. Meestal zit ik er te ver over heen, zodat schrappen het verhaal niet ten goede komt.

Zal voor het hierbovenstaande verhaaltje ook wel gelden...

Bang? Ik? Zeg maar gerust doodsbenauwd...
  donderdag 24 juni 2004 @ 14:49:23 #31
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_20153331
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 12:48 schreef Francesca het volgende:
Verhaal overspelige mannen, verspeelde moeite..
Francesca, moet zeggen dat ik de laatste weken echt met heel veel genoegen je verhalen lees. En 't zal best slijmerig overkomen, maar dat zal mij een zorg zijn. Mag best gezegd worden toch?
In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
pi_20153662
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 14:49 schreef Here2Stay het volgende:

[..]

Francesca, moet zeggen dat ik de laatste weken echt met heel veel genoegen je verhalen lees. En 't zal best slijmerig overkomen, maar dat zal mij een zorg zijn. Mag best gezegd worden toch?
van mij wel, hoor dank je wel, Here2Stay!!

pi_20153960
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 13:33 schreef Xessive het volgende:
De les
Het thema ligt je niet zo erg? Ik vind dit een goed verhaal, met een verrassend einde! Over 350 woorden en schrappen gesproken, in dit verhaal las ik zinnen die korter geschreven hadden kunnen worden hier niet over struikelen, hoor, maar volgens mij klopt dit wel , en toch niets aan kracht verloren zouden hebben, integendeel...
  donderdag 24 juni 2004 @ 16:47:29 #34
83179 NachtLicht
Verhalen & gedichten, radi
pi_20156096
Alle verhalen verzamelen... nog een kwartiertje en dan is de deadline voor deze week een feit.

Peter.
  donderdag 24 juni 2004 @ 16:57:47 #35
46605 Mahavishnu
I've seen things.
pi_20156350
Hmm, ik plaats nog maar eens mijn verhaal van een paar weken geleden die toen net te laat was. Komt niet overeen met het thema van deze week, maar goed, ik was er wel tevreden over.

Buikpijn
Hij was niet jaloers. Hij had ook een vrouw. Maar die ging dood. Buikpijn had ze. Tumor. (Ik heb buikpijn zei ze.) Ze werd dun en wit. Hij kocht een rode trui. Maar die vond ze niet mooi. Blauwe trui mooier. Maar die hadden ze niet meer in haar maat.

(Maligne tumor uitzaaiingen via de bloedstroom of lymfestroom snelle en doordringende groei in het omliggende weefsel weefseldood die gepaard kan gaan met ettering en verslapping van weefsel keert terug na verwijdering van het gezwel en cachexie etc.)

De begrafenis was mooi. De kist was van multiplex van populieren uit ecologische bossen. (¤1135,-) Hij zei ze was een mooi mens ik hield heel veel van haar.

Hij hield heel veel van haar haar. Het was bruin maar net niet helemaal. Ze rook naar houtsnippers en gras ook. Nu rook ze naar niks. Hij rook naar rook.

(Lieverd waarom ben je er niet meer ik mis je ik heb je nodig help me nou toch verdomme verdomme verdomme etc.)

zei hij niet. Hij zei niks en deed de kist dicht.

Zijn handen zweetten. Iemand pakte zijn hand. Ik heb zweethanden zei hij. Hij pakte zakdoek veegde handen pakte hand weer. Gecondoleerd zei zijn zus. Je huilt zei hij.

Zeven uur was hij thuis. Hij sorteerde zijn boeken op schrijver. Na twintig minuten was hij klaar. Hij warmde de quiche van gisteren op. Hij zat in zijn stoel en at. Hij ergerde zich hij smakte hij hield niet van smakken.

Toen ging hij naar bed. Hij was niet jaloers op andere mensen. Hij voelde toch niks meer.
  donderdag 24 juni 2004 @ 16:58:32 #36
54772 Silmarwen
pi_20156372
helaas kon niets bedenken op mn verhaal die niet mocht na

Volgende week beter. Mensjes succes
  donderdag 24 juni 2004 @ 17:05:24 #37
83179 NachtLicht
pi_20156518
Oké, de deadline is verstreken. Morgenochtend rond 12.00 uur -hopelijk deze week wel op tijd- de winnaar van deze week op www.NachtLicht.nl.

Namens NachtLicht, groet, Peter.
  donderdag 24 juni 2004 @ 20:35:54 #38
92409 Twinky
Little star.
pi_20160971
vijf verhalen? haha
pi_20161095
met negen verhalen moet dat morgen wel lukken, toch?

Je gezicht is je eigen weerbericht, als je in de spiegel kijkt, kun je je eigen bui zien hangen
pi_20161240
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 20:40 schreef hannekez het volgende:
met negen verhalen moet dat morgen wel lukken, toch?

ik heb mijn lesje wel geleerd, ik ga morgen lekker shoppen...
  donderdag 24 juni 2004 @ 20:59:08 #41
92409 Twinky
Little star.
pi_20161598
negen dan.. okay, ik scrolllde er ff snel overheen..
pi_20166104
Shoppen? Ik moet gewoon werken! (dat betekent dus: kijken in de baas z'n tijd )
pi_20166545
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 23:24 schreef hannekez het volgende:
Shoppen? Ik moet gewoon werken! (dat betekent dus: kijken in de baas z'n tijd )
wat? zijn de wittebroodsweken nu al voorbij?
pi_20166591
Nou, sterkte allemaal!! tot morgen ook
  vrijdag 25 juni 2004 @ 12:02:28 #45
83179 NachtLicht
pi_20175625
Tja. We werden deze week niet echt enthousiast van de verhalen. Het is absoluut niet verplicht je aan het thema te houden, maar degene die dat wel deden (vrijwel iedereen), maakten zich er wat makkelijk van af. Liefde maakt blind is een groots en gecompliceerd thema, maar de verhalen waren vrij simpel, eendimensionaal en afstandelijk. We misten de zelfreflectie. We zijn toch allemaal wel eens zo verliefd geweest dat je de hele dag met oogkleppen op liep en de wereld alleen nog maar draaide om die ene persoon… Waar is de passie gebleven? Daarbij werd het thema vaak als een vorm van bedrog beschouwd en beschreven en het is zo veel meer dan dat. We hebben de afgelopen weken gezien dat jullie tot veel originelere verhalen in staat zijn en deze week werden we enigszins teleurgesteld.

Het winnende liefdesverhaal van deze week kan dan ook worden beschouwd als een aanmoedigingsprijs omdat we vermoeden dat er meer kwaliteit schuilt in deze schrijver. Het is een aardig verhaal, maar net als de andere verhalen vrij standaard. Vanaf 12.00 uur op www.NachtLicht.nl; het winnende liefdesverhaal. Enne… zorg ervoor dat we volgende week weer complimenten mogen uitdelen, jullie hebben de kwaliteiten zeker in huis.

Namens NachtLicht, Peter.
pi_20178329
Nounou Peter, ik vind dat je wel wat mag dimmen. Het valt best mee met het gros van de verhalen uit deze topic en aan een kant begrijp ik ook wel dat sommigen nu minder moeite doen. Als ik zo zie hoe er met de verhalenschrijvers om wordt gegaan (met hun gevoelens dus), dan verbaast het me dat er nog 9 verhalen ingestuurd zijn dit keer!

Overigens: Gefeliciteerd Xsessive
Ware objectiviteit bestaat niet. Probeer het dus ook niet na te streven.
pi_20178577
Tja...ik kan niet zeggen dat ik het niet met je eens ben...een overwinning met een zwart randje...maar toch:

een overwinning! (als aanmoeding natuurlijk zeer op prijs gesteld)

In onze verdediging:de uitdrukking 'liefde maakt blind' wordt natuurlijk wel veel vaker gebruikt voor iemand die bepaalde slechte eigenschappen van de partner niet ziet, dan dat deze gebruikt wordt voor iemand die alleen nog maar oog heeft voor zijn liefde. Dus misbruik en bedrog maken er m.i. wel zeker onderdeel van uit.

Niet dat dat het niveau rechtvaardigt...
pi_20178699
Net te laat...even ter verduidelijking:

@nachtlicht: het bovenstaande stukje

@Praatpaal.net: Bedankt!!
pi_20180321
@essive gefeliciteerd!! Ik vond jouw verhaal absoluut niet standaard we hebben Nachtlicht= Peter gewoon veel te veel verwend!

@Peter De liefde voor schrijven maakte ons idd blind, maar je had het anders kunnen inkleden. Als jullie zo ontevreden waren: waarom dan geen extra week gegeven? Dat hebben jullie al eerder gedaan, toch? En zoveel verhalen waren er nu ook weer niet....

anyway, bedankt voor het compliment, dat doet onze gevoelige schrijvershartjes goed....

Ik kan volgende week niet meedoen, misschien schrijf ik vanavond nog een verhaal, 't zal de enige blijven. scheelt weer, hé?

Hoeveel weken nog eigenlijk?
  vrijdag 25 juni 2004 @ 15:19:25 #50
14746 k_i_m
pi_20180894
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 12:02 schreef NachtLicht het volgende:
Tja. We werden deze week niet echt enthousiast van de verhalen.
Namens NachtLicht, Peter.
Dat had ik nou ook! .
In my life
Why do I smile
pi_20181211
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 15:19 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Dat had ik nou ook! .
Daar zaten we op te wachten. Bedankt, hè, stinkerd! heb je je handen al gewassen?
  vrijdag 25 juni 2004 @ 16:06:31 #52
14746 k_i_m
pi_20182245
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 15:30 schreef Francesca het volgende:

[..]

Daar zaten we op te wachten. Bedankt, hè, stinkerd! heb je je handen al gewassen?
Ik kan er ook niks aan doen dat je niet gewonnen hebt hoor, je hoeft het niet op mij af te reageren .
In my life
Why do I smile
pi_20182485
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 16:06 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ik kan er ook niks aan doen dat je niet gewonnen hebt hoor, je hoeft het niet op mij af te reageren .
LOL!!! sorry, hoor, dat ik op je tere zieltje trapte... ik hoop niet dat je nu diarree krijgt

vrijdag 25 juni 2004 @ 16:35:12 #54
14746 k_i_m
pi_20183099
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 16:14 schreef Francesca het volgende:

[..]

LOL!!! sorry, hoor, dat ik op je tere zieltje trapte... ik hoop niet dat je nu diarree krijgt

Jij zet jezelf voor schut, ik niet, mijn waarde .
In my life
Why do I smile
pi_20183179
pi_20202193
Hallo? Eb? Komt er nog een nieuw topic?
  zaterdag 26 juni 2004 @ 15:06:36 #57
92409 Twinky
Little star.
pi_20204185
inderdaad. eheb! wakkerworden!
pi_20219826
Eb heeft het druk..

Het is wel jammer... want door de weeks hebben volgens mij de meesten hier nauwelijks tijd om iets zinnigs te schrijven en dat werd ons vorige week ook niet echt in dank afgenomen...
  zondag 27 juni 2004 @ 09:56:44 #59
54772 Silmarwen
pi_20221518
Ik begin dit nachtlicht gedoe een beetje zat te worden zo.

Zo ga je niet met mensen om, ik vind het echt niet netjes.
  zondag 27 juni 2004 @ 15:56:24 #60
92409 Twinky
Little star.
pi_20227914
echt he, we doen wel ons best...
  zondag 27 juni 2004 @ 18:30:53 #61
54772 Silmarwen
pi_20231643
quote:
Op zondag 27 juni 2004 15:56 schreef Twinky het volgende:
echt he, we doen wel ons best...
Je kunt je hier ook uitleven

Jij als ervaringsdeskundige

Erotische verhalen kick off
pi_20246339
Silence is golden? Of is de competitie afgelast in verband met de halve finale!!
  maandag 28 juni 2004 @ 12:44:53 #63
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_20248050
Nachtlicht en Eb zijn gemailed met het verzoek om een nieuw onderwerp aan te leveren.

Het hóeft trouwens niet aan het onderwerp te voldoen dus je kan alsnog gewoon een verhaal alvast gaan schrijven, er is vast in de voorgaande weken wel iets langsgekomen als onderwerp waar je wat mee kan.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 28 juni 2004 @ 12:48:14 #64
54772 Silmarwen
pi_20248151
quote:
Op maandag 28 juni 2004 12:44 schreef Dagonet het volgende:
Nachtlicht en Eb zijn gemailed met het verzoek om een nieuw onderwerp aan te leveren.

Het hóeft trouwens niet aan het onderwerp te voldoen dus je kan alsnog gewoon een verhaal alvast gaan schrijven, er is vast in de voorgaande weken wel iets langsgekomen als onderwerp waar je wat mee kan.
Ja maar volgens mij wint toch elke keer een verhaal die er wel aan voldoet....

Maar goed.

Hopelijk horen we snel wat!
  maandag 28 juni 2004 @ 14:25:05 #65
54636 Eb
Le Big Mac
pi_20250819
Excuus, druk druk.

Nieuw topic: FOK!/NachtLicht topic week 27: Het spel dat liefde heet...

Gefeli Xessive, succes iedereen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')