Rusland loopt decennia achter op de wereld, ze hebben nooit autofabrieken gehad, geen mobiele telefoons , geen elektronica, geen chips industrie, en nu geen robotica en geen AIquote:Op zaterdag 12 september 2026 23:44 schreef Korenfok het volgende:
Kunnen we niet een topic maken voor de mensen die telkens weer terug willen naar het onderwerp; Wij hebben Rusland hard nodig, zonder rusland redden wij het niet. En alle varianten die op dit thema zit.
Want nu wordt telkens dit topic geGijzeld door dit onzinnige gespeculeer.
Putin denkt nog steeds Europa te kunnen chanteren?quote:
@phpmystyle , dus jij bent allochtoon?quote:Op zaterdag 12 september 2026 14:14 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Phpmystyle 31-08: Ik ben niet perse pro-Russisch
Phpmystyle 12:09: Laat ze mij maar oproepen, dat zodat ik de 'vijand' (Rusland) kan helpen.
Dit klopt maar ten dele. Rusland heeft wel degelijk een grote maakindustrie. Auto’s, machines, landbouwvoertuigen, defensiemateriaal en weet ik veel wat. Het enige is dat alles wat ze produceren van inferieure kwaliteit is. Ik bedoel hoeveel Lada’s zijn hier vorig jaar verkocht?quote:Op zaterdag 12 september 2026 23:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Rusland loopt decennia achter op de wereld, ze hebben nooit autofabrieken gehad, geen mobiele telefoons , geen elektronica, geen chips industrie, en nu geen robotica en geen AI
als de diesel overbodig is dan zijn ze nergens meer
Alleen maar domme brute agressie van dronkenlappen
Toen de USA aan de door hen bevrijde landen de kapitalistische Marshall hulp gaf , gaf Rusland aan het bevrijde Oosten een agressieve communistische dictatuur
ik zou niet weten waar voor de wereld de Russen nodig heeft, ik heb meer respect voor Japanners en ZuId-Korea
Dus? Een Europese soldaat in Odessa of Lviv zet ook geen voet op Russische grond..quote:Op zaterdag 12 september 2026 12:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Koersk is Russisch. Noord-Koreanen zijn nog niet de Oekrainse grens over hé.
Het is ook strategie natuurlijk. Putin is toch primair bezig een achterban te pleasen / het conflict te rechtvaardigen. Hij moet succes boeken; anders zijn al die lijken, brandende raffinaderijen en warenhuizen zinloos. Dus dan ontstaat die hele vreemde situatie dat je mannetjes met vlaggen naar plekken stuurt voor de foto om te kunnen roepen dat je wat veroverd hebt. Net als dat ze bezig zijn NAVO reacites uit te lokken zodat ze kunnen zeggen "zie je wel, we worden bedreigd, onze crisis is existentieel".quote:Op zaterdag 12 september 2026 19:08 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik vind het vooral opvallend, hoe groot verschil er in mentaliteit is tussen beide landen.
Waar Rusland vooral zich laat horen, en vooral zich zelf overschreeuwd, blijft Oekraine dit soort akties uitvoeren.
Ook dat ze het dus blijkbaar stil kunnen houden, geeft aan dat er ook veel discipline is onder hun manschappen maar ook het netwerk erom heen.
Je weet dat de Lada een ontwerp van Fiat is ??quote:Op zondag 13 september 2026 07:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit klopt maar ten dele. Rusland heeft wel degelijk een grote maakindustrie. Auto’s, machines, landbouwvoertuigen, defensiemateriaal en weet ik veel wat.
Het enige is dat alles wat ze produceren van inferieure kwaliteit is.
Ik bedoel hoeveel Lada;s zijn hier vorig jaar verkocht?
Ik ben er overigens van overtuigd dat als Rusland na de val van de USSR een echte democratie was geworden, het imperialisme had afgelegd en zijn economie gemoderniseerd, het nu daadwerkelijk een wereldspeler had kunnen zijn - alleen niet op de manier die zij zelf beogen.
Dan kun je beter de Moskvich noemen als echt in Rusland ontworpen automerkquote:AI-overzicht
Nee, Lada is een Russisch automerk, maar de eerste modellen zijn wel afgeleid van een Fiat.
[1] (https://nl.wikipedia.org/wiki/Lada),
[2] (https://autorai.nl/gespot-een-lada-1200s-uit-1988/)
De samenwerking met Fiat
De basis:
In 1966 sloot de Italiaanse autofabrikant Fiat een contract met de Sovjet-regering.
De fabriek:
Ze bouwden samen een grote autofabriek voor het merk AvtoVAZ in de Russische stad Toljatti.
De Fiat 124:
De oer-Lada (de Lada 1200 / VAZ-2101) was een aangepaste licentieversie van de Fiat 124, die in 1967 nog tot Auto van het Jaar was gekozen.
[1] (https://www.autobedrijfsnippe.nl/lada/),
[2] (https://www.klassiekerweb.nl/merken/lada/),
[4] (https://www.autoscout24.n(...)7FIuiYILFejw-borgG-t)
Bekijk deze YouTube-videoquote:Moskvich:
Historisch Russisch merk dat in ere is hersteld voor de productie van moderne (deels Chinese) modellen.
Terwijl het een potje faal- en misinformatie is....quote:Op zaterdag 12 september 2026 23:44 schreef Korenfok het volgende:
Kunnen we niet een topic maken voor de mensen die telkens weer terug willen naar het onderwerp; Wij hebben Rusland hard nodig, zonder rusland redden wij het niet. En alle varianten die op dit thema zit.
Want nu wordt telkens dit topic geGijzeld door dit onzinnige gespeculeer.
Kaukasisch blank en 100% Nederlands.quote:Op zondag 13 september 2026 02:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
@:phpmystyle , dus jij bent allochtoon?
Dat zou een hoop verklaren.
Vast niet. Poetin heeft gezegd dat hij Europa niet wil aanvallen, althans dat die plannen er nu niet zijn.quote:
Medvedev is veel fanatieker dan Poetinquote:Op zondag 13 september 2026 10:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vast niet. Poetin heeft gezegd dat hij Europa niet wil aanvallen, althans dat die plannen er nu niet zijn.
En Kallas is veel fanatieker dan Schroder dat ook een oud politicus is.quote:Op zondag 13 september 2026 10:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Medvedev is veel fanatieker dan Poetin
Kallas is bangquote:Op zondag 13 september 2026 10:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En Kallas is veel fanatieker dan Schroder dat ook een oud politicus is.
Russisch leren zodat je eventueel snel kan aanpassen.quote:Op zondag 13 september 2026 10:38 schreef theunderdog het volgende:
Ik ben erg pro-Ukraine, pro flinke investeringen in defensie. Maar ben het niet eens met het idee dat 'de maatschappij' een geheel andere mentaliteit moet krijgen. Want wat stel je dan precies voor? dat we alvast gaan hamsteren met ze alle, voor als de Russen komen? dat wij onzelf 'mentaal voorbereiden' op oorlog? alsof dat uberhaupt mogelijk is. Nu alvast extra truien kopen?
mijn ex spreekt Russischquote:Op zondag 13 september 2026 10:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Russisch leren zodat je eventueel snel kan aanpassen.
Aanpassen waaraan?quote:Op zondag 13 september 2026 10:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Doorgeslagen gekkie.quote:Op zondag 13 september 2026 10:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, en dat zullen de meeste wel zien.quote:Op zondag 13 september 2026 09:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Terwijl het een potje faal- en misinformatie is....
waarom zou je Russisch leren als alle russen Engels praten, daarnaast vertaald Google alle talen automatisch in jouw taalquote:Op zondag 13 september 2026 10:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
"We are very concerned"quote:Op zondag 13 september 2026 11:32 schreef Perrin het volgende:
Ondertussen wordt Rusland steeds brutaler en monitoren wij steeds harder.
[ afbeelding ]
[ x ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |