abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 juni 2007 @ 06:01:54 #151
105850 Fuente
mamamuts
pi_50846728
Gisteren was het 6:00, en op dit moment slaapt ze nog steeds
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 26 juni 2007 @ 09:08:56 #152
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_50848039
Fijn Fuente...! Hoelaat is ze wakker geworden?
Ik denk dat Renz d'r idee een goeie is. Hier is Luuke na een hoop slaapdrama bij opa en oma gaan logeren een weekend. zo konden wij even bij tanken. Toen ze weer thuiskwam hebben we een bedritueel ingevoerd. Nouja, dat groeide natuurlijk, maar even helemaal anders. Papa brengt haar naar bed, leest, poetst tanden enz. Het heeft hier echt geholpen.

Ik hoop dat je oppas kunt vinden voor een nachtje. (Ook als ze huilt. ) Zodat jullie zelf ook even goed door kunnen slapen. Vermoeidheid maakt het nog moeilijker. Succes...!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 26 juni 2007 @ 16:19:25 #153
105850 Fuente
mamamuts
pi_50862306
Vanmorgen is het uiteindelijk 8 uur geworden Helemaal goed dus.

Komend weekend gaat ze (als het goed is) uit logeren naar mijn vader en zijn vriendin, kan ik even alles goed bijtrekken en het een en ander aan haar kamertje veranderen.
Ik houd jullie op de hoogte!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 26 juni 2007 @ 19:49:18 #154
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_50870020
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 06:01 schreef Fuente het volgende:
Gisteren was het 6:00, en op dit moment slaapt ze nog steeds
En waarom ben jij dan in godsnaam om 6 uur aan het posten dame!

Fijn, acht uur! Hopelijk heeft Saar hiermee een nieuwe lijn ingezet.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 20:12:47 #155
105850 Fuente
mamamuts
pi_50871065
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 19:49 schreef renzell het volgende:

[..]

En waarom ben jij dan in godsnaam om 6 uur aan het posten dame!

Fijn, acht uur! Hopelijk heeft Saar hiermee een nieuwe lijn ingezet.
Hihi, ik draai vroege diensten, moest om 7 uur beginnen
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 26 juni 2007 @ 20:28:35 #156
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_50903559
Vandaag was ze pas om 8:15 wakker!
Ze is vannacht wel een paar keer wakker geweest maar ging dan na het onderdekken meteen weer slapen.
Het lijkt dus echt de goede kant op te gaan!
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 27 juni 2007 @ 21:43:20 #158
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_50915828
En dan uiteindelijk, vier jaar later, ligt hij als een os te slapen in zijn nieuwe stoere halfhoogslaper....

(Af en toe heeft Jorden er nog wel een handje van om om de haverklap uit bed te komen met weet-ik-veel wat voor excuses, maar zelfs nu werkt de aanpak van toen (in essentie) nog. Op een gegeven moment stoppen met aandacht geven).
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  woensdag 27 juni 2007 @ 21:56:21 #159
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50916428
Kijk, dat biedt dan weer hoop .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_50916462
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 21:43 schreef Icaä het volgende:
En dan uiteindelijk, vier jaar later, ligt hij als een os te slapen in zijn nieuwe stoere halfhoogslaper....

[afbeelding]

(Af en toe heeft Jorden er nog wel een handje van om om de haverklap uit bed te komen met weet-ik-veel wat voor excuses, maar zelfs nu werkt de aanpak van toen (in essentie) nog. Op een gegeven moment stoppen met aandacht geven).
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 27 juni 2007 @ 22:00:07 #161
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50916587
Icaä, ben jij Nausicaa? Wat heerlijk dat je zoon nu zo goed slaapt. Dat had je 4 jaar geleden niet durven denken he?!

Fuente, super dat Saar nu beter slaapt! Maar vanwaar de kentering? Of heb ik niet goed gelezen?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_50917568
icaä, wat toevallig, dat bed is hier ook een van de opties voor piet zeer binnenkort. ik twijfel nog tussen die en zo'n andere halfhoogslaper (met glijbaan). maar de KURA slaapt lekker zo te zien! en wat is z'n kamer netjes opgeruimd. en nog even over die 4 jaar he, is het tot nu toe ALTIJD moeizaam geweest? nee toch hoop ik?
  woensdag 27 juni 2007 @ 22:20:58 #163
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_50917595
Hee wij hebben ook 2 van die bedden! Lekker Icaä, dat ie zo goed slaapt nu.
pi_50917670
ah, en bevallen ze goed spuuglokje? is die uitrolbeveiliging niet wat erg laag? [/offtopic]
  woensdag 27 juni 2007 @ 22:23:21 #165
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_50917714
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 22:00 schreef Moonah het volgende:
Icaä, ben jij Nausicaa?
Ja, dat ben ik.
Vier jaar geleden was ik inderdaad de wanhoop nabij met dat malle slapen. Ik merk wel dat ik een stuk harder ben voor de tweede, waar het gaat om slaapperikelen. Zet je het op een brullen omdat je niet wilt slapen? Nou ja, jammer, dan huil je maar even. En dat even is ook wel eens langer dan zeg een kwartier geweest. Inmiddels niet meer hoor. De jongste is inmiddels zo oud als Jorden destijds was, en hij krijgt lang niet de vrijheid die Jorden (toch wel) kreeg. Slapen gaat bij nummer 2 een heel stuk beter.
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_50918304
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 22:00 schreef Moonah het volgende:
Icaä, ben jij Nausicaa? Wat heerlijk dat je zoon nu zo goed slaapt. Dat had je 4 jaar geleden niet durven denken he?!

Fuente, super dat Saar nu beter slaapt! Maar vanwaar de kentering? Of heb ik niet goed gelezen?
Geen idee, werkelijk waar niet. We hadden nog niets veranderd, ze ging gewoon ineens weer slapen!
Nou moet ik wel zeggen dat dit dus vaker gebeurt. Op het moment dat we de wanhoop nabij zijn, en hier posten of de HA bellen of whatever, slaapt ze ineens weer goed. Dit is wel de langste periode ever trouwens.
Je ziet d'r ook gewoon opknappen nu, overdag stukken vrolijker, ze eet beter, ze is gewoon weer lief

Over een tijdje proberen we weer uit logeren bij opa en oma, ik vind het nu nog te gewaagd, ben bang dat ze dan toch weer slecht gaat slapen. Vrijdag kom ik uit de vroege diensten dus ik wil dit weekend ook tot 8 uur kunnen slapen .
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 27 juni 2007 @ 22:43:04 #167
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_50918722
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 22:22 schreef bixister het volgende:
ah, en bevallen ze goed spuuglokje? is die uitrolbeveiliging niet wat erg laag? [/offtopic]
Er staat een waarschuwing (streepje) aan de binnenkant van het bed hoe dik de matras maximaal mag zijn. Bij een veel te dik matras is die uitvalbeveiliging niet veilig meer inderdaad. Dus daar moet je wel aan denken! Hier staat Tristans bed nog wel omgekeerd, omdat Tristan niet zo heel rustig gaat liggen, die zit nog vaak even te spelen en te draaien in zijn bed, dus dat durf ik niet goed aan. Sterre heeft dat bed ook, en die wisselt regelmatig van hoog naar laag. Lees: mama moet iedere keer maar weer zo lief zijn om dat ding omver te slepen
pi_50918948
nog heel even: spuug, ja, ik las dat de matras maximaal 12,7 cm dik mag zijn, en dat lijkt me zo dun of valt dat wel mee?
  woensdag 27 juni 2007 @ 22:51:14 #169
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_50919148
Dat is dun ja. Maar die kleine kinderen wegen ook nog lang niet zoveel als een volwassene. Dus dat is dik genoeg. Ik zou zo'n matras niet voor mezelf kopen (hoewel ik ook wel eens heerlijk in slaap ben gevallen op dat bed. Zo moe van het verhaaltje voorlezen ).
pi_50919281
aha, dus 't bed is wel stevig genoeg? (het ziet er wat ielig uit vond ik).
  woensdag 27 juni 2007 @ 23:02:49 #171
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_50919752
Ja, als ie zelfs mij kan houden Echt een prima bed.
  donderdag 28 juni 2007 @ 14:47:50 #172
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50938724
Fuente, typisch..... Ik hoop voor je dat de huidige trend doorzet!

Icaä, ik heb maar één kind (8,5 maand nu) en wij hebben met 5/6 maanden een slaaptraining gedaan. tegenwoordig gaat het hardstikke goed gelukkig. Maar ik herken wel hetgeen je schrijft over je tweede. Als Thies nu geen zin heeft om te gaan slapen (want dat is het meestal als hij nu in bed huilt) kan ik dat ook veel makkelijker laten gaan. Ik denk niet dat wij weer eens zo toegeeflijk worden als eerst. Wat dat betreft hebben we een fikse leerschool gehad!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 22:22:42 #173
105850 Fuente
mamamuts
pi_51216577
Sara slaapt nu al een tijdje weer helemaal goed! Ok, af en toe is ze nog idioot vroeg wakker, soms wordt ze 's nachts nog wakker (maar gaat dan meteen weer slapen met een speentje!). Maar over het algemeen is ze weer goed aan het slapen, op de dagen dat ze niet heel vroeg wakker is, slaapt ze lekker tot 8 uur 's morgens! Morgenavond gaan we weer bij opa en oma proberen, wij zijn dan 2 jaar getrouwd dus gaan lekker uit 's avonds. Hopelijk gaat het goed!
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 6 juli 2007 @ 23:05:17 #174
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51217948
Grote dikke tvp
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 08:48:45 #175
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51224543
Sja, ik kan hier ook wel weer meeschrijven en lezen. Storm slaapt weer erg slecht, vannacht wakker vanaf 2.15 u. en uiteindelijk om 5.30 u. maar bij ons in bed genomen. S had hem gepakt en zodra hij mij in bed zag liggen, begon Storm te huilen. Hij wilde echt naar mij, viel meteen in slaap op mijn borst. Erg lief, maar ja. Ik ben gewoon al ruim 8 uur wakker!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_51232212
Wij hebben Myrthe maar weer bij ons op de kamer gelegd. Ze heeft een paar maanden goed geslapen, in d'r eigen bed, op d'r eigen kamer. Maar opeens was het weer over en weer iedere nacht feest. Steeds vaker belandde ze dan weer bij ons in bed, waar ik op zich geen problemen mee heb maar ze wordt nu echt te groot, neemt teveel ruimte in en daardoor sliepen we alledrie onrustig. Gevolg -> papa sliep steeds vaker op de bank en dát was nou niet echt de bedoeling. Na een goed gesprek maar besloten dat het het belangrijkste is dat we alledrie goed slapen, en als dat op dezelfde kamer het beste gaat, dan moet dat maar weer even zo. Privacy zoeken we dan wel in Myrthe's leegstaande kamer ;-) Ikea bedje, 1 zijkant eraf, vastgemaakt aan ons bed, en zo liggen we knus met zijn drietjes te ronken, zonder ruimtegebrek. Myrthe slaapt opeens veel langer uit. Helaas is ze niet echt vroeger naar bed te krijgen dan half 10, en dan slaapt ze rond 10 uur. Tussen 7 en 8 uur is ze weer wakker.
pi_51233179
Even ter illustratie hoe wij het opgelost hebben:

En ja, het gevaar is dus dat je je kind uit bed gaat halen en dit aantreft:
  Jubileum moderator zaterdag 7 juli 2007 @ 18:54:02 #178
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_51237483
Ik vind dat een hele lieve oplossing Ladybos en het ziet er geweldig knus uit!
Iris heeft de nodige nachtmerries achter de rug en wil niet meer in haar eigen bedje slapen. Ze slaapt nu al een paar nachten in ons bed, maar ligt zo breed dat ze papa richting het logeerbed duwt
Ze is zelfs in ons bed heel angstig, ze wil allemaal troostdingetjes om zich heen. Zo slaapt ze in mijn (fok)shirt en daar heeft ze papa's luchtje op gespoten zodat ze ons kan ruiken
Over een paar nachtjes gaan we wel weer langzaam terug naar haar eigen bedje, en dan weer even wat strenger maar voor nu laten we het eventjes, eventjes veilig.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 7 juli 2007 @ 19:26:23 #179
24188 Belana
kloon van belana
pi_51238432
als ik dit soort dingen lees ben ik altijd zo blij dat wij nog nooit echt problemen hiermee gehad hebben! ik heb helaas dus ook geen tips, want ik weet niet hoe het is.
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 7 juli 2007 @ 21:38:19 #180
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51242725
Hihi..leuke foto, die hieltjes

Dean slaapt 's avonds nog steeds vreselijk moeilijk in (alleen 's avonds, overdag no prob)....toen we verleden week op Texel zaten noodgedwongen op 1 kamer ging het prima, hij heeft niet een keer gehuild en ging heerlijk slapen in zijn camingbedje...thuis begon het feest weer.

Huilen huilen huilen tot helemaal bezweet en overstuur..zo zielig (ook voor mij )

De laatste twee dagen laat ik hem daarom heerlijk bij mij of mijn vriend op schoot zitten tot ie in slaap valt, en dan leg ik hem over in zijn bedje en slaapt ie heerlijk door.
Ik denk dat ik het CB maar lekker laat blaten wat dit betreft
  zaterdag 7 juli 2007 @ 22:02:42 #181
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51243540
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 21:38 schreef Vivi het volgende:
Hihi..leuke foto, die hieltjes

Dean slaapt 's avonds nog steeds vreselijk moeilijk in (alleen 's avonds, overdag no prob)....toen we verleden week op Texel zaten noodgedwongen op 1 kamer ging het prima, hij heeft niet een keer gehuild en ging heerlijk slapen in zijn camingbedje...thuis begon het feest weer.

Huilen huilen huilen tot helemaal bezweet en overstuur..zo zielig (ook voor mij )

De laatste twee dagen laat ik hem daarom heerlijk bij mij of mijn vriend op schoot zitten tot ie in slaap valt, en dan leg ik hem over in zijn bedje en slaapt ie heerlijk door.
Ik denk dat ik het CB maar lekker laat blaten wat dit betreft
Wat voor jou het beste werkt, en voor Dean, is toch goed. Ik weet nog van mijn zus dat ze zeker 1,5 jaar lang zo d'r jongste in slaap kreeg. Om de een of andere reden lukte het hem ook niet om 's avonds alleen te gaan slapen. Waren ze op een bepaald moment in een speelgoedwinkel en komt ie met een knuffel popje van Bumbalee (rode vriend van Bumba) aanlopen. Raar maar waar, sindsdien klets ie 's avonds met Bumbalee en gaat dan slapen. Mijn zus heeft redelijk lang een gevoel gehad. Maar ze was wel super blij dat ze d'r avond weer terug had.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 22:49:22 #182
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51245319
wat lief zeg
pi_51245752
Viev, zolang het werkt werkt het. Ik ben er ook maar mee opgehouden me ervoor te verontschuldigen dat Myrthe NOG STEEDS / ALWEER bij ons op de kamer slaapt. Als je tijdenlang niet goed geslapen hebt dan is alles wat werkt welkom. En ik ben nou eenmaal zo'n muts die z'n kind niet kan laten huilen, ik weet nog veel te goed hoe eenzaam ik me in mijn bed voelde vroeger als ik lag te huilen. En toch was ik stiekem erg blij met de opmerking van Lois dat ze het zo'n lieve oplossing van ons vond, want 'iedereen' verklaart ons voor gek. Een van mijn vriendinnen zei me laatst zelfs dat het wel goed zou zijn als de supernanny eens bij ons zou komen zodat Myrthe eens goed leerde te slapen.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 23:15:49 #184
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51246323
Ik denk maar zo; er is pas een probleem als JIJ dat vind, niet als anderen je dat aanpraten
En jeetje, als ze 16 is wil ze heus niet meer bij jullie op de kamer hoor
pi_51246497
Ach die Myrthe toch
Het klinkt zo oubollig, maar op een gegeven moment gaan kinderen echt wel behoefte krijgen aan een eigen kamer, daar twijfel ik niet aan. En van niet hoeven huilen is ook nog nooit een mens slechter geworden dus als het voor jullie de oplossing is dan is het toch goed?
Ik heb als kind lang bij mijn ouders op de kamer geslapen. Eerst in bed en toen twee jaar later mijn zusje geboren werd in een aanschuifbedje zoals Myrthe. Warme herinneringen maar ik herinner me ook net zo goed dat ik op een gegeven moment erg blij was met mijn eigen grote bed met een smurfen-dekbedhoes

Ronja heeft lang bij ons op de kamer geslapen, slaapt nu op haar eigen kamer maar ligt tussen ons in zodra ze moeite heeft met slapen. Liever uitgerust met een kind tussen ons in dan de hele nacht klaarwakker met zijn tweeën in bed!
pi_51246624
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 23:15 schreef Vivi het volgende:
Ik denk maar zo; er is pas een probleem als JIJ dat vind, niet als anderen je dat aanpraten
En jeetje, als ze 16 is wil ze heus niet meer bij jullie op de kamer hoor
Ja, weet ik ook wel, maar stiekem voelt het toch vaak als kritiek als mensen je meewarig aankijken als ze horen dat Myrthe bij ons slaapt. Of zelfs luidkeels hun kritiek geven op verjaardagsfeestjes en als daar dan niemand ons standpunt begrijpt. Blijkbaar zijn er gewoon niet zo heel veel mensen die het zo doen. Of niemand durft het meer toe te geven
  zaterdag 7 juli 2007 @ 23:30:39 #187
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51246789
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 23:25 schreef Ladybos het volgende:

[..]

Ja, weet ik ook wel, maar stiekem voelt het toch vaak als kritiek als mensen je meewarig aankijken als ze horen dat Myrthe bij ons slaapt. Of zelfs luidkeels hun kritiek geven op verjaardagsfeestjes en als daar dan niemand ons standpunt begrijpt. Blijkbaar zijn er gewoon niet zo heel veel mensen die het zo doen. Of niemand durft het meer toe te geven
Snap ik, maar vaak zijn dat mensen die zelf problemen hebben met het een of ander en daar niet voor uit durven komen en dan maar de betweter uit gaan lopen hangen. Of ze hebben uberhaupt nog geen kinderen
pi_51246869
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 23:30 schreef Vivi het volgende:

[..]

Snap ik, maar vaak zijn dat mensen die zelf problemen hebben met het een of ander en daar niet voor uit durven komen en dan maar de betweter uit gaan lopen hangen. Of ze hebben uberhaupt nog geen kinderen
In dt geval waren het mijn ouders die de grootste mond hadden Vandaar ook mijn trauma van alleen in mijn bedje liggen huilen natuurlijk Maar ja, wij doen wel meer dingen anders dan de 'gemiddelde' ouder van dit moment. Alles vanuit ons gevoel eigenlijk. Maar soms slaat dan opeens de onzekerheid toe
pi_51246940
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 23:25 schreef Ladybos het volgende:

[..]

Veel meer mensen dan jij denkt!! Serieus! Google maar eens op co-sleeping

Wij hebben heel lang dezelfde constructie gehad als jullie. Nu zit de zijkant er weer in, slaapt ze op haar eigen kamer maar als ze om wat voor reden 's nachts bij ons wil zijn, dan kan ze in het ledikantje slapen dat dus nog steeds bij ons staat.
Variety is the spice of life
  zondag 8 juli 2007 @ 00:06:31 #190
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51247820
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 23:33 schreef Ladybos het volgende:

[..]

In dt geval waren het mijn ouders die de grootste mond hadden Vandaar ook mijn trauma van alleen in mijn bedje liggen huilen natuurlijk Maar ja, wij doen wel meer dingen anders dan de 'gemiddelde' ouder van dit moment. Alles vanuit ons gevoel eigenlijk. Maar soms slaat dan opeens de onzekerheid toe
Je lijkt me juist een lieve ouder als ik het zo hoor, kan me niet voorstellen dat dit je later niet in dank wordt afgenomen

En wat ik zeg, als het voor jou goed voelt...het is jouw kind..ze komt UIT je notabene..dus je weet heus wel wat goed is
  zondag 8 juli 2007 @ 01:13:00 #191
393 phileine
española
pi_51249777
Ladybos, ik vind het er ontzettend schattig uitzien, hoe jullie dat hebben opgelost. Als het goed voelt en als het werkt, dan kan de rest toch gewoon lekker de boom in? Met Isa is de overgang naar haar eigen kamertje eigenlijk heel vanzelf gegaan op een gegeven moment en wat iemand anders hier ook zei: als ze 16 is wil ze het vast niet meer
mooi he, alles
pi_51255468
Ik vrees dat dat wel eerder gebeurd dan d'r 16e Phileine Vooralsnog vinden we het alle drie heel gezellig zo en wat het voornaamste is, het werkt, ze slaapt, en wij dus ook. En 's ochtends wakker gemaakt worden met een dikke natte kus en een 'goedemorgen mama heb je lekker geslapen' doet ook veel goed natuurlijk
  zondag 8 juli 2007 @ 13:16:16 #193
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_51257625
Zo slapen we sinds kort ook met zijn 3-en in 1 bed, ze sluipt er s'nachts gewoon tussen en ach merk wel iets maar we heb ook geen zin om Zoë naar eigen bed te sturen. Doe ik haar in der eigen bed zitten we 2 uur later nog met een krijsend huilend kind op de andere kamer dus was de keuze makkelijk gemaakt.
  zondag 8 juli 2007 @ 15:33:35 #194
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_51260996
Ladybos, dit is toch een goede oplossing? Zolang jullie er geen moeite mee hebben hoef je je van niemand iets aan te trekken. Ik vind het bed-aan-bed er echt heel fijn uitzien. Voor nr 2 hebben we die optie ook besproken maar we hebben nu eenmaal een fijne wieg en een grote zus die zoiets vreselijk oneerlijk zou vinden denk ik.
Goede nachtrust is toch veel belangrijker dan een eigen kamer? (En die hieltjes..... )
Luuke slaapt trouwens altijd tussen de middag bij mij in bed, ik krijg haar met geen mogelijkheid in haar eigen bed dan. Heerlijk vinden we het allebei.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_51286624
Myrthe ligt tussen de middag ook in het grote bed in plaats van in d'r aangeschoven bedje, heel soms rolt ze zelf naar d'r bedje toe maar meestal ligt ze lekker breeduit in het grote bed Ik kan me voorstellen dat het met twee kindjes inderdaad wat lastiger wordt om zo te slapen. Alhoewel er aan mijn kant van het bed nog makkelijk een wiegje naast kan (rammel de rammel)
  maandag 9 juli 2007 @ 17:20:18 #196
105850 Fuente
mamamuts
pi_51297047
Ik vind de bed-aanschuif-oplossing superhandig eruitzien! Is toch een fijne oplossing als het zo werkt
Sara
Merel
Ukje
pi_54077371
Pfff.... Hier ook wat slaapproblemen...
Hoewel... Het valt me op zich wel mee....
Alle kinderen hebben vanaf de geboorte eerst een tijd bij mij(ons) op de kamer geslapen en soms ook in bed...
miniminimonster ( van 22-06-2006) vond het eerst prima in zn eigen bedje bij ons op de kamer, maar werd op een gegeven moment altijd wakker als wij naar bed gingen... Dan was het brullen geblazen tot we hem bij ons in bed namen, dan was het meteen naar mama toe kruipen en stil... op zich geen enkel probleem mee... Heerlijk zo'n frummeltje wat tegen je aangeplakt ligt!! maar op een gegeven moment vond meneer dat we maar wat vroeger naar bed moesten komen... Ik trapte daar weer ( Ja, weer na drie van die voorgangers...) in en op een gegeven moment kon ik om 21.00 naar bed! Tussendoor had meneer ook nog wat neus en vooral oorproblemen dus was het steeds de vraag of ie daar last van had, of gewoon geen zin had om alleen te slapen... neusamandetje is geknipt en meneer heeft buisjes in de oortjes, wat een heleboel minder pijn betekent! Ondertussen hebben we geprobeerd hem bij zn broertje op de kamer te leggen, dan ligt ie niet alleen maar wel in zn eigen bedje... Ging een tijdje goed tot ie weer wat last van zn oortjes kreeg... Om broerlief niet wakker te maken maar weer bij ons genomen en mama kon de hele nacht rechtop proberen te slapen... Als ie last van zn oortjes heeft vind ik dat geen enkel probleem, maar als het een gewoonte gaat worden, wordt het een ander verhaal!!

meneer weer in zn eigen bedje laten slapen en dat ging weer even goed... Tot ie op eeng egeven moment rond 23.00 wakekr werd... Beetje honger misschien? Flesje gemaakt, opgeslobebrt en weer naar bed... Dit werd een gewoonte maar hij sliep wel.... Eventjes... Toen wilde ie na t flesje bij ons.. Nou ja, vooruit... als ie maar slaapt en niet iedereen wakker maakt... Ondertussen werd het wel wat lastig, want meneer ligt niet stil en met een steeds dikker wordende babybuik is dat niet echt fijn... Ondertussen vond broerlief dat bij papa en mama slapen ook wel errug gezellig dus die kwame r 's nachts stilletjes bijgekropen... resultaat...papa in zn eentje op 1 matras en wij met zn drietjes op t andere... wat dus betekende dat ik 's morgens gebroken was...
als iedereen "aan de buitenkant" sliep, begon t monster aan de binnenkant van mn buik met zn nachtelijke gymoefeningen... Of ik lag zo achterlijk op t randje dat alles zeer deed.....

Nu dus besloten dat het zo niet langer kan... Groter bed was misschien een optie, want op zich vind ik het ook best gezellig allemaal zo, maar met het oog op "de nieuwe baby" en de nachtelijke voedingen leek het me beter om toch maar iedereen in zn eigen bedje te laten slapen.... Paar dagen geleden mee begonnen en vanaf een uur of 20.00 tot een uur of 22.00 gaat alles prima.... Dan begint het gebrul.... de "5 minutenmethode" wordt toegepast en tegen een uur of 1 is t stil...... tot een uur of 5(wat me op zich reuze meevalt!!! (NOG) geen nachtelijke brulpartijen!!!! Maar wat doe ik om 5 uur..... Laat ik ze in t eigen bedje brullen of neem ik ze lekker in bed, onder het mom van nog lekker even nadoezelen bij moeders.....???

En ik ben toch wel heel erg bang dat die nachtelijke brulpartijen er heus wel aan zitten te komen.....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  zondag 21 oktober 2007 @ 22:31:09 #198
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_54078633
Pff gelukkig hier (nog) geen slaap problemen maar hoor daar nu ik zelf mama ben wel steeds vaker over ook bij erg jonge kindjes, dan prijs ik me telkens gelukkig dat Isa overdag slecht wil slapen maar het 's nachts zo extreem goed doet.

Ladybos, laat je door niemand wat aanpraten ook al roepen ze op verjaardagen en feestjes vervelende dingen, als het werkt werkt het! En alles is beter als geen nachtrust, want dan ben je zelf niet te genieten na een dagje of 2 en je kind al helemaal niet.

Vamperotica, als ik jou was zou ik toch gaan proberen de kinderen in hun eigen bed te laten slapen, zeker omdat je zwanger bent en je binnenkort de baby nachtvoedingen moet gaan geven, dan lijkt me een overvol bed geen aanrader. Ja handig gezegd ik weet het, maar denk dat het beter is nu door de zure appel heen te moeten als wanneer de baby er is, Als dan een van je andere kids het op een brullen zet is de baby ook meteen wakker.
En kom, zelf pijn moeten hebben om je kinderen te laten slapen dat is niet echt een oplossing te noemen je bent straks gebroken als de baby geboren word, en je moet toch een beetje uitgerust zijn.

Dikke knuffel voor jou hoop dat de kids binnenkort beter gaan slapen en jij daardoor ook.
Ik ga er nu een wakker maken voor de laatste fles van vandaag, slaap lekker allemaal.
Mama van Isa en Ties
pi_54079465
En hij is wakker.... pfff....Nu even doorbijten maar!!

Marlieske... Dat overvolle bed en nachtvoedingen is ook de (grootste) reden dat we nu besloten hebben er voor te gaan en iedereen in zn eigen bed te laten liggen... De kids hebben nu vakantie, (alleen vriendlief niet...)dus als er gebroken nachten komen hebebn ze met school niet zo veel last.... Oudste twee zijn sowieso tot dinsdagavond bij hun vader, dus die hebben er nu geen last van...
Maar hopelijk gaat het gewoon heeel snel goed!! (al geloof ik daar nu niet zo heel veel van...)
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_54079700
Vamp succes met je minimonstertje en zijn slaapperikelen...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')