Die vermeende stigmatisering werkt men zelf in de hand. Er zou veel meer gestigmatiseerd moeten worden wat dat betreft als dit wil zeggen dat er eerlijk bericht kan worden over de actualiteit, zonder dat er details verborgen hoeven te worden.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:24 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Te "stigmatiserend" uiteraard.
Sja, ze maken het enkel erger door net te doen alsof wij gek zijn.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die vermeende stigmatisering werkt men zelf in de hand. Er zou veel meer gestigmatiseerd moeten worden wat dat betreft als dit wil zeggen dat er eerlijk bericht kan worden over de actualiteit, zonder dat er details verborgen hoeven te worden.
Daarom alvast nadenken over waar je in de toekomst heen zou willen verhuizen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:25 schreef Enchanter het volgende:
Dit gaat nog veel erger worden ben ik bang.
Er staat ons nog een hoop shit te wachten
Het benadrukt ook weer dat er een bepaald type mens op zulke redacties zit.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:28 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Sja, ze maken het enkel erger door net te doen alsof wij gek zijn.
Iemand heeft daar ongenadig op zijn flikker gekregen lol.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het benadrukt ook weer dat er een bepaald type mens op zulke redacties zit.
quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:34 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Oh dat gaat over funcaps. Ja da's echt hetzelfde en vergelijkbaar. Not.
quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:37 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Is inderdaad exact hetzelfde![]()
Shame on us
Maak ik ergens die vergelijking dan? Not.quote:
Dit gebeurd structureel. Alleen de Telegraaf benoemt soms nog hoe het zit. De rest probeert het het liefst mogelijk onder de pet te houden, en als ze het al moeten benoemden. Dan het liefst niet zeggen dat het buitenlanders uit 3e wereldlanden zijn. Kijk alleen eens bij opsoringsberichten. Huidskleur wordt al niet eens meer benoemd.quote:
Heeft daar niets mee te maken.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:47 schreef ejtleeditnA het volgende:
[..]
[..]
[..]
Maak ik ergens die vergelijking dan? Not.
Het punt is: topics die worden aangemaakt om allochtonen of asielzoekers te stigmatiseren en waarin wordt gegeneraliseerd, gaan als een lopend vuurtje, terwijl topics waarin autochtonen de daders zijn, hoe ernstig het misdrijf ook is, na enkele reacties of een paar pagina's stilvallen.
Het is geen stigmatiseren wanneer ze structureel oververtegenwoordig zijn in dit soort misdrijven. Dan heb je een probleem met een bevaalde bevolkingsgroep. En dat weten we allemaal. Dat zijn feiten. En ja er zitten ook goeie tussen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:47 schreef ejtleeditnA het volgende:
[..]
[..]
[..]
Het punt is: topics die worden aangemaakt om allochtonen of asielzoekers te stigmatiseren en waarin wordt gegeneraliseerd, gaan als een lopend vuurtje, terwijl topics waarin autochtonen de daders zijn, hoe ernstig het misdrijf ook is, na enkele reacties of een paar pagina's stilvallen.
De media generaliseert ook constant over 'witte mannen' dus dan mag ik ook generaliseren over asielzoekers.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:47 schreef ejtleeditnA het volgende:
[..]
[..]
[..]
Je blijft je verbazen over het gebrek aan woest rechts volk omdat drugsgebruikers overlijden aan de risico's die ze willens en wetens nemen. En maakt vervolgens de huidskleur van de verkopers het onderwerp van die onverschilligheid. Dat is gewoon een kul argument en ik zou je willen aanraden het niet te blijven verdedigen, want het slaat werkelijk nergens op.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:47 schreef ejtleeditnA het volgende:
[..]
[..]
[..]
In die "stilvallende" topics ontbreekt het over het algemeen aan wegkijkers met deugende praatjes die als een soort inclusiviteitsjehova zieltjes proberen te winnen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:47 schreef ejtleeditnA het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dat is wat een Syriėr of een moslim zou doen. Maar wij doen dat doorgaans niet. Dat is dus een goede reden om ze hier niet te willen hebben. Geweld is een taal die ze in het thuisland met de paplepel in gekregen hebben. Het is toch niet voor niks dat het in die landen zo'n zooitje is met veel geweld en andere ellende ?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:05 schreef Lospedrosa het volgende:
Dan vraag ik me af, als ouders zorg je toch voor knokploeg van allooi die die hele familie op de IC ramt?
Ow daar zal het vast nog wel erger zijn ja dat geloof ik gelijk wel.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat valt ook wel mee. Ik vind Leeuwarden altijd een heel prettige stad, misschien wel m'n favoriet. Ik durf prima daar 's nachts over straat. Dat heb ik in de Randstad niet.
De tandjes hee.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:46 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ow daar zal het vast nog wel erger zijn ja dat geloof ik gelijk wel.
Het is net in welke gebieden je in Leeuwarden komt. Gisteren was er weer een steekpartij voor de MC Donalds 17de schietpartij en de dag daarvoor ook een steekpartij in de stad.
Degene die het oorspronkelijke artikel had geplaatst zal ook wel op zijn donder hebben gehad.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:46 schreef quo_ het volgende:
[..]
En daar gaan we al.
De kop van het artikel is even naast de politiek correcte meetlat gelegd.
Het zijn nu geen syriers meer maar "leeftijdsgenoten"
Dion (14) werd bijna doodgeslagen bij zwembad Grijpskerk, twee leeftijdsgenoten (15 en 16) aangehouden
( Was : Dion (14) werd bijna doodgeslagen bij zwembad Grijpskerk, twee jonge Syriėrs (15 en 16) aangehouden)
Zoals gezegd een politiek correcte kutkrant, met dit soort zelfcensuur.
Dat zei ik ook alquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:49 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Degene die het oorspronkelijke artikel had geplaatst zal ook wel op zijn donder hebben gehad.
quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:36 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Iemand heeft daar ongenadig op zijn flikker gekregen lol.
"Wat schrijf jij nou vuile *insert hyperbool!*
Lees: "Die jongen heeft zo veel meegemaakt, het is niet erg als hij je plotseling in elkaar slaat. Laat hem maar gewoon even, het is heel begrijpelijk als je hebt doorstaan wat hij heeft doorstaan. Slaat hij je tegen de grond, blijf gewoon rustig liggen en verweer je niet. Het zal heus zo weer voorbij zijn."quote:zo sloeg hij medeleerlingen uit het niets, kregen de scholieren te horen dat ze niet op de aanvallen moesten reageren. De jongen had veel meegemaakt in Syriė, werd hen verteld, hij had het moeilijk.
Dit importeer je natuurlijk wel, alsof je een wezel tussen de kuikentjes zet.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:26 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat is wat een Syriėr of een moslim zou doen. Maar wij doen dat doorgaans niet. Dat is dus een goede reden om ze hier niet te willen hebben. Geweld is een taal die ze in het thuisland met de paplepel in gekregen hebben. Het is toch niet voor niks dat het in die landen zo'n zooitje is met veel geweld en andere ellende ?
Ja mensen kijken er al niet eens raar van op.quote:
quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:56 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dit importeer je natuurlijk wel, alsof je een wezel tussen de kuikentjes zet.
Dat is ook het hele probleem, ze gaan steeds een stapje verder omdat ze het mogen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 19:01 schreef ToT het volgende:
Is ook een filmpje op Youtube van een meisje in Amerika (duidelijk een vuil verwend kreng) die in een supermarkt van alles op de grond flikkert. Mensen riepen nog: "Niet ingrijpen! We weten niet wat ze allemaal heeft meegemaakt!", waardoor ze besefte dat ze alles kon doen en laten wat ze wilde, dus ze ging lekker door met de boel te slopen.
Beetje zoals in Engeland.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 19:09 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Dat is ook het hele probleem, ze gaan steeds een stapje verder omdat ze het mogen.
En de Nederlanders kunnen niks anders doen dan machteloos toekijken omdat die wel opgepakt worden als ze er wat aan willen doen.
"I don't think you have, mate!"quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 19:10 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Daar is het nog erger, maar idd.
* daar maak je dit soort debieligheid NOG niet mee.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 19:14 schreef ToT het volgende:
Maar feitelijk tegen de leerlingen zeggen dat ze zichzelf maar in elkaar moeten laten slaan, what the fuck zeg....
Ben blij dat mijn zoontje op een braaf dorpsschooltje zit. Moet ik wel dagelijks 2x een klote eind voor rijden, maar daar maak je dit soort debieligheid niet mee.
True, true.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 19:38 schreef RotatoR het volgende:
[..]
* daar maak je dit soort debieligheid NOG niet mee.
Ieder gehucht krijgt straks te maken met dit soort figuren dankzij die fijne asieldwangwet.
Je bedoelt dat we onze beschaving weer moeten laten afzakken tot het lage niveau van die barbaren ?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 19:43 schreef UitStraling het volgende:
Je zou ook kunnen stellen dat we onze kinderen weerbaarder dienen te maken zodat ze Syrische tandjes eruit kunnen tikken maar dan moeten we het juridische landschap in Nederland er op aanpassen zodat daar ruimte voor is net als in Syriė, dat is een keuze.
Zolang je de grenzen niet gewoon sluit zal dat toch wel gebeuren, het is niet zo dat de barbaren zich zullen aanpassen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 19:47 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Je bedoelt dat we onze beschaving weer moeten laten afzakken tot het lage niveau van die barbaren ?
Degene die dat zeggen mogen ze ook wel voor de tuchtraad slepen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 19:14 schreef ToT het volgende:
Maar feitelijk tegen de leerlingen zeggen dat ze zichzelf maar in elkaar moeten laten slaan, what the fuck zeg....
Ben blij dat mijn zoontje op een braaf dorpsschooltje zit. Moet ik wel dagelijks 2x een klote eind voor rijden, maar daar maak je dit soort debieligheid niet mee.
Dit heeft niets te maken met verlagen tot het niveau van die holbewoners. Het wordt tijd dat mensen gaan doen wat de overheid weigert te doen: mensen beschermen tegen dit soort tuig. Nadeel is alleen dat wanneer mensen voor zichzelf opkomen, zij wel de gevolgen mogen ondergaan en wel zwaar gestraft worden.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 19:47 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Je bedoelt dat we onze beschaving weer moeten laten afzakken tot het lage niveau van die barbaren ?
Het zijn holbewoners en zullen ook holbewoners blijven <nee>quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:26 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat is wat een Syriėr of een moslim zou doen. Maar wij doen dat doorgaans niet. Dat is dus een goede reden om ze hier niet te willen hebben. Geweld is een taal die ze in het thuisland met de paplepel in gekregen hebben. Het is toch niet voor niks dat het in die landen zo'n zooitje is met veel geweld en andere ellende ?
Als deze Syriėr een ruime vrijstaande villa in Nederland had gekregen was dit niet gebeurdquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:24 schreef torentje het volgende:
[..]
Dan zou je ieder mens wel de kans moeten geven om fysiek de meerdere te kunnen worden. Dus men had ruime vrijstaande woningen moeten bouwen voor ieder mens.
Niet we en niet ons.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 21:30 schreef Alpha0 het volgende:
Waarom doen we onszelf dit aan? Waarom?
Het verhaal is eigenlijk te ongelooflijk om waar te zijn. Het had uit een episode van The Simpsons kunnen komen. Toch ben ik bang dat het waar is
En de vrouwen hebben er grote knoppen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:11 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Fryslān boppe. [ afbeelding ]
Heb jij geen noodplan dan?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 23:02 schreef DrRobotnik het volgende:
Het zal nog enkele tientallen jaren duren en het besef zal te laat komen om de blanke wereld nog te redden, maar ooit zelf het besef indalen dat figuren zoals Ghadaffi, Assad, Khomeini en Saddam niet zomaar uit het niets bestaan maar dat keiharde en genadeloze regenten nodig zijn om de lokale bevolking een klein beetje in het gareel te houden. We doen in Europa graag alsof de gehele mensheid bestaat uit Deldenaren die gewoon een beetje geld tekort komen maar de realiteit is natuurlijk dat bepaalde rassen een nietsontziende beul nodig hebben om zich ook maar een klein beetje normaal te gedragen.
Onze overtuiging dat alle rassen hetzelfde zijn gaat onze ondergang worden.
Of we leren onze jeugd ook georganiseerd en in groepsverband terugmeppen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 13:20 schreef Hyaenidae het volgende:
Tja is gewoon hun cultuur. Of je leert er mee leven, of je moet ze simpelweg niet importeren.
Echt niet zo lang dat lost het het probleem niet op dat er hier mensen binnen blijven stromen wiens cultuur en religie geweld toestaat en zelfs verheerlijkt. Onze jongeren leren zich ook zo te gedragen is niet iets dat wij zouden moeten aanmoedigen.quote:Op zondag 23 augustus 2026 04:26 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Of we leren onze jeugd ook georganiseerd en in groepsverband terugmeppen.
Doen ze in Spanje en Ierland ook.
Is het gelijk afgelopen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |