Ezelsquote:Op woensdag 2 september 2026 16:47 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zijn behoorlijke zuiperds die muildieren.
Het ongemak word een stuk groter als we Rusland overal en altijd hun egoïstische klote-zin geven.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik ben geen leunstoel-generaal die het van achter zijn warme laptopje allemaal beter weet dan de mensen die vooraan staan en heel stoer maar weer een bataljon de gehaktmolen in laat gooien om zijn puntje te maken. Dat klopt. Dat is anders dan appeasement.
Ben jij nu diegene die vaak zo stooer 'Rusland moet kapot" post zonder context? Zonder er zelf ook maar het geringste risico of ongemak voor te willen riskeren? Erg gemakkelijk vind ik dat. Zie je alleen bij mensen die zelf nooit ook maar enige oorlogservaring of vaak zelfs maar dienstervarig hebben.
Het is de vraag of je nog zo stellig bent indien je weet welke prijs we daar (al dan niet achteraf) voor moeten betalen.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het ongemak word een stuk groter als we Rusland overal en altijd hun egoïstische klote-zin geven.
Rusland moet kapot.
Ik denk dat goedkoop duurkoop is in dit geval.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het is de vraag of je nog zo stellig bent indien je weet welke prijs we daar (al dan niet achteraf) voor moeten betalen.
quote:Dobropil. Het is gewoon onverdraaglijk om te zien hoe Rusland nog een Oekraïense stad in puin verandert.
Mariupol. Bachmoet. Avdiivka. Toretsk. Pokrovsk. Koepjansk. Druzjkovka.
Dobropil.
Rusland is een monster.
En duurkoop is een oorlogverscheurd Europa zoals na WO2? Dat de benodigde investering?quote:Op woensdag 2 september 2026 17:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik denk dat goedkoop duurkoop is in dit geval.
Nou, nee.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:45 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ergo, we kunnen alles witwassen als legitiem doelwit.
Maar niemand zegt dat we Rusland altijd hun zin moeten geven.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het ongemak word een stuk groter als we Rusland overal en altijd hun egoïstische klote-zin geven.
Ik heb voldoende militaire ervaring.
Rusland moet kapot.
en dat na aanleidng van dit:quote:Op woensdag 2 september 2026 16:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hij is doodsbang voor Rusland. Hij is de appeasement en de-escalatie koning
Dus omdat ik de uitspraakquote:Op woensdag 2 september 2026 14:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zou bizar zijn als hij dit zou posten... Een oorlogsverklaring, zelfs als hij het doet.
Maar haal de tekst eens door google translate...
Of burgers in een vliegtuig?quote:Op woensdag 2 september 2026 17:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou, nee.
Iemand die op z'n fiets zit met een FPV drone opblazen valt niet te legitimeren.
Maar allerhande infra? Yup, idd.
De USA had een oorlogseconomie in WW2quote:Op woensdag 2 september 2026 16:44 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Daar zit Rusland bij lange na nog niet volledig zoals in het soviet-era tegen de moffen.
Of dat vandaag de dag nog haalbaar is, dat is vers 2.
Juist. Daarbij is de huidige productiecapaciteit natuurlijk peanuts.quote:Op woensdag 2 september 2026 17:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De USA had een oorlogseconomie in WW2
die produceerde gigantische hoeveelheden jeeps , oorlogsschepen , vliegtuigen , geweren en munitie
als Duitsland 100 USA vliegtuigen neerhaalden dan waren er een maand later 500 nieuwe fighterjets verscheept
ja , dat stelde de USA in staat om een twee fronten oorlog te voerenquote:Op woensdag 2 september 2026 17:16 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Juist. Daarbij is de huidige productiecapaciteit natuurlijk peanuts.
Hoewel dat spul ook wat eenvoudiger te vervaardigen was dan de moderne varianten.
Op welke punten wil je Rusland dan wel zijn zin geven?quote:Op woensdag 2 september 2026 17:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar niemand zegt dat we Rusland altijd hun zin moeten geven.
Ik ben voor onderhandelen voordat deze oorlog ontaard in een totale oorlog waarvan de gevolgen niet te overzien zijn.quote:Op woensdag 2 september 2026 17:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Op welke punten wil je Rusland dan wel zijn zin geven?
- De Krim is niet im frage voor Rusland. Dat hebben ze al vinden ze.quote:Op woensdag 2 september 2026 17:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik ben voor onderhandelen voordat deze oorlog ontaard in een totale oorlog waarvan de gevolgen niet te overzien zijn.
Ik heb zelf niks te 'geven' natuurlijk. Maar ik denk dat de Krim en Donetz in ruil voor veiligheidsgaranties Oekraine (NAVO-lidmaatschap of vergelijkbaar) een realistisch compromis is. Alleen nu veel moeilijker te accepteren voor beide partijen als in 2022, daarvoor is er te veel bloed vergoten.
Dat kan niet de uitslag worden gezien hoe de kaarten nu geschud zijn.quote:Op woensdag 2 september 2026 17:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik ben voor onderhandelen voordat deze oorlog ontaard in een totale oorlog waarvan de gevolgen niet te overzien zijn.
Ik heb zelf niks te 'geven' natuurlijk. Maar ik denk dat de Krim en Donetz in ruil voor veiligheidsgaranties Oekraine (NAVO-lidmaatschap of vergelijkbaar) een realistisch compromis is. Alleen nu veel moeilijker te accepteren voor beide partijen als in 2022, daarvoor is er te veel bloed vergoten.
Zucht. Rusland eist de demilitarisatie van Oekraïne en accepteert geen Westerse garanties (zoals een Europese vredesmacht in Oekraïne). Rusland eist gewoon de overgave van Oekraïne. Er valt helemaal niet mee te onderhandelen.quote:Op woensdag 2 september 2026 17:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ah, je weet dat de Russen willen dat je bang voor escalatie bent?quote:Op woensdag 2 september 2026 17:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Oké, je bedoelt Donetsk.quote:Ik heb zelf niks te 'geven' natuurlijk. Maar ik denk dat de Krim en Donetz in ruil voor veiligheidsgaranties Oekraine (NAVO-lidmaatschap of vergelijkbaar) een realistisch compromis is.
Zelfs als je Poetin zou vertrouwen, accepteert Rusland helemaal niets. Onderhandelen is vrij zinloos.quote:Alleen nu veel moeilijker te accepteren voor beide partijen als in 2022, daarvoor is er te veel bloed vergoten.
Militaire goederen, dus militair doel.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:42 schreef LXIV het volgende:
N
[..]
Nee. Dat zou een 'groen' militair logistiek knooppunt wel zijn. Maar dit is een civiel bedrijf, dat voor een relatief klein deel ook wat militaire goederen distribueert. Dat maakt het nog geen militair doel. Net zo goed als dat een raffinaderij van Lukoil geen militair doel is.
Maar een doel kan dus prima geen militair doel zijn, maar wel een legitiem doel. Dat zijn 2 verschillende dingen.
Gezien de huidige situatie is het niet heel gek dat de Russen zulke eisen stellen. Zij hebben het voordeel in de onderhandelingen mochten die ooit starten.quote:Op woensdag 2 september 2026 17:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
- De Krim is niet im frage voor Rusland. Dat hebben ze al vinden ze.
- Donetsk alleen is niet voldoende, Rusland wil de hele Donbas.
- Oekraïens NAVO-lidmaatschap is onbespreekbaar voor Rusland.
Je schat de Russen veel te redelijk in en lijkt volledig de totalitaire eisen van Rusland te missen.
Zelfs binnen Europa zal daar geen unaniem akkoord voor zijnquote:Op woensdag 2 september 2026 17:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kan niet de uitslag worden gezien hoe de kaarten nu geschud zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |