heheh, daar ga jequote:Op vrijdag 2 april 2004 08:29 schreef _The_General_ het volgende:
Ik zal hem na de uitzending sluiten!
.... "in to panzers" aan het raken,
.
Waaromquote:Op vrijdag 2 april 2004 08:29 schreef _The_General_ het volgende:
quote:Op vrijdag 2 april 2004 08:29 schreef _The_General_ het volgende:
met na de uitzending bedoelde ik uiteraard niet direct, en het was op verzoek van de tsquote:Op vrijdag 2 april 2004 21:35 schreef Dagonet het volgende:
[..]![]()
Napraten!
Hoewel Panzers niet echt mijn grote voorkeur hebben, die hadden ze bijna niet in 1918
Sterker nog, die hadden ze uberhaupt nog niet in 1918!quote:Op vrijdag 2 april 2004 21:35 schreef Dagonet het volgende:
[..]![]()
Napraten!
Hoewel Panzers niet echt mijn grote voorkeur hebben, die hadden ze bijna niet in 1918
quote:Op vrijdag 2 april 2004 21:58 schreef El_Dorko_Grande het volgende:
[..]
Sterker nog, die hadden ze uberhaupt nog niet in 1918!
Maar dat van de Panther was weer afgeleid van de T34. Teveel credit voor de Panther dus.quote:Op vrijdag 2 april 2004 23:40 schreef Captain_Chaos het volgende:
De Panzer V 'Panther' met zijn hellende pantser is een baanbrekend ontwerp dat ik een beetje miste in de docu. Teveel 'credit' voor de Königs-Tiger dus.
achtung panzer is idd verplichte kostquote:Op vrijdag 2 april 2004 23:40 schreef Captain_Chaos het volgende:
Heinz Guderian
Een echte meester. De liefhebber moet zijn boek Achtung Panzer! absoluut lezen en tot de conclusie komen dat hij dé combinatie van infanterie, artillerie en cavalerie samensmolt met de broodnodige logistiek. De Panzer V 'Panther' met zijn hellende pantser is een baanbrekend ontwerp dat ik een beetje miste in de docu. Teveel 'credit' voor de Königs-Tiger dus.
en er waren maar een paar bruggen waar de koningstiger overheen kon zonder erdoorheen te storten. HEt is btw wel, zoals ook in het programma aanhaalde over de tiger 1 verkeerd inzette wat betreft terrein, ook de koningtiger was meer geschikt en kwam beter tot z`n recht op de steppen van ruslandquote:Een aandrig weetje van die laatstgnoemde 70 ton staal is dat er voor transport speciale smalle tracks moesten worden gemonteerd omdat hij anders door geen enkele tunnel paste. Hoezo ondoordacht.
imo is het zij silhouet van de koningstiger geweldig, van voren gezien vindt ik het absoluut lelijk. Itt de tiger 1 die imo van alle kanten een mooi silhouet heeft (lees: intimiderend)quote:Overigens had de USA een passend antwoord op de Königs-Tiger in de vorm van de M18 Hellcat en M26 Pershing met hun 90 mm kanon. Die deden echter pas actief dienst in de lente van 1945.
Opvallend trouwens dat het silhouet van de Königs-Tiger en de moderne tank helemaal niet zo veel verschillen.
quote:
Volgens mij zat 'm dat er meer in dat de TIger al zo ver in de ontwikkeling was toen de T34 zijn intrede op het slagveld dat het op dat moment niet mogelijk was om dit te veranderen. Plus inderdaad dat het pantser zo dik was dat het niet nodig was. Op zich was het dan wel slimmer geweest om een hellend en dunner pantser te hebben, want dan ben je lichter, en dus sneller, en 't is minder belastend voor de motor.quote:Op zondag 4 april 2004 13:32 schreef rancunus het volgende:
de tiger 1 had btw geen hellend pantser(sloped armour), want het pantser was op dat moment toch al zo dik dat er bijna niks doorheen kwam, vandaar dat een tiger zo vierkant eruitziet
Ere wie ere toekomt.quote:Op vrijdag 2 april 2004 23:40 schreef Captain_Chaos het volgende:
Heinz Guderian
Een echte meester. De liefhebber moet zijn boek Achtung Panzer! absoluut lezen en tot de conclusie komen dat hij dé combinatie van infanterie, artillerie en cavalerie samensmolt met de broodnodige logistiek. De Panzer V 'Panther' met zijn hellende pantser is een baanbrekend ontwerp dat ik een beetje miste in de docu. Teveel 'credit' voor de Königs-Tiger dus.
quote:NCRV verwijdert interview uit oorlogsdocumentaire
GRONINGEN/JERUZALEM - De NCRV heeft op aandringen van de familie een interview met een Groningse ex-agent uit een documentaire over de jodenvervolging in Nederland gehaald. Dat heeft de omroep maandag bevestigd.
In de documentaire Holland, vaarwel! van filmmaker Willy Lindwer laat de inmiddels 93-jarige Groninger zich positief uit over het meedogenloze vervolgingsbeleid van de met de nazi's sympathiserende Groningse hoofdcommissaris Philip Blank. Bovendien plaatst de vrouw van de ex-agent tijdens het gesprek een aantal zeer kwetsende antisemitische opmerkingen.
Hoewel de man geheel vrijwillig zijn medewerking aan de documentaire verleende, dreigde de familie achteraf met een rechtszaak als de scčne niet uit de film verwijderd zou worden. Het voorstel van de NCRV de man anoniem in beeld te brengen wees de familie af. De omroep stelt dat de drie minuten durende scčne uit de documentaire is gehaald, omdat de uitspraken door filmmaker Lindwer uit zijn context zouden zijn gerukt.
Waarheid
,,Als je een onderzoeker op het scherpst van de snede de wereld instuurt om de waarheid te zoeken, moet je altijd de grenzen van die waarheid bewaken'', zegt eindredacteur J. Ruiter. Dat de dreigende rechtszaak de reden voor het verwijderen van de scčne zou zijn, spreekt hij met stelligheid tegen. Filmmaker Willy Lindwer is het niet eens met het besluit van de NCRV, maar legt zich er wel bij neer.
Holland, vaarwel! wordt op 3 en 10 mei in twee delen uitgezonden. De Israëlische televisie, die de documentaire ook begin mei uitzendt, weigert de gewraakte scčne te verwijderen.
quote:Met de NCRV naar de voormalig Joodse buurt in Amsterdam
Naar aanleiding van de nieuwe documentaire van cineast Willy Lindwer organiseert de NCRV, in samenwerking met het Joods Historisch Museum te Amsterdam een bijzondere wandeling door de voormalig joodse buurt. Met voor de liefhebbers een speciale vertoning van de documentaire ‘Holland, vaarwel!’ in de Hollandsche schouwburg ‘Holland, vaarwel’ zal bij de NCRV te zien zijn op Nederland 1 in NCRV’s Dokument op 3 en 10 mei.
Holland, vaarwel!
Het antisemitisme laait weer op. Ook in Nederland. Volgens het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) is de stijging van het aantal antisemitische incidenten in Nederland toe te schrijven aan Arabische jongeren van de tweede en de derde generatie. Maar ook bij autochtone Nederlanders is er – onder meer door het Israëlisch-Palestijnse conflict - een groeiende animositeit te bespeuren met betrekking tot de joden. Cineast Willy Lindwer (maker van documentaire ‘De Tempelberg is van mij’) voelt zich in ieder geval steeds minder thuis in de Hollandse samenleving. Zijn tweedelige documentaire is een persoonlijke zoektocht naar de werkelijkheid van de Nederlandse tolerantie, in de Tweede Wereldoorlog en in het heden.
In het eerste deel speurt Lindwer naar degenen die verantwoordelijk waren voor de dood van zijn familieleden in de Tweede Wereldoorlog. Hij ontdekt dat de Nederlandse ambtenarij – gesteund door een leger verraders – een grote rol speelde bij de slachtpartij onder Nederlandse joden. Het tweede deel van de documentaire gaat over de bevrijding en de periode daarna. Daarin komt onder andere schrijver Harry Mulisch aan het woord over de duistere rol van zijn vader in de oorlog. Het is voor het eerst dat hij daar openhartig op camera over praat.
Speciaal programma 16 mei
Zondag 16 mei: start wandeling 10.30 uur onder leiding van een gids van het Joods Historisch Museum, lunch, exclusief op deze dag een inleiding van de documentaire door Willy Lindwer en vanaf 12.45 uur optioneel de vertoning van beide delen van ‘Holland, vaarwel!’.
Overige wandelingen
Op dinsdag 18 mei, woensdag 19 mei, maandag 24 mei en dinsdag 25 mei zijn er ook wandelingen en optioneel de speciale vertoningen. Kosten ¤ 10,00 per persoon.
Voor meer informatie en aanmelding bel tijdens kantooruren: 035-6719111
Liddell Hart is de echte meester wat betreft tankoorlogvoeringquote:Op zondag 4 april 2004 22:21 schreef Gajus het volgende:
[..]
Ere wie ere toekomt.
Heinz Guderian heeft succesvol gebruik gemaakt van de ideeën van de echte meester, n.l. Charles de Gaulle die het concept ontwikkelde en publiceerde in "vers l´armée de métier" in 1934.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |