Gewoon, even puur hypothetisch ... Ik denk namelijk dat die Chinezen geen schijn van kans maken!quote:Op zaterdag 6 maart 2004 15:35 schreef brainster het volgende:
das kwantiteit tegenover kwaliteit. Maar waarom zou de VS China willen binnenvallen?
Een hele hoop kwantiteit.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 15:35 schreef brainster het volgende:
das kwantiteit tegenover kwaliteit. Maar waarom zou de VS China willen binnenvallen?
Als er een iemand met kernwapens gaat smijten is het afgelopen, dat weet de VS en dat weet China.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 15:38 schreef Knoekie het volgende:
gewoon bommetje erop
Ik denk dat dat wel meevalt. Je moet niet vergeten dat de Chinezen gigantisch onderdrukt worden door hun regering. Als Amerika het even handig aanpakt, geven die 30 miljoen man zich binnen no-time over omdat het moraal gigantisch laag is.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 15:36 schreef Piro het volgende:
Dat lijkt me duidelijk.
In geval van nood hebben ze binnen een week 30 miljoen man op de poten.
Lucht en marineoverwicht behalen ze niet, maar als ze zich kunnen terugtrekken in gebieden waar Amerikaanse tanks het moeilijk krijgen (xinjiang uygur, kunlun shang) kunnen ze daar nog met ww2 materieel door.
Tenzij Amerika een vierde Viëtnam wil moeten ze het niet proberen.
Je hebt zeker teveel Command & Conquer Generals gespeeld...quote:Op zaterdag 6 maart 2004 15:32 schreef Xternal het volgende:
Het Chinese leger, volgens mij het grootste staande leger ter wereld, beschikt in totaal over 2,5 miljoen man. Is dit leger in staat China te beschermen voor een Amerikaanse inval?
Haha, grapje zeker? De VS kijken wel heilig uit! China heeft een bevolking van dik boven het miljard, hoe willen die paar honderd miljoen Amerikanen dat ooit gaan veroveren?quote:Op zaterdag 6 maart 2004 15:32 schreef Xternal het volgende:
Het Chinese leger, volgens mij het grootste staande leger ter wereld, beschikt in totaal over 2,5 miljoen man. Is dit leger in staat China te beschermen voor een Amerikaanse inval?
dat zou je denken,quote:Op zaterdag 6 maart 2004 15:42 schreef P-Style het volgende:
[..]
Je hebt zeker teveel Command & Conquer Generals gespeeld...
Get your geography straight, de onderdrukking zit een landje omlaag bij Kim Jong Il.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 15:42 schreef Xternal het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel meevalt. Je moet niet vergeten dat de Chinezen gigantisch onderdrukt worden door hun regering. Als Amerika het even handig aanpakt, geven die 30 miljoen man zich binnen no-time over omdat het moraal gigantisch laag is.
Het Chinese leger beschikt over hopeloos verouderd materiaal (het meeste is 30 a 40 jaar oude Russische rommel) en de manschappen zijn slecht getraind en worden slecht geleid. Daarnaast tiert de corruptie welig daar in de Chinese legertop en laat de kwaliteit te wensen over!
Ik heb het over een puur hypothetisch geval, weet ook wel dat de VS dat nooit zal doen ... Maar volgens mij valt dat Chinese leger in een paar weken volledig uit elkaar als de Amerikanen strategisch hier en daar wat platgooien. Het Chinese volk doet dan de rest!quote:Op zaterdag 6 maart 2004 15:42 schreef El_Dorko_Grande het volgende:
[..]
Haha, grapje zeker? De VS kijken wel heilig uit! China heeft een bevolking van dik boven het miljard, hoe willen die paar honderd miljoen Amerikanen dat ooit gaan veroveren?
Getuige de getalletjes is dit China.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 15:44 schreef brainster het volgende:
[..]
dat zou je denken,
Dit komt van de CIA:
Military manpower - availability:
males age 15-49: 375,520,255 (2003 est.)
Military manpower - fit for military service:
males age 15-49: 206 million (2003 est.)
Military manpower - reaching military age annually:
males: 10,973,761 (2003 est.)
Je hebt het idee dat China nog steeds een derde wereld land is, en daar vergis jij je lelijk in.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 15:45 schreef Xternal het volgende:
[..]
Ik heb het over een puur hypothetisch geval, weet ook wel dat de VS dat nooit zal doen ... Maar volgens mij valt dat Chinese leger in een paar weken volledig uit elkaar als de Amerikanen strategisch hier en daar wat platgooien. Het Chinese volk doet dan de rest!
Eehhmmm ... daar kun je wel eens gelijk in hebben ...quote:Op zaterdag 6 maart 2004 15:45 schreef Piro het volgende:
[..]
Get your geography straight, de onderdrukking zit een landje omlaag bij Kim Jong Il.
China is véél vrijer dan dat.
ik denk het wel, het zijn getallen over hoeveel mannen China kan inzetten.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 15:46 schreef Piro het volgende:
[..]
Getuige de getalletjes is dit China.
Maar je hebt ook nog mannen in de fabriek en op het land nodig, tenzij ze de koters op het land en de vrouwen in de fabrieken zetten, of is hier al rekening mee gehouden?
China wordt de volgende supermacht naast de VS en oorlog (over Taiwan bijvoorbeeld) zal in de toekomst onvermijdelijk zijn ...quote:Op zaterdag 6 maart 2004 15:48 schreef Piro het volgende:
[..]
Je hebt het idee dat China nog steeds een derde wereld land is, en daar vergis jij je lelijk in.
China heeft genoeg economisch gewicht om Amerika alle hoeken van de wereldmarkt te laten zien, en als het puntje bij paaltje komt trappen ze de yankees er vierkant uit met militair overwicht.
Daar héb ik gelijk in.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 15:48 schreef Xternal het volgende:
[..]
Eehhmmm ... daar kun je wel eens gelijk in hebben ...
Naast?quote:Op zaterdag 6 maart 2004 15:51 schreef Xternal het volgende:
[..]
China wordt de volgende supermacht naast de VS en oorlog (over Taiwan bijvoorbeeld) zal in de toekomst onvermijdelijk zijn ...
Als de Amerikanen binnenvallen en zich tussen de Chinezen eens even typisch Amerikaans gaan gedragen (arrogant, geen respect voor andere culturen, plaat voor de harses, je kent t wel...) dan gaat het denk ik wel behoorlijk meevallen met het uiteenvallen van het leger en de houding van de bevolking. Niets dat zo erg motiveert als een vijandige strijdmacht op je grondgebied om een volk te verenigen!quote:Op zaterdag 6 maart 2004 15:45 schreef Xternal het volgende:
[..]
Ik heb het over een puur hypothetisch geval, weet ook wel dat de VS dat nooit zal doen ... Maar volgens mij valt dat Chinese leger in een paar weken volledig uit elkaar als de Amerikanen strategisch hier en daar wat platgooien. Het Chinese volk doet dan de rest!
Ik denk het, jij zegt het.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 15:53 schreef El_Dorko_Grande het volgende:
[..]
Als de Amerikanen binnenvallen en zich tussen de Chinezen eens even typisch Amerikaans gaan gedragen (arrogant, geen respect voor andere culturen, plaat voor de harses, je kent t wel...) dan gaat het denk ik wel behoorlijk meevallen met het uiteenvallen van het leger en de houding van de bevolking. Niets dat zo erg motiveert als een vijandige strijdmacht op je grondgebied om een volk te verenigen!
En zo zal Chiang Kai-shek vanuit het graf zegevieren...quote:Op zaterdag 6 maart 2004 20:03 schreef Dr_Crouton het volgende:
En hoewel ze niet zo snel van de streng communistische leer af gaan, gaat het heel geleidelijk naar een kapitalistische systeem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |