Dank je wel! Leuk om te horenquote:Op zondag 3 april 2005 19:57 schreef Sugar het volgende:
Leah, ik vind dat alles wat jij schrijft erg prettig en herkenbaar overkomt. Doe ermee wat je wilt!![]()
Het viel me nu weer zó op, dat ik 't even wilde zeggen.
Als ze hem nou bij de bieb niet hebben, dan PM me je adres maar even, dan mag je die van mij lenen.quote:Op zondag 24 juni 2007 12:15 schreef Fuente het volgende:
Wat gaan we doen deze week? CB bellen voor tips en adviezen, het boekje dat Moonah aangaf halen bij de bieb en anders bestellen!
Ben stiekem blij dat we niet de enigen zijnquote:Op zondag 24 juni 2007 15:21 schreef Igraine het volgende:
Hier ook een lastig slapertje. Maar ook een lang-uitslapertje dus geen vermoeidheidsproblemen. Wat Renzell aankaart over het veranderen van de 'vibe' van het kamertje, kan heel goed werken zelfs. Ik heb als kind ook veel slaapproblemen gehad die van mij is dus ook erfelijk belast als het wareEn mijn ouders hebben mij ook vaak gewisseld van kamer, zowel qua inrichting als daadwerkelijk een andere kamer van het huis. En dat hielp vaak wel voor een tijdje.
Wat doet ze als je haar in jullie bed laat slapen? Slaapt ze dan wel, of ook niet? En als je haar eruit haalt? Gaat ze dan daarna wel weer slapen? En hoe gaat het 's middags, slaapt ze dan wel of niet?
Ik probeer altijd maar om me er niet te druk over te maken en dat werkt wel moet ik zeggen, maar ik kan me ook voorstellen dat dat iets lastiger is als je zelf ook heel moe bent.
Nee, we laten haar ook niet opblijven hoor! Maar niet langer slapen dan 2 uur. We merken wel dat als ze overdag 3 a 4 uur slaapt (wat ze dus zat haalt vaak) ze dan 's nachts nog slechter slaapt, omdat ze d'r ritme dan omgooit.quote:Op zondag 24 juni 2007 18:48 schreef renzell het volgende:
En werkt dat inderdaad zo? Slaapt ze beter als je haar overdag op laat blijven?
En waarom ben jij dan in godsnaam om 6 uur aan het posten dame!quote:Op dinsdag 26 juni 2007 06:01 schreef Fuente het volgende:
Gisteren was het 6:00, en op dit moment slaapt ze nog steeds
Hihi, ik draai vroege diensten, moest om 7 uur beginnenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:49 schreef renzell het volgende:
[..]
En waarom ben jij dan in godsnaam om 6 uur aan het posten dame!![]()
Fijn, acht uur!Hopelijk heeft Saar hiermee een nieuwe lijn ingezet.
quote:Op woensdag 27 juni 2007 21:43 schreef Icaä het volgende:
En dan uiteindelijk, vier jaar later, ligt hij als een os te slapen in zijn nieuwe stoere halfhoogslaper....
[afbeelding]
(Af en toe heeft Jorden er nog wel een handje van om om de haverklap uit bed te komen met weet-ik-veel wat voor excuses, maar zelfs nu werkt de aanpak van toen (in essentie) nog. Op een gegeven moment stoppen met aandacht geven).
Ja, dat ben ik.quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:00 schreef Moonah het volgende:
Icaä, ben jij Nausicaa?
Geen idee, werkelijk waar niet. We hadden nog niets veranderd, ze ging gewoon ineens weer slapen!quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:00 schreef Moonah het volgende:
Icaä, ben jij Nausicaa? Wat heerlijk dat je zoon nu zo goed slaapt. Dat had je 4 jaar geleden niet durven denken he?!
Fuente, super dat Saar nu beter slaapt! Maar vanwaar de kentering? Of heb ik niet goed gelezen?
Er staat een waarschuwing (streepje) aan de binnenkant van het bed hoe dik de matras maximaal mag zijn. Bij een veel te dik matras is die uitvalbeveiliging niet veilig meer inderdaad. Dus daar moet je wel aan denken! Hier staat Tristans bed nog wel omgekeerd, omdat Tristan niet zo heel rustig gaat liggen, die zit nog vaak even te spelen en te draaien in zijn bed, dus dat durf ik niet goed aan. Sterre heeft dat bed ook, en die wisselt regelmatig van hoog naar laag. Lees: mama moet iedere keer maar weer zo lief zijn om dat ding omver te slepenquote:Op woensdag 27 juni 2007 22:22 schreef bixister het volgende:
ah, en bevallen ze goed spuuglokje? is die uitrolbeveiliging niet wat erg laag? [/offtopic]
Wat voor jou het beste werkt, en voor Dean, is toch goed. Ik weet nog van mijn zus dat ze zeker 1,5 jaar lang zo d'r jongste in slaap kreeg. Om de een of andere reden lukte het hem ook niet om 's avonds alleen te gaan slapen. Waren ze op een bepaald moment in een speelgoedwinkel en komt ie met een knuffel popje van Bumbalee (rode vriend van Bumba) aanlopen. Raar maar waar, sindsdien klets ie 's avonds met Bumbalee en gaat dan slapen. Mijn zus heeft redelijk lang eenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 21:38 schreef Vivi het volgende:
Hihi..leuke foto, die hieltjes
Dean slaapt 's avonds nog steeds vreselijk moeilijk in (alleen 's avonds, overdag no prob)....toen we verleden week op Texel zaten noodgedwongen op 1 kamer ging het prima, hij heeft niet een keer gehuild en ging heerlijk slapen in zijn camingbedje...thuis begon het feest weer.
Huilen huilen huilen tot helemaal bezweet en overstuur..zo zielig(ook voor mij
)
De laatste twee dagen laat ik hem daarom heerlijk bij mij of mijn vriend op schoot zitten tot ie in slaap valt, en dan leg ik hem over in zijn bedje en slaapt ie heerlijk door.
Ik denk dat ik het CB maar lekker laat blaten wat dit betreft
Ja, weet ik ook wel, maar stiekem voelt het toch vaak als kritiek als mensen je meewarig aankijken als ze horen dat Myrthe bij ons slaapt. Of zelfs luidkeels hun kritiek geven op verjaardagsfeestjes en als daar dan niemand ons standpunt begrijpt. Blijkbaar zijn er gewoon niet zo heel veel mensen die het zo doen. Of niemand durft het meer toe te gevenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 23:15 schreef Vivi het volgende:
Ik denk maar zo; er is pas een probleem als JIJ dat vind, niet als anderen je dat aanpraten
En jeetje, als ze 16 is wil ze heus niet meer bij jullie op de kamer hoor
Snap ik, maar vaak zijn dat mensen die zelf problemen hebben met het een of ander en daar niet voor uit durven komen en dan maar de betweter uit gaan lopen hangen. Of ze hebben uberhaupt nog geen kinderenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 23:25 schreef Ladybos het volgende:
[..]
Ja, weet ik ook wel, maar stiekem voelt het toch vaak als kritiek als mensen je meewarig aankijken als ze horen dat Myrthe bij ons slaapt. Of zelfs luidkeels hun kritiek geven op verjaardagsfeestjes en als daar dan niemand ons standpunt begrijpt. Blijkbaar zijn er gewoon niet zo heel veel mensen die het zo doen. Of niemand durft het meer toe te geven![]()
In dt geval waren het mijn ouders die de grootste mond haddenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 23:30 schreef Vivi het volgende:
[..]
Snap ik, maar vaak zijn dat mensen die zelf problemen hebben met het een of ander en daar niet voor uit durven komen en dan maar de betweter uit gaan lopen hangen. Of ze hebben uberhaupt nog geen kinderen
Veel meer mensen dan jij denkt!! Serieus! Google maar eens op co-sleepingquote:Op zaterdag 7 juli 2007 23:25 schreef Ladybos het volgende:
[..]
Ja, weet ik ook wel, maar stiekem voelt het toch vaak als kritiek als mensen je meewarig aankijken als ze horen dat Myrthe bij ons slaapt. Of zelfs luidkeels hun kritiek geven op verjaardagsfeestjes en als daar dan niemand ons standpunt begrijpt. Blijkbaar zijn er gewoon niet zo heel veel mensen die het zo doen. Of niemand durft het meer toe te geven![]()
Je lijkt me juist een lieve ouder als ik het zo hoor, kan me niet voorstellen dat dit je later niet in dank wordt afgenomenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 23:33 schreef Ladybos het volgende:
[..]
In dt geval waren het mijn ouders die de grootste mond haddenVandaar ook mijn trauma van alleen in mijn bedje liggen huilen natuurlijk
Maar ja, wij doen wel meer dingen anders dan de 'gemiddelde' ouder van dit moment. Alles vanuit ons gevoel eigenlijk. Maar soms slaat dan opeens de onzekerheid toe
![]()
quote:Op maandag 22 oktober 2007 08:30 schreef Brighteyes het volgende:
Fijn dat het begin gemaakt lijkt te zijn Vamp!
Het minimonster is toen het miniminimonster (snappen we t nog?) geboren werd in 1 klap super grote broer geworden!!quote:Op maandag 22 oktober 2007 21:33 schreef marlieske het volgende:
Fijn Vamp om te lezen dat het alvast een nacht goed is gegaan, hopelijk gaat je mini-monster inzien dat ie grote broer/zus word en dat slapen bij paps en mams voor "kleine" kindjes is.
Succes de komende nacht .
hhihi wat lief eigenlijk zeg, zo hup de kamer doorquote:Op woensdag 24 oktober 2007 09:47 schreef Mibos het volgende:
Vamp is het geen idee om een klein matrasje naast jullie bed te leggen op de grond met een dekbedje of iets? Mijn oom en tante hebben dat een hele tijd gedaan voor een overlopertje 's nachts maar die liep soms 's avonds met al haar knuffels al over door de woonkamer in de slaapstand. Appartement en haar kamertje lag in de gang en de ouderslaapkamer daarvoor moest je door de woonkamer. Dus als wij daar op visite waren met een verjaardag bijvoorbeeld dan kwam ze rond een uur of elf getooid met knuffels door de visite heen (superslaapdronken) en kroop op haar matrasje naast papa en ging weer verder. Als je dan later vroeg hoe ze daar kwam wist ze het niet meer. Ze is inmiddels 16 en het is overgegaan hoor! Hou de moed erin...
Wat liehief!!quote:Op woensdag 24 oktober 2007 09:47 schreef Mibos het volgende:
Vamp is het geen idee om een klein matrasje naast jullie bed te leggen op de grond met een dekbedje of iets? Mijn oom en tante hebben dat een hele tijd gedaan voor een overlopertje 's nachts maar die liep soms 's avonds met al haar knuffels al over door de woonkamer in de slaapstand. Appartement en haar kamertje lag in de gang en de ouderslaapkamer daarvoor moest je door de woonkamer. Dus als wij daar op visite waren met een verjaardag bijvoorbeeld dan kwam ze rond een uur of elf getooid met knuffels door de visite heen (superslaapdronken) en kroop op haar matrasje naast papa en ging weer verder. Als je dan later vroeg hoe ze daar kwam wist ze het niet meer. Ze is inmiddels 16 en het is overgegaan hoor! Hou de moed erin...
Gaat buitengewoon goed!! Hij is vannacht wel een paar x wakker geworden, maar na een aai over zn bol gewoon weer verder gaan slapen....quote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:27 schreef Mibos het volgende:
Vamp hoe gaat het met slapen?
quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:25 schreef Mibos het volgende:
Dus vamp wat heb je hiervan geleerd. Vul 's avonds altijd je toiletpapier bij![]()
Misschien is dat het probleem. Kind moet ook nog de wc papier vangenquote:Op dinsdag 6 november 2007 15:05 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Ghehehe....'T vliegt er ook doorheen hier!
Maar daar zou ie dan toch juist weer heul moe van moeten worden?quote:Op dinsdag 6 november 2007 15:15 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Misschien is dat het probleem. Kind moet ook nog de wc papier vangen![]()
Ja, dat hebben we al vaak geprobeerd. Toen ze baby was heeft het goed geholpen.quote:Op woensdag 19 december 2007 21:50 schreef Fuente het volgende:
Succes Ingrid! Heb je de 5 minuten methode ook al geprobeerd? Heeft hier uiteindelijk wel resultaat gegeven (na heel lang doorzetten). Ik vind laten huilen (zo lang) eigenlijk best zielig, misschien is ze wel bang voor iets?
Yup.... En een tijdje geleden ging het goed!quote:Op woensdag 19 december 2007 22:27 schreef Moonah het volgende:
Nou, jij ook succes Vamp! Hoe langer je het uitstelt, hoe lastiger het wordt.... Toch?
Kijk, en díe instelling heb je denk ik nodig om het aan te kunnen gaan. Je moet het gewoon écht níet meer willen. Punt. Klaar. Uit. Basta.quote:Op donderdag 20 december 2007 07:56 schreef Sugar het volgende:
Ik ben er echt best wel klaar mee,
Ja, dezelfde dag nog.quote:Op donderdag 20 december 2007 16:21 schreef Noli. het volgende:
Mooi Ingrid!
(Hebben jullie de zijkant van het bedje er nog weer in gezet of niet?)
Ben je toevallig een billendoekjesdoos kwijt?quote:Op donderdag 20 december 2007 16:21 schreef Noli. het volgende:
Mooi Ingrid!
Vol blijven houden he!![]()
(Hebben jullie de zijkant van het bedje er nog weer in gezet of niet?)
En ook voor Sugar en Vamp!![]()
... en daar ging de regelmaat die de wvp zo benadrukte...quote:Op donderdag 20 december 2007 21:39 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ja, dezelfde dag nog.
Ohja, Kim op 20.00 uur op bed gelegd, waar ze gelijk in slaap viel. Ze schrok echter om 20.45 uur weer wakker, met een hysterisch gehuil tot gevolg. Ze had ook niks gegeten vanavond, dus haalden we haar beneden voor een fles. De fles van 200 cc gung bijna in een teug leeg. Nu ligt ze sinds half tien weer op bed, maar ze krijst al bijna een kwartier alles bij elkaar. Dit is gewoon het aandachttrekhuiltje, dus we laten haar mooi liggen.
Dat valt wel mee hoor.quote:Op vrijdag 21 december 2007 08:57 schreef E.T. het volgende:
[..]
... en daar ging de regelmaat die de wvp zo benadrukte...![]()
Tenzij je het morgen ook weer zo gaat doen natuurlijk..
Zeker...Het begin is er (weerquote:Op vrijdag 28 december 2007 13:28 schreef Noli. het volgende:
Oef Vamp. Wat lijkt me dat zwaar.
Hanne kan dat ook zo lekker. Die gooit er ook een zwaar irritante hoest tegen aan of wat ze tegenwoordig doet als ze haar zin niet krijgt (slapen gaat hier nog altijd aardig goed *afklopt*) hysterisch krijsen!![]()
Maar gelukkig geeft je mini-monster zich uit-ein-de-lijk wel over aan zijn slaap.![]()
Da's een goed begin toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |