Het loopt regelmatig uit de hand in Friesland, het staat niet vaak in de landelijke kranten maar steek en schietpartijen in Leeuwarden is elke week minimaal 1 keer. Drugs gedoe en brandstichting is hier ook allang niet meer vreemd en dat begint ook al in de grotere dorpen waar meer dan 1 winkel is.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:18 schreef AchJa het volgende:
Gek he dat ze er zo'n 10 km hemelsbreed verderop niet op zitten te wachten... Heel raar allemaal...
NWS / Blokkeerfriezen 2.0 houden nu bus met asielzoekers tegen
Dat is natuurlijk wel makkelijker gezegd dan gedaan. Als je in je eentje tegen 2 bent al lastig. Dan nog het feit dat ze groter en sterker kunnen zijn. En mijn grootste angst, ze hebben tegenwoordig allemaal messen op zak.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:12 schreef xzaz het volgende:
Dat 'laat maar hij kan er niets aan doen mentaliteit' is al zo oud als de weg naar Rome.
Ooit een hele discussie met een ouder gehad die mijn kind sloeg en ik zei 'gewoon terugslaan'. Maar dat was niet de bedoeling er moest melding gemaakt worden waarna dat kind met ouder excuses kon worden gemaakt.![]()
Ik leer mijn kinderen gewoon om terug te slaan. Geen genade.
Oh wat zeurt Dion dan he tjongequote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:27 schreef UitStraling het volgende:
In Syriė gebeuren wel ergere dingen als iemand een paar tikken geven op straat.
quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een andere ouder sloeg jouw kind? Je hebt betrokkene toch wel helemaal de touwtyfus getrapt?
Ok verkeerd opgeschreven, 't kind van de ouder :pquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:21 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Een volwassene die jouw kind slaat? Wat? I would've lost my marbles. Big time.
Wat is Dion voor een naam ook trouwens, Limburgs zeker?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:27 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Oh wat zeurt Dion dan he tjonge
Alle betrokkenen spelen de ballen van verantwoordelijkheid naar elkaar over, maar ze weten dat een gedeelte van de ballen explosief is, en ze hopen dat die niet ontploffen op het moment dat zij hem zelf in handen hebben. Degenen die de bal geimporteerd hebben en de import van heel veel ballen maar niet kunnen stoppen, gooien de bal naar hen die normaal ervoor zorgen dat er meer met de bal kan worden gedaan en de bal een nuttige functie krijgt, in de vergeefse hoop dat die de explosieven in sommige ballen kunnen ontmantelen. Maar die mensen zijn helemaal niet opgeleid voor omgaan met veel explosieve ballen, dus die gooien hem maar naar hun mede-totontmantelaargemaakten zodat het in ieder geval niet hun probleem is. Uiteraard zijn er ook mensen wiens werk het wel is om met explosieve of rare ballen om te gaan, maar er worden inmiddels zoveel ballen naar ze toegegooid dat ze er nog maar een klein percentage van kunnen vangen, controleren, en ontmantelen. Een gedeelte van de ballen rolt dus door naar een grote kring omstanders, die om al die ballen nooit gevraagd hebben en ze steeds vervelender vinden. De ballen rollen tegen ze aan, soms wordt er wel eens iemand het slachtoffer van een ontploffende bal, en mensen kunnen bijna geen plekjes meer vinden om hun eigen ballen op te bergen. Maar de import van ballen is niet te stoppen, dus er kan niets met hun klachten worden gedaan. In plaats daarvan moet de omstanders wijs worden gemaakt dat dit niet anders kan, en dat ze ook niet zo moeten klagen over al die ballen. "Je kunt er zoveel leuke spelletjes mee doen!", "Mijn broer heeft twee ballen en daar heeft hij veel plezier van!", "Hierover zeuren is hypocriet, zelf exporteerden we vroeger ook veel ballen", "mensen die klagen over explosieve ballen willen eigenlijk alleen kubussen toestaan", "door het vrije handelsverkeer kunnen we niets doen tegen de import van ballen". Natuurlijk zouden balspelers zelf in principe ook kunnen zeggen dat ze niet meer willen meedoen, maar zij weten ook dat, als ze zouden voorstellen om een einde aan het spelletje te maken, hun medespelers ze niet meer willen laten meedoen aan andere spelletjes, spelletjes die ze wel leuk vinden en waar soms zelfs prijzengeld mee te winnen valt. Dus blijven ze spelen, in de hoop dat de bal, als ie explosief is, ontploft bij iemand anders.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 13:57 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
En dan roepen ow dat hadden we niet zien aankomen, het is zo'n lieve jongen.
![]()
![]()
![]()
![]()
Misschien moeten we hier het koppensnellen op straat ook maar eens invoeren idd.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:27 schreef UitStraling het volgende:
In Syriė gebeuren wel ergere dingen als iemand een paar tikken geven op straat.
Ja, 2 x bij politie moeten komen en tot nu toe geen probleem gehad maar was wel degene die begon omdat ze mijn kinderen 'belaagden'. En dan een vrouwelijke rechercheur treffen die aangaf dat ik moest verklaren met platte hand te hebben geslagen ipv met mijn vuist. De eerste trok zijn aanklacht in omdat de buurtpubers hem uitlachten dat hij was neergehoekt door een vrouw.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Vandaar ook "wij" tussen aanhaalingstekens he?
En succes als vrouw tegen zo'n opgefokt joch, loopt vast prima af.
Te algemeen, uitleg vragen kan via mijn DM en klagen mag via forum@fok.nlquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat was hier tegen de policy precies trouwens? Begint irritant te worden inmiddels.
quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:33 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ja, 2 x bij politie moeten komen en tot nu toe geen probleem gehad maar was wel degene die begon omdat ze mijn kinderen 'belaagden'. En dan een vrouwelijke rechercheur treffen die aangaf dat ik moest verklaren met platte hand te hebben geslagen ipv met mijn vuist. De eerste trok zijn aanklacht in omdat de buurtpubers hem uitlachten dat hij was neergehoekt door een vrouw.
Mijn kinderen zijn nu prima in staat om zichzelf te verdedigen. Ik hou niet van ruzie en haat vechten, maar bij dreiging (van dierbaren) doe ik wel een stap naar voren.
Ik denk voornamelijk dat je, en gelukkig maar hoor, 2 keer geluk hebt gehad eigenlijk.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:35 schreef Jippie het volgende:
[..]
Te algemeen, uitleg vragen kan via mijn DM en klagen mag via forum@fok.nl
Die denkt de volgende keer wel na, dat zijn vaak de nog betere straffen dan de klap tegen zijn snoet zelf.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:33 schreef Jippie het volgende:
De eerste trok zijn aanklacht in omdat de buurtpubers hem uitlachten dat hij was neergehoekt door een vrouw.
Ja ik en ik trap dit sujet er graag hardhandig overheen. Weg godverdomme.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:00 schreef Qarrad het volgende:
Dus in juni wordt hun leerling mishandeld door een andere leerling die al eerder agressief gedrag heeft vertoond, met levensgevaarlijk en mogelijk blijvend letsel ten gevolg, en dan wacht de school tot twee weken geleden om te beslissen om de dader niet meer bij zijn slachtoffer in de klas te plaatsen, en dan mag de dader op een andere locatie rondlopen tot hij nog iemand ongelukkig ramt?
Heeft er in dit land nog iemand van het woord "grens" gehoord?
Ik ben voor opvang van serieus bedreigde vluchtelingen, maar ik geloof ook dat er veel meer onder de pet gehouden wordt dan wij kunnen bedenken. En dat al jarenlang.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:25 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Het loopt regelmatig uit de hand in Friesland, het staat niet vaak in de landelijke kranten maar steek en schietpartijen in Leeuwarden is elke week minimaal 1 keer. Drugs gedoe en brandstichting is hier ook allang niet meer vreemd en dat begint ook al in de grotere dorpen waar meer dan 1 winkel is.
En bijna altijd zijn de signalementen hetzelfde.
Het zijn onze problemen simpelweg niet, deze jongeren hebben hier niets te zoeken. Problemen in Syriė, dienen op te worden gelost in Syriė. Miljoenen Syriėrs in het Westen toelaten is geen oplossing en creėert alleen maar meer problemen. En dat is inmiddels ook wel gebleken.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 13:25 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ik kan het niet eens meer 'rot' vinden. Gewoon terug. Weg ermee. Ga je eigen land maar repareren in plaats van het onze te verzieken.
Mensen die op 4000 km afstand leven, uit landen wiens cultuur haaks staat op de Westerse cultuur hebben hier niets te zoeken. Waarom moet die opvang op plekken zo ver weg?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:42 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik ben voor opvang van serieus bedreigde vluchtelingen, maar ik geloof ook dat er veel meer onder de pet gehouden wordt dan wij kunnen bedenken. En dat al jarenlang.
Hoef je mij niet te vertellen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:25 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Het loopt regelmatig uit de hand in Friesland, het staat niet vaak in de landelijke kranten maar steek en schietpartijen in Leeuwarden is elke week minimaal 1 keer. Drugs gedoe en brandstichting is hier ook allang niet meer vreemd en dat begint ook al in de grotere dorpen waar meer dan 1 winkel is.
Nederlands a.u.b.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:21 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Een volwassene die jouw kind slaat? Wat? I would've lost my marbles. Big time.
Sneren uitdelen naar crew is not Done, ik ga hier geen uitgebreide off-topic uitleg geven. Dus DM of Feedback.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
[..]
Ik denk voornamelijk dat je, en gelukkig maar hoor, 2 keer geluk hebt gehad eigenlijk.
Maar dit is BS, ik doe niets tegen de policy dus was er geen reden om mijn post aan te passen. 0,0 niks.
Meningmodden is echt not done.
Ik ook, maar het moet niet ten koste gaan van de bewoners, en dat gaat het nu al jaaaren wel.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:42 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik ben voor opvang van serieus bedreigde vluchtelingen, maar ik geloof ook dat er veel meer onder de pet gehouden wordt dan wij kunnen bedenken. En dat al jarenlang.
Verdacht van poging tot doodslag en enkele dagen is dus minider dan 1 week. Dus zegmaar voor het gemak 2 of 3.quote:De twee minderjarigen hebben enkele dagen in bewaring gezeten en daarna is hun voorlopige hechtenis geschorst. Ze worden beiden verdacht van poging tot doodslag.
Of een verhaaltje met een hete aardappelquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Alle betrokkenen spelen de ballen van verantwoordelijkheid naar elkaar over, maar ze weten dat een gedeelte van de ballen explosief is, en ze hopen dat die niet ontploffen op het moment dat zij hem zelf in handen hebben. Degenen die de bal geimporteerd hebben en de import van heel veel ballen maar niet kunnen stoppen, gooien de bal naar hen die normaal ervoor zorgen dat er meer met de bal kan worden gedaan en de bal een nuttige functie krijgt, in de vergeefse hoop dat die de explosieven in sommige ballen kunnen ontmantelen. Maar die mensen zijn helemaal niet opgeleid voor omgaan met veel explosieve ballen, dus die gooien hem maar naar hun mede-totontmantelaargemaakten zodat het in ieder geval niet hun probleem is. Uiteraard zijn er ook mensen wiens werk het wel is om met explosieve of rare ballen om te gaan, maar er worden inmiddels zoveel ballen naar ze toegegooid dat ze er nog maar een klein percentage van kunnen vangen, controleren, en ontmantelen. Een gedeelte van de ballen rolt dus door naar een grote kring omstanders, die om al die ballen nooit gevraagd hebben en ze steeds vervelender vinden. De ballen rollen tegen ze aan, soms wordt er wel eens iemand het slachtoffer van een ontploffende bal, en mensen kunnen bijna geen plekjes meer vinden om hun eigen ballen op te bergen. Maar de import van ballen is niet te stoppen, dus er kan niets met hun klachten worden gedaan. In plaats daarvan moet de omstanders wijs worden gemaakt dat dit niet anders kan, en dat ze ook niet zo moeten klagen over al die ballen. "Je kunt er zoveel leuke spelletjes mee doen!", "Mijn broer heeft twee ballen en daar heeft hij veel plezier van!", "Hierover zeuren is hypocriet, zelf exporteerden we vroeger ook veel ballen", "mensen die klagen over explosieve ballen willen eigenlijk alleen kubussen toestaan", "door het vrije handelsverkeer kunnen we niets doen tegen de import van ballen". Natuurlijk zouden balspelers zelf in principe ook kunnen zeggen dat ze niet meer willen meedoen, maar zij weten ook dat, als ze zouden voorstellen om een einde aan het spelletje te maken, hun medespelers ze niet meer willen laten meedoen aan andere spelletjes, spelletjes die ze wel leuk vinden en waar soms zelfs prijzengeld mee te winnen valt. Dus blijven ze spelen, in de hoop dat de bal, als ie explosief is, ontploft bij iemand anders.
Als ze op een of andere manier op een school staan ingeschreven hebben ze een legitieme reden om in Nederland rond te lopen. Het probleem zit bij de poortwachter en asiel wetgeving.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het zijn onze problemen simpelweg niet, deze jongeren hebben hier niets te zoeken. Problemen in Syriė, dienen op te worden gelost in Syriė. Miljoenen Syriėrs in het Westen toelaten is geen oplossing en creėert alleen maar meer problemen. En dat is inmiddels ook wel gebleken.
En er valt ondertussen uitstekend het argument te maken dat de mensen die vinden van wel en dit soort agressieve migranten (minderjarig nota bene) met hand en tand proberen te verdedigen zijn medeplichtig aan dit soort incidenten.
Dat is zeker niet zo, maar het probleem is dat de niet-rotte eieren op één of andere manier niet beschermd worden, maar dat de rotte als kwetsbaar bestempeld worden en zo niet tegen consequenties aanlopen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:49 schreef Metalfrost het volgende:
De markt zal vast het idee willen presenteren dat er maar een paar rotte eieren in het doosje zitten, echter krijg ik de indruk dat er alleen maar rotte eieren worden verkocht.
Omdat we hier molens, tulpen en graskaas hebben?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mensen die op 4000 km afstand leven, uit landen wiens cultuur haaks staat op de Westerse cultuur hebben hier niets te zoeken. Waarom moet die opvang op plekken zo ver weg?
Maak er maar een sociaal stelsel van, met gratis geld.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:56 schreef Jippie het volgende:
[..]
Omdat we hier molens, tulpen en graskaas hebben?
Jawis.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:49 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Ow je woont hier ook in de regio?
Oh dat gaat over funcaps. Ja da's echt hetzelfde en vergelijkbaar. Not.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:33 schreef ejtleeditnA het volgende:
Het blijft akelig stil in dit soort topics: NWS / Jord van W, Rens van W, Stefan P, verdachten in 21 sterfgevallen Fun
Is inderdaad exact hetzelfdequote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:33 schreef ejtleeditnA het volgende:
Het blijft akelig stil in dit soort topics: NWS / Jord van W, Rens van W, Stefan P, verdachten in 21 sterfgevallen Fun
Gefeliciteerd, met afstand de domste post van vandaag.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:33 schreef ejtleeditnA het volgende:
Ik denk inderdaad dat in de flyers van de mensensmokkelaars de molens als highlight worden genoemd en niet de gratis kost en inwoningquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:56 schreef Jippie het volgende:
[..]
Omdat we hier molens, tulpen en graskaas hebben?
Of ze halen 25 neven en broers erbij. Zulk laag volk is het wel.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:27 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel makkelijker gezegd dan gedaan. Als je in je eentje tegen 2 bent al lastig. Dan nog het feit dat ze groter en sterker kunnen zijn. En mijn grootste angst, ze hebben tegenwoordig allemaal messen op zak.
Die zijn op een of andere manier vaak ook heel snel ter plaatse.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:47 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Of ze halen 25 neven en broers erbij. Zulk laag volk is het wel.
Een stukje christelijke slavenethiek:quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 13:29 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Scholen worden nu eenmaal gedomineerd door vrouwen. Laat het maar gebeuren dan is het sneller voorbij
Artikel 19 van het kinderrechtenverdag. Hier zou inderdaad een rechtszaak overwogen kunnen worden.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 13:33 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Dus de school geeft gewoon zwart op wit toe dat ze kinderen geen veilige omgeving kunnen bieden en deze onveilige situatie bewust laten voortduren. Daar moet je toch wat mee kunnen als je als ouders samenwerkt. Ik zou mijn kind er niet meer willen hebben, en de leerplichtambtenaar en/of rechter haarfijn uitleggen waarom.
Wat een vergelijking.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:33 schreef ejtleeditnA het volgende:
En daar gaan we al.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 13:31 schreef quo_ het volgende:
Ben benieuwd hoe lang dit artikel nog online staat. Er is vast een foutje gemaakt bij deze politiek correcte <nee> Doorgaans wordt de achtergrond van dit soort daders maximaal verzwegen.
Dit is wel heel slecht zeg...quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:46 schreef quo_ het volgende:
[..]
En daar gaan we al.
De kop van het artikel is even naast de politiek correcte meetlat gelegd.
Het zijn nu geen syriers meer maar "leeftijdsgenoten"
Dion (14) werd bijna doodgeslagen bij zwembad Grijpskerk, twee leeftijdsgenoten (15 en 16) aangehouden
( Was : Dion (14) werd bijna doodgeslagen bij zwembad Grijpskerk, twee jonge Syriėrs (15 en 16) aangehouden)
Terwijl het letterlijk geen leeftijdsgenoten zijnquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:46 schreef quo_ het volgende:
[..]
En daar gaan we al.
Dion (14) werd bijna doodgeslagen bij zwembad Grijpskerk, twee leeftijdsgenoten (15 en 16) aangehouden
( Was : Dion (14) werd bijna doodgeslagen bij zwembad Grijpskerk, twee jonge Syriėrs (15 en 16) aangehouden)
Dat valt ook wel mee. Ik vind Leeuwarden altijd een heel prettige stad, misschien wel m'n favoriet. Ik durf prima daar 's nachts over straat. Dat heb ik in de Randstad niet.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:25 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Die redacties hebben een speciale synoniemenlijst geļnstalleerd.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:46 schreef quo_ het volgende:
[..]
En daar gaan we al.
Zoals gezegd een politiek correcte kutkrant, met dit soort zelfcensuur.
De tering. Ze denken echt dat we achterlijk zijn he?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:46 schreef quo_ het volgende:
[..]
En daar gaan we al.
Zoals gezegd een politiek correcte kutkrant, met dit soort zelfcensuur.
Te "stigmatiserend" uiteraard.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:24 schreef HowardRoark het volgende:
Opmerkelijk weer.
Waarom mag er niet worden benoemd dat het twee Syriėrs betreft?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |