quote:Op maandag 21 juni 2004 23:37 schreef Brennie het volgende:
Hoi allemaal.
Even een vraag namens Schatje en mij..
Omdat het er hier altijd zo gemoedelijk en gezellig aan toe gaat hebben wij de indruk dat we veel tijd stoppen in het globaal doorlezen van jullie posts, terwijl het eigenlijk niet nodig is
Om wat tijd te besparen willen we jullie vragen om evt offtopic reacties, buiten de policy vallende opmerkingen ( nare opmerkingen e.d) aan ons te melden in het moderatietopic: Moderatie Lifestyle
Niet dat jullie topic voor ons storend is hoor, maar het scheelt voor ons weer wat nakijkwerk. ( jullie kunnen er wat van qua postaantal)
Hopelijk is dit ok!?
Alvast bedankt
quote:Op zondag 20 juni 2004 13:18 schreef Riann het volgende:
Jij bent ook al zo'n soapnerd net als ik Dizer
Ik zou willen dat ik het wistquote:Op zondag 20 juni 2004 10:54 schreef Funnie het volgende:
Een strategie om het energie-regulerende systeem aan te pakken zou een veelbelovende aanpak kunnen zijn.
Wat wordt hiermee bedoeld?
hm, jammer Isabeau, maarja, mijn ramen zijn wel weer grotendeels schoon..quote:Op zondag 20 juni 2004 13:44 schreef Isabeau het volgende:
teigan dat een half uur bewegen per dag net zo goed is als 3x per week 45 min. intensief sporten gold alléén voor het zoveel mogelijk in stand houden van je basaalmetabolisme hoor! Als je intensiever sport dan is dat wel weer beter voor je conditie, spieropbouw, longen, sneller afvallen etc etc
Ik ben deze week 2 ons afgevallen(valt me een beetje tegen, maar afvallen is afvallen).
+ je lichaam gaat extra besparen door gewichtsverlies. Iemand anders van bijv. jouw lengte en gewicht van nu zal meer kcal op een dag verbruiken dan jij. Zelfs als jullie exact dezelfde dingen zouden doen.quote:Op zondag 20 juni 2004 14:21 schreef Riann het volgende:
Hoe lichter je bent hoe langer dat je iets moet doen om dezelfde kcal te verbranden
Kan ik ook ergens nakijken hoeveel ik nodig heb dagelijks en hoeveel ik dan dagelijks verbrand zonder te sporten......quote:Op zondag 20 juni 2004 14:14 schreef Isabeau het volgende:
Ik zat eens over het moeizame afvallen bij jou na te denken, Funnie. Je bent nu (afgerond) 39 kilo afgevallen. Als die theorie van 20 kcal per kilo ook over zulke getallen geldt dan verbruikt je lichaam nu 780 kcal minder per dag dan voor je begon af te vallen. Dat is best veel op een dag!
Volgens die Beglische site verbruikte je lichaam voor je begon met lijnen ongeveer 2550 kcal per dag. Als je daar 780 van aftrekt hou je 1770 kcal over. Als je eerder bij een inname van 1200 kcal per dag voor 1350 kcal vet verbrandde, verbrand je nu bij een zelfde energieinname 420 kcal aan vet per dag.
Je moet die getallen natuurlijk niet 'letterlijk' zo nemen, elk lichaam is anders, het is maar een indicatie van hoe het zou kunnen zijn. (en ik begrijp het als het je duizelt van de getallen, dat had ik ook al). Ik neem aan dat er nog meer factoren een rol spelen, want zelfs met een verschil tussen inname en evrbruik van 400 kcal per dag zou je moeten afvallen.
Ja, maar kijk 's in mijn profile, ik ben geen vrouw dus ik hoor daarvoor niets te hebben, maar helaas heb ik 't wel....quote:[b]Op zaterdag 19 juni 2004 18:37 schreef Gia het volgende:
Ik heb ook problemen met een te grote cup, vooral omdat ik helemaal niet zo'n brede rug heb.
Afgelopen week met mijn moeder wezen winkelen en een paar hele leuke bloesen en shirts aangepast, mouwloos, en met allemaal hetzelfde probleem: Stof teveel onder de oksels.
Die shirts zijn veel te breed voor mijn rug, maar van voren moet ik gewoon xxl hebben.
ja iddquote:Op zondag 20 juni 2004 18:54 schreef ViolatoR_Joure het volgende:
Ja mag wel iets steviger, dit breek je nog eens met wat heftige sex
ik vind het er een beetje eng uitzien hoor!quote:Op zondag 20 juni 2004 18:46 schreef Riann het volgende:
Zo dun wil ik toch ook niet worden![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
quote:Op zondag 20 juni 2004 18:46 schreef Riann het volgende:
Zo dun wil ik toch ook niet worden![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
Had je mijn reactie in jou fotoboek al gezienquote:Op zondag 20 juni 2004 20:24 schreef Dizer het volgende:
[..]
Op zulke meisjes knap ik nou dus af. Te dun gewoon!! Niet normaal!
Dat is waar.... ben er ook wel mee hoor.quote:Op maandag 21 juni 2004 08:40 schreef Riannuh het volgende:
Mooi jolene... alle beetjes helpen... en het is er toch maar weer mooi 0.5 kg af... dat is toch ook een half pak suiker.. moet je eens voelen hoe zwaar dat weegt... dat ben je dus ook al kwijt
Gelijk de douche in en dan is het zoooo heerlijk!!!!quote:Op maandag 21 juni 2004 12:39 schreef stoopkind het volgende:
En ik zweet me rot van al dat gefiets
Het is idd een goed gevoel maaruh het beste..... dat nou toch nog net nietquote:Op maandag 21 juni 2004 12:43 schreef Dizer het volgende:
[..]
Gelijk de douche in en dan is het zoooo heerlijk!!!!
Moe zijn van sporten is een na beste gevoel die ik ken![]()
We leven met je meequote:Op maandag 21 juni 2004 12:44 schreef Bolletje... het volgende:
Ik ben ziek![]()
*snif* *snotter* hatsjieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Nou ja, is meestal wel goed voor de lijn..![]()
![]()
Douchen komt vanavond wel. Ik ben vanmiddag ook nog druk met fietsen, ik wil zoveel mogelijk al verhuizen wat ik mee kan krijgen op de fiets, dan zijn we zaterdag sneller klaar.quote:Op maandag 21 juni 2004 12:43 schreef Dizer het volgende:
[..]
Gelijk de douche in en dan is het zoooo heerlijk!!!!
Moe zijn van sporten is een na beste gevoel die ik ken![]()
onderwater hockey ??????????????????? je maakt een grapje !!!quote:Op maandag 21 juni 2004 12:48 schreef stoopkind het volgende:
[..]
Douchen komt vanavond wel. Ik ben vanmiddag ook nog druk met fietsen, ik wil zoveel mogelijk al verhuizen wat ik mee kan krijgen op de fiets, dan zijn we zaterdag sneller klaar.
Moe zijn van sporten is idd heerlijk! Ik heb een tijd gejogd, maar daar heb ik nu helaas geen tijd meer voor. Na de verhuizing ga ik zeker weer beginnen. Na de zomerstop begin ik ook weer met onderwaterhockey waarschijnlijk, Ben benieuwd of mijn oude badpak dan nog past. Die is nog van de periode dat ik 97 kg woog
Je BMI is 25.6, dus je hoeft niet echt veel af te vallen voor een gezond BMIquote:Op maandag 21 juni 2004 12:47 schreef GewoneMan het volgende:
mag ik ook op die lijst op de OP met mijn gewicht en het gewicht wat ik wil verliezen ???
hoeveel precies weet ik niet maar ik ben een man met een normale bouw 31 jaar en ik weeg 99,5 kilo (sòchtends naakt gewogen op nuchtere maag) ik benongeveer 1.97 lang en verwacht dat het gewicht dan ongeveer 85 kilo zou moeten zijn (ideale gewicht) heb ik dat goed ???
Je kunt beter eerst eten en dan bewegen, anders raakt je lichaam gewend aan bewegen zonder voedingsstoffen en zal het voedingsstoffen op gaan slaan om dat fietsen vol te houdenquote:wat doe ik (ben nog geen week bezig) nu al om gewicht te verliezen:
maandag t/m vrijdag elke ochtend 30 min. fietsen voor het ontbijt (is dat slim?)
Heel verstandig! 2 uur voor het slapen stoppen met eten <het liefst na het avondeten niet meer eten> was ook het eerste wat mijn diëtiste zei. Dat helpt enorm!quote:geen snacks meer in de avond uurtjes
Bier is een dikmaker, dus dit zou kunnen werken. Zelf drink ik geen alcohol, dus weet het niet uit ervaringquote:geen bier meer door de weeks
Of evt. zoetjes, als het je anders niet meer smaaktquote:minder suiker in de koffie en thee
Welke uitzonderingen?quote:gezonder eten (enkele uitzonderingen daargelaten)
Hmm, hier heb ik zelf geen ervaring mee, maar zou het niet doen.quote:1 vetverbrander per dag slikken (stacker 4)
Bij dezequote:tips of aanvulling is welkom![]()
Het werd mij afgeraden, om dezelfde reden dat je moet ontbijten.quote:Op maandag 21 juni 2004 12:58 schreef Riann het volgende:
trouwens stoopkind als je voor je ontbijt beweegt verbrand je meer.
Ik merkte wel het verschil bij me eigen voor het ontbijt en na het ontbijt voor het ontbijt was ik moeier dan dat ik erna beweeg.
ehhhmmmm wat is BMIquote:Op maandag 21 juni 2004 12:55 schreef stoopkind het volgende:
[..]
Je BMI is 25.6, dus je hoeft niet echt veel af te vallen voor een gezond BMI
Ik las ergens in dit topic over lengte min 110 cm als ideaal of gezond, dan is 85kg idd een mooi gewicht.
[..]
Je kunt beter eerst eten en dan bewegen, anders raakt je lichaam gewend aan bewegen zonder voedingsstoffen en zal het voedingsstoffen op gaan slaan om dat fietsen vol te houden
[..]
Heel verstandig! 2 uur voor het slapen stoppen met eten <het liefst na het avondeten niet meer eten> was ook het eerste wat mijn diëtiste zei. Dat helpt enorm!
[..]
Bier is een dikmaker, dus dit zou kunnen werken. Zelf drink ik geen alcohol, dus weet het niet uit ervaring
[..]
Of evt. zoetjes, als het je anders niet meer smaakt
[..]
Welke uitzonderingen?
[..]
Hmm, hier heb ik zelf geen ervaring mee, maar zou het niet doen.
[..]
Bij deze
Welkom in de groep!
Het was een cirkeltje geloof ik. Je lichaam maakt dan juist reserves aan om aan de benodigde energie te komen.quote:Op maandag 21 juni 2004 13:03 schreef Riann het volgende:
tuurlijk moet je ontbijten maaruh als je het voor het ontbijt doet dan begin je denk ik aan je reserves en anders verbrand je je ontbijt of zo weet ik veel.... ik ontbijt meestal ook eerst vind ik fijner
BMI is Body Mass Index. Dat bereken je door: gewicht<kg> / lengte<m>2quote:Op maandag 21 juni 2004 13:04 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ehhhmmmm wat is BMI![]()
zoetjes zijn vies en die stackers slik ik niet meer als ze op zijn![]()
yesssssssss ik ben welkom![]()
potje van 100 zijn er nu 5 uit ofzo ik slik er zoals ik al aangaf 1 per dag dat is wel safe hoor.. je mag er max 3 per dag ken iemand die er wel 5 slikte maar ik wil over een week ofzo naar 2 per dag gaan (denk ik) en als ze op zijn hoop ik toch enigzins op de goeie weg te zitten en de rest normaal te kunnen trainen...quote:Op maandag 21 juni 2004 13:11 schreef stoopkind het volgende:
[..]
BMI is Body Mass Index. Dat bereken je door: gewicht<kg> / lengte<m>2
Een BMI tussen 20 en 25 is gezond.
Hoeveel stackers heb je dan? Voor hoe lang?
Gefeliciteerd een gezond BMIquote:Op maandag 21 juni 2004 16:15 schreef ViolatoR_Joure het volgende:
Mijn update:
ViolatoR_Joure (1m73) (24,7) was 76 kg, is nu 74 kg wil graag 67kg wegen
Dacht dat het er nooit van zou komen
Blijven gewoon doorgaan natuurlijk, zit dan nu wel 0.3 onder het max bmi wat ik mag, maar dat steld ook eigenlijk nix voor volgens mij.
Meeeens gefeliciteerdquote:Op maandag 21 juni 2004 16:44 schreef Riannuh het volgende:
[..]
Gefeliciteerd een gezond BMImisschien pas 0.3 onder de 25 maar het is onder de 25
... Zeer goed
![]()
Dat mag, maar het houdt in dat je met een BMI onder de 25...over mag stappen naar het topic.quote:Op maandag 21 juni 2004 16:56 schreef ViolatoR_Joure het volgende:
bedanktMaar ik ga gewoon door tot die buik ook echt weg is
neem aan dat dat alleen bij langdurig en of 3 of meer per dag is ?quote:Op maandag 21 juni 2004 14:15 schreef jolene het volgende:
Pas je op met die stackers.
Er was laatst een stukkie op tv en dat was nou niet echt positief.
Het is alweer middag.
Wat gaat het lekker snel weer.
Niet dus... en het weer is ook schitterend
die dingen helpen anders best goed bij mij.. ben van 118 naar 105 gegaan..quote:Op maandag 21 juni 2004 14:15 schreef jolene het volgende:
Pas je op met die stackers.
Er was laatst een stukkie op tv en dat was nou niet echt positief.
de reden is vrij simpel... met fietsen verbrand je veel energyquote:Op maandag 21 juni 2004 21:17 schreef Riannuh het volgende:
Fietsen... op een of andere manier werkt fietsen heel goed voor je buik... waarom weet ik niet maar daar zou heus iemand hier wel een verklaring voor hebben
dat meen je niet ??? die stackers vallen wel mee toch ??? ik wil snel gewicht kwijt ben al 5 dagen bezig en zie nog geen verschil dus zonder stacker4 zal dat wel helemaal tergend langzaam gaanquote:Op maandag 21 juni 2004 21:27 schreef Isabeau het volgende:
GewoneMan sporten voor het ontbijt is prima hoor. Hele trainingsschema's raden het zelfs aan (zelfs Oprah). Ik heb geen wetenschappelijke info hierover, maar ik kan me eerder voorstellen dat sporten met een volle maag niet zo lekker is dan andersom. Je hele spijsvertering komt toch stil te liggen door het sporten, dan kan je lijkt mij beter voor het ontbijt sporten. Neem anders eerst iets kleins (mandarijntje) of een glas drinken voor je gaat sporten. Dan na het sporten wél goed ontbijten en het niet overslaan. Die stackers zou ik direct laten staan; je hebt geen idee wat je je lichaam aandoet. Daarbij is aangetoond dat middeltjes om snel af te vallen de allerbeste manier zijn om uiteindelijk veel aan te komen. Gratis advies. (wat zei ik dit weekend ook alweer over mannen en lijnen
)
bij fietsen gebruik je je buik totaal niet.. misschien bij mountainbiken in de heuvels ofzoquote:Op maandag 21 juni 2004 21:17 schreef Riannuh het volgende:
Fietsen... op een of andere manier werkt fietsen heel goed voor je buik... waarom weet ik niet maar daar zou heus iemand hier wel een verklaring voor hebben
met stacker had ik pas resultaat na 2 of 3 maanden.. maar dat kan ook aan mij liggenquote:Op maandag 21 juni 2004 21:34 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat meen je niet ??? die stackers vallen wel mee toch ??? ik wil snel gewicht kwijt ben al 5 dagen bezig en zie nog geen verschil dus zonder stacker4 zal dat wel helemaal tergend langzaam gaan![]()
ik wil resultaat![]()
![]()
![]()
Het is er niet snel aangekomen, het moet er ook niet snel af. De beste manier om nog meer aan te komen in de toekomst is snel afvallen met dit soort produkten. Stackers is domweg slecht voor je, wat andere mannen of de makers van stackers (duh) je ook willen doen geloven. Van mij mag je best snel willen afvallen, maar dan zien we je hier binnen 2 jaar terug met misschien wel 10 kilo meer dan je nu weegt. Dat zou zonde zijn. De allerbeste methode is nog steeds gezond eten en meer bewegen. Drie maaltijden op een dag, water drinken, veel groente & fruit, weinig vet (tenzij je het Atkins dieet gaat proberen).quote:Op maandag 21 juni 2004 21:34 schreef GewoneMan het volgende:
dat meen je niet ??? die stackers vallen wel mee toch ??? ik wil snel gewicht kwijt ben al 5 dagen bezig en zie nog geen verschil dus zonder stacker4 zal dat wel helemaal tergend langzaam gaan![]()
ik wil resultaat![]()
![]()
![]()
gloeiende das slecht nieuwsquote:Op maandag 21 juni 2004 21:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het is er niet snel aangekomen, het moet er ook niet snel af. De beste manier om nog meer aan te komen in de toekomst is snel afvallen met dit soort produkten. Stackers is domweg slecht voor je, wat andere mannen of de makers van stackers (duh) je ook willen doen geloven. Van mij mag je best snel willen afvallen, maar dan zien we je hier binnen 2 jaar terug met misschien wel 10 kilo meer dan je nu weegt. Dat zou zonde zijn. De allerbeste methode is nog steeds gezond eten en meer bewegen. Drie maaltijden op een dag, water drinken, veel groente & fruit, weinig vet (tenzij je het Atkins dieet gaat proberen).
Dan wil je niet weten hoeveel ik eet op een dag. Dit is echt niet veel, naar mijn mening.quote:Op maandag 21 juni 2004 22:29 schreef Dizer het volgende:
Ik haat mijzelf!! Ik heb vandaag weer te veel gegeten
cornflakes special k ontbijt met halfvolle melk
2 mokken koffie zwart
1 grote bak museli(dat special met fibre of zo) met magere yohurt (lunch)
1 sinaasappel
2 sneetjes ontbijtkoek
3 crackers
1 gewone avondmaaltijd maar veel groente
1 kom cornflakes met half volle melk (2e keer)
1 blikje fanta
Minimaal 2 liter water
Is zoooooooooooooo veel
]quote:Op maandag 21 juni 2004 20:42 schreef Hayek het volgende:
als je je buik platter wil krijgen, helpt het dan om situps e.d te doen? of is dat puur voor het trainen van spieren en gaat er geen vet af? op welke manier krijg je zo snel mogelijk het vet bij je buik weg? dieeten doe ik al constant maar dat schiet weinig op..
Op de fanta na is het wel allemaal redelijk gezond!quote:Op maandag 21 juni 2004 22:29 schreef Dizer het volgende:
2 mokken koffie zwart
1 sinaasappel
2 sneetjes ontbijtkoek
3 crackers
1 blikje fanta
Minimaal 2 liter water
Is zoooooooooooooo veel
die light drankjes helpen NIET heb ik laatst ergens gelezen of gehoord, daarnaast vind ik alle light drankjes EXTREEM GOORquote:Op maandag 21 juni 2004 22:43 schreef Petracev het volgende:
[..]
Op de fanta na is het wel allemaal redelijk gezond!
Of was het fanta light? Nog beter!
Gewone fanta....quote:Op maandag 21 juni 2004 22:43 schreef Petracev het volgende:
[..]
Op de fanta na is het wel allemaal redelijk gezond!
Of was het fanta light? Nog beter!
ergens gelezen of gehoord.. heb je een bron?quote:Op maandag 21 juni 2004 22:48 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
die light drankjes helpen NIET heb ik laatst ergens gelezen of gehoord, daarnaast vind ik alle light drankjes EXTREEM GOOR
quote:Op maandag 21 juni 2004 23:03 schreef Sanne het volgende:
Sorry voor offtopic, maar wat een lief poesje
[afbeelding]
sorry geen bron, dus weet niet of het waar is maar hoe dan ook het is TE GOOR voor woorden IMO dus dat zal ik niet drinkenquote:Op maandag 21 juni 2004 22:59 schreef Petracev het volgende:
[..]
ergens gelezen of gehoord.. heb je een bron?
Goor? Ja, de meeste wel. CocaCola Light gaat nog wel, maar de rest..
Hoe bedoel je helpen niet? Er zit maar 1 KCal in een glas, in gewone cola veel en veel en veel meer. Hoezo zouden ze niet helpen? En ik drink coca cola light en vind het heerlijkquote:Op maandag 21 juni 2004 22:48 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
die light drankjes helpen NIET heb ik laatst ergens gelezen of gehoord, daarnaast vind ik alle light drankjes EXTREEM GOOR
Kun je doen, ik heb alleen soms het idee dat niet iedereen die OP leestquote:Op maandag 21 juni 2004 23:42 schreef Brennie het volgende:
Ok
Ook in de openingspost zetten? ( voor evt nieuwe users hier)
Mjah, wie weetquote:Op maandag 21 juni 2004 23:44 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Kun je doen, ik heb alleen soms het idee dat niet iedereen die OP leest
Het kan denk ik geen kwaad om het erin te zetten
Wat mij betreft is het prima hoorquote:Op maandag 21 juni 2004 23:37 schreef Brennie het volgende:
Hopelijk is dit ok!?
de meeste kalorieen dus... is 328 trouwens veel ??quote:Op maandag 21 juni 2004 23:58 schreef miss_dynastie het volgende:
Bapao kippenvlees- 6 gr vet, 319 KCal
Bapao rundvlees- 6 gr vet, 325 KCal
Bapao varkensvlees- 7 gr vet, 328 KCal
van www.overgewicht.nl
Heb je enig idee hoeveel calorieen dit zijn? Als ik jou lijstje zo ziet denk ik pardon dit veel?quote:Op maandag 21 juni 2004 22:29 schreef Dizer het volgende:
2 mokken koffie zwart
1 sinaasappel
2 sneetjes ontbijtkoek
3 crackers
1 blikje fanta
Minimaal 2 liter water
Is zoooooooooooooo veel
Ok ben blij dat ik niks misquote:Op dinsdag 22 juni 2004 08:08 schreef Rosean het volgende:
Riannuh: je mist niks, jij snapt gewoon hoe het werkt. Maar sommige mensen hebben wellicht pillen nodig om zich aan een eetpatroon te houden. Ik snap die reclames ook nooit want ze zeggen er altijd bij: je zult geen honger hebben. Nou ik ben echt niet dik geworden omdat ik honger had hoor! Ik at gewoon wanneer ik zin had in eten en dat was altijdZe zouden een pilletje moeten ontwikkelen waarbij je hoofd niet zegt dat je wil eten, dat zou pas werken
Ik heb ook wel eens gehoord van een afslankmiddel dat echt als een trein (niet die van NS) werkten, maar na een paar jaar kwamen ze er achter dat er een stof in zat die zorgde dat je afviel maar waarvan je ook hartkloppingen kreeg. Op de langere termijn kon je geloof ik ook hersenaandoeningen en andere hartkwalen krijgen. DAar ben je lekker mee dan...
Meen je dit nou echt?quote:Op dinsdag 22 juni 2004 07:53 schreef Mouse het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoeveel calorieen dit zijn? Als ik jou lijstje zo ziet denk ik pardon dit veel?
Wat vindt je er teveel aan dan? Die tweede kom cornflakes? Teveel avondeten?
Even te vergelijking.
Gisteren gegeten
2 boterhammen (bruin) met jam, halfbekertje (plastic) warme chocomel.
(ik begin al te wennen aan minder suiker want na één slok vond ik het zo goor zoet dat ik het weggegooit heb)
lunch 1 wit pistoletje met boter, 1 vol bakje salade met dressing (groente met mais en fruit)
2 koppen soep (water met groente en een paar slierten vermicelli)
avondeten 1 bord pasta met saus (gehakt, champignons, ui, paprika en bertollisaus 60kc per 100gr)
Tussendoor zeker 5 bakken koffie met melk en suiker
Zeker 2 liter water.
O ja en 's avonds bij de koffie met één jodekoek.
Ik ben nu 5 kg kwijt 1kg meer dan verleden week.
Neej, mijn huisarts is op vakantiequote:Op dinsdag 22 juni 2004 09:05 schreef Mouse het volgende:
Sterkte,
Heb je al medicijnen gekregen? Ik krijg van voorhoofdholte ontsteking altijd zo'n hoofdpijn jij ook?
Vergeet niet veel te drinken.
Je kan je even aanmelden bij overgewicht.nl en dan bij de eet en beweegwijzer... hier kan je invullen wat je gegeten hebt en dan geeft hij aan hoeveel kcal het was... misschien is dit makkelijk zodat je kan zien hoeveel kcal je op een dag naar binnen brengtquote:Op dinsdag 22 juni 2004 09:37 schreef Dizer het volgende:
[..]
Meen je dit nou echt?
Dus het is niet veel?
Okidoke. Ik ben blij
Ik mag 1200 KCal per dag, dan is 328 wel veel jaquote:Op dinsdag 22 juni 2004 01:12 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
de meeste kalorieen dus... is 328 trouwens veel ??
Nee, dat kunnen die mensen niet. Die pillen zullen misschien wel werken tot op zekere hoogte, maar je zit er eeuwig aan vast, vooral geestelijk. We hebben hier zo'n kruidenwinkeltje en ik haal regelmatig spulletjes daar (soort de Tuinen) heel leuk allemaal... nu had die normaalgesproken heel aardige man een heel reclameboekje over afvallen...... welk gewicht je ook hebt, met pil X bereik je binnen een maand je ideaalgewicht. Ik heb eigenlijk de neiging om er van de week even naar toe te gaan om te vragen of dat ook voor mij geldtquote:Op dinsdag 22 juni 2004 08:03 schreef Riannuh het volgende:
Oh ik zag vanochtends iets grappigs op tellsell ... dat ging over reduce fat fast...
Je kan toch ook gewoon gezond eten en lekker sporten... dan raak je het ook kwijt... of mis ik iets ?
Als je een indruk wilt hebben van wat veel is en wat niet.... vul een tijdje een lijstje in op www.overgewicht.nl onder eet- en beweegwijzerquote:Op dinsdag 22 juni 2004 09:37 schreef Dizer het volgende:
[..]
Meen je dit nou echt?
Dus het is niet veel?
Okidoke. Ik ben blij
Vul voor ons en de mede posters je dag effe in bij die lijstjes dan kunnen we de kal. vergelijken en dan weet je echt of het wel of niet veel is.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 09:37 schreef Dizer het volgende:
[..]
Meen je dit nou echt?
Dus het is niet veel?
Okidoke. Ik ben blij
Ik hou wel van dat soort winkeltjes... Ik had trouwens ergens gelezen dat rozemarijn olie goed is voor een strakke huid... dus ik proberen de afgelopen week en ik zie toch wel degelijk beetje verschil... kan ook door het afvallen en sporten komen maarjah misschien wel in combinatie met dat spul... Wat ik gedaan heb is rozemarijn olie samen met bodylotion in een flesje gedaan... en daarmee smeer ik mjin benen elke avond inquote:Op dinsdag 22 juni 2004 09:57 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, dat kunnen die mensen niet. Die pillen zullen misschien wel werken tot op zekere hoogte, maar je zit er eeuwig aan vast, vooral geestelijk. We hebben hier zo'n kruidenwinkeltje en ik haal regelmatig spulletjes daar (soort de Tuinen) heel leuk allemaal... nu had die normaalgesproken heel aardige man een heel reclameboekje over afvallen...... welk gewicht je ook hebt, met pil X bereik je binnen een maand je ideaalgewicht. Ik heb eigenlijk de neiging om er van de week even naar toe te gaan om te vragen of dat ook voor mij geldt![]()
Het valt me erg tegen........ ik weet wel dat hij een eigen ondernemer is en er ook brood op de plank moet komen, maar de rest van zijn producten is zo ontzettend goed... echt jammer als hij klanten verliest door dit soort misleidende meuk
Nou hier is stress situatie begonnen omdat het bijna bouwvak is?quote:Op dinsdag 22 juni 2004 11:37 schreef Pandorah het volgende:
Ik ben het hier ook zat!
Ik zit nu op een andere vestiging waar de droppot voor mijn neus staat...
Bah!![]()
Kopjes heb je ook in verschillende groottes, bedoel je hoeveel gram rijst er in 125 ml gaat, of 100 ml?quote:Op dinsdag 22 juni 2004 09:57 schreef Riannuh het volgende:
Misschien is het al ergens gezegd en heb ik het gemist ofzo.. maar rijst reken ik altijd in een kopje.. hoeveel gram rijst gaat er in een kopje ??? Hmmz volgens mij heb ik het al ergens gelezen maar weet niet meer waar... wie weet dit
?
Ok, dus je wil de datum van de dag hebben van wat ik heb gegeten lijstje?quote:Op dinsdag 22 juni 2004 10:22 schreef Mouse het volgende:
[..]
Vul voor ons en de mede posters je dag effe in bij die lijstjes dan kunnen we de kal. vergelijken en dan weet je echt of het wel of niet veel is.
Doe jij het doe ik het straks ook.
quote:Op dinsdag 22 juni 2004 13:14 schreef Dizer het volgende:
[..]
Ok, dus je wil de datum van de dag hebben van wat ik heb gegeten lijstje?
Prime hoor
Sorry, kon niet eerder, de kids moesten op de puter.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 11:50 schreef Riannuh het volgende:
125 ml kopje is dat wat ik bedoel
wij hebben niet zo'n weegschaal dus als je dat voor mij zou willen wegen zou ik erg lief vinden
Ik vind je nu heel erg liefquote:Op dinsdag 22 juni 2004 13:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Sorry, kon niet eerder, de kids moesten op de puter.
Ik kom op 85 gram. (meergranenrijst, maar dat maakt denk ik niets uit qua gewicht)
ik wil ook heel graag een keertje naar WB, maarja het is best ver weg. Voor een meeting vind ik het zeker te ver om op een dag heen en weer te gaan.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 18:18 schreef Fannetje het volgende:
YPPY Welkom terug! Wat een pech met die autoGelukkig heb je verder een fijne vakantie gehad.
Hier gaat alles z'n gangetje. Ik voel me niet helemaal topfit (lees: aankomend griepje), maar moet het maar gewoon even volhouden. Nog 4,5 week en dan heb ik zes weken vakantie. En het goede nieuws is dat ik daarna terug mag komenIk heb dus een vaste baan gekregen
Tijd voor taart dus... oh nee, dat mag niet meer
Mijn gewicht blijft overigens weer een beetje rond hetzelfde schommelen, maar wie weet zijn er donderdagavond wel weer een paar onsjes af.
Overigens ga ik liever niet meeten in Six Flags Ik heb een aantal jaar terug zo'n jaarkaart gehad en ben toen zo vaak geweest dat ik het helemaal gehad heb met dat park. Vorig jaar mocht ik er een keer gratis heen en vond er echt helemaal niks meer aan
Waar ik wél weer graag heen zou willen is Warner Brothers Movieworld of Bobbejaanland
Zolang je geen meegebrachte etenswaren op hun terrasjes eet, zullen ze heus niet moeilijk doen.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 21:43 schreef miss_dynastie het volgende:
Goed zo Riannuh
SixFlags is mij vooral te duur... je mag geen eten en drinken meenemen het park in (weet niet of daar streng op wordt gecontroleerd, maar eigenlijk is het al tegen mijn principes), maar ik zie wel of ik er een keertje heenga...
Ik ben op weg naar de supermarkt ook nog eens door mijn enkel gegaanGaat weer lekker hier
Riannuh (1m68) (25.9) was 76.75 kg, is nu 73.15 en wil graag 65 wegen - 3.6 kg & 13 cmquote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:22 schreef Riannuh het volgende:
Riannuh (1m68) (25.9) was 76.75 kg, is nu 73.15 en wil graag 65 wegen - 3.6 kg & 9 cm
1.1 Kg kwijt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik ben zooooo happpppyyyyyy... Mijn bmi is een getalletje veranderd
Geen idee, het staat zo uitdrukkelijk vermeld...quote:Op dinsdag 22 juni 2004 22:05 schreef Petracev het volgende:
[..]
Zolang je geen meegebrachte etenswaren op hun terrasjes eet, zullen ze heus niet moeilijk doen.
Ergens op een bankje zitten of in het gras, en dan je eigen eten/drinken gebruiken moet kunnen toch?
Ik ben daar een keer of drie geweest en vind er dus echt niks aanquote:Op woensdag 23 juni 2004 10:55 schreef YPPY het volgende:
We kunnen altijd nog meeten in het Land van Ooit, geen heftige achtbanen, maar wel veel beweging en niemand van ons komt er waarschijnlijk vaak.
GEFELICITEERDquote:Op woensdag 23 juni 2004 11:30 schreef Bolletje... het volgende:
Bolletje (1.78) (29) was 94,5 kg, is nu 91 kg en wil graag 75 kg wegen -3,5![]()
JAAAAAAAAAA weer 2 kilo eraf!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
Ja leuk hequote:Op woensdag 23 juni 2004 11:33 schreef Bolletje... het volgende:
Efteling
Woooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooowquote:Op woensdag 23 juni 2004 11:30 schreef Bolletje... het volgende:
Bolletje (1.78) (29) was 94,5 kg, is nu 91 kg en wil graag 75 kg wegen -3,5![]()
![]()
![]()
![]()
feli... in hoeveel tijd ??? ik ben al 6 dagen bezig zonder resultaatquote:Op woensdag 23 juni 2004 11:30 schreef Bolletje... het volgende:
![]()
![]()
![]()
Hoe snel wil je wel niet afvallen... en je moet je niet elke dag wegen... eens in de week is voldoende... ik ben nu 3.6 Kg kwijt in 5 a 6 weken... je moet erop rekenen dat je niet meer dan 0.5 a 1 kg kwijt raakt in de week... je kan best met een honger dieet meer kwijt raken.. maar als je op de 0.5 a 1 kg blijft is de kans veel groter dat het er ook af BLIJFT... en dat wil je neem ik aan...quote:Op woensdag 23 juni 2004 13:00 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
feli... in hoeveel tijd ??? ik ben al 6 dagen bezig zonder resultaat![]()
als ik wakker wordt drink ik eerst 2 koppen koffie met een sigaretje (1 schepje suiker ipv 2 sinds ik aan het afvallen ben en ik gebruik sinds gister vet vrije koffiemelk)quote:Op woensdag 23 juni 2004 13:11 schreef Riannuh het volgende:
Oh GewoneMan even uit nieuwsgierig heid... wat heb je bijvoorbeeld gisteren op de hele dag gegeten en gedronken ???
als avond eten varieert maar ik at in de ochtend nooit!!!! dus zo weinig is het niet hoor... ik eet wel goed met m`n avondeten...quote:Op woensdag 23 juni 2004 13:26 schreef Rosean het volgende:
Gewone man: jij eet echt veel te weinig!!! Deed je dat altijd of doe je dit nu zo sinds je aan het lijnen bent?
En wat eet je als avondeten dan?
Meeeens is,quote:Op woensdag 23 juni 2004 13:26 schreef Rosean het volgende:
Gewone man: jij eet echt veel te weinig!!! Deed je dat altijd of doe je dit nu zo sinds je aan het lijnen bent?
En wat eet je als avondeten dan?
Het gaat niet om uithongeren het gaat erom dat je beter afvalt als je regelmatig eet...quote:Op woensdag 23 juni 2004 13:31 schreef GewoneMan het volgende:
ik at altijd in de latere uurtjes brood enzo... dat doe ik nu niet meer dus verschoven naar de ochtend maar maak je geen zorgen ik honger me niet uit hoor...
Vandaag is een nieuwe dag... dat het gisteren niet goed ging noujah dat was gisteren... vandaag weer goed aan de slag... je bent niet voor niks al zo veel afgevallen... En maandag ben je heus niet aangekomen als je nu gewoon weer goed eet.. dus weer goed je best doen en dan komt alles helemaal goedquote:Op woensdag 23 juni 2004 13:35 schreef jolene het volgende:
Hier is het flink fout.
Gisteren na het werk naar de supermarkt gefietst en heb een reep chocola gehaald en een zakje met snoep...
en ja, opgegeten...![]()
Was het lekker? nee niet echt want ik zat met echte schuldgevoelens en heb daarna ook nog tostis gemaakt want had geen zin meer om te koken...
en ik heb het ook niet verteld durfde ik niet...
Dus maandag kan ik waarschijnlijk mijn lol op...
dit is dus typisch een gevalletje van eigen schuld dikke bult...
die light troep is EXTREEM GOOR dat krijg ik echt m`n strot niet door hoor.. dus ik krijg teveel kalorieen binnen gloeiende wat moet ik dan drinken de hele dag ????????????quote:Op woensdag 23 juni 2004 13:35 schreef jolene het volgende:
[..]
Meeeens is,
Van de roosvicee heb je nu ook een light versie...
Scheelt weer ietsjes...
Hier is het flink fout.
Gisteren na het werk naar de supermarkt gefietst en heb een reep chocola gehaald en een zakje met snoep...
en ja, opgegeten...![]()
Was het lekker? nee niet echt want ik zat met echte schuldgevoelens en heb daarna ook nog tostis gemaakt want had geen zin meer om te koken...
en ik heb het ook niet verteld durfde ik niet...
Dus maandag kan ik waarschijnlijk mijn lol op...
dit is dus typisch een gevalletje van eigen schuld dikke bult...
Laten we het er maar ophouden morgen is er weer een dag...quote:Op woensdag 23 juni 2004 13:38 schreef Riannuh het volgende:
[..]
Vandaag is een nieuwe dag... dat het gisteren niet goed ging noujah dat was gisteren... vandaag weer goed aan de slag... je bent niet voor niks al zo veel afgevallen... En maandag ben je heus niet aangekomen als je nu gewoon weer goed eet.. dus weer goed je best doen en dan komt alles helemaal goed![]()
daarvoor at ik m`n avond eten en in de avond uurtjes brood maken ik was gezegend met super DNA en kwam gewoon weg niet aan ook niet als ik 3 x per week in de avond naar de snackbar ging en de rest van de avonden een boterhammetje of 4 naar binnen werktequote:Op woensdag 23 juni 2004 13:44 schreef Rosean het volgende:
Maar je lunch? Die mis is. Vroeger at je dus alleen 's avonds?
beetje krom van mij misschien om eerst te zeuren over dat je te weinig eet maar persoonlijk vind ik dat je avondmaaltijd misschien weer te veel is. Twee stukken vlees is wel veel en in cor don blue zit kaas en ham wat meestal niet echt vetarm is. Maar daar zal het wel niet in zitten dat je niet afvalt. Sowieso moet je niet elke dag op de weegschaal staan, maar wellicht moet je de suiker gaan vervangen door zoetstof.
ranja? en dan wel een die je bijv 1 op 11 moet mixen... dat is heel goed spulquote:Op woensdag 23 juni 2004 13:47 schreef GewoneMan het volgende:
maar WAT moet ik drinken zonder teveel kalorieeen binnen te krijgen dan ????? light zooi is GEEN optie want dat is gewoon te goor voor woorden
Water?quote:Op woensdag 23 juni 2004 13:47 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
daarvoor at ik m`n avond eten en in de avond uurtjes brood maken ik was gezegend met super DNA en kwam gewoon weg niet aan ook niet als ik 3 x per week in de avond naar de snackbar ging en de rest van de avonden een boterhammetje of 4 naar binnen werkte
nu eet ik dus na het fietsen dat is tegen lunchtijd (zit al lang in de ziektewet daardoor ook veel aangekomen) ik ben een nachtmens dus vroeg opstaan doe ik niet... wat moet ik vroeg in de ochtend doen ? blijf liever laat op en dan om 11:00 eruit koffie drinken fietsen en dan "ontbijten" tegen een uur of 6 avondeten
maar WAT moet ik drinken zonder teveel kalorieeen binnen te krijgen dan ????? light zooi is GEEN optie want dat is gewoon te goor voor woorden
bier = dikmakerquote:Op woensdag 23 juni 2004 13:52 schreef Riannuh het volgende:
[..]
ranja? en dan wel een die je bijv 1 op 11 moet mixen... dat is heel goed spul
Tjah ik drink eigenlijk alleen water, een paar keer in de week fanta light, soms een chocolade melkje
ontbijt welk elke ochtend met cornflakes dus krijg mijn calcium wel binnen...
van wat voor een soort drinken hou je dan ???
Verse sapjes zijn beter dan sapjes aangevuld met suiker enzo...quote:Op woensdag 23 juni 2004 13:54 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
bier = dikmaker
sapjes =![]()
frisdrank = niet zo geweldig SOMS wel lekker
melk =maar niet goed
ijsthee =maar VEEL te zoet
ALLE light drankjes =![]()
![]()
![]()
Hier moet ik je toch ongelijk in geven... ik doe WeightWatchers dan.. en ik mag 1 vrije portie gekookte aardappels voor 2 punten... en twee punten is hetzelfde als 2 sneetjes brood...quote:Op woensdag 23 juni 2004 13:59 schreef Rosean het volgende:
Met aardappels moet je volgens mij ook best een beetje uitkijken en er niet te veel van nemen.
zoetstof is GEEN optie net zo min als lightdrankjes dat is zo GRUWELIJK GOORquote:Op woensdag 23 juni 2004 14:03 schreef Rosean het volgende:
Je kunt ook zelf ijsthee maken en dat zoeten met zoetstof. Je kunt best afvallen maar ik moet eerljk zijn: je moet wel consessies willen doen.
al die sapjes hebben veel kalorieeen die roosvicee is nog 1 van de gunstigste, wat betreft die ijsthee dat ga ik proberen maar met caloriearm krijg ik toch niet dezelfde smaak als die lighttroep he??? want echt yuckquote:Op woensdag 23 juni 2004 14:02 schreef Riannuh het volgende:
[..]
Verse sapjes zijn beter dan sapjes aangevuld met suiker enzo...
frisdrank tjah... light hou je niet van dus daar gaan we het maar niet over hebben
melk... elke dag een glas melk drinken is wel goed voor je dus doe dat maar gewoon
ijsthee... volgens mij heeft de AH ijthee die calorie arm is (anders is het de EDAH ) van die 1.5 l pakken daar zitten 12 kcal per 100 ml in... dus dat scheelt en die is niet zo mega zoet... moet je maar een keer kijken als je het tegen kom... voor 49 ct kan je het wel een keer uitproberen toch ??
tjah verder weet ik het ook niet
Wil je afvallen of niet?! die ijsthee smaakt gewoon, zoals ijsthee...quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:08 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
al die sapjes hebben veel kalorieeen die roosvicee is nog 1 van de gunstigste, wat betreft die ijsthee dat ga ik proberen maar met caloriearm krijg ik toch niet dezelfde smaak als die lighttroep he??? want echt yuck
Neen, niet hard en niet vervelend..quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:11 schreef Riannuh het volgende:
[..]
(sorry als ik hard/vervelend overkom, maar ik raak een beetje gefrustreerd sorry)
Dat is het mooie aan afvallen... je kan op elk moment beginnen...quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:14 schreef jolene het volgende:
[..]
Neen, niet hard en niet vervelend..
Die roosvicee light, smaakt net als de andere roosvicee.
Immers als ik mijn vriend moet geloven..want die wil nog wel eens de light versie pakken..
Maar ik ben blij dat ik heb kunnen luchten..
Misschien valt de schade maandag mee...zoniet dan jammer hoor..weer een nieuwe week nieuwe ronden en nieuwe kansen..
dan lees je niet goed mijn consessies en pogingen op een rijtje:quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:11 schreef Riannuh het volgende:
[..]
Wil je afvallen of niet?! die ijsthee smaakt gewoon, zoals ijsthee...
Maar we stellen van alles voor en ik begin steeds meer het idee te krijgen dat je niks aan je eet/drink gewoonten wil veranderen... en om af te vallen moet je gewoon ook wat dingen opgeven... het is heel simpel...
(sorry als ik hard/vervelend overkom, maar ik raak een beetje gefrustreerd sorry)
vind ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeel moeilijk te geloven... ik heb diverse light bocht gehad allerlei soorten drankjes en vond ze ALLEMAAL dezelfde gore nasmaak genereren echt MEGA goor en nee ik overdrijf niet! het zelfde geld voor zoetstoffenquote:Op woensdag 23 juni 2004 14:14 schreef jolene het volgende:
Die roosvicee light, smaakt net als de andere roosvicee.
Immers als ik mijn vriend moet geloven..want die wil nog wel eens de light versie pakken..
Ik weet dat je je best doet... en je hebt ook veel dingen al moeten laten... maar kan je je niet een klein beetje voorstellen dat wij hier dingen voorstellen en wij op een gegeven moment ook geen idee meer hebben van wat we voor kunnen stellen aan jou..quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:18 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dan lees je niet goed mijn consessies en pogingen op een rijtje:
1. suiker in koffie gereduceert met 50%
2. koffiemelk vervangen voor een vetvrije koffiemelk
3. ontbijt (wat ik daarvoor ZELDEN deed)
4. niet meer eten en of snoepen in de avonduren
5. geen bier meer door de week
6. dieet margerine ipv gewone margerine
7. elke dag bewegen PUUR en ALLEEN voor de beweging en afvallen en conditie
8. ALS ik thee drink (is niet vaak) doe ik dat met minder of geen suiker (afhankelijk van de soort thee)
9. kaas (wat ik heerlijk vind) vervangen voor verarme kaas van slankie
vind het dus niet kloppen wat je zegt en wat ik nu allemaal er voor doe vind ik al HEEL knap van mezelf je moet even bedenken dat ik 31 ben en nog NOOIT maar dan ook NOOIT te kampen heb gehad met overgewicht...
afvallen SUCKS bigtime maar ik doe m`n best hoor![]()
![]()
![]()
Nou dan zit er niks anders op dan toch een keer die roosvicee light te proberen.quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:21 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
vind ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeel moeilijk te geloven... ik heb diverse light bocht gehad allerlei soorten drankjes en vond ze ALLEMAAL dezelfde gore nasmaak genereren echt MEGA goor en nee ik overdrijf niet! het zelfde geld voor zoetstoffen
heb idd 1 met streepjes dus nauwkeurig is die niet dat weet ik wel... maar het gaat ook niet zozeer om het gewicht als om het vet percentage... ik wil dus minder vet en wat meer spieren hoeveel gewicht eraf zou moeten weet ik niet precies...quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:23 schreef Rosean het volgende:
Wat voor weegschaal heb je, GewoneMan?
Zo 1 met van die streepjes? Want daar zie je het namelijk niet echt op als een paar ons bent afgevallen.
Grinnik...ik eet ook een stuk minder dan de rest.quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:26 schreef Rosean het volgende:
jolene het valt op zich nog wel mee wat je vandaag verorbert hebt. Je kunt vanavond ook een lichte salade maken met bijvoorbeeld gerookte kipfilet. Je dag is zeker nog niet verziekt hoor!!!
ik drink al water tussendoor... niet veel 1 a 2 glaasjes maar vind het dan ook vrij smaakloos en zit al de hele avond van mmmmm zou wel wat lusten... afijn je kent het gevoel mischien welquote:Op woensdag 23 juni 2004 14:24 schreef Riannuh het volgende:
[..]
Ik weet dat je je best doet... en je hebt ook veel dingen al moeten laten... maar kan je je niet een klein beetje voorstellen dat wij hier dingen voorstellen en wij op een gegeven moment ook geen idee meer hebben van wat we voor kunnen stellen aan jou..
Begin in ieder geval eens met verspreid over de dag 1.5 l water te drinken... dat moet je gewoon doen om af te vallen... als je dat drinkt heb je waarschijnlijk al minder dorst in veel andere dingen... en dat je bjiv cola light niet lekker vind kan ik me helemaal in vinden ik vind dat ook niet te drinken.. maar je moet met jezelf even overleggen wat je wilt... je bent al heel goed begonnen maar er zijn nog een aantal puntjes waarop je moet overleggen wat je nou precies wilt... wil je lekker drinken .. ok .. dat kan maar dan moet je je voorstelen dat het afvallen wel een stuk langzamer gaat
ga ik proberenquote:Op woensdag 23 juni 2004 14:25 schreef jolene het volgende:
[..]
Nou dan zit er niks anders op dan toch een keer die roosvicee light te proberen.
Je kan ook jou versie aanlengen met water??
Maar denk dat je dat ook niet wil.
damn m`n stukje vlees wat doe jequote:Oke, vlees.
Een mens heeft maar 75 gram..per dag nodig.
Dit is voordat je het bakt.
quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:34 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ga ik proberen
[..]
damn m`n stukje vlees wat doe jezo erg is iets extra vlees toch niet??? als het maar geen vet vlees is... right?
ehhh aan het stukje buik wat ik kan vastpakkenquote:Op woensdag 23 juni 2004 14:36 schreef Rosean het volgende:
GewoneMan een extra stukje is vast niet erg, maar jij at gistere 220 gram vlees, das dus 3 keer zoveel dan die 75 gram. En cor don blue is niet het beste dat je kunt nemen, maar ja dat zal je ook wel niet elke avond doen
Hoe meet jij je vetpercentage dan?
6 dagen en ben echt wel gemotiveerd en wil zeker ook consessies doen maar vind al dat ik heel veel consessies heb gedaan... en ja het valt me erg tegenquote:Op woensdag 23 juni 2004 14:37 schreef Mouse het volgende:
Gewone man,
Hoe lang ben je nu zo bezig dan?
En is het niet zo dan dat als je niet luncht je bij het avondeten zo''n verschrikkelijke trek hebt dat je dan bij het avondeten veel wilt eten en honger houdt?
Ik heb met mezelf afgesproken dat als ik de hele dag niet snoep (in koekjes, snoep, chocola of chips etc) ik 's avonds bij de koffie een koekje mag. Beter 1 dan tig de hele dag door.
over die huppeldeflup diaree hoef je je geen zorgen te maken ik drink die light zooi nietquote:Op woensdag 23 juni 2004 14:46 schreef Isabeau het volgende:
GewoneMan ik raad je een gewicht aan van ongeveer 89 kilo. Alles onder de 90 is prima eigenlijk(maar niet minder dan 72 kilo, dan wordt het te gek).
En ik heb geloof ik in het vorige topic vermeld dat er geen enkel "bewijs" is dat light frisdranken slecht voor je zijn of dat je er niet van af zou vallen. Er zitten daadwerkelijk praktisch geen kcal in en energiebalans gaat gewoon om kcal. Zo simpel is het. (je valt bijv. ook van het Atkins dieet af door verminderde energie-inname, niet door de comvbinatie van voedingsmiddelen). Van light frisdrank moet je niet teveel nemen omdat je er een osmotische diarree van kan krijgen. That's it. (en als je ze niet lust moet je ze niet nemen)
[
die hawai zit ananas in... is wel erg lekkerquote:Op woensdag 23 juni 2004 14:51 schreef Riannuh het volgende:
Isabeau in een hele pot chicken tonight zitten 250 kcal (hawaii that is)... dus dat valt nog wel mee hoor... vooral omdat je niet in je eentje een hele pot eet... maar wel lief dat ze rekening met je willen houdenen rijst met salade en kip is superlekker
Er is hier ook niemand die zegt dat afvallen makkelijk is.quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:51 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
6 dagen en ben echt wel gemotiveerd en wil zeker ook consessies doen maar vind al dat ik heel veel consessies heb gedaan... en ja het valt me erg tegen![]()
en nee ik honger me niet uit het is gewoon de gewenning in de avonduurtjes wat te eten... dat moet ik gewoon afleren en dat is best sjit
ik was nog een paar consessies vergeten
10. geen koekjes meer bij de koffie
11. geen half om half gehakt meer maar runder gehakt
Ik had eerst ook moeite met water drinken en ben toen begonnen met stukjes citroen in een flesje water te doen. Flink schudden en je hebt .... citroenwater. Of bv met limoen.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:00 schreef GewoneMan het volgende:
@jolene de roosvicee aangelengt met water is drinkbaar... hopelijk went het nog iets meer zou een hoop schelen...
ik weet dat het goed bedoeld isquote:Op woensdag 23 juni 2004 15:03 schreef Mouse het volgende:
[..]
Ik had eerst ook moeite met water drinken en ben toen begonnen met stukjes citroen in een flesje water te doen. Flink schudden en je hebt .... citroenwater. Of bv met limoen.
Ideetje?
Je mag nog zat.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:08 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ik weet dat het goed bedoeld isen ja het is wel een idee maar om nou te zeggen dat ik een gat in het plafond spring... neuh niet echt
ik ga het dus wel proberen maar wat mij zo tegenvalt is niet dat het 15 of 20 weken gaat duren want ik wil die stijl enigzins aanblijven houden ook als ik op gewicht ben...
wat mij ECHT tegenvalt is dat ik bijna NIKS meer mag... DAT is voor mij de zure appel
HA. Oeps sorry. Tja, dat is nou afvallen.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:08 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
wat mij ECHT tegenvalt is dat ik bijna NIKS meer mag... DAT is voor mij de zure appel
die mini tomaatjes zijnquote:Op woensdag 23 juni 2004 15:20 schreef Mouse het volgende:
[..]
HA. Oeps sorry. Tja, dat is nou afvallen.
Echt als iemand aan mij vraagt hoe doe je dat nou afvallen tja eh NIET ETEN.
Ook ik ben geen voorstander van groen (groente, sla, fruit).
Maar ja het is niet anders.
Zo zag ik ook een programma waarin twee slanke dennen een ietwat mollig (niet eens dik) gingen helpen de eerste stap in de supermarkt te nemen om af te vallen. Ze gingen haar helpen met boodschappen doen. Wat lekkers om te eten 's avonds voor de tv. En wat lag er toen in de kar. Ja cherrytomaatjes, ronde worteltjes en bleekselderij. Toen dacht ik ook maar ja dat is nou niet mijn idee wat lekker is. En dat zei die griet ook. Maar ja als je wilt afvallen dan kan je wat je normaal at niet meer eten in die hoeveelheid als dat jij gewend bent. De keus is aan jou wil je afvallen of niet.
ja maar ik bedoel meer in de avond uurtjes... vanvond voetbal snap je??? als tomaatjes ok zijn haal ik ff een bakje, neem aan dat je er ook van aankomt als je het in de avond eet... maar jeez nederlands elftal speeltquote:Op woensdag 23 juni 2004 15:31 schreef Riannuh het volgende:
cherry tomaatjes eet ik ook regelmatig hoor... waarom zou groente slecht zijn??? tomaat == groente ... ik ben wel een grote voorstander van groente vind het heel lekker
ga ik dat maar doen... uiteraard geen gewoonte van maken, maar dan heb ik iig IETS tijdens de voetbalquote:Op woensdag 23 juni 2004 15:39 schreef Riannuh het volgende:
Ja hoor dat kan gewoon... beter dat dan een zak chips
Dan kun je juist extra trots zijn op jezelf! Het is je mooi wel gelukt om voor een gezond (en lekker!) alternatief te kiezen! Die anderen komen straks aan en zien straks hun voeten niet meer door hun bierbuik.quote:Op woensdag 23 juni 2004 16:25 schreef GewoneMan het volgende:
gloeiende iedereen staat in die supermarkt karren met chips en bier en allerlei lekkers te laden... kom ik aan met een bakje cherry tomaatjes![]()
@yippy kan me er weinig bij voorstellen maar wie weet... ik ben en blijf een appart mannetje![]()
das waar ben ook wel trots hoorquote:Op woensdag 23 juni 2004 16:35 schreef YPPY het volgende:
[..]
Dan kun je juist extra trots zijn op jezelf! Het is je mooi wel gelukt om voor een gezond (en lekker!) alternatief te kiezen! Die anderen komen straks aan en zien straks hun voeten niet meer door hun bierbuik.
Tja, ik heb heeeeeeele zwakke enkels (in een grijs verleden zelfs cesartherapie voor gehad), dus ik kan wel een beetje hebbenquote:Op woensdag 23 juni 2004 14:46 schreef Isabeau het volgende:
miss_d als je je enkelbanden verrekt hebt (en een bult + pijn zijn wel erg suggestief) moet je ze rust gunnen*boos kijkt* Rust, koelen, hoog leggen. Niet op lopen (nou ja, niet hele einden op lopen), steppen of hardlopen!
Ik dacht dat chicken tonight redelijk mager wasquote:Morgen eten bij mede-co's en heb net doorgegeven dat ik geen vet eten mag, dus dat komt wel goedZe eten chicken tonight en halen er een paar stukjes keep uit voor ze er saus bij doen en ik krijg rijst met salade en stukjes kip.
Je mag daar best een gewoonte van maken hoorquote:Op woensdag 23 juni 2004 15:43 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ga ik dat maar doen... uiteraard geen gewoonte van maken, maar dan heb ik iig IETS tijdens de voetbal![]()
quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:54 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
die hawai zit ananas in... is wel erg lekkermaar NIET goed voor je, het breekt spierweefsel af
Sanne, het eerste wat ik dacht toen ik las wat hij schreef was: *diepe zucht* ...oh ja, het is een man en mannen en ideeën over lijnen-voedsel-sport...en toen wilde ik een reply schrijven en heb dat maar gelaten. En misschien had ik dit ook moeten latenquote:Op woensdag 23 juni 2004 21:12 schreef Sanne het volgende:
niet waar
![]()
Ik zat me bij verschillende posts al op te winden en in te houden. Maar deze was zo fout dat ik het moest corrigeren. Ik eet tegenwoordig wekelijks een hele ananas. Niet eens omdat ik het zo lekker vind, maar omdat het zo goed voor me is.quote:Op woensdag 23 juni 2004 21:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Sanne, het eerste wat ik dacht toen ik las wat hij schreef was: *diepe zucht* ...oh ja, het is een man en mannen en ideeën over lijnen-voedsel-sport...en toen wilde ik een reply schrijven en heb dat maar gelaten. En misschien had ik dit ook moeten laten![]()
quote:The color blue is not a desirable color for a kitchen. There are no "blue" foods (except for berries), so the color kind of puts an unappetizing cast on food. Dieters have been known to put a blue light bulb in the fridge to curb their appetite.
Het is een ramp feestjes. Om nog maar te zwijgen over de goedbedoelde adviezen. (Je moet het niet overdrijven, je bent al zoveel afgevallen, neem nou ik heb het speciaal voor jou gehaald). Heb overwogen niet te gaan, simpelweg om niet in de verleiding te komen. Maar het is een té leuk feest. Bovendien zijn dit uitgelezen gelegenheden om te netwerken. Verheug me ook erg op het weerzien met collega's die ik niet zo veel zie. Ze zijn allemaal verbaasd over hoe ik er nu uitzie.quote:Op woensdag 23 juni 2004 21:25 schreef Isabeau het volgende:
Sanne, ik zou echt zelf wat lekkere dingen meebrengen zoals die aardappelsalade. Goed idee hoor. Enne, die paar glaasjes rosé moet kunnen voor een avondje, maar probeer uit de buurt van de speklapjes, worstjes en spareribs te blijven. En laat de kruidenboter ook maar voor wat het is![]()
En dat dubbele gevoel snap ik helemaalEen feestje is leuk, maar valt het jou ook zo op dat feestjes altijd gepaard gaan met vet, veel en zoet eten?
Nee hoorquote:Op woensdag 23 juni 2004 21:49 schreef Isabeau het volgende:
Zijn wij nou de enigen die geen voetbal kijken?
quote:Kom ik extra aan als ik ’s avonds na acht uur eet?
17 juni 2004
Het idee bestaat dat het niet goed is om na acht uur ’s avonds nog te eten. De kans zou dan bestaan dat de spijsvertering vanaf acht uur snel in de slaapstand gaat, zodat het voedsel lang in het systeem blijft. Dit zou ongunstig zijn voor het gewicht. Dit is echter een fabel. Alleen als er in totaal meer gegeten wordt dan het lichaam nodig heeft, stijgt het gewicht. Het later op de avond eten heeft daar geen invloed op.
Het later op de avond eten kan wel effect hebben op het maagdarmkanaal: mensen kunnen last hebben van een zwaar gevoel op de maag en bijvoorbeeld oprispingen.
quote:'s Avonds laat eten betekent een extra belasting voor uw lichaam. Het is dan immers nog aan het verteren en tegelijkertijd voldoende aan het relaxen om u te helpen inslapen - maar het betekent daarom niet dat het voor u "ongezond" is. Het is namelijk geenszins aangetoond dat 's avonds laat eten uw gezondheid schaadt of gewichtstoename in de hand werkt.
bron: WeightWatchers
of het vet afdrijvend weet ik niet... maar dat het spierweefsel afbreekt wel!quote:Op woensdag 23 juni 2004 21:12 schreef Sanne het volgende:
[..]
niet waar
![]()
ananas is juist hartstikke goed voor je en is vetafdrijvend.
wel verse ananas nemen, geen ananas op siroop dat is weer een heel ander verhaal.
tja das rot voor je maar ja ik heb die "regels" niet verzonnenquote:Op woensdag 23 juni 2004 21:31 schreef Sanne het volgende:
Ga nog even door ook nu ik toch bezig ben. Gewoneman gaat ons straks allemaal inhalen. Mannen vallen veel sneller af dan vrouwen. Een man van mijn gewicht mag 8 punten per dag meer eten dan ik. 8 punten a 60 kcal is 480 kcal per dag meer eten dan ik. Het is nogal een verschil; het bijna de helft van wat ik mag eten. En dat alleen maar omdat ons lijf gemaakt is om dat vet maar vast te houden om te baren. Bah! Mijn hele leven op dieet, terwijl ik geeneens kinderen wil maar mijn lijf er altijd klaar voor wil zijn.
wel goed lezen hé het is niet dat ik geen zoetstof of light drankjes wil hebben omdat ze niet lekker zijn, maar ik kan die troep echt niet door m`n strot krijgen omdat het EXTREEM goor is en ook nog eens een nasmaak achterlaat die me 10 min lang eenquote:Dat gewoneman nog nooit gedieet heeft is alleen maar in zijn voordeel. Het gewichtsverlies zal er alleen maar sneller door gaan. Water niet lekker? Light drankjes niet lekker? Niet zo zeuren, het gaat niet om wat je lekker vindt. Het gaat om wat gezond voor je is. Dus minimaal 1,5 liter per dag. Zo min mogelijk koffie (liefst helemaal niet) want dat is pas slecht voor je (vochtafdrijvend). Probeer eens wat kruidenthee. Ik drink iedere dag een liter sterrenmixthee die ik zoet met 1 zoetje (de hele thermoskan dus) en die staat voor me tot hij leeg is. Verder vul ik het aan met water tot minimaal 1,5 liter tot 2 liter per dag. Niet omdat ik het lekker vind. Maar omdat het gezond is. Geloof me ik snak naar ieder glas cola light wat ik mag als ik weer voldoende water op heb.
waarom hoor ik iedereen hier anders over praten ??? isa zegt juist voor het ontbijt anderen weer na het ontbijt... wat is het nou ???quote:Owja, ontbijten is een must! Niet ná het sporten. Zo vroeg mogelijk. Je verbrandingsmotor moet op gang komen. Koffie is geen ontbijt. Een sigaret ook niet, maar daar zitten gelukkig geen kcal in dus neem die dan maar wel.
wie weet...quote:Dus give it a try, be a man! En als je over twee weken nog niets afgevallen bent gaan we samen naar de diëtiste. O.k.?
ik doe m`n best !quote:En vooral doooooorgaaaaaaaan....
kan ik nix aan doenquote:edit: Misschien klink ik een beetje bitcherig, dat is niet zo bedoeld. Ik kom net uit de sportschool waar twee uur tegen me geschreeuwd is dat ik een watje ben als ik het niet volhoud en ik 30 pushups extra moet doen als ik opgeef.
Laten mijn vriend en ik nou blauw zeil in de keuken hebbenquote:Op woensdag 23 juni 2004 21:32 schreef Isabeau het volgende:
Ik doe net een kleurentest online en kom dit tegen:
The color blue is not a desirable color for a kitchen. There are no "blue" foods (except for berries), so the color kind of puts an unappetizing cast on food. Dieters have been known to put a blue light bulb in the fridge to curb their appetite.![]()
Ik sta nooit graag voor lul door uitspraken te doen waar ik niet 100% zeker van weet dat ze waar zijn. Dus heb ik hier even snel bewijs voor proberen te zoeken. Zoals verwacht uiteraard niet gevonden.quote:Op woensdag 23 juni 2004 22:36 schreef GewoneMan het volgende:
of het vet afdrijvend weet ik niet... maar dat het spierweefsel afbreekt wel!
deal ff zoeken....quote:Op woensdag 23 juni 2004 23:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik sta nooit graag voor lul door uitspraken te doen waar ik niet 100% zeker van weet dat ze waar zijn. Dus heb ik hier even snel bewijs voor proberen te zoeken. Zoals verwacht uiteraard niet gevonden.
Jou maakt het niet uit om voor lul te staan
Dus ik nodig je uit mij er middels betrouwbaar bewijs van te overtuigen dat jij toch gelijk hebt.
het staat er al heb op het moment ff geen bron maar dat komt hopelijk nog wel... geen idee waar ik het moet zoeken maar het klopt echt wel!quote:Op woensdag 23 juni 2004 23:17 schreef Isabeau het volgende:
Succes.
quote:Trends Parasitol. 2004 Jul;20(7):322-7.
Natural plant cysteine proteinases as anthelmintics?
Stepek G, Behnke JM, Buttle DJ, Duce IR.
School of Biology, University Park, University of Nottingham, Nottinghamshire, NG7 2RD, UK.
Infections with gastrointestinal nematodes have severe consequences for the health of millions of people worldwide, and cause serious economic losses in livestock farming. Current control relies heavily on anthelmintic drugs, to which resistance is now developing rapidly. Plant cysteine proteinases, from the fruits or latex of plants such as papaya, pineapple and fig, have high proteolytic activities that are known to digest nematode cuticles, have low toxicity and have been used in traditional medicines against gastrointestinal nematodes for decades. These proteinases constitute strong candidates for a much needed alternative strategy for the treatment of gastrointestinal nematode infections of both humans and animals.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |