abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16840812
Voor alle vragen en klachten.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_16840838
Ik vind de nieuwe regels er rommelig uitzien. Er staat een hoop cursief wat naar mijn mening ook wel vetgedrukte woorden mogen staan, aangezien het onduidelijk overkomt en mensen dat sneller lezen.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_16840881
Kan deze sticky??
pi_16841900
Tuurlijk
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_16842613
thank you
  dinsdag 3 februari 2004 @ 13:14:41 #6
73096 Geminis
iedereenheeftrechtopéénmening
pi_16845619
Arinna en ik hebben dus het lef gehad om de regels v.h. spel (wat anders?) nou eindelijk eens aan te passen. Iedereen roept over dat er teveel onduidelijk is, je kan er ook wat aan doen dachtten wij.

Het is dus absoluut niet dat wij even gaan vertellen hoe het wel moet, maar dat we het gewoon een beetje aan het modificeren zijn in het voordeel van het spel, naar onze mening ja.

Als iemand het rommelig eruit vindt zien dan vraag ik me af wat ie van de oude openingspost vond, want dat was helemaal een slechte lay-out. Als het nog beter kan dan moet dat dus nog gebeuren.

Maar als je gaat schreeuwen dat een nieuwe regel bullshit is, -het openen van nieuwe topic- dan denk ik niet dat we ergens komen. Terwijl dezelfde persoon samen met mij nog een dubbel topic pasgeleden opent! Ik heb die nieuwe regel niet bedacht, maar ik vindt hem wel ok, het heeft ook nog het voordeel dat je niet al te lang hoeft te wachtten op de nieuwe in het geval topicsluiter geen nieuwe kan of wil openen.

Mochtten we er echt niet uitkomen, hebben we gelukkig nog de moderator...

De waarde van deze post kan fluctueren. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_16846384
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 13:14 schreef Geminis het volgende:
Arinna en ik hebben dus het lef gehad om de regels v.h. spel (wat anders?) nou eindelijk eens aan te passen. Iedereen roept over dat er teveel onduidelijk is, je kan er ook wat aan doen dachtten wij.

Het is dus absoluut niet dat wij even gaan vertellen hoe het wel moet, maar dat we het gewoon een beetje aan het modificeren zijn in het voordeel van het spel, naar onze mening ja.

Als iemand het rommelig eruit vindt zien dan vraag ik me af wat ie van de oude openingspost vond, want dat was helemaal een slechte lay-out. Als het nog beter kan dan moet dat dus nog gebeuren.

Maar als je gaat schreeuwen dat een nieuwe regel bullshit is, -het openen van nieuwe topic- dan denk ik niet dat we ergens komen. Terwijl dezelfde persoon samen met mij nog een dubbel topic pasgeleden opent! Ik heb die nieuwe regel niet bedacht, maar ik vindt hem wel ok, het heeft ook nog het voordeel dat je niet al te lang hoeft te wachtten op de nieuwe in het geval topicsluiter geen nieuwe kan of wil openen.

Mochtten we er echt niet uitkomen, hebben we gelukkig nog de moderator...

Wie hem opent die opent hem gewoon en dan spelen we verder.
Ik open gewoon als er geen enkele is, dat doe ik al een half jaar en dat blijf ik ook gewoon doen.
pi_16846463
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 13:41 schreef pro_jeex het volgende:
Wie hem opent die opent hem gewoon en dan spelen we verder.
Ik open gewoon als er geen enkele is, dat doe ik al een half jaar en dat blijf ik ook gewoon doen.
Volgens mij is dat altijd de ongeschreven regel geweest. Waarom zou dat nu anders moeten? Een dubbel topic is geen ramp hoor, dan gaat er gewoon één op slot. No harm done.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_16846871
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 13:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Volgens mij is dat altijd de ongeschreven regel geweest. Waarom zou dat nu anders moeten? Een dubbel topic is geen ramp hoor, dan gaat er gewoon één op slot. No harm done.

Ja, dat zeg ik toch, ik heb die achterlijke regel niet bedacht hoor IK zeg juist dat het niet uitmaakt wie hem opent, dus ik vind die regel aanpassing onterecht. Dat topic openen gaat altijd goed en als het niet goed gaat, ben jij altijd zo lief om 1 dicht te gooien
  dinsdag 3 februari 2004 @ 14:11:22 #10
73096 Geminis
pi_16847204
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 13:58 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik toch, ik heb die achterlijke regel niet bedacht hoor IK zeg juist dat het niet uitmaakt wie hem opent, dus ik vind die regel aanpassing onterecht. Dat topic openen gaat altijd goed en als het niet goed gaat, ben jij altijd zo lief om 1 dicht te gooien

Probeer eens wat meer respect, ik bedoel je zit hier misschien al een tijdje, maar je bent niet alleen hoor. Maar goed je hebt Isabeau op je hand dus je hebt ons niet nodig! Veel plezier!
De waarde van deze post kan fluctueren. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_16847255
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 14:11 schreef Geminis het volgende:

[..]

Probeer eens wat meer respect, ik bedoel je zit hier misschien al een tijdje, maar je bent niet alleen hoor. Maar goed je hebt Isabeau op je hand dus je hebt ons niet nodig! Veel plezier!

Waar slaat dit nou weer op??? Doe eens niet zo kinderachtig. Jij verandert op eigen houdje ff de regels en dan doe je zo tegen mij??

Veel plezier idd!
pi_16847328
Weglopen van een discussie heeft natuurlijk nooit zin

Op zich is het een makkelijke vuistregel dat diegene die het laatste woord plaatst ook het nieuwe topic opent. Alleen moet dat geen wet worden en moet er al helemaal geen idiote discussie over ontstaan. Het maakt op zich niet bijster veel uit wie het volgende topic opent, als het maar gebeurt. De rest van de nieuwe regels zijn helder en overzichtelijk, dus de nieuwe regels zijn prima.

pi_16847466
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 14:15 schreef Isabeau het volgende:
. Alleen moet dat geen wet worden
Dat is precies mijn punt.
Maar dat doe je wel als je het vastlegt in de regels, zoals nu is gebeurd.
quote:
Het maakt op zich niet bijster veel uit wie het volgende topic opent, als het maar gebeurt.
Dat bedoel ik
quote:
De rest van de nieuwe regels zijn helder en overzichtelijk, dus de nieuwe regels zijn prima.
De rest is toch wel zo'n beetje hetzelfde
  dinsdag 3 februari 2004 @ 15:07:37 #14
73096 Geminis
pi_16848944
Ok, sorry... kan er niet zo goed tegen als je krachttermen gaat gebruiken als bullshit en achterlijk. En de discussie lijkt niet echt tussen mij en jullie te gaan, maar tussen jullie over mij. Zo komt het over

Opnieuw: IK heb niet de regels in mijn eentje veranderd, lees de vorige topic er maar eens op na, dan zie je dat meerdere mensen het vaag vinden of je nou wel of niet één woord mag, of engelse tekst. Jij (pro_jeex) mag -aangezien je fanatieker dan mij bent- je hand in eigen boezem steken met de toepassing van de 'regels'.

Een heleboel mensen komen binnen en lezen de openingspost niet. Daarom vonden wij dat de post beter kon. IK waarschuwde ervoor dat het waarschijnlijk niet in dank afgenomen zou worden, maar dat risico neem je.

Maar kortom: als je het aan mij zou vragen dan zou ik het nog meer uitbreidden met voorbeelden van wat wel en niet mag...

pi_16849317
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 15:07 schreef Geminis het volgende:
Ok, sorry... kan er niet zo goed tegen als je krachttermen gaat gebruiken als bullshit en achterlijk. En de discussie lijkt niet echt tussen mij en jullie te gaan, maar tussen jullie over mij. Zo komt het over

Opnieuw: IK heb niet de regels in mijn eentje veranderd, lees de vorige topic er maar eens op na, dan zie je dat meerdere mensen het vaag vinden of je nou wel of niet één woord mag, of engelse tekst. Jij (pro_jeex) mag -aangezien je fanatieker dan mij bent- je hand in eigen boezem steken met de toepassing van de 'regels'.

Een heleboel mensen komen binnen en lezen de openingspost niet. Daarom vonden wij dat de post beter kon. IK waarschuwde ervoor dat het waarschijnlijk niet in dank afgenomen zou worden, maar dat risico neem je.

Maar kortom: als je het aan mij zou vragen dan zou ik het nog meer uitbreidden met voorbeelden van wat wel en niet mag...

Ook al maak je nog zulke goede regels je geet aan dat mensen ze niet lezen, dus dat is natuurlijk een reden van niks!
Voor de rest staat in de oude openingspost wel degelijk dat je 1 woord moet gebruiken, kennelijk had jij met buut-vrij niet goed de regels gelezen, anders had je dat geweten. Dat jij zo kinderachtig reageert en meteen op je tenen getrapt bent om vervolgens mij nu weer persoonlijk er op aan te vallen, dat is pas zielig.
pi_16849449
Nounou, er is niets mis mee om oude regels te evalueren en te optimaliseren. En dan kun je kritiek verwachten als niet iedereen het ermee eens is. Het kan dan niet de bedoeling zijn om elkaar zo aan te vallen en te bekritiseren. Zoals ik al zei: de regels zoals ze nu zijn (of het nou echt helemaal nieuw is, is niet ter zake doende) zijn prima. Alleen moet je van dat "topicopener" geen problemen maken waar ze niet zijn.
pi_16850006
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 15:23 schreef Isabeau het volgende:
Alleen moet je van dat "topicopener" geen problemen maken waar ze niet zijn.
Wat maakt het nou uit wie hem opent?? Volgens de regels maakt dat ineens wel uit.
Nou zoek het verder ook maar uit, ik merk het wel als het topic dat ik eventueel open gesloten wordt, ik wil er verder ook geen big issue meer van maken, ik ga weer verder associëren.
pi_16850076
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 15:37 schreef pro_jeex het volgende:

Wat maakt het nou uit wie hem opent?? Volgens de regels maakt dat ineens wel uit.

Ik bedoel ook te zeggen: het maakt niet uit wie het opent. Je moet geen problemen maken waar ze niet zijn... Mijn excuses als ik niet duidelijk was.
  dinsdag 3 februari 2004 @ 15:43:16 #19
73096 Geminis
pi_16850219
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 15:19 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Ook al maak je nog zulke goede regels je geet aan dat mensen ze niet lezen, dus dat is natuurlijk een reden van niks!
Voor de rest staat in de oude openingspost wel degelijk dat je 1 woord moet gebruiken, kennelijk had jij met buut-vrij niet goed de regels gelezen, anders had je dat geweten. Dat jij zo kinderachtig reageert en meteen op je tenen getrapt bent om vervolgens mij nu weer persoonlijk er op aan te vallen, dat is pas zielig.

kijk... we praten!

Allereerst stond er in de oude openingspost dit:

Beperk je reactie zoveel mogelijk tot één woord.

Dat lijkt mij dus dat het niet verboden is om daarmee te spelen als nodig is. Maar ik ben ook liever voor één woord, dat is uitdagender dan twee woorden. Nog steeds niks nieuws. Maar buut-vrij is bij mij één woord hoor. Misschien had ik het verbindingsstreepje niet moeten doen. Maar het valt onder slang! Vandaar mijn 'zielige' verwijzing naar Google.

pi_16850558
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 15:43 schreef Geminis het volgende:
Vandaar mijn 'zielige' verwijzing naar Google.
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 15:37 schreef pro_jeex het volgende:
Nou zoek het verder ook maar uit, ik merk het wel als het topic dat ik eventueel open gesloten wordt, ik wil er verder ook geen big issue meer van maken, ik ga weer verder associëren.
  dinsdag 3 februari 2004 @ 16:58:17 #21
73096 Geminis
pi_16852924
Ik heb nog wat aanpassingen gedaan, meeste om leesbaarheid te vergroten.
De bewuste regel over openen nieuwe topic weggehaald!

Ik bedoelde met het niet lezen van de openingspost dat het dus betekend dat 'ie rammelde! Het is nu iniedergeval een stuk beter!

Suggesties blijven ongetwijfeld welkom. Maar dan hoop ik dat Isabeau binnenkort haar goedkeuring geeft zodat we niet blijven bekvechten.

Inderdaad zou het minder leuk zijn als er regels komen die echt verplicht zijn, het spel is leuker als je (binnen diezelfde regels) mag spelen met de taal.

pi_16855701
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 16:58 schreef Geminis het volgende:
Inderdaad zou het minder leuk zijn als er regels komen die echt verplicht zijn, het spel is leuker als je (binnen diezelfde regels) mag spelen met de taal.
Het gaat natuurlijk over spelen met taal, maar er zijn altijd mensen die dingen verzieken. Helaas.
pi_16929700
Hoooi!

Laat ik als mede-topicopenpost-veranderaar ook eens wat zeggen. Deze hele 'rel' was mij eigenlijk ontgaan namelijk. Beetje laat dus eigenlijk, maar ach.

Ten eerste is er praktisch niets aan de post veranderd, hij is alleen duidelijker gemaakt, want de leesbaarheid was ver te zoeken. Een blok tekst, en das nu veranderd in een puntsgewijze opzet.

Ten tweede over die openingspost-'regel': ik heb dat er ingezet om de volgende reden: laatst opende ik (als eerste!) een nieuw topic, waarin vrolijk gepost werd door meerdere andere personen. Echter, een minuut na mij was er door een zekere D.Rose ook een topic aangemaakt. Hij was de laatste in het vorige topic (dat heet: hij riep vol! wat ik op zich niet nodig vind in dit soort topic, maar dat terzijde). Gevolg was echter dat hij mij op mijn sodemieter gaf dat ik, als niet laatste zijnde (wel de laatste fatsoenlijke post, maar oke) geen topic had mogen openen. Eindconclusie: er werd verder gegaan in zijn topic (en ik was eerlijk gezegd nogal beledigd, én omdat ik nog nooit van die regel gehoord had terwijl ik toch al heel wat maandjes 'meedoe' , én door de manier waarop hij mij aansprak...). Voortvloeiend hieruit vind ik dat:

Ten derde: het maakt niet uit of 'nieuwe' mensen de openingspost al dan niet lezen. Maar het is wel belangrijk dat je ze simpelweg naar regels kunt verwijzen als dat nodig is. Dat voorkomt overbodige discussies in het topic!

Eerlijk gezegd vind ik dus dat de regel er wel in moet. Kennelijk is pro-jeex bijvoorbeeld nog nooit een zeikerd tegen gekomen, maar ik wel. En dan is het handiger als je naar regels kunt verwijzen. Want ik stond naar mijn mening in mijn recht dat topic te openen, maar moest van D.Rose horen dat dat niet zo was. Maar waarom staat die regel dan nergens? Wel werd mijn topic gesloten... Zwaar kinderachtig. De regel zou duidelijkheid scheppen imho.

Zo, de ijskoningin heeft gesproken.

aan iedereen en geen ruzie meer maken he

pi_16935646
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 18:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk over spelen met taal, maar er zijn altijd mensen die dingen verzieken. Helaas.

Creatief en cryptisch is leuk.
pi_16935674
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 16:58 schreef Geminis het volgende:
Ik heb nog wat aanpassingen gedaan, meeste om leesbaarheid te vergroten.
De bewuste regel over openen nieuwe topic weggehaald!

Ik bedoelde met het niet lezen van de openingspost dat het dus betekend dat 'ie rammelde! Het is nu iniedergeval een stuk beter!

Suggesties blijven ongetwijfeld welkom. Maar dan hoop ik dat Isabeau binnenkort haar goedkeuring geeft zodat we niet blijven bekvechten.

Dit is waar mijn oorspronkelijke reactie omging, ik vroeg om een aantal dingen vet te drukken. Zo zien de regels er netter en duidelijker uit.

(dat over die ene regel was mijn tweede reactie toen, vandaar ).

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')