abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14790209
Bezoekers van C&H zien de topictitels regelmatig langskomen: 'Raad-je-Plaatje' en 'RJP voor dummies' De eerste 'Plaat' werd neergezet door Seborik op 19 november 2001, om 11:36 om precies te zijn. De eer komt toe aan een onzer grootste zeehelden, admiraal M.A. de Ruyter.

Gisteren bestond RJP twee jaar en daarmee is het het langst (over)levende Raad-topic. Zeg maar gerust, de moeder-aller-raadjes. Alle reden dus om ons vermaarde topic eens in het zonnetje te zetten.

Hier beschouwen we gezamenlijk de rijke historie van RJP, aan de hand van ervaringen van oude rotten in het RJP-vak en de zoekkwaliteiten van de jongere garde. Dit is het topic waar je je RJP-ervaringen kwijt kunt, en waar je schaamteloos kunt kopiëren uit de briljante bijdragen van RJP-ers uit het verleden. Alles wat met RJP te maken heeft mag hier aan de orde komen, het gebrom van beeer, de liederlijke uitspattingen van Gellius en het ergerniswekkende raadgeluk van OllieA. Natuurlijk mag ook de nodige frenologische inbreng niet ontbreken.

Als aftrap plaats ik een tijdbalk. Een goed historisch topic kan eigenlijk niet zonder. De tijdbalk doet kond van het oorspronkelijk enthousiasme en hoe daar geleidelijk de klad in kwam, om vervolgens te versnellen vanaf deel 50. De tijdbalk toont ons ook de spin-offs: allereerst het geliefde kleine zusje 'RJP voor dummies'. Ruim een half jaar oud en al toe aan deeltje 29. Ook andere sub fora brachten RJP varianten voort. Drie daarvan zijn het intekenen waard, de vele overige pogingen hielden het daarvoor niet lang genoeg vol.

Slaapt winter
en zomer
  donderdag 20 november 2003 @ 15:20:27 #2
66029 Koobus
Le Grange Marais
pi_14790304
Broeva, Haro!

Lang leve Raad-je-Plaatje!

Master of my domain
pi_14790376
Ik heb het ook een tijd actief mogen doen. Erg leuk en leerzaam! RJP.
  donderdag 20 november 2003 @ 15:39:22 #4
8185 Boomrups
Kabbelt rustig voort
pi_14790853
Ik vind het nogal moeilijk...Maar je leert er inderdaad wel veel van.
Think of how stupid the average person is...and then realise that half of them is even more stupid than that!
  donderdag 20 november 2003 @ 15:40:11 #5
29608 Buttercup
Powerpuffs save the day!
pi_14790881
het kan mij persoonlijk aan mn reet roesten
You're thinking, "Buttercup, You crazy fool! You HAVE to have the last bit planned out AT ALL TIMES!" But I like to live on the edge, Jack. I take chances. I flirt with danger. That's how I roll.
PSN ID Boterkuip
  FOK!fotograaf donderdag 20 november 2003 @ 15:40:32 #6
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_14790895
Parabola, mag ik je even complimenteren met dit topic! Heeft volgens mij bovengemiddeld werk in gezeten. Bravo

Genoeg geslijmd. Ben zelf niet echt een echte RJP-er, maar loop er graag doorheen.

pi_14791719
Mooi gedaan Parabola!
Is het alweer 2 jaar, joh? Time flies!

Uit raad je plaatje # 88
Men was opzoek naar Igor Kurchatov

ChrisJX: Meneer is Brits?
zakjapannertje: nee, veel oostelijker moet je het zoeken
Alcatraz: Amerika?
ChrisJX: Dat is wel heel oostelijk

Geweldig

(Un)masking for the greater good.
  donderdag 20 november 2003 @ 16:54:25 #8
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_14792642
quote:
Op donderdag 20 november 2003 15:40 schreef Ronhui het volgende:
Parabola, mag ik je even complimenteren met dit topic! Heeft volgens mij bovengemiddeld werk in gezeten. Bravo

Genoeg geslijmd. Ben zelf niet echtook een echte RJP-er, maaren loop er graag doorheen.

Heerlijk tijdverdrijf voor in de verloren uurtjes en bovendien leerzaam en soms lekker ergerlijk als op het moment supreme de krenten door iemand anders uit de pap worden gevist!
"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
pi_14796126
RJP ook een tijdje vrij fantiek gedaan . Toch een van de leukste reeksen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_14796382
Is zo nu en dan leuk maar er wordt naar mijn smaak iets te veel recente foto's geplaatst. D.w.z. van de afgelopen 150 jaar. Een periode dat mij niet zo ligt.

Ondanks de lange historie blijft Raad je plaatje voor Mongolen, geopend door Batuwu_Griekgriek, de mooiste allertijden.

donderdag 20 november 2003 @ 19:47:58 #11
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_14796669
Wat Herostratos zegt:leuk tijdverdrijf voor de verloren uurtjes.
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
pi_14806457
Hmz. Ik heb er zelf ook enkele keren gepost, maar na een paar topics begon het toch wel een beetje saai te worden met al die vergane Duitsers en depressieve dichters en zo.
pi_14811425
Leuk overzicht, Parabola!

Laat ik je meteen op een foutje wijzen:

quote:
Op donderdag 20 november 2003 15:17 schreef Parabola het volgende:
het ergerniswekkende raadgeluk van OllieA.
Als doorgewinterd RJP-er moet jij het toch wel weten: OllieA weet écht alles. Niks geen raadgeluk.

Wat ligt er niet allemaal voor moois in de rijke RJP-historie besloten: het rapier van Gellius, de maagdelijke pakjes boter van Heer Beer, de Pruisen van SportsIllustrated, sportnegers, muzieknegers, mensenrechtenactivistennegers, de geniale Salvador Dalí, een inleiding in de amateurfrenologie, "dat lijkt Dougie Yule wel", zelfs nog wat blote wijven.

Plaatje!

Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_14813806
2 jaar al.

Dat gaat hard.

pi_14814997
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 11:41 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Leuk overzicht, Parabola!

Laat ik je meteen op een foutje wijzen:
[..]

Als doorgewinterd RJP-er moet jij het toch wel weten: OllieA weet écht alles. Niks geen raadgeluk.

Wat ligt er niet allemaal voor moois in de rijke RJP-historie besloten: het rapier van Gellius, de maagdelijke pakjes boter van Heer Beer, de Pruisen van SportsIllustrated, sportnegers, muzieknegers, mensenrechtenactivistennegers, de geniale Salvador Dalí, een inleiding in de amateurfrenologie, "dat lijkt Dougie Yule wel", zelfs nog wat blote wijven ontklede dames.

Plaatje!

Ik zal dit topic volgende week aanvullen met linkjes naar uw cursus antropologie voor beginners, heer Griekgriek. Ter lering ende vermaak voor hen die deze uitermate leerzame cursus (inclusief gastcolleges van Sports en du_ke) gemist hebben.
Slaapt winter
en zomer
pi_14824396
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 13:28 schreef Parabola het volgende:

[..]

Ik zal dit topic volgende week aanvullen met linkjes naar uw cursus antropologie voor beginners, heer Griekgriek. Ter lering ende vermaak voor hen die deze uitermate leerzame cursus (inclusief gastcolleges van Sports en du_ke) gemist hebben.

. Dat warenb nog eens tijden .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_14824447
quote:
Op donderdag 20 november 2003 16:14 schreef Natalie het volgende:

ChrisJX: Meneer is Brits?
zakjapannertje: nee, veel oostelijker moet je het zoeken
Alcatraz: Amerika?
ChrisJX: Dat is wel heel oostelijk

Geweldig

'PLAatTT!!'

pi_14825928
Mag ik er even op wijzen dat het "Raad je Plaatje" (zonder streepjes) is en "RJP voor dummies" en dus niet "RJP" en "Raad je Plaatje voor dummies" of andere variaties al dan niet voorzien van streepjes. Een kleinigheid, maar toch.
Overigens blijf ik het zonde vinden dat deze variant: Know your dead Germans, RJP speciaal voor dode Duitsers dus, het nooit heeft gehaald.
I´m back.
pi_14826000
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 19:58 schreef Ryan3 het volgende:
Mag ik er even op wijzen dat het "Raad je Plaatje" (zonder streepjes) is en "RJP voor dummies" en dus niet "RJP" en "Raad je Plaatje voor dummies" of andere variaties al dan niet voorzien van streepjes. Een kleinigheid, maar toch.
Ik zie geen streepjes, ik zie je punt niet.
pi_14826243
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 20:01 schreef Alcatraz het volgende:

[..]

Ik zie geen streepjes, ik zie je punt niet.

Voorbeelden, naast het RJP in deze topictitel.
Raad-je-Plaatje triple 1
Raad je Plaatje voor Dummies, deeltje 29
I´m back.
pi_14868025
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 11:41 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
sportnegers, muzieknegers, mensenrechtenactivistennegers
Ha! Je weet de beroepskeuzemogelijkheden voor negers op deze wereld weer mooi samen te vatten, Heer Griekgriek. .

En verder heeft Raad-je-Plaatje natuurlijk veel te danken aan de heer Van Speijk, zonder wiens redundante optreden het hele RJP gebeuren maar een stofnest zou zijn geweest.

Is het geen idee om een scorelijst te maken met alle plaatjes die ooit geraden zijn? Voor als iemand een klein weekje niks te doen heeft.

En Ollie weet écht alles, Heer Papabola!

zondag 23 november 2003 @ 18:50:16 #22
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14868205
Leuk overzicht.

Ik heb wel eens geprobeerd mee te doen, maar het is toch te lastig. Het is wel leuk tijdverdrijf ja.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_14868276
Speciale aandacht is overigens gewenst voor het volgende heerschap wiens markante uiterlijk niet kon voorkomen dat niemand--zelfs Ollie niet!--door zijn obscuurheid heen kon prikken. Een groter plaatje kan ik niet meer vinden, grrrmbl!!!!

Weet iemand het nog? .

zondag 23 november 2003 @ 19:47:37 #24
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_14869533
Als ik zo eens naar de allereerste Raad-Je-Plaatje kijk (de bewuste van 19 november 2001) dan zie ik dat er wel degelijk streepjes tussen de woorden staan.

Niet dat het uitmaakt. We snappen allemaal wat er bedoeld wordt. 't Vallen over kleinigheidjes is meer iets voor Justitie

(Un)masking for the greater good.
pi_14870227
quote:
Op zondag 23 november 2003 18:52 schreef beeer het volgende:
Speciale aandacht is overigens gewenst voor het volgende heerschap wiens markante uiterlijk niet kon voorkomen dat niemand--zelfs Ollie niet!--door zijn obscuurheid heen kon prikken. Een groter plaatje kan ik niet meer vinden, grrrmbl!!!!

[afbeelding]

Weet iemand het nog? .

Ja, ga even slinks de nabeschouwing misbruiken door er alsnog een onkenbare in te keilem.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')