Rusland loopt decennia achter op de wereld, ze hebben nooit autofabrieken gehad, geen mobiele telefoons , geen elektronica, geen chips industrie, en nu geen robotica en geen AIquote:Op zaterdag 12 september 2026 23:44 schreef Korenfok het volgende:
Kunnen we niet een topic maken voor de mensen die telkens weer terug willen naar het onderwerp; Wij hebben Rusland hard nodig, zonder rusland redden wij het niet. En alle varianten die op dit thema zit.
Want nu wordt telkens dit topic geGijzeld door dit onzinnige gespeculeer.
Putin denkt nog steeds Europa te kunnen chanteren?quote:
@phpmystyle , dus jij bent allochtoon?quote:Op zaterdag 12 september 2026 14:14 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Phpmystyle 31-08: Ik ben niet perse pro-Russisch
Phpmystyle 12:09: Laat ze mij maar oproepen, dat zodat ik de 'vijand' (Rusland) kan helpen.
Dit klopt maar ten dele. Rusland heeft wel degelijk een grote maakindustrie. Auto’s, machines, landbouwvoertuigen, defensiemateriaal en weet ik veel wat. Het enige is dat alles wat ze produceren van inferieure kwaliteit is. Ik bedoel hoeveel Lada’s zijn hier vorig jaar verkocht?quote:Op zaterdag 12 september 2026 23:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Rusland loopt decennia achter op de wereld, ze hebben nooit autofabrieken gehad, geen mobiele telefoons , geen elektronica, geen chips industrie, en nu geen robotica en geen AI
als de diesel overbodig is dan zijn ze nergens meer
Alleen maar domme brute agressie van dronkenlappen
Toen de USA aan de door hen bevrijde landen de kapitalistische Marshall hulp gaf , gaf Rusland aan het bevrijde Oosten een agressieve communistische dictatuur
ik zou niet weten waar voor de wereld de Russen nodig heeft, ik heb meer respect voor Japanners en ZuId-Korea
Dus? Een Europese soldaat in Odessa of Lviv zet ook geen voet op Russische grond..quote:Op zaterdag 12 september 2026 12:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Koersk is Russisch. Noord-Koreanen zijn nog niet de Oekrainse grens over hé.
Het is ook strategie natuurlijk. Putin is toch primair bezig een achterban te pleasen / het conflict te rechtvaardigen. Hij moet succes boeken; anders zijn al die lijken, brandende raffinaderijen en warenhuizen zinloos. Dus dan ontstaat die hele vreemde situatie dat je mannetjes met vlaggen naar plekken stuurt voor de foto om te kunnen roepen dat je wat veroverd hebt. Net als dat ze bezig zijn NAVO reacites uit te lokken zodat ze kunnen zeggen "zie je wel, we worden bedreigd, onze crisis is existentieel".quote:Op zaterdag 12 september 2026 19:08 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik vind het vooral opvallend, hoe groot verschil er in mentaliteit is tussen beide landen.
Waar Rusland vooral zich laat horen, en vooral zich zelf overschreeuwd, blijft Oekraine dit soort akties uitvoeren.
Ook dat ze het dus blijkbaar stil kunnen houden, geeft aan dat er ook veel discipline is onder hun manschappen maar ook het netwerk erom heen.
Je weet dat de Lada een ontwerp van Fiat is ??quote:Op zondag 13 september 2026 07:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit klopt maar ten dele. Rusland heeft wel degelijk een grote maakindustrie. Auto’s, machines, landbouwvoertuigen, defensiemateriaal en weet ik veel wat.
Het enige is dat alles wat ze produceren van inferieure kwaliteit is.
Ik bedoel hoeveel Lada;s zijn hier vorig jaar verkocht?
Ik ben er overigens van overtuigd dat als Rusland na de val van de USSR een echte democratie was geworden, het imperialisme had afgelegd en zijn economie gemoderniseerd, het nu daadwerkelijk een wereldspeler had kunnen zijn - alleen niet op de manier die zij zelf beogen.
Dan kun je beter de Moskvich noemen als echt in Rusland ontworpen automerkquote:AI-overzicht
Nee, Lada is een Russisch automerk, maar de eerste modellen zijn wel afgeleid van een Fiat.
[1] (https://nl.wikipedia.org/wiki/Lada),
[2] (https://autorai.nl/gespot-een-lada-1200s-uit-1988/)
De samenwerking met Fiat
De basis:
In 1966 sloot de Italiaanse autofabrikant Fiat een contract met de Sovjet-regering.
De fabriek:
Ze bouwden samen een grote autofabriek voor het merk AvtoVAZ in de Russische stad Toljatti.
De Fiat 124:
De oer-Lada (de Lada 1200 / VAZ-2101) was een aangepaste licentieversie van de Fiat 124, die in 1967 nog tot Auto van het Jaar was gekozen.
[1] (https://www.autobedrijfsnippe.nl/lada/),
[2] (https://www.klassiekerweb.nl/merken/lada/),
[4] (https://www.autoscout24.n(...)7FIuiYILFejw-borgG-t)
Bekijk deze YouTube-videoquote:Moskvich:
Historisch Russisch merk dat in ere is hersteld voor de productie van moderne (deels Chinese) modellen.
Terwijl het een potje faal- en misinformatie is....quote:Op zaterdag 12 september 2026 23:44 schreef Korenfok het volgende:
Kunnen we niet een topic maken voor de mensen die telkens weer terug willen naar het onderwerp; Wij hebben Rusland hard nodig, zonder rusland redden wij het niet. En alle varianten die op dit thema zit.
Want nu wordt telkens dit topic geGijzeld door dit onzinnige gespeculeer.
Kaukasisch blank en 100% Nederlands.quote:Op zondag 13 september 2026 02:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
@:phpmystyle , dus jij bent allochtoon?
Dat zou een hoop verklaren.
Vast niet. Poetin heeft gezegd dat hij Europa niet wil aanvallen, althans dat die plannen er nu niet zijn.quote:
Medvedev is veel fanatieker dan Poetinquote:Op zondag 13 september 2026 10:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vast niet. Poetin heeft gezegd dat hij Europa niet wil aanvallen, althans dat die plannen er nu niet zijn.
En Kallas is veel fanatieker dan Schroder dat ook een oud politicus is.quote:Op zondag 13 september 2026 10:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Medvedev is veel fanatieker dan Poetin
Kallas is bangquote:Op zondag 13 september 2026 10:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En Kallas is veel fanatieker dan Schroder dat ook een oud politicus is.
Russisch leren zodat je eventueel snel kan aanpassen.quote:Op zondag 13 september 2026 10:38 schreef theunderdog het volgende:
Ik ben erg pro-Ukraine, pro flinke investeringen in defensie. Maar ben het niet eens met het idee dat 'de maatschappij' een geheel andere mentaliteit moet krijgen. Want wat stel je dan precies voor? dat we alvast gaan hamsteren met ze alle, voor als de Russen komen? dat wij onzelf 'mentaal voorbereiden' op oorlog? alsof dat uberhaupt mogelijk is. Nu alvast extra truien kopen?
mijn ex spreekt Russischquote:Op zondag 13 september 2026 10:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Russisch leren zodat je eventueel snel kan aanpassen.
Aanpassen waaraan?quote:Op zondag 13 september 2026 10:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Doorgeslagen gekkie.quote:Op zondag 13 september 2026 10:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, en dat zullen de meeste wel zien.quote:Op zondag 13 september 2026 09:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Terwijl het een potje faal- en misinformatie is....
waarom zou je Russisch leren als alle russen Engels praten, daarnaast vertaald Google alle talen automatisch in jouw taalquote:Op zondag 13 september 2026 10:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
"We are very concerned"quote:Op zondag 13 september 2026 11:32 schreef Perrin het volgende:
Ondertussen wordt Rusland steeds brutaler en monitoren wij steeds harder.
[ afbeelding ]
[ x ]
Misschien moeten wij een Russisch cultureel centrum in Berlijn tijdelijk sluiten.quote:Op zondag 13 september 2026 11:32 schreef Perrin het volgende:
Ondertussen wordt Rusland steeds brutaler en monitoren wij steeds harder.
[ afbeelding ]
[ x ]
Dat zal 'm leren! Hij zal beven voor onze daadkracht.quote:Op zondag 13 september 2026 11:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Misschien moeten wij een Russisch cultureel centrum in Berlijn tijdelijk sluiten.
https://youtube.com/shorts/0JVZx56-sf4?si=fqGfWTyCsWtYwOiKquote:Op zondag 13 september 2026 11:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat zal 'm leren! Hij zal beven voor onze daadkracht.
Funny because it's true.quote:Op zondag 13 september 2026 11:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
https://youtube.com/shorts/0JVZx56-sf4?si=fqGfWTyCsWtYwOiK
Denk ook niet dat het de strategie is om Rusland in een staat te brengen dat ze wel enorm gaan escaleren.quote:
Het mag ook allemaal wat Oekraiense levens kosten blijkbaar. Stukje collateral damage van onze aanpak. We gooien hen graag voor de Russisch beer in de hoop dat de beer ons niet verslindt.quote:Op zondag 13 september 2026 11:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk ook niet dat het de strategie is om Rusland in een staat te brengen dat ze wel enorm gaan escaleren.
Europa tast af wat ongeveer de rode lijn is, en blijft daar onder. Door de voortdurende hulp aan Oekraïne zal de hoop zijn dat Rusland er op leeg loopt, zonder directe confrontatie.
Maar dit duurt allemaal ontstellend lang. Als dit een film was zou ik weglopen.
Het mag hier niet gezegd worden. Maar de concept Istanbul akkoorden waren met de kennis van nu de beste uitweg geweest. Voor alle partijen!quote:Op zondag 13 september 2026 11:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het mag ook allemaal wat Oekraiense levens kosten blijkbaar. Stukje collateral damage van onze aanpak.
Jep.quote:Op zondag 13 september 2026 11:08 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Klopt, en dat zullen de meeste wel zien.
Maar het vertieft de discussie nog al. Omdat het geen enkele meerwaarde heeft voor de discussie rondom de oorlog. Behalve hopen op beinvloeding van de westerse positie, en grappig genoeg bevoordeeld het alleen Rusland, om gas bij ze af te nemen.
De prijzen waren vorig jaar en het jaar ervoor al weer onder precovid gemiddelden. en dat met dus die forse sancties op russisch gas. en liep de begroting van gazzprom al vast en verliezen waren extreem.
De hele discussie is voor 90% russische propaganda en de overig 10% oftopic.
Niet weer he. Ik ga het ook niet meer weerleggen ook.quote:Op zondag 13 september 2026 11:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het mag hier niet gezegd worden. Maar de concept Istanbul akkoorden waren met de kennis van nu de beste uitweg geweest. Voor alle partijen!
Als de tijd teruggedraaid kon worden zou zowel Rusland als Oekraine daarvoor tekenen is mijn inschatting.
ik hoop dat Oekraïne het nog 5 jaar volhoud, er zijn meer landen die hij hele graag aan zijn llijst wil toevoegen een daar van is Finland en de ander Estlandquote:Op zondag 13 september 2026 11:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk ook niet dat het de strategie is om Rusland in een staat te brengen dat ze wel enorm gaan escaleren.
Europa tast af wat ongeveer de rode lijn is, en blijft daar onder. Door de voortdurende hulp aan Oekraïne zal de hoop zijn dat Rusland er op leeg loopt, zonder directe confrontatie.
Maar dit duurt allemaal ontstellend lang. Als dit een film was zou ik weglopen.
Je hebt dat überhaupt nog niet gedaan, hooguit een poging tot.quote:Op zondag 13 september 2026 12:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Niet weer he. Ik ga het ook niet meer weerleggen ook.
Er was nooit sprake van een istanbul akkoord en het is door niemand getorpedeerdquote:Op zondag 13 september 2026 12:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je hebt dat überhaupt nog niet gedaan, hooguit een poging tot.
Er is heel veel te vinden online hoe destijds de istanbul akkoorden zijn getorpedeerd door het Westen.
https://nos.nl/artikel/24(...)bul-en-hoe-nu-verderquote:Op zondag 13 september 2026 12:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
Er was nooit sprake van een istanbul akkoord
Dat zeg ik, er was geen akkoordquote:Op zondag 13 september 2026 12:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)bul-en-hoe-nu-verder
Had er best concept voor willen zetten. Maar op mob probeer ik elk woordje uit te sparen.quote:
Ja jij wel maar het is een leugen as usualquote:Op zondag 13 september 2026 12:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Had er best concept voor willen zetten. Maar op mob probeer ik elk woordje uit te sparen.
Was geen leugen, er zit een leemte in jouw kennisniveau. Dat zien we wel vaker, maar dat maakt niet uit.quote:Op zondag 13 september 2026 12:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja jij wel maar het is een leugen as usual
Er was geen akkoord, beide partijen bleven de eisen verhogen en op een gegeven moment was het klaar
Je zegt ook niet dat de Russen gewoon de handtekening hadden moeten zetten onder de oekrainse eisen en dan was het nu klaar want die waren net zo onrealistisch
Deze manquote:
Ik hen er niets aan, dat artikel geeft me gewoon gelijkquote:Op zondag 13 september 2026 12:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Was geen leugen, er zit een leemte in jouw kennisniveau. Dat zien we wel vaker, maar dat maakt niet uit.
Daarom poste ik ook dat artikel van de NOS. Zodat je dat even rustig kunt doorlezen.
Hopelijk heb je daar iets aan.
Houquote:Op zondag 13 september 2026 12:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er is heel veel te vinden online hoe destijds de istanbul akkoorden zijn getorpedeerd door het Westen.
Ruzzia en Europe worden economisch getorpedeerd door Chinaquote:Op zondag 13 september 2026 12:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Aan de binnenkant van je ogen misschien.quote:Op zondag 13 september 2026 12:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik hen er niets aan, dat artikel geeft me gewoon gelijk
Ook, er is nooit sprake geweest van iets wat ook maar in de buurt kwam van een istanbul akkoordquote:Op zondag 13 september 2026 12:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Aan de binnenkant van je ogen misschien.
Ja, allemaal wappie bronnen.quote:Op zondag 13 september 2026 12:11 schreef phpmystyle het volgende:
Kunnen dat soort figuren niet naar bnw of onz verbannen worden?quote:Op zondag 13 september 2026 12:18 schreef Spablauw214 het volgende:
Rusland eiste de capitulatie. Toen al, en nu nog steeds. Er was nooit een akkoord en dat hele Boris Johnson lulverhaal is al zo vaak gedebunked. Echt waar kom eens met wat origineels.
Ja, maar er zaten allemaal drone operators in die trein.quote:Op zondag 13 september 2026 13:21 schreef havanagila het volgende:
Is rusland soms 200 km bezet gebied kwijt, dat er weer aanslagen op burgerdoelen verheerlijkt worden? Lijkt een patroon.
Electricficatie is een belangrijke troef tegen Rusland.quote:Op zondag 13 september 2026 12:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ruzzia en Europe worden economisch getorpedeerd door China
misschien is het verstandig als Ruzzia stopt met het binnenvallen van voormalige USSR landen
Over 10 jaar gebruikt geen mens nog dieselolie
Bekijk deze YouTube-video
quote:Op zondag 13 september 2026 11:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het mag hier niet gezegd worden. Maar de concept Istanbul akkoorden waren met de kennis van nu de beste uitweg geweest. Voor alle partijen!
Als de tijd teruggedraaid kon worden zou zowel Rusland als Oekraine daarvoor tekenen is mijn inschatting.
Dit schilderij beeldt uit dat Polen het niet ziet gebeuren. Dat is tenminste wat ik begrijp hoe je de visser die naar beneden kijkt moet duiden.quote:Op zondag 13 september 2026 13:44 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Zo ontzettend laf dat Polen die drones niet uit de lucht schiet.
Vooral een gevolg van de sterke groei van de wereldbevolking. Die vindt echter met name plaats in Afrika en delen van Azie. Daarnaast speelt de deindustrialisatie een rol. Veel industrie is verplaatst naar Azie en daarmee de vraag naar fossiele energie. In Europa daalt sinds circa 1990 het gebruik van fossiele brandstof en zonder massa-immigratie zou die zelfs extreem gedaald zijn omdat de autochtone europese bevolking gestaag krimpt.quote:Op zondag 13 september 2026 13:34 schreef Lospedrosa het volgende:
Echter na elke ommeslag van energie werd de energiesoort daarvoor alleen maar meer gebruikt.
Zie bv van kolen naar gas en diesel.
Ja maar anders riskeren we oorlog met Rusland. Of zo iets. Laffe herders.quote:Op zondag 13 september 2026 13:44 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Poetin buit die lafheid ten volste uit.quote:Op zondag 13 september 2026 13:44 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Stukje Peace in Our Time.quote:Op zondag 13 september 2026 13:55 schreef Haags het volgende:
[..]
Ja maar anders riskeren we oorlog met Rusland. Of zo iets. Laffe herders.
jiJ wIL tOg oOK vRedUh?quote:
Gewoon iets opblazen in kaliningrad.quote:Op zondag 13 september 2026 13:57 schreef havanagila het volgende:
Denk dat als Polen terug gaat knallen, het alleen maar voor verwarring bij Oekraïense luchtafweer zorgt?
Dat uitbesteden van industrie is nog een andere zwakte van het westen (met name Europa).quote:Op zondag 13 september 2026 13:54 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Vooral een gevolg van de sterke groei van de wereldbevolking. Die vindt echter met name plaats in Afrika en delen van Azie. Daarnaast speelt de deindustrialisatie een rol. Veel industrie is verplaatst naar Azie en daarmee de vraag naar fossiele energie. In Europa daalt sinds circa 1990 het gebruik van fossiele brandstof en zonder massa-immigratie zou die zelfs extreem gedaald zijn omdat de autochtone europese bevolking gestaag krimpt.
Ja, een hoop mensen willen zware industrie terug, maar niemand wil er in werken.quote:Op zondag 13 september 2026 14:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat uitbesteden van industrie is nog een andere zwakte van het westen (met name Europa).
Het gebrek aan raffinage capaciteit in Europa, kan binnenkort voor nogal wat problemen gaan zorgen bijvoorbeeld. Europa kan nu niet meer zo eenvoudig geraffineerde brandstoffen uit het MO en Rusland importeren. Naamate de reserves slinken en die bodem in zicht komt gaan we dat hier echt wel merken aan de pomp. Zal mij niet verbazen als de autoloze zondagen weer in het zicht komen, naast brandstofbonnen.quote:Op zondag 13 september 2026 14:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat uitbesteden van industrie is nog een andere zwakte van het westen (met name Europa).
Maar das een ander verhaal.
quote:Kremlin zet deur op een kier voor gesprekken met Oekraïne en VS in oktober
Onderhandelingen tussen Rusland, Oekraïne en de VS kunnen mogelijk in oktober plaatsvinden, zegt het Kremlin zondag.
Washington wil nieuwe gesprekken van de grond krijgen in een poging een eind te maken aan de oorlog in Oekraïne.
Volgens de Russische staatspersbureaus Ria en Tass zei Kremlinwoordvoerder Dmitry Peskov dat gesprekken in oktober een optie zijn.
"We sluiten die mogelijkheid niet uit."
De Oekraïense president Volodimir Zelenski zei eerder dat hij hoopte op nieuwe gesprekken in het najaar.
Zaterdag zei hij bovendien dat hij bereid is om de Russische president Vladimir Poetin zelf te ontmoeten op de G20-top in Miami in december.
Het Kremlin wees dat idee af.
Eerdere onderhandelingspogingen onder Amerikaanse bemiddeling liepen op niets uit en kwamen tot stilstand toen de Amerikaanse focus zich verplaatste naar de Iranoorlog.
Vorige week reisden de Amerikaanse gezanten Steve Witkoff en Jared Kushner naar Moskou en Kiev om de gesprekken weer te hervatten.
Wat een tijdperk. En we hebben allemaal stoelen op de eerste rij.quote:Op zondag 13 september 2026 14:25 schreef havanagila het volgende:
Steve en Jared die er zelf een slaatje uit willen slaan, en Rusland die weer capitulatie eist. Belachelijk.
Volgens Kushner staat Oekraïne vrede in de weg omdat het weigert de Donbas af te staan. “De aspiraties van Poetin zijn duidelijk” aldus Jared.quote:Op zondag 13 september 2026 14:25 schreef havanagila het volgende:
Steve en Jared die er zelf een slaatje uit willen slaan, en Rusland die weer capitulatie eist. Belachelijk.
PRO wilde zich ook al niet committeren aan de noodzakelijke NAVO investeringen.quote:Op zondag 13 september 2026 15:49 schreef skysherrif het volgende:
Zie dat er veel mensen van PRO gaan naar dat evenement op 27 september waar ze kiezen voor het stoppen van militaire steun.
Tijd om van PRO over te stappen naar Volt oid.
Jammer dat de mensen die voor een vredessignaal zijn en voor een diplomatieke oplossing willen gaan de schouders ophalen als je beetje doorvraagt.quote:Op zondag 13 september 2026 15:49 schreef skysherrif het volgende:
Zie dat er veel mensen van PRO gaan naar dat evenement op 27 september waar ze kiezen voor het stoppen van militaire steun.
Tijd om van PRO over te stappen naar Volt oid.
quote:Op zondag 13 september 2026 16:11 schreef Perrin het volgende:
Tijd voor een ferme verklaring van afkeuring.
Europa's vermogen tot verontwaardiging blijft ruimschoots groter dan de bereidheid tot handelen.
[ x ]
Hou eens op met die dooddoeners.quote:Op zondag 13 september 2026 15:28 schreef havanagila het volgende:
Rusland wil dus geen vrede en is degene die escaleert.
Dat gaat een verklaring worden waarvan Poetin spontaan in huilen uitbarst. De pennen worden geslepen.quote:
Gelul van een dronken aardbei. Als Oekraïne stopt met beschieten van die RU-infrastructuur is het Midden-Oosten nog steeds een teringzooi, o.a. door de achterlijke oorlog tegen Iran die Trump zelf begonnen is.quote:
Het is wss de bedoeling van Rusland dat de NAVO een keer terugslaat. Kan hij mooi zijn oorlog mee legitimeren. Zie je wel iedereen wil Rusland kapotslopen!quote:Op zondag 13 september 2026 16:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat gaat een verklaring worden waarvan Poetin spontaan in huilen uitbarst. De pennen worden geslepen.
Jeetje, ja dan moeten we vooral op onze handen blijven zitten en niks doen. Dat zal die Poetin leren.quote:Op zondag 13 september 2026 16:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is wss de bedoeling van Rusland dat de NAVO een keer terugslaat. Kan hij mooi zijn oorlog mee legitimeren. Zie je wel iedereen wil Rusland kapotslopen!
FTFY.quote:Op zondag 13 september 2026 16:26 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja dat weten we maar intelligente laffe mensen willen graag discussiëren hoe uit de oorlog te komen, wat er wel mogelijk is, hoever je wil gaan en hoeveel het oplevert tov de schade aan ons, een partij die niet eens aan het vechten is.
Dit cynische gelul helpt toch ook niet joh. Wat stel je zelf voor?quote:Op zondag 13 september 2026 16:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jeetje, ja dan moeten we vooral op onze handen blijven zitten en niks doen. Dat zal die Poetin leren.
Geloofwaardig afschikken daar is het nu al te laat voor met die lafhartige opstelling de laatste jaren. Het is inmiddels of braaf alles slikken of oorlog voeren, dankzij onze visionaire leiders.quote:Op zondag 13 september 2026 16:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit cynische gelul helpt toch ook niet joh. Wat stel je zelf voor?
Dat waren altijd de keuzes.quote:Op zondag 13 september 2026 16:36 schreef Perrin het volgende:
Het is inmiddels of braaf alles slikken of oorlog voeren, dankzij onze visionaire leiders.
Het laat zien hoe wanhopig Trump is. Voordat Iran aangevallen werd, was het juist gunstig dat Oekraïne de olieverwerkende industrie van Rusland aanpakte. Rusland is op de internationale markt een concurrent van de VS.quote:Op zondag 13 september 2026 16:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Gelul van een dronken aardbei. Als Oekraïne stopt met beschieten van die RU-infrastructuur is het Midden-Oosten nog steeds een teringzooi, o.a. door de achterlijke oorlog tegen Iran die Trump zelf begonnen is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |