quote:Hitler ging echter zo ver, dat hij zelfs in Mein Kampf beweerde, dat hij lid nr. 7 was. Anton Drexler heeft hem daar in 1930 nog een brief over geschreven.
Op zondag 4 januari 2004 21:16 schreef _The_General_ het volgende:[..]
die 555 leden waren echter verzonnen, er waren er maar 55, het nummer 500 was er voor gezet om de DAP groter te laten lijken!
quote:Mij niet trut.
Op zondag 31 augustus 2003 15:48 schreef Erosjuhhh het volgende:[..]
dat verbaast me!
Mooie site btw www.wo2.nl...
quote:Inderdaad. Dat zeg ik toch ook?
Op zondag 4 januari 2004 21:31 schreef OverRoelt het volgende:
Maar in Wenen heeft hij toch ook in een dakloze tehuis gezeten(in Armoede dus)?
quote:Nee hoor. Hij is pas het leger ingegaan en dan nog in Munchen, na het uitbreken van de oorlog. Voor die tijd zat hij in Munchen en deed daar hetzelfde als in Wenen. Schilderen.
Omdat hij niet wist wat hij met zijn leven aanmoest is hij het leger ingegaan...(hoeveel tijd hier tussen zat wist ik niet).
quote:Ja he?
Mooie site btw www.wo2.nl...
quote:theewijf.
Op zondag 4 januari 2004 21:20 schreef Megumi het volgende:[..]
Mij niet trut.
Hitler was geobsedeerd door aantallen. Daarom maakte hij liever nieuwe panzerdivisies dan de bestaande weer op sterkte te brengen.
Hitler was niet verslaafd aan cocaïne zoals hier eerder gesuggereert werd maar aan Speed. Dokter Morell gaf hem dagelijkse injecties met speed, naarmate hij ouder werd meerdere per dag.
Het verhaal gaat dat hij met zijn nichtje (Geli?) een seksuele verhouding had, al is dit nooit bewezen. Ze zou zelfmoord gepleegd hebben omdat hij bizarre SM spelletjes met haar deed, zoals poep en plassex. Na haar overleiden heeft hij zijn sexsuele fantasieën in zijn speeches gestopt. Hij raakt hier zo opgewonden van dat hij daarbij klaar kwam
Verder wordt er inderdaad vermoed dat Hitler de ziekte van Parkinson had. Er is beeldmateriaal waarbij zijn linkerarm erg trilt. Ook is het opvallend dat in oude beelden hij beide armen gebruikte, en in recentere beelden (na 42 geloof ik) slechts zijn rechterarm. Er zijn ook foto's waar hij zijn linkerhand vasthoudt. Deze ziekte van Parkinson zou er overigens voor gezorgd hebben dat de oorlog zo'n raar verloop kreeg met de inval van Rusland. Omdat Hitler niet meer lang te leven had wilde hij nog snel zijn klus afmaken. Dit deed hij echter gehaast en ging daarom mis.
Hitler trouwde met Eva Braun in zijn bunker op de dag dat ze zelfmoord pleegden.
Er zijn sterke vermoeden dat Hitler homo zou zijn geweest. In zijn studententijd had hij nooit een vriendinnetje. In het leger is hij er ook van beschuldigt dat hij seks met jongens had gehad.
En als laatste, volgens mij was Hitler kleurenblind. Ik weet niet meer waar ik dat vandaan heb maar heb het ooit wel gehoord...
edit: in de documentaire werd er ook een link gelegd tussen Hitler's homosexualiteit en zijn ziekte parkinson, en de mensen die hij liet vermoorden. Homo's en gehandicapten en zieken behoorden tot die groep... Dit zou dus te maken hebben met zijn eigen ontkenning voor deze twee zaken.
En ik dacht toch echt dat Hitler wel gedeeltelijk joods was... Was zijn opa dat niet? Of is het zo'n hardnekkig broodje aap verhaal dat overal weer opduikt?
[Dit bericht is gewijzigd door Nokia3310 op 09-01-2004 00:54]
Het jood verhaal is ook een bijeenraapsel van slechte getuigen verklaringen zoals van hans frank, verder is er nooit bewijs gevonden van het bestaan van de joodse familie waar hitler vanaf zou stammen,
Het wisselen van arm kwam door zijn verwondingen bij de aanslag, en het trillen op de laatste beelden van hitler kan uiteraard ook makkelijk verklaard worden door de russen die zeer, zeer dichtbij waren!
het is wel waar dat morell heb ongelooflijk veel medicijnen voerde!
quote:Vraag me af of dit echt waar is en geen propaganda.
Tests he took showed that he had a genius IQ of 141Van: http://us.imdb.com/name/nm0386944/bio
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 00:45 schreef Nokia3310 het volgende:
En ik dacht toch echt dat Hitler wel gedeeltelijk joods was... Was zijn opa dat niet? Of is het zo'n hardnekkig broodje aap verhaal dat overal weer opduikt?
quote:Ian Kershaw, Hitler 1889 - 1936 Hubris (London 2000), p. 8.
Frank claimed [in 1946 in Nuremberg] that he had been called in by Hitler towards the end of 1930 and shown a letter from his nephew William patrick Hitler (...) threatening, in connection with the press stories circulating about Hitler's background, to expose the fact that Hitler had Jewish blood flowing in his veins. Allegedly commissioned by Hitler to look into his family history, Frank reportedly discovered, that maria Anna Schicklgruber had given birth to her child while serving as a cook in the home of a Jewish family called Frankenberger in Graz. Not only that: Frankenberger senior had reputedly paid regulare instalments to support the child on behalf of his son, around 19 years old at the birth, until the child's 14th birthday. Letters were allegedly exchanged between Maria Anna and the Frankenbergers. According to Frank, Hitler had declared that he knew, from what his father and grandmother had said, that his grandfather was not the Jew from Graz, but because his grandmother and her subsequent husband were so poor they had conned the Jew into believing he was the father and into paying for the boy's support.Frank's story [...] simply does not stand up. There was no Jewish family called Frankenberger in Graz during the 1830s. In fact, there were no Jews at all in the whole of Styria at the time, since Jews were not permitted in that part of Austria until the 1860s. A family named Frankenreiter lived there, but was not Jewish. There is no evidence that Maria Anna was ever in Graz, let alone was employed by the butcher Leopold Frankenreiter. The son of Leopold and alleged father of the child [...] was ten years old at the time.
[...]
Equally lacking in credibility is Frank's comment that Hitler had learnt from his grandmother that there was no truth in the Graz story: His grandmother had been dead for over 40 years at the time of Hitler's birth.
quote:
Op maandag 1 september 2003 14:19 schreef Alulu het volgende:
Was het ook niet zo dat Hitler helemaal weg was v honden? hij vond die beesten zo lief en was er erg gek op.Helaas weet ik dit niet zeker
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 08:10 schreef g1id het volgende:[..]
Zijn hond heette Jood-runner
nouja zo iets las ik eens.
dat van de lettertype wist ik, ze hadden er speciale typemachines voor.
en hij kreeg voor z'n trouwdag een cyanidepil
en in Kaliningrad (Koeningsberg toendertijd) heeft hij een instituut voor occulte zaken laten openen
[Dit bericht is gewijzigd door Sessy op 12-01-2004 14:17]
quote:Alweer klets. De Joodse dokter heeft niet alleen alles gedaan om Klara Hitler te redden, Hitler heeft meerdere malen in zijn leven gezegd, dat hij die dokter hiervoor uiterst dankbaar was.
Op maandag 12 januari 2004 14:10 schreef Sessy het volgende:
hitler zou joden zijn begonnen te haten toen zijn moeder doodging, omdat haar arts joods was en volgens hem niet alles had gedaan om haar te redden.
quote:is er iets bekend over hoe het met die dokter is afgelopen?
Op maandag 12 januari 2004 14:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
Alweer klets. De Joodse dokter heeft niet alleen alles gedaan om Klara Hitler te redden, Hitler heeft meerdere malen in zijn leven gezegd, dat hij die dokter hiervoor uiterst dankbaar was.
quote:Nee. Maar ik vermoed, dat deze uiterlijk ergens in de jaren 30 zal zijn overleden. Hitler's moeder overleed in 1909. Het lijkt me, dat de dokter toen toch al op leeftijd zal zijn geweest.
Op maandag 12 januari 2004 14:39 schreef _The_General_ het volgende:[..]
is er iets bekend over hoe het met die dokter is afgelopen?
quote:Op woensdag 31 maart 2004 11:36 schreef Mosselmaster het volgende:
Leed Hitler aan Parkinson?
Dan hoef ik vanavond niet meer te kijken.quote:Op woensdag 31 maart 2004 11:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
RSIquote:Op maandag 1 september 2003 14:48 schreef Schrikkie het volgende:
hij had vaak kramp aan zijn rechterhand/schouder
quote:Op woensdag 31 maart 2004 17:08 schreef Karrakas het volgende:
[..]
RSI![]()
Klopt, alleen was het geen kasteel maar een gebouw in Parijs (waar hij na de overwinning op Frankrijk ff snel op een ochtend een soort van toeristisch ritje is gaan maken) Ik dacht de Opéra.quote:Op woensdag 31 maart 2004 18:58 schreef manny het volgende:
Hij schijnt ook een giga goed geheugen te hebben gehad. Hij werd rondgeleid in één of ander kasteel, en stopt opeens halverwege een gang en zegt: hier moet een deur zitten. Later bleek dat het kasteel verbouwd was en dat daar in het verleden een deur had gezeten. Hitler had een aantal jaren daarvoor de tekeningen van het kasteel in oude staat gezien
Dit verhaal vertelde mijn geschiedenisleraar ongeveer 14 jaar geleden, dus de feiten zullen ongetwijfeld afwijken van bovenstaand verhaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |