Oude liefde SMSed niet
'Ach meisje,' zei ik vol afkeer, 'lieve sms'jes zijn toch niet nodig om te bewijzen dat ik je dag en nacht begeer. Wij staan daar volledig boven, lief dropje, wij drukken onze duimpjes liever tegen een vleselijke knopje.'
'Maar dat is toch zo romantisch,' zei ze met het blikje.
'Potvolblommen nog aan toe,' murmelde ik,' je kunt niet zomaar dat blikje op mij werpen en verwachten dat ik daarvoor elke dag een paar eurootjes in het zakje doe. Neem nou van me aan dat je nog steeds de enige bent, wiens aanblik mij dag en nacht verwent.'
'Ah toe joh, we kunnen het best wel betalen.' en ze gaf me een blikje met grote verhalen.
'Alle Surinamers in een paddestoelkringetje,' gromde ik, 'wat ben je toch lekker een onverbeterlijk lekker dingetje. Maar het is een schande,' voegde ik er nog brommend aan toe, 'dat een hard werkend man als ik wordt lastig gevallen, door een meisje dat teveel wil knallen.'
'Ik vind het gewoon spannend dat je die hamer neerlegt, je telefoon pakt, en iets opwindends zegt.'
'Wel alle rode gevaren op een rijtje,' zei ik zonder te wachten, 'een meidje van jouw leeftijd zou niet meer opgewonden moeten worden van dat soort gedachten.’
‘Ah toe joh, als je het doet zet ik elke dag je pijnlijke gewrichtjes in de was,’ zei ze met een blikje zo open, dat de hele inhoud te zien was.
‘Alle soldaten in een tank, dat is toch chantage van de bovenste beste plank!’ En ik kocht mij wat tijd in de verloren strijd.
Ze leegde haar blikje in mijn bodemloze hart.
‘Bij Churchill zijn sigaar, vooruit dan maar,’ en gaf ik mij gewonnen, ‘maar ik gebruik hem alleen in de garage, daarmee klaar!’
Een kreetje van liefde ontschoot haar lippen.
‘Nou hup naar die garage, dan sluit ik de vitrage!’
‘Driewerf verbrokkelende verzuiling nog aan toe,’ riep ik moe, ‘deze 70 jarige vindt het maar een hoop gedoe!’
[ Bericht 2% gewijzigd door Tha_BlonT op 31-03-2004 23:55:29 ]