quote:Op vrijdag 4 juni 2004 17:37 schreef Sliph het volgende:
“Hij noemde onze relatie een vliegtuig en ik heb vliegangst. Het is waar. Ik zei dat ik geen vriend wou, geen relatie wou, geen liefde wou, maar gewoon hém. Het is waar.”
quote:Gelukkig werd ze weer, na vele jaren. Helaas zat haar geluk in het alleen verder gaan, zonder papa.
"De "hij" uit bovenstaande quote" leest lekkerder.quote:De ‘hij’ uit de quote bovenaan is nog steeds mijn vriend
ik vind het mooi, maar een beetje eentonig, op de een of andere manier. Het leest minder lekker weg als sommige andere verhalen.. jammer! De tijdsprong van de eerste naar de tweede alinea begreep ik pas na nog een keer lezen. De wens naar vrijheid springt er wel erg duidelijk uit.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 18:57 schreef Insomaniac het volgende:
-verhaal-
Bedankt voor je feedback. Zoals ik al aangaf ben ik het niet gewend om beknopt te schrijven, ik ben eraan gewend om rustig aan op te bouwen naar de actie en ik denk dat je dat gewoon duidelijk merkt. Misschien dat ik het nog ga proberen te redigeren.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 19:12 schreef Twinky het volgende:
[..]
ik vind het mooi, maar een beetje eentonig, op de een of andere manier. Het leest minder lekker weg als sommige andere verhalen.. jammer! De tijdsprong van de eerste naar de tweede alinea begreep ik pas na nog een keer lezen. De wens naar vrijheid springt er wel erg duidelijk uit.
Het woord verovering vind ik niet zo mooi (2e alinea). laatste alinea wel, prachtig
Ja, verdorie. Ik ga wel vaker de mist in met 'wou' en 'wilde'. Hierbij ook niet opgelet want die quote heb ik gehaald uit een stukje wat ik dus daadwerkelijk schreef op 1 Februari. Ik ga het wel even verbeteren, verderop gebruik ik namelijk wel 'wilde'. Ik denk dat ik zelf dan 'Na vele jaren werd ze weer gelukkig' nog weer mooier vind. Moet ik even bekijken, ik snap je punt in ieder geval.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 19:04 schreef Insomaniac het volgende:
Heel mooi en zwaar verhaal. De grote lijnen zijn goed, maar je gaf aan dat feedback welkom is, dus ga ik even mierenneuken.
[..]
Ik vind 'wilde' mooier staan dan 'wou'.
[..]
Het is duidelijk wat je wilt zeggen, maar door de woordvolgorde lijkt het net alsof je zin niet af is. "Gelukkig werd ze weer (wat?)" . Misschien dat het fijner leest als je neerzet; "Ze werd weer gelukkig, na vele jaren."
[..]
"De "hij" uit bovenstaande quote" leest lekkerder.
Verder mijn complimenten, een heerlijk zwaar verhaal waar ik kippenvel van krijg.
kijk, dat bedoel ik, nou komen we ergens, er is nauwelijks/geen actie.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 19:18 schreef Insomaniac het volgende:
[...]
ik ben eraan gewend om rustig aan op te bouwen naar de actie
Nee, eentonig vind ik het niet. Ik vind de sfeer wel heel goed overkomen en dergelijke. Het is op zich wel het eerste waar ik aan denk bij bindingsangst en daardoor misschien niet zo heel origineel. Ik vind het wel heel prettig geschreven en het leest lekker weg.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 19:12 schreef Twinky het volgende:
[..]
ik vind het mooi, maar een beetje eentonig, op de een of andere manier. Het leest minder lekker weg als sommige andere verhalen.. jammer! De tijdsprong van de eerste naar de tweede alinea begreep ik pas na nog een keer lezen. De wens naar vrijheid springt er wel erg duidelijk uit.
Het woord verovering vind ik niet zo mooi (2e alinea). laatste alinea wel, prachtig
waar heb je het over? hoezo sorry?quote:Op dinsdag 8 juni 2004 20:30 schreef Eb het volgende:
geen topthema, mea culpa.
maar daarom ben ik druk doende met een lijstje thema's om je vingers bij af te likken!
sorry,
Volhouden, meid!! Uhmmm, je weet toch dat je je niet persé hoeft te houden aan het thema?quote:Op woensdag 9 juni 2004 10:15 schreef Silmarwen het volgende:
Ik vind dit echt een enorm lastig onderwerp. Kan ook echt niets verzinnen. Maar goed misschien komt het nog.
Ja maar ik wil me perse aan het onderwerp houden. Ik ga even precies uitzoeken wat bindingsangst met je doet enzo.quote:Op woensdag 9 juni 2004 10:36 schreef Francesca het volgende:
[..]
Volhouden, meid!! Uhmmm, je weet toch dat je je niet persé hoeft te houden aan het thema?
(enne...verder alles oké? hoe staat het met jullie epos?)
Prachtig Francesca...simpelweg prachtig...quote:Op woensdag 9 juni 2004 10:31 schreef Francesca het volgende:
“De gravin en de dozenman”
was ik ff sloom, zeg. het is zoals met m'n ouwe heer, die begreep ik ook veel later pas.... sorry, Ebquote:Op dinsdag 8 juni 2004 20:37 schreef Francesca het volgende:
[..]
waar heb je het over? hoezo sorry?
quote:
Ik sta binnen, binnen in ons huisje, jou huisje, jullie huisje.
Er rolt een traan over mijn wang, je kijkt me aan en ik draai mijn hoofd weg. Mannen huilen niet.
Je vriend ligt te slapen, jou vriend. Ooit was je van mij maar ik liet je gaan.
Ik wil je wat vragen maar durf niet zo goed zoals gewoonlijks.Je kijkt me nog steeds aan en ik zie de tranen in je ogen.
Wat heb ik je gemist.
Ik slik en stel ik de vraag. Ik vraag je of je gelukkig bent, of jullie gelukkig zijn en vraag mezelf af hoe het was
geweest als ik je niet had laten gaan. Als ik ik mijn angsten opzij had gezet.
Ik slik mijn tranen weg en je zegt dat je gelukkig bent. Een geforceerde glimlach kan er nog net vanaf maar van binnen
schreeuw tegen mezelf dat ik een lul ben. Niet een gewone lul maar een laffe.
Hoe kun je haar laten gaan, hoe kun je zo stom zijn, waarom zei je nee, waarom durfde je niet?
Vragen gieren door mijn hoofd.
Ze vraagt me of ik weg wil gaan en ik doe het. Ik heb je al genoeg gekwetst.
Ik sta buiten, buiten ons huisje, jou huisje, jullie huisje.
Tranen zwellen op maar nu laat ik ze stromen.
Mannen huilen niet, mannen zijn sterk, maar deze fout maak ik geen tweede keer.
Ik voel de sfeer! Brrrr....die vrouw moet welhaast een Walkure zijn....quote:Op donderdag 10 juni 2004 14:38 schreef Xessive het volgende:
Nog eentje om het af te leren dan...fb is welkom...
-----------------------------------------
In het diepe
Het donker van de nacht drukt zwaar op hem. Langs de grachten is het stil. Het regent. Weinig mensen wagen zich buiten met dit weer. Normaal geniet hij van zijn nachtelijke wandelingen, zelfs als het regent. Dan gebruikt hij de tijd om zijn gedachten te ordenen, om de stress van de dag te verliezen. Vandaag lukt dat niet. Vandaag blijven zijn gedachten rondjes draaien in zijn hoofd om steeds terug te keren op dat ene punt.
Hij wist dat het eraan zat te komen, ze begon de laatste tijd al vaker toespelingen te maken, maar hij had gedaan of hij de subtiele hints niet bemerkte. En gisteren had ze hem dan maar geconfronteerd. Het was samenwonen of niets. Het werd tijd dat hij liet blijken dat hij samen met haar verder wilde. Het was toch ook veel makkelijker als zij bij hem introk, dat scheelde veel reistijd. Allemaal goede argumenten en hij wil ook wel voor haar kiezen. Hij heeft zich in jaren niet zo goed gevoeld bij iemand. Zijn kinderen zijn gek op haar. Ze maken zelden ruzie. Maar wat als het straks net zo gaat als met zijn ex-vrouw? Als na 15 jaar huwelijk de ene ruzie zonder pauze overgaat in de andere, als je met lood in je schoenen ’s avonds naar huis gaat en als je huis niet meer als je thuis voelt? Wat dan? Je wonden likken en opnieuw beginnen? Daar voelt hij zich nu eigenlijk al te oud voor.
Op een bruggetje blijft hij staan, zijn ogen gericht op het inktzwarte water. Dunne stroompjes regenwater lopen over zijn gezicht zijn kraag in. Het doet hem niets, zijn kleding is al doorweekt. Hij pakt de rand van de brug, zwaait eerst één been over de rand en dan het andere. Voorzichtig laat hij zich zakken tot zijn voeten steunen op het smalle richeltje aan de buitenkant van de brug. Met zijn handen houdt hij de reling vast en laat zijn lichaam voorover hangen. Dan maakt hij een keuze, slaat zijn ogen op naar de hemel en laat zich vallen.
Ik moest goed kijken, maar het was echt zo...jee, zeg, nog een keer gewonnen!!quote:Op vrijdag 11 juni 2004 13:40 schreef NachtLicht het volgende:
De winnaar van deze week is een voorbeeld van iemand die de afgelopen weken steeds beter is gaan schrijven. Wellicht door jullie feedback of de vanwege de vele oefening, ze heeft ontzettend veel verhalen op dit forum geplaatst, er is hoe dan ook een duidelijke vooruitgang merkbaar. Het is mooi dat een schrijfwedstrijd als deze dat kan bewerkstelligen. Het winnende verhaal: een aardig idee en als lezer voel je de spanning en frustratie zo vlak voor het grote moment. Als de cynische houding van de bruidegom onverbiddelijk wordt afgestraft en hij volschiet, voelt de lezer een soort van medelijden. Spanning, frustratie en medelijden in een kort verhaal verwerkt, in een goede schrijfstijl. Daar is niets mis mee. Nu op www.NachtLicht.nl; de winnaar van deze week.
Namens de redactie van NachtLicht, Peter.
Even een vraag....moeten het exact 350 woorden zijn?quote:350 woorden exact.. Ik ben er niet aan gewend om beknopt te schrijven, dus ik hoop dat het gevoel wel duidelijk over komt. Feedback is derhalve welkom.
Mag ook minder. 350 max., al mag je er volgens mij ook wel wat overheen.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 20:20 schreef Blinky het volgende:
[..]
Even een vraag....moeten het exact 350 woorden zijn?
Heus??? ehmmm bedankt voor je feli... nou jij ook van harte gefeliciteerd, hoor, of... ben ik te vroeg?quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:36 schreef hannekez het volgende:
Beetje laat, maar toch proficiat Francesca!
En o, wat herkenbaar
Je bent niet te vroeg, we zijn alweer vanaf dinsdag man en vrouwquote:Op zaterdag 12 juni 2004 15:20 schreef Francesca het volgende:
[..]
Heus??? ehmmm bedankt voor je feli... nou jij ook van harte gefeliciteerd, hoor, of... ben ik te vroeg?
doe je mee met deze week topic? een LOVE-LETTER schrijven, zo romantisch.....![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |