ja ik heb er dit keer wat langer over gedaan, isabeau...
in de hoop dat het taalgebruik beter is.
Het is erg donker geworden. Maar dat komt door het thema van de week
Niemand kan het zien.Tranen van bloed rollen. Niemand kan ze zien. Niemand kan ze voelen. Behalve ik! Ze zijn virtueel. Ze komen uit die scheur, die scheur in mijn hart.
De pijn van die scheur is niet altijd ondragelijk, maar wel allomtegenwoordig. Net zoals zij was voor ze de scheur creëerde. Haar lichamelijke schoonheid, tot aan engelachtigheid toe, spookt nog altijd door mijn grijze massa. Haar aanrakingen branden nog altijd na. Haar BH ligt al weken over het bankstel. Maar haar karakter heeft me verbrand, tot diep in mijn ziel. En niemand kan de wonden zien.
De passie die van het eerste moment oplaaide hangt nog steeds in de lucht. Als ik mijn ogen sluit wordt alles weer rood. Ze is als de mooiste rode roos. Je begaat een moord om die mooie fragiliteit vast te kunnen houden. Op het moment dat je ze vast hebt en iemand anders trekt ze uit je vuist, ligt je hele hand open door de venijnigste doornen.
Bloed is alles waar ik haar nog mee kan vergelijken. Rood als de hoogste passie. Rood als de mooiste liefde. Maar bloed stolt heel snel. Bruin als de late herfst. Bruin als de aarde waarin zij mij achterliet.
De koudheid van haar woorden trof me als een dolk. Die dolk is volgekerft met magische symbolen. Deze zullen mij nooit toestaan haar uit mijn gedachten te verbannen. Die dolk zit nog steeds in mijn hart. Zodra ik hem eruit trek ben ik aan mijn einde. En niemand kan die dolk zien.
Als liefde de som is van passie en pijn hoop ik dat niemand liefde kan zien. Dan is er ook geen pijn, maar ook geen passie. Is dat de keuze die we gemaakt hebben? Een leven vol pijn voor een moment van passie.
Tranen van bloed rollen. Niemand kan ze zien. Niemand kan ze voelen. Behalve ik! Ze zijn psychologisch. Ze komen uit die wonde en die wonde is mijn hart.