abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 maart 2004 @ 10:44:44 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_17570043
Zat laatst in de trein en tegenover me ging een moslimmeisje zitten. Hoe herkende ik die? Aan haar hoofddoek natuurlijk
Afijn nou ben ik er van overtuigd dat men die hoofddoek draagt om niet aantrekkelijk te zijn voor mannen. Vrouwen zonder hoofddoek zijn hoeren hoor je wel eens uit de moslimgemeenschap. Dat is hun volste recht om dat te vinden, hoe kortzichtig ook.
Wat dat meisje met de jongensafwerende hoofddoek vervolgens in de trein ging doen schetste mijn grote verbazing. De oogpotlood en van de wimperspul kwamen uit de tas vandaan en ze ging zich opmaken.

Nou lijkt mij dat men zich opmaakt om knap en evt. sexy voor de dag te komen. Met name de ogen en lippen zijn toch lichaamsdelen die waneer ze met make up geaccentueerd worden jongens in verleiding brengen bij wijze van spreken.

Ik het niet een beetje raar wanneer een meisje een hoofddoek draagt en vervolgesn allemaal make-up op haar gezicht aanbrengt?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_17570054
Ja.
Dat is flink tegenstrijdig.
Maar dat hele geloof en ieder ander geloof is tegenstrijdig, dus klopt het weer
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 8 maart 2004 @ 10:46:40 #3
3832 SPIRO
De Gek Uut Twente
pi_17570078
Ze gaan met de tijd mee tegenwoordig
pi_17570206
Het kan zijn dat ze de hoofddoek MOET dragen van haar man/vader en dat ze het helemaal niet wil. Misschien wil zij wel gewoon 'sexy' voor de dag komen en doet ze de make-up dus pas op als ze niet meer thuis is.
  maandag 8 maart 2004 @ 10:59:36 #5
18818 Beurlap
Harde Kak! Ohnee, hallucinatie
pi_17570323
..wie wil er nou niet verzorgd uit zien? Behalve de standaard pukkelige copmuternerd kan ik niemand bedenken, zelfs niet iemand mét een hoofddoek.
De hallucinatie vliegt uit den aars. Nadeel is dat verderf na verloop van tijd om zich heenslaat, waardoor de hallucinatie niet meer de kracht behelst om de bittere, wrange waarheid te verbloemen, waarna men ziet wat het eigenlijk is: pure stront
  maandag 8 maart 2004 @ 11:00:16 #6
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_17570337
quote:
Op maandag 8 maart 2004 10:53 schreef Foxxy het volgende:
Het kan zijn dat ze de hoofddoek MOET dragen van haar man/vader en dat ze het helemaal niet wil. Misschien wil zij wel gewoon 'sexy' voor de dag komen en doet ze de make-up dus pas op als ze niet meer thuis is.
waarom doet ze dan die hoofddoek ook niet af?
[..]
pi_17570409
Ze doet hem niet af omdat ze er dan toch waarschijnlijk zelf voor heeft gekozen om hem te dragen. Of ze is bang dat ze een bekende tegenkomt.

En dat heeft niets te maken met integreren.. Behoudt van het geloof is het. Of ze worden nog steeds onderdrukt door hun man of vader.. Weinig tegen te doen als je een vrouw/meisje bent en ook nog een paar 'vriendelijke' oudere broers hebt..
pi_17570479
Het gaat erom dat je met die hoofddoek wilt laten zien dat je niet als lustobject gezien wilt worden.
Een hoofddoek zou respect afdwingen volgens de moslima's die dus die doek dragen.
Het geeft je vrijheid juist omdat je dan als NON lustobeject kan gaan en staan waar je wilt, volgens hen. Je zult niet lastig gevallen worden, mannen zullen je niet aanstaren etc etc.

Maar make-up doet die hele argumentatie te niet , blijkbaar snappen ze dat zelf niet
  maandag 8 maart 2004 @ 11:11:40 #9
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_17570522
quote:
Op maandag 8 maart 2004 11:05 schreef Foxxy het volgende:
Ze doet hem niet af omdat ze er dan toch waarschijnlijk zelf voor heeft gekozen om hem te dragen. Of ze is bang dat ze een bekende tegenkomt.

En dat heeft niets te maken met integreren.. Behoudt van het geloof is het. Of ze worden nog steeds onderdrukt door hun man of vader.. Weinig tegen te doen als je een vrouw/meisje bent en ook nog een paar 'vriendelijke' oudere broers hebt..
mjah, dan kan je wel leuk zo'n doek gaan dragen maar de vriendelijke broers of bekenden zien toch ook wel dat ze haar wimpers even onder handen heeft genomen en eyeliner opheeft. Ik weet niet meer of ze ook nog lipstick opdeed, maar dat maakt niet veel meer uit voor de strekking van het verhaal
[..]
pi_17570558
quote:
Op maandag 8 maart 2004 11:09 schreef milagro het volgende:

Maar make-up doet die hele argumentatie te niet , blijkbaar snappen ze dat zelf niet
Ik denk dat veel moslim-meisjes niet eens het besef hebben waarom ze dat ding dragen. Vaak worden ze gedwongen, maar er zijn wel degelijk meisjes die er zelf voor kiezen.

Waar ik niet zo goed tegenkan en dat zie ik ook weer hier in dit topic, is dat mensen meteen integratie erbij halen. Ik vind dat je mag dragen wat je zelf wil. Er zijn genoeg slecht geklede Nederlanders, misschien dat die ook maar een cursus moeten krijgen + een cadeaubon voor de V&D/Bijenkorf/H&M.

Bij mij in de klas was er vorige week een forumdiscussie over de stelling:
Hoofddoekjes moeten verboden worden op scholen.
Ook veel 'Ze moeten gewoon allemaal het land uit'-reacties. Hier word ik dan een beetje kwaad om, want niemand kijkt naar wie die mensen hiernaartoe heeft gehaald (onze regering dus..)
  maandag 8 maart 2004 @ 11:15:00 #11
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_17570578
quote:
Op maandag 8 maart 2004 10:45 schreef milagro het volgende:
Ja.
Dat is flink tegenstrijdig.
Alleen als je er vanuit gaat dat de hoofddoek geen vrije keuze van die vrouw zou zijn...

Blijkbaar heeft mevrouw voldoende keuzevrijheid om ervoor te kiezen een hoofddoek te dragen EN zichzelf op te maken.

Which reminds me...
quote:
Op maandag 8 maart 2004 10:44 schreef MikeyMo het volgende:
Mosslimmeisje met hoofddoek maakt zich met make-up op
Waar zou ze zich anders mee opmaken? Pindakaas?

Which reminds me...

Wat een onzintopic weer

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_17570679
Tja, die hoofddoek kan idd gewoon ook een modeobject zijn. Dat die voor die vrouw niet is bedoeld als "afschrikwekkend".
pi_17570762
quote:
Op maandag 8 maart 2004 11:15 schreef Verbal het volgende:

[..]

Alleen als je er vanuit gaat dat de hoofddoek geen vrije keuze van die vrouw zou zijn...

Blijkbaar heeft mevrouw voldoende keuzevrijheid om ervoor te kiezen een hoofddoek te dragen EN zichzelf op te maken.

Which reminds me...
[..]

Waar zou ze zich anders mee opmaken? Pindakaas?

Which reminds me...

Wat een onzintopic weer

V.
Meisjes willen geen lustyobject zijn en dús dragen ze een hoofddoek.

Het gaat helemaal niet om het feit of het een vrije keuze is of niet.

Geen lustobject willen zijn en dan toch je uiterlijk verfraaien met make-up, dat is gewoon tegenstrijdig
  maandag 8 maart 2004 @ 11:26:37 #14
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_17570781
Echt walgelijk, die hoofddoeken.

Ik ga naar huis.
  maandag 8 maart 2004 @ 11:27:26 #15
136 V.
pi_17570802
quote:
Op maandag 8 maart 2004 11:25 schreef milagro het volgende:

Geen lustobject willen zijn en dan toch je uiterlijk verfraaien met make-up, dat is gewoon tegenstrijdig
Ik ken anders genoeg vrouwen die make-up gebruiken en tegelijkertijd absoluut geen lustobject willen zijn.

Dat ik als man dat moet uitleggen aan een vrouw, zeg...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 8 maart 2004 @ 11:29:02 #16
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_17570838
quote:
Op maandag 8 maart 2004 11:20 schreef calvobbes het volgende:
Tja, die hoofddoek kan idd gewoon ook een modeobject zijn. Dat die voor die vrouw niet is bedoeld als "afschrikwekkend".
nah, het was echt zo'n standaard hoofddoekje, niet echt een modieus aangebrachte hoofddoek (die staan soms best leuk btw)
[..]
pi_17570914
quote:
Op maandag 8 maart 2004 11:27 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik ken anders genoeg vrouwen die make-up gebruiken en tegelijkertijd absoluut geen lustobject willen zijn.

Dat ik als man dat moet uitleggen aan een vrouw, zeg...

V.
Jij wilt het niet begrijpen , hè

Die meiden zeggen ZELF dat ze geen lustobject willen zijn en dat je uiterlijk verfraaien aandacht geeft die je niet moet willen

http://www.amazigh.nl/cgi(...)splay&num=1051106946

De hoofddoek is er om je schoonheid te verbergen en te bewaren voor 1 man, je echtgenoot.

Een leren jasje dragen, een strak truitje, make up op, grote ringen in je oren, hoge hakken, je maakt je er mooier door althans dat is de bedoeling, je doet het niet om er lelijker uit te zien, je ogen zwart opmaken accentueert je ogen, het trekt aandacht, blikken van mannen en dat zou dus niet de bedoeling zijn.
  maandag 8 maart 2004 @ 11:39:12 #18
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_17571071
quote:
Op maandag 8 maart 2004 11:28 schreef Sp4wN het volgende:
Goh..denkt ook iemand dat ie grappig is..pff check www.holland-hardcore.com en lees daar op de forums hoe nederlanders er over (beginnen) te denken
Och, dat sneue clubje.

Kom op, 'Holland' heeft uit zich zelf geen RUK aan identiteit meer, en we zijn kennelijk te jaloers om te begrijpen dat 'andere volken' nog wel graag dat stukje aan identiteit houden. En voor de Holland-Hardcore knuffelaars: Ik denk niet dat iemand jullie zal missen als je het emailadres in je profiel even veranderd in support@microsoft.com en de passmailer doet.
Ik ga naar huis.
  maandag 8 maart 2004 @ 11:41:17 #19
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_17571118
quote:
Op maandag 8 maart 2004 11:30 schreef Sp4wN het volgende:

[..]

anders stem je er ff bij in..
ach ik zal niet ontkennen dat er ook leuk ogende hoofddoeken zijn, helaas dragen de meeste meisjes van die lelijk oudbollige doeken vaak vergezelfd met een saaie stoffen jas die tot ver over de knieeen valt.
[..]
  maandag 8 maart 2004 @ 11:41:25 #20
62233 Jelief
ikke lief!
pi_17571121
quote:
Op maandag 8 maart 2004 11:31 schreef milagro het volgende:

De hoofddoek is er om je schoonheid te verbergen en te bewaren voor 1 man, je echtgenoot.

Een leren jasje dragen, een strak truitje, make up op, grote ringen in je oren, hoge hakken, je maakt je er mooier door althans dat is de bedoeling, je doet het niet om er lelijker uit te zien, je ogen zwart opmaken accentueert je ogen, het trekt aandacht, blikken van mannen en dat zou dus niet de bedoeling zijn.
Dat is dus iets wat ikvaak niet snap, ik zie regelmatig meiden (meestal geen volwassen vrouwen) met een hoofddoek op die kleding dragen die ik (als ik maatje 36 had) niet eens zou dragen als ik uit zou gaan.... Wat voor zin heeft een hoofddoek als je in sexy/gewaagde kleding loopt.

ps ik heb geen uitgesproken mening over het wel of niet moeten dragen/verbieden van een hoofddoek.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 8 maart 2004 @ 11:41:44 #21
136 V.
pi_17571131
quote:

[..]

Jij wilt het niet begrijpen , hè
Ik wil het best begrijpen

Ik zeg alleen dat er een verschil is tussen het zijn van een lustobject en het gebruiken van make-up.
En er zullen zijn zat moslima's zijn die hun schoonheid willen verbergen en daarin riant slagen.

Maar ik heb voldoende geëmancipeerde moslima's gesproken die hun hoofddoekje dragen als deel van hun identiteit (eigen keuze) en er modieus bij willen lopen (ook eigen keuze).

Kudos to them, I say.

Wat ik niet snap is dat er hier mensen zijn die blijkbaar die meiden willen dicteren dat ze geen make-up zouden mogen gebruiken. Is dat dan niet hetzelfde als moslimmannen die blijkbaar allemaal hun vrouwen onder de duim houden door hen altijd een hoofddoekje te verplichten

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_17571140
quote:

[..]

Dus vrouwen die zich opmaken en mooie kleren dragen doen dit om de aandacht van mannen te trekken?
pi_17571169
quote:
Op maandag 8 maart 2004 11:41 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Dus vrouwen die zich opmaken en mooie kleren dragen doen dit om de aandacht van mannen te trekken?
Jep, deels wel en daar is niets mis mee.

Niemand maakt zich mooi enkel en alleen voor zichzelf.
pi_17571186
quote:
Op maandag 8 maart 2004 10:44 schreef MikeyMo het volgende:
Afijn nou ben ik er van overtuigd dat men die hoofddoek draagt om niet aantrekkelijk te zijn voor mannen. Vrouwen zonder hoofddoek zijn hoeren hoor je wel eens uit de moslimgemeenschap. Dat is hun volste recht om dat te vinden, hoe kortzichtig ook.

(..)

Ik het niet een beetje raar wanneer een meisje een hoofddoek draagt en vervolgesn allemaal make-up op haar gezicht aanbrengt?
Is dat niet gewoon haar zaak, en niet die van jou? De ene persoon is strenger in de leer dan de andere. Om het tot moslima's te beperken, de ene vindt zichzelf een goed moslim zonder hoofddoek, de ander meent een chador te moeten dragen, de ene kleedt zich zo sober mogelijk en de ander heeft wel een hoofddoek, maar ook een spijkerbroek en make-up.

So what? Persoonlijk vind ik het per definitie achterlijk je leven te laten beheersen door een religie, maar wie ben ik om voor iemand anders uit te gaan maken hoe degene zich moet gedragen? Leven en laten leven.
pi_17571316
quote:
Op maandag 8 maart 2004 11:29 schreef MikeyMo het volgende:

nah, het was echt zo'n standaard hoofddoekje, niet echt een modieus aangebrachte hoofddoek (die staan soms best leuk btw)
Misschien waren die modieuse hoofddoekjes van haar in de was?
Je weet het niet he!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')