Pfff.... Hier ook wat slaapproblemen...
Hoewel... Het valt me op zich wel mee....
Alle kinderen hebben vanaf de geboorte eerst een tijd bij mij(ons) op de kamer geslapen en soms ook in bed...
miniminimonster ( van 22-06-2006) vond het eerst prima in zn eigen bedje bij ons op de kamer, maar werd op een gegeven moment altijd wakker als wij naar bed gingen... Dan was het brullen geblazen tot we hem bij ons in bed namen, dan was het meteen naar mama toe kruipen en stil... op zich geen enkel probleem mee... Heerlijk zo'n frummeltje wat tegen je aangeplakt ligt!! maar op een gegeven moment vond meneer dat we maar wat vroeger naar bed moesten komen... Ik trapte daar weer ( Ja, weer na drie van die voorgangers...) in en op een gegeven moment kon ik om 21.00 naar bed! Tussendoor had meneer ook nog wat neus en vooral oorproblemen dus was het steeds de vraag of ie daar last van had, of gewoon geen zin had om alleen te slapen... neusamandetje is geknipt en meneer heeft buisjes in de oortjes, wat een heleboel minder pijn betekent! Ondertussen hebben we geprobeerd hem bij zn broertje op de kamer te leggen, dan ligt ie niet alleen maar wel in zn eigen bedje... Ging een tijdje goed tot ie weer wat last van zn oortjes kreeg... Om broerlief niet wakker te maken maar weer bij ons genomen en mama kon de hele nacht rechtop proberen te slapen... Als ie last van zn oortjes heeft vind ik dat geen enkel probleem, maar als het een gewoonte gaat worden, wordt het een ander verhaal!!
meneer weer in zn eigen bedje laten slapen en dat ging weer even goed... Tot ie op eeng egeven moment rond 23.00 wakekr werd... Beetje honger misschien? Flesje gemaakt, opgeslobebrt en weer naar bed... Dit werd een gewoonte maar hij sliep wel.... Eventjes... Toen wilde ie na t flesje bij ons.. Nou ja, vooruit... als ie maar slaapt en niet iedereen wakker maakt... Ondertussen werd het wel wat lastig, want meneer ligt niet stil en met een steeds dikker wordende babybuik is dat niet echt fijn... Ondertussen vond broerlief dat bij papa en mama slapen ook wel errug gezellig dus die kwame r 's nachts stilletjes bijgekropen... resultaat...papa in zn eentje op 1 matras en wij met zn drietjes op t andere... wat dus betekende dat ik 's morgens gebroken was...
als iedereen "aan de buitenkant" sliep, begon t monster aan de binnenkant van mn buik met zn nachtelijke gymoefeningen... Of ik lag zo achterlijk op t randje dat alles zeer deed.....
Nu dus besloten dat het zo niet langer kan... Groter bed was misschien een optie, want op zich vind ik het ook best gezellig allemaal zo, maar met het oog op "de nieuwe baby" en de nachtelijke voedingen leek het me beter om toch maar iedereen in zn eigen bedje te laten slapen.... Paar dagen geleden mee begonnen en vanaf een uur of 20.00 tot een uur of 22.00 gaat alles prima.... Dan begint het gebrul.... de "5 minutenmethode" wordt toegepast en tegen een uur of 1 is t stil...... tot een uur of 5(wat me op zich reuze meevalt!!! (NOG) geen nachtelijke brulpartijen!!!! Maar wat doe ik om 5 uur..... Laat ik ze in t eigen bedje brullen of neem ik ze lekker in bed, onder het mom van nog lekker even nadoezelen bij moeders.....???
En ik ben toch wel heel erg bang dat die nachtelijke brulpartijen er heus wel aan zitten te komen.....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...