abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221627972
quote:
Dion (14) werd bijna doodgeslagen bij zwembad Grijpskerk, twee jonge Syriėrs (15 en 16) aangehouden

Dion van den Berg (14) uit Burum, net over de grens in Friesland, werd eind juni bijna doodgeslagen bij het zwembad in Grijpskerk. Hij is nog altijd niet hersteld. Twee jongens zijn aangehouden op verdenking van poging tot doodslag.

„Het ging best goed”, zegt Dion over zijn eerste schooldagen in havo 4. Van leren kwam nog niet zoveel, het betrof voornamelijk introductie. „Volgende week beginnen we weer met de stof.”

Dion vond het leuk om zijn klasgenoten weer te zien. Ze wisten natuurlijk allemaal wat er met hem gebeurd was. Voor de vakantie had hun mentor hen van het geweldsdelict verteld. Menigeen had hem een kaart gestuurd, geappt of bezocht.

En die ene, die Dion écht nooit meer tegen hoopt te komen, dié is gelukkig van school af. Want mede door toedoen van deze knaap belandde hij eind juni op de intensive care.

Zwembad in Grijpskerk
Dion was op vrijdag 26 juni met zijn broer Jordy (destijds 16) in het zwembad in Grijpskerk. Toen ze na sluitingstijd naar huis wilden fietsen, sprak een jongen hen aan. Dion kende hem, het was een maat van een klasgenoot.

De jongen zei dat hij zijn krantenwijk in de vakantie wel wilde overnemen. Tijdens dit gesprek doemde de betreffende klasgenoot van Dion echter plotseling op uit de bosjes. Hij duwde Dions fiets omver en de andere jongen, die hem had aangesproken over de krantenwijk, gaf hem vervolgens een harde klap in de nek.

Intensive care UMCG
Dion belandde met levensgevaarlijk letsel op de intensive care van het UMCG in Groningen. Doordat zijn nekslagader was gescheurd, kwam er een bloedprop in de hersenen terecht die een herseninfarct veroorzaakte. Hierdoor raakte Dion aan een kant verlamd en was hij zijn spraak kwijt. Hiervoor revalideert hij nog in Beetsterzwaag.

De jongen die uit de bosjes sprong, was enkele maanden eerder bij Dion in de klas gekomen. Hoewel hij afwijkend gedrag vertoonde, zo sloeg hij medeleerlingen uit het niets, kregen de scholieren te horen dat ze niet op de aanvallen moesten reageren. De jongen had veel meegemaakt in Syriė, werd hen verteld, hij had het moeilijk.

Op een dag nam deze knaap waterpistooltjes mee naar school. Dion spoot er een docent mee nat en moest nablijven. Toen de leerkracht na het uitzitten van de straf vroeg of Dion de speeltjes terug wilde hebben, antwoordde hij dat die van zijn klasgenoot waren. Sindsdien was het mis.

Jongens aangehouden
De jongens zijn beiden begin juli aangehouden, Dions klasgenoot (16) thuis in Gerkesklooster, de maat (15), eveneens een Syriėr, in het azc in Sneek. De twee minderjarigen hebben enkele dagen in bewaring gezeten en daarna is hun voorlopige hechtenis geschorst. Ze worden beiden verdacht van poging tot doodslag.

Twee weken geleden liet het Lauwers College Dion en zijn ouders weten dat de jongen niet terugkeert in de klas en overgeplaatst is naar een andere locatie. De familie reageerde opgelucht op het horen van dit bericht. Dion had het „geen fijn idee” gevonden om weer met de jongen geconfronteerd te worden.

Het Lauwers College in Buitenpost geeft aan vanwege privacy geen mededelingen te doen over leerlingen of eventuele gebeurtenissen waarbij zij betrokken zijn. „In algemene zin geldt dat het Lauwers College de veiligheid en het welzijn van leerlingen en medewerkers zeer serieus neemt en, wanneer daar aanleiding toe is, handelt volgens de daarvoor geldende procedures”, meldt waarnemend directeur Jos te Marvelde.

https://www.dvhn.nl/regio(...)llege/160358260.html
Het zoveelste incidentje met gestoorde Syriėrs maar je mag er niet teveel van vinden want 'ze hebben zoveel meegemaakt'.
pi_221627999
Tja is gewoon hun cultuur. Of je leert er mee leven, of je moet ze simpelweg niet importeren.
pindazakje
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 13:21:10 #3
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221628005
Ja, heel rot wat ze daar allemaal hebben meegemaakt, maar stuur ze toch maar terug.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221628010
quote:
Twee weken geleden liet het Lauwers College Dion en zijn ouders weten dat de jongen niet terugkeert in de klas en overgeplaatst is naar een andere locatie.
Gelukkig, dan kunnen anderen ook kennismaken.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_221628023
quote:
Het Lauwers College in Buitenpost geeft aan vanwege privacy geen mededelingen te doen over leerlingen of eventuele gebeurtenissen waarbij zij betrokken zijn. „In algemene zin geldt dat het Lauwers College de veiligheid en het welzijn van leerlingen en medewerkers zeer serieus neemt en, wanneer daar aanleiding toe is, handelt volgens de daarvoor geldende procedures”, meldt waarnemend directeur Jos te Marvelde.
Dat blijkt maar weer nadat ze een leerling in de klas opnemen waarvan ze al weten dat hij enorm agressief is.

quote:
De jongen die uit de bosjes sprong, was enkele maanden eerder bij Dion in de klas gekomen. Hoewel hij afwijkend gedrag vertoonde, zo sloeg hij medeleerlingen uit het niets, kregen de scholieren te horen dat ze niet op de aanvallen moesten reageren. De jongen had veel meegemaakt in Syriė, werd hen verteld, hij had het moeilijk.
En dan dat als advies geven aan de rest van de klas :')
Je moet dus maar gewoon klappen ontvangen van die Syriėr en daar niet op reageren, want die vluchteling is zo zielig en anders word hij nog agressiever.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 13:24:45 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221628026
Zijn dat van die 16-jarigen met een volle baard en dikke armen die kinderasiel gekregen hebben
The End Times are wild
pi_221628035
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 13:21 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ja, heel rot wat ze daar allemaal hebben meegemaakt, maar stuur ze toch maar terug.
Ik kan het niet eens meer 'rot' vinden. Gewoon terug. Weg ermee. Ga je eigen land maar repareren in plaats van het onze te verzieken.
pi_221628037
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 13:24 schreef LXIV het volgende:
Zijn dat van die 16-jarigen met een volle baard en dikke armen die kinderasiel gekregen hebben
Dit zijn inderdaad de kinderen waar het COA en politici altijd mee schermen als het gaat om het regelen extra opvangplekken.
pi_221628042
quote:
En beginnende kraaienpootjes in het gezicht.
-
pi_221628046
Dus nu mag hij op een andere school proberen mensen te vermoorden. Wat een gaaf land
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_221628052
Lekker belangrijk wat zo'n brok afval heeft meegemaakt, 99,9% kans dat het ook allemaal nog eens verzonnen is en ze ingefluisterd door een COA medewerker ofzo.

Iemand bijna doodslaan in het land waar je zogenaamd naartoe gevlucht bent want geweld is zo erg. Koran op naar je Koran land <nee>

[ Bericht 2% gewijzigd door Jippie op 22-08-2026 15:03:35 ]
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_221628053
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 13:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dat blijkt maar weer nadat ze een leerling in de klas opnemen waarvan ze al weten dat hij enorm agressief is.
[..]
En dan dat als advies geven aan de rest van de klas :')
Je moet dus maar gewoon klappen ontvangen van die Syriėr en daar niet op reageren, want die vluchteling is zo zielig en anders word hij nog agressiever.
Scholen worden nu eenmaal gedomineerd door vrouwen. Laat het maar gebeuren dan is het sneller voorbij
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_221628062
Ach ja zit in het DNA zo lijkt het haast wel. Mooi op de eerste de beste vlucht terug naar waar ze vandaan komen.
Ook in moeilijke tijden.
pi_221628067
quote:
„In algemene zin geldt dat het Lauwers College de veiligheid en het welzijn van leerlingen en medewerkers zeer serieus neemt en, wanneer daar aanleiding toe is, handelt volgens de daarvoor geldende procedures”, meldt waarnemend directeur Jos te Marvelde
In algemene zin geldt dat dit soort wollig managementgebrabbel vaak een dekentje is om te bedekken dat het bestuur een situatie niet kan of wil oplossen. En laten we wel wezen, met overplaatsing is dit niet voorbij, maar nu krijgen leerlingen van een andere school de klappen.
pi_221628069
Ben benieuwd hoe lang dit artikel nog online staat. Er is vast een foutje gemaakt bij deze politiek correcte <nee> Doorgaans wordt de achtergrond van dit soort daders maximaal verzwegen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jippie op 22-08-2026 14:09:31 ]
-
pi_221628076
quote:
Menigeen had hem een kaart gestuurd, geappt of bezocht.
Een kaart bezocht?
pi_221628079
quote:
Hoewel hij afwijkend gedrag vertoonde, zo sloeg hij medeleerlingen uit het niets, kregen de scholieren te horen dat ze niet op de aanvallen moesten reageren.
Dus de school geeft gewoon zwart op wit toe dat ze kinderen geen veilige omgeving kunnen bieden en deze onveilige situatie bewust laten voortduren. Daar moet je toch wat mee kunnen als je als ouders samenwerkt. Ik zou mijn kind er niet meer willen hebben, en de leerplichtambtenaar en/of rechter haarfijn uitleggen waarom.
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 13:37:47 #18
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221628103
Wellicht is hij overgeplaatst naar een locatie in Syriė en dan is er gewoon goed gehandeld. Laten we de verdere berichtgeving nog even afwachten.
pi_221628116
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 13:37 schreef SebbeSwensje het volgende:
Wellicht is hij overgeplaatst naar een locatie in Syriė en dan is er gewoon goed gehandeld. Laten we de verdere berichtgeving nog even afwachten.
Sure, en wonderen bestaan :').

Er is oprecht een grotere kans dat Dion aangeklaagd wordt voor het uitlokken van geweld door een zielig traumaslachtoffer inmiddels :').
Get woke, go broke!
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 13:41:08 #20
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221628122
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 13:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Sure, en wonderen bestaan :').

Er is oprecht een grotere kans dat Dion aangeklaagd wordt voor het uitlokken van geweld door een zielig traumaslachtoffer inmiddels :').
Gezien mijn eigen ervaringen zou dit zomaar eens dichter bij de waarheid kunnen liggen, mee eens.
pi_221628126
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 13:41 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Gezien mijn eigen ervaringen zou dit zomaar eens dichter bij de waarheid kunnen liggen, mee eens.
Nou ja, de kans dat ie uitgezet wordt is 0, dus alles is waarschijnlijker dan dat :').
Get woke, go broke!
pi_221628131
Hoe kan je iemand die uit het niks agressief word bij anderen laten zonder consequenties.
Alleen maar omdat HIJ een trauma heeft, nu zijn er meer met een trauma maar als die een keer uithalen dan zijn er wel gelijk consequenties want die zijn te blank om de snuit.
pi_221628137
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 13:41 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nou ja, de kans dat ie uitgezet wordt is 0, dus alles is waarschijnlijker dan dat :').
"Ik ben tevreden als we de overlastgevers eindelijk keihard aanpakken en terugsturen."

~ Rob Jetten
pi_221628141
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 13:42 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Hoe kan je iemand die uit het niks agressief word bij anderen laten zonder consequenties.
Alleen maar omdat HIJ een trauma heeft, nu zijn er meer met een trauma maar als die een keer uithalen dan zijn er wel gelijk consequenties want die zijn te blank om de snuit.
Ja, deze jongen is zielig en moet geholpen worden, maar als Dion toevallig erg goed had kunnen vechten en zich had kunnen verdedigen was hij zeker weten aangehouden.

Die zieligheidsindustrie is echt walgelijk.
Get woke, go broke!
pi_221628145
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 13:43 schreef RotatoR het volgende:

[..]
"Ik ben tevreden als we de overlastgevers eindelijk keihard aanpakken en terugsturen."

~ Rob Jetten
Jetten, ik hoef er verder geen woorden meer aan vuil te maken denk ik :').
Get woke, go broke!
pi_221628151
Je kunt best Syriers in de klas hebben maar dan moet je ook als schoolhoofd een Assad hebben.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_221628161
Maar nu slaat ie dus mensen willekeurig zonder aanleiding. Het antwoord "moet je niet op reageren". Dus wat nu? Wachten tot ie iemand de strot doorsnijdt zonder aanleiding?
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_221628193
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 13:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ja, deze jongen is zielig en moet geholpen worden, maar als Dion toevallig erg goed had kunnen vechten en zich had kunnen verdedigen was hij zeker weten aangehouden.

Iedereen die goed kan vechten, wordt toch nooit aangevallen door ontspoorde jongeren?
pi_221628260
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 13:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Het zorgt alleen maar voor nog meer haat.
pi_221628290
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 13:47 schreef Fleischmeister het volgende:
Maar nu slaat ie dus mensen willekeurig zonder aanleiding. Het antwoord "moet je niet op reageren". Dus wat nu? Wachten tot ie iemand de strot doorsnijdt zonder aanleiding?
En dan roepen ow dat hadden we niet zien aankomen, het is zo'n lieve jongen.

:r :r :r :r :r
pi_221628301
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 13:56 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Het zorgt alleen maar voor nog meer haat.
Die dan volgens "de media" en politiek 100% uit de hoek van de blanken komt uiteraard.

"Wij" liggen dood te bloeden op straat maar dat willen stoppen is racisme.
Get woke, go broke!
pi_221628335
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 13:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Die dan volgens "de media" en politiek 100% uit de hoek van de blanken komt uiteraard.

Daar komt het wel op neer ja.
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 14:00:30 #33
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221628359
Dus in juni wordt hun leerling mishandeld door een andere leerling die al eerder agressief gedrag heeft vertoond, met levensgevaarlijk en mogelijk blijvend letsel ten gevolg, en dan wacht de school tot twee weken geleden om te beslissen om de dader niet meer bij zijn slachtoffer in de klas te plaatsen, en dan mag de dader op een andere locatie rondlopen tot hij nog iemand ongelukkig ramt?

Heeft er in dit land nog iemand van het woord "grens" gehoord?
  Moderator zaterdag 22 augustus 2026 @ 14:02:35 #34
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221628415
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:00 schreef Qarrad het volgende:
Dus in juni wordt hun leerling mishandeld door een andere leerling die al eerder agressief gedrag heeft vertoond, met levensgevaarlijk en mogelijk blijvend letsel ten gevolg, en dan wacht de school tot twee weken geleden om te beslissen om de dader niet meer bij zijn slachtoffer in de klas te plaatsen, en dan mag de dader op een andere locatie rondlopen tot hij nog iemand ongelukkig ramt?

Dat zijn die dingen die open moeten blijven toch?
- vmi voor intimi -
pi_221628492
Aan de Migratie God moeten we nu eenmaal regelmatig een kindoffer brengen.

Zolang mensen op D66 of Pro stemmen, moeten ze daarover niet zeuren.
pi_221628523
Het nieuwe normaal.

Zal eens geen Syrier zijn, wat een aids komt daar vandaan. Zelfs in Friesland ben je niet meer veilig.
pi_221628531
quote:

Ook Buitenpost de school om de hoek van het Lauwers college. Dit waren ook syriers.

https://www.hartvannederl(...)t-dierenmishandeling
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 14:12:06 #38
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_221628550
Dat 'laat maar hij kan er niets aan doen mentaliteit' is al zo oud als de weg naar Rome.

Ooit een hele discussie met een ouder gehad die mijn kind sloeg en ik zei 'gewoon terugslaan'. Maar dat was niet de bedoeling er moest melding gemaakt worden waarna dat kind met ouder excuses kon worden gemaakt.

:')

Ik leer mijn kinderen gewoon om terug te slaan. Geen genade.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 22 augustus 2026 @ 14:15:39 #39
485843 crew  Jippie
pi_221628576
quote:
Ik heb nooit gesnapt en zal nooit snappen dat door oorlog en geweld getraumatiseerde mensen gewoon in een voor hen vreemde cultuur worden geplaatst. Dat is gewoon vragen om ellende. En bij tekenen van plotselinge agressie moet daar door zo'n school direct op worden ingegrepen, of dat nou bij Jan de Boer, Pjotr Koblenski of Memmeth Al-Salaam is.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 22 augustus 2026 @ 14:18:08 #41
485843 crew  Jippie
pi_221628593
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 13:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik lig niet bloedend op straat hoor, jij wel?

Als ik word gemept, mep ik terug.
pi_221628643
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:18 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik lig niet bloedend op straat hoor, jij wel?

Als ik word gemept, mep ik terug.
Vandaar ook "wij" tussen aanhalingstekens he?

En succes als vrouw tegen zo'n opgefokt joch, loopt vast prima af :).
Get woke, go broke!
pi_221628652
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:12 schreef xzaz het volgende:
Dat 'laat maar hij kan er niets aan doen mentaliteit' is al zo oud als de weg naar Rome.

Ooit een hele discussie met een ouder gehad die mijn kind sloeg en ik zei 'gewoon terugslaan'. Maar dat was niet de bedoeling er moest melding gemaakt worden waarna dat kind met ouder excuses kon worden gemaakt.

Een andere ouder sloeg jouw kind? Je hebt betrokkene toch wel helemaal de touwtyfus getrapt?
pi_221628660
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:15 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik heb nooit gesnapt en zal nooit snappen dat door oorlog en geweld getraumatiseerde mensen gewoon in een voor hen vreemde cultuur worden geplaatst. Dat is gewoon vragen om ellende. En bij tekenen van plotselinge agressie moet daar door zo'n school direct op worden ingegrepen, of dat nou bij Jan de Boer, Pjotr Koblenski of Memmeth Al-Salaam is.
Dat roep ik ook al jaren, veel beter om in een veilig land met een soort gelijke cultuur opvangen, dit is gewoon een dubbel shock, plus slachtoffers in het land waar ze heen gaan, in dit geval Nederland.
Ik ben er helemaal klaar mee.
pi_221628670
quote:
Ik ben 16 broer, wollah
pi_221628699
Dat advies, "niet op de aanvallen reageren"... Nee, je moet ze tering inslaan als ze je aanvallen, zodat ze nederigheid ontwikkelen.
pi_221628714
quote:

Een volwassene die jouw kind slaat? Wat? I would've lost my marbles. Big time.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Moderator zaterdag 22 augustus 2026 @ 14:22:15 #48
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221628727
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:19 schreef AchJa het volgende:

[..]
Een andere ouder sloeg jouw kind? Je hebt betrokkene toch wel helemaal de touwtyfus getrapt?
Ik denk dat daar iets niet goed ging:

" waarna dat kind met ouder excuses kon worden gemaakt."
- vmi voor intimi -
pi_221628788
quote:
13s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 13:29 schreef HeatWave het volgende:
Koran <nee>

[ Bericht 3% gewijzigd door Jippie op 22-08-2026 14:08:37 ]
Wat was hier tegen de policy precies trouwens? Begint irritant te worden inmiddels.
Get woke, go broke!
pi_221628792
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:21 schreef Cockwhale het volgende:
Dat advies, "niet op de aanvallen reageren"... Nee, je moet ze tering inslaan als ze je aanvallen, zodat ze nederigheid ontwikkelen.
Dan zou je ieder mens wel de kans moeten geven om fysiek de meerdere te kunnen worden. Dus men had ruime vrijstaande woningen moeten bouwen voor ieder mens.
pi_221628816
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:18 schreef AchJa het volgende:
Gek he dat ze er zo'n 10 km hemelsbreed verderop niet op zitten te wachten... Heel raar allemaal...

NWS / Blokkeerfriezen 2.0 houden nu bus met asielzoekers tegen
Het loopt regelmatig uit de hand in Friesland, het staat niet vaak in de landelijke kranten maar steek en schietpartijen in Leeuwarden is elke week minimaal 1 keer. Drugs gedoe en brandstichting is hier ook allang niet meer vreemd en dat begint ook al in de grotere dorpen waar meer dan 1 winkel is.
En bijna altijd zijn de signalementen hetzelfde.
pi_221628860
quote:

Dat is natuurlijk wel makkelijker gezegd dan gedaan. Als je in je eentje tegen 2 bent al lastig. Dan nog het feit dat ze groter en sterker kunnen zijn. En mijn grootste angst, ze hebben tegenwoordig allemaal messen op zak.
pi_221628861
In Syriė gebeuren wel ergere dingen als iemand een paar tikken geven op straat.
graag verwijderen
pi_221628873
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:27 schreef UitStraling het volgende:
Oh wat zeurt Dion dan he tjonge :(
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 14:28:19 #55
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_221628874
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:19 schreef AchJa het volgende:

[..]
quote:
11s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:21 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ok verkeerd opgeschreven, 't kind van de ouder :p
pi_221628878
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:27 schreef Memeowitz het volgende:

[..]
Oh wat zeurt Dion dan he tjonge :(
Wat is Dion voor een naam ook trouwens, Limburgs zeker?

Dit wil natuurlijk ook wat zeggen.
graag verwijderen
pi_221628883
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 13:57 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
En dan roepen ow dat hadden we niet zien aankomen, het is zo'n lieve jongen.

:r :r :r :r :r
Alle betrokkenen spelen de ballen van verantwoordelijkheid naar elkaar over, maar ze weten dat een gedeelte van de ballen explosief is, en ze hopen dat die niet ontploffen op het moment dat zij hem zelf in handen hebben. Degenen die de bal geimporteerd hebben en de import van heel veel ballen maar niet kunnen stoppen, gooien de bal naar hen die normaal ervoor zorgen dat er meer met de bal kan worden gedaan en de bal een nuttige functie krijgt, in de vergeefse hoop dat die de explosieven in sommige ballen kunnen ontmantelen. Maar die mensen zijn helemaal niet opgeleid voor omgaan met veel explosieve ballen, dus die gooien hem maar naar hun mede-totontmantelaargemaakten zodat het in ieder geval niet hun probleem is. Uiteraard zijn er ook mensen wiens werk het wel is om met explosieve of rare ballen om te gaan, maar er worden inmiddels zoveel ballen naar ze toegegooid dat ze er nog maar een klein percentage van kunnen vangen, controleren, en ontmantelen. Een gedeelte van de ballen rolt dus door naar een grote kring omstanders, die om al die ballen nooit gevraagd hebben en ze steeds vervelender vinden. De ballen rollen tegen ze aan, soms wordt er wel eens iemand het slachtoffer van een ontploffende bal, en mensen kunnen bijna geen plekjes meer vinden om hun eigen ballen op te bergen. Maar de import van ballen is niet te stoppen, dus er kan niets met hun klachten worden gedaan. In plaats daarvan moet de omstanders wijs worden gemaakt dat dit niet anders kan, en dat ze ook niet zo moeten klagen over al die ballen. "Je kunt er zoveel leuke spelletjes mee doen!", "Mijn broer heeft twee ballen en daar heeft hij veel plezier van!", "Hierover zeuren is hypocriet, zelf exporteerden we vroeger ook veel ballen", "mensen die klagen over explosieve ballen willen eigenlijk alleen kubussen toestaan", "door het vrije handelsverkeer kunnen we niets doen tegen de import van ballen". Natuurlijk zouden balspelers zelf in principe ook kunnen zeggen dat ze niet meer willen meedoen, maar zij weten ook dat, als ze zouden voorstellen om een einde aan het spelletje te maken, hun medespelers ze niet meer willen laten meedoen aan andere spelletjes, spelletjes die ze wel leuk vinden en waar soms zelfs prijzengeld mee te winnen valt. Dus blijven ze spelen, in de hoop dat de bal, als ie explosief is, ontploft bij iemand anders.
pi_221628884
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:27 schreef UitStraling het volgende:
Misschien moeten we hier het koppensnellen op straat ook maar eens invoeren idd.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 22 augustus 2026 @ 14:33:31 #59
485843 crew  Jippie
pi_221628948
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:19 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Vandaar ook "wij" tussen aanhaalingstekens he?

En succes als vrouw tegen zo'n opgefokt joch, loopt vast prima af :).
Ja, 2 x bij politie moeten komen en tot nu toe geen probleem gehad maar was wel degene die begon omdat ze mijn kinderen 'belaagden'. En dan een vrouwelijke rechercheur treffen die aangaf dat ik moest verklaren met platte hand te hebben geslagen ipv met mijn vuist. De eerste trok zijn aanklacht in omdat de buurtpubers hem uitlachten dat hij was neergehoekt door een vrouw.
Mijn kinderen zijn nu prima in staat om zichzelf te verdedigen. Ik hou niet van ruzie en haat vechten, maar bij dreiging (van dierbaren) doe ik wel een stap naar voren.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 22 augustus 2026 @ 14:35:32 #60
485843 crew  Jippie
pi_221629009
quote:
13s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:24 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Wat was hier tegen de policy precies trouwens? Begint irritant te worden inmiddels.
Te algemeen, uitleg vragen kan via mijn DM en klagen mag via forum@fok.nl
pi_221629057
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:33 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ja, 2 x bij politie moeten komen en tot nu toe geen probleem gehad maar was wel degene die begon omdat ze mijn kinderen 'belaagden'. En dan een vrouwelijke rechercheur treffen die aangaf dat ik moest verklaren met platte hand te hebben geslagen ipv met mijn vuist. De eerste trok zijn aanklacht in omdat de buurtpubers hem uitlachten dat hij was neergehoekt door een vrouw.
Mijn kinderen zijn nu prima in staat om zichzelf te verdedigen. Ik hou niet van ruzie en haat vechten, maar bij dreiging (van dierbaren) doe ik wel een stap naar voren.
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:35 schreef Jippie het volgende:

[..]
Te algemeen, uitleg vragen kan via mijn DM en klagen mag via forum@fok.nl
Ik denk voornamelijk dat je, en gelukkig maar hoor, 2 keer geluk hebt gehad eigenlijk.

Maar dit is BS, ik doe niets tegen de policy dus was er geen reden om mijn post aan te passen. 0,0 niks.

Meningmodden is echt not done.
Get woke, go broke!
pi_221629072
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:33 schreef Jippie het volgende:
De eerste trok zijn aanklacht in omdat de buurtpubers hem uitlachten dat hij was neergehoekt door een vrouw.
Die denkt de volgende keer wel na, dat zijn vaak de nog betere straffen dan de klap tegen zijn snoet zelf.

Je bent een leeuwin die voor haar kroost opkomt. :)
pi_221629088
quote:

Ja ik en ik trap dit sujet er graag hardhandig overheen. Weg godverdomme.
Flikker op naar je derderangs gaar tyfusland van je :r

Maargoed, dat mag je niet zeggen want dan ben je een racist.

Gaaf land :')

Zum kotzen :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 22 augustus 2026 @ 14:42:44 #64
485843 crew  Jippie
pi_221629092
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:25 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Het loopt regelmatig uit de hand in Friesland, het staat niet vaak in de landelijke kranten maar steek en schietpartijen in Leeuwarden is elke week minimaal 1 keer. Drugs gedoe en brandstichting is hier ook allang niet meer vreemd en dat begint ook al in de grotere dorpen waar meer dan 1 winkel is.
Ik ben voor opvang van serieus bedreigde vluchtelingen, maar ik geloof ook dat er veel meer onder de pet gehouden wordt dan wij kunnen bedenken. En dat al jarenlang.
pi_221629095
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 13:25 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ik kan het niet eens meer 'rot' vinden. Gewoon terug. Weg ermee. Ga je eigen land maar repareren in plaats van het onze te verzieken.
Het zijn onze problemen simpelweg niet, deze jongeren hebben hier niets te zoeken. Problemen in Syriė, dienen op te worden gelost in Syriė. Miljoenen Syriėrs in het Westen toelaten is geen oplossing en creėert alleen maar meer problemen. En dat is inmiddels ook wel gebleken.

En er valt ondertussen uitstekend het argument te maken dat de mensen die vinden van wel en dit soort agressieve migranten (minderjarig nota bene) met hand en tand proberen te verdedigen zijn medeplichtig aan dit soort incidenten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221629116
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:42 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik ben voor opvang van serieus bedreigde vluchtelingen, maar ik geloof ook dat er veel meer onder de pet gehouden wordt dan wij kunnen bedenken. En dat al jarenlang.
Mensen die op 4000 km afstand leven, uit landen wiens cultuur haaks staat op de Westerse cultuur hebben hier niets te zoeken. Waarom moet die opvang op plekken zo ver weg?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221629125
quote:

Hoef je mij niet te vertellen. ;)
pi_221629129
quote:
11s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:21 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Nederlands a.u.b.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 22 augustus 2026 @ 14:47:53 #69
485843 crew  Jippie
pi_221629136
quote:
13s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:38 schreef HeatWave het volgende:

[..]
[..]
Ik denk voornamelijk dat je, en gelukkig maar hoor, 2 keer geluk hebt gehad eigenlijk.

Maar dit is BS, ik doe niets tegen de policy dus was er geen reden om mijn post aan te passen. 0,0 niks.

Meningmodden is echt not done.
Sneren uitdelen naar crew is not Done, ik ga hier geen uitgebreide off-topic uitleg geven. Dus DM of Feedback.

On-topic verder graag O+
pi_221629137
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:42 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik ook, maar het moet niet ten koste gaan van de bewoners, en dat gaat het nu al jaaaren wel.

Heel veel weten we nog niet, alles komt stukje bij beetje boven water.
Hoofdzakelijk geld wat bij de burgers weggetrokken word.
pi_221629145
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:45 schreef AchJa het volgende:

[..]
Hoef je mij niet te vertellen. ;)
Ow je woont hier ook in de regio? :D
pi_221629147
quote:
De twee minderjarigen hebben enkele dagen in bewaring gezeten en daarna is hun voorlopige hechtenis geschorst. Ze worden beiden verdacht van poging tot doodslag.
Verdacht van poging tot doodslag en enkele dagen is dus minider dan 1 week. Dus zegmaar voor het gemak 2 of 3.
Totale waanzin. Waarom loopt dat kutvolk vrij rond? Flikker ze levenslang in de bak, trap ze uit de EU <nee>

Nee, wij laten ze gewoon vrij rondlopen. En de volgende school zegt vast ook weer reageer maar niet op de aanvallen, hij heeft het moeilijk.

Hoe krijgt zo'n school het bedacht? 8)7

[ Bericht 3% gewijzigd door Jippie op 22-08-2026 14:51:43 ]
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_221629149
De markt zal vast het idee willen presenteren dat er maar een paar rotte eieren in het doosje zitten, echter krijg ik de indruk dat er alleen maar rotte eieren worden verkocht.
Google is your friend, abuse your friends
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 14:50:35 #74
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221629155
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Alle betrokkenen spelen de ballen van verantwoordelijkheid naar elkaar over, maar ze weten dat een gedeelte van de ballen explosief is, en ze hopen dat die niet ontploffen op het moment dat zij hem zelf in handen hebben. Degenen die de bal geimporteerd hebben en de import van heel veel ballen maar niet kunnen stoppen, gooien de bal naar hen die normaal ervoor zorgen dat er meer met de bal kan worden gedaan en de bal een nuttige functie krijgt, in de vergeefse hoop dat die de explosieven in sommige ballen kunnen ontmantelen. Maar die mensen zijn helemaal niet opgeleid voor omgaan met veel explosieve ballen, dus die gooien hem maar naar hun mede-totontmantelaargemaakten zodat het in ieder geval niet hun probleem is. Uiteraard zijn er ook mensen wiens werk het wel is om met explosieve of rare ballen om te gaan, maar er worden inmiddels zoveel ballen naar ze toegegooid dat ze er nog maar een klein percentage van kunnen vangen, controleren, en ontmantelen. Een gedeelte van de ballen rolt dus door naar een grote kring omstanders, die om al die ballen nooit gevraagd hebben en ze steeds vervelender vinden. De ballen rollen tegen ze aan, soms wordt er wel eens iemand het slachtoffer van een ontploffende bal, en mensen kunnen bijna geen plekjes meer vinden om hun eigen ballen op te bergen. Maar de import van ballen is niet te stoppen, dus er kan niets met hun klachten worden gedaan. In plaats daarvan moet de omstanders wijs worden gemaakt dat dit niet anders kan, en dat ze ook niet zo moeten klagen over al die ballen. "Je kunt er zoveel leuke spelletjes mee doen!", "Mijn broer heeft twee ballen en daar heeft hij veel plezier van!", "Hierover zeuren is hypocriet, zelf exporteerden we vroeger ook veel ballen", "mensen die klagen over explosieve ballen willen eigenlijk alleen kubussen toestaan", "door het vrije handelsverkeer kunnen we niets doen tegen de import van ballen". Natuurlijk zouden balspelers zelf in principe ook kunnen zeggen dat ze niet meer willen meedoen, maar zij weten ook dat, als ze zouden voorstellen om een einde aan het spelletje te maken, hun medespelers ze niet meer willen laten meedoen aan andere spelletjes, spelletjes die ze wel leuk vinden en waar soms zelfs prijzengeld mee te winnen valt. Dus blijven ze spelen, in de hoop dat de bal, als ie explosief is, ontploft bij iemand anders.
Of een verhaaltje met een hete aardappel ;)
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 22 augustus 2026 @ 14:50:50 #75
485843 crew  Jippie
pi_221629157
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het zijn onze problemen simpelweg niet, deze jongeren hebben hier niets te zoeken. Problemen in Syriė, dienen op te worden gelost in Syriė. Miljoenen Syriėrs in het Westen toelaten is geen oplossing en creėert alleen maar meer problemen. En dat is inmiddels ook wel gebleken.

En er valt ondertussen uitstekend het argument te maken dat de mensen die vinden van wel en dit soort agressieve migranten (minderjarig nota bene) met hand en tand proberen te verdedigen zijn medeplichtig aan dit soort incidenten.
Als ze op een of andere manier op een school staan ingeschreven hebben ze een legitieme reden om in Nederland rond te lopen. Het probleem zit bij de poortwachter en asiel wetgeving.
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 14:53:21 #76
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221629168
quote:
11s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:49 schreef Metalfrost het volgende:
De markt zal vast het idee willen presenteren dat er maar een paar rotte eieren in het doosje zitten, echter krijg ik de indruk dat er alleen maar rotte eieren worden verkocht.
Dat is zeker niet zo, maar het probleem is dat de niet-rotte eieren op één of andere manier niet beschermd worden, maar dat de rotte als kwetsbaar bestempeld worden en zo niet tegen consequenties aanlopen.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 22 augustus 2026 @ 14:56:35 #77
485843 crew  Jippie
pi_221629182
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Mensen die op 4000 km afstand leven, uit landen wiens cultuur haaks staat op de Westerse cultuur hebben hier niets te zoeken. Waarom moet die opvang op plekken zo ver weg?
Omdat we hier molens, tulpen en graskaas hebben?
pi_221629193
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:56 schreef Jippie het volgende:

[..]
Maak er maar een sociaal stelsel van, met gratis geld.
pi_221629239
Je kan toch bijna niets anders meer doen dan je hoofd schudden hč...

Schop die achterlijke heethoofdige idioot gewoon zonder pardon terug naar zijn land!! Van die gast komt niets goed meer!

Je gaat zogezegd de loop op voor geweld en zaait het dan hier :r
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221629246
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 15:09 schreef AchJa het volgende:

[..]
Jawis.
Fryslān boppe.
pi_221629358
Het blijft akelig stil in dit soort topics: NWS / Jord van W, Rens van W, Stefan P, verdachten in 21 sterfgevallen Fun

[ Bericht 11% gewijzigd door vul_maar_in op 22-08-2026 15:35:12 ]
  Moderator zaterdag 22 augustus 2026 @ 15:34:18 #83
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221629364
quote:
Oh dat gaat over funcaps. Ja da's echt hetzelfde en vergelijkbaar. Not.
- vmi voor intimi -
pi_221629382
quote:
Is inderdaad exact hetzelfde :Y

Shame on us

pi_221629418
quote:
Gefeliciteerd, met afstand de domste post van vandaag.
pi_221629423
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:56 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik denk inderdaad dat in de flyers van de mensensmokkelaars de molens als highlight worden genoemd en niet de gratis kost en inwoning ;)
pi_221629437
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:27 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk wel makkelijker gezegd dan gedaan. Als je in je eentje tegen 2 bent al lastig. Dan nog het feit dat ze groter en sterker kunnen zijn. En mijn grootste angst, ze hebben tegenwoordig allemaal messen op zak.
Of ze halen 25 neven en broers erbij. Zulk laag volk is het wel.
pi_221629481
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 15:47 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Of ze halen 25 neven en broers erbij. Zulk laag volk is het wel.
Die zijn op een of andere manier vaak ook heel snel ter plaatse.
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 15:56:15 #89
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221629493
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 13:29 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Scholen worden nu eenmaal gedomineerd door vrouwen. Laat het maar gebeuren dan is het sneller voorbij
Een stukje christelijke slavenethiek:

5:39 Als iemand je op de rechterwang slaat, keer hem dan ook de andere wang toe.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 15:59:41 #90
56749 BlaZ
pi_221629527
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 13:33 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
Dus de school geeft gewoon zwart op wit toe dat ze kinderen geen veilige omgeving kunnen bieden en deze onveilige situatie bewust laten voortduren. Daar moet je toch wat mee kunnen als je als ouders samenwerkt. Ik zou mijn kind er niet meer willen hebben, en de leerplichtambtenaar en/of rechter haarfijn uitleggen waarom.
Artikel 19 van het kinderrechtenverdag. Hier zou inderdaad een rechtszaak overwogen kunnen worden.
pi_221629572
quote:
Wat een vergelijking. :')

[ Bericht 8% gewijzigd door vul_maar_in op 22-08-2026 16:05:43 ]
pi_221630056
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 13:31 schreef quo_ het volgende:
Ben benieuwd hoe lang dit artikel nog online staat. Er is vast een foutje gemaakt bij deze politiek correcte <nee> Doorgaans wordt de achtergrond van dit soort daders maximaal verzwegen.
En daar gaan we al.
De kop van het artikel is even naast de politiek correcte meetlat gelegd.
Het zijn nu geen syriers meer maar "leeftijdsgenoten"

Dion (14) werd bijna doodgeslagen bij zwembad Grijpskerk, twee leeftijdsgenoten (15 en 16) aangehouden

( Was : Dion (14) werd bijna doodgeslagen bij zwembad Grijpskerk, twee jonge Syriėrs (15 en 16) aangehouden)

Zoals gezegd een politiek correcte kutkrant, met dit soort zelfcensuur.

[ Bericht 2% gewijzigd door quo_ op 22-08-2026 16:52:35 ]
-
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 16:48:42 #93
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221630075
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 16:46 schreef quo_ het volgende:

[..]
En daar gaan we al.

Dion (14) werd bijna doodgeslagen bij zwembad Grijpskerk, twee leeftijdsgenoten (15 en 16) aangehouden

( Was : Dion (14) werd bijna doodgeslagen bij zwembad Grijpskerk, twee jonge Syriėrs (15 en 16) aangehouden)
Dit is wel heel slecht zeg...
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 16:52:22 #94
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221630112
quote:

[..]
En daar gaan we al.

Terwijl het letterlijk geen leeftijdsgenoten zijn _O- wat een schandalig slechte kop. "Peuter van 3 is zonder mededogen verkracht en vermoord door een leeftijdsgenoot van 30". Doe toch 'ns normaal joh, clowns.
pi_221630127
quote:

[..]
Dat valt ook wel mee. Ik vind Leeuwarden altijd een heel prettige stad, misschien wel m'n favoriet. Ik durf prima daar 's nachts over straat. Dat heb ik in de Randstad niet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221630327
Ja wat moeten we ervan zeggen hč?
Paard van Troje staat al lang en breed in de Hollandse stal.
pi_221630357
quote:

[..]
En daar gaan we al.

Die redacties hebben een speciale synoniemenlijst geļnstalleerd.
  Moderator zaterdag 22 augustus 2026 @ 17:22:51 #98
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221630361
quote:

[..]
En daar gaan we al.

De tering. Ze denken echt dat we achterlijk zijn he?
- vmi voor intimi -
pi_221630369
Opmerkelijk weer.

Waarom mag er niet worden benoemd dat de daders twee Syriėrs betreft?
  Moderator zaterdag 22 augustus 2026 @ 17:24:54 #100
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221630373
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 17:24 schreef HowardRoark het volgende:
Opmerkelijk weer.

Waarom mag er niet worden benoemd dat het twee Syriėrs betreft?
Te "stigmatiserend" uiteraard.
- vmi voor intimi -
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 17:25:51 #101
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_221630379
Dit gaat nog veel erger worden ben ik bang.
Er staat ons nog een hoop shit te wachten
Ik ben inmiddels overleden
pi_221630390
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 17:24 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Te "stigmatiserend" uiteraard.
Die vermeende stigmatisering werkt men zelf in de hand. Er zou veel meer gestigmatiseerd moeten worden wat dat betreft als dit wil zeggen dat er eerlijk bericht kan worden over de actualiteit, zonder dat er details verborgen hoeven te worden.
  Moderator zaterdag 22 augustus 2026 @ 17:28:16 #103
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221630394
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 17:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die vermeende stigmatisering werkt men zelf in de hand. Er zou veel meer gestigmatiseerd moeten worden wat dat betreft als dit wil zeggen dat er eerlijk bericht kan worden over de actualiteit, zonder dat er details verborgen hoeven te worden.
Sja, ze maken het enkel erger door net te doen alsof wij gek zijn.
- vmi voor intimi -
pi_221630398
quote:
15s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 17:25 schreef Enchanter het volgende:
Dit gaat nog veel erger worden ben ik bang.
Er staat ons nog een hoop shit te wachten
Daarom alvast nadenken over waar je in de toekomst heen zou willen verhuizen.
pi_221630406
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 17:28 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Sja, ze maken het enkel erger door net te doen alsof wij gek zijn.
Het benadrukt ook weer dat er een bepaald type mens op zulke redacties zit.
  Moderator zaterdag 22 augustus 2026 @ 17:36:27 #106
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221630448
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 17:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het benadrukt ook weer dat er een bepaald type mens op zulke redacties zit.
Iemand heeft daar ongenadig op zijn flikker gekregen lol.

"Wat schrijf jij nou vuile *insert hyperbool!*
- vmi voor intimi -
pi_221630561
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 15:34 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Oh dat gaat over funcaps. Ja da's echt hetzelfde en vergelijkbaar. Not.
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 15:37 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Is inderdaad exact hetzelfde :Y

Shame on us

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 16:02 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Wat een vergelijking. :')

Maak ik ergens die vergelijking dan? Not.

Het punt is: topics die worden aangemaakt om allochtonen of asielzoekers te stigmatiseren en waarin wordt gegeneraliseerd, gaan als een lopend vuurtje, terwijl topics waarin autochtonen de daders zijn, hoe ernstig het misdrijf ook is, na enkele reacties of een paar pagina's stilvallen.
pi_221630649
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 16:48 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dit is wel heel slecht zeg...
Dit gebeurd structureel. Alleen de Telegraaf benoemt soms nog hoe het zit. De rest probeert het het liefst mogelijk onder de pet te houden, en als ze het al moeten benoemden. Dan het liefst niet zeggen dat het buitenlanders uit 3e wereldlanden zijn. Kijk alleen eens bij opsoringsberichten. Huidskleur wordt al niet eens meer benoemd.
  Moderator zaterdag 22 augustus 2026 @ 18:00:53 #109
441859 crew  Lenny77
pi_221630668
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 17:47 schreef ejtleeditnA het volgende:

[..]
[..]
[..]

Het punt is: topics die worden aangemaakt om allochtonen of asielzoekers te stigmatiseren en waarin wordt gegeneraliseerd, gaan als een lopend vuurtje, terwijl topics waarin autochtonen de daders zijn, hoe ernstig het misdrijf ook is, na enkele reacties of een paar pagina's stilvallen.
Heeft daar niets mee te maken.

Bv:
-Hoessein heeft teveel gedronken en rijdt overstekende vrouw dood
-Frank lokt klasgenoot in de val en stampt hem dood

3 keer raden wie het meest bekritiseerd zal worden?
Het eerste is, ondanks de drank, nog steeds een ongeval. Het tweede is pure geplande, persoonlijke en doelbewuste agressie.

En dan nog... Het gaat over een firma met illegaal spul waar volk koopt dat WEET dat het illegaal spul is en er dan ook nog verkeerd mee omgaat en dood blijft.

Zie je nu echt het verschil niet?
Zijn dat koorknaapjes? Nee natuurlijk niet..

Had je het nou over een topic zoals Frank hierboven en het huidige.. dan had je een punt.
pi_221630688
quote:

[..]
[..]
[..]

Het is geen stigmatiseren wanneer ze structureel oververtegenwoordig zijn in dit soort misdrijven. Dan heb je een probleem met een bevaalde bevolkingsgroep. En dat weten we allemaal. Dat zijn feiten. En ja er zitten ook goeie tussen.

https://longreads.cbs.nl/(...)-2024/criminaliteit/

En verder sloeg je hele topic nergens op. Drugsgebruikers nemen bewust risico, goh.
pi_221630693
quote:

[..]
[..]
[..]

De media generaliseert ook constant over 'witte mannen' dus dan mag ik ook generaliseren over asielzoekers.
  Moderator zaterdag 22 augustus 2026 @ 18:04:13 #112
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221630701
quote:

[..]
[..]
[..]

Je blijft je verbazen over het gebrek aan woest rechts volk omdat drugsgebruikers overlijden aan de risico's die ze willens en wetens nemen. En maakt vervolgens de huidskleur van de verkopers het onderwerp van die onverschilligheid. Dat is gewoon een kul argument en ik zou je willen aanraden het niet te blijven verdedigen, want het slaat werkelijk nergens op.
- vmi voor intimi -
pi_221630711
Dan vraag ik me af, als ouders zorg je toch voor knokploeg van allooi die die hele familie op de IC ramt?
Vakman pur sang
pi_221630756
quote:

[..]
[..]
[..]

In die "stilvallende" topics ontbreekt het over het algemeen aan wegkijkers met deugende praatjes die als een soort inclusiviteitsjehova zieltjes proberen te winnen.
-
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 18:26:45 #115
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_221630832
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 18:05 schreef Lospedrosa het volgende:
Dan vraag ik me af, als ouders zorg je toch voor knokploeg van allooi die die hele familie op de IC ramt?
Dat is wat een Syriėr of een moslim zou doen. Maar wij doen dat doorgaans niet. Dat is dus een goede reden om ze hier niet te willen hebben. Geweld is een taal die ze in het thuisland met de paplepel in gekregen hebben. Het is toch niet voor niks dat het in die landen zo'n zooitje is met veel geweld en andere ellende ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_221630937
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 16:53 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat valt ook wel mee. Ik vind Leeuwarden altijd een heel prettige stad, misschien wel m'n favoriet. Ik durf prima daar 's nachts over straat. Dat heb ik in de Randstad niet.
Ow daar zal het vast nog wel erger zijn ja dat geloof ik gelijk wel.
Het is net in welke gebieden je in Leeuwarden komt. Gisteren was er weer een steekpartij voor de MC Donalds 17de schietpartij en de dag daarvoor ook een steekpartij in de stad.
  Moderator zaterdag 22 augustus 2026 @ 18:48:35 #117
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221630944
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 18:46 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ow daar zal het vast nog wel erger zijn ja dat geloof ik gelijk wel.
Het is net in welke gebieden je in Leeuwarden komt. Gisteren was er weer een steekpartij voor de MC Donalds 17de schietpartij en de dag daarvoor ook een steekpartij in de stad.
De tandjes hee.
- vmi voor intimi -
pi_221630952
quote:

[..]
En daar gaan we al.

Degene die het oorspronkelijke artikel had geplaatst zal ook wel op zijn donder hebben gehad.
  Moderator zaterdag 22 augustus 2026 @ 18:50:04 #119
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221630958
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 18:49 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Degene die het oorspronkelijke artikel had geplaatst zal ook wel op zijn donder hebben gehad.
Dat zei ik ook al :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 17:36 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Iemand heeft daar ongenadig op zijn flikker gekregen lol.

"Wat schrijf jij nou vuile *insert hyperbool!*
- vmi voor intimi -
pi_221630985
quote:
zo sloeg hij medeleerlingen uit het niets, kregen de scholieren te horen dat ze niet op de aanvallen moesten reageren. De jongen had veel meegemaakt in Syriė, werd hen verteld, hij had het moeilijk.
Lees: "Die jongen heeft zo veel meegemaakt, het is niet erg als hij je plotseling in elkaar slaat. Laat hem maar gewoon even, het is heel begrijpelijk als je hebt doorstaan wat hij heeft doorstaan. Slaat hij je tegen de grond, blijf gewoon rustig liggen en verweer je niet. Het zal heus zo weer voorbij zijn."

Gaat nog wat worden als deze gastjes het verkrachtingspad op gaan: ook maar rustig ondergaan dames! Jullie weten niet wat ze hebben meegemaakt he, dus onderga het maar! :X :X :X
pi_221631015
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 18:26 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Dat is wat een Syriėr of een moslim zou doen. Maar wij doen dat doorgaans niet. Dat is dus een goede reden om ze hier niet te willen hebben. Geweld is een taal die ze in het thuisland met de paplepel in gekregen hebben. Het is toch niet voor niks dat het in die landen zo'n zooitje is met veel geweld en andere ellende ?
Dit importeer je natuurlijk wel, alsof je een wezel tussen de kuikentjes zet.
graag verwijderen
pi_221631057
Is ook een filmpje op Youtube van een meisje in Amerika (duidelijk een vuil verwend kreng) die in een supermarkt van alles op de grond flikkert. Mensen riepen nog: "Niet ingrijpen! We weten niet wat ze allemaal heeft meegemaakt!", waardoor ze besefte dat ze alles kon doen en laten wat ze wilde, dus ze ging lekker door met de boel te slopen.
pi_221631116
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 18:48 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
De tandjes hee.
Ja mensen kijken er al niet eens raar van op.
Voor een paar maanden terug gewoon een poef poef op een terras waar allemaal mensen zaten.
pi_221631125
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 18:50 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Dat zei ik ook al :P
[..]

Spuit elluf. :@
pi_221631149
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 18:56 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dit importeer je natuurlijk wel, alsof je een wezel tussen de kuikentjes zet.
pi_221631161
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 19:01 schreef ToT het volgende:
Is ook een filmpje op Youtube van een meisje in Amerika (duidelijk een vuil verwend kreng) die in een supermarkt van alles op de grond flikkert. Mensen riepen nog: "Niet ingrijpen! We weten niet wat ze allemaal heeft meegemaakt!", waardoor ze besefte dat ze alles kon doen en laten wat ze wilde, dus ze ging lekker door met de boel te slopen.
Dat is ook het hele probleem, ze gaan steeds een stapje verder omdat ze het mogen.
En de Nederlanders kunnen niks anders doen dan machteloos toekijken omdat die wel opgepakt worden als ze er wat aan willen doen.
pi_221631170
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 19:09 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Dat is ook het hele probleem, ze gaan steeds een stapje verder omdat ze het mogen.
En de Nederlanders kunnen niks anders doen dan machteloos toekijken omdat die wel opgepakt worden als ze er wat aan willen doen.
Beetje zoals in Engeland.
Overigens was het meisje in die Amerikaanse supermarkt gewoon een local, wat het nog debieler maakte dat mensen niet wilden ingrijpen vanwege eventuele jeugdtrauma's! :')
pi_221631175
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 19:09 schreef ToT het volgende:

[..]
Beetje zoals in Engeland.
Daar is het nog erger, maar idd. :Y
pi_221631192
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 19:10 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Daar is het nog erger, maar idd. :Y
"I don't think you have, mate!"
  Moderator zaterdag 22 augustus 2026 @ 19:12:56 #130
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221631217
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 19:07 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Heeej die heb ik gemaakt :P
- vmi voor intimi -
pi_221631255
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 19:12 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Heeej die heb ik gemaakt :P
:Y

Hij blijft leuk. :)
pi_221631265
Maar feitelijk tegen de leerlingen zeggen dat ze zichzelf maar in elkaar moeten laten slaan, what the fuck zeg....
Ben blij dat mijn zoontje op een braaf dorpsschooltje zit. Moet ik wel dagelijks 2x een klote eind voor rijden, maar daar maak je dit soort debieligheid niet mee.
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 19:34:19 #133
78780 deedeetee
pi_221631529
Hoezo we weten niet wat die allemaal hebben meegemaakt ? Als ze zich hier zo gedragen heb ik daar anders een een vrij goed idee van. Hun gedrag werd daar niet gepikt en hun trauma bestaat er wrs uit dat ze daar wél flink werden aangepakt. Daarom zijn ze nu ook hier want hier kunnen ze wel ongestraft hun gang gaan.
We laten hier idd in alle onnozelheid gewoon roofdieren los op weerloze wezens.
pi_221631580
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 19:14 schreef ToT het volgende:
Maar feitelijk tegen de leerlingen zeggen dat ze zichzelf maar in elkaar moeten laten slaan, what the fuck zeg....
Ben blij dat mijn zoontje op een braaf dorpsschooltje zit. Moet ik wel dagelijks 2x een klote eind voor rijden, maar daar maak je dit soort debieligheid niet mee.
* daar maak je dit soort debieligheid NOG niet mee.

Ieder gehucht krijgt straks te maken met dit soort figuren dankzij die fijne asieldwangwet.
pi_221631594
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 19:38 schreef RotatoR het volgende:

[..]
* daar maak je dit soort debieligheid NOG niet mee.

Ieder gehucht krijgt straks te maken met dit soort figuren dankzij die fijne asieldwangwet.
True, true.

Hier in mijn woonplaats zelf neemt het echt in sneltreinvaart toe.
pi_221631609
Je zou ook kunnen stellen dat we onze kinderen weerbaarder dienen te maken zodat ze Syrische tandjes eruit kunnen tikken maar dan moeten we het juridische landschap in Nederland er op aanpassen zodat daar ruimte voor is net als in Syriė, dat is een keuze.
graag verwijderen
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 19:47:17 #137
78780 deedeetee
pi_221631631
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 19:43 schreef UitStraling het volgende:
Je zou ook kunnen stellen dat we onze kinderen weerbaarder dienen te maken zodat ze Syrische tandjes eruit kunnen tikken maar dan moeten we het juridische landschap in Nederland er op aanpassen zodat daar ruimte voor is net als in Syriė, dat is een keuze.
Je bedoelt dat we onze beschaving weer moeten laten afzakken tot het lage niveau van die barbaren ?
pi_221631647
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 19:47 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Je bedoelt dat we onze beschaving weer moeten laten afzakken tot het lage niveau van die barbaren ?
Zolang je de grenzen niet gewoon sluit zal dat toch wel gebeuren, het is niet zo dat de barbaren zich zullen aanpassen.
graag verwijderen
pi_221631654
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 19:14 schreef ToT het volgende:
Degene die dat zeggen mogen ze ook wel voor de tuchtraad slepen.
pi_221631960
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 19:47 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Dit heeft niets te maken met verlagen tot het niveau van die holbewoners. Het wordt tijd dat mensen gaan doen wat de overheid weigert te doen: mensen beschermen tegen dit soort tuig. Nadeel is alleen dat wanneer mensen voor zichzelf opkomen, zij wel de gevolgen mogen ondergaan en wel zwaar gestraft worden.
Dat is volgens mij ook wat mensen weerhoudt om het heft in eigen hand te nemen. Te veel te verliezen
pi_221632165
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 18:26 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Het zijn holbewoners en zullen ook holbewoners blijven <nee>

Het deel van de bevolking dat de quasi-dictatuur van Assad omver wilde werpen is in de loop van jaren allemaal richting Europa getrokken. Ruim vijftien jaar later heeft Syriė een nieuwe al-qaeda president, zit Assad veilig in Moskou en bewijst het gedrag van de zogenaamde Syrische 'vluchtelingen' in Europa iedere dag opnieuw zijn bewijs. Ze verdienen geen vrijheid en democratie. Angst en repressie is de enige taal die dat volk spreekt. Onze aanpak en focus op rehabilitatie, daar lachen ze gewoon om.

[ Bericht 7% gewijzigd door Jippie op 22-08-2026 21:39:21 ]
pi_221632192
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:24 schreef torentje het volgende:

[..]
Dan zou je ieder mens wel de kans moeten geven om fysiek de meerdere te kunnen worden. Dus men had ruime vrijstaande woningen moeten bouwen voor ieder mens.
Als deze Syriėr een ruime vrijstaande villa in Nederland had gekregen was dit niet gebeurd :?
pi_221632249
Waarom doen we onszelf dit aan? Waarom?

Het verhaal is eigenlijk te ongelooflijk om waar te zijn. Het had uit een episode van The Simpsons kunnen komen. Toch ben ik bang dat het waar is.

Klopt het verhaal of is het AI?
pi_221632280
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 21:30 schreef Alpha0 het volgende:
Waarom doen we onszelf dit aan? Waarom?

Het verhaal is eigenlijk te ongelooflijk om waar te zijn. Het had uit een episode van The Simpsons kunnen komen. Toch ben ik bang dat het waar is
Niet we en niet ons.
Het is een relatief gering deel van de bevolking die het zelf prima voor elkaar heeft en die dit de samenleving door de strot duwt.
De kliek van "wie zijn die mensen".
-
pi_221632918
Het zal nog enkele tientallen jaren duren en het besef zal te laat komen om de blanke wereld nog te redden, maar ooit zelf het besef indalen dat figuren zoals Ghadaffi, Assad, Khomeini en Saddam niet zomaar uit het niets bestaan maar dat keiharde en genadeloze regenten nodig zijn om de lokale bevolking een klein beetje in het gareel te houden. We doen in Europa graag alsof de gehele mensheid bestaat uit Deldenaren die gewoon een beetje geld tekort komen maar de realiteit is natuurlijk dat bepaalde rassen een nietsontziende beul nodig hebben om zich ook maar een klein beetje normaal te gedragen.

Onze overtuiging dat alle rassen hetzelfde zijn gaat onze ondergang worden.
pi_221633096
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 15:11 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Fryslān boppe. [ afbeelding ]
En de vrouwen hebben er grote knoppen.
pi_221633241
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 23:02 schreef DrRobotnik het volgende:
Het zal nog enkele tientallen jaren duren en het besef zal te laat komen om de blanke wereld nog te redden, maar ooit zelf het besef indalen dat figuren zoals Ghadaffi, Assad, Khomeini en Saddam niet zomaar uit het niets bestaan maar dat keiharde en genadeloze regenten nodig zijn om de lokale bevolking een klein beetje in het gareel te houden. We doen in Europa graag alsof de gehele mensheid bestaat uit Deldenaren die gewoon een beetje geld tekort komen maar de realiteit is natuurlijk dat bepaalde rassen een nietsontziende beul nodig hebben om zich ook maar een klein beetje normaal te gedragen.

Onze overtuiging dat alle rassen hetzelfde zijn gaat onze ondergang worden.
Heb jij geen noodplan dan?
pi_221633307
twitter

Nu ook opgepikt door de landelijke media.
  zondag 23 augustus 2026 @ 04:26:06 #149
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221633370
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 13:20 schreef Hyaenidae het volgende:
Tja is gewoon hun cultuur. Of je leert er mee leven, of je moet ze simpelweg niet importeren.
Of we leren onze jeugd ook georganiseerd en in groepsverband terugmeppen.
Doen ze in Spanje en Ierland ook.
Is het gelijk afgelopen.
  zondag 23 augustus 2026 @ 09:29:41 #150
78780 deedeetee
pi_221633763
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2026 04:26 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Is het gelijk afgelopen.
Echt niet zo lang dat lost het het probleem niet op dat er hier mensen binnen blijven stromen wiens cultuur en religie geweld toestaat en zelfs verheerlijkt. Onze jongeren leren zich ook zo te gedragen is niet iets dat wij zouden moeten aanmoedigen.
pi_221633916
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2026 03:06 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

quote:
Hoewel hij afwijkend gedrag vertoonde, zo sloeg hij medeleerlingen uit het niets, kregen de scholieren te horen dat ze niet op de aanvallen moesten reageren. De jongen had veel meegemaakt in Syriė, werd hen verteld, hij had het moeilijk.
Afwijkend gedrag.
pi_221633969
quote:
Bij honden worden hele rassen verboden om deze reden.Ik zou ze gewoon niet in huis halen.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_221634202
quote:
[ x ]

Mooi!
pi_221634252
quote:
81s.gif Op zondag 23 augustus 2026 09:37 schreef nostra het volgende:

[..]
[..]
Afwijkend gedrag.
"Normaal gedrag" zeggen is te stigmatiserend.
pi_221634453
twitter

Mag toch hopen dat 'andere locatie' een politiecel of land betekent. Zo'n psychopaat wil je niet in de klas van je kind hebben...
pi_221634455
quote:
[ x ]

Mondjesmaat wordt het nu bericht omdat het delict dusdanis ernstig is dat ze er niet omheen kunnen.
Het moest eens andersom gebeuren, dat een 'vluchteling' gemolesteerd wordt door Hollandse boerenjongens of blanke hooligans : Opening 8 Journaal
pi_221634543
quote:
81s.gif Op zondag 23 augustus 2026 09:37 schreef nostra het volgende:

[..]
[..]
Afwijkend gedrag.
Afwijkend gedrag door de Syriėr. Dat schoolbestuur vertoont ronduit kwaadaardig gedrag met hun wegpoetserij.
Hopelijk komt dat in de media ook nog eens goed naar voren
pi_221634563
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 10:16 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]
Mondjesmaat wordt het nu bericht omdat het delict dusdanis ernstig is dat ze er niet omheen kunnen.
Het moest eens andersom gebeuren, dat een 'vluchteling' gemolesteerd wordt door Hollandse boerenjongens of blanke hooligans : Opening 8 Journaal
Dat de Telegraaf nog openlijk over de afkomst van de dader bericht verwacht ik wel, overige media echter... je zag gisteren dat de originele bron de kop al snel aanpaste naar verhullender termen. Ga er ook vanuit dat, als Dion hierbij het leven had gelaten (of in de toekomst een andere jongere door zo'n tijdbommetje wordt doodgeslagen) de discussie opzettelijk zo breed en algemeen mogelijk wordt getrokken. De Chris Jude-respons zeg maar. Dan mag het er vooral niet om gaan waarom we onze eigen kinderen (en onszelf eigenlijk ook) blootstellen aan onhandelbare vreemdelingen, maar om het probleem van "geweld onder jongeren" of zoiets wolligs.
pi_221634582
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 10:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Dat de Telegraaf nog openlijk over de afkomst van de dader bericht verwacht ik wel, overige media echter... je zag gisteren dat de originele bron de kop al snel aanpaste naar verhullender termen. Ga er ook vanuit dat, als Dion hierbij het leven had gelaten (of in de toekomst een andere jongere door zo'n tijdbommetje wordt doodgeslagen) de discussie opzettelijk zo breed en algemeen mogelijk wordt getrokken. De Chris Jude-respons zeg maar. Dan mag het er vooral niet om gaan waarom we onze eigen kinderen (en onszelf eigenlijk ook) blootstellen aan onhandelbare vreemdelingen, maar om het probleem van "geweld onder jongeren" of zoiets wolligs.
Ook deze keer was de dader weer een persoon met piemel.
pi_221634596
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 10:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Sterker nog, dan komt vooral de nadruk op blank extreemrechts te liggen die hiermee aan de haal zou gaan voor eigen gewin,

The strange death of Europe.
graag verwijderen
pi_221634625
quote:

[..]
Of zoals toen er in het nieuws kwam dat de acceptatie van homoseksualteit aan het afnemen is , vooral onder jongeren.
Iedereen weet welke jongeren dat zijn en waar die zich vooral bevinden. Toch verscheen er precies op dat moment breed in het nieuws dat er bij plattelandsjonegren een probleem zat op dit vlak.
Volledig door de deugkliek verzonnen om maar af te leiden van het werkellijke probleem en braaf over genomen door de zogenaamd onafhankelijke pers.
Kotsbeu ben ik dit volk met deze weg-met-ons menatliteit.
-
  zondag 23 augustus 2026 @ 10:59:09 #162
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221634669
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 10:50 schreef quo_ het volgende:

[..]
Of zoals toen er in het nieuws kwam dat de acceptatie van homoseksualteit aan het afnemen is , vooral onder jongeren.
Iedereen weet welke jongeren dat zijn en waar die zich vooral bevinden. Toch verscheen er precies op dat moment breed in het nieuws dat er bij plattelandsjonegren een probleem zat op dit vlak.
Volledig door de deugkliek verzonnen om maar af te leiden van het werkellijke probleem en braaf over genomen door de zogenaamd onafhankelijke pers.
Kotsbeu ben ik dit volk met deze weg-met-ons menatliteit.
Het is alemaal een symptoom van wanhoop; die lui weten van de gekkigheid niet meer hoe ze iets kroms, recht kunnen buigen.

De verhalen worden steeds belachelijker.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_221634673
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 09:40 schreef BertV het volgende:

[..]
Bij honden worden hele rassen verboden om deze reden.Ik zou ze gewoon niet in huis halen.
Ik noem ze vaak Hyena's. Altijd in groepsverband alleen zijn het schijters.
pi_221634979
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 21:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Als deze Syriėr een ruime vrijstaande villa in Nederland had gekregen was dit niet gebeurd :?
quote:
Mijn reactie was op de voorgaande quote. Waarin gesteld werd dat men aanvallers de tering in mag slaan.
Waarop ik dus reageerde met de reactie dat men, Dan zou je ieder mens wel de kans moeten geven om fysiek de meerdere te kunnen worden, men had dus ruime vrijstaande woningen moeten bouwen voor ieder mens geboren in Nederland. Ik weet dus niet waar jij leest dat ik stel dat men Siriėrs een ruime vrijstaande villa in Nederland moet geven? Siriėrs moet men ruime vrijstaande villa's in Siriė geven is mijn mening.
pi_221635617
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 11:55 schreef torentje het volgende:

[..]
[..]
Mijn reactie was op de voorgaande quote. Waarin gesteld werd dat men aanvallers de tering in mag slaan.
Waarop ik dus reageerde met de reactie dat men, Dan zou je ieder mens wel de kans moeten geven om fysiek de meerdere te kunnen worden, men had dus ruime vrijstaande woningen moeten bouwen voor ieder mens geboren in Nederland. Ik weet dus niet waar jij leest dat ik stel dat men Siriėrs een ruime vrijstaande villa in Nederland moet geven? Siriėrs moet men ruime vrijstaande villa's in Siriė geven is mijn mening.
Waar denk je eigenlijk dat 'ruime vrije villa's' vandaan komen? Kan je die gewoon voor een zacht prijsje bij de Hema kopen ofzo? Kan jij persoonlijk niet alleen de woningnood oplossen, maar zelfs iedereen in een ruime vrijstaande woning krijgen? Misschien moet je dan maar de politiek ingaan.
pi_221635626
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 12:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Waar denk je eigenlijk dat 'ruime vrije villa's' vandaan komen? Kan je die gewoon voor een zacht prijsje bij de Hema kopen ofzo? Kan jij persoonlijk niet alleen de woningnood oplossen, maar zelfs iedereen in een ruime vrijstaande woning krijgen? Misschien moet je dan maar de politiek ingaan.
Dat is een andere discussie.
pi_221635638
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 12:34 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat is een andere discussie.
Stop dan eens met iedereen ruime vrijstaande villa's te beloven. Nog los van het feit dat als je dit slachtoffer zo'n woning had gegeven hij net zo goed zijn hersens ingeslagen zou zijn. Wie weet woont hij al in zo'n woning.
pi_221635916
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 12:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Stop dan eens met iedereen ruime vrijstaande villa's te beloven. Nog los van het feit dat als je dit slachtoffer zo'n woning had gegeven hij net zo goed zijn hersens ingeslagen zou zijn. Wie weet woont hij al in zo'n woning.
Wanneer het slachtoffer altijd in een ruime vrijstaande woning had gewoond, was volgens mij de kans op een aanval vermoedelijk kleiner geweest.
  zondag 23 augustus 2026 @ 13:09:32 #169
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_221635927
quote:
Gelukkig is deze psychopaat overgeplaatst naar een andere school, dan kan hij Dion niet weer halfdood slaan. En gelukkig zitten er op die andere school geen kinderen die hij vanuit het niets neer kan meppen....ow wacht.

:') man man man wat een totaal verknipte maatschappij zijn wij toch geworden.
pi_221637343
Over twintig jaar is het hier net zo'n enorm kutland om in te wonen als het gemiddelde moslimland, well done ^O^

Ook namens alle vrouwen, honden en homo's.
graag verwijderen
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 23 augustus 2026 @ 15:28:01 #171
485843 crew  Jippie
pi_221637353
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 17:24 schreef HowardRoark het volgende:
Opmerkelijk weer.

Waarom mag er niet worden benoemd dat de daders twee Syriėrs betreft?
Geen paniek zolang de TT hier niet gewijzigd is ^O^
  zondag 23 augustus 2026 @ 15:31:35 #172
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221637380
quote:
2s.gif Op zondag 23 augustus 2026 15:28 schreef Jippie het volgende:

[..]
Geen paniek zolang de TT hier niet gewijzigd is ^O^
FOK!strijders van het vrije woord _O_ de woke msm en Tim Hofman gruwelen hiervan.
  zondag 23 augustus 2026 @ 16:29:17 #173
56749 BlaZ
pi_221637950
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 13:09 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Gelukkig is deze psychopaat overgeplaatst naar een andere school, dan kan hij Dion niet weer halfdood slaan. En gelukkig zitten er op die andere school geen kinderen die hij vanuit het niets neer kan meppen....ow wacht.

Het probleem is voornamelijk dat je iemand bijna dood kunt slaan zonder dat daar een normale straf tegenover staat.
Het beste zou zijn als Dion deze jongen ook even een half uur mag bewerken, waarna het lichaam aan de varkens gevoerd kan worden.
  Moderator maandag 24 augustus 2026 @ 02:00:02 #174
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221641476
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 16:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het probleem is voornamelijk dat je iemand bijna dood kunt slaan zonder dat daar een normale straf tegenover staat.
Het beste zou zijn als Dion deze jongen ook even een half uur mag bewerken, waarna het lichaam aan de varkens gevoerd kan worden.
"normale straf" _O-
- vmi voor intimi -
  maandag 24 augustus 2026 @ 02:07:26 #175
56749 BlaZ
pi_221641482
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 02:00 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
"normale straf" _O-

Ja, de lex talionis.
  Moderator maandag 24 augustus 2026 @ 02:07:55 #176
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221641483
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 02:07 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ja, de lex talionis.
Wat zegt Hammurabi ervan? Die had er wel kijk op ;)

Enkel terug in coma schoppen, niks aan de varkens te voeren.
- vmi voor intimi -
  maandag 24 augustus 2026 @ 02:09:22 #177
56749 BlaZ
pi_221641485
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 02:07 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Wat zegt Hammurabi ervan?
Die is het met me eens. Ja, het moet wel proportioneel blijven hé.
pi_221641833

Gaaf land!
pi_221642110
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2026 04:26 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Is het gelijk afgelopen.
Leuk he.
NL was zo'n mooi en fijn land. En nu? Moeten we knokken omdat er een hoeveelheid kutvolk is geļmporteerd.

Dank de overheid, de policor patrijen en aanhangende organisaties maar.
Tuig.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221642122
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 13:09 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Typisch weer.

Mindest die levensgevaarlijk is maar graag wordt gebezigd door de welkom in mijn landiėrs.

Dit is dus het resultaat.
1947-2016
pi_221642303
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 13:15 schreef RotatoR het volgende:

Dit doet toch je bloed koken...

Wat hier staat is vrij simpel, namelijk dat onze overheid meent dat gelukszoekers ALTIJD meer rechten hebben dan de inwoners die hier wonen en de rekeningen betalen.

We are fucked.
pi_221642362
Hopelijk krijgt dit juridische gevolgen, of en hoe kansrijk dat is weet ik niet maar bestuurders moeten eens voelen dat ze daadwerkelijk verantwoording dragen.
pi_221642679
twitter
pi_221643669
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 16:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Als hij genezen is.
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')