Wat kun je hier kwijt?
Bijna alles. Denk bijvoorbeeld aan:
- Vragen over dit forum
- Opmerkingen
- Klachten
- Alles mbt moderatie in C&H
- Complimentjes
Voor suggesties en nieuwe ideeën mbt het draagvlak van C&H is een speciaal topic geopend:
Brainstorm: wat zou je graag in C&H willen zien?
quote:Of Natalie,
Op vrijdag 31 oktober 2003 19:44 schreef jinxedworld het volgende:
Yvonne,
Wat was de motivatie om het topic Typisch Joods? te sluiten?
Wat is, naar jouw idee, Yvonne's motivatie geweest om het voornoemde topic te sluiten?
Zoals bijvoorbeeld de Neus en het snelle handelen.
Wat maakt de Joden verder zo historisch?
Dat heeft niets met historie te maken edoch met generalisatie.
Als je een topic op deze manier al start kun je uitrekenen waar het topic heen gaat.
Open gerust een nieuw topic en kom met echte vergelijkingen aan die binnen dit forum passen.
quote:Nou nou nou Yvonne, het heeft dan wel niets met je Subforumpje te maken. Maar joden hebben toch bepaalde trekjes hoor, die niets met generalisatie te maken hebben... dat is gewoon zo!
Op zaterdag 1 november 2003 08:42 schreef yvonne het volgende:
Dat heeft niets met historie te maken edoch met generalisatie.
quote:Als je een topic wilt openen in C&H over bv duitsers, en je begint al met ze hebben dikke buiken en drinken bir kan ik er niets historisch aan verzinnen,
Op zaterdag 1 november 2003 08:44 schreef Youssef het volgende:[..]
Nou nou nou Yvonne, het heeft dan wel niets met je Subforumpje te maken. Maar joden hebben toch bepaalde trekjes hoor, die niets met generalisatie te maken hebben... dat is gewoon zo!
Je mag toch wel respecteren dat volgens mij de koran niet goddelijk is.
Als dat wel 't zo zou zijn geweest, dan had ik 'm natuurlijk laten staan
quote:Sure, maar 't topic gaat over de ramadan. Niet of jij de Koran wel of niet goddelijk vindt
Je mag toch wel respecteren dat volgens mij de koran niet goddelijk is.
quote:Bij Akkersloot gaat elk topic waar het woord Koran in voorkomt daarover, hoor.
Op zaterdag 1 november 2003 18:42 schreef Natalie het volgende:
Sure, maar 't topic gaat over de ramadan. Niet of jij de Koran wel of niet goddelijk vindt
quote:De "profeet" Mohammed
Op zaterdag 1 november 2003 19:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Bij Akkersloot gaat elk topic waar het woord Koran in voorkomt daarover, hoor.
quote:gooi je hem dicht
Op zaterdag 1 november 2003 22:32 schreef Akkersloot het volgende:18:86 "Toen hij de ondergang der zon bereikte bevond hij dat hij onderging in een modderhoudende bron".
quote:Dat kan wel zo zijn, Youssef, maar dat topic was niet bedoeld om Akkersloot en zijn kijk op het geloof aan de kaak te stellen.
Op zaterdag 1 november 2003 22:38 schreef Youssef het volgende:
Aan de ene kant wel begrijpeleijk dat dit topic is gesloten, maar naar mijn idee was het toch best interessant discussiëren en eindelijk eens de leugens van Akkersloot opzij zetten.
quote:Akkersloot, het topic is niet gesloten ivm die opmerking. Hij is dicht omdat 't wel erg offtopic begon te gaan. En ik zag je poging om het weer op de rails te krijgen (goed dat je 't hebt geprobeerd) en vervolgens gaat 't weer mis.
Ik begrijp niet dat de topic over vragen over de ramadan dan toch weer gesloten is. Je had zelf de vraag gesteld waar in de koran staat over dat vasten tijdens de zomer daar aan de poolcirkels. Nu we op een ander punt over die volgens de koran platte aarde komen[...]
Ik blijf niet bezemen.
Voel je vrij om er een apart topic over te openen, maar houdt 't respectabel!
[Dit bericht is gewijzigd door Natalie op 01-11-2003 22:46]
quote:Ik zal 't morgen nog even met yvonne over het topic hebben. Maar hij blijft iig komende nacht nog even dicht.
Op zaterdag 1 november 2003 22:45 schreef Youssef het volgende:
Volgens mij zie jij hier iets compleet verkeerd hoor Natalie. Maargoed, ik ken je dan ook niet verder als mod.
quote:Het gaat mij alleen om het feit dat je denkt dat Akkersloot het topic op een goed spoor wilde zetten. Tuurlijk, met die uitspraak leek dat wel zo, maar ken je users hè.
Op zaterdag 1 november 2003 22:48 schreef Natalie het volgende:[..]
Ik morgen nog even met yvonne over het topic hebben. Maar hij blijft iig komende nacht nog even dicht.
quote:Indeed, en dat doe ik, Youssef, vandaar dat ik nu ff dicht blijft en dan zien we morgen wel verder
Op zaterdag 1 november 2003 22:49 schreef Youssef het volgende:Het gaat mij alleen om het feit dat je denkt dat Akkersloot het topic op een goed spoor wilde zetten. Tuurlijk, met die uitspraak leek dat wel zo, maar ken je users hè.
Tot morgen
Dat soort reacties zullen worden verwijderd.
quote:Wat mij betreft blijft het topic mooi dicht, FOK is ook eik niet een platvorm van Youssef en akkersloot alleen
Op zaterdag 1 november 2003 22:52 schreef Natalie het volgende:[..]
Indeed, en dat doe ik, Youssef, vandaar dat ik nu ff dicht blijft en dan zien we morgen wel verder
quote:Mag ik misschien nog antwoord op de vraag hoe het kan dat moslims tijdens de ramadan tussen ochtendschemering en zonsondergang niet mogen eten en drinken terwijl het bijvoorbeeld in Lapland zomers 5 weken achter elkaar licht is.
Op maandag 3 november 2003 13:39 schreef yvonne het volgende:
Wat mij betreft blijft het topic mooi dicht, FOK is ook eik niet een platvorm van Youssef en akkersloot alleen
quote:Ik vind de vraagstelling "begint amerika op nazi's te lijken" echt geen plaats waard bij Cultuur&Historie. Iets wat een hedendaags onderwerp is van een felle discussie hoort niet onder historie. Als of het op de nazi's gaan lijken van Amerika al een historisch feit is.
Op maandag 3 november 2003 17:53 schreef yvonne het volgende:
GC>>>>C&H
quote:Als je het topic verder doorleest, zie je dat het niet in GC, niet in OOG, niet in POL, maar in C&H zeker een goede kans verdiend.
Op maandag 3 november 2003 18:04 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Ik vind de vraagstelling "begint amerika op nazi's te lijken" echt geen plaats waard bij Cultuur&Historie. Iets wat een hedendaags onderwerp is van een felle discussie hoort niet onder historie. Als of het op de nazi's gaan lijken van Amerika al een historisch feit is.
quote:Eentje. Maar niet specifiek over de vraag Zijn er moslims of IJsland ? (midzomer ramadan).
Op maandag 3 november 2003 15:06 schreef yvonne het volgende:
Er is op heel FOK! geen ramadantopic meer open
quote:Zou misschien dat oude topic weer open kunnen dan?? Dat de discussie vanaf het vasten-op-ijsland-gezeur gewist wordt (daar is nu een ander topic voor) en dat het oude topic gewoon informatief gebruikt kan worden voor de Ramadan??
Op maandag 3 november 2003 15:06 schreef yvonne het volgende:
Er is op heel FOK! geen ramadantopic meer open
quote:Hoi Christine,
Op dinsdag 4 november 2003 10:40 schreef Christine het volgende:Zou misschien dat oude topic weer open kunnen dan?? Dat de discussie vanaf het vasten-op-ijsland-gezeur gewist wordt (daar is nu een ander topic voor) en dat het oude topic gewoon informatief gebruikt kan worden voor de Ramadan??
Als we in het oude topic alle reacties mbt IJsland/Poolcirkel zouden verwijderen dan houdt dat in dat we bijna de helft van de reacties moeten deleten.
Zoals yvonne al aangaf zijn er op FOK! meerdere topics over de ramadan. 'k Denk niet dat het daarom niet nodig is om de oude te heropenen.
quote:Yvonne zei toch juist dat er geen ramadan topics meer open zijn
Op dinsdag 4 november 2003 10:59 schreef Natalie het volgende:
Zoals yvonne al aangaf zijn er op FOK! meerdere topics over de ramadan. 'k Denk niet dat het daarom niet nodig is om de oude te heropenen.
Ik vond de opzet van het oude topic iig heel erg goed (zeer informatief ook). Of is het veel werk om het halve topic te verwijderen?
quote:In mijn zinnetje miste het woordje en.
Op dinsdag 4 november 2003 11:05 schreef Christine het volgende:[..]
Yvonne zei toch juist dat er geen ramadan topics meer open zijn
Ik vond de opzet van het oude topic iig heel erg goed (zeer informatief ook). Of is het veel werk om het halve topic te verwijderen?
quote:Maar echt, voel je vrij om verder te posten in het Ijsland topic
Op dinsdag 4 november 2003 11:14 schreef Christine het volgende:
Aha, dat wist ik nietThanks anyway!
quote:Als ik een brandende vraag heb over de ramadan, zal ik dat doen
Op dinsdag 4 november 2003 11:17 schreef yvonne het volgende:
Maar echt, voel je vrij om verder te posten in het Ijsland topic
quote:Top!!!
Op dinsdag 4 november 2003 11:20 schreef Christine het volgende:[..]
Als ik een brandende vraag heb over de ramadan, zal ik dat doen
Leuk forum dit he
quote:Ja best wel
Op dinsdag 4 november 2003 11:21 schreef yvonne het volgende:
Top!!!Leuk forum dit he
Al moet ik toegeven dat ik dit forum tot op een maand geleden altijd uit mijn AT heb gehad, omdat "cultuur en historie vast een stoffig, duf en niet leuk subforum zou zijn"
ff Nog wat ramadan-linkjes:
[Centraal] De Ramadan is weer bezig - topic #5
Wat zijn jullie voornemens voor de ramadan?
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 11:29 schreef Christine het volgende:
Natalie kijk eens hier?
Even een kleine huishoudelijke mededeling van het mod-front
Nav een korte discussie in het Jodendom topic in verband met het gebruik van woorden zoals 'kankeren' e.d. zouden wij de users willen verzoeken om dit soort uitlatingen zoveel mogelijk te vermijden.
Ondanks dat het een werkwoord is, heeft het een dermate slechte bijklank dat we 't niet echt op z'n plaats vinden op ons forumpje.
Natalie & yvonne
quote:
Op donderdag 6 november 2003 20:18 schreef PAKO het volgende:
Hij wil horen dat de Islam de veroorzaker van al het kwaad op deze planeet is en dat Allah zonder hoofdletter geschreven moet worden (allah) en dat er veel overeenkomsten zijn tussen de Koran en Mein Kampf en dat het atheisme de waarheid is
quote:Open dan AUB je eigen topic
Op donderdag 6 november 2003 20:40 schreef Akkersloot het volgende:
In een topic zijn juist wat onjuistheden geplaatst. Ik hoop dat ik er op mocht reageren. Jammer voor de TS dat wel.
Je moet alleen wel rekening houden dat in een boeiende discussies ht van de ene kant naar de andere kant kan gaan
quote:je weet maar nooit met Akkersloot die zich af en toe laat verschijnen...
Op donderdag 6 november 2003 20:53 schreef yvonne het volgende:
Je moet alleen wel rekening houden dat in een boeiende discussies ht van de ene kant naar de andere kant kan gaan
quote:Als jij en akkersloot nou eens fijn een topic openen waar je elkaar met Koran verzen om de oren mept, is dat wat?
Op donderdag 6 november 2003 20:59 schreef Youssef het volgende:[..]
je weet maar nooit met Akkersloot die zich af en toe laat verschijnen...
quote:Mag Akkersloot doen
Op donderdag 6 november 2003 21:01 schreef yvonne het volgende:[..]
Als jij en akkersloot nou eens fijn een topic openen waar je elkaar met Koran verzen om de oren mept, is dat wat?
Moet ie alleen niet doen wanneer ik er niet ben, heb vaak geen zin om al die nutteloze berichtjes ertussen in te lezen...
quote:Doel van die discussie is dan om aan te tonen dat de koran toch een vriendelijk boek is. Maar wie onderstaande koran vers als signature voert zal dat heus niet als mensvriendelijk zien. Het gaat immers over de ongelovigen/ondankbaren.
Op donderdag 6 november 2003 21:01 schreef yvonne het volgende:
Als jij en akkersloot nou eens fijn een topic openen waar je elkaar met Koran verzen om de oren mept, is dat wat?
Signature Youssef: 56. Wij zullen hen telkens, wanneer hun huiden zijn verbrand, andere huiden er voor in de plaats geven; opdat zij de straf ten volle zullen ondergaan. Waarlijk, Allah is Almachtig, Alwijs. (Qor'aan 4. An-Nisa
quote:Misschien is dat het doel van jouw discussies, maar niet van mijn topic.
Op donderdag 6 november 2003 21:12 schreef Akkersloot het volgende:
Doel van die discussie is dan om aan te tonen dat de koran toch een vriendelijk boek is.
Maar goed, zoals ik in het WFL-feedback topic al zei: waarom komt er geen wellus/nietus topic daarginds
quote:Ze kunnen ook gewoon MSN downloaden
Dank voor het opschonen, yvonne
quote:Ook in een ander topic van mij is die welkom
quote:En wanneer de ongelovigen in de Grote Beerput zijn gevallen zal Groot Varken ze telkens voorzien van nieuwe neuzen, op dat zij de straf ten volle zullen ondergaan. Waarlijk, Groot Varken is Almachtig, Alwijs.
Op donderdag 6 november 2003 21:12 schreef Akkersloot het volgende:
Signature Youssef: 56. Wij zullen hen telkens, wanneer hun huiden zijn verbrand, andere huiden er voor in de plaats geven; opdat zij de straf ten volle zullen ondergaan. Waarlijk, Allah is Almachtig, Alwijs. (Qor'aan 4. An-Nisa
(Je zou immers denken als ik in de Grote Beerput lig, ruik ik zo toch niets meer en blijf ik daarom maar ongelovig in Groot Varken)
[Dit bericht is gewijzigd door Akkersloot op 06-11-2003 21:36]
[Dit bericht is gewijzigd door yvonne op 06-11-2003 21:23]
-edit-
Heej yvonne! Dezelfde gedachte op hetzelfde moment!
[Dit bericht is gewijzigd door Natalie op 06-11-2003 21:33]
Als het wordt "Evangeliseren" door Moslims? dan lijkt de titel de inhoud beter te dekken.
Voor de vaste C&H-ertjes in 't speciaal:
Onze eigen creatieveling Quasar_de_Duif heeft zich op een nieuw projectje gestort!
Speciaal voor de users die geregeld in C&H te vinden zijn heeft hij een feestdagen-icoontje gemaakt, helemaal in de stijl van het huidige icoontje van de desbetreffende user!
Tot nu zijn er C&H Feesticoontjes gemaakt voor o.a. Zakjapannertje, SportsIllustrated, Ryan3, Pyl, Pro_Jeex, parabola, Freako en fotoloog.
==> Sint- en Kersticoontjes: klaar terwijl u wacht # 6
Sta je er niet tussen en wil je er ook één, klik dan snel even op bovenstaande link en geef het aan
Het gaat weer helemaal off-topic namelijk, de discussie of "ongelovigen" wel of niet in de hel komen, lijkt me niet echt in het topic passen.
Thanks
quote:Ik heb het gezien. Maar 't ging niet zó erg offtopic dat editten oid nodig was. Heb wel even een waarschuwing erbij geplaatst. 'k Hou het in de gaten.
Op woensdag 12 november 2003 09:00 schreef Christine het volgende:
Kan een modje even kijken naar de laatste pagina's van dit topic:
"Evangeliseren" door Moslims?Het gaat weer helemaal off-topic namelijk, de discussie of "ongelovigen" wel of niet in de hel komen, lijkt me niet echt in het topic passen.
Thanks
quote:Het topic is inmiddels gesloten, dus misbruik ik dit topic maar even om Quasar_de_Duif hartelijk te danken. Ik waardeer vooral de erkenning die blijkt uit het op eigen initiatief maken van het icoontje, en ik vind het nog goed gelukt ook. Dank u, heer vredesvogel
Op vrijdag 7 november 2003 19:14 schreef Natalie het volgende:
Attentie! Attentie!Voor de vaste C&H-ertjes in 't speciaal:
Onze eigen creatieveling Quasar_de_Duif heeft zich op een nieuw projectje gestort!
Speciaal voor de users die geregeld in C&H te vinden zijn heeft hij een feestdagen-icoontje gemaakt, helemaal in de stijl van het huidige icoontje van de desbetreffende user!
Tot nu zijn er C&H Feesticoontjes gemaakt voor o.a. Zakjapannertje, SportsIllustrated, Ryan3, Pyl, Pro_Jeex, parabola, Freako en fotoloog.
==> Sint- en Kersticoontjes: klaar terwijl u wacht # 6Sta je er niet tussen en wil je er ook één, klik dan snel even op bovenstaande link en geef het aan
Ik zal het icoontje niet gebruiken (afkeer van feestdagen), maar waardeer het gebaar enorm
quote:Dank, heer Parabola.
Op donderdag 13 november 2003 16:03 schreef Parabola het volgende:[..]
Het topic is inmiddels gesloten, dus misbruik ik dit topic maar even om Quasar_de_Duif hartelijk te danken. Ik waardeer vooral de erkenning die blijkt uit het op eigen initiatief maken van het icoontje, en ik vind het nog goed gelukt ook. Dank u, heer vredesvogel
Ik zal het icoontje niet gebruiken (afkeer van feestdagen), maar waardeer het gebaar enorm
![]()
is er al een centraal topic over woI? of heeft iemand een ander idee waar ik ze kan plaatsen?
't Zou helemaal toppie zijn als je ook achtergrond info bij de foto's hebt
quote:ik heb gisteren, omdat er geen mod meer aanwezig was er maar een topic voor geopend, ik ben de achtergrond info nog aan het uitzoeken
Op vrijdag 28 november 2003 09:57 schreef Natalie het volgende:
Wat mij betreft mag je er aan apart topic voor openen zoals je dat ook bij het Keizer Wilhelm II-topic hebt gedaan.'t Zou helemaal toppie zijn als je ook achtergrond info bij de foto's hebt
quote:Toppie! Ik zag 'm inderdaad.
Op vrijdag 28 november 2003 15:33 schreef _The_General_ het volgende:ik heb gisteren, omdat er geen mod meer aanwezig was er maar een topic voor geopend, ik ben de achtergrond info nog aan het uitzoeken
En verwijder jij TS zijn lange, beargumenteerde verhaal omdat je het afdoet als -blaat-? Het lijkt er meer op dat je er gewoon niets beargumenteerd tegen in te brengen hebt.
Hele slechte moderatie dat.
De reactie die volledig verwijderd is was compleet gewijd aan 't feit dat hij vindt dat ík niet goed reageer op zijn topic. Gezien de aanvallen op het beleid, mij persoonlijk én mijn vriend is dit verwijderd. Daarbij voegde het ook nog eens niets toe aan het topic en was daarom dus offtopic.
Moderatie is ervoor om het topic te laten lopen, niet om de mod in kwestie de grond in te boren.
Als jij dat slechte moderatie vindt, dan vraag ik me af of jij afgeven op de mods ontopic vindt.
Simpel gezegd: nee, dat is niet ontopic.
Daarbij, als je de FOK!regels kent dan wéét je dat het quoten van lange stukken tekst niet gewaardeerd wordt. Dus ja, dan haal je het weg in je reactie óf quote in gedeeltes.
Waarom er 'blaat' stond? Verwacht je nu echt dat ik serieus in ga op uit de lucht gegrepen kritiek en persoonlijke aanvallen?
Daarbij stond er een nette reactie onder, waar geen woord over gerept wordt.
Nee, Robert_Jensen, dit heeft niets met moderatie te maken.
Modereren is zorgen dat het topic netjes verloopt zonder gescheld en sneren over en weer. En dankzij de TS ging dat toch even behoorlijk de verkeerde kant op.
Laten we hopen dat het vanaf nu beter gaat.
-edit- taalfout
[Dit bericht is gewijzigd door Natalie op 28-11-2003 17:19]
Ik vond TS een duidelijk, onderbouwd en beargumenteerd verhaal neerzetten zonder flames of wat dan ook, maar wel met kritiek. En dat was ECHT geen schelden.
quote:De TS zit in de post met het interview te schelden op users die 't niet met hem eens zijn.Nee, dat zie je niet meer, want dat is gisteren al reeds verwijderd.
Op vrijdag 28 november 2003 16:57 schreef Robert_Jensen het volgende:
Schelden? Kom op zeg. Als dat al schelden is dan wil ik niet weten hoe makkelijk jij wel niet beledigd raakt.
quote:Nogmaals, ik zeg nergens dat de TS geen goede openingspost heeft. Het zijn alleen de reacties van anderen die niet in zo een goede aarde vallen. Goed, die zijn nu weg.
Ik vond TS een duidelijk, onderbouwd en beargumenteerd verhaal neerzetten zonder flames of wat dan ook, maar wel met kritiek. En dat was ECHT geen schelden.
Daarbij de note dat reacties over moderatie niet in een topic thuishoren. En daarbij (zoals je kan zien) heb ik mij verder niet met het topic bemoeid. Ik ga mijn neus niet in zaken steken waarvan ik weet dat mijn kennis daar niet goed genoeg voor is.
Mijn enige zorg is dus dat het topic rustig en vriendelijk verloopt.
En dan wordt mij het verwijt voor de voeten gegooid dat ik niet reageer en enkel orde in 't geheel probeer te brengen?
Zo werkt het niet.
[Dit bericht is gewijzigd door Natalie op 28-11-2003 17:20]
Blijf met je poten van een leuk topic af.
Je refereert naar dit topic in literatuur.
Terwijl ik een topic open over Roy Liechtenstein.
Ga terug onder je tegel man.
quote:in De rijke historie van RJP
Op maandag 8 december 2003 14:59 schreef Natalie het volgende:
Zucht, mensen kunnen we allemaal ook even normaal reageren zonder dit gedoe?
Ontopic of ik ga vegen. Laatste waarschuwing.
Even serieus, het sneren is idd tijdenlang een essentieel onderdeel van RJP geweest, tot groot vermaak van de deelnemers. Ik lees ook nu (in het rijke historie topic) de snerende bijdragen van mijn mede(-oud)-RJP-ers met een brede grijns op de lippen. Ik wil je als TS dan ook vragen om uiterst terughoudend te zijn met het vegen in dit topic, zeker zolang het sneren beperkt blijft tot dat kleine groepje fanatieke (ex-)RJP-ers.
Sommige van deze stoffige heren mogen van hun geneesheren geen platen meer plaatsen of raden. Het schijnt zelfs dat een enkeling bij het horen van het woord 'boter' al neusgeluiden gaat maken.Voor hen is in het rijke historie topic een laatste strohalm in bange dagen. Neem ze dat niet af.
-edit-
Om je tegemoet te komen zal ik mijn reactie (en jouw reactie erop) in het topic weghalen.
[Dit bericht is gewijzigd door Natalie op 08-12-2003 17:03]
quote:
Op maandag 8 december 2003 17:01 schreef Natalie het volgende:
Parabola, ik kan niet zeggen dat ik sta te springen, maar jij bent de Topicstarter en als jij liever hebt dat het blijft staan, dan laat ik het staan.
Ik geef de 'fakkel' aan jou. Houd 't in de de hand, oké?-edit-
Om je tegemoet te komen zal ik mijn reactie (en jouw reactie erop) in het topic weghalen.
quote:
Op maandag 8 december 2003 17:16 schreef Parabola het volgende:
, ook namens de geneesheren van enkele niet nader te noemen RJP-veteranen
quote:Daar waren we nou juist mee bezig.
Op maandag 8 december 2003 17:21 schreef Natalie het volgende:[..]
Houd 't gezellig
Zo klaagt pro-jeex erover dat RJP wat minder begint te lopen. Ik ben geneigd om Parabola gelijk te geven, dat dat te maken zou kunnen hebben met dat RJP wat minder speels is geworden, en wat meer een recht toe recht aan raadtopic is geworden, met nette vragen en antwoorden.
(Door Parabola samengevat met de opmerking dat er tegenwoordig te weinig gesneerd wordt in RJP).
Ook in het awardstopic zie je nu problemen. En suggereer je in het algemeen dat bepaalde (zogenaamd lollige) opmerkingen maar beter achterwege kunnen blijven. Ik constateer echter niks beledigends of onvriendelijks in het awardstopic, maar jij suggereert dat die zogenaamde lolligheden de inzet van Quasar te kort doen.
Ik vraag me af of Quasar zelf dat zo ziet. Quasar, wat vind je ervan?
Zie je niet te veel leeuwen en beren op het pad, Nathalie? Je kan een topic ook dood modereren hoor. Wat is er mis met een beetje slowchat in zo'n awardstopic? Het geeft alleen maar wat meer leven in de brouwerij, lijkt me.
Al jaren is een van de klachten over C&H dat er wat te weinig vaart zit in het forum. Jij reageert nu al een paar keer alsof C&H wordt overspoeld door slowchat, onzin en vijandelijkheden. Ik snap dat eerlijk gezegd niet. Wil je toch liever een stoffig lurkforum, waarin niet al te levendig wordt gepost?
quote:Ik begrijp de zwartgallige humor en de elitaire aanspraak maar al te goed. Een heerlijke sneer uithalen onderling, dat gebeurt al jaren.
Op maandag 8 december 2003 23:22 schreef OllieA het volgende:[..]
Ik constateer echter niks beledigends of onvriendelijks in het awardstopic, maar jij suggereert dat die zogenaamde lolligheden de inzet van Quasar te kort doen.
Ik vraag me af of Quasar zelf dat zo ziet. Quasar, wat vind je ervan?
Wellicht dat Natalie het verkeerd heeft opgevat. Maar voor iedereen die dit taalgebruik niet gewend is, kan het nogal bot overkomen.
quote:C&H is inderdaad een serieus forum, maar natuurlijk moeten spelletjes kunnen. Gezelligheid moet en hoort er te zijn. Echter, op dat moment schoten mij een aantal opmerkingen in 't verkeerde keelgat. Dus ja, dan haal ik ze weg.
Op maandag 8 december 2003 23:22 schreef OllieA het volgende:Daar waren we nou juist mee bezig.
Als dat niet jouw soort gezelligheid is, soit. Dat kan gebeuren. Maar ik kan er werkelijk met de beste wil van de wereld niet bij dat jij ook maar in de verste verte de indruk hebt dat er sprake is van haat en nijd en andere onvriendelijkheden.
Het is een spelletje, Nathalie.
Of is C&H een te serieus forum voor spelletjes?
quote:Hier was ik al een poosje van op de hoogte.
Zo klaagt pro-jeex erover dat RJP wat minder begint te lopen. Ik ben geneigd om Parabola gelijk te geven, dat dat te maken zou kunnen hebben met dat RJP wat minder speels is geworden, en wat meer een recht toe recht aan raadtopic is geworden, met nette vragen en antwoorden.
(Door Parabola samengevat met de opmerking dat er tegenwoordig te weinig gesneerd wordt in RJP).
quote:Nee, die lolligheden aan mijn adres in het goedlopende sticky topic van een ander vind ik niet gepast. Prima als men een lolletje heeft, dan is alleen maar gezellig. Maar als er tot 2 keer toe een opmerking komt die nergens op slaat, dan is het niet meer dan normaal dat er iets van gezegd wordt. Afijn, ik ben iig blij dat Quasar de humor er van in ziet.
Ook in het awardstopic zie je nu problemen. En suggereer je in het algemeen dat bepaalde (zogenaamd lollige) opmerkingen maar beter achterwege kunnen blijven. Ik constateer echter niks beledigends of onvriendelijks in het awardstopic, maar jij suggereert dat die zogenaamde lolligheden
quote:Wie weet is het een idee om een soort van Slowchattopic speciaal nav de awards te openen voor de gesprekjes? Dat is bij de tournament ook gebeurd en dat verliep top. 't Is maar een ideetje natuurlijk.
Zie je niet te veel leeuwen en beren op het pad, Nathalie? Je kan een topic ook dood modereren hoor. Wat is er mis met een beetje slowchat in zo'n awardstopic? Het geeft alleen maar wat meer leven in de brouwerij, lijkt me.
Doodmodereren is absoluut niet mijn intentie. Maar je vergeet dat C&H niet meer het stoffige rustige forum is van een aantal maanden terug. Het is drukker, er worden meer topics geopend en dit vergt ook af en toe een andere aanpak. Ik snap dat je het niet fijn vindt en wie weet had ik deze keer iets te snel en te streng gehandeld, maar goed, vergeet niet dat ik ook maar een mens ben. Ik probeer te handelen op een manier waarvan ik denk dat het de juiste is. En goed, wie weet heb ik een foutje gemaakt.
Verder ben ik niet blind of doof als het aankomt op opmerkingen en kritiek wat betreft het modereren.
Als jullie vinden dat ik te streng ben: alsjeblieft, geef het aan, zodat ik er wat aan kan doen. En bij deze zál ik er ook wat aan doen.
C&H ligt me me na het hart en wil graag het beste voor 't forum.
quote:Het enige wat ik eigenlijk voor C&H zou willen is een gezellig, leuk maar ook serieus forum. Zie hierboven, waar ik al op de rest ben ingegaan.
Al jaren is een van de klachten over C&H dat er wat te weinig vaart zit in het forum. Jij reageert nu al een paar keer alsof C&H wordt overspoeld door slowchat, onzin en vijandelijkheden. Ik snap dat eerlijk gezegd niet. Wil je toch liever een stoffig lurkforum, waarin niet al te levendig wordt gepost?
quote:Ik geloof direct dat C&H je na aan het hart ligt en ik waardeer ook je inspanningen om het gezellig te houden. Daarnaast waardeer ik het dat je open staat voor kritiek. Dat pleit enorm voor je. Daarom een opbouwende tip: zoals Quasar al aangaf komen dingen op internet soms wat harder over dan bedoeld. Schrik daar niet te veel van, de meeste users zijn het gewend en weten hoe er mee om te gaan. Neem voor de gein af en toe eens een kijkje op POL om te zien hoe Kozzmic en Sizzler modereren. Ik kan je verzekeren dat de gemoederen op POL regelmatig hoog oplopen, maar de mod's houden de boel daar prima in de hand, zonder erg veel in te hoeven grijpen. Ik zeg niet dat je je eigen stijl moet verloochenen, maar wellicht zie je bij Kozzmic en Sizzler elementen waar je zelf ook wat aan hebt.
Op dinsdag 9 december 2003 12:29 schreef Natalie het volgende:
Verder ben ik niet blind of doof als het aankomt op opmerkingen en kritiek wat betreft het modereren.
Als jullie vinden dat ik te streng ben: alsjeblieft, geef het aan, zodat ik er wat aan kan doen.En bij deze zál ik er ook wat aan doen.
C&H ligt me me na het hart en wil graag het beste voor 't forum.
quote:Gewoonlijk gaat dat gelukkig ook prima. En natuurlijk sta ik open voor kritiek.
Op dinsdag 9 december 2003 12:45 schreef Parabola het volgende:Ik geloof direct dat C&H je na aan het hart ligt en ik waardeer ook je inspanningen om het gezellig te houden. Daarnaast waardeer ik het dat je open staat voor kritiek. Dat pleit enorm voor je. Daarom een opbouwende tip: zoals Quasar al aangaf komen dingen op internet soms wat harder over dan bedoeld. Schrik daar niet te veel van, de meeste users zijn het gewend en weten hoe er mee om te gaan.
quote:Kozzmic en Sizzler zijn erg goeie mods. Zeker als je kijkt naar hoe het er aantoe gaat in POL zo af en toe. Met z'n tweetjes regelen ze het zoals het hoort. OOG is trouwens net zo'n forum.
Neem voor de gein af en toe eens een kijkje op POL om te zien hoe Kozzmic en Sizzler modereren. Ik kan je verzekeren dat de gemoederen op POL regelmatig hoog oplopen, maar de mod's houden de boel daar prima in de hand, zonder erg veel in te hoeven grijpen. Ik zeg niet dat je je eigen stijl moet verloochenen, maar wellicht zie je bij Kozzmic en Sizzler elementen waar je zelf ook wat aan hebt.
Kijk, in feite ben ik eigenlijk een user met een extra knoppie. Dat lijkt iets heel erg leuks, en dat ís het ook wel degelijk. Maar het feit blijft wel dat je moet beslissen over posts van anderen. En dát loopt niet altijd zoals je graag zou zien. Dat geldt voor mij, maar ook voor anderen. En net als iedereen gaat 't wel eens mis.
Het grote verschil hierin is echter dat je als modje een zekere verantwoordelijkheid heb die anderen niet hebben. Als er iets is dat in mijn ogen niet spoort, dan heb ik de keuze: of ik doe er iets aan, of ik doe het niet. En ene keer niet maak ik de goede keuze, en de andere keer niet. En het laatste is waar het in deze over gaat.
Het grote voordeel van een duo is dat je kunt overleggen. Op dit moment (zoals bekend is) is dat even niet het geval in C&H. En nu is het niet zo dat 'Arme Natalie er alleen voor staat'.
Natalie doet dr best, maar niet alles kan perfect gaan.
Het is niet de meest ideale moment om het aan te snijden, maar ik heb eerder met het idee gelopen om de 'vaste' users meer te betrekken bij de kwesties rondom het modereren en andere zaken die ons forum aan gaan. Op die manier kweek je wederzijds begin én kun je overleggen. En in dat laatste zit 'm de key.
Dus wie er iets in ziet om mij via icq of msn eens flink aan de mouw te trekken of ideetjes wil spuien mbt C&H, please do! (Quasar heb ik inmiddels al een tijdje op msn)
icq in profiel, msn even opvragen via natalie@fok.nl
Hoop dat dit stukje wat duidelijkheid schept
quote:Opgelost
Op dinsdag 9 december 2003 19:27 schreef gelly het volgende:
NordCore of Graveland kloontje.http://forum.fok.nl/profile.php?id=76369
quote:Done.
Op donderdag 11 december 2003 16:50 schreef Parabola het volgende:
'ongezellig'-alertje: Moslim take over the world
Fijn, duidelijkheid over en weer, goede kritiek, kunnen we wat mee en leren we van!
De komende 4 a 5 weken ben ik wat minder op FOK! (en dus ook C&H) te vinden.
Reden hiervan is dat mijn vriend ToBe (modje WGR) vanaf vandaag tot half jan. 2004 in Nederland zal zijn.
Sommigen van jullie zullen al wel weten dat hij in Finland studeert, gok ik
Gelukkig is yvonne er weer & zal C&H dus gewoon gemod worden.
Liefs,
Natalie
quote:Veel plezier Natalie en hou het netjes
Op maandag 15 december 2003 12:08 schreef Natalie het volgende:
Hoi allemaal,De komende 4 a 5 weken ben ik wat minder op FOK! (en dus ook C&H) te vinden.
Reden hiervan is dat mijn vriend ToBe (modje WGR) vanaf vandaag tot half jan. 2004 in Nederland zal zijn.
Sommigen van jullie zullen al wel weten dat hij in Finland studeert, gok ikGelukkig is yvonne er weer & zal C&H dus gewoon gemod worden.
Liefs,
Natalie
Is Finland eigenlijk niet leuker dan Nederland met Kerst?
Zegt elders dat die page fascistisch is.
quote:Ik getuig hierbij dat jij je homepage zelf standaard onder elk bericht heb staan....
Op woensdag 31 december 2003 08:52 schreef Akkersloot het volgende:
Zonder enige aanleiding komt Lord_Vetenari met een verwijzing naar mijn "home"(ha ha) page om een discussie te verzieken.Zegt elders dat die page fascistisch is.
quote:Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat jij op zijn minst fascistoide trekjes vertoont. Verder had je zelf die homepage ingesteld staan en dus lijkt het me niet meer dan redelijk dat ik je discussiepartners even wat achtergrondinformatie over jou geef. En dat kan het best door ze te verwijzen naar de pagina, waar jij blijkbaar achter staat of zit.
Op woensdag 31 december 2003 08:52 schreef Akkersloot het volgende:
Zonder enige aanleiding komt Lord_Vetenari met een verwijzing naar mijn "home"(ha ha) page om een discussie te verzieken.Zegt elders dat die page fascistisch is.
En ik vraag me af of je in het echt ook zo'n huilebalk bent. Als iemand iets tegen je zegt wat je niet kunt hebben, ga je jankend naar de modjes. Wees dan een vent en vecht het zelf uit.
Overigens, mocht ik je ooit IRL tegenkomen (Allah verhoede dat) en mocht je dan dezelfde quatsch spuien op dezelfde wijze als je hier doet, moet je niet verbaasd zijn als je dat een blauw oog oplevert.
quote:
Op woensdag 31 december 2003 10:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:Overigens, mocht ik je ooit IRL tegenkomen (Allah verhoede dat) en mocht je dan dezelfde quatsch spuien op dezelfde wijze als je hier doet, moet je niet verbaasd zijn als je dat een blauw oog oplevert.
quote:Blind
Op woensdag 31 december 2003 10:45 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
![]()
NIET HIER!
Misschien dat ik dan in deze feedback zijn antwoord mag krijgen op mijn vraag waar hij vandaan haalt dat ik hem naar de verdoemenis wens ?
Over Lord_Vetenari. Hij heeft wel degelijk gezegd dat die site fascistisch is.
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 19:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:[waarin zit het fascisme in mijn topics?]
Omdat we misschien aannemen dat je denkbeelden, waar je topics uit voortkomen, toch wel dezelfde zullen zijn als de denkbeelden waar die (vreselijke) website uit voortgekomen is.
quote:Ook zou ik hier graag wil weten wat er volgens hem verkeerd was aan Pim Fortuyn. Dat hij zich zo geniaal noemt om met Pim in discussie te gaan vindt ik echt een omgekeerde wereld. Ik denk dat juist Pim (te) geniaal was om met TS in discussie te gaan na zijn uitspraak over de doodstraf voor homo's als er vier getuigen van hun sexuele daad zijn.
Op woensdag 31 december 2003 11:18 schreef Akkersloot het volgende:
Jammer dat de topic 'vrede voor Jeruzalem' is gesloten. Het is immers een verslag van een bijeenkomst waar TS helemaal naar toe is geweest.Misschien dat ik dan in deze feedback zijn antwoord mag krijgen op mijn vraag waar hij vandaan haalt dat ik hem naar de verdoemenis wens ?
quote:weggehaald ?
"Van Lord_Vetenari mogen we wel atheist zijn (laten we aannemen). Maar een invulling geven aan de visioenen van Paulus en Mohammed (temporaal kwab epilepsie) niet?
quote:Hiervoor moet je naar Feedback, dit hoort niet in C&H Feedback.
Op woensdag 31 december 2003 13:26 schreef Akkersloot het volgende:
Welke mod heeft mijn signature
[..]weggehaald ?
Wie had het ook al weer over huilend naar de modjes gaan
quote:En hem maar een topic laten openen over "onze koloniale geschiedenis als erfzonde waardoor we ons het ontwikkelingshulp- en asielbeleid door onze strot moeten laten duwen".
Op zaterdag 3 januari 2004 17:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Kan een modje even het off topic gereutel van Akkersloot verwijderen uit Nederland welvarend geworden door de VOC/WIC? ?
[Dit bericht is gewijzigd door Akkersloot op 03-01-2004 19:48]
quote:Ummm... Nederland welvarend geworden door de VOC/WIC?
Op zaterdag 3 januari 2004 20:00 schreef Kozzmic het volgende:
Topic is geschoond. Akkersloot laatste waarschuwing, kappen met het vernaggelen van topics met dat megalomane gezwets. Niet elke discussie gaat over jou of over temporale kwab epilepsie patienten.
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 20:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ummm... Nederland welvarend geworden door de VOC/WIC?
quote:Is toch ook een beetje in de richting van "ons koloniaal verleden als "erfzonde"".
Op zaterdag 3 januari 2004 00:53 schreef RonaldV het volgende:
De stelling is op zich al te zot voor woorden. Rekenen we de Romeinen nog steeds aan wat ze met onze voorvaderen deden? De Fransen (Frankische Rijk)? De Noren (Noormannen)? De Spanjaarden? De Fransen (onder Napoleon)? Nee.
(Ja ik heb mijn specifieke benaming van de bedenker van de erfzonde in dat topic weggelaten. De boodschap is goed overgekomen )
quote:Kan dit binnen de policy ? Het betreft hier bovendien alleen maar anti-islam "quatsch".
Op woensdag 31 december 2003 10:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Overigens, mocht ik je ooit IRL tegenkomen (Allah verhoede dat) en mocht je dan dezelfde quatsch spuien op dezelfde wijze als je hier doet, moet je niet verbaasd zijn als je dat een blauw oog oplevert.
quote:Deze vraag is ook bij Feedback weggehaald ("alleen voor de frontpage"). Ook geen reactie gehad van forum@fok.nl
Op woensdag 31 december 2003 14:53 schreef Natalie het volgende:["Van Lord_Vetenari mogen we wel atheist zijn (laten we aannemen). Maar een invulling geven aan de visioenen van Paulus en Mohammed (temporaal kwab epilepsie) niet? ]
Hiervoor moet je naar Feedback, dit hoort niet in C&H Feedback.
Enne... Modjes kunnen geen signatures wijzigen/weghalen.
quote:Feedback is niet alleen voor vragen mbt FrontPage. Zou het kunnen zijn dat je je vraag in 't verkeerde topic hebt gesteld? Vooralsnog kan ik je er niet mee helpen, Akkersloot.
Op maandag 5 januari 2004 21:26 schreef Akkersloot het volgende:Deze vraag is ook bij Feedback weggehaald ("alleen voor de frontpage"). Ook geen reactie gehad van forum@fok.nl
quote:'t Is niet erg netjes, nee. Maar yvonne heeft al reeds een waarschuwing gegeven. Ik geef haar gelijk als ze zegt dat 'ruzies' beter via mail oid uitgevochten kunnen worden. Niet via 't forum.
Op maandag 5 januari 2004 21:24 schreef Akkersloot het volgende:Kan dit binnen de policy ? Het betreft hier bovendien alleen maar anti-islam "quatsch".
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 10:31 schreef yvonne het volgende:
Akkersloot heeft op beide vragen allang antwoord gehad per mail
Toppie
Over dat voorstel van het mailen. Lord_Vetenari en Dalai_Lama zijn gewoon baggeraars. Het heeft toch geen zin om met baggeraars te mailen. Het heeft alleen maar zin om deze baggeraars publiekelijk onder uit te halen. Bijvoorbeeld met de ontdekking dat ik voor een zelfde interpretatie van een bepaald koran vers wel "verblind van haat" wordt verweten en Gia met die zelfde interpretatie niet. Onder C&H topic even plakken.
Kan iemand dit topic naar C&H schoppen?
En misschien de titel veranderen/verduidelijken door er "Onafhankelijkheid Belgie van Nederland" van te maken.
En als het helemaal niet te veel werk is de 1e twee onzinreacties te wissen/wijzigen maar da's misschien te veel gevraagd.
quote:Het was wel teamwork van jullie drieën! HW schopt, Nikky verandert titel en jij wist de off-topics (dat ik alleen hier had gevraagd).
Op dinsdag 6 januari 2004 22:53 schreef yvonne het volgende:
Het was al geschopt, nog even wat recties weggehaald
Mag deze naar LIT? Denk dat de TS daar meer respons krijgt .
quote:Zou iemand dat een "herrenras" bepleit dan soms ook pleiten voor huwelijken tussen neven en nichten. De kans op erfelijke afwijkingen wordt er immers door verhoogd en in de door mij gespamde topic wijs ik ook nog eens op het zgn "negatieve hybride effekt" of "negatief-heterosis effekt".
Op vrijdag 9 januari 2004 08:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[De pleitbezorger voor het "herrenras" was zelf een kind van neef en nicht]
Mag ik verzoeken deze post te verwijderen uit Feitjes over Hitler ? Gaat nergens over en is alleen maar weer een excuus voor deze poster om zijn andere klets-topic te spammen.
Nu het in C&H staat, mag het dan ook een betere titel? Sloten & Kastelen in de Lage Landen ofzo
quote:Dank je
Op maandag 12 januari 2004 15:04 schreef yvonne het volgende:
Lage landen heb ik weggelaten, hopelijk komen er ook buitenlandse kastelen
Topic, zo het al serieus was, nu toch zeker verkloot.
quote:Het gaat er niet om dat het cultuur is, als het aan mij lag kwamen alle theatergerelateerde topics in dit forum terecht, het gaat erom dat 'de regel' is dat theater en cabaret in LIT horen. Als het oogluikend toegestaan wordt, weet je iig zeker dat niemand binnenkort meer weet waar hij of zij deze topics vindt of moet plaatsen. En dat is mi echt niet goed voor dit door mij zeer geliefde ondergeschoven kindje op FOK!.
Op donderdag 15 januari 2004 15:19 schreef Magneet het volgende:
ach het is ook cultuur hé mag wmb wel blijven, mochten natalie of Yvonne her er niet mee eens zijn zie ik het wel
-edit-
Het topic hoort inderdaad in LIT. Dus ik verplaats hem.
Lieve Natalie, kun je die reactie van lolsnol wegpleuren voor me? Vind het nogal onsmakelijk en ongepast Alvast bedankt.
Edit: Thx, je bent alleen de 'niet' vergeten nu denkt ie misschien dat we juist wel in onzin zitten
-> Ook weer gebeurd, geen dank
[Dit bericht is gewijzigd door NiGeLaToR op 19-01-2004 10:16]
quote:Gedaan
Op maandag 19 januari 2004 10:09 schreef NiGeLaToR het volgende:
Turkse buren, wat kunnen wij doen?Lieve Natalie, kun je die reactie van lolsnol wegpleuren voor me? Vind het nogal onsmakelijk en ongepast
Alvast bedankt.
Edit: Thx, je bent alleen de 'niet' vergeten
nu denkt ie misschien dat we juist wel in onzin zitten
-> Ook weer gebeurd, geen dank
quote:Archeologie staat zo ongeveer gelijk aan het bestuderen van culturele overblijfselen. In die zin is het dus zowel Cultuur als Historie. Ik vermoed dat dát de reden is waarom yvonne hem hierheen heeft verplaatst.
Op zondag 18 januari 2004 20:31 schreef ACT-F het volgende:
Ik had liever wetenschappelijke antwoorden op mijn vraag, kan het misschien weer terug?Waarom zitten archeologische vondsten onder de ...
quote:Nadat de TS met een voorbeeld kwam werd de vraag ook beantwoord dus hij staat hier goed denk ik
Op maandag 19 januari 2004 11:39 schreef Natalie het volgende:[..]
Archeologie staat zo ongeveer gelijk aan het bestuderen van culturele overblijfselen. In die zin is het dus zowel Cultuur als Historie. Ik vermoed dat dát de reden is waarom yvonne hem hierheen heeft verplaatst.
Zullen we 't nog even aankijken? Als 't niet beter gaan dan zal ik 'm voor je naar WFL zwiepen, oké?
quote:Persoonlijk vind ik de openingspost nu niet dermate wetenschappelijk geschreven, anders zou ie wellicht prima in WFL gepast, maar wat mij betreft blijft ie fijn in C&H. Staat hier prima
Op dinsdag 20 januari 2004 20:15 schreef Dagonet het volgende:Nadat de TS met een voorbeeld kwam werd de vraag ook beantwoord dus hij staat hier goed denk ik
.
Zo in zijn algemeenheid is het natuurlijk een lastige vraag om te beantwoorden.
quote:Vergeten te editten?
Op dinsdag 20 januari 2004 20:11 schreef Bluesdude het volgende:
Discussie over integreren gaat nooit over Chinezeneditje nodig voor abuser stacheldraht
Dank.
quote:Done.
Op zondag 25 januari 2004 21:41 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Natalie of Yvonne, kan een van jullie even de eerste reactie in het volkeren tournament weghalen? Een vervelend jongetje dacht grappig te zijn.Dank.
ONZ, GC, kop, munt, thee, koffie, wijn, bier.
Keuzes, keuzes.
Het is een zwaar leven
Slotje graag hierop. Een user haalt het topic onnodig weer omhoog en kan voor verwarring zorgen voor andere users.
Tack.
quote:Done by yvonne
Op dinsdag 27 januari 2004 21:07 schreef Dagonet het volgende:
Hoe zou Amerika eruit hebben gezien...ONZ, GC, kop, munt, thee, koffie, wijn, bier.
Keuzes, keuzes.
Het is een zwaar leven [afbeelding]
quote:en
Op woensdag 28 januari 2004 04:18 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
De Invloedrijkste personen v/d historie TournamentSlotje graag hierop. Een user haalt het topic onnodig weer omhoog en kan voor verwarring zorgen voor andere users.
Tack.
quote:Ook reeds opgelost
Op woensdag 28 januari 2004 10:31 schreef pro_jeex het volgende:
[THEMA] De Drie KoninkrijkenKan deze bij de faq's geplaatst worden?
Thanks
quote:Thanks
Op woensdag 28 januari 2004 10:49 schreef Natalie het volgende:[..]
Done by yvonne
[..]en
[..]Ook reeds opgelost
quote:Prima.
Op woensdag 4 februari 2004 09:43 schreef Magneet het volgende:
Holocaust en de Katholieke kerkik heb ff de titel gefixed
quote:Je hebt gelijk.
Op woensdag 4 februari 2004 13:58 schreef rubbereend het volgende:
Bij de FAQ staan de reeksen uit C&H maar het vermaarde Personenassociatiespel staat er tot onze grote treurnis niet bij vermeld
quote:dank u
Op woensdag 4 februari 2004 18:02 schreef Natalie het volgende:[..]
Je hebt gelijk.
Ik dacht er vorige week nog aan om hem toe te voegen, maar 't was me helemaal ontschoten. Hij staat er inmiddels bij.
*bloemetjes strooit* Ik voel een liefde tussen deze twee fora opbloeien *wierookje aansteekt*
kan deze in de faq's geplaatst worden?
quote:Zekers.
Op dinsdag 10 februari 2004 06:45 schreef pro_jeex het volgende:
[THEMA] Griekse Mythologiekan deze in de faq's geplaatst worden?
quote:Ik mis eigenlijk de openingspost in de FiPo
Op dinsdag 10 februari 2004 09:18 schreef Natalie het volgende:[..]
Zekers.
Dat had ik Dian-Wei gisteren reeds toegezegd
quote:Is gebeurd
Op dinsdag 10 februari 2004 17:02 schreef pyl het volgende:
Kan de titel van "Nederlandse helden in de Waffen SS" misschien worden aangepast? Zie mijn opmerkingen op de openingspagina van dat topic. Dank.
quote:Je bedoelt de korte inleiding over hoe het idee van een Thema-topic tot stand is gekomen?
Op dinsdag 10 februari 2004 15:12 schreef pro_jeex het volgende:Ik mis eigenlijk de openingspost in de FiPo
quote:De opsomming en een uitleg (ook voor anderen die een them topic willen openen.)
Op dinsdag 10 februari 2004 17:45 schreef Natalie het volgende:[..]
Je bedoelt de korte inleiding over hoe het idee van een Thema-topic tot stand is gekomen?
't Is natuurlijk geen 'harde eis' dat dit bij alle Thema-topics vermeld dient te worden. Hoewel het wel informatief is, is het aan de TS of hij/zij dit wil.
Wel zouden de andere Thema-topics even kunnen worden opgesomd.
Dat zal ik bij deze even doen.
quote:Alleen de eerste regel gaat over de tot stand koming, maar er staat in wat de bedoeling is etc. Het dikgedrukte. Tuurlijk is het geen harde eis, maar het voorkomt een hoop offtopic gedoe etc.
Nav een discussie in de feedback, was er uitgekomen dat C&H wel een nieuwe impuls kan gebruiken. Ik heb toen bedacht dat het leuk zou zijn om met een THEMA te komen.Een tijdsvak of periode in de gesschiedenis, waar je gebeurtenissen beschrijft vanuit verschillende partijen en perpectief. Ieder kan z'n aanvulling doen, je kunt over dingen discussieren, plaatjes etc etc. Het lijkt me geschikt om een THEMA is te beperken tot 255 reacties en dan door te gaan naar een nieuw THEMA en bij succes een vervolg te doen op het bestaande THEMA en bij wat minder succes al eerder een nieuw THEMA te openen en ze beide laten lopen. Je mag uiteraard het ook wijden aan een periode en dat koppelen aan een persoon.
Dit is slechts een kick off en weet ook niet of dit een blijvend iets iets is. Maar dit is mijn bijdrage om C&H een nieuw impuls te geven en de C&H liefhebbers hier te houden.
Opgelost?
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 18:48 schreef Natalie het volgende:
Als iemand per se offtopic wil, dan gebeurt het helaas toch wel.
Maar in ik snap je insteek.
Weet je, ik pas de tekst iets aan (hij is vanuit jou geschreven immers) en zet 'm er zelf even in de openingspost.
Voor Dian-Wei laat ik een berichtje achter.Opgelost?
quote:Dank je
Op dinsdag 10 februari 2004 17:34 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Is gebeurd
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 19:05 schreef pro_jeex het volgende:
Sorry Pro Jeex
quote:Je hoeft geen sorry te zeggen, leuk dat iemand anders ook eens een thema topic opent
Op dinsdag 10 februari 2004 22:50 schreef Dian-Wei het volgende:
Ik d8 al dat er rondom de thema reeksen bepaalde regels waren maar kon ze niet vinden. Daarom heb ik het Nathalie ook gevraagd op IRC voor ik begon met een thema topicSorry Pro Jeex
Natuurlijk mag iedereen een Thema-topic openen wanneer hij/zij wat wil. Graag zelfs Tenzij er al eentje loopt die 't goed doet. En dat heeft Dian-Wei inderdaad ook duidelijk gevragd op IRC.
'Mag ik een thematopic openen, want 't andere doet 't niet zo best' Wat mij betreft mag er dan een andere geopend worden. Maar 'regels'?
We zouden er een stukje in de FAQ aan kunnen wijden, maar ik vraag me af of het dan gelezen wordt
Vecht 't maar ffies uit met z'n tweetjes, dan hoor ik 't wel
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 08:48 schreef Natalie het volgende:
Ik was eigenlijk ook niet op de hoogte van bepaalde 'regels'.Natuurlijk is een intro altijd top, maar tot nu toe hebben we nog niet te maken gehad met Thema=topics die meer dan 1 topic nodig hadden. Het leek me iets 'vanzelfsprekends' dat er een tweede topic geopend kon worden als het eerste een daverend succes was
Natuurlijk mag iedereen een Thema-topic openen wanneer hij/zij wat wil. Graag zelfs
Tenzij er al eentje loopt die 't goed doet. En dat heeft Dian-Wei inderdaad ook duidelijk gevragd op IRC.
'Mag ik een thematopic openen, want 't andere doet 't niet zo best' Wat mij betreft mag er dan een andere geopend worden. Maar 'regels'?We zouden er een stukje in de FAQ aan kunnen wijden, maar ik vraag me af of het dan gelezen wordt
Vecht 't maar ffies uit met z'n tweetjes, dan hoor ik 't wel
Ik ga gauw verder
quote:Daar haal ik niet uit dat jullie al weten wat jullie willen.
Op woensdag 11 februari 2004 09:01 schreef pro_jeex het volgende:
Als je de 2 posts hierboven had gelezen, had je gelezen dat we er reeds uitwaren.
Ik ga gauw verder
![]()
quote:waar heb je het over?
Op woensdag 11 februari 2004 09:41 schreef Natalie het volgende:[..]
Daar haal ik niet uit dat jullie al weten wat jullie willen.
Wel of geen intro-stukje en regels btw Thema-topics. Regels die ík iig niet nodig vind.
Bovendien was jij het die een intro miste in de eerste post. Zet ik die erin voor de duidelijkheid en dan is 't ineens toch niet erg nodig oid?
Als jij mijn stukje had gelezen dat had je dat óók geweten.
Laat maar hangen.
Maar zou wel ffies willen weten hoe en wat mbt die Thema-topics.
Wél of geen intro?
Wat mij betreft niet.
Wat vinden jullie?
quote:Yvonne er is niks aan de hand hoor
Op woensdag 11 februari 2004 09:46 schreef yvonne het volgende:
Zeg, nemen jullie alletwee eens een sterke kop koffie
quote:De intro die ik altijd plaats (al 3 topics) lang, blijf ik gewoon plaatsen, dat was de opzet, als die er volgens jou (jullie) niet in moet, dan halen jullie hem gewoon weg, iedereen blij.
Op woensdag 11 februari 2004 09:48 schreef Natalie het volgende:
Ik drink geen koffie.Is thee ook goed?
Maar zou wel ffies willen weten hoe en wat mbt die Thema-topics.
Wél of geen intro?
Wat mij betreft niet.Wat vinden jullie?
quote:Uhmm, nee, er is niets opgelost.
Op woensdag 11 februari 2004 09:52 schreef pro_jeex het volgende:Yvonne er is niks aan de hand hoor
Alles is opgelost en ik ben op het moment bezig met een uitgebreide post voor het het Thema topic over de griekse mythologie
Yvonne en ik hoeven btw geen introtekst met uitleg e.d.
-edit-
Ah, daar staat 't antwoordje
Mooi. Nu is ie duidelijk voor ons.
Dan laten we het inderdaad maar gewoon aan de TS over. Maar dan achteraf niet meer in FB komen en aangeven dat je een intro mist hoor
Lijkt me meer iets voor POL (jammer dan voor de TS die daar gebanned is).
quote:Je hebt gelijk. Dat hoort naar mijn idee ook in POL thuis.
Op donderdag 12 februari 2004 12:37 schreef Dagonet het volgende:
De gas-arbeiders en het Calimero-syndroomLijkt me meer iets voor POL (jammer dan voor de TS die daar gebanned is).
Voor de vriendelijke mod die geen problemen heeft om een topic wat op te schonen
Staat nu (nog) in GC, go fetch!
Zou een topic over uniformen tijdens wo1 bv intressant zijn?
quote:Kan, maar ik ga niet spitten hoor
Op maandag 16 februari 2004 10:25 schreef _The_General_ het volgende:
We moeten met zijn alle nog eens brainstormen over leuke onderwerpen in c&hZou een topic over uniformen tijdens wo1 bv intressant zijn?
O, dat weet je
quote:Haha, mail adres staat in mijn profiel
Op maandag 16 februari 2004 10:27 schreef yvonne het volgende:
O, een interview met The General lijkt me wel wat, ik heb zat te vragen
quote:Je loopt al warm
Op maandag 16 februari 2004 10:28 schreef yvonne het volgende:
Nu hadden ze in het begin wel schitterende uniformen zeg!!
De soldaten waren in en in triest, omdat er in het begin al een hele generatie weggevaagd was, waren er geen uniformen meer, men liep in een legerjasje met burgerbroek en omgekeerd etcetc.
Ik moet heel veel doen thuis jah, ga me even op WW1 attenderen
Leef je uit!
quote:*kuch*
Op maandag 16 februari 2004 10:22 schreef yvonne het volgende:
Tuuk
C&H,
het leukste forum
quote:zou zeker intressant zijn, als akkersloot zich maar koest houdt
Op maandag 16 februari 2004 22:44 schreef k3vil het volgende:
Hmm het zou eens best interessant zijn om de geschiedenislijn van religien onder de loep te nemen.
Misschien intressant om ooit weer eens op te pakken, een topic over middeleeuwse huwelijksgebruiken bv
quote:Maar dan niet op die manier
Op maandag 16 februari 2004 22:48 schreef _The_General_ het volgende:
Ontmaagding onder toezichtMisschien intressant om ooit weer eens op te pakken, een topic over middeleeuwse huwelijksgebruiken bv
Ik ga eens kijken wat ik kan vinden van huwelijksplechtigheden door de eeuwen heen, ik weet wel iets van de Romeinse en de huidige natuurlijk maar daartussen...
Leuke kneus voor je: Handlanger_
quote:Bedankt, vond het jammer van het originele onderwerp, dat hij een ander topic opent ofzo, was het echt eentje van Nordcore?
Op dinsdag 17 februari 2004 17:18 schreef yvonne het volgende:
Is weg, topic is opgeschoond, sorry voor het vele weghalen
quote:Één van zijn posts, in het SS-'helden' topic vond ik nog net op het randje, met een nuttige link enzo, maar het revisionisme
Op dinsdag 17 februari 2004 17:27 schreef yvonne het volgende:
Jep, was Nordcore....
Maar hij had wel meer "onderzoek" gedaan dan bij eerdere post
Deze staat al maanden in UVT maar hier in C&H zijn ook een paar topics over middeleeuws zwaardvechten geopend in de loop der tijd, evenals andere topics over re-enactment en andere aanverwante zaken (Herne's harnastopics bijv.).
Misschien dat hij beter hier past?
quote:Volgens mij had dat topic het uitgangspunt sport
Op dinsdag 17 februari 2004 21:45 schreef Dagonet het volgende:
ZwaardvechtenDeze staat al maanden in UVT maar hier in C&H zijn ook een paar topics over middeleeuws zwaardvechten geopend in de loop der tijd, evenals andere topics over re-enactment en andere aanverwante zaken (Herne's harnastopics bijv.).
Misschien dat hij beter hier past?
He dagonet, word tijd dat wij tweeen yvonne's kindje adopteren en samen c&h mod worden
quote:Mwah, het topic gaat over zwaardvechten en geen schermen natuurlijk, ook omdat dezelfde zwaardschool genoemd wordt die ik hier ook al in een topic of twee voorbij heb zien komen dacht ik, ik stip het even aan.
Op dinsdag 17 februari 2004 21:49 schreef _The_General_ het volgende:
Volgens mij had dat topic het uitgangspunt sport
quote:En wat doen we dan met Natalie?
He dagonet, word tijd dat wij tweeen yvonne's kindje adopteren en samen c&h mod worden![]()
quote:Ja das lastig
Op dinsdag 17 februari 2004 21:52 schreef Dagonet het volgende:[..]
Mwah, het topic gaat over zwaardvechten en geen schermen natuurlijk, ook omdat dezelfde zwaardschool genoemd wordt die ik hier ook al in een topic of twee voorbij heb zien komen dacht ik, ik stip het even aan.
[..]En wat doen we dan met Natalie?
Hij past hier perfect hoor, het topic
quote:Goed dat je 't even zegt. Maar het topic doorlezend zie ik dat het inderdaad vooral over de sport zwaardvechten gaat. Daarnaast zie ik ook de woorden: boksen, aikido en taekwondo langshobbelen. Het is dus meer de sport en niet de 'historische' kant er van die belicht wordt.
Op dinsdag 17 februari 2004 21:52 schreef Dagonet het volgende:Mwah, het topic gaat over zwaardvechten en geen schermen natuurlijk, ook omdat dezelfde zwaardschool genoemd wordt die ik hier ook al in een topic of twee voorbij heb zien komen dacht ik, ik stip het even aan.
quote:Die blijft gewoon lekker
En wat doen we dan met Natalie?
quote:Wie weet heren, wie weet
Op dinsdag 17 februari 2004 21:49 schreef _The_General_ het volgende:[..]
Volgens mij had dat topic het uitgangspunt sport
He dagonet, word tijd dat wij tweeen yvonne's kindje adopteren en samen c&h mod worden
![]()
En Natalie blijft
Anarchie in de tent
quote:Jij
Op woensdag 18 februari 2004 09:02 schreef yvonne het volgende:
Wie weet heren, wie weet
quote:Mooi, zo lang zit ze er nou ook weer niet. (
En Natalie blijft
quote:Ook dat is cultureel historisch verantwoord
Anarchie in de tent
Eigenlijk he, eigenlijk, dan hoort Michelangelo, Mooiste werken? in LIT thuis.
quote:Ik hoopte dat niemand het merkte
Op woensdag 18 februari 2004 22:05 schreef Dagonet het volgende:
PI: [:{]Eigenlijk he, eigenlijk, dan hoort Michelangelo, Mooiste werken? in LIT thuis.
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 22:07 schreef _The_General_ het volgende:[..]
Ik hoopte dat niemand het merkte
LIT heeft ook mooie topics nodig General
Ik snap je niet helemaalquote:Op woensdag 3 maart 2004 16:19 schreef Dagonet het volgende:
Tot hoe lang geleden blijven topics in deze index staan?
Elk subforum heeft een tijdsduur waarin topics zichtbaar zijn voordat ze buiten zicht wegzakken, in ONZ is dat bijv 48 uur. Normaal gesproken niet zo interessant maar voorlopig is het zo dat sticky topics waar niet in gepost wordt daar ook onder vallen. Dus elke twee dagen moeten de sticky topics in ONZ bijv een update krijgen.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 20:48 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik snap je niet helemaal
Nee.quote:
Je liegt! Dat kan hij wel!quote:Op vrijdag 5 maart 2004 22:57 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee.
Heel simpel antwoord V, gewoon over het hoofd gezienquote:Op maandag 8 maart 2004 12:41 schreef Verbal het volgende:
Moslimmeisje met hoofddoek maakt zich met make-up op... style="font-size: 10px;">quote:Op maandag 8 maart 2004 12:32 schreef yvonne het volgende:
Flink opgeschoond, houd het iig C&H waardig.mijn betrekkelijk milde reactie op die ene dombo wordt verwijderd, maar zijn originele xenofobe gehuil blijft staan?
Vreemde manier van 'flink opschonen, eigenlijk...
V.
Dat is je geradenquote:Op maandag 8 maart 2004 16:27 schreef yvonne het volgende:
Heel simpel antwoord V, gewoon over het hoofd gezien
Ga even kijken
testquote:Op maandag 8 maart 2004 16:27 schreef yvonne het volgende:
<blockquote><span style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote">Op maandag 8 maart 2004 12:41 schreef Verbal het volgende:
Moslimmeisje met hoofddoek maakt zich met make-up op... style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote">Op maandag 8 maart 2004 12:32 schreef yvonne het volgende:
Flink opgeschoond, houd het iig C&H waardig.</div></blockquote>mijn betrekkelijk milde reactie op die ene dombo wordt verwijderd, maar zijn originele xenofobe gehuil blijft staan?
Vreemde manier van 'flink opschonen, eigenlijk...
V.</div></blockquote> Heel simpel antwoord V, gewoon over het hoofd gezien
Ga even kijken
Het lettertype is afwijkend..quote:Op donderdag 11 maart 2004 14:29 schreef _The_General_ het volgende:
Er gaan nog rare dingen mis met quoten, het ligt niet aan je pc loedertje.
quote:yvonne kan als admin html posten in d'r berichten. daardoor is die reactie beschadigd
Het probleem doet zich voor als je een link laat volgen door een quote.quote:Op donderdag 11 maart 2004 16:43 schreef Loedertje het volgende:
Antwoord klopt niet, het de is posting van Verbal die raar doet.
ben ik toch verrekte benieuwd way de reden is dat je dit soort flames wel gewoon laat staanquote:Op maandag 22 maart 2004 20:32 schreef Natalie het volgende:
Je zal 't niet geloven, maar de bezem is al eens door dat topic gehaald. Eerst was het nóg erger. En dit is zeer zeker niet NWS of POL idd.
Maar we houden het in de gaten. Anders pakken we die bezem nog wel een keer uit de kast
quote:Op maandag 22 maart 2004 16:18 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Kan je niet gewoon ff opdonderen met die smakeloze reacties?
quote:Op maandag 22 maart 2004 16:24 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
... lekker trollen zijn de pro-joden wel goed in zo te zien..
ja draagt echt wat bij aan het topicquote:Op maandag 22 maart 2004 16:33 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
pro-semiet zeker...
We gaat het meteen voor je nakijken, pyl. Zodra we nieuws hebben dan posten we 't hierquote:Op donderdag 1 april 2004 16:54 schreef pyl het volgende:
Beste Natalie, Ik probeer in RJP-voor-Dummies te posten, maar dat gaat niet omdat de topicstarter (=Tong 80) is gebanned. Enkele vragen: een ban voor Tong80? Wat mag daarvan de reden zijn? En: hoe nu verder met RJP-voor-Dummies?
Edit: mijn post in RJP-voor-Dummies is inmiddels geplaatst.
het was me ook onlangs in een ander post van die gebruiker opgevallen, ik vind dat ook storend, maar door erop te reageren voed je de troll enkel, en volgens mij is dat zijn enige reden om dat te posten (en ik ben heus niet vies van een serieuze discussie met revisionisten)quote:Op donderdag 8 april 2004 12:08 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik bedoel niet te huilen, maar ik word er langzamerhand kotsmisselijk van hoe Bansheeboy, al is het een kloon van een neuspulkende kwijlende debiel, de Shoah tot twee miljoen terugbrengt, zoals ook hier weer:
Het Chinese Legerquote:Op zondag 11 april 2004 22:10 schreef RijstNatie het volgende:
N_I je moeder sterft aan kanker. Als ik je tegenkom breek ik je hoerejong
dat klopt....dat kan ook niet...quote:Op zondag 11 april 2004 22:30 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Het Chinese Leger
Dit soort uitspraken kunnen echt niet.
Opschonen, niet dichtgooienquote:Op zaterdag 24 april 2004 18:48 schreef HarigeKerel het volgende:
Moet Nederland de genocide op de Armeniers erkennen ? General, zou je het even willen opschonen?
Dank![]()
Natuurlijk niet, dat zou immers te gek voor woorden zijn.quote:Op zaterdag 24 april 2004 18:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Opschonen, niet dichtgooien
Nog steeds in onderhandeling. Zodra we meer weten, posten we hiet hier én in de FAQ.quote:Op maandag 26 april 2004 15:32 schreef HarigeKerel het volgende:
Hoe verlopen de overlegrondes? als ik zo vrij mag zijn
Okay, ik ben benieuwt... het zou triest zijn als deze genocide nog altijd onbespreekbaar was nu wij zelf alweer onze vrijheid gaan herdenken.quote:Op maandag 26 april 2004 15:33 schreef Natalie het volgende:
Nog steeds in onderhandeling. Zodra we meer weten, posten we hiet hier én in de FAQ.
Het bespreken mag wel, zolang dit maar op een normale manier gaat. Helaas is het voor sommigen niet helemaal duidelijk wat er onder 'normaal' verstaan wordt.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 04:39 schreef HarigeKerel het volgende:
Okay, ik ben benieuwt... het zou triest zijn als deze genocide nog altijd onbespreekbaar was nu wij zelf alweer onze vrijheid gaan herdenken.
willen jullie deze rascist het eeuwige zwijgen (op fok) opleggen ajb?quote:Op donderdag 3 juni 2004 15:26 schreef Wuder het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar Jappen, Koreanen en Chinezen zijn gewoon de gemotiveerdste en slimste mensen van Azië! Andere Aziaten kunnen alleen maar elkaar bevechten en lui zijn (zoals Indos)
Ik ben niet alleen trots, ik ben ook reël!
Precies andersom eigenlijk. Hij werd geopend voor een bepaalde utizending en later veranderd naar een centraal topic.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 17:24 schreef Dagonet het volgende:
Volgens mij werd dat omgebouwd tot die specifieke uitzending en is er geen centraal topic meer
[afbeelding] dus
Donequote:Op vrijdag 11 juni 2004 15:11 schreef knokkels het volgende:
Personenassociatietopic #33 - Verder met Bart Chabot
Kan daar in de Topic Titel #32 in #33 worden veranderd?
quote:Op maandag 26 april 2004 15:33 schreef Natalie het volgende:
[..]
Nog steeds in onderhandeling. Zodra we meer weten, posten we hiet hier én in de FAQ.
hyväquote:Op vrijdag 11 juni 2004 15:44 schreef Natalie het volgende:
[..]
Done
Moet Nederland de genocide op de Armeniers erkennen ? hier is iequote:Op vrijdag 11 juni 2004 17:26 schreef Natalie het volgende:
Als je een link geeft dan zullen we d'r ffies naar kijken.
Ei kestäquote:Op vrijdag 11 juni 2004 18:31 schreef knokkels het volgende:
[..]hyvä
ofzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |