Meldt!
Ons meiske (22 maand) is altijd een wat lastige slaper geweest. Toen ze nog klein was bakerden we haar in en sliep ze als een roosje. Het verdere jaar eigenlijk ook. Toen kreeg ze oorproblemen en het duurde toen zo'n 3 maanden, ze kreeg vervolgens buisjes. Hiermee waren we niet klaar, het slaapprobleem bleef. Het hield in dat ze met perioden continu middernacht wakker werd om vervolgens tot een uurtje of 5 door te halen en dan pas weer te gaan slapen. Dit ging soms een paar weken door en dan ging het weer goed. Vorige maand is d'r neusamandel verwijderd (ivm aanhoudende klachten met d'r oortjes) en sindsdien is het helemaal mis!
Het begon iets ervoor, ze sliep bij opa en oma, die belden om 23:00 op dat Sara evht niet wou slapen (ze bleef maar gillen) dus toen heb ik dr opgehaald, thuis ging ze meteen slapen. Na de operatie was ze wat bang om naar bed te gaan (logisch), toen ging het een paar dagen goed en sindsdien is het elke nacht raak. Tot 2 weken terug werd ze om 23:00 wakker om vervolgens door te halen tot 5 uur (echt gillend, ze werd alleen stil als we haar beneden deden). We hebben toen van alles geprobeerd, streng zijn, doorpakken, bij ons in bed, noem het maar en we probeerden het. Bij de HA werd niets gevonden, geen oorpijn niets.
Dus maar stug doorgegaan en sinds 2 weken slaapt ze 's nachts wel maar wordt ze iedere ochtend tussen 4 en 5 wakker, geen minuut later dan 5 uur.
Haar kamertje is goed verduisterd, van het licht is het dus niet.
We worden inmiddels flink moedeloos, Sara is hartstikke moe overdag, die dondert soms op de vloer gewoon in slaap en trekt het amper tot 19:00 's avonds. Wij zijn zelf ook doodmoe.
Vanavond zou ze bij mijn schoonouders slapen (voor het eerst sinds die keer dat ze niet wou). Ze viel in slaap om 19:30, werd om 21:30 wakker en gilde tot 23:00 uur, manlief is d'r nu aan het halen.
In juli moet manlief een week op kamp met scouting, ik draai dan 7 vroege diensten achter elkaar. Sara zou bij mijn vader slapen dan (ik ook) maar als ze nergens anders wil slapen kan dit dus niet en zitten we dus ook nog met een opvangprobleem.
Heeft iemand nog tips en adviezen? Vicky gaf me net al een paar tips mbt slaaptherapie en daar ga ik me zeker in verdiepen, maar ik zoek echt alles wat maar mogelijk is om m'n meiske weer normaal te laten slapen!
Nog even wat we allemaal geprobeerd hebben:
-bij ons in bed laten slapen
-later naar bed
-vroeger naar bed
-streng doorpakken
-vast avondritueel ingebouwd
-altijd 2 dezelfde knuffels in bed (ook bij opa en oma)
-verduisteren
-erbij zitten
-deur op een kier, licht aan in de hal
-slaap lekker melk van friese vlag (is het volgens mij)
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
SaraMerel Ukje