abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55427624
Hier gaan we na de kerst beginnen...
Dan zijn de oudsten uit logeren
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_55427675
quote:
Op donderdag 20 december 2007 16:21 schreef Noli. het volgende:
Mooi Ingrid!
Vol blijven houden he!
(Hebben jullie de zijkant van het bedje er nog weer in gezet of niet? )

En ook voor Sugar en Vamp!
Ben je toevallig een billendoekjesdoos kwijt?
Het lijkt erop dat ze slaapt ...
  vrijdag 21 december 2007 @ 07:10:24 #253
24188 Belana
kloon van belana
pi_55433835
grappig, wij zijn sinds vannacht ook begonnen met Ezra, want dat liep ook de spuigaten uit. Hij krijgt 's avonds laat nog een fles, maar uit gewoonte (van toen ie ziek was en weinig at en dus 's nachts ook fles kreeg) werd ie om een uur of 2/3 wakker en wilde dan gezellig bij papa en mama. maar papa en mama hebben een beetje genoeg van de gebroken nachten
vannacht alleen naar hem toe geweest om hem zijn speen en knuffel te geven, ik een keer en Nick een keer en verder laten huilen. Hij huilde steeds, was weer ff stil, begon weer, maar eigenlijk niet met overtuiging en we hebben hem lekker laten gaan. uiteindelijk is het stil geworden
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 21 december 2007 @ 08:57:57 #254
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55434642
quote:
Op donderdag 20 december 2007 21:39 schreef Djeez het volgende:

[..]

Ja, dezelfde dag nog.
Ohja, Kim op 20.00 uur op bed gelegd, waar ze gelijk in slaap viel. Ze schrok echter om 20.45 uur weer wakker, met een hysterisch gehuil tot gevolg. Ze had ook niks gegeten vanavond, dus haalden we haar beneden voor een fles. De fles van 200 cc gung bijna in een teug leeg. Nu ligt ze sinds half tien weer op bed, maar ze krijst al bijna een kwartier alles bij elkaar. Dit is gewoon het aandachttrekhuiltje, dus we laten haar mooi liggen.
... en daar ging de regelmaat die de wvp zo benadrukte...

Tenzij je het morgen ook weer zo gaat doen natuurlijk..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_55434713
Oei.... die van mij werd op eeng egeven moment ook standaard rond eenzelfde tijd wakker voor een fles... (Hij is van 22-06-2006, dus heul geen flesje nodig) Daar begon het mee... Meneer was ziekjes geweest, had niet veel gegeten...Ah zielig...toch maar een flesje... Volgende dag weer...Volgende dag volgevreten en wel.... Toch maar een flesje...Toen wilde ie na het flesje niet meer gaan slapen...
En als je dr nu uit haalt om te laten zien dat papa en mama ook gaan slapen, kun je er donder op zeggend at ze dat straks elke keer wil.... En dan ook elke keer als ze wakker wordt!!!
Ik weet hoe moeilijk het allemaal is hoor!!! Het feit dat meneer nu nog steedsniet goed slaapt ligt er gewoon aan dat we zelf zo vaak de fout in zijn gegaan... Allebei bekaf...Ach laat 'm maar voor 1 nachtje bij ons slapen... Dan slapen we iig een beetje meer als wanneer ie ligt te krijsezn.... En voor je t weet zit je weer in hetelfde patroon als eerst....
pi_55438249
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 08:57 schreef E.T. het volgende:

[..]

... en daar ging de regelmaat die de wvp zo benadrukte...

Tenzij je het morgen ook weer zo gaat doen natuurlijk..
Dat valt wel mee hoor.

Het is verder gewoon goed gegaan.
pi_55598487
Hier zijn we ook weer begonnen... Tot ongeveer 23.45 ging gister alles goed... Beetje vreemd met naar bed gaan, want alle andere monsters zijn uit logeren...Het is dus sowieso behoorlijk sstil in huis!
Maar na even gemopperd te hebben ging meneer lekker slapen...Tot ongeveeer 23.45 dus.....
Toen was het brullen... Boos brullen! En hoesten! Nou is ie wel verkouden en zit zn neusje goed verstopt, maar dat hoesten was vooral van het druk maken ( En de keren dat ik me dat vooral voor moest blijven houden zijn niet te tellen...) Steeds om de 10 minuten even gaan kijken en in het begin werd ie daar juist bozer van.... Maar op een gegeven moment begon de slaap toch weer de overhand te krijgen en tegen 1.30 was het dan ook echt stil... tot ongeveer 7.45 vanmorgen.... Ben benieuwd wat het vanavond gaat worden!
  vrijdag 28 december 2007 @ 13:28:41 #258
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_55599469
Oef Vamp. Wat lijkt me dat zwaar.
Hanne kan dat ook zo lekker. Die gooit er ook een zwaar irritante hoest tegen aan of wat ze tegenwoordig doet als ze haar zin niet krijgt (slapen gaat hier nog altijd aardig goed *afklopt*) hysterisch krijsen!

Maar gelukkig geeft je mini-monster zich uit-ein-de-lijk wel over aan zijn slaap.
Da's een goed begin toch?
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  vrijdag 28 december 2007 @ 19:56:33 #259
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55608081
Ik ben vandaag ook weer begonnen met de slaaptraining, Dean slaapt al weer een aantal dagen ontzettend licht en wordt elke paar uur wakker 's nachts. Echt slopend en vooral omdat ie inmiddels een aardig volume heeft en ook echt driftig wordt

De benedenbuurvrouw (die wij voortdurend respectievelijk horen krikken dan wel elkaars hersens inslaan met wisselende "lovers" ) maakte er al een opmerking over toen ik haar tegenkwam bij de brievenbusjes "Ahhh droppie toch, moest je vannacht zo huilen??? Breng hem anders maar naar mij hoor, IK vind het alleen maar leuk!"

Ja tuurlijk, kijken of je het nog zo leuk vind als ik 's nachts om 3 uur bij je aanbel met een krijsend kind

Maar goed, ik hoor nu wat weg-ebbend gemekker, hopen dat dit de laatste "stuiptrekkingen"zijn voor vandaag..

Ik vind het echt vreselijk en het zweet staat in mijn handen als ie zich zo overstuur maakt.

Maar zoals Moonah hier al ergens zei; ik heb géén zin in een strontverwend kind en ik heb die paar uur 's avonds (en mijn nachtrust) voor mezelf echt nodig en ik ben niet bereid die op te geven. (tenzij er natuurlijk écht iets aan de hand is met mijn mannetje).
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_55608934
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 13:28 schreef Noli. het volgende:
Oef Vamp. Wat lijkt me dat zwaar.
Hanne kan dat ook zo lekker. Die gooit er ook een zwaar irritante hoest tegen aan of wat ze tegenwoordig doet als ze haar zin niet krijgt (slapen gaat hier nog altijd aardig goed *afklopt*) hysterisch krijsen!

Maar gelukkig geeft je mini-monster zich uit-ein-de-lijk wel over aan zijn slaap.
Da's een goed begin toch?
Zeker...Het begin is er (weer ) Vandaag viel ie net voor we 'm naar bed wilde brengen op schoot in slaap... Hij heeft vanmiddag ook maar eventjes geslapen ( jippie )
Hopelijk is ie zo moe dat ie de hele nacht doorhaalt!
pi_55608961
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 19:56 schreef Vivi het volgende:
Ik ben vandaag ook weer begonnen met de slaaptraining, Dean slaapt al weer een aantal dagen ontzettend licht en wordt elke paar uur wakker 's nachts. Echt slopend en vooral omdat ie inmiddels een aardig volume heeft en ook echt driftig wordt

De benedenbuurvrouw (die wij voortdurend respectievelijk horen krikken dan wel elkaars hersens inslaan met wisselende "lovers" ) maakte er al een opmerking over toen ik haar tegenkwam bij de brievenbusjes "Ahhh droppie toch, moest je vannacht zo huilen??? Breng hem anders maar naar mij hoor, IK vind het alleen maar leuk!"

Ja tuurlijk, kijken of je het nog zo leuk vind als ik 's nachts om 3 uur bij je aanbel met een krijsend kind

Maar goed, ik hoor nu wat weg-ebbend gemekker, hopen dat dit de laatste "stuiptrekkingen"zijn voor vandaag..

Ik vind het echt vreselijk en het zweet staat in mijn handen als ie zich zo overstuur maakt.

Maar zoals Moonah hier al ergens zei; ik heb géén zin in een strontverwend kind en ik heb die paar uur 's avonds (en mijn nachtrust) voor mezelf echt nodig en ik ben niet bereid die op te geven. (tenzij er natuurlijk écht iets aan de hand is met mijn mannetje).
Gemeen zijn ze...Die op je gevoel inspelende monsters!
pi_55610449
Maar waarom zou je meteen een strontverwend kind hebben als je ze niet wil laten huilen? (en dan heb ik het over echt huilen he, geen aandachttrekhuil want die kan ik ook wel negeren). Ik denk niet dat Myrthe strontverwend is omdat we haar nooit onnodig hebben laten huilen.
  vrijdag 28 december 2007 @ 22:02:46 #263
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55611154
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 21:38 schreef Ladybos het volgende:
Maar waarom zou je meteen een strontverwend kind hebben als je ze niet wil laten huilen? (en dan heb ik het over echt huilen he, geen aandachttrekhuil want die kan ik ook wel negeren). Ik denk niet dat Myrthe strontverwend is omdat we haar nooit onnodig hebben laten huilen.
Oh nee, dat zeg ik ook, ik laat Dean NOOIT huilen, als hij écht huilt zeg maar. Dat ben ik helemaal met je eens!

Daarom vind ik het zelfs moeilijk om toe te geven als ie NIET echt huilt (en geloof me, dat verschil tussen echt huilen en puur driftig zijn/drammen is overduidelijk hoor)..zelfs dan ben ik geneigd om hem te gaan troosten.

Deed ik ook vaak hoor, maar als meneertje je dan na 2 seconden aankijkt met een big smile en een blik van "dat heb ik weer ff goed voor elkaar " dan moet ik er wel stiekem om lachen, maar dat is toch geen gedrag wat ik op de lange duur wil motiveren, met het oog op "later".

Het is zelfs gebleken dat kinderen waarvan ouders ze vaak hebben laten huilen later te kampen kunnen krijgen met depressies, dus ik ben daar heel erg op tegen!
  vrijdag 28 december 2007 @ 22:09:42 #264
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55611324
Ik heb Freek ook nooit onnodig laten huilen (en misschien zelfs wel nooit nodig laten huilen ).
De jongste bleek toch echt een ander verhaal .

Je doet waar je je goed bij voelt, maar je moet ook het betreffende kind en jezelf niet uit het oog verliezen .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_55611382
Ja maar als ik dan hoor dat sommigen hun kinderen úren laten huilen, dan vind ik dat gewoon zo zielig. Ik kan dat echt niet (wil het ook niet hoor). Maar ik heb het idee dat het wel zo hóort volgens de meeste ouders (gezien de aanmoedigingen hier om vooral door te zetten). Niet bedoeld als kritiek overigens op degene die het zo doen, maar gewoon als discussiepunt, want ik vraag me dus af.. werkt het nou echt, dat laten huilen? Ok, je kind houdt na x uur op met huilen, is helemaal overstuur en voelt zich genegeerd (denk ik me zo in). En na een week doorslapen worden ze ziek, of is er iets anders waardoor het schema weer de soep in loopt, en kun je weer van voren aan beginnen.. Wij hebben Myrthe ook wel eens laten huilen (volgens de 5-10-15 minuten methode) maar het voelde absoluut niet goed, en het had ook niet het gewenste effect...
pi_55611492
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 22:09 schreef Leah het volgende:
Je doet waar je je goed bij voelt, maar je moet ook het betreffende kind en jezelf niet uit het oog verliezen .
Dat voorop natuurlijk, ik heb er maar 1 en da's een bijzondere dus ik wil niet bepaald alle kinderen over 1 kam scheren. Kijk als ik nou zeker zou weten dat als ik Myrthe eenmalig bijvoorbeeld 1 uur moest laten huilen, en dat dan álle slaapproblemen opgelost waren, dan zou ik het ook doen. Met kromme tenen dat wel maar goed, da's meer omdat ik zo'n watje ben. Maar ik heb de indruk dat zo'n 'slaaptraining' maar beperkt/kortetijd/helemaal niet helpt. En dan vind ik het zielig dat die kindjes zo lang 'moeten' huilen.. Je traint dan niet in slapen m.i.
  vrijdag 28 december 2007 @ 22:19:16 #267
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55611577
Ik heb hier de jongste precies twee nachten aan 1 stuk idd uren laten huilen.
5-10-15 minuten methode werkte alleen maar averechts, de "eisen"van kindlief werden steeds hoger (het begon met een lichtje aan, toen de deur open, toen naast het bed blijven zitten. Totdat ik twee uur lang met het licht aan, deur open, liedjes zingend naast het bed had gezeten. En ineens dacht ik, wie is hier nou gek bezig? ).

D'r zat niets anders op, voor ons dan. Na een aantal jaren met slaap tekort word je er als moeder ook niet leuker op, zeg maar .
pi_55612086
Ik doe het ook niet hoor Ladybos en ik verbaas me ook weleens over de verhalen hier. Idd met name de ´aanmoedigingen´ vooral door te zetten. Ik verbaas me er over omdat ik me dan afvraag of ik er écht zo anders over denk dan het gros.

Maar goed, ik heb mijn eigen denkbeelden en theorie om het anders aan te pakken, en ieder zijn ding.
En ik maak er ook niet zo´n probleem van. Ik heb gewoon rustige avonden en soms wordt ze ´s nachts wel wakker en dan mag ze bij ons liggen. Zo heeft iedereen gewoon zijn nachtrust.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  vrijdag 28 december 2007 @ 22:54:32 #269
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55612648
Maar is het dan niet zo dat de mensen die soms de aanmoedigingen geven, zelf wel weten waar ze het over hebben?

Ik ben ooit eens op msn door iemand van hier er echt doorheen gepraat. Om het betreffende kind toch maar te laten liggen, en er vooral niet heen te gaan.
En nee, dat had niets te maken met een kind tot krijsen aan toe laten gillen, maar gewoon een moeder van drie kinderen, die me even ondersteunde in het gevoel dat ik NU even door moest pakken.

En mijn kinderen weten nu echt wel dat het de bedoeling is dat ze in hun eigen bed slapen, maar OOK dat ze altijd mogen roepen als er sprake is van ziek/zwak/misselijk/nachtmerries.
pi_55612867
Ja, dat geloof ik ook wel dat ze weten waar ze het over hebben. Als je die manier wilt volgen in ieder geval. Ik wil het ook niet afdoen als onzin of onnodig, alleen het is niet mijn manier. Dat is ook puur waar mijn verbazing over gaat, dat mijn manier van denken blijkbaar anders is.

En ik heb hier echt wel slaapproblemen aan de hand gehad hoor, dus ik weet wel hoe het is.
  vrijdag 28 december 2007 @ 23:02:45 #271
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55612893
Alleen is er volgens mij niemand die zijn/haar kind urenlang aan een stuk laat huilen. Over het algemeen wordt er volgens de 5-10-15 methode 'gewerkt'. Het kind zal zich dus niet 'genegeerd' voelen.
De methode is er juist op gebaseerd dat er wel iemand is voor als er echt wat is, maar dat 'aandachttrekken' niet de gewenste aandacht oplevert.

En na twee nachten 'opgeven' en toegeven is alleen maar zielig voor het kind in kwestie.. Dan heeft het dus idd twee nachten voor jan met de korte achternaam liggen huilen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 28 december 2007 @ 23:02:53 #272
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55612898
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 22:36 schreef Igraine het volgende:
Ik heb gewoon rustige avonden en soms wordt ze ´s nachts wel wakker en dan mag ze bij ons liggen. Zo heeft iedereen gewoon zijn nachtrust.
Niet vervelend bedoeld hoor, maar in het geval wat jij beschrijft ligt het ook wel anders denk ik, dan dat je echt wanhopig bent, en uitgeput omdat je kind je continu uit je slaap houdt en gewoon stelselmatig niet wil slapen..extreme gevallen laten je gewoon op een gegeven moment naar extremere "oplossingen" grijpen, of iig proberen.
  vrijdag 28 december 2007 @ 23:07:19 #273
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55613012
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 23:01 schreef Igraine het volgende:
Ja, dat geloof ik ook wel dat ze weten waar ze het over hebben. Als je die manier wilt volgen in ieder geval.
Dat bedoel ik dus, het is geen kwestie van "die manier willen volgen".

Niemand wil zijn kind graag laten huilen neem ik aan, of het overstuur zien. Iemand anders zei hier al dat ze gestressed in de tuin een sigaret stond te roken, en zoals ik ook al aangaf, ik zit met klamme handen van ellende op de bank als ik zoiets probeer.

Niet omdat ik mijn kind "eronder wil krijgen", maar omdat bij me in bed nemen niet werkt, op schoot nemen niet werkt, alleen uuuuuuuren naast hem zitten en liedjes zingen wel, maar dat houdt toch niemand vol, avond aan avond, van 19.00 uur tot 24.00?

En vooral niet als ik zie dat meneertje dan heerlijk lacht en er dus verder niks anders aan de hand is, dan dat ie gewoon wil dat ik naast hem blijf zitten (wat ik echt wel een half uurtje wil doen, maar ik moet zelf toch ook aan mijn rust komen? Anders word ik er echt geen leukere relaxtere moeder op hoor. En dan heb ik het er dus niet over als hij ziek is ofzo he..).
pi_55613039
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 23:02 schreef Vivi het volgende:

[..]

Niet vervelend bedoeld hoor, maar in het geval wat jij beschrijft ligt het ook wel anders denk ik, dan dat je echt wanhopig bent, en uitgeput omdat je kind je continu uit je slaap houdt en gewoon stelselmatig niet wil slapen..extreme gevallen laten je gewoon op een gegeven moment naar extremere "oplossingen" grijpen, of iig proberen.
Dat zou kunnen. Daarom keur ik het ook niet af, maar zeg ik alleen dat ik me erover verbaas. Dat kan een stukje onwetendheid van mijn kant zijn. Kan ook zijn dat ik er gemakkelijker mee omga. Ik ben nooit echt wanhopig geweest in ieder geval, dus in dat opzicht heb je waarschijnlijk gelijk.
  vrijdag 28 december 2007 @ 23:09:39 #275
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55613066
Maar dat bedoel ik te zeggen . Ik heb het met Freek ook zo gedaan, ik heb hem nooit laten huilen (hij huilde ook zelden) en als ie huilde ging ik er heen, en dan was het ook met een kwartiertje opgelost. Op welke manier dan ook .

Nr twee idem, tot ik dus zoals hierboven beschreven (toen was het dus een peuter van twee), mezelf aan dat bed aantrof. Waar ik al twee uur zat.
En ze mogen heus ook wel in bed bij ons hoor, als er echt wat is.

Anyway, ook bij ons in bed hielp niet meer. En ik wilde het ook niet meer trouwens. Twee kinderen en vier jaar verder was ik ook erg toe aan mijn nachtrust. De 1 kwam drie keer per nacht, de ander alweer om half 6 's ochtends.

Verder ben ik best een leuke moeder hoor. Sterker nog, een stuk leuker nu ik niet meer zo moe ben .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')