Triest he, dat die ezels uit dat dorpje Hitler nu pas schrappen als ereburger. Met een dom argument erbij. Ze hadden hem direct na de tweede wereldoorlog moeten schrappen met een goed argument erbij zoals: ''Hitler is geschrapt omdat het een zieke geest is''quote:In het Oostenrijkse dorpje Haslach zijn ze met een ereburger minder. Na 66 jaar is Adolf Hitler er zijn ereplaatsje kwijt.
Haslach was het laatste dorpje in Oostenrijk waar Hitler nog stond ingeschreven als ereburger. Die titel was hem toegekend in maart 1938, 66 jaar geleden dus. Deze week werd met unanieme stemmen besloten hem te schrappen.
"Dit was een democratische witwasoperatie, en meer dan noodzakelijk, " zei burgemeester Norbert Leitner, van de sociaal-democratische partij. Zijn voorgangers waren van mening dat de erestatus automatisch niet meer meetelde na de dood van de dictator. Daarom hadden ze hem nooit officieel van de lijst geschrapt.
In Duitsland is nog wel één dorpje waar Hitler als ereburger vermeld wordt: in Sachsen-Anhalt. De burgemeester wil Hitler niet van de lijst schrappen, met het argument dat de lijst ‘historisch volledig’ moet zijn http://www.hln.be/hln/alg(...)cherm=1&p_artid=7188
Nee helemaal niet zelfsquote:Op dinsdag 6 april 2004 14:29 schreef DePresident het volgende:
En dat andere dorpje waar hij nog steeds ereburger is, daar wonen vast alleen maar Nazi's
in de meeste duitse plaatsen is hij dus nog steeds ereburgerquote:
Geplaatst door Alex (Alex) op 24 juni 2003 om 11:45 - Bron: Telegraaf
KRANENBURG - De Duitse gemeente Kranenburg, net over de grens bij Nijmegen, heeft Adolf Hitler officieel geschrapt van de lijst van ereburgers van de gemeente. Kranenburg vindt dat de naam van de in 1945 gestorven nazi-leider niet thuishoort tussen de zes andere mensen die de gemeente bijzondere dank is verschuldigd.
Hitler kreeg het ereburgerschap in 1933 ter ere van zijn 44e verjaardag. Op die dag besloten duizenden Duitse plaatsen om de Führer tot ereburger te benoemen. Het ereburgerschap vervalt na de dood, maar de naam van Hitler bleef wel altijd op het Kranenburgse lijstje staan.
Kranenburg vindt volgens een woordvoerder van de gemeente niet dat er sprake is van geschiedvervalsing door Hitler uit de lijst te halen. Directeur W. Lenders van het Nationaal Bevrijdingsmuseum in Groesbeek, buurgemeente van Kranenburg, juicht het besluit toe. Volgens hem is er sprake van "een historische beslissing".
Het kleine plaatsje Kranenburg (9000 inwoners) is overigens niet de eerste Duitse gemeente die Hitler uit de eregalerij schrapt. Mainz en Bayreuth waren volgens de Kranenburgse woordvoerder de eerste grote plaatsen in Duitsland die Hitler niet langer als ereburger wilden zien. In een aantal andere Duitse plaatsen speelt de discussie eveneens, zegt hij.
quote:Op dinsdag 6 april 2004 14:33 schreef Tiemie het volgende:
[..]
Nee helemaal niet zelfs
+2 informatiefquote:Op dinsdag 6 april 2004 14:35 schreef Nohoch-Mul het volgende:
In Duitsland is dat wel anders:
[..]
in de meeste duitse plaatsen is hij dus nog steeds ereburger![]()
Hij was geen moordenaar hoorquote:Op dinsdag 6 april 2004 14:33 schreef Megumi het volgende:
Hitler was en is een schoft en moordenaar. Maar samen met Stalin toch een van de grootste poliltici van de vorige eeuw.
de opdrachtgever van een moord is ook moordenaarquote:Op dinsdag 6 april 2004 14:39 schreef thetruth het volgende:
[..]
Hij was geen moordenaar hoor
nee ze hadden hem 60 jaar geleden al moeten schrappen 'by reason of insanity'quote:Op dinsdag 6 april 2004 14:38 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Ik vraag me juist af wat hij met "historisch volledig" bedoelt. Zo'n schrapping mag m.i. niet retroactief zijn, maar alleen voor de toekomst. Als je Hitler volledig uit die lijst zou schrappen zou je aan geschiedenisvervalsing doen door te ontkennen dat hij ooit ereburger is geweest. Het is veel beter om te proberen om te gaan met dingen waar je je voor schaamt dan om ze te ontkennen. Als er voor elk jaar zo'n lijst bestaat zou ik hem niet meer vermelden vanaf 2004, maar de eerdere lijsten niet aanpassen. Als er 1 boek of lijst is waar ze allemaal in staan zou ik gewoon de vermelding "tot april 2004" toevoegen achter de naam van Hitler.
Maar generaliseren mag wel?quote:Op dinsdag 6 april 2004 14:29 schreef DePresident het volgende:
En dat andere dorpje waar hij nog steeds ereburger is, daar wonen vast alleen maar Nazi's want als ik daar zou wonen zou het allang geschrapt zijn.
p.s: geen zieke reacties alsjeblieft
Like "duh", maar bij gebrek aan een teletijdmachine zijn we genoodzaakt de problemen die zich nu stellen (lees niet: zich nu voor het eerst stellen) nu op te lossen.quote:Op dinsdag 6 april 2004 14:40 schreef DePresident het volgende:
nee ze hadden hem 60 jaar geleden al moeten schrappen 'by reason of insanity'
Want een ereburger moet volgens mij van onbesproken gedrag zijn
Korporaal Hitler was dat zeker en vast wel.quote:Op dinsdag 6 april 2004 14:39 schreef thetruth het volgende:
[..]
Hij was geen moordenaar hoor
je hebt gelijk, ik ga het veranderen in 'een aantal'quote:Op dinsdag 6 april 2004 14:42 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Maar generaliseren mag wel?
Dat hij ereburger is geworden is niet zo vreemd, het zou me niet verbazen als hij gemeenten dwong. Verder heeft hem verwijderen helemaal geen zin. Het is niet zo dat ze hem aanbidden omdat hij ooit tot ereburger is uitgeroepen. Hem uit de geschiedenisboeken verwijderen zou zoals hierboven gezegd slechts verdoezelen van feiten zijn.
Ahum; vierde post van boven?quote:Op dinsdag 6 april 2004 14:42 schreef Last_Revolt het volgende:
Tot een jaar of wat geleden was A.H. nog steeds ereburger in Kranenburg hier net over de grens in Duitsland.
ja en? alsof iemand van jullie daar ooit geweest is! Ik dus wel, losers uhauahauahaua ik ben in een plaats geweest waar Adolf Hitler ereburger was! Ja zelfs toen ie dat nog was!quote:Op dinsdag 6 april 2004 14:52 schreef Nohoch-Mul het volgende:
[..]
Ahum; vierde post van boven?
Goed man!quote:Op dinsdag 6 april 2004 14:56 schreef Last_Revolt het volgende:
[..]
ja en? alsof iemand van jullie daar ooit geweest is! Ik dus wel, losers uhauahauahaua ik ben in een plaats geweest waar Adolf Hitler ereburger was! Ja zelfs toen ie dat nog was!
Hoe zwijg je de geschiedenis dood door hem geen ere-burger meer te maken?quote:Op dinsdag 6 april 2004 15:46 schreef Steijn het volgende:
Jammer en bekrompen om de geschiedenis dood te zwijgen als deze je niet aanstaat.
Oe, vertel! Ik heb blijkbaar wat gemist in Trevor-Roper's Laatste Dagen van Hitler.quote:Op dinsdag 6 april 2004 14:51 schreef DePresident het volgende:
[..]
echt wel. hij heeft zijn vrouw vermoord. !!!!!!!!![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |