Gisteren bestond RJP twee jaar en daarmee is het het langst (over)levende Raad-topic. Zeg maar gerust, de moeder-aller-raadjes. Alle reden dus om ons vermaarde topic eens in het zonnetje te zetten.
Hier beschouwen we gezamenlijk de rijke historie van RJP, aan de hand van ervaringen van oude rotten in het RJP-vak en de zoekkwaliteiten van de jongere garde. Dit is het topic waar je je RJP-ervaringen kwijt kunt, en waar je schaamteloos kunt kopiëren uit de briljante bijdragen van RJP-ers uit het verleden. Alles wat met RJP te maken heeft mag hier aan de orde komen, het gebrom van beeer, de liederlijke uitspattingen van Gellius en het ergerniswekkende raadgeluk van OllieA. Natuurlijk mag ook de nodige frenologische inbreng niet ontbreken.
Als aftrap plaats ik een tijdbalk. Een goed historisch topic kan eigenlijk niet zonder. De tijdbalk doet kond van het oorspronkelijk enthousiasme en hoe daar geleidelijk de klad in kwam, om vervolgens te versnellen vanaf deel 50. De tijdbalk toont ons ook de spin-offs: allereerst het geliefde kleine zusje 'RJP voor dummies'. Ruim een half jaar oud en al toe aan deeltje 29. Ook andere sub fora brachten RJP varianten voort. Drie daarvan zijn het intekenen waard, de vele overige pogingen hielden het daarvoor niet lang genoeg vol.
Genoeg geslijmd. Ben zelf niet echt een echte RJP-er, maar loop er graag doorheen.
Uit raad je plaatje # 88
Men was opzoek naar Igor Kurchatov
ChrisJX: Meneer is Brits?
zakjapannertje: nee, veel oostelijker moet je het zoeken
Alcatraz: Amerika?
ChrisJX: Dat is wel heel oostelijk
Geweldig
quote:Heerlijk tijdverdrijf voor in de verloren uurtjes en bovendien leerzaam en soms lekker ergerlijk als op het moment supreme de krenten door iemand anders uit de pap worden gevist!
Op donderdag 20 november 2003 15:40 schreef Ronhui het volgende:
Parabola, mag ik je even complimenteren met dit topic! Heeft volgens mij bovengemiddeld werk in gezeten. BravoGenoeg geslijmd. Ben zelf niet echtook een echte RJP-er, maaren loop er graag doorheen.
Ondanks de lange historie blijft Raad je plaatje voor Mongolen, geopend door Batuwu_Griekgriek, de mooiste allertijden.
Laat ik je meteen op een foutje wijzen:
quote:Als doorgewinterd RJP-er moet jij het toch wel weten: OllieA weet écht alles. Niks geen raadgeluk.
Op donderdag 20 november 2003 15:17 schreef Parabola het volgende:
het ergerniswekkende raadgeluk van OllieA.
Wat ligt er niet allemaal voor moois in de rijke RJP-historie besloten: het rapier van Gellius, de maagdelijke pakjes boter van Heer Beer, de Pruisen van SportsIllustrated, sportnegers, muzieknegers, mensenrechtenactivistennegers, de geniale Salvador Dalí, een inleiding in de amateurfrenologie, "dat lijkt Dougie Yule wel", zelfs nog wat blote wijven.
Plaatje!
quote:Ik zal dit topic volgende week aanvullen met linkjes naar uw cursus antropologie voor beginners, heer Griekgriek. Ter lering ende vermaak voor hen die deze uitermate leerzame cursus (inclusief gastcolleges van Sports en du_ke) gemist hebben.
Op vrijdag 21 november 2003 11:41 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Leuk overzicht, Parabola!Laat ik je meteen op een foutje wijzen:
[..]Als doorgewinterd RJP-er moet jij het toch wel weten: OllieA weet écht alles. Niks geen raadgeluk.
Wat ligt er niet allemaal voor moois in de rijke RJP-historie besloten: het rapier van Gellius, de maagdelijke pakjes boter van Heer Beer, de Pruisen van SportsIllustrated, sportnegers, muzieknegers, mensenrechtenactivistennegers, de geniale Salvador Dalí, een inleiding in de amateurfrenologie, "dat lijkt Dougie Yule wel", zelfs nog wat blote wijven ontklede dames.
Plaatje!
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 13:28 schreef Parabola het volgende:[..]
Ik zal dit topic volgende week aanvullen met linkjes naar uw cursus antropologie voor beginners, heer Griekgriek. Ter lering ende vermaak voor hen die deze uitermate leerzame cursus (inclusief gastcolleges van Sports en du_ke) gemist hebben.
quote:
Op donderdag 20 november 2003 16:14 schreef Natalie het volgende:ChrisJX: Meneer is Brits?
zakjapannertje: nee, veel oostelijker moet je het zoeken
Alcatraz: Amerika?
ChrisJX: Dat is wel heel oostelijkGeweldig
![]()
'PLAatTT!!'
quote:Ik zie geen streepjes, ik zie je punt niet.
Op vrijdag 21 november 2003 19:58 schreef Ryan3 het volgende:
Mag ik er even op wijzen dat het "Raad je Plaatje" (zonder streepjes) is en "RJP voor dummies" en dus niet "RJP" en "Raad je Plaatje voor dummies" of andere variaties al dan niet voorzien van streepjes. Een kleinigheid, maar toch.
quote:Voorbeelden, naast het RJP in deze topictitel.
Op vrijdag 21 november 2003 20:01 schreef Alcatraz het volgende:[..]
Ik zie geen streepjes, ik zie je punt niet.
quote:Ha! Je weet de beroepskeuzemogelijkheden voor negers op deze wereld weer mooi samen te vatten, Heer Griekgriek.
Op vrijdag 21 november 2003 11:41 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
sportnegers, muzieknegers, mensenrechtenactivistennegers
En verder heeft Raad-je-Plaatje natuurlijk veel te danken aan de heer Van Speijk, zonder wiens redundante optreden het hele RJP gebeuren maar een stofnest zou zijn geweest.
Is het geen idee om een scorelijst te maken met alle plaatjes die ooit geraden zijn? Voor als iemand een klein weekje niks te doen heeft.
En Ollie weet écht alles, Heer Papabola!
Ik heb wel eens geprobeerd mee te doen, maar het is toch te lastig. Het is wel leuk tijdverdrijf ja.
Weet iemand het nog? .
Niet dat het uitmaakt. We snappen allemaal wat er bedoeld wordt. 't Vallen over kleinigheidjes is meer iets voor Justitie
quote:Ja, ga even slinks de nabeschouwing misbruiken door er alsnog een onkenbare in te keilem.
Op zondag 23 november 2003 18:52 schreef beeer het volgende:
Speciale aandacht is overigens gewenst voor het volgende heerschap wiens markante uiterlijk niet kon voorkomen dat niemand--zelfs Ollie niet!--door zijn obscuurheid heen kon prikken. Een groter plaatje kan ik niet meer vinden, grrrmbl!!!!Weet iemand het nog?
.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |