mooi, francesca.. ik vind alleen het 'nostalgisch verlangen' er niet inpassen. Te formeel in dit verhaal. Verder toppie hoor!quote:Op zaterdag 29 mei 2004 11:58 schreef Francesca het volgende:
We zitten samen aan het ontbijt, stilzwijgend, het is geen uitzondering meer.
Ik bestudeer je gezicht, het is veranderd. Hoe vaak volgde ik niet met mijn vinger de vorm van je kin, je hoekige kaaklijn, streek ik niet zachtjes over de brug van je neus?
Het is de frons tussen je wenkbrauwen die nieuw voor mij is, evenals het geluid van mijn eigen zucht. Het verbaast me, maar jij merkt het niet, je bent allang vertrokken.
Onze liefde was magisch. Ik kon je dromen, jouw gezicht had zich op mijn netvlies gebrand. Nu moet ik ernaar zoeken. Wanneer ben ik het kwijtgeraakt?
Is er nog iets van over, een heel klein beetje maar, het is alles wat ik nodig heb om er nog iets van te maken.
Je werkt hard en dat doe je voor ons, dat weet ik. Ik waardeer het heus, maar je hebt geen idee hoe eenzaam ik me voel.
Ons huis vulde zich nooit met kindergeluiden, een gezinsleven, het zei ons niets, we hadden genoeg aan elkaar. Na een lange werkdag samen boodschappen doen, uitgebreid koken, dineren bij kaarslicht, we gingen helemaal in elkaar op en genoten er ten volle van.
In het weekend lang uitslapen, ’s nachts tegen elkaar aankruipen, lepeltje lepeltje liggen, onze favoriete slaaphouding en ‘s morgens uitgebreid vrijen, we hadden alle tijd voor elkaar.
Weet je wel hoe erg ik dat mis?
Terwijl ik aan al die dingen denk, word ik overvallen door een nostalgisch verlangen en vullen mijn ogen zich met tranen.
Waarom vertel je me niet dat jij dat ook zo erg mist? Ik wil er niet naar hoeven vragen, ik wil dat je me laat voelen hoeveel je van me houdt, dat ik nog steeds belangrijk voor je ben, dat je mij niet kan, nee, niet wìl missen.
Geef mij iets waardoor het weer de moeite waard wordt, geef mij de kracht die ik nodig heb om te blijven, want ik mis je zo...
Als bij toverslag voel ik jouw hand op de mijne en ontmoeten onze ogen elkaar. Het is genoeg, het is alles wat ik nodig heb …
paar dingetjes: veel te veel woorden gebruikt. (382)quote:Op zaterdag 29 mei 2004 16:13 schreef Twinky het volgende:
De aanblik is verpletterend.
Ik moet me bedwingen om niet om te draaien, weg te lopen en het keihard uit te krijsen.
Uit alle hoeken en gaten van je kleine lijfje komen ontelbaar veel slangen. Dikke slangen, dunne slangen, wit, rood, roze, bruin, slangen.
Je ademt moeizaam, het kapje op je neus beslaat maar af en toe.
Het scherm naast je bed toont een onregelmatige, dunne, groene lijn, die af en toe naar boven of naar beneden gaat. Naar boven, naar beneden, naar boven.
Waarom nou net jij? Er zijn zoveel kinderen op de wereld. Zo ontzettend veel.
Het voelt een beetje egoïstisch, maar waarom mijn kind?
Kijk, daar is je vader ook. Herken je onze stemmen? Ach, als je ogen nou eventjes opengingen, als je lippen nou eventjes een woordje fluisterden, als je nou kon laten merken dat je er nog was…
Je voetjes liggen eenzaam naast elkaar, je kleine teentjes net iets naar buiten. Ze bewegen niet eens. Papa komt naast me staan, hoor je wat hij tegen me zegt? Dat je beter zal worden? Versta je ons, mijn ventje?
We waren zo blij met jou, na alle moeite. Je was van ons, ons kind, ons maaksel.
Jou lach door het huis kon de sfeer zo veranderen, ruzies waren er gewoon niet meer. We houden zoveel van jou, zoveel.
Waarom jij? Het ging zo snel, de klap suist nog na in mijn hoofd. Als ik nou had gemogen in plaats van jou, als ik nou door die dronken ploert was neergehaald…
Kijk, je vader moet ook huilen. Onze tranen vermengen zich met elkaar. Vind je het erg als ik naast je kom zitten? Mag ik je handje vasthouden? Ik probeer de slangen te vermijden, er niet naar te kijken, maar het is moeilijk, heel erg moeilijk.
Oh, mijn ventje toch, als je nou bij ons was had je ons zó aan het lachen. Je anders zo vrolijke gezichtje kijkt verschrikkelijk ernstig en vermoeid. Was je maar bij ons hier, kon ik je maar op schoot nemen.
Nu is een pleistertje op je knie niet genoeg. Zelfs één van Sesamstraat met een kus van mama kan je niet opvrolijken.
Het lijntje op je beeldscherm wordt steeds vlakker. Het kapje op je neus beslaat steeds minder vaak. Waarom jij?
Ik mis je…
ik zou zeggen... ga je gang, zodiakk!! Varieer!!quote:Op zondag 30 mei 2004 19:36 schreef zodiakk het volgende:
Ik kan er gewoon niet bij waarom iedereen, bijna structureel, in de ik-vorm schrijft. Vinden jullie het niet vervelend om iedere week weer in datzelfde leurende ik-perspectief te schrijven? Probeer toch eens wat anders. Komt de varieteit en misschien ook wel de kwaliteit ten goede.
je verdient het niet, maar toch... speciaal voor jou geschreven, zodiakk, ik hoop dat je tevreden bent? waar blijft dat van jou?quote:Op zondag 30 mei 2004 19:36 schreef zodiakk het volgende:
Ik kan er gewoon niet bij waarom iedereen, bijna structureel, in de ik-vorm schrijft. Vinden jullie het niet vervelend om iedere week weer in datzelfde leurende ik-perspectief te schrijven? Probeer toch eens wat anders. Komt de varieteit en misschien ook wel de kwaliteit ten goede.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |