Ook mogelijk. Waarom niet?quote:Op woensdag 2 september 2026 15:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mijn gedachte was natuurlijk niet dat hij over zijn stopcontact postte, maar dat het een fake bericht was om reuring te veroorzaken en dat de steller de moeite nog niet eens had genomen een kloppende Russische tekst te nemen maar gewoon eenr random blok cyrillische tekst met een engelse ' vertaling' etbij.
Oeh. Burn.quote:Op woensdag 2 september 2026 14:59 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Wat doe je nog in Nederland? Ga naar Ruzzia.
Dit doet hij vrij continu. Vind het vrij rustig nog.quote:Op woensdag 2 september 2026 15:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ok. Ik heb natuurlijk ook posts van hem voorbij zien komen, maar vond deze toch wel een nieuw hoogtepunt (of dieptepunt)
Ze starten een boekenhandel?quote:Op woensdag 2 september 2026 15:12 schreef ExTec het volgende:
[ x ]
Dit doet vermoeden dat magazijnen met boeken opblazen niet louter "ze schieten gewoon op alle magazijnen" is.
Ik heb 4 jaar geleden nog eens een Medvedev-post gerapporteerd bij Twitter. Had toen - als ik het me goed herinner - met zware dreigementen richting Polen te maken.quote:Op woensdag 2 september 2026 15:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit doet hij vrij continu. Vind het vrij rustig nog.
Heeft ook meermaals expliciet gedreigd met kernwapens.
Merkwaardige conclusie.quote:
Dat php merkwaardige conclusies trekt was al wel bekend tochquote:Op woensdag 2 september 2026 15:21 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Merkwaardige conclusie.
Dan zou ik die boeken juist met rust laten.
Misschien stonden de magazijnen vol met Tolstojs Oorlog en Vrede. En wordt Poetin huilerig als hij die titel onder ogen krijgt.
1/10.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Scorched earth
Ik heb vandaag gewoon last van een goed humeur.quote:Op woensdag 2 september 2026 15:23 schreef 007700 het volgende:
[..]
Dat php merkwaardige conclusies trekt was al wel bekend toch
Wat hebben kinderboeken met NAVO uitbreiding te maken? Vreemd dit hoor.quote:Op woensdag 2 september 2026 15:12 schreef ExTec het volgende:
[ x ]
Dit doet vermoeden dat magazijnen met boeken opblazen niet louter "ze schieten gewoon op alle magazijnen" is.
Jong geleerd, oud gedaan.quote:Op woensdag 2 september 2026 15:26 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Wat hebben kinderboeken met NAVO uitbreiding te maken? Vreemd dit hoor.
Misschien weten bepaalde vredesduiven hier het antwoord.
Het speelt natuurlijk wel een rol, wat daarvoor ook de onderliggende redenen zijn.quote:Op woensdag 2 september 2026 15:34 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Het ligt uiteraard niet aan de Amerikanen zelf. Straat van Hor-wie? Wat is daarmee?
En blijkbaar neemt de huidige Amerikaanse regering het Oekraïne kwalijk dat het terugslaat en probeert de Russische oorlogsmachine te verzwakken. Terwijl die oorlogsmachine dagelijks talloze militaire- en burgerslachtoffers maakt in Oekraïne.
De schofterigheid van deze Amerikaanse regering kent werkelijk geen grenzen.
er is ook een vrij toevallige relatie tussen trump zijn aanvallen en de dalende olie prijs.quote:Op woensdag 2 september 2026 15:34 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Het ligt uiteraard niet aan de Amerikanen zelf. Straat van Hor-wie? Wat is daarmee?
En blijkbaar neemt de huidige Amerikaanse regering het Oekraïne kwalijk dat het terugslaat en probeert de Russische oorlogsmachine te verzwakken. Terwijl die oorlogsmachine dagelijks talloze militaire- en burgerslachtoffers maakt in Oekraïne.
De schofterigheid van deze Amerikaanse regering kent werkelijk geen grenzen.
Het aanvallen van energieinstallaties is een legitieme oorlogsstrategie. Zeker in het geval van Rusland, dat zijn inkomsten grotendeels dankt aan de export van olie. Minder inkomsten betekent een haperende oorlogsmachine.quote:Op woensdag 2 september 2026 15:52 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het speelt natuurlijk wel een rol, wat daarvoor ook de onderliggende redenen zijn.
En ironisch genoeg valt Oekraïne daarmee ook de eigen 'oorlogsmachine' aan.
Bedreigen en laster is tegen de policy, zou ook moeten gelden voor Medvedev/Trrump en zelfs Musk.quote:Op woensdag 2 september 2026 15:19 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik heb 4 jaar geleden nog eens een Medvedev-post gerapporteerd bij Twitter. Had toen - als ik het me goed herinner - met zware dreigementen richting Polen te maken.
Moest tegelijkertijd erg om mezelf lachen. (Dat mag ook wel eens.)
De post was een week later wel foetsie. Was geloof ik vlak voor Elon de tent daar overnam.
Nope. Zijn geen legitieme doelwitten.quote:Op woensdag 2 september 2026 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het aanvallen van energieinstallaties is een legitieme oorlogsstrategie. Zeker in het geval van Rusland, dat zijn inkomsten grotendeels dankt aan de export van olie. Minder inkomsten betekent een haperende oorlogsmachine.
Verder is de afsluiting van de Straat van Hormuz aantoonbaar de grote stoorzender. Het causale verband tussen stijgende energieprijzen en de oorlog in Iran is onmiskenbaar.
En zelfs als Bessent een puntje heeft, dan is het moreel gezien natuurlijk krankzinnig om met een beschuldigende vinger naar Oekraïne te wijzen. Een land dat dagelijks wordt bestookt door buitenlandse bommen, waarbij talloze slachtoffers vallen.
Bessent kan ook Rusland tot de orde roepen. Dat kiest ervoor om deze oorlog te laten voortduren. Geen oorlog in Oekraïne = geen drones op olie- en gasinstallaties in Rusland.
Klopt allemaal. Hoewel de globale grondstoffenmarkt niet stopt bij landsgrenzen. An sich is het zeer legitiem dat Oekraïne het infuus van de oorlogsmachine wil aanpakken (olie- en gas) maar daar heeft wel de hele wereld gevolgen van.quote:Op woensdag 2 september 2026 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het aanvallen van energieinstallaties is een legitieme oorlogsstrategie. Zeker in het geval van Rusland, dat zijn inkomsten grotendeels dankt aan de export van olie. Minder inkomsten betekent een haperende oorlogsmachine.
Verder is de afsluiting van de Straat van Hormuz aantoonbaar de grote stoorzender. Het causale verband tussen stijgende energieprijzen en de oorlog in Iran is onmiskenbaar.
En zelfs als Bessent een puntje heeft, dan is het moreel gezien natuurlijk krankzinnig om met een beschuldigende vinger naar Oekraïne te wijzen. Een land dat dagelijks wordt bestookt door buitenlandse bommen, waarbij talloze slachtoffers vallen.
Bessent kan ook Rusland tot de orde roepen. Dat kiest ervoor om deze oorlog te laten voortduren. Geen oorlog in Oekraïne = geen drones op olie- en gasinstallaties in Rusland.
Dit is wat AI erover zegt:quote:Op woensdag 2 september 2026 16:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nope. Zijn geen legitieme doelwitten.
Aanvullend:quote:Oekraïense drone-aanvallen op Russische raffinaderijen. Oekraïne en de Raad van Europa bestempelen deze doelgericht als legitiem omdat ze de logistiek en de schatkist van het Russische leger direct raken. Ook bij conflicten in het Midden-Oosten (zoals de Israëlische aanvallen op Iraanse olie-installaties) staat de juridische rechtmatigheid hiervan continu onder een vergrootglas op basis van deze internationale regels.
Bron
quote:Olieraffinaderijen kunnen volgens het internationaal humanitair oorlogsrecht legitieme militaire doelwitten zijn, mits zij voldoen aan de specifieke criteria van een 'militair doelwit' en de aanval proportioneel is.Olieraffinaderijen vallen juridisch onder de categorie 'dual-use' (tweeledig gebruik) objecten. Dit betekent dat ze zowel de civiele bevolking als de militaire apparaat van brandstof voorzien. Of een aanval op zo'n installatie rechtmatig is, wordt getoetst aan drie kernprincipes uit het internationaal recht (met name Aanvullend Protocol I bij de Conventies van Genève)
De hele inval in Oekraïne is niet legitiem.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, Putin is voortdurend aan het provoceren en escaleren. Dan komt er uiteindelijk reactie, zelfs vanuit de terughoudende EU.quote:Op woensdag 2 september 2026 00:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
De toon is gewoon veranderd. Misschien hebben de EU-landen ook gewoon geaccepteerd dat Amerika niet echt zal komen helpen. En je ziet het conflict ook echt veranderen.
Valt dat jullie niet op? Dat het deze weken echt versneld en harder wordt?
Jawel, sinds Rusland dat heeft besloten mag dat tijdens deze oorlogquote:Op woensdag 2 september 2026 16:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hand in eigen boezem zou een goede eerste stap zijn. Maar laat Bessent zijn verontwaardiging vooral richten op Rusland. Het Kremlin houdt deze oorlog gaande, waardoor Oekraïne zich genoodzaakt ziet die drone-aanvallen te doen.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Klopt allemaal. Hoewel de globale grondstoffenmarkt niet stopt bij landsgrenzen. An sich is het zeer legitiem dat Oekraïne het infuus van de oorlogsmachine wil aanpakken (olie- en gas) maar daar heeft wel de hele wereld gevolgen van.
Laat onverlet dat ik het volkomen met je eens ben dat de US de boezem eerst eens in eigen hand mag steken vanwege Iran. Hoewel de VS de grote winnaars zijn bij deze hele shitshow als grote verkoper van olie en gas. Dus die mag je sowieso met een korrel zout nemen.
Het komt jou niet uit dat ie goed geïnformeerd is?quote:Op woensdag 2 september 2026 00:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ah dat verklaart jouw betrokkenheid en kennisniveau.
Als je het leuk vindt moet je dat vooral doen, maar verlies je er niet in zou ik zeggen.
Het is zeker hypocriet, maar de aanhoudende aanvallen in Rusland op de oliewinning en raffinage hebben wel een effect op de wereldprijs. Ik denk nog meer dan het sluiten van Hormuz, omdat er voor het wegvallen van deze productie geen alternatieve route is..quote:Op woensdag 2 september 2026 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt onder bepaalde omstandigheden mag het.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit is wat AI erover zegt:
[..]
Aanvullend:
[..]
Ik heb er dan vooral moeite mee dat de Amerikanen de verkeerde schuldige aanwijzen.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is zeker hypocriet, maar de aanhoudende aanvallen in Rusland op de oliewinning en raffinage hebben wel een effect op de wereldprijs. Ik denk nog meer dan het sluiten van Hormuz, omdat er voor het wegvallen van deze productie geen alternatieve route is..
De Amerikanen hebben moedige pogingen begin '25 ondernomen om Rusland en Oekraine tot een vergelijk te brengen. Was Europa weinig enthousiast over.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb er dan vooral moeite mee dat de Amerikanen de verkeerde schuldige aanwijzen.
Deze doelen zijn absoluut legitiem, want dragen rechtstreeks bij aan de Russische oorlogsinspanning. Wat je wel moet voorkomen zijn burgerslachtoffers bij aanvallen op deze doelen, de zogenaamde 'colleteral damage'. Maar als je de aanvallen op de infra zelf richt is er volkenrechtelijk niks aan de hand.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wanneer je als land vecht voor je voortbestaan en er dagelijks burgerslachtoffers vallen door bombardementen, lijkt mij dat voldoende reden om de drone-aanvallen als legitiem te beschouwen.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt onder bepaalde omstandigheden mag het.
Maar nu heeft de hele wereldgemeenschap er last. Dat maakt het wel lastiger.
Als deze raffinaderijen inderdaad energie produceren die met name gebruikt wordt voor de oorlogsinspanning, dan wel ja. Maar wat niet mag is energiecentrales uitschakelen die vooral het leveren van civiele energie of verwarming als doel hebben.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Deze doelen zijn absoluut legitiem, want dragen rechtstreeks bij aan de Russische oorlogsinspanning. Wat je wel moet voorkomen zijn burgerslachtoffers bij aanvallen op deze doelen, de zogenaamde 'colleteral damage'. Maar als je de aanvallen op de infra zelf richt is er volkenrechtelijk niks aan de hand.
Het was vooral het Kremlin dat weinig enthousiasme toonde en zich gedroeg als rupsje nooitgenoeg.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De Amerikanen hebben moedige pogingen begin '25 ondernomen om Rusland en Oekraine tot een vergelijk te brengen. Was Europa weinig enthousiast over.
Raffinaderijen leveren geld op, en met dat geld houdt Rusland de oorlog gaande. Daarmee is het een legitiem doelwit.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als deze raffinaderijen inderdaad energie produceren die met name gebruikt wordt voor de oorlogsinspanning, dan wel ja. Maar wat niet mag is energiecentrales uitschakelen die vooral het leveren van civiele energie of verwarming als doel hebben.
Een politieke unie is de enige manier om weerstand te kunnen bieden aan multinationals en Trump.quote:Op woensdag 2 september 2026 10:04 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Een grote Europese handelsmacht is mooi en goed. Probleem is dat de EU dat allang niet meer is en alle regulaties en onnodige regels de handelsmacht van Europese landen juist verkleind.
Volgens mij richt Oekraine zich ook primair op raffinaderijen. Die olie wordt gebruikt voor zowel het leger als voor export als voor civiel gebruik. Dat is natuurlijk niet te scheiden.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als deze raffinaderijen inderdaad energie produceren die met name gebruikt wordt voor de oorlogsinspanning, dan wel ja. Maar wat niet mag is energiecentrales uitschakelen die vooral het leveren van civiele energie of verwarming als doel hebben.
Nee.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Raffinaderijen leveren geld op, en met dat geld houdt Rusland de oorlog gaande. Daarmee is het een legitiem doelwit.
quote:Op woensdag 2 september 2026 16:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Post dan gewoon niet.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt onder bepaalde omstandigheden mag het.
Daar kan ik mij in vinden. Maar wat er intussen gebeurt is dat warehouses zoals wildberries ook uitgeschakeld worden omdat daar (blijkbaar) het Russische leger kleding en andere spullen in opslag heeft.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Volgens mij richt Oekraine zich ook primair op raffinaderijen. Die olie wordt gebruikt voor zowel het leger als voor export als voor civiel gebruik. Dat is natuurlijk niet te scheiden.
Het is wat anders wanneer Oekraine zich zou richten op voedselproductie om zo honger te creeren in Rusland. Daar kun je meer kanttekeningen bij plaatsen, ook als je zou redeneren dat het leger ook moet eten.
Wij exporteren ook nog gewoon landbouwmachines en zaden naar Rusland.
En dus een militair doel is.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daar kan ik mij in vinden. Maar wat er intussen gebeurt is dat warehouses zoals wildberries ook uitgeschakeld worden omdat daar (blijkbaar) het Russische leger kleding en andere spullen in opslag heeft.
Jouw context is nogal eenzijdig. Dat is geen argument dat in jouw voordeel spreekt.quote:Op woensdag 2 september 2026 13:35 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
[..]
Het zou prettig zijn als mijn reacties in het licht van de corresponderende context gelezen worden.
Houd hij wel genoeg rekening met mijn gevoelens over deze bozige retoriek?quote:Op woensdag 2 september 2026 14:31 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Over niet escaleren gesproken, https://t.me/medvedev_telegram/659
Medvedev post vanochtend bovenstaand.
Dat interesseert me vrij weinig.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jouw context is nogal eenzijdig. Dat is geen argument dat in jouw voordeel spreekt.
Maar Rusland heeft ondertussen de oorlog verklaard aan NATO en Duitsland/de EU. Hoe voorzichtig wil je nu nog Rusland benaderen?quote:Op woensdag 2 september 2026 14:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ok. Nu krijg ik deze tekst ook. Eerst echt een totaal ongerelateerde tekst. Dus icm de extremiteit ervan dacht ik dat er heel wat anders stond..
Hij is doodsbang voor Rusland. Hij is de appeasement en de-escalatie koningquote:Op woensdag 2 september 2026 14:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dankjewel voor bevestigen, krijg zo af en toe het idee dat LXIV in een alternatieve realiteit leeft.
Nee, dat is een absurdistische drogreden.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee.
Dat zou betekenen dat bijna elke economische activiteit in aanmerking komt voor uitschakeling, het levert immers een bijdrage aan het BBP.
Het is normaal voor Medvedev, ga je nu net doen alsof je onder een steen leeft? Zelfs ik vind je nu raar doen.quote:Op woensdag 2 september 2026 14:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ook dat, jij niet dan? vind jij dit normaal voor een politicus of voor wie dan ook?
Controleerquote:Op woensdag 2 september 2026 14:57 schreef Toby56 het volgende:
Komaan lui, laten we nu niet doen alsof er bij Medvedev nooit eens iets aan z'n stopcontact of creditcardcode kan mankeren.
Het had best gekund, die technische melding.
Hij heeft z'n zoveelste zeer oorlogszuchtige mededeling op social media gedaan.
De man is volkomen gestoord.
Tevens heeft hij een hoge functie (niet meer zo hoog als vroegâh, maar toch) in Rusland.
Combineer, deduceer, concludeer, en dergelijke.
Dat laatste sowieso.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat interesseert me vrij weinig.
Wat ik wel op prijs stel is dat als ik reageer op een vraag rondom NAVO uitbreiding. Mijn reactie daarop niet overal op wordt toegepast. Het gaat immers over dat specifieke thema.
Zo werkt discussiëren niet. En derhalve vraag ik me af of sommigen hier de middelbare school wel hebben afgemaakt.
Of zwaar in het autistische spectrum hangen. Of een mix van beiden.
Opslag van militair materieel is een militair doel.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, het is geen militair object dus ook geen militair doel
Wel eens van het begrip: oorlogseconomie gehoord?quote:Op woensdag 2 september 2026 16:19 schreef phpmystyle het volgende:
Dat zou betekenen dat bijna elke economische activiteit in aanmerking komt voor uitschakeling,
Ik ben geen leunstoel-generaal die het van achter zijn warme laptopje allemaal beter weet dan de mensen die vooraan staan en heel stoer maar weer een bataljon de gehaktmolen in laat gooien om zijn puntje te maken. Dat klopt. Dat is anders dan appeasement.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hij is doodsbang voor Rusland. Hij is de appeasement en de-escalatie koning
Ik denk dat we het meer eens zijn dat jij wil denken. Maar zie mijn post over wildberries.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dat is een absurdistische drogreden.
Niemand betoogt dat het legitiem is om de groenteboer op de hoek te bombarderen, omdat hij met zijn belastingafdracht bijdraagt aan de Russische schatkist.
Olie vormt echter de hoeksteen van de Russische economie. Het is vooral aan deze inkomsten te danken dat Poetin deze oorlog gaande kan houden.
Dat maakt het een legitiem doelwit, zeker als je de door Lodewijk genoemde voorwaarden in ogenschouw neemt.
https://nos.nl/artikel/26(...)aanvallen-op-ruslandquote:Zelensky waarschuwt luchtvaart voor massale droneaanvallen op Rusland
De Oekraïense president Zelensky waarschuwt alle luchtvaartmaatschappijen dat ze het Russische luchtruim moeten mijden. Volgens hem vliegen daar nu zo veel Oekraïense drones rond dat vliegtuigen voor de burgerluchtvaart het risico lopen geraakt te worden.
"We willen elke luchtvaartmaatschappij die het Russische luchtruim benut waarschuwen en iedereen die gebruikmaakt van Russische vliegvelden: het Russische luchtruim wordt nu levensgevaarlijk", aldus Zelensky in een videoboodschap.
Och die dooddoener weer.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wel eens van het begrip: oorlogseconomie gehoord?
Inderdaad. Het moet een duidelijk militair voordeel bieden én de ontstane schade aan burgers moet proportioneel zijn tov het te behalen voordeel.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dat is een absurdistische drogreden.
Niemand betoogt dat het legitiem is om de groenteboer op de hoek te bombarderen, omdat hij met zijn belastingafdracht bijdraagt aan de Russische schatkist.
Olie vormt echter de hoeksteen van de Russische economie. Het is vooral aan deze inkomsten te danken dat Poetin deze oorlog gaande kan houden.
Dat maakt het een legitiem doelwit, zeker als je de door Lodewijk genoemde voorwaarden in ogenschouw neemt.
Het is niet mijn constatering dat rus daar naar toe werkt/dat heeft.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Och die dooddoener weer.
Fokker Aerospace produceert ook onderdelen voor Apache. Daar werken Nederlandse handen aan.
Oorlogseconomie?
een oorlogseconomie is als de gewone economie stopt en ieder bedrijf voor de oorlog gaat producerenquote:Op woensdag 2 september 2026 16:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Och die dooddoener weer.
Fokker Aerospace produceert ook onderdelen voor Apache. Daar werken Nederlandse handen aan.
Oorlogseconomie?
Nee. Dat zou een 'groen' militair logistiek knooppunt wel zijn. Maar dit is een civiel bedrijf, dat voor een relatief klein deel ook wat militaire goederen distribueert. Dat maakt het nog geen militair doel. Net zo goed als dat een raffinaderij van Lukoil geen militair doel is.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Opslag van militair materieel is een militair doel.
Zie je wat er gebeurt als we jouw redenatielijn blijven volgen?quote:Op woensdag 2 september 2026 16:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is niet mijn constatering dat rus daar naar toe werkt/dat heeft.
Daar zit Rusland bij lange na nog niet volledig zoals in het soviet-era tegen de moffen.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een oorlogseconomie is als de gewone economie stopt en ieder bedrijf voor de oorlog gaat produceren
en verkoopt aan de eigen defensie
dat houd geen enkel land erg lang vol
Doet het altijd al. Zoals LXIV zegt:quote:Op woensdag 2 september 2026 16:43 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zie je wat er gebeurt als we jouw redenatielijn blijven volgen?
Nee? Dan wordt het een onoverzichtelijk teringzooitje op de wereld.
En da's verre van uniek aan deze oorlog. Nog erger, het is eigenlijk de norm.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:40 schreef LXIV het volgende:
en het probleem is dat die lijn dus langzaam verschuift.
Of zijn de Russen 1500 m teruggevallen?quote:Op woensdag 2 september 2026 16:42 schreef Korenfok het volgende:
[ x ]
@ de Neutrale users,
Liegt Poetin hier of Loog hij de eerste keer of de 2e keer.
Ergo, we kunnen alles witwassen als legitiem doelwit.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Doet het altijd al. Zoals LXIV zegt:
[..]
En da's verre van uniek aan deze oorlog. Nog erger, het is eigenlijk de norm.
Klopt. Het wordt er zelden netter op naarmate het langer duurtquote:Op woensdag 2 september 2026 16:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Doet het altijd al. Zoals LXIV zegt:
[..]
En da's verre van uniek aan deze oorlog. Nog erger, het is eigenlijk de norm.
Waarschijnlijk stonden ze zonder diesel ofzo. Of hadden de ezels geen stro.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:42 schreef Korenfok het volgende:
[ x ]
@ de Neutrale users,
Liegt Poetin hier of Loog hij de eerste keer of de 2e keer.
Hooiquote:Op woensdag 2 september 2026 16:46 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Waarschijnlijk stonden ze zonder diesel ofzo. Of hadden de ezels geen stro.
Nee,quote:Op woensdag 2 september 2026 16:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Of zijn de Russen 1500 m teruggevallen?
Zijn behoorlijke zuiperds die muildieren.quote:
Maar loog Poetin nu?quote:Op woensdag 2 september 2026 16:46 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Waarschijnlijk stonden ze zonder diesel ofzo. Of hadden de ezels geen stro.
Ze kunnen niet zijn teruggedrongen? Poetin liegt altijd, geloof niets uit het Kremlin?quote:
Ezelsquote:Op woensdag 2 september 2026 16:47 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zijn behoorlijke zuiperds die muildieren.
Het ongemak word een stuk groter als we Rusland overal en altijd hun egoïstische klote-zin geven.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik ben geen leunstoel-generaal die het van achter zijn warme laptopje allemaal beter weet dan de mensen die vooraan staan en heel stoer maar weer een bataljon de gehaktmolen in laat gooien om zijn puntje te maken. Dat klopt. Dat is anders dan appeasement.
Ben jij nu diegene die vaak zo stooer 'Rusland moet kapot" post zonder context? Zonder er zelf ook maar het geringste risico of ongemak voor te willen riskeren? Erg gemakkelijk vind ik dat. Zie je alleen bij mensen die zelf nooit ook maar enige oorlogservaring of vaak zelfs maar dienstervarig hebben.
Het is de vraag of je nog zo stellig bent indien je weet welke prijs we daar (al dan niet achteraf) voor moeten betalen.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het ongemak word een stuk groter als we Rusland overal en altijd hun egoïstische klote-zin geven.
Rusland moet kapot.
Ik denk dat goedkoop duurkoop is in dit geval.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het is de vraag of je nog zo stellig bent indien je weet welke prijs we daar (al dan niet achteraf) voor moeten betalen.
quote:Dobropil. Het is gewoon onverdraaglijk om te zien hoe Rusland nog een Oekraïense stad in puin verandert.
Mariupol. Bachmoet. Avdiivka. Toretsk. Pokrovsk. Koepjansk. Druzjkovka.
Dobropil.
Rusland is een monster.
En duurkoop is een oorlogverscheurd Europa zoals na WO2? Dat de benodigde investering?quote:Op woensdag 2 september 2026 17:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik denk dat goedkoop duurkoop is in dit geval.
Nou, nee.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:45 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ergo, we kunnen alles witwassen als legitiem doelwit.
Maar niemand zegt dat we Rusland altijd hun zin moeten geven.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het ongemak word een stuk groter als we Rusland overal en altijd hun egoïstische klote-zin geven.
Ik heb voldoende militaire ervaring.
Rusland moet kapot.
en dat na aanleidng van dit:quote:Op woensdag 2 september 2026 16:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hij is doodsbang voor Rusland. Hij is de appeasement en de-escalatie koning
Dus omdat ik de uitspraakquote:Op woensdag 2 september 2026 14:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zou bizar zijn als hij dit zou posten... Een oorlogsverklaring, zelfs als hij het doet.
Maar haal de tekst eens door google translate...
Of burgers in een vliegtuig?quote:Op woensdag 2 september 2026 17:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou, nee.
Iemand die op z'n fiets zit met een FPV drone opblazen valt niet te legitimeren.
Maar allerhande infra? Yup, idd.
De USA had een oorlogseconomie in WW2quote:Op woensdag 2 september 2026 16:44 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Daar zit Rusland bij lange na nog niet volledig zoals in het soviet-era tegen de moffen.
Of dat vandaag de dag nog haalbaar is, dat is vers 2.
Juist. Daarbij is de huidige productiecapaciteit natuurlijk peanuts.quote:Op woensdag 2 september 2026 17:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De USA had een oorlogseconomie in WW2
die produceerde gigantische hoeveelheden jeeps , oorlogsschepen , vliegtuigen , geweren en munitie
als Duitsland 100 USA vliegtuigen neerhaalden dan waren er een maand later 500 nieuwe fighterjets verscheept
ja , dat stelde de USA in staat om een twee fronten oorlog te voerenquote:Op woensdag 2 september 2026 17:16 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Juist. Daarbij is de huidige productiecapaciteit natuurlijk peanuts.
Hoewel dat spul ook wat eenvoudiger te vervaardigen was dan de moderne varianten.
Op welke punten wil je Rusland dan wel zijn zin geven?quote:Op woensdag 2 september 2026 17:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar niemand zegt dat we Rusland altijd hun zin moeten geven.
Ik ben voor onderhandelen voordat deze oorlog ontaard in een totale oorlog waarvan de gevolgen niet te overzien zijn.quote:Op woensdag 2 september 2026 17:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Op welke punten wil je Rusland dan wel zijn zin geven?
- De Krim is niet im frage voor Rusland. Dat hebben ze al vinden ze.quote:Op woensdag 2 september 2026 17:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik ben voor onderhandelen voordat deze oorlog ontaard in een totale oorlog waarvan de gevolgen niet te overzien zijn.
Ik heb zelf niks te 'geven' natuurlijk. Maar ik denk dat de Krim en Donetz in ruil voor veiligheidsgaranties Oekraine (NAVO-lidmaatschap of vergelijkbaar) een realistisch compromis is. Alleen nu veel moeilijker te accepteren voor beide partijen als in 2022, daarvoor is er te veel bloed vergoten.
Dat kan niet de uitslag worden gezien hoe de kaarten nu geschud zijn.quote:Op woensdag 2 september 2026 17:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik ben voor onderhandelen voordat deze oorlog ontaard in een totale oorlog waarvan de gevolgen niet te overzien zijn.
Ik heb zelf niks te 'geven' natuurlijk. Maar ik denk dat de Krim en Donetz in ruil voor veiligheidsgaranties Oekraine (NAVO-lidmaatschap of vergelijkbaar) een realistisch compromis is. Alleen nu veel moeilijker te accepteren voor beide partijen als in 2022, daarvoor is er te veel bloed vergoten.
Zucht. Rusland eist de demilitarisatie van Oekraïne en accepteert geen Westerse garanties (zoals een Europese vredesmacht in Oekraïne). Rusland eist gewoon de overgave van Oekraïne. Er valt helemaal niet mee te onderhandelen.quote:Op woensdag 2 september 2026 17:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ah, je weet dat de Russen willen dat je bang voor escalatie bent?quote:Op woensdag 2 september 2026 17:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Oké, je bedoelt Donetsk.quote:Ik heb zelf niks te 'geven' natuurlijk. Maar ik denk dat de Krim en Donetz in ruil voor veiligheidsgaranties Oekraine (NAVO-lidmaatschap of vergelijkbaar) een realistisch compromis is.
Zelfs als je Poetin zou vertrouwen, accepteert Rusland helemaal niets. Onderhandelen is vrij zinloos.quote:Alleen nu veel moeilijker te accepteren voor beide partijen als in 2022, daarvoor is er te veel bloed vergoten.
Militaire goederen, dus militair doel.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:42 schreef LXIV het volgende:
N
[..]
Nee. Dat zou een 'groen' militair logistiek knooppunt wel zijn. Maar dit is een civiel bedrijf, dat voor een relatief klein deel ook wat militaire goederen distribueert. Dat maakt het nog geen militair doel. Net zo goed als dat een raffinaderij van Lukoil geen militair doel is.
Maar een doel kan dus prima geen militair doel zijn, maar wel een legitiem doel. Dat zijn 2 verschillende dingen.
Gezien de huidige situatie is het niet heel gek dat de Russen zulke eisen stellen. Zij hebben het voordeel in de onderhandelingen mochten die ooit starten.quote:Op woensdag 2 september 2026 17:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
- De Krim is niet im frage voor Rusland. Dat hebben ze al vinden ze.
- Donetsk alleen is niet voldoende, Rusland wil de hele Donbas.
- Oekraïens NAVO-lidmaatschap is onbespreekbaar voor Rusland.
Je schat de Russen veel te redelijk in en lijkt volledig de totalitaire eisen van Rusland te missen.
Zelfs binnen Europa zal daar geen unaniem akkoord voor zijnquote:Op woensdag 2 september 2026 17:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kan niet de uitslag worden gezien hoe de kaarten nu geschud zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |