abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 december 2007 @ 23:12:55 #276
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55613152
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 23:07 schreef Vivi het volgende:

[..]

Iemand anders zei hier al dat ze gestressed in de tuin een sigaret stond te roken,
Dat was ik. En hell, het was drie uur 's nachts . En ik heb er twee uur gestaan, mèt babyfoon heur
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_55613170
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 23:09 schreef Leah het volgende:

Verder ben ik best een leuke moeder hoor. Sterker nog, een stuk leuker nu ik niet meer zo moe ben .
Daar twijfel ik niet aan hoor. Ik had je zelfs genomineerd voor de -die zou ik wel als mijn moeder willen-award.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_55613174
mijn vroegere buren lieten hun kindje echt uuuuuuuuuuuuuuuren huilen, de moeder deed oordopjes in, pa kwam zo rond 0400 eens kijken "is het nou stil???!!!!!!!!!" ....... lag dat kind half kotsend van overstuurheid in bed, hè, naar ademhappend en tussendoor de haperende "ma...maaaa. .... kkkkkom nnnnnnnn....ou..."

ja, dat waren pittige tijden

dat wij er last van hadden boeiden ze niet, ze wilden geen verwend kind en zij hadden hun slaap hard nodig... let wel, mama werkte niet, hè....

je hebt van die mensen, ik zal het nooit snappen, je kind laten huilen, okay, maar na een half uurtje echt huilen (dus niet simmen) , en dat is echt verdomd lang, moet je toch echt wat anders proberen, vind ik, volgens mij is er dan gewoon wat aan de hand.. snap ook niet hoe je dat volhoudt, dat gehuil aanhoren, en al helemaal niet hoe je weer weg kan lopen als je even bent gaan kijken en er echt dikke tranen over de wangetjes biggelen.

mijn oudste was ook , toen hij eeeeeeeeeindelijk doorsliep , verdomd vroeg wakker, ja, hij was dan gewoon klaar met slapen... weinig aan te doen, dus dat werd met deken op de bank liggen terwijl hij met zijn driewieler aan de slag ging, of zo, door de woonkamer
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 28 december 2007 @ 23:15:37 #279
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55613230
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 23:13 schreef Igraine het volgende:

[..]

Daar twijfel ik niet aan hoor. Ik had je zelfs genomineerd voor de -die zou ik wel als mijn moeder willen-award.
Oh ja, da's waar ook! Leuk vond ik dat, dat die van jou kwam!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 28 december 2007 @ 23:18:17 #280
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55613309
Oh, dat is echt vreselijk idd! Dat zou ik nooit over mijn hart kunnen verkrijgen, dan zou ik zelf gaan huilen wrs

Zo zat ik laatst even te lunchen ergens en daar zat een stel met een kindje in de maxicosi ook hartverscheurend te huilen, en die zegt moeder tegen die vader "Geen aandacht geven hoor, dit is ONZE lunch, en dan hebben we even geen tijd voor hem, dat moet ie maar meteen leren".

Ik heb ze even vernietigend aangekeken maar ja....zo zielig .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_55622698
We hebben Kim dag 1 45 minuten laten huilen. Vond ik wel heel moeilijk. En dag 2 was het 30 minuten.
En toen was het ineens weer goed. Nu slaapt ze gelukkig weer goed. Misschien toch een fase geweest.
  zaterdag 29 december 2007 @ 17:07:31 #282
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55627083
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 13:33 schreef _Ingrid_ het volgende:
We hebben Kim dag 1 45 minuten laten huilen. Vond ik wel heel moeilijk. En dag 2 was het 30 minuten.
En toen was het ineens weer goed. Nu slaapt ze gelukkig weer goed. Misschien toch een fase geweest.
Wat fijn Ingrid!
Het is ook vreselijk moeilijk je kind zo te laten huilen, maar als je weet dat het dramhuilen is, dan is het beter te doen, toch?

Ik wil nog even reageren op de discussie, ik moedigde idd Ingrid aan. Omdat ze duidelijk aangaf dat Kim dramde. Natuurlijk ben ik er niet voor om zo maar je kind te laten huilen omdat het niet wil slapen. Kom zeg.
Maar als een kind dramt, manipuleert (klinkt heel negatief, maar weet even geen andere term) en van je 'eist' dat je continu bij hem/haar bent als het in bed ligt, dan moeten er imo grenzen gesteld worden.
Wij hebben het meegemaakt toen Thies een maand of 5 was. Hij werd elke 45 minuten wakker 's nachts en wilde dan een slokje borstvoeding om daarna meteen weer lekker door te slapen. Na een maand of anderhalf was ik compleet gesloopt en doorgedraaid, want ík viel niet meteen weer in slaap. Soms had ik etmalen dat ik hoogstens 3 uurtjes slaap bij elkaar sprokkelde. Toen hebben we na een grondige 'studie' over slaapgedrag een slaaptraining gedaan. Ik zag er vreselijk tegenop, mijn hart brak bij voorbaat en ik heb heel wat tranen gelaten voordat ik er aan toe was door te zetten. We zijn begonnen met een dagprogramma, duidelijk ritme aanbieden. Dat wierp na een paar dagen al zijn vruchten af. En na twee weken hebben we de stap gewaagd om de nachten aan te pakken. De eerste nacht heeft hij 3 uur gehuild. En het was zielig, maar eerlijk gezegd wel te hebben. Want ik ging eraan onderdoor anders. De tweede nacht huilde hij 3x 20 minuutjes en daarna sliep hij gewoon door. Mijn hemel, de wereld veranderde compleet voor mij!

Tegenwoordig gaat het slapen over het algemeen prima. Voorbeeldig zelfs. Maar af en toe is er een periode dat het inslapen 's avonds wat minder gaat. Na een paar avonden heb ik dan door dat ik weer de hele avond op de gang in het zicht van mijn zoon zit en moeten we weer even wat strenger zijn. Dwz de 10 minutenmethode. Zodra ik dan bij hem ben is hij blij en wil gaan spelen, en als ik mijn kont keer begint hij te drammen. En ik hou mezelf dan voor dat ik geen strontverwend kind wil. Dat helpt me om me over die dikke krokodillentranen heen te zetten en op de klok te kijken wanneer ik hem weer even 'mag' knuffelen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_55628025
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 17:07 schreef Moonah het volgende:

[..]

Wat fijn Ingrid!
Het is ook vreselijk moeilijk je kind zo te laten huilen, maar als je weet dat het dramhuilen is, dan is het beter te doen, toch?
Ja, dat is zo. Als er echt wat is, dan hoor je dat wel aan de huil zeg maar.
Dit was echt drammen wat jij zegt. Gewoon geen zin om te slapen. Het is beneden bij papa en mama veel leuker.
Ik ben wel heel blij dat we het gedaan hebben en dat er snel resultaat was. Het slapen overdag gaat nu ook weer goed. En daardoor het avondeten ook.

Fijn dat Thies goed slaapt.
pi_55632305
Afgelopen nacht is het hier ook prima gegaan! Om 1.30 werd ie even wakker, maar om 1.45 sliep ie weer als een blok! Tot wel 8.45!!!
Ben benieuwd hoe het vannacht gaat....

En even over de discussie...
Die eerste nacht was ie gewoon pissig dat ie niet uit bed gehaald werd, logisch zou ik ook zijn als ik niets anders gewend was... Steeds om de 10 minuten gaan kijken en in het begin leverde dat alleen maar nog meer kwaadheid op!
Als het er maar 1 was en ik ook aan mn rust toe zou komen zou ik het geen probleem vinden om 'm bij ons in bed te laten slapen... Maar ik heb er straks 3 onder de 5 en heb tijdens deze zwangerschap een beetje te vaak jankend op de bedrand gezeten omdat de kleinste zo lag te woelen en zooo vaak in mn buik had geschopt... Of dat zn grotere broer 'm wakker gekriebeld of geknuffeld had... Grote hobby was ook om met zn tweetjes op mijn stukkie matras te komen liggen... En de kleinste dan het liefst of over mn gezicht heen, of zo gauw ie dacht dat ik op mn rug lag op mn buik ploffen...

Bij de oudste was het op een gegeven moment een keertje 's nachts wakker worden, bij ons nemen en dat werd op een gegeven moment elke nacht.... En dat niet alleen, op een gegeven moment werd ze steeds eerder wakker en wilde niet slapen zonder dat ze mij ( pa zat vaak op zee) voelde. Sliep ze en probeerde ik zo zacht mogelijk weg te sluipen werd ze wakker.... Dat werd wel beter toen ze gewoon bij ons in bed mocht slapen en dus eigenlijk geen eigen bed meer had. Dr broertje heeft er nooit zo veel problemen mee gehad... Wel even maar niet zo extreem. Manneke wat daarna kwam weer t zelfde verhaal als met de oudste....

Als ze zo overstuur zijn dat ze ervan gan overgeven ga ik er ook niet mee door, maar als ik nu zie dat ie de tweede nacht al zo snel weer zelf verder slaapt.... Dat was bij de oudste niet zo... Die hield dat maanden aan een stuk vol...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  zaterdag 29 december 2007 @ 20:45:09 #285
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_55632617
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 23:13 schreef milagro het volgende:
mijn vroegere buren lieten hun kindje echt uuuuuuuuuuuuuuuren huilen, de moeder deed oordopjes in, pa kwam zo rond 0400 eens kijken "is het nou stil???!!!!!!!!!" ....... lag dat kind half kotsend van overstuurheid in bed, hè, naar ademhappend en tussendoor de haperende "ma...maaaa. .... kkkkkom nnnnnnnn....ou..."

ja, dat waren pittige tijden

dat wij er last van hadden boeiden ze niet, ze wilden geen verwend kind en zij hadden hun slaap hard nodig... let wel, mama werkte niet, hè....
Och, zulke buren heb ik ook gehad. Na een aantal weken slaaptekort was ik er zo zat van dat ik midden in de nacht (in slaaptenue en op blote voeten . ) ben gaan aanbellen om haar te vertellen dat haar kind jankte. Dat ik het idee had dat ze dat niet in de gaten had, omdat ik het al wekenlang elke nacht van 12 uur 's avonds tot 4 uur 's ochtends hoorde krijsen. Ik geloof dat ik nog net niet schuimbekte .

Gek genoeg was het de nacht erna heerlijk rustig, en het kind hebben ze nog steeds, dus wellicht hebben ze er toch ineens een goede oplossing voor kunnen verzinnen .

Ik ben zo benieuwd of ik over een half jaar ook dit soort taferelen krijg .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_55633544
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 20:45 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Och, zulke buren heb ik ook gehad. Na een aantal weken slaaptekort was ik er zo zat van dat ik midden in de nacht (in slaaptenue en op blote voeten . ) ben gaan aanbellen om haar te vertellen dat haar kind jankte. Dat ik het idee had dat ze dat niet in de gaten had, omdat ik het al wekenlang elke nacht van 12 uur 's avonds tot 4 uur 's ochtends hoorde krijsen. Ik geloof dat ik nog net niet schuimbekte .

Gek genoeg was het de nacht erna heerlijk rustig, en het kind hebben ze nog steeds, dus wellicht hebben ze er toch ineens een goede oplossing voor kunnen verzinnen .

Ik ben zo benieuwd of ik over een half jaar ook dit soort taferelen krijg .

http://www.youtube.com/watch?v=SgogmafZpkI
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zaterdag 29 december 2007 @ 21:30:17 #287
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55634033
Ik kondigde hier aan dat wij er ook weer aan gingen beginnen. En we hebben het even geprobeerd, maar ik vond het ook zielig. Storm ging ook echt niet na een tijdje wel slapen. Dus we hebben het weer overboord gegooid en zitten gewoon weer om de beurt met hem beneden. Vroeg, héél vroeg.
Maar vanochtend was hij ineens pas om 6.15 uur wakker! Dus wie weet gaat het zomaar steeds wat beter?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 29 december 2007 @ 21:49:36 #288
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_55634698
Moeders, ik leef met jullie mee hoor. Sugar, soms zie ik op het speeltuinbankje dat Storm weer zo vroeg is en dan heb ik het echt met je te doen. Over een tijd is die ellende achter de rug, maar daar heb je nu natuurlijk niks aan. Nu mijn jongste al 5 is, is de tijd van het kunnen uitslapen (als ze niet naar school moeten ) aangebroken. Vanmorgen was het 10 uur voor ik mijn bedje uitrolde. Hm, dit komt misschien een beetje over als de ogen uitsteken, maar ik bedoel het als iets opbeurends, dat het ooit goedkomt! Sterkte!
pi_55634918
Hahaha, Milagro ! Met 4 kids ook, geweldig !
pi_55635109
Sugar, je moet doen wat goed voelt. Het gaat toch vooral om een oplossing voor nú, over een tijdje is het weer allemaal anders en als het nú beter voelt om dan maar vroeg beneden te zitten is dat de oplossing

Wij hebben het ook geprobeerd. Maar we zijn er ook wel achter dat het voor ons echt niet werkt. M. raakt zo over zijn theewater van een huilende dochter dat we er ruzie om krijgen en dat is het gewoon niet waard.
Nu dus maar zo af en toe een dochter in bed voor een halve nacht. Dan slaapt ze wel en wij dus ook. Ze gaat vanzelf wel weer een keer de hele nacht doorslapen.
Maar goed, dat is wat anders natuurlijk dan een kind dat de hele nacht huilt, ik kan me voorstellen dat je dan toch wel uiteindelijk naar drastischer maatregelen grijpt...
pi_55644986
De wet van fok heeft zn best gedaan hier. Pfff al heel wat uurtjes wakker.
Kim was mega overstuur. Niet kalm te krijgen. Laten huilen helpt dan niet. Nu is Djeez beneden op het luchtbed aan het pitten.En Kim ligt bij mij in bed. Ze slaapt nu eindelijk sinds 5 minuten.
Ze was vandaag al erg aanhankelijk en constant wallen onder dr ogen en gapen enzo. denk een beetje ziekjes. We zullen wel zien hoe de nacht/ochtend gaat. En de komende nacht gaat t vast beter.
Nu eens kijken of ik nog kan slapen. Ben beetje over mn slaap heen.
pi_55645979
Hier gaat het geweldig!!
Gister rond 23.15 even wakker geweest...Om 23.30 was alles weer stil!! Wederom tot 8.45!!!
  zondag 30 december 2007 @ 10:22:56 #293
103793 kozakken
Living the life
pi_55646246
Ingrid, probeer je vandaag ook nog even wat bij te slapen? Fijn dat Djeez nu goed heeft geslapen, maar jij hebt het ook nodig hoor! (Zeker om het vanavond weer aan te kunnen!) sterkte!

En Stormpje toch. Klein wildwatervalletje. voor je mama

Vamper, wat goed!!
pi_55673270
Hoe ging het vannacht Ingrid??
Hier prima... Gisteravond was ie weer even wakker, maar meteen stil toen ik znspeentje gaf!!

(ik geloof alleen wel dat we wat reserve bumbaknuffels in moeten gaan slaan...)
pi_55703723
Gisteravond gewoon op tijd naar bed gegaan, lekker gan slapen...
Dwars door t vuurwerk heen gepit en alleen even wakker geworden toen zn broer ( die op dezelfde kamer slaapt) naar bed ging... Tot 8.30 doorgeslapen!!
  dinsdag 1 januari 2008 @ 16:55:50 #296
24188 Belana
kloon van belana
pi_55704177
wat lekker vamp!
stormy waters...
sailin'
pi_55709796
quote:
Op maandag 31 december 2007 07:44 schreef vamperotica het volgende:
Hoe ging het vannacht Ingrid??
Hier prima... Gisteravond was ie weer even wakker, maar meteen stil toen ik znspeentje gaf!!

(ik geloof alleen wel dat we wat reserve bumbaknuffels in moeten gaan slaan...)
Kut, volgens mijn ouders. Ze was uit logeren bij mijn ouders.
En vannacht sliepen we er allemaal. "s avonds mega onrustig, maar van 22.30 t/m 8.30 geslapen.
Dus dwars door vuurwerk heen geslapen. Ze ligt er nu een uur in en was meteen stil.
  Redactie Frontpage woensdag 2 januari 2008 @ 00:56:38 #298
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_55714609
Helaas, na een paar goede weken, is het weer helemaal mis! Vanavond wilde ze absoluut niet slapen, en dus hebben we haar pas om half tine op bed gelegd, waarna ze weldra sliep. Toen we rond 12 uur zelf naar gingen, werd ze krijsend wakker. We hebben haar eruit gehaald, en toen we later klaar waren voor de zware nacht, weer op bed gelegd. Maar nee, mevrouw weigerde te slapen. Joepie, alweer de vierde nacht op rij dat ze weer niet wil slapen. Ingrid wil niet nu alweer aan de bel trekken bij de CD-arts, maar het vrouwtje zei zelf tegen mij dat we gelijk contact moesten opnemen als het weer misging. Dus denk ik dat ik maar bel. Geweldig, ik moet volgende week weer werken...
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  woensdag 2 januari 2008 @ 08:49:16 #299
45621 Suzanna
Mama van...
pi_55716664
Djeez, maak je het niet alleen maar erger door haar er een tijdje uit te halen (en te laten) zodat ze helemaal klaar wakker is? Hier wordt het probleem dan alleen maar erger, en gelijk heeft ze...want dan moet ze 'ineens' weer in bed terwijl het niet duidelijk is dat dat de bedoeling was.
Hier heeft alleen de 'harde aanpak' geholpen. Zacht praten, en lief zijn, maar wel streng (alleen uit bed bij pijn of poepluier, of als ze ziek zijn voor drankjes, neusspray o.i.d., de logische dingen) en eventueel gewoon een tijd laten krijsen.

Wat ook niet meewerkt is je kind gewoon TE LAAT op bed leggen. Half tien vind ik persoonlijk echt absurd laat voor een kindje van Kims leeftijd. Hier liggen ze er om 7 uur in, en bij uitzondering half acht/acht uur. Dan zijn ze echt helemaal uitgeput. Op een gegeven moment zijn ze dan ook over hun slaap heen... en vaak zie je als ze 'te laat' naar bed gaan, ze ook veel onrustiger slapen en dus idd (zoals bij jullie) later ineens krijsend wakker worden.

Lijkt me echt heel onprettig en vervelend als je hele avond gedicteerd wordt door een krijsend dwars meiske. Wij laten ons dat niet meer gebeuren en hebben bovenstaande dingen toegepast (nu bij drie slechte slapertjes heeft het heel goed gewerkt!) en dus wil ik jullie ook graag helpen. Hopelijk vat je het dus ook als 'goede bedoeling' op en niet als wijsneuzig willen zijn... zo bedoel ik het echt niet! voor jullie allebei want je zult er wel doorheen zitten. Sterkte.
pi_55716696
Wat Suzanna zegt, blijf je regelmaat strak volgen! Blijf de bed-tijden strak aanhouden, anders weet ze niet waar ze aan toe is en wordt het echt niks.
Succes
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')