Onze zoon (ruim 2) is een slechte slaper. We zijn uren (letterlijk) bezig om hem in bed te krijgen, hij wil alleen tezamen met een van ons slaap vallen, en loopt 's nachts om de haverklap naar onze kamer om tussen ons in te slapen.
Het loopt echt de spuigaten uit: we zijn echt doodop van alle onderbroken nachten. Bovendien zien mijn man en ik elkaar 's avonds nauwelijks. Er moet iets veranderen.
Het consultatiebureau bood ons hoop. Ze wilden wel helpen om onze zoon terug in een normaal slaapritme te krijgen. Gisteren is er iemand geweest en heeft ons de 'wekkermethode' uitgelegd. We moeten de wekker om de drie tot vijf minuten zetten, en alleen als de wekker gaat aandacht aan onze zoon besteden. In de tussentijd moeten we zijn gedrag negeren, vooral het hartverscheurende huilen.
Vandaag is de eerste avond. We zijn gewaarschuwd voor een heel erg klote week. De eerste drie avonden zijn het ergst. Hij moet leren dat als wij iets zeggen, we het ook echt menen. En dat dat ook geldt voor het gaan slapen.
De wekker is inmiddels twee keer gegaan. Onze zoon huilt hartverscheurend, hij is ontzettend boos, maar ik geef niet toe. Ik ben benieuwd hoe lang ik hier nog zit.
[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 01-10-2003 21:09]
quote:Ja, elke keer als de wekker gaat besteed ik wat 'positieve aandacht' aan hem: geef hem een kus, een knuffel, en leg hem resoluut weer in bed. Waar hij dan gaat smeken dat ik bij hem blijf, maar dat doe ik dus niet. Zometeen krijg ik een kopje thee boven gebracht, ga ik wat was opvouwen, dus ik krijg de avond wel om.
Op woensdag 1 oktober 2003 20:49 schreef pffffffff het volgende:
en hoe gfaat het dan met slapen ?
breng je hem dan weer naar bed dadelijk?
It's gonna be a loooooooong night
Heb je trouwens enig idee hoe dit is ontstaan? En tips om het te voorkomen dat het zo ver komt?
quote:Sterkte.
Op woensdag 1 oktober 2003 20:51 schreef Nausicaa het volgende:It's gonna be a loooooooong night
quote:Het zal vast moeilijk zijn, maar consequent zijn is uiteindelijk toch het beste voor dat kind
Op woensdag 1 oktober 2003 20:52 schreef melonovy het volgende:
Het lijkt me verschrikkelijk om in zo'n situatie te zitten, ik kan niet tegen hartverscheurende huilpartijen...
quote:Combinatie: kindje dat zo slim is om te ontdekken dat als hij maar lang en hard genoeg huilt, hij zijn zin krijgt, en wij, die ook overdag misschien niet consequent genoeg zijn geweest.
Op woensdag 1 oktober 2003 20:52 schreef melonovy het volgende:
Heb je trouwens enig idee hoe dit is ontstaan? En tips om het te voorkomen dat het zo ver komt?
Wat ik overdag doe (deed) als hij ongewenst zeurgedrag vertoont, was om hem in de hoek te zetten, met de mededeling dat het gezeur moest stoppen. Dat is eigenlijk ook niet zo handig: hij heeft erdoor geleerd dat als hij maar hard genoeg huilt, hij aandacht krijgt, zelfs al is het negatieve aandacht. Dus nu vertel ik hem een keer, als het zeuren begint: "Niet piepen!", en het gehuil daarna negeer ik gewoon.
Gisteren met toen het cb op bezoek was, hebben we dat uitgetest. Jorden wilde graag een video voor de tweede keer zien, ik zei nee, en toen was het brullen. Hij heeft het een uur volgehouden. Onderwijl praatten de verpleegkundige van het cb en ik gewoon verder, hem absoluut negerend. Uiteindelijk - hij was natuurlijk al lang vergeten waar het over ging - hield het gehuil en gestampvoet op, en werd hij weer lief. Toen kreeg hij ook weer aandacht van ons.
Hij staat bijna te hyperventileren nu.
"Computer wél stuk"
quote:Ben bang dat je gelijk hebt!
Op woensdag 1 oktober 2003 21:01 schreef SEMTEX het volgende:Het zal vast moeilijk zijn, maar consequent zijn is uiteindelijk toch het beste voor dat kind
Zo leert-ie dat-ie ook in z'n eentje veilig kan slapen en dat pappa en mamma daar niet meer voor nodig zijn.
Aan de andere kant: hij springt nog net zo hard het bed uit als ik van zijn kamer ga. Hij staat hier nog steeds hartverscheurend te huilen.
Hij heeft inmiddels al naar papa gevraagd, en nu naar oma. Tja, zo'n moeder toch!
Ik heb inmiddels wel hoofdpijn van het gegil, trouwens.
Hij is vanzelf in bed gekropen, is stil, en lag al bijna te slapen!!
Jubeldejubel!
Al moet ik niet te snel juichen natuurlijk, want vannacht moet het op dezelfde manier....
Maar we zijn in elk geval zo ver als dit!
Tjeeeee!
Tralalaladieda, doet een stil vreugdedansje.
Als ik dit lees zie ik al dat ik het ook verkeerd aan het aanpakken ben ookal is die van mij pas 7 maanden. Tis maar goed dat ik hierover ook binnenkort een afspraak heb met de wijkverpleegkundige.
Heeft Jorden altijd zo slecht geslapen of is het echt van de laatste tijd?
Veel sterkte de komende dagen! Ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat, hou je ons een beetje op de hoogte?
Het gaat vast lukken, hij heeft als slim jongetje vast en zeker snel door hoe dit werkt.
Erg he, dat huilen waarbij je denkt dat ze er bijna in blijven, hartverscheurend.
En als je zelf al bekaf bent is het zo verleidelijk om het huilen te laten stoppen omdat je zo precies weet hoe!
quote:Het klinkt vast 'simpel' uit mijn oren, maar consequent zijn helpt echt: haar niet meer 's nachts bij je nemen dus. Zo blijf je dat gedrag nl. goedkeuren en zal ze het nooit afleren.
Op woensdag 1 oktober 2003 22:04 schreef pffffffff het volgende:
vertel eens van die wekker truc , kan ik dat eens met mijn dochter proberen.
ik weet nog niet eens wat een avond rustig op de bank zitten is en dat al 3 jaar, ook als ze in haar eigen bed is slaap valt word ze snachts wakker en komt bij mij in bed liggen, ik ben dus ondertussen bijna dood.
tip : haakje op de deur. Klinkt gemeen en gevaarlijk maar onze zoon is zo stil en gehaaid dat ie, sinds ie in zijn grote bed slaapt, zo naar beneden kan sluipen en ik weet niet wat uitspoken. ik haal t haakje er altijd af als we gaan slapen.
En gelukkig ben ik smorgens altijd net iets eerder wakker
Stout
Ik zie ook met angst en beven het moment tegemoet dat Kay in een groter bed gaat slapen ... dan komt hij er nog makkelijker uit.
quote:Lijkt me nou niet echt goed voor het kind...
Op donderdag 2 oktober 2003 04:27 schreef Stout het volgende:
Hoe is het vannacht gegaan ? (t is nu nog nacht besef ik 4;26)tip : haakje op de deur. Klinkt gemeen en gevaarlijk maar onze zoon is zo stil en gehaaid dat ie, sinds ie in zijn grote bed slaapt, zo naar beneden kan sluipen en ik weet niet wat uitspoken. ik haal t haakje er altijd af als we gaan slapen.
Stout
Ik had vroeger volgens mij ook een haakje op de deur. Heb er voor zover ik weet niets aan over gehouden.
quote:Ik snap hem denk ik niet. Ik ga er even vanuit dat je beneden bent als je niet slaapt, dan merk je toch als je zoon naar beneden komt? Als je slaapt weer niet.
Op donderdag 2 oktober 2003 04:27 schreef Stout het volgende:
Hoe is het vannacht gegaan ? (t is nu nog nacht besef ik 4;26)tip : haakje op de deur. Klinkt gemeen en gevaarlijk maar onze zoon is zo stil en gehaaid dat ie, sinds ie in zijn grote bed slaapt, zo naar beneden kan sluipen en ik weet niet wat uitspoken. ik haal t haakje er altijd af als we gaan slapen.
Stout
Lijkt me verschrikkelijk om je kleintje zo hartverscheurend te horen huilen. Ik duim echt voor je dat dit ze vruchten afwerpt.
Gisternacht ging boven verwachting goed. Onze zoon is maar twee keer naar ons toegekomen, en liet zich redelijk makkelijk terugstoppen. De wekker hebben we vannacht niet hoeven gebruiken.
Vanavond zijn we weer begonnen. Hij staat inmiddels wel weer naast me, maar huilt nog niet. Dat gaat zometeen echt wel gebeuren, want hij is nog niet van plan zich zonder slag of stoot in bed te laten leggen. We wachten af.
Zometeen zal ik iets meer vertellen van de wekkermethode. Ik heb een kopietjes van het een of andervoor me liggen waarop het een en ander staat.
Aha. Hij huilt inmiddels.
De wekker ging, en ik bracht hem (nog wel huilend) naar bed.
Vervolgens werd het stil. Ik dacht dat hij kattekwaad aan het uithalen was of zo.
Dus toen de wekker net weer ging (hij staat ongeveer om de drie minuten), ben ik natuurlijk weer gaan kijken. Hij lag in bed! En sliep al half!
Jeetje, ik weet echt niet wat me overkomt!
Dit is te mooi om waar te zijn!
Nog geen kwartier bezig! Dit gaat vast niet goed!
Wauw!
quote:Geweldig!!
Op donderdag 2 oktober 2003 20:21 schreef Nausicaa het volgende:
Wat er zojuist in de tussentijd gebeurde:De wekker ging, en ik bracht hem (nog wel huilend) naar bed.
Vervolgens werd het stil. Ik dacht dat hij kattekwaad aan het uithalen was of zo.
Dus toen de wekker net weer ging (hij staat ongeveer om de drie minuten), ben ik natuurlijk weer gaan kijken. Hij lag in bed! En sliep al half!Jeetje, ik weet echt niet wat me overkomt!
Dit is te mooi om waar te zijn!
Nog geen kwartier bezig! Dit gaat vast niet goed!
Wauw!
Succes!
Volgens mij heb ik het verkeerde kind van het kdv gehaald!
Slaap lekker.....
En hier is de beloofde informatie:
quote:
De WEKKER-METHODEUitgangssituatie
- Een kind dat alleen gaat slapen als één van de ouders bij het kind aanwezig is
- Een kind dat moeilijk gaat slapen en steeds moet huilen als de ouder weggaat
- Peuters/kleuters die steeds uit bed komen als ze moeten gaan slapenDoel
- Het kind leren dat hij zelf kan gaan slapen, maar dat u er toch bent en over hem waaktDe eerste avond
- Breng uw kind op de gewone manier naar bed, volgens een vast ritueel
- Zeg uw kind goedenacht en vertel hem dat u na bijvoorbeeld 5 minuten nog even bij hem komt kijken. U kunt eventueel samen een wekkertje zetten, maar op uw horloge kijken kan ook. Als hij huilt gaat u toch weg.
- Als het wekkertje gaat, of als de tijd om is, gaat u bij uw kind kijken.
- Als hij huilt of onrustig is, troost u hem kort
- Laat hem in zijn bedje. Als hij er uitgekomen is, leg hem dan consequent terug. Dat doen wij dus niet. Komt hij uit bed, dan negeren we hem volkomen. Als hij echt iets stouts gaat doen (de printer slopen bijvoorbeeld), dan pakken we zijn hand, kijken hem nog steeds niet aan, en zetten hem op de overloop.
- Ga niet in op zijn verhaaltjes of zijn vraag om iets te drinken.
- Zeg hem nogmaals goedenacht en vertel hem dat u straks nog een keer komt kijken (bijvoorbeeld na 7 minuten).
- Doe dit net als de vorige keer.
- Kom daarna nog een keer, na bijvoorbeeld 10 minuten.
- Blijf zo de eerste avond telkens tien minuten weg totdat uw kind in één van de periodes dat u weg bent in slaap valt.
- Als u een wekker gebruikt, moet hij daar natuurlijk niet wakker van worden.De tweede avond
- Doe hetzelfde als de eerste avond, maar maak alleen de periodes wat langer. Bijvoorbeeld: 5 minuten, 10 minuten en 15 minuten.
- Blijf deze avond zolang als nodig is elke 15 minuten terugkomen.De derde avond
- Idem als de tweede avond; eventueel de periodes dat u wegblijft nog iets langer maken.Algemeen
- Maak de eerste periode dat u wegblijft nooit te lang
- Als de periodes voor uw gevoel of voor uw kind te lang zijn, kunt u ook met kortere periodes beginnen. Bijvoorbeeld de eerste dag 2, 4, 6 minuten, de tweede dag 4, 6, en 8 minuten, en de derde dag 6, 8 en 10 minuten. Dan kunt u de dagen daarna de periodes wat langer maken.
- Blijf uiteindelijk niet al te lang weg. 20 minuten is lang genoeg, Een kind dat zich helemaal overspannen huilt, valt vast niet gemakkelijk in slaap.
- Ga er vanuit dat deze aanpak ten minste drie weken volgehouden moet worden. In die weken zullen er ook periodes zijn waarin het niet lijkt te lukken. Dan is het zaak toch vol te houden.
- Zon terugslag laat juist zien dat een gewoonte aan het veranderen is. Put er moed uit!
Als ik het verloop zo zie, komt dat vaat wel weer goed
Deze methode lijkt mij niet zo geschikt voor de hele kleine kindjes. Niet dat ik er verstand van heb maar denk dat het wel handig is dat een kindje het een beetje kan begrijpen en dat je het ook een beetje uit kan leggen dat mama/papa echt terugkomen als de wekker gaat.Maargoed ik ga dinsdag met de wijkverpleegkundige praten, misschien is dit juist wel goed.
quote:Kan me je gedachtengang voorstellen. De verpleegkundige van het cb legde mij uit dat het gaat om het doorbreken van een gedragspatroon: hij (Jorden) heeft geleerd door met huilen en paniekerig doen zijn zin te krijgen. In de zin dat uiteindelijk een van ons bij hem komt liggen en hij het voor elkaar heeft dat hij niet alleen in slaap hoeft te vallen. Hij neemt daarbij als het ware de leiding.
Op donderdag 2 oktober 2003 21:24 schreef Karin het volgende:
Deze methode lijkt mij niet zo geschikt voor de hele kleine kindjes. Niet dat ik er verstand van heb maar denk dat het wel handig is dat een kindje het een beetje kan begrijpen en dat je het ook een beetje uit kan leggen dat mama/papa echt terugkomen als de wekker gaat.Maargoed ik ga dinsdag met de wijkverpleegkundige praten, misschien is dit juist wel goed.
quote:Dit raakt voor mij trouwens de kern van het opvoeden! Ik ben niet Freek's vriendje, ik ben zijn moeder en voorlopig zal ik degene zijn die beslist wat goed voor hem is.
Op donderdag 2 oktober 2003 21:34 schreef Nausicaa het volgende:[..]
Wij nemen de leiding dus terug.
Ik kwam op het idee doordat ze een prenteboek heeft dat heet Nog 10 minuten en dan is het bedtijd. In het begin pakte ik die er dus bij en zorgde dat het boekje steeds uit was als de wekker ook ging.
quote:Niet helemaal, maar da's niet erg. Rond één uur kwam hij naar ons toe getrippeld. Ik heb hem zo snel mogelijk weer naar zijn eigen bed gebracht. Toen begon het brullen, en vreesden we voor onze nachtrust (en die van de buren!).
Op vrijdag 3 oktober 2003 13:50 schreef phileine het volgende:
Nausicaa, heeft Jorden vannacht gewoon doorgeslapen?
quote:Euforisch zijn we inderdaad! Ik had het niet verwacht, dat het zo snel zou gaan. Pas afgelopen dinsdag - toen het cb hier was - merkte ik hoe slecht ik er aan toe was. Ik kon gewoon niet stoppen met huilen. Ik was zó moe, zó wanhopig. Voor mijn gevoel had ik alle trucs al drie keer uit te kast gehaald, en nieuwe trucs zouden vast niet helpen. Ik had me er al bij neer gelegd om de komende tijd elke avond een uur of zo op Jordens kamer door te brengen. Geen gezonde zaak.
Wat zullen jullie euforisch zijn! Hopelijk blijft het zo doorgaan.
Nu gaan we bijtanken, en inderdaad hopen dat het zo blijft!
quote:Nou, dat viel dus eigenlijk best wel mee. Ik had het echt veel en veel erger verwacht, vandaar dat ik ook dit topic geopend heb. Ik heb echt gedacht dat ik minimaal een week tegen een hysterisch huilend kind zou moeten aankijken.
Knap hoor, dat je het de eerste avond zo goed hebt volgehouden.
En hoe hysterisch Jorden eigenlijk was? Kijk maar (het is een foto uit de oude doos, die ik hier nooit heb durven plaatsen):
En hoe het vandaag, dag 3 gaat? Heel goed
Jorden is de eerste keer nog even uit bed gekropen, om ons stilletjes (!) vanaf de gang gade te slaan (we stonden bij computer te praten). De wekker ging, wij keken naar hem, hij kreeg een heel grote smile op zijn gezicht, en ging zonder problemen in bed liggen. Daar is hij tot nu toe gebleven. Hij zal bijna slapen denk ik!
Het is wel vreemd zeker, die stilte ineens ´s avonds?
quote:Ja, inderdaad, heel vreemd! En ik heb ineens zoveel tijd over!
Op vrijdag 3 oktober 2003 20:30 schreef easy-going het volgende:
Het is wel vreemd zeker, die stilte ineens ´s avonds?
Hij slaapt trouwens écht!
quote:Of een stapje in de ontwikkeling waardoor ze denkt: 'hee laat ik maar weer eens proberen mijn zin te krijgen, wie weet werkt het" ?
Op vrijdag 3 oktober 2003 21:49 schreef moralia het volgende:
Ik had een paar dagen eerder mn mond moeten houden dat het zo goed ging met Zoë en het slapen. Het is hier alweer twee dagen huilfestijn met het naar bed gaan. Ech maaaaaanden niks aan de hand en nu is het weer mis. Ze is wel net een week gaan lopen, zou het daar aan kunnen liggen? Dat ze niet wil slapen maar nóg meer lopen en lopen? Een soort verwerking van iets nieuws wat ze kan?
quote:_0_
Op vrijdag 3 oktober 2003 20:35 schreef Nausicaa het volgende:[..]
Gisteren voor het eerst sinds tijden weer eens prime time tv gekeken. Ik viel met mijn neus in de boter: Frans Bauer die Chinees aan het bestellen is
Tjee, heb ik het daarom allemaal gedaan
![]()
Helemaal te gek Nausicaa, dat het zo goed gaat!!!
Ik ga de 10 minuten truuk die Knorretje beschrijft ook met Esther doen, want het lijkt wel goed te gaan hier, maar eigenlijk pak ik haar gewoon nog op als het echt bedtijd is en ze niet wil.
Ze gaat dan met haar kontje in de lucht liggen zwaaien, heel uitdagend.
(trouwens, nog een boekentip over het opvoeden van peuters: Wat je peuter vertelt van Tracy Hogg, ze heeft ook een boek over het luisteren en begrijpen van baby's geschreven en het sprak me heel erg aan. Ze wordt ook wel de babyfluisteraar genoemd )
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 20:35 schreef Nausicaa het volgende:[..]
Gisteren voor het eerst sinds tijden weer eens prime time tv gekeken. Ik viel met mijn neus in de boter: Frans Bauer die Chinees aan het bestellen is
Tjee, heb ik het daarom allemaal gedaan
![]()
Helemaal te gek Nausicaa, dat het zo goed gaat!!! Komen jullie ook eens een beetje aan je rust toe. 's Avonds een paar uurtjes voor jezelf is zo fijn!!
Ik ga de 10 minuten truuk die Knorretje beschrijft ook met Esther doen, want het lijkt dan wel goed te gaan hier, maar eigenlijk pak ik haar gewoon nog op als het echt bedtijd is en ze niet wil.
Ze gaat dan met haar kontje in de lucht liggen zwaaien, heel uitdagend. Ik weet niet goed wat ik daarmee moet en dan haal ik haar maar.
(trouwens, nog een boekentip over het opvoeden van peuters: Wat je peuter vertelt van Tracy Hogg, ze heeft ook een boek over het luisteren en begrijpen van baby's geschreven en het sprak me heel erg aan. Ze wordt ook wel de babyfluisteraar genoemd )
Mens, wat zullen jullie aan je eindje geweest zijn.
Heb je ook tips hoe dit te voorkomen? Wanneer moet je nou beginnen met "slaaptraining"? Isa is nu 3,5 maand. Meestal valt ze rond 1900 uur in slaap en wordt dan alleen wakker voor voedingen en luiers. Maar soms is ze zó moe dat ze alleen maar kan huilen. Het enige wat dan helpt is met haar rondwandelen (zingen en wiegen) tot ze slaapt, meestal duurt dat 15 tot 30 minuten. Daarna slaapt ze gewoon de hele nacht door. Vind het nu helemaal niet problematisch, maar denken de "experts" dat ik hier al anders mee moet omgaan?
Ik denk dat kleintjes zoals Isa inderdaad soms gewoon oververmoeid van indrukken kunnen zijn, waardoor het in slaap vallen moeilijker gaat. Af en toe is dat niet erg.
Toch moet je (zelfs) kleine kinderen niet onderschatten; als ze eenmaal hebben ontdekt dat ze dingen gedaan krijgen door te huilen, dan kan dat een patroon worden. Niet omdat ze echt heel berekenend daarover hebben nagedacht, maar wel omdat ze het zo gemerkt hebben. In feite weer dat geconditioneerde gedrag.
Kortom: het moet geen gewoonte worden, want dat breekt je op een gegeven moment echt op.
We hebben trouwens geweldig geslapen vannacht. Hij kwam maar één keer uit bed, liet zich wel een beetje mopperend terugleggen, maar wilde geen wekker. En sliep daarna verder!
Het enige nadeel is dat hij 's ochtends vroeg nu zo ontzettend wakker en uitgerust is, om een uurtje of half zeven Het is ook nóóit goed
Nee, alle gekheid op een stokje: dat vroege opstaan heb ik duizend keer liever dan de moeite die we 's avonds moesten doen om hem in bed te krijgen en de gebroken nachten!
Hij huilt beslist niet, integendeel, hij is reuzevrolijk. Dat is een wereld van verschil met een week geleden. Daar ben ik dus echt heel erg blij mee.
Het zou er goed mee te maken kunnen hebben met het feit dat hij zo ontzettend hyper was het laatste half uur. Dan val ik zelf ook niet gemakkelijk in slaap.
Maar goed, de tactiek is weer duidelijk: negeren, tenzij de wekker gaat.
Het lijkt er nu trouwens op dat hij in bed blijft liggen.
quote:Herstel, hij is weer uit bed.
Op zaterdag 4 oktober 2003 20:20 schreef Nausicaa het volgende:
Het lijkt er nu trouwens op dat hij in bed blijft liggen.
ja, daar heb ik toevallig zó'n zin in!
quote:Ook geweldig Moralia!
Op zaterdag 4 oktober 2003 20:46 schreef moralia het volgende:
Hier is vanavond in alle rust Zoë zonder enige tegenstribbeling gaan slapen...
Het lijkt wel nationale goed slapen dag want Bram deed het ook hartstikke goed vandaag. Gewoon in bed leggen, er even bij blijven zitten, 4 x terug op zijn rug draaien, 20 x de speen er weer in maar na een half uur sliep hij wel zelf in en zonder huilen. Tenminste vanmorgen wel huilen maar gelukkig was Peet bij hem en stond ik onder de douche dus ik kon hem niet zijn bed uithalen. Ik denk dat ik misschien wel weer om was gegaan als ik erbij had gezeten.
Zal je natuurlijk altijd zien, net nu ik dinsdag een afspraak heb met de wijkverpleegkundige.
quote:Ook overdag slapen gaat nu een heel stuk beter. Voorheen had ik nog wel eens de neiging hem 'om te kopen' door te zeggen: als je nu gaat slapen, gaan we straks naar de kinderboerderij/de speeltuin etc., en dat hielp soms.
Op zaterdag 4 oktober 2003 21:58 schreef Karin het volgende:
Wat fijn Nausciaa. Jeetje dat dat al zo snel effect geeft! Geweldig!! Had hij trouwens geen problemen met overdag slapen? Of slaapt hij niet meer overdag?
Karin, ik las wat je allemaal moet doen om Bram in slaap te krijgen, maar dat vind ik toch niet niks hoor!
Bij je kind blijven tot het in slaap valt, kan wel af en toe, maar moet je echt niet altijd hoeven doen, om je zelf ertegen in bescherming te nemen. (Vind ik sinds 4 dagen ) Geloof me, je wilt niet dat dat een gewoonte wordt.
Fijn dat het effect heeft ook overdag! En 's nachts komt hij nu toch ook minder zijn bed uit? Wat zullen jullie straks lekker uitgerust zijn.
quote:Wat je schreef klinkt inderdaad beter dan wiegen Karin!
Op zaterdag 4 oktober 2003 22:17 schreef Karin het volgende:
's Avonds is trouwens bijna nooit een probleem aangezien hij 9 van de 10 keer aan de fles in slaap valt.
Hier hielp de fles ook, tot het moment dat ná de fles de tandjes gepoetst moesten worden. Want gebrek aan nachtrust of niet, tandjes poetsen moet gewoon altijd doorgaan. Vonden wij. Schoonmoeder dacht daar anders over, en die kreeg hem dus ook altijd zóó goed in slaap als hij bij hun logeerde (hetgeen ze ons zo fijngevoelig meldde)
Overigens, ik wil je geen slaapprobleem aanpraten hoor Karin! Wat ons gebeurd is hoeft niet bij jou het geval te zijn of te worden, uiteraard!
Over dat tandjes poetsen, ik had het gevraagd aan de arts op het consultatieburo of het erg was om de tandjes te poetsen voordat hij de laatste fles kreeg. Tja als hij in slaap viel tijdens de laatste fles was het zo sneu om hem wakker te maken en dan daarvoor poetsen was beter dan helemaal niet poetsen. Nouja hij heeft pas 2 tandjes, nu wil ik die niet verpesten natuurlijk maar vind dat dit best nog eventjes zo kan. Als hij niet meer in slaap valt aan de fles gaan we het zeker omdraaien.
Vandaag ging het geweldig! Hij heeft 2 slaapjes gedaan overdag en alletwee de keren sliep hij binnen een minuut of 10 helemaal zonder huilen. Ik heb hem maar 1 keer terug hoeven draaien op zijn rug en 1 x de speen erin. Vanavond was helemaal geweldig. Hij was klaarwakker want hij had tijdens de fles zijn broek helemaal volgepoept en die had ik verschoond. Ik legde hem in bed, hij ging op zijn zij liggen en speen erin en sliep binnen een minuut!
Ik snap er echt helemaal niets van. Afgelopen maanden was het elke keer brullen zodra hij nog wakker in bed gelegd werd en nu opeens is dat over terwijl we er eigenlijk helemaal niets voor gedaan hebben. Nu nog even doorslapen weer (tis ook nooit goed).
Hoe gaat het met Jorden en Zoë vanavond?
quote:De computer was al uit, omdat-ie al sliep!
Op zondag 5 oktober 2003 20:37 schreef Karin het volgende:
Hoe gaat het met Jorden en Zoë vanavond?
Hoe laat gaat Jorden naar bed? En hoe lang slaapt hij 's middags? Christan gaat er tussen 7 en half 8 in, maar hij moet er om half 7 weer uit, dus dat heeft hij echt nodig. Tussen de middag slaapt hij meestal 2 uur.
Hier is de wijkverpleegkundige geweest. Op zich niet veel dingen gehoord die ik eigenlijk al niet wist. Maar toch wel handig om er even met iemand over te kunnen praten.
In principe hoeft een kindje van Brams leeftijd echt geen nachtvoedingen meer, tenzij ik het graag doe. Nou natuurlijk niet! Maar daar moet ik dus wat strenger in worden, gewoon 's nachts zijn bed niet uit. Wel gewoon heen om te troosten maar dus niet toe gaan geven. Zal wel moeilijk worden want soms is het zo vreselijk makkelijk om hem dan maar even aan de borst te doen zodat we daarna weer kunnen gaan slapen.
En ik moet dus ook na het laatste flesje tanden gaan poetsen. Hij moet toch leren om zonder die fles in slaap te vallen. Nu gaat het in slaap vallen echt heel goed de laatste dagen. Vandaag ben ik gewoon elke paar minuten even bij hem gaan kijken, aai over de bol en weer weggegaan. Hij is best vlot in slaap gevallen. En sinds een tijdje slaapt hij overdag ook langer. 2 of 3 slaapjes van ongeveer een uur is toch heel wat beter dan 6 x 20 minuten.
Ik heb nog wat papieren met tips e.d. van haar gehad. Was een goed gesprek, ben blij dat ik het aangevraagd heb en ga vol goede hoop aan de gang.
Over die nachtvoeding had ik wel eens ergens gelezen dat ze in principe 's nachts geen honger kunnen hebben omdat ze overdag genoeg hebben gehad. Als ze dan 's nachts huilen/wakker zijn moet je er naar toe gaan, ze niet uit bed halen en een kwartiertje erbij blijven en meestal vallen ze dan weer in slaap.
Bij Sven werkte dit in ieder geval. Deze week gaan wij over naar een voeding minder (proberen) en dan krijgt Sven de laatste voeding om 19.00 uur (met rijstebloem).Hier wil ik dus morgen mee gaan beginnen en nu maar hopen dat bovenstaand verhaal dan ook opgaat.
Sven wordt de laatste weken trouwens wel een paar keer wakker per nacht, maar speentje erin en knuffeldoekje erbij en hij slaapt weer verder
quote:Hmm, geassocieerd worden met frustaties, da's ook niet zo geweldig
Op dinsdag 7 oktober 2003 15:09 schreef Karin het volgende:
Hoe ging het vanacht Nausicaa? (waarschijnlijk wel goed anders hadden we hier wel wat frustraties kunnen lezen).
Het gaat op zich wel goed, behalve dat er een giga verkoudheid en - naar net bleek - oorontsteking tussendoor fietst.
Gisteravond ging het slapen dus goed, maar ik besloot in al mijn 'wijsheid' dat hij nog neusspray nodig had. Dat was ook echt zo trouwens.
En daar is hij dus rond 21.45 van wakker geworden, en toen waren de rapen gaar, eigenlijk. Maar ja, uiteindelijk is alles toch weer op z'n pootjes terecht gekomen. Hij werd wel veel wakker afgelopen nacht, maar dat kwam dus waarschijnlijk weer omdat hij zich niet echt lekker voelde.
Over vanavond zullen we het maar niet hebben. Of wel, een beetje: zijn naar de huisartsenpost geweest want ik vond hem benauwd. Dát bleek hij niet te zijn, maar hij heeft wel een oorontsteking. Waarvoor penicilline werd voorgeschreven. Dat ik bij thuiskomst (rond 21.00 uur) prompt stuk liet vallen, waardoor we nog een keer terugkonden. En hij in de auto in slaap is gevallen. En nog steeds slaapt.
quote:Fijn dat dat zo'n succes was Karin!
Hier is de wijkverpleegkundige geweest. (...)
In de nacht van dinsdag op woensdag is Bram een keer of 4 wakker geworden en ik heb mijn poot stijf gehouden, hij is in bed gebleven. Jeetje wat was dat moeilijk, dat zielige pruillipje, mijn hart breekt. Maar gelukkig sliep hij meestal binnen een half uurtje weer in. Ik kon het alleen niet over mijn hart verkrijgen om weg te gaan en ben lekker naast zijn bedje gaan zitten, mijn hand op zijn hoofdje. Werd hij erg rustig van.
En vanacht heeft hij gewoon doorgeslapen Van kwart voor 8 tot 6 uur! We hoorden hem 's avonds nog eventjes pruttelen op de babyfoon maar een paar minuten later was het weer stil.
Je merkt dat hij die duidelijkheid echt nodig had. Overdag gaat hij naar bed als hij in zijn oogjes gaat wrijven en begint te sputteren. Hij slaapt dan binnen 10 minuten en een stukje langer achter elkaar. De rest van de dag is hij een stuk vrolijker lijkt wel! En 's avonds valt hij ook snel als een blok in slaap. Ben nu niet meer de halve dag bezig om een slaperig kindje rond te dragen in de hoop dat hij in slaap valt.
Vandaag op het kdv viel hij zowaar in de box in slaap met al die kindertjes om hem heen en zonder speen!
De dochter van mijn vriend ( Aurora) heeft precies hetzelfde. Met pijn en moeite moeten we haar een keer of 10 s'avonds opnieuw naar bed brengen. Huilen, schreeuwen, bleren, hartverscheurend is het, want ze wil gewoon bij ons slapen, ze loopt vanuit haar kamer, direct naar die van ons.! Vreselijk vermoeiend is het, en ze komt er 's nacht ook nog een aantal keer uit, met haar kussen meeslepend, om tussen ons in te gaan liggen. Mijn vriend brengt haar dan meteen weer naar bed, en ze is meestal om 6 uur alweer klaar wakker, en gaat dan niet meer slapen. Terwijl voor ze eenmaal slaapt het wel een uur of elf is, waardoor ze dan overdag niet te genieten is.quote:Op woensdag 1 oktober 2003 20:41 schreef Nausicaa het volgende:
Onze zoon (ruim 2) is een slechte slaper. We zijn uren (letterlijk) bezig om hem in bed te krijgen, hij wil alleen tezamen met een van ons slaap vallen, en loopt 's nachts om de haverklap naar onze kamer om tussen ons in te slapen.
Ja, ze heeft precies hetzelfde bij haar moeder ..quote:Op maandag 28 juni 2004 13:50 schreef moralia het volgende:
Bolletje, heeft ze dat ook als ze bij haar moeder is? Of alleen bij jullie?
Knor ik hoop dat het allemaal helpt.quote:Op donderdag 16 december 2004 21:43 schreef Knorretje het volgende:
schopje omhoog.
Ondanks dat het cb aangaf gewoon toetegeven aan alcia's slaapnukken die er morgen sinds een week zijn. besloten dat niet te doen. Ik kan dat niet opbrengen en zie het gewoon niet zitten. Dus gedeeltelijk dit topic in de arm genomen en aan de slag gegaan.
Danny brengt haar normaal naar bed, maar hij kwam nog niet bij de trap, zonder paniek, dus het overgenomen. Veel later dan normaal haar bed bereikt, haar matras op de grond gelegd (het enorm knus gemaakt, speciale knuffel erbij, etc etc. lampje aangelaten). Weltrusten gewenst en gezegd dat ik strakkies nog even kwam kijken. Zo gezegd zogedaan, niets gehoord van d'r, geen gesputter, geen gehuil. 10 minuten later wezen kijken en ze begon even te mekkeren, maar niet te panieken. Gezegd dat ik nog een best veel wasgoed moest wegwerken en zij beter in haar bed kon blijven dan had ze het niet zo fris en ik straks nog wel een keer kwam kijken. 15 minuten later papa met een stapel nepwas naar boven laten lopen en ze sliep.
Nou wil ik nog niet uitzinnig gaan doen, want in de week met problemen is ze eerder ingeslapen maar paniekte ze halverwege de nacht. Ben dus benieuwd of ik haar dan weer terug in bed krijg iedere keer.
precies. Ben er ook best blij om (al hoop ik dat ze het snel opgeeft, want het is al ver na mam's bed/rusttijd. Maar goed die schade haal ik volgende week anders wel in)quote:Op vrijdag 17 december 2004 22:50 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Dat ze nu wakker is is natuurlijk niet zo leuk. Maar wel lekker dat ze vannacht heeft doorgeslapen Knor.
Dank je wel! Leuk om te horenquote:Op zondag 3 april 2005 19:57 schreef Sugar het volgende:
Leah, ik vind dat alles wat jij schrijft erg prettig en herkenbaar overkomt. Doe ermee wat je wilt!![]()
Het viel me nu weer zó op, dat ik 't even wilde zeggen.
Als ze hem nou bij de bieb niet hebben, dan PM me je adres maar even, dan mag je die van mij lenen.quote:Op zondag 24 juni 2007 12:15 schreef Fuente het volgende:
Wat gaan we doen deze week? CB bellen voor tips en adviezen, het boekje dat Moonah aangaf halen bij de bieb en anders bestellen!
Ben stiekem blij dat we niet de enigen zijnquote:Op zondag 24 juni 2007 15:21 schreef Igraine het volgende:
Hier ook een lastig slapertje. Maar ook een lang-uitslapertje dus geen vermoeidheidsproblemen. Wat Renzell aankaart over het veranderen van de 'vibe' van het kamertje, kan heel goed werken zelfs. Ik heb als kind ook veel slaapproblemen gehad die van mij is dus ook erfelijk belast als het wareEn mijn ouders hebben mij ook vaak gewisseld van kamer, zowel qua inrichting als daadwerkelijk een andere kamer van het huis. En dat hielp vaak wel voor een tijdje.
Wat doet ze als je haar in jullie bed laat slapen? Slaapt ze dan wel, of ook niet? En als je haar eruit haalt? Gaat ze dan daarna wel weer slapen? En hoe gaat het 's middags, slaapt ze dan wel of niet?
Ik probeer altijd maar om me er niet te druk over te maken en dat werkt wel moet ik zeggen, maar ik kan me ook voorstellen dat dat iets lastiger is als je zelf ook heel moe bent.
Nee, we laten haar ook niet opblijven hoor! Maar niet langer slapen dan 2 uur. We merken wel dat als ze overdag 3 a 4 uur slaapt (wat ze dus zat haalt vaak) ze dan 's nachts nog slechter slaapt, omdat ze d'r ritme dan omgooit.quote:Op zondag 24 juni 2007 18:48 schreef renzell het volgende:
En werkt dat inderdaad zo? Slaapt ze beter als je haar overdag op laat blijven?
En waarom ben jij dan in godsnaam om 6 uur aan het posten dame!quote:Op dinsdag 26 juni 2007 06:01 schreef Fuente het volgende:
Gisteren was het 6:00, en op dit moment slaapt ze nog steeds
Hihi, ik draai vroege diensten, moest om 7 uur beginnenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:49 schreef renzell het volgende:
[..]
En waarom ben jij dan in godsnaam om 6 uur aan het posten dame!![]()
Fijn, acht uur!Hopelijk heeft Saar hiermee een nieuwe lijn ingezet.
quote:Op woensdag 27 juni 2007 21:43 schreef Icaä het volgende:
En dan uiteindelijk, vier jaar later, ligt hij als een os te slapen in zijn nieuwe stoere halfhoogslaper....
[afbeelding]
(Af en toe heeft Jorden er nog wel een handje van om om de haverklap uit bed te komen met weet-ik-veel wat voor excuses, maar zelfs nu werkt de aanpak van toen (in essentie) nog. Op een gegeven moment stoppen met aandacht geven).
Ja, dat ben ik.quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:00 schreef Moonah het volgende:
Icaä, ben jij Nausicaa?
Geen idee, werkelijk waar niet. We hadden nog niets veranderd, ze ging gewoon ineens weer slapen!quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:00 schreef Moonah het volgende:
Icaä, ben jij Nausicaa? Wat heerlijk dat je zoon nu zo goed slaapt. Dat had je 4 jaar geleden niet durven denken he?!
Fuente, super dat Saar nu beter slaapt! Maar vanwaar de kentering? Of heb ik niet goed gelezen?
Er staat een waarschuwing (streepje) aan de binnenkant van het bed hoe dik de matras maximaal mag zijn. Bij een veel te dik matras is die uitvalbeveiliging niet veilig meer inderdaad. Dus daar moet je wel aan denken! Hier staat Tristans bed nog wel omgekeerd, omdat Tristan niet zo heel rustig gaat liggen, die zit nog vaak even te spelen en te draaien in zijn bed, dus dat durf ik niet goed aan. Sterre heeft dat bed ook, en die wisselt regelmatig van hoog naar laag. Lees: mama moet iedere keer maar weer zo lief zijn om dat ding omver te slepenquote:Op woensdag 27 juni 2007 22:22 schreef bixister het volgende:
ah, en bevallen ze goed spuuglokje? is die uitrolbeveiliging niet wat erg laag? [/offtopic]
Wat voor jou het beste werkt, en voor Dean, is toch goed. Ik weet nog van mijn zus dat ze zeker 1,5 jaar lang zo d'r jongste in slaap kreeg. Om de een of andere reden lukte het hem ook niet om 's avonds alleen te gaan slapen. Waren ze op een bepaald moment in een speelgoedwinkel en komt ie met een knuffel popje van Bumbalee (rode vriend van Bumba) aanlopen. Raar maar waar, sindsdien klets ie 's avonds met Bumbalee en gaat dan slapen. Mijn zus heeft redelijk lang eenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 21:38 schreef Vivi het volgende:
Hihi..leuke foto, die hieltjes
Dean slaapt 's avonds nog steeds vreselijk moeilijk in (alleen 's avonds, overdag no prob)....toen we verleden week op Texel zaten noodgedwongen op 1 kamer ging het prima, hij heeft niet een keer gehuild en ging heerlijk slapen in zijn camingbedje...thuis begon het feest weer.
Huilen huilen huilen tot helemaal bezweet en overstuur..zo zielig(ook voor mij
)
De laatste twee dagen laat ik hem daarom heerlijk bij mij of mijn vriend op schoot zitten tot ie in slaap valt, en dan leg ik hem over in zijn bedje en slaapt ie heerlijk door.
Ik denk dat ik het CB maar lekker laat blaten wat dit betreft
Ja, weet ik ook wel, maar stiekem voelt het toch vaak als kritiek als mensen je meewarig aankijken als ze horen dat Myrthe bij ons slaapt. Of zelfs luidkeels hun kritiek geven op verjaardagsfeestjes en als daar dan niemand ons standpunt begrijpt. Blijkbaar zijn er gewoon niet zo heel veel mensen die het zo doen. Of niemand durft het meer toe te gevenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 23:15 schreef Vivi het volgende:
Ik denk maar zo; er is pas een probleem als JIJ dat vind, niet als anderen je dat aanpraten
En jeetje, als ze 16 is wil ze heus niet meer bij jullie op de kamer hoor
Snap ik, maar vaak zijn dat mensen die zelf problemen hebben met het een of ander en daar niet voor uit durven komen en dan maar de betweter uit gaan lopen hangen. Of ze hebben uberhaupt nog geen kinderenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 23:25 schreef Ladybos het volgende:
[..]
Ja, weet ik ook wel, maar stiekem voelt het toch vaak als kritiek als mensen je meewarig aankijken als ze horen dat Myrthe bij ons slaapt. Of zelfs luidkeels hun kritiek geven op verjaardagsfeestjes en als daar dan niemand ons standpunt begrijpt. Blijkbaar zijn er gewoon niet zo heel veel mensen die het zo doen. Of niemand durft het meer toe te geven![]()
In dt geval waren het mijn ouders die de grootste mond haddenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 23:30 schreef Vivi het volgende:
[..]
Snap ik, maar vaak zijn dat mensen die zelf problemen hebben met het een of ander en daar niet voor uit durven komen en dan maar de betweter uit gaan lopen hangen. Of ze hebben uberhaupt nog geen kinderen
Veel meer mensen dan jij denkt!! Serieus! Google maar eens op co-sleepingquote:Op zaterdag 7 juli 2007 23:25 schreef Ladybos het volgende:
[..]
Ja, weet ik ook wel, maar stiekem voelt het toch vaak als kritiek als mensen je meewarig aankijken als ze horen dat Myrthe bij ons slaapt. Of zelfs luidkeels hun kritiek geven op verjaardagsfeestjes en als daar dan niemand ons standpunt begrijpt. Blijkbaar zijn er gewoon niet zo heel veel mensen die het zo doen. Of niemand durft het meer toe te geven![]()
Je lijkt me juist een lieve ouder als ik het zo hoor, kan me niet voorstellen dat dit je later niet in dank wordt afgenomenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 23:33 schreef Ladybos het volgende:
[..]
In dt geval waren het mijn ouders die de grootste mond haddenVandaar ook mijn trauma van alleen in mijn bedje liggen huilen natuurlijk
Maar ja, wij doen wel meer dingen anders dan de 'gemiddelde' ouder van dit moment. Alles vanuit ons gevoel eigenlijk. Maar soms slaat dan opeens de onzekerheid toe
![]()
quote:Op maandag 22 oktober 2007 08:30 schreef Brighteyes het volgende:
Fijn dat het begin gemaakt lijkt te zijn Vamp!
Het minimonster is toen het miniminimonster (snappen we t nog?) geboren werd in 1 klap super grote broer geworden!!quote:Op maandag 22 oktober 2007 21:33 schreef marlieske het volgende:
Fijn Vamp om te lezen dat het alvast een nacht goed is gegaan, hopelijk gaat je mini-monster inzien dat ie grote broer/zus word en dat slapen bij paps en mams voor "kleine" kindjes is.
Succes de komende nacht .
hhihi wat lief eigenlijk zeg, zo hup de kamer doorquote:Op woensdag 24 oktober 2007 09:47 schreef Mibos het volgende:
Vamp is het geen idee om een klein matrasje naast jullie bed te leggen op de grond met een dekbedje of iets? Mijn oom en tante hebben dat een hele tijd gedaan voor een overlopertje 's nachts maar die liep soms 's avonds met al haar knuffels al over door de woonkamer in de slaapstand. Appartement en haar kamertje lag in de gang en de ouderslaapkamer daarvoor moest je door de woonkamer. Dus als wij daar op visite waren met een verjaardag bijvoorbeeld dan kwam ze rond een uur of elf getooid met knuffels door de visite heen (superslaapdronken) en kroop op haar matrasje naast papa en ging weer verder. Als je dan later vroeg hoe ze daar kwam wist ze het niet meer. Ze is inmiddels 16 en het is overgegaan hoor! Hou de moed erin...
Wat liehief!!quote:Op woensdag 24 oktober 2007 09:47 schreef Mibos het volgende:
Vamp is het geen idee om een klein matrasje naast jullie bed te leggen op de grond met een dekbedje of iets? Mijn oom en tante hebben dat een hele tijd gedaan voor een overlopertje 's nachts maar die liep soms 's avonds met al haar knuffels al over door de woonkamer in de slaapstand. Appartement en haar kamertje lag in de gang en de ouderslaapkamer daarvoor moest je door de woonkamer. Dus als wij daar op visite waren met een verjaardag bijvoorbeeld dan kwam ze rond een uur of elf getooid met knuffels door de visite heen (superslaapdronken) en kroop op haar matrasje naast papa en ging weer verder. Als je dan later vroeg hoe ze daar kwam wist ze het niet meer. Ze is inmiddels 16 en het is overgegaan hoor! Hou de moed erin...
Gaat buitengewoon goed!! Hij is vannacht wel een paar x wakker geworden, maar na een aai over zn bol gewoon weer verder gaan slapen....quote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:27 schreef Mibos het volgende:
Vamp hoe gaat het met slapen?
quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:25 schreef Mibos het volgende:
Dus vamp wat heb je hiervan geleerd. Vul 's avonds altijd je toiletpapier bij![]()
Misschien is dat het probleem. Kind moet ook nog de wc papier vangenquote:Op dinsdag 6 november 2007 15:05 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Ghehehe....'T vliegt er ook doorheen hier!
Maar daar zou ie dan toch juist weer heul moe van moeten worden?quote:Op dinsdag 6 november 2007 15:15 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Misschien is dat het probleem. Kind moet ook nog de wc papier vangen![]()
Ja, dat hebben we al vaak geprobeerd. Toen ze baby was heeft het goed geholpen.quote:Op woensdag 19 december 2007 21:50 schreef Fuente het volgende:
Succes Ingrid! Heb je de 5 minuten methode ook al geprobeerd? Heeft hier uiteindelijk wel resultaat gegeven (na heel lang doorzetten). Ik vind laten huilen (zo lang) eigenlijk best zielig, misschien is ze wel bang voor iets?
Yup.... En een tijdje geleden ging het goed!quote:Op woensdag 19 december 2007 22:27 schreef Moonah het volgende:
Nou, jij ook succes Vamp! Hoe langer je het uitstelt, hoe lastiger het wordt.... Toch?
Kijk, en díe instelling heb je denk ik nodig om het aan te kunnen gaan. Je moet het gewoon écht níet meer willen. Punt. Klaar. Uit. Basta.quote:Op donderdag 20 december 2007 07:56 schreef Sugar het volgende:
Ik ben er echt best wel klaar mee,
Ja, dezelfde dag nog.quote:Op donderdag 20 december 2007 16:21 schreef Noli. het volgende:
Mooi Ingrid!
(Hebben jullie de zijkant van het bedje er nog weer in gezet of niet?)
Ben je toevallig een billendoekjesdoos kwijt?quote:Op donderdag 20 december 2007 16:21 schreef Noli. het volgende:
Mooi Ingrid!
Vol blijven houden he!![]()
(Hebben jullie de zijkant van het bedje er nog weer in gezet of niet?)
En ook voor Sugar en Vamp!![]()
... en daar ging de regelmaat die de wvp zo benadrukte...quote:Op donderdag 20 december 2007 21:39 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ja, dezelfde dag nog.
Ohja, Kim op 20.00 uur op bed gelegd, waar ze gelijk in slaap viel. Ze schrok echter om 20.45 uur weer wakker, met een hysterisch gehuil tot gevolg. Ze had ook niks gegeten vanavond, dus haalden we haar beneden voor een fles. De fles van 200 cc gung bijna in een teug leeg. Nu ligt ze sinds half tien weer op bed, maar ze krijst al bijna een kwartier alles bij elkaar. Dit is gewoon het aandachttrekhuiltje, dus we laten haar mooi liggen.
Dat valt wel mee hoor.quote:Op vrijdag 21 december 2007 08:57 schreef E.T. het volgende:
[..]
... en daar ging de regelmaat die de wvp zo benadrukte...![]()
Tenzij je het morgen ook weer zo gaat doen natuurlijk..
Zeker...Het begin is er (weerquote:Op vrijdag 28 december 2007 13:28 schreef Noli. het volgende:
Oef Vamp. Wat lijkt me dat zwaar.
Hanne kan dat ook zo lekker. Die gooit er ook een zwaar irritante hoest tegen aan of wat ze tegenwoordig doet als ze haar zin niet krijgt (slapen gaat hier nog altijd aardig goed *afklopt*) hysterisch krijsen!![]()
Maar gelukkig geeft je mini-monster zich uit-ein-de-lijk wel over aan zijn slaap.![]()
Da's een goed begin toch?
Gemeen zijn ze...Die op je gevoel inspelende monsters!quote:Op vrijdag 28 december 2007 19:56 schreef Vivi het volgende:
Ik ben vandaag ook weer begonnen met de slaaptraining, Dean slaapt al weer een aantal dagen ontzettend licht en wordt elke paar uur wakker 's nachts. Echt slopend en vooral omdat ie inmiddels een aardig volume heeft en ook echt driftig wordt
De benedenbuurvrouw (die wij voortdurend respectievelijk horen krikken dan wel elkaars hersens inslaan met wisselende "lovers") maakte er al een opmerking over toen ik haar tegenkwam bij de brievenbusjes "Ahhh droppie toch, moest je vannacht zo huilen??? Breng hem anders maar naar mij hoor, IK vind het alleen maar leuk!"
Ja tuurlijk, kijken of je het nog zo leuk vind als ik 's nachts om 3 uur bij je aanbel met een krijsend kind![]()
![]()
![]()
Maar goed, ik hoor nu wat weg-ebbend gemekker, hopen dat dit de laatste "stuiptrekkingen"zijn voor vandaag..
Ik vind het echt vreselijk en het zweet staat in mijn handen als ie zich zo overstuur maakt.
Maar zoals Moonah hier al ergens zei; ik heb géén zin in een strontverwend kind en ik heb die paar uur 's avonds (en mijn nachtrust) voor mezelf echt nodig en ik ben niet bereid die op te geven. (tenzij er natuurlijk écht iets aan de hand is met mijn mannetje).
Oh nee, dat zeg ik ook, ik laat Dean NOOIT huilen, als hij écht huilt zeg maar. Dat ben ik helemaal met je eens!quote:Op vrijdag 28 december 2007 21:38 schreef Ladybos het volgende:
Maar waarom zou je meteen een strontverwend kind hebben als je ze niet wil laten huilen? (en dan heb ik het over echt huilen he, geen aandachttrekhuil want die kan ik ook wel negeren). Ik denk niet dat Myrthe strontverwend is omdat we haar nooit onnodig hebben laten huilen.
Dat voorop natuurlijk, ik heb er maar 1 en da's een bijzonderequote:Op vrijdag 28 december 2007 22:09 schreef Leah het volgende:
Je doet waar je je goed bij voelt, maar je moet ook het betreffende kind en jezelf niet uit het oog verliezen.
Niet vervelend bedoeld hoor, maar in het geval wat jij beschrijft ligt het ook wel anders denk ik, dan dat je echt wanhopig bent, en uitgeput omdat je kind je continu uit je slaap houdt en gewoon stelselmatig niet wil slapen..extreme gevallen laten je gewoon op een gegeven moment naar extremere "oplossingen" grijpen, of iig proberen.quote:Op vrijdag 28 december 2007 22:36 schreef Igraine het volgende:
Ik heb gewoon rustige avonden en soms wordt ze ´s nachts wel wakker en dan mag ze bij ons liggen. Zo heeft iedereen gewoon zijn nachtrust.
Dat bedoel ik dus, het is geen kwestie van "die manier willen volgen".quote:Op vrijdag 28 december 2007 23:01 schreef Igraine het volgende:
Ja, dat geloof ik ook wel dat ze weten waar ze het over hebben. Als je die manier wilt volgen in ieder geval.
Dat zou kunnen. Daarom keur ik het ook niet af, maar zeg ik alleen dat ik me erover verbaas. Dat kan een stukje onwetendheid van mijn kant zijn. Kan ook zijn dat ik er gemakkelijker mee omga. Ik ben nooit echt wanhopig geweest in ieder geval, dus in dat opzicht heb je waarschijnlijk gelijk.quote:Op vrijdag 28 december 2007 23:02 schreef Vivi het volgende:
[..]
Niet vervelend bedoeld hoor, maar in het geval wat jij beschrijft ligt het ook wel anders denk ik, dan dat je echt wanhopig bent, en uitgeput omdat je kind je continu uit je slaap houdt en gewoon stelselmatig niet wil slapen..extreme gevallen laten je gewoon op een gegeven moment naar extremere "oplossingen" grijpen, of iig proberen.
Dat was ik. En hell, het was drie uur 's nachtsquote:Op vrijdag 28 december 2007 23:07 schreef Vivi het volgende:
[..]
Iemand anders zei hier al dat ze gestressed in de tuin een sigaret stond te roken,
Daar twijfel ik niet aan hoor. Ik had je zelfs genomineerd voor de -die zou ik wel als mijn moeder willen-award.quote:Op vrijdag 28 december 2007 23:09 schreef Leah het volgende:
Verder ben ik best een leuke moeder hoor. Sterker nog, een stuk leuker nu ik niet meer zo moe ben.
Oh ja, da's waar ook! Leuk vond ik dat, dat die van jou kwam!quote:Op vrijdag 28 december 2007 23:13 schreef Igraine het volgende:
[..]
Daar twijfel ik niet aan hoor. Ik had je zelfs genomineerd voor de -die zou ik wel als mijn moeder willen-award.
Wat fijn Ingrid!quote:Op zaterdag 29 december 2007 13:33 schreef _Ingrid_ het volgende:
We hebben Kim dag 1 45 minuten laten huilen. Vond ik wel heel moeilijk. En dag 2 was het 30 minuten.
En toen was het ineens weer goed. Nu slaapt ze gelukkig weer goed. Misschien toch een fase geweest.
Ja, dat is zo. Als er echt wat is, dan hoor je dat wel aan de huil zeg maar.quote:Op zaterdag 29 december 2007 17:07 schreef Moonah het volgende:
[..]
Wat fijn Ingrid!
Het is ook vreselijk moeilijk je kind zo te laten huilen, maar als je weet dat het dramhuilen is, dan is het beter te doen, toch?
Och, zulke buren heb ik ook gehad. Na een aantal weken slaaptekort was ik er zo zat van dat ik midden in de nacht (in slaaptenue en op blote voetenquote:Op vrijdag 28 december 2007 23:13 schreef milagro het volgende:
mijn vroegere buren lieten hun kindje echt uuuuuuuuuuuuuuuren huilen, de moeder deed oordopjes in, pa kwam zo rond 0400 eens kijken "is het nou stil???!!!!!!!!!" ....... lag dat kind half kotsend van overstuurheid in bed, hè, naar ademhappend en tussendoor de haperende "ma...maaaa. .... kkkkkom nnnnnnnn....ou..."
ja, dat waren pittige tijden
dat wij er last van hadden boeiden ze niet, ze wilden geen verwend kind en zij hadden hun slaap hard nodig... let wel, mama werkte niet, hè....
quote:Op zaterdag 29 december 2007 20:45 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Och, zulke buren heb ik ook gehad. Na een aantal weken slaaptekort was ik er zo zat van dat ik midden in de nacht (in slaaptenue en op blote voeten. ) ben gaan aanbellen om haar te vertellen dat haar kind jankte. Dat ik het idee had dat ze dat niet in de gaten had, omdat ik het al wekenlang elke nacht van 12 uur 's avonds tot 4 uur 's ochtends hoorde krijsen. Ik geloof dat ik nog net niet schuimbekte
.
Gek genoeg was het de nacht erna heerlijk rustig, en het kind hebben ze nog steeds, dus wellicht hebben ze er toch ineens een goede oplossing voor kunnen verzinnen.
Ik ben zo benieuwd of ik over een half jaar ook dit soort taferelen krijg.
Kut, volgens mijn ouders. Ze was uit logeren bij mijn ouders.quote:Op maandag 31 december 2007 07:44 schreef vamperotica het volgende:
Hoe ging het vannacht Ingrid??
Hier prima... Gisteravond was ie weer even wakker, maar meteen stil toen ik znspeentje gaf!!
(ik geloof alleen wel dat we wat reserve bumbaknuffels in moeten gaan slaan...)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |