zeggen we elke keer.... maar ben je nooit eens jaloers geweest, of heb je uit jaloezie rare dingen gedaan? ... ahum... schreef Francesca....quote:Op vrijdag 14 mei 2004 13:47 schreef convinced het volgende:
Ben benieuwd. Moeilijk thema denk ik.
klopt! ik zei dan ook: lijkt er een beetje op.... heb jij trouwens al een idee? ik ben heel nieuwsgierig en nu niet te laat komen, he....quote:Op vrijdag 14 mei 2004 15:47 schreef Kugari-Ken het volgende:
Afgunst en Jaloezie zijn niet gelijk aan elkaar
dat is iets dat ik nooit begrepen heb, als je het subthema niet hoeft te gebruiken, waarom geef je dan nog een subthema?quote:Op vrijdag 14 mei 2004 15:59 schreef hannekez het volgende:
Je moet het subthema niet gebruiken, je mag het.
je kunt er inspiratie uit putten... mij helpt het soms...quote:Op vrijdag 14 mei 2004 18:17 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
dat is iets dat ik nooit begrepen heb, als je het subthema niet hoeft te gebruiken, waarom geef je dan nog een subthema?
het is je toch gelukt, nou, precies 350 woorden (titel telt niet mee, toch?), een indrukwekkende paring. alleen zou ik "aan hen die willen luisteren" hebben geschreven.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 19:01 schreef Kugari-Ken het volgende:
die 350 woorden zijn ruk... echt driewerf ruk... ik haal het niet eens in 350 woorden, ik mis de helft.
quote:Op vrijdag 14 mei 2004 21:06 schreef Eb het volgende:
Buiten mededinging, maar ik kon het niet laten...
Als hij maar op tijd komt. Het was al een heel gedoe om deze afspraak te maken en veel tijd heb ik niet. De plek is goed, dat wel. Hier komt niemand die ik ken. Ooit ben ik in dit cafe gestrand toen de trams niet meer reden door kortsluiting ofzo en het regende pijpenstelen. Daar ken ik het van. Het is een deel van de stad waar uitkeringstrekkers, criminelen en andere randfiguren de dienst uitmaken. We zullen niet worden herkend.
Aan de toog zit een dikke man. Hij heeft een tattoo op zijn onderarm. Met die arm brengt hij zwijgend een kelkje jenever met regelmaat naar zijn lippen. Hij is de enige klant op dit uur van de dag en zegt geen woord. De barman poetst glazen met een theedoek, Andre Hazes klinkt gedempt. Kwart over twaalf, ik kijk naar de deur. Ik ben gespannen en speel met een van de bierviltjes die, net als op de andere tafeltjes, kunstig zijn gedrapeerd op het Perzische tapijtje. Ik heb last van mijn geweten. Het is verkeerd wat ik doe, maar ik kan nu niet meer terug. Zo voelt het tenminste. Zeven jaar getrouwd en nu dit, maar het zat eraan te komen. Het was onvermijdelijk. Er komt een moment dat je zoiets doet, dat de drang te groot wordt. Ach het zal wel niks zijn. Maar stel dat het wel wat is? dan breekt pas echt de pleuris uit. Ik moet er niet aan denken, maar tegelijkertijd ook weer wel. Waar blijft hij nou?
Als hij binnenkomt klopt mijn hart in mijn keel. Hij heeft een pak aan en lacht verontschuldigend.
‘Sorry dat ik zo laat ben’, zegt hij en hij gaat tegenover mij zitten.
‘Geeft niet’, lieg ik. ‘Goed dat je er bent. Vertel.’
‘Niks aan de hand’, antwoordt hij en hij haalt een bruine envelop uit zijn tas.
Op de foto’s herken ik mijn vrouw. Ze winkelt, drinkt koffie met een vriendin die ik ook ken en stalt haar fiets bij het gemeentehuis.
‘Echt niet?’, vraag ik nog.
Hij lacht. ‘Nee, geen mannen, geen geflikflooi. Niks, noppes.’
Opgelucht laat ik mij achterover in mijn stoel zakken. Dure grap, zo’n privé detective, maar dan heb je ook wat.
Ik heb mezelf FB gegeven. Dat wordt weer schrijven.... zucht....quote:Op vrijdag 14 mei 2004 22:55 schreef Francesca het volgende:
Eb, hierbij mijn dank voor de inspiratie![]()
Ze zit niet, maar hangt op de barkruk. Met haar ellebogen op de toog, hoofd steunend op haar handen, staart ze met lodderige ogen naar haar wijnglas. Vanuit haar ooghoeken ziet ze de barman naderen, met een theedoek veegt hij de laatste druppels weg.
“Hé, barmannetje “ sputtert ze, “Schenk me nog ‘es.”
Zijn geoefend oog taxeert haar. Hij ziet alweer kleine hier zie ik mijn eigen fout! ai..verkleinwoordjes, ik vefoei ze nu! speekseldruppeltjes, maar enkel op haar onderlip en handen. Hij schudt zijn hoofd.
“Mijn naam is Ron, ik ben de barmàn en jij de laatste klant. ”
Hij pakt haar wijnglas. Ze richt zich op, met verrassende snelheid haalt ze uit en grijpt hem bij de pols.
“Mijn naam is Leila, ik ben de betalende klant en jij het barmannetje!”
Ze kijken elkaar diep in de ogen en beginnen te lachen, allebei, eerst voorzichtig, dan steeds harder, tot de tranen over hun wangen lopen.
“Weet je het nog?” snikt Leila “De allereerste keer?”
“Ja, joh, die rotvent, vergeet ‘em toch!”
Hij schenkt haar in en trakteert zichzelf ook, een dubbele whisky. Vanavond heeft ie het verdiend, keihard gewerkt en toch geen klant binnengehaald. Dinsdag, slappe dag.
“Vent? Zei je vént?”
Ze haalt uit, een klap op zijn arm, zijn whisky klotst, een gierende lach, ze valt bijna van haar kruk.
“God, wat was ik jaloers” zucht ze, ernstig ineens. “Hield ‘em in de gaten, snuffelde aan z’n ondergoed, zijn kleren notabene!”
Ron verslikt zich. Dit heeft hij honderd keer gehoord en alweer kan hij het niet houden. Hij hoest z’n longen uit zijn lijf.
“Zocht ik overal wat achter, die wijven op kantoor, die loeders bij de tennisclub.”
Hij knikt, dat weet hij nog.
“Maar dat was niet het ergste, he?” Och, wat voelt hij met haar mee.
“Nee, nee, dat waren die slipjes, die netkousen, gadver, ik draag ze nooit meer!”
Ze kokhalst… verschrikt pakt hij zijn theedoek. Dan ziet hij dat ze huilt, heftig, met schokkende schouders. Hij streelt haar arm. Meteen heft ze haar hoofd, doorzichtig snot onder haar neus.
“God, Ron, je weet niet hoe het is, met zo’n…zo’n…”
“Travestiet”, helpt hij haar...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |