abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator maandag 28 juni 2004 @ 07:17:19 #101
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_20242932
Ze heeft de hele nacht doorgeslapen

Vandaag, nieuwe ronden, nieuwe kansen
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 juni 2004 @ 07:20:23 #102
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_20242942
Goed zo Iris (ik kan helaas de foto's niet zien) Als het goed is, gaat het vandaag sneller.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_20243173
Lois, heel veel succes.
IK had het laatst al vermeld.
Maar het heeft ook bij een vriendin van mij geholpen..
Nu naar een paar weekjes gaat ze gewoon naar boven.
Gaat liggen en ze horen d'r niet meer..

Heel veel succes de komende dagen
  maandag 28 juni 2004 @ 11:57:19 #104
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_20246750
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 20:41 schreef Nausicaa het volgende:

Onze zoon (ruim 2) is een slechte slaper. We zijn uren (letterlijk) bezig om hem in bed te krijgen, hij wil alleen tezamen met een van ons slaap vallen, en loopt 's nachts om de haverklap naar onze kamer om tussen ons in te slapen.
De dochter van mijn vriend ( Aurora) heeft precies hetzelfde. Met pijn en moeite moeten we haar een keer of 10 s'avonds opnieuw naar bed brengen. Huilen, schreeuwen, bleren, hartverscheurend is het, want ze wil gewoon bij ons slapen, ze loopt vanuit haar kamer, direct naar die van ons.! Vreselijk vermoeiend is het, en ze komt er 's nacht ook nog een aantal keer uit, met haar kussen meeslepend, om tussen ons in te gaan liggen. Mijn vriend brengt haar dan meteen weer naar bed, en ze is meestal om 6 uur alweer klaar wakker, en gaat dan niet meer slapen. Terwijl voor ze eenmaal slaapt het wel een uur of elf is, waardoor ze dan overdag niet te genieten is.
Gelukkig hebben wij haar wat dat betreft alleen in het weekend, maar ik voel mee met de mama's en papa's die het elke dag moeten doorstaan .
doei
  maandag 28 juni 2004 @ 13:50:07 #105
8885 moralia
Grip op je zak
pi_20249806
Bolletje, heeft ze dat ook als ze bij haar moeder is? Of alleen bij jullie?
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
  † In Memoriam † maandag 28 juni 2004 @ 14:59:40 #106
43556 miss_dynastie
pi_20251701
Lois, wat goed!
  Jubileum moderator maandag 28 juni 2004 @ 20:18:47 #107
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_20259697
Vanmiddag ging ze zonder morren slapen en werd pas 2 uur later wakker dat hebben we nog nooit meegemaakt.

Vanavond sliep ze vrijwel meteen en heeft na een half uurtje nog wel wat liggen mopperen en huilen maar na een keertje troosten is ze inmiddels weer in slaap gevallen.
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 juni 2004 @ 21:11:37 #108
13151 crew  Rewimo
pi_20261306
Geweldig Lois Moet je toch een lekker gevoel geven, ondanks de stress van gisteravond
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 28 juni 2004 @ 22:04:39 #109
34891 melonovy
La Kutschie
pi_20263199
Lekker Lois!
Het voelt goed hè?
A je to!
  Jubileum moderator dinsdag 29 juni 2004 @ 20:21:22 #110
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_20288285
Iris gaat inmiddels overdag zonder morren slapen en slaapt dan rustig 2 uur achter elkaar. Vanavond, klokslag half 8 nam ik haar mee naar boven, hoewel ze nog geen tekenen van moeheid vertoonde. (ik wachtte voorheen op gaapjes en oogjes wrijven voor ik het uberhaupt maar ging proberen)
Ze knuffelde nog even lief en liet zich daarna al voorover zakken in haar bedje, waar ze uitgebreid ging lachen en kletsen tegen haar beertje.
Toen ik 10 minuutjes later nog even keek sliep ze
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 29 juni 2004 @ 20:47:02 #111
8885 moralia
Grip op je zak
pi_20289038
Ow wauw, echt fijn Lois, en dan is het nu zaak het patroontje vast te houden hè, als het goed is gaat ze dan voortaan gewoon lief slapen.
pretending that I'm deaf
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 juni 2004 @ 20:51:34 #112
13151 crew  Rewimo
pi_20289177
Jee Lois, wat goed zeg Je weet niet wat je overkomt zeker?
  donderdag 1 juli 2004 @ 13:13:38 #113
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_20334401
quote:
Op maandag 28 juni 2004 13:50 schreef moralia het volgende:
Bolletje, heeft ze dat ook als ze bij haar moeder is? Of alleen bij jullie?
Ja, ze heeft precies hetzelfde bij haar moeder ..
Hoewel haar moeder toegeeft, en dan mag ze bij haar in bed slapen.
Afspraken daarover maken heeft geen zin, valt helaas niet te praten met haar moeder
doei
pi_20335071
Ja dan kun je natuurlijk nog zo streng zijn tegen zo'n kind, maar als de andere helft niet meewerkt heeft het geen zin
pi_24022244
schopje omhoog.

Ondanks dat het cb aangaf gewoon toetegeven aan alcia's slaapnukken die er morgen sinds een week zijn. besloten dat niet te doen. Ik kan dat niet opbrengen en zie het gewoon niet zitten. Dus gedeeltelijk dit topic in de arm genomen en aan de slag gegaan.

Danny brengt haar normaal naar bed, maar hij kwam nog niet bij de trap, zonder paniek, dus het overgenomen. Veel later dan normaal haar bed bereikt, haar matras op de grond gelegd (het enorm knus gemaakt, speciale knuffel erbij, etc etc. lampje aangelaten). Weltrusten gewenst en gezegd dat ik strakkies nog even kwam kijken. Zo gezegd zogedaan, niets gehoord van d'r, geen gesputter, geen gehuil. 10 minuten later wezen kijken en ze begon even te mekkeren, maar niet te panieken. Gezegd dat ik nog een best veel wasgoed moest wegwerken en zij beter in haar bed kon blijven dan had ze het niet zo fris en ik straks nog wel een keer kwam kijken. 15 minuten later papa met een stapel nepwas naar boven laten lopen en ze sliep.

Nou wil ik nog niet uitzinnig gaan doen, want in de week met problemen is ze eerder ingeslapen maar paniekte ze halverwege de nacht. Ben dus benieuwd of ik haar dan weer terug in bed krijg iedere keer.
  FOK!fossiel donderdag 16 december 2004 @ 21:58:42 #116
2628 Karin
pi_24022659
quote:
Op donderdag 16 december 2004 21:43 schreef Knorretje het volgende:
schopje omhoog.

Ondanks dat het cb aangaf gewoon toetegeven aan alcia's slaapnukken die er morgen sinds een week zijn. besloten dat niet te doen. Ik kan dat niet opbrengen en zie het gewoon niet zitten. Dus gedeeltelijk dit topic in de arm genomen en aan de slag gegaan.

Danny brengt haar normaal naar bed, maar hij kwam nog niet bij de trap, zonder paniek, dus het overgenomen. Veel later dan normaal haar bed bereikt, haar matras op de grond gelegd (het enorm knus gemaakt, speciale knuffel erbij, etc etc. lampje aangelaten). Weltrusten gewenst en gezegd dat ik strakkies nog even kwam kijken. Zo gezegd zogedaan, niets gehoord van d'r, geen gesputter, geen gehuil. 10 minuten later wezen kijken en ze begon even te mekkeren, maar niet te panieken. Gezegd dat ik nog een best veel wasgoed moest wegwerken en zij beter in haar bed kon blijven dan had ze het niet zo fris en ik straks nog wel een keer kwam kijken. 15 minuten later papa met een stapel nepwas naar boven laten lopen en ze sliep.

Nou wil ik nog niet uitzinnig gaan doen, want in de week met problemen is ze eerder ingeslapen maar paniekte ze halverwege de nacht. Ben dus benieuwd of ik haar dan weer terug in bed krijg iedere keer.
Knor ik hoop dat het allemaal helpt.
En ik zou het inderdaad ook zo doen, niet bij mezelf in bed, dan kan zelf ook niet goed uitrusten. En dan moet je over een tijdje dat ook weer proberen af te leren.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 17 december 2004 @ 07:06:57 #117
13151 crew  Rewimo
pi_24029386
Hoe is het gegaan, Knor?

Ik kan ook absoluut niet slapen als Christan naast me ligt Dat ligt maar te draaien en te woelen en dan krijg ik ineens een stel handjes in mijn gezicht die even aan mama willen voelen...
pi_24037286
Whehehe ik ben 24 heb nog steeds slaap problemen....
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  vrijdag 17 december 2004 @ 15:31:26 #119
12560 dice
Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
pi_24037711
*zucht* Kay in slaap krijgen is neit zo'n probleem tegenwoordig; helaas wordt hij wel een aantal keren per nacht wakker en is dan bang om alleen weer in slaap te komen.
Als ik erg diep slaap weet hij stilletjes tussen ons in te kruipen, als ik wakker genoeg ben is de enige manier om hem weer in slaap te krijgen dus naast hem te gaan liggen ...
'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
pi_24037741
Joshua sliep goed tot nu weer een paar nachten geleden. Eigenlijk begon het gezeur al toen ik bij mijn tante en oom was. Ik heb hem toen s'nachts een fles gegeven want wat ik ook deed hij schreeuwde de hele familie bij elkaar. Nou zou je zeggen softie, maar ja zie je het zitten om te logeren bij je familie en als je dan weggaat zij de wallen onder hun ogen hebben. Nou ik dus niet.
Dus dan maar zo. Nou was ie ook duidelijk weer met tandjes bezig. Toen ging het weer een paar nachten goed, en nu begint het gesodemieter weer, vannacht was het half 3 en we hebben sindsdien niet meer geslapen.

En met mijnheer is niks aan de hand, want hij zit vrolijk tegen ons aan te kletsen in ons bed. Dit is trouwens ook al weer een paar nachten zo, maar vannacht heeft ie het toch echt te bond gemaakt.
Zijn slaapritme is weer totaal in de war geschopt. Ik wist net dat ie moe was maar hij zette het op een bleren toen ik hem alleen liet in zijn slaapkamer. Dit heeft even zo'n 5 a 10 minuten geduurd, en nu ligt ie te slapen. Ik durf te wedden dat ie wel een aantal uurtjes zal slapen, want hij moet wel ontzettend moe zijn van vannacht.

Vanavond maar weer beginnen met de slaaptraining Gatver wat haat ik dat toch. Dat gehuil gaat gewoon door merg en been heen. Nou kan ik het wel aardig hebben, maar manlief gaat gewoon weer door de knieen ben ik bang als ik hem niet even ernstig toespreek, want het is zo zielig. Maar hij ligt wel beneden te slapen, eerder terug gekomen van het werk omdat ie zijn ogen niet meer open kon houden.
Zo moest het effe van me afschrijven hoor. Ik vindt dit toch echt wel 1 van de moeilijkste dingen, en Joshua is er ook zekers niet gemakkelijk in. Hij stelt ons constant op de proef op die manier.
pi_24044020
Nou hij heeft vanmiddag welgeteld 3 hele kwartieren geslapen En is nu compleet hysterisch in zijn bedje. Normaal gesproken slaapt ie al voordat ie zijn fles leegt heeft, maar nu krijst ie de hele straat bij elkaar. Dat gaat wat worden vannacht
pi_24045732
Sterkte Lewis...
Goddank slaapt Chiara weer erg goed, al is ze wel vroeg wakker, half zeven is een normale tijd, maar ik ben echt geen ochtendmens. Voorheen kwam ze nog even bij ons liggen en sliep ze na een slokje drinken nog door tot 8 uur, maar dat zit er al een poos niet meer in.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_24047260
Tja daarentegen kan Joshua nou weer zo doorslapen tot 9 uur. En 8.15 is zo'n beetje zijn normale tijd van wakker worden. Ik hoop maar dat dat nog een tijdje zo door blijft gaan. Dat kan ik nu wel gebruiken.

Joshua heeft trouwens nog een half uur vreselijk gehuilt en toen gaf hij het op. Alleen nu heeft hij zijn slaapzak niet aan, die heb ik uit gedaan omdat hij zich zo zat op te winden en dus helemaal bezweet was. Maar ja, geheit dat als ik hem vanavond niet aandoe dat ie vannacht wakker wordt van de kou.
pi_24047510
vannacht ging 'uitstekend' Om kwart voor 9 heb ik haar wakker gemaakt. Echter ze is nu nog steeds wakker. (maar huilt niet).
pi_24047764
Dat ze nu wakker is is natuurlijk niet zo leuk. Maar wel lekker dat ze vannacht heeft doorgeslapen Knor.
pi_24047881
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 22:50 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Dat ze nu wakker is is natuurlijk niet zo leuk. Maar wel lekker dat ze vannacht heeft doorgeslapen Knor.
precies. Ben er ook best blij om (al hoop ik dat ze het snel opgeeft, want het is al ver na mam's bed/rusttijd. Maar goed die schade haal ik volgende week anders wel in)
pi_24048290
ze slaapt
  vrijdag 17 december 2004 @ 23:24:24 #128
8885 moralia
Grip op je zak
pi_24048551
Welterusten dan Knor!
pretending that I'm deaf
  zondag 3 april 2005 @ 19:57:37 #129
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25960788
Wat een goed topic is dit toch!

Als het langer nodig blijkt, gaan we de "slaaptraining" ook echt toepassen op Maria. Ze is een stuk kleiner dan Jorden was en ook kleiner dan Iris toen, maar ik las dat Leah het ook heeft gedaan met een 6-maanden-Freek! Dus wie weet.

Kern is voor mij: als we weten dat ze echt moe is, halen we haar niet uit bed. Wel terugkomen, aai, speen, maar laten liggen. Volgens mij werkt dat ook echt.
De afgelopen dagen schreeuwde ze de longen uit haar lijfje, slapen ging héél moeizaam. Net weer een krijsend Mariaatje... Maar ik ben 3 keer teruggegaan, speentje gegeven (dat ze niet wilde! ) en nu slaapt ze toch maar mooi!

Leah, ik vind dat alles wat jij schrijft erg prettig en herkenbaar overkomt. Doe ermee wat je wilt! Het viel me nu weer zó op, dat ik 't even wilde zeggen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_25961053
Met Janneke ook nog geregeld slaapproblemen. Uiteindelijk slaapt ze dan met de 5, 10, 15 minuten methode. Het nadeel is dat we Bo dan bij ons tussenin moeten leggen omdat ze anders wakker word van het schreeuwen. Maar dat zouden we met elke andere methode ook moeten. Behalve als we Janneke tussenin nemen, maar dan zouden we terug bij af zijn.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 3 april 2005 @ 20:26:07 #131
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_25961405
Lune is inmiddels anderhalf en ook die kan soms nog brullen als ze net in bedje is gelegd. Soms is het ook te rumoerig omdat zij als eerste gaat en Storm en Sverre na haar nog naar de badkamer gaan. Het duurt dus soms nog even voordat er rust op de gang is en de heren naar de zolder zijn verkast voor hun slapen. En dan is het ook huilen, speen boos uit mijn hand slaan en gewoon nog niet alleen willen gaan slapen. We controleren eerst nog even of ze geen dorst heeft (Lune heeft heel lang overdag slecht gedronken dus ze heeft vele flessen melk op het aankleedkussen of bed gehad) en daarna zeggen toch weltrusten en gaan we weg. En bijna altijd is ze dan binnen tien minuten stil, of ze ligt te babbelen en is dus tevreden in haar bedje. We hebben haar ook altijd in haar kamertje gelaten toen ze kleiner was, toen was het ook nog wel eens brullen, en dan hetzelfde als wat de meesten zeggen, even een knuffel (in de tandjes-periode nog regelmatig even dentinox op de kaakjes, hielp ook vaak) en dan weer weg. En nu schikt ze zich toch snel in het slapen-tijd....
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
pi_25961695
Wij wonen sinds een paar weken weer op ons zelf en ook wij waren toen van plan om bij Morgaine er een naar-bed-toe-en-slapen-gaan ritme in te brengen. De eerste paar dagen wilden wij haar op haar gemak laten wennen aan de nieuwe omgeving en stonden wij haar toe om op onze schoot in slaap te vallen. Een paar dagen later diende het eerste tandje zich aan met alle ongemakken die daar bij horen, dus ook veel huilpartijen 's avonds en weer kwam er niks van ons voornemen terrecht. Toen overleed mijn oma en hadden we er even geen zin in dat extra gehuill en ook voelde zij aan dat Mama verdriet had. En toen we wel zin hadden om het te proberen was daar tandje nummer 2.

Maar goed tandje nummer 2 is er doorheen en sinds drie dagen zijn we dus aan het naar-bed-toe-en-slapen-gaan ritueel begonnen. De eerste avond hebben we meer dan een uur gehuil aan moeten horen en ik heb haar toen wel nog 1 keer uit bed gehaald (stom stom ) toen konden we het nog een behoorlijk lange tijd aanhoren. De tweede avond weer in bed gelegd en toen hebben we maar 20 minuten een hoop geschreeuw en gehuil aan moeten horen. En vanavond was het nog geen kwartier. En toen lag ze heerlijk te knorren.

We geven haar om 17.00 uur de groentenhap, om 18.30 uur gaat madam in de pyama en geven we haar om 18.45 uur de laatste fles en dan de 2 tandjes poetsen, op schoot in de slaapkamer nog een klein verhaaltje voorlezen en dan van papa en mama een kusje en dan slapen gaan. En alles gaat goed tot je der neer legt op het matras. Ze gaat zodra ze kan staan in de hoek van het bed, armpjes er over heen hangen en bleren maar. Tsja, het duurt een paar dagen / weken voor ze het echt door hebt maar we zetten door hoor!!
  zondag 3 april 2005 @ 21:07:17 #133
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25962495
quote:
Op zondag 3 april 2005 19:57 schreef Sugar het volgende:

Leah, ik vind dat alles wat jij schrijft erg prettig en herkenbaar overkomt. Doe ermee wat je wilt! Het viel me nu weer zó op, dat ik 't even wilde zeggen.
Dank je wel! Leuk om te horen
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_25962884
Tja hier blijft Joshua ook nog altijd wel uitproberen, maar ik ben toch echt aan het volhouden hoor. Alleen vind husby het nog vreselijk moeilijk, die kan niet tegen het gehuil. Dus gaat ie de hond maar even uitlaten.

s'Nachts komt ie bijna niet meer, of er moet echt wat zijn. s'Avonds wil ie er nog weleens een zooitje van maken. Maar goed dat vind ik minder erg. De aanhouder wint, en je merkt gewoon aan Joshua dat als ie goed slaapt dat ie zoveel vrolijker is en ook lang niet zoveel uitspookt. s'Morgens ligt ie ook nog vaak een half uurtje nadat ie wakker is tegen zijn olifanten aan te praten met zijn muzikale winnie the pooh erbij.
  zondag 3 april 2005 @ 21:22:12 #135
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_25962892

Sanne in d`r wipstoel voor het eerst
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_25963227
Tja die heeft nog nergens last van. Trouwens Edje, heb je niet zo'n hoofd steuntje zodat je haar koppie recht omhoog erin kan leggen.
  maandag 4 april 2005 @ 09:51:58 #137
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25971167
Je kunt ook opgerolde hydrofielluiers naast haar hoofdje leggen, aan elke kant één of desgewenst meer (of een opgerold spuugdoekje ernaast...) als ze nog zo klein zijn liggen ze nog zo stil...
pi_50774054
Meldt!

Ons meiske (22 maand) is altijd een wat lastige slaper geweest. Toen ze nog klein was bakerden we haar in en sliep ze als een roosje. Het verdere jaar eigenlijk ook. Toen kreeg ze oorproblemen en het duurde toen zo'n 3 maanden, ze kreeg vervolgens buisjes. Hiermee waren we niet klaar, het slaapprobleem bleef. Het hield in dat ze met perioden continu middernacht wakker werd om vervolgens tot een uurtje of 5 door te halen en dan pas weer te gaan slapen. Dit ging soms een paar weken door en dan ging het weer goed. Vorige maand is d'r neusamandel verwijderd (ivm aanhoudende klachten met d'r oortjes) en sindsdien is het helemaal mis!
Het begon iets ervoor, ze sliep bij opa en oma, die belden om 23:00 op dat Sara evht niet wou slapen (ze bleef maar gillen) dus toen heb ik dr opgehaald, thuis ging ze meteen slapen. Na de operatie was ze wat bang om naar bed te gaan (logisch), toen ging het een paar dagen goed en sindsdien is het elke nacht raak. Tot 2 weken terug werd ze om 23:00 wakker om vervolgens door te halen tot 5 uur (echt gillend, ze werd alleen stil als we haar beneden deden). We hebben toen van alles geprobeerd, streng zijn, doorpakken, bij ons in bed, noem het maar en we probeerden het. Bij de HA werd niets gevonden, geen oorpijn niets.
Dus maar stug doorgegaan en sinds 2 weken slaapt ze 's nachts wel maar wordt ze iedere ochtend tussen 4 en 5 wakker, geen minuut later dan 5 uur.
Haar kamertje is goed verduisterd, van het licht is het dus niet.

We worden inmiddels flink moedeloos, Sara is hartstikke moe overdag, die dondert soms op de vloer gewoon in slaap en trekt het amper tot 19:00 's avonds. Wij zijn zelf ook doodmoe.
Vanavond zou ze bij mijn schoonouders slapen (voor het eerst sinds die keer dat ze niet wou). Ze viel in slaap om 19:30, werd om 21:30 wakker en gilde tot 23:00 uur, manlief is d'r nu aan het halen.

In juli moet manlief een week op kamp met scouting, ik draai dan 7 vroege diensten achter elkaar. Sara zou bij mijn vader slapen dan (ik ook) maar als ze nergens anders wil slapen kan dit dus niet en zitten we dus ook nog met een opvangprobleem.

Heeft iemand nog tips en adviezen? Vicky gaf me net al een paar tips mbt slaaptherapie en daar ga ik me zeker in verdiepen, maar ik zoek echt alles wat maar mogelijk is om m'n meiske weer normaal te laten slapen!

Nog even wat we allemaal geprobeerd hebben:

-bij ons in bed laten slapen
-later naar bed
-vroeger naar bed
-streng doorpakken
-vast avondritueel ingebouwd
-altijd 2 dezelfde knuffels in bed (ook bij opa en oma)
-verduisteren
-erbij zitten
-deur op een kier, licht aan in de hal
-slaap lekker melk van friese vlag (is het volgens mij)
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 24 juni 2007 @ 04:30:16 #139
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_50779458
Meiske meiske, wat een strijd! Ik wist niet dat het zo erg was met Saartje. Poeh zeg, wat zwaar moet dat zijn voor jullie. Ik weet niet goed wat ik er over kan zeggen. Juul slaapt heel makkelijk eigenlijk. Lastig hoor, vooral omdat het inmiddels de 'standaard' is geworden en dus ingebakken in haar systeempje. Dat moet doorbroken worden, zoveel is duidelijk. Want ze is wél moe, schrijf je. Dus daaraan ligt het niet. Maar hoe doorbreek je zoiets?! Pfff..... ik weet het écht niet. Machteloos, deze situatie. Veel sterkte jullie. Ik hoop op een snelle oplossing, voor jullie allemaal. Meer kan ik er helaas niet over zeggen.

[ Bericht 1% gewijzigd door renzell op 24-06-2007 12:40:46 ]
  Jubileum moderator zondag 24 juni 2007 @ 08:15:16 #140
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50779781
Jullie hebben echt al van alles geprobeerd zeg Heb je al eens contact gehad met de wijkverpleegkundige (cb)?
Ik heb dat toen gedaan toen wij het echt niet meer zagen zitten met het niet slapen van Eva, en zij hebben er best veel ervaring mee.
Naast een gelegenheid om lekker je hart uit te storten, krijg je heel veel tips en een goede begeleiding.
Hier heeft het goed geholpen.
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 24 juni 2007 @ 09:28:24 #141
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50780076
Fuente, wat afschuwelijk! Slaapgebrek kan uiteindelijk zo enorm slopen. Wij hebben het een poos met Thies gehad. Toen hebben we een slaaptraining gedaan. Maar Saar is al veel ouder, dus ik weet absoluut niet hoe dat op die leeftijd gaat.
Misschien heb je wat aan het boekje van Ruttien Schregardus. Wij hebben dat indertijd als leidraad gebruikt. Het gaat over kinderen van 6 mnd tot 6 jaar.
En wat Lois zegt, wijkverpleegkundige. Als je mazzel hebt tref je een goede. Evt kun je ook nog naar de opvoedwinkel. Ik heb daar een heel prettig gesprek gehad. Daar kun je ook gratis boeken lenen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 24 juni 2007 @ 12:15:00 #142
105850 Fuente
mamamuts
pi_50782565
Allereerst, thnx voor jullie lieve woorden

Afgelopen nacht dus Saartje opgehaald, thuis een kwartiertje nog opgehad, maar ze was doodmoe. Eenmaal in bed heeft ze de hele nacht geslapen, om 5:00 werd ze wakker maar ging ze ook vrij snel weer slapen om uiteindelijk pas om 9 uur wakker te worden. We hebben dus even flink kunnen bijtanken!

Wat gaan we doen deze week? CB bellen voor tips en adviezen, het boekje dat Moonah aangaf halen bij de bieb en anders bestellen !

Dus we kunnen in ieder geval weer wat proberen, dat is al fijn om te weten. Wat we eventueel ook kunnen proberen binnenkort is een groter bedje. Saartje slaapt nog steeds in haar ledikant, misschien zit 'm daar iets in...
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 24 juni 2007 @ 12:25:01 #143
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50782810
quote:
Op zondag 24 juni 2007 12:15 schreef Fuente het volgende:
Wat gaan we doen deze week? CB bellen voor tips en adviezen, het boekje dat Moonah aangaf halen bij de bieb en anders bestellen !
Als ze hem nou bij de bieb niet hebben, dan PM me je adres maar even, dan mag je die van mij lenen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 24 juni 2007 @ 12:45:31 #144
105888 renzell
pi_50783428
Dat lijkt me helemaal geen slecht idee Fuente, van dat bedje Misschien kun je er zelfs eens over denken om de hele 'vibe' in de kamer te veranderen. Zou dat iets zijn? Bedje op een andere plek, nieuw knuffeltje, nieuw slaapzakje/dekbedje, boekje in bed, andere kleur op de muur, tekeningen boven het bed, dat soort dingen. Die plek, die nu zo gaat over niet slapen en rusteloze nachten met veel huilen, moet misschien opnieuw fijn en leuk en fris en echt van haar gemaakt worden. Het zou ook averechts kunnen werken, maar ik heb zelf het idee dat als je een nieuwe situatie creëert, daar ook nieuw gedrag uit voort kan komen. Of ben ik nu vaag?

Fijn dat jullie even hebben kunnen bijtanken!
  zondag 24 juni 2007 @ 13:05:00 #145
105850 Fuente
mamamuts
pi_50783999
Renz, we wouden sowieso haar kamertje al gaan veranderen, dat dan maar wat sneller doen dan gepland! (nou ja, de verf is al gekocht, het bedje wat we zouden willen al uitgezocht, alleen nog geen tijd om ermee bezig te zijn). Ik ga een dag plannen, dan gaan we er flink mee bezig en dan zou het moeten lukken.

Moonah, ik ga morgen even naar de bieb, als ze het niet hebben PM ik je, thnx!
Sara
Merel
Ukje
  zondag 24 juni 2007 @ 15:21:57 #146
102760 Igraine
Headache
pi_50788300
Hier ook een lastig slapertje. Maar ook een lang-uitslapertje dus geen vermoeidheidsproblemen. Wat Renzell aankaart over het veranderen van de 'vibe' van het kamertje, kan heel goed werken zelfs. Ik heb als kind ook veel slaapproblemen gehad die van mij is dus ook erfelijk belast als het ware En mijn ouders hebben mij ook vaak gewisseld van kamer, zowel qua inrichting als daadwerkelijk een andere kamer van het huis. En dat hielp vaak wel voor een tijdje.

Wat doet ze als je haar in jullie bed laat slapen? Slaapt ze dan wel, of ook niet? En als je haar eruit haalt? Gaat ze dan daarna wel weer slapen? En hoe gaat het 's middags, slaapt ze dan wel of niet?

Ik probeer altijd maar om me er niet te druk over te maken en dat werkt wel moet ik zeggen, maar ik kan me ook voorstellen dat dat iets lastiger is als je zelf ook heel moe bent.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zondag 24 juni 2007 @ 17:07:23 #147
105850 Fuente
mamamuts
pi_50791286
quote:
Op zondag 24 juni 2007 15:21 schreef Igraine het volgende:
Hier ook een lastig slapertje. Maar ook een lang-uitslapertje dus geen vermoeidheidsproblemen. Wat Renzell aankaart over het veranderen van de 'vibe' van het kamertje, kan heel goed werken zelfs. Ik heb als kind ook veel slaapproblemen gehad die van mij is dus ook erfelijk belast als het ware En mijn ouders hebben mij ook vaak gewisseld van kamer, zowel qua inrichting als daadwerkelijk een andere kamer van het huis. En dat hielp vaak wel voor een tijdje.

Wat doet ze als je haar in jullie bed laat slapen? Slaapt ze dan wel, of ook niet? En als je haar eruit haalt? Gaat ze dan daarna wel weer slapen? En hoe gaat het 's middags, slaapt ze dan wel of niet?

Ik probeer altijd maar om me er niet te druk over te maken en dat werkt wel moet ik zeggen, maar ik kan me ook voorstellen dat dat iets lastiger is als je zelf ook heel moe bent.
Ben stiekem blij dat we niet de enigen zijn Maar wel rot dat het bij jullie ook zo is!

Bij ons in bed gilde ze eerst net zo hard door als in haar eigen bed. Sinds ze om 5:00 wakker wordt speelt ze bij ons in bed, ze wil dan niet slapen. Als we haar eruit halen en dan weer in bed doen slaapt ze ook niet.
Middagslaapjes gaan 9 van de 10 keer gewoon goed! Ze slaapt zo'n anderhalf tot twee uur 's middags. Vaker doen we haar overdag niet in bed, hoewel ze er moe genoeg voor is, maar we zijn bang dat ze dan 's nachts helemaal niet meer wil slapen.
Sara
Merel
Ukje
  zondag 24 juni 2007 @ 18:48:32 #148
105888 renzell
pi_50794213
En werkt dat inderdaad zo? Slaapt ze beter als je haar overdag op laat blijven?
  zondag 24 juni 2007 @ 19:03:40 #149
105850 Fuente
mamamuts
pi_50794686
quote:
Op zondag 24 juni 2007 18:48 schreef renzell het volgende:
En werkt dat inderdaad zo? Slaapt ze beter als je haar overdag op laat blijven?
Nee, we laten haar ook niet opblijven hoor! Maar niet langer slapen dan 2 uur. We merken wel dat als ze overdag 3 a 4 uur slaapt (wat ze dus zat haalt vaak) ze dan 's nachts nog slechter slaapt, omdat ze d'r ritme dan omgooit.
Sara
Merel
Ukje
  zondag 24 juni 2007 @ 19:18:07 #150
102760 Igraine
Headache
pi_50795175
Hier is het zo dat als ze 's nachts wakker wordt en we haar gelijk bij ons tussenin leggen, ze vrijwel direct weer gaat slapen. Dus dat scheelt wel denk ik. Ook haal ik haar 's avonds er wel uit als ze echt niet gaat slapen, dan knuffelen we beneden nog even, mag ze even spelen, krijgt ze nog een klein flesje melk en brengen we haar weer naar bed. Dan gaat ze meestal wel slapen.

Nu slaapt ze laatste 5 nachten al aan één stuk door in haar eigen bedje vanaf een uurtje of 20.30
's avonds dus ik hoop dat ze dat vol blijft houden. Vanmorgen en gisteren hebben we haar om 10 uur s morgens wakker gemaakt, anders slaapt ze te lang. En al twee dagen slaapt ze 's middags ook 3 uur achter elkaar. Normaal is dat 2 uur of ietsje korter.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')