Hand in eigen boezem zou een goede eerste stap zijn. Maar laat Bessent zijn verontwaardiging vooral richten op Rusland. Het Kremlin houdt deze oorlog gaande, waardoor Oekraïne zich genoodzaakt ziet die drone-aanvallen te doen.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Klopt allemaal. Hoewel de globale grondstoffenmarkt niet stopt bij landsgrenzen. An sich is het zeer legitiem dat Oekraïne het infuus van de oorlogsmachine wil aanpakken (olie- en gas) maar daar heeft wel de hele wereld gevolgen van.
Laat onverlet dat ik het volkomen met je eens ben dat de US de boezem eerst eens in eigen hand mag steken vanwege Iran. Hoewel de VS de grote winnaars zijn bij deze hele shitshow als grote verkoper van olie en gas. Dus die mag je sowieso met een korrel zout nemen.
Het komt jou niet uit dat ie goed geïnformeerd is?quote:Op woensdag 2 september 2026 00:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ah dat verklaart jouw betrokkenheid en kennisniveau.
Als je het leuk vindt moet je dat vooral doen, maar verlies je er niet in zou ik zeggen.
Het is zeker hypocriet, maar de aanhoudende aanvallen in Rusland op de oliewinning en raffinage hebben wel een effect op de wereldprijs. Ik denk nog meer dan het sluiten van Hormuz, omdat er voor het wegvallen van deze productie geen alternatieve route is..quote:Op woensdag 2 september 2026 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het aanvallen van energieinstallaties is een legitieme oorlogsstrategie. Zeker in het geval van Rusland, dat zijn inkomsten grotendeels dankt aan de export van olie. Minder inkomsten betekent een haperende oorlogsmachine.
Verder is de afsluiting van de Straat van Hormuz aantoonbaar de grote stoorzender. Het causale verband tussen stijgende energieprijzen en de oorlog in Iran is onmiskenbaar.
En zelfs als Bessent een puntje heeft, dan is het moreel gezien natuurlijk krankzinnig om met een beschuldigende vinger naar Oekraïne te wijzen. Een land dat dagelijks wordt bestookt door buitenlandse bommen, waarbij talloze slachtoffers vallen.
Bessent kan ook Rusland tot de orde roepen. Dat kiest ervoor om deze oorlog te laten voortduren. Geen oorlog in Oekraïne = geen drones op olie- en gasinstallaties in Rusland.
Klopt onder bepaalde omstandigheden mag het.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit is wat AI erover zegt:
[..]
Aanvullend:
[..]
Ik heb er dan vooral moeite mee dat de Amerikanen de verkeerde schuldige aanwijzen.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is zeker hypocriet, maar de aanhoudende aanvallen in Rusland op de oliewinning en raffinage hebben wel een effect op de wereldprijs. Ik denk nog meer dan het sluiten van Hormuz, omdat er voor het wegvallen van deze productie geen alternatieve route is..
De Amerikanen hebben moedige pogingen begin '25 ondernomen om Rusland en Oekraine tot een vergelijk te brengen. Was Europa weinig enthousiast over.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb er dan vooral moeite mee dat de Amerikanen de verkeerde schuldige aanwijzen.
Deze doelen zijn absoluut legitiem, want dragen rechtstreeks bij aan de Russische oorlogsinspanning. Wat je wel moet voorkomen zijn burgerslachtoffers bij aanvallen op deze doelen, de zogenaamde 'colleteral damage'. Maar als je de aanvallen op de infra zelf richt is er volkenrechtelijk niks aan de hand.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nope. Zijn geen legitieme doelwitten.
Wanneer je als land vecht voor je voortbestaan en er dagelijks burgerslachtoffers vallen door bombardementen, lijkt mij dat voldoende reden om de drone-aanvallen als legitiem te beschouwen.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt onder bepaalde omstandigheden mag het.
Maar nu heeft de hele wereldgemeenschap er last. Dat maakt het wel lastiger.
Als deze raffinaderijen inderdaad energie produceren die met name gebruikt wordt voor de oorlogsinspanning, dan wel ja. Maar wat niet mag is energiecentrales uitschakelen die vooral het leveren van civiele energie of verwarming als doel hebben.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Deze doelen zijn absoluut legitiem, want dragen rechtstreeks bij aan de Russische oorlogsinspanning. Wat je wel moet voorkomen zijn burgerslachtoffers bij aanvallen op deze doelen, de zogenaamde 'colleteral damage'. Maar als je de aanvallen op de infra zelf richt is er volkenrechtelijk niks aan de hand.
Het was vooral het Kremlin dat weinig enthousiasme toonde en zich gedroeg als rupsje nooitgenoeg.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De Amerikanen hebben moedige pogingen begin '25 ondernomen om Rusland en Oekraine tot een vergelijk te brengen. Was Europa weinig enthousiast over.
Raffinaderijen leveren geld op, en met dat geld houdt Rusland de oorlog gaande. Daarmee is het een legitiem doelwit.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als deze raffinaderijen inderdaad energie produceren die met name gebruikt wordt voor de oorlogsinspanning, dan wel ja. Maar wat niet mag is energiecentrales uitschakelen die vooral het leveren van civiele energie of verwarming als doel hebben.
Een politieke unie is de enige manier om weerstand te kunnen bieden aan multinationals en Trump.quote:Op woensdag 2 september 2026 10:04 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Een grote Europese handelsmacht is mooi en goed. Probleem is dat de EU dat allang niet meer is en alle regulaties en onnodige regels de handelsmacht van Europese landen juist verkleind.
Volgens mij richt Oekraine zich ook primair op raffinaderijen. Die olie wordt gebruikt voor zowel het leger als voor export als voor civiel gebruik. Dat is natuurlijk niet te scheiden.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als deze raffinaderijen inderdaad energie produceren die met name gebruikt wordt voor de oorlogsinspanning, dan wel ja. Maar wat niet mag is energiecentrales uitschakelen die vooral het leveren van civiele energie of verwarming als doel hebben.
Nee.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Raffinaderijen leveren geld op, en met dat geld houdt Rusland de oorlog gaande. Daarmee is het een legitiem doelwit.
quote:Op woensdag 2 september 2026 16:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nope. Zijn geen legitieme doelwitten.
Post dan gewoon niet.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt onder bepaalde omstandigheden mag het.
Daar kan ik mij in vinden. Maar wat er intussen gebeurt is dat warehouses zoals wildberries ook uitgeschakeld worden omdat daar (blijkbaar) het Russische leger kleding en andere spullen in opslag heeft.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Volgens mij richt Oekraine zich ook primair op raffinaderijen. Die olie wordt gebruikt voor zowel het leger als voor export als voor civiel gebruik. Dat is natuurlijk niet te scheiden.
Het is wat anders wanneer Oekraine zich zou richten op voedselproductie om zo honger te creeren in Rusland. Daar kun je meer kanttekeningen bij plaatsen, ook als je zou redeneren dat het leger ook moet eten.
Wij exporteren ook nog gewoon landbouwmachines en zaden naar Rusland.
En dus een militair doel is.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daar kan ik mij in vinden. Maar wat er intussen gebeurt is dat warehouses zoals wildberries ook uitgeschakeld worden omdat daar (blijkbaar) het Russische leger kleding en andere spullen in opslag heeft.
Jouw context is nogal eenzijdig. Dat is geen argument dat in jouw voordeel spreekt.quote:Op woensdag 2 september 2026 13:35 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
[..]
Het zou prettig zijn als mijn reacties in het licht van de corresponderende context gelezen worden.
Houd hij wel genoeg rekening met mijn gevoelens over deze bozige retoriek?quote:Op woensdag 2 september 2026 14:31 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Over niet escaleren gesproken, https://t.me/medvedev_telegram/659
Medvedev post vanochtend bovenstaand.
Dat interesseert me vrij weinig.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jouw context is nogal eenzijdig. Dat is geen argument dat in jouw voordeel spreekt.
Maar Rusland heeft ondertussen de oorlog verklaard aan NATO en Duitsland/de EU. Hoe voorzichtig wil je nu nog Rusland benaderen?quote:Op woensdag 2 september 2026 14:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ok. Nu krijg ik deze tekst ook. Eerst echt een totaal ongerelateerde tekst. Dus icm de extremiteit ervan dacht ik dat er heel wat anders stond..
Hij is doodsbang voor Rusland. Hij is de appeasement en de-escalatie koningquote:Op woensdag 2 september 2026 14:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dankjewel voor bevestigen, krijg zo af en toe het idee dat LXIV in een alternatieve realiteit leeft.
Nee, dat is een absurdistische drogreden.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee.
Dat zou betekenen dat bijna elke economische activiteit in aanmerking komt voor uitschakeling, het levert immers een bijdrage aan het BBP.
Het is normaal voor Medvedev, ga je nu net doen alsof je onder een steen leeft? Zelfs ik vind je nu raar doen.quote:Op woensdag 2 september 2026 14:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ook dat, jij niet dan? vind jij dit normaal voor een politicus of voor wie dan ook?
Controleerquote:Op woensdag 2 september 2026 14:57 schreef Toby56 het volgende:
Komaan lui, laten we nu niet doen alsof er bij Medvedev nooit eens iets aan z'n stopcontact of creditcardcode kan mankeren.
Het had best gekund, die technische melding.
Hij heeft z'n zoveelste zeer oorlogszuchtige mededeling op social media gedaan.
De man is volkomen gestoord.
Tevens heeft hij een hoge functie (niet meer zo hoog als vroegâh, maar toch) in Rusland.
Combineer, deduceer, concludeer, en dergelijke.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |