abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221598158
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 23:02 schreef P8 het volgende:

[..]
Israel zelf bestempelt illegale nederzettingen in eerste instantie ook als illegaal. Israel haalt ze vervolgens jaren later, wanneer oorspronkelijke bewoners weg zijn gepest, uit de illegaliteit.

Illegaal kolonisme vanuit een Israëlisch perspectief
Of een BBC documentaire van een uur.
Wat maakt het uit? legaal - illegaal is enkel juridische praat. De feiten op de grond laten zien dat Israel het 'ingenomen' grondgebied nooit meer teruggeeft, zonder dat een land dat machtiger is ze daartoe dwingt.

Geen land die zin heeft dit voor de Palestijnen te doen. De Palestijnse strijd is al jaren over. Alleen geloven ze er zelf nog wel in.
  Moderator maandag 17 augustus 2026 @ 23:58:12 #102
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221598166
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 23:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wat maakt het uit? legaal - illegaal is enkel juridische praat. De feiten op de grond laten zien dat Israel het 'ingenomen' grondgebied nooit meer teruggeeft, zonder dat een land dat machtiger is ze daartoe dwingt.

Geen land die zin heeft dit voor de Palestijnen te doen. De Palestijnse strijd is al jaren over. Alleen geloven ze er zelf nog wel in.
Helaas niet alleen zij.
Het is die wereldwijde cheerleading eromheen die mijn probleem is. (ongeacht welke kant). Echt als je er goed over nadenkt is het belachelijk.
- vmi voor intimi -
pi_221598168
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 23:58 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Helaas niet alleen zij.
Het is die wereldwijde cheerleading eromheen die mijn probleem is. (ongeacht welke kant). Echt als je er goed over nadenkt is het belachelijk.
Het is het meest oninteressante conflict dat er bestaat. Thirdworldisme.

Ja Howard, ook Israel. Gewoon een derdewereldlandje.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 00:00:36 #104
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221598172
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 23:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het is het meest oninteressante conflict dat er bestaat. Thirdworldisme.

Ja Howard, ook Israel. Gewoon een derdewereldlandje.
Dat laatste is dan helaas niet waar. Je hebt niet zoveel in de melk te brokkelen als je niet hele machtige vrienden hebt
- vmi voor intimi -
pi_221598175
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 00:00 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Dat laatste is dan helaas niet waar. Je hebt niet zoveel in de melk te brokkelen als je niet hele machtige vrienden hebt
Wat bedoel je? en wat is precies niet waar?
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 00:04:02 #106
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221598183
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 00:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wat bedoel je? en wat is precies niet waar?
Israël is bij geen enkele normaal gehanteerde maatstaf die ik kan bedenken een 3e wereld land.Ik weet niet wat je dacht dat ik bedoelde?

Wie weet mis ik iets :@
- vmi voor intimi -
pi_221598194
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 00:04 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Israël is bij geen enkele normaal gehanteerde maatstaf die ik kan bedenken een 3e wereld land.Ik weet niet wat je dacht dat ik bedoelde?

Wie weet mis ik iets :@
Palestina ook niet. Want dat is geen land.

Maar het is het Midden-Oosten, dus op gelijkwaardig niveau staan ze beide niet. Of het nu landen, gebieden of weet ik het zijn.
pi_221598201
En als je sinds 47 al in oorlog zit, dan ben je toch goed achterlijk hoor. Als dat al geen maatstaf meer is....
pi_221598204
Of is 'knopen doorhakken' antisemitisch? dat kan natuurlijk ook. Dan heb ik niets gezegd.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 00:09:28 #110
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221598208
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 00:07 schreef theunderdog het volgende:
Of is 'knopen doorhakken' antisemitisch? dat kan natuurlijk ook. Dan heb ik niets gezegd.
Is het een Gordiaanse? dan niet.
- vmi voor intimi -
pi_221598211
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 00:09 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Is het een Gordiaanse? dan niet.
Ze zijn hem nog aan het zoeken zeker. Bij askhenazi Joden komt blindheid opvallend vaak voor.

Het zal er niets mee te maken hebben. Maar je moet toch opzoek gaan naar creatieve analyses.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 00:12:54 #112
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_221598214
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 00:06 schreef theunderdog het volgende:
En als je sinds 47 al in oorlog zit, dan ben je toch goed achterlijk hoor. Als dat al geen maatstaf meer is....
En als je al 1956 jaar vrijwel onafgebroken in oorlog zit?
enkelband
pi_221598220
Maar goed. Dan de 'Palestijnse strijd'.

7 oktober heeft Gaza niet levendiger gemaakt, is het wel? de annexatie plannen van de WestBank winnen aan populariteit in Israel.

Zoveel winst. Werkelijk geniaal.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 00:17:29 #114
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221598229
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 00:13 schreef theunderdog het volgende:
Maar goed. Dan de 'Palestijnse strijd'.

7 oktober heeft Gaza niet levendiger gemaakt, is het wel? de annexatie plannen van de WestBank winnen aan populariteit in Israel.

Zoveel winst. Werkelijk geniaal.
7 oktober was een "Do or die" actie. Ergens wat jaren eerder in een tent had iemand het idee dat hamas etc niet genoeg aandacht meer kregen... dat ze een beetje passe waren ofzo. Nou... mission accomplished zou ik zeggen.
- vmi voor intimi -
pi_221598235
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 23:16 schreef Chillegast het volgende:

[..]
De volgende stellige maar onware bewering waar geen bewijs bij wordt geleverd.

Ik vind het wel een slim truukje hoor. Je beweert iets dat niet helemaal waar is, zet het woordje "waarom" er voor en een vraagteken er achter en ongeacht welk antwoord je krijgt lijkt het alsof je opponent heeft toegegeven dat je onware bewering klopt.
Integendeel.

Mijn bewering is waar en feitelijk, echter ziet jij dit wellicht anders. Dat mag, maar dat maakt mijn claim niet minder waar.

Als we kijken naar de goed bekeken reportages of documentaires die er zoal worden gemaakt over dit conflict, dan is het overgrote merendeel (zeker alles dat de Westerse mainstream media haalt) eenzijdig over het vermeende Palestijnse leed en de zogenaamde rol van dader van Israël.

Waarom zien we bijvoorbeeld niet eens wat meer berichtgeving over de situatie in het Noorden van Israël, waar vele Israëliërs niet meer thuis kunnen wonnen vanwege het constante gevaar?

En waarom zien we amper tot geen berichtgeving over de vredesactivisten in de Israëlische samenleving of de Israëliërs op de Westelijke Jordaanoever die te maken hebben met agressie of geweld van Palestijnen?

Met name dat laatste wordt namelijk gepresenteerde als zwart-wit situatie, waarbij Joden structureel de daders zijn, Palestijnen structureel de slachtoffers.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221598239
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 00:17 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
7 oktober was een "Do or die" actie. Ergens wat jaren eerder in een tent had iemand het idee dat hamas etc niet genoeg aandacht meer kregen... dat ze een beetje passe waren ofzo. Nou... mission accomplished zou ik zeggen.
Hamas heeft geen ideologie, maar zijn nihilisten?
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 00:23:51 #117
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221598245
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 00:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Hamas heeft geen ideologie, maar zijn nihilisten?
Ze plannen toch wel iets? dat was geen facebook flashmobje
- vmi voor intimi -
pi_221598253
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 00:23 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Ze plannen toch wel iets? dat was geen facebook flashmobje
Daarom juist. Dit gevolg hebben ze niet gewild. Ze hadden misschien ingecalculeerd dat de Israëlische reactie zo hard zou zijn, dat de internationale wereld Israel zou stoppen. Wat Hamas alleen 'vergeten' was is dat die verontwaardiging pas later komt, omdat men in het begin vooral de bebloede vagina van een dame die Hamas leden hun wagen insleuren, erg ongezellig vinden.

En nu is iedereen (behalve wat obsessieve Israel-fanboys), dat Israel veel te ver is gegaan in Gaza. Maja, de huizen zijn al plat. De mensen wonen al in tenten of zijn weg. Het Palestijnse bestuur is nog steeds corrupt, En hamas. Tja, Hamas.

Intelligent conflictje. Ik denk dat het morgen vrede is.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 00:29:00 #119
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221598258
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 00:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Daarom juist. Dit gevolg hebben ze niet gewild. Ze hadden misschien ingecalculeerd dat de Israëlische reactie zo hard zou zijn, dat de internationale wereld Israel zou stoppen. Wat Hamas alleen 'vergeten' was is dat die verontwaardiging pas later komt, omdat men in het begin vooral de bebloede vagina van een dame die Hamas leden hun wagen insleuren, erg ongezellig vinden.

En nu is iedereen (behalve wat obsessieve Israel-fanboys), dat Israel veel te ver is gegaan in Gaza. Maja, de huizen zijn al plat. De mensen wonen al in tenten of zijn weg. Het Palestijnse bestuur is nog steeds corrupt, En hamas. Tja, Hamas.

Veel bleker kan je het plaatje niet schilderen. Maar het is wel de waarheid.
- vmi voor intimi -
pi_221598453
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 00:17 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
De slachting op 7 oktober was een rechtstreeks bevel vanuit Teheran omdat Saudi-Arabië op het punt stond om een overeenkomst te tekenen om Israël als land te erkennen en de betrekkingen te normaliseren in ruil voor wetenschappelijke kennis (waaronder het civiele gebruik van kernenergie) en veiligheidsgaranties van de VS, bovendien eisten de Saudi's meer rechten voor de Palestijnen, waaronder een eigen staat (ja je leest het goed)

Je kunt dit overigens gewoon opzoeken, historische geopolitiek en geschiedenis zijn vrij belangrijk als je een mening ergens over wenst te hebben.

Hamas wil geen eigen staat, die willen de totale vernietiging van de staat Israël en zijn inwoners.
Iran wil geen nucleair Saudi-Arabië, de twee machtsblokken (Sjiieten en Soennieten) willen beiden de overmacht en de absolute leiding in de islamitische wereld.
graag verwijderen
pi_221598646
quote:

[..]
Daarom juist. Dit gevolg hebben ze niet gewild. Ze hadden misschien ingecalculeerd dat de Israëlische reactie zo hard zou zijn, dat de internationale wereld Israel zou stoppen.
Hamas lacht zich rot om dit soort reacties.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_221598777
quote:

[..]

Waarom zou Israël te ver zijn gegaan? Israël heeft zich in principe nog ingehouden. Zoals ik al vaker heb aangegeven, de Palestijnen hadden nog veel en veel harder mogen worden aangepakt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221599044
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 08:56 schreef HowardRoark het volgende:
Zoals ik al vaker heb aangegeven, de Palestijnen hadden nog veel en veel harder mogen worden aangepakt.
idd de echt retoriek gewoon uitroeien en blijven ontkennen dat het een genocide is. :')

Vervolgens fophef maken als er terecht kritiek op zulke bizarre endlosungen komt.
pi_221599064
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 09:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]
idd de echt retoriek gewoon uitroeien en blijven ontkennen dat het een genocide is. :')

Vervolgens fophef maken als er terecht kritiek op zulke bizarre endlosungen komt.
Zeker, want hard aanpakken staat niet gelijk aan een genocide. Dat is een volledig uit te lucht gegrepen link die jij legt.
pi_221599219
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 08:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom zou Israël te ver zijn gegaan? Israël heeft zich in principe nog ingehouden. Zoals ik al vaker heb aangegeven, de Palestijnen hadden nog veel en veel harder mogen worden aangepakt.
Ben je laaggeletterd? het antwoord staat in mijn post.
pi_221599225
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 08:16 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Hamas lacht zich rot om dit soort reacties.
Dat is vreemd. Want de hasbare propaganda moet ons juist laten geloven dat Israel Hamas praktisch heeft verslagen.

Of denk jij dat ze lachen in het hiernamaals?
pi_221599254
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Of denk jij dat ze lachen in het hiernamaals?
72 maagden of anders 72 hoeren in Qatar/Dubai. Win-win situatie.
pi_221599276
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zeker, want hard aanpakken staat niet gelijk aan een genocide. Dat is een volledig uit te lucht gegrepen link die jij legt.
Wanneer wordt harder aanpakken dan een genocide? Je zei eerder dit:

quote:
De kern van een genocide is namelijk het vooropgezet plan betreft om een bepaalde groep mensen vanwege hun etniciteit, religie of nationaliteit in gedeelte of volledig te vernietigen.
Ik kan deze niet zo goed rijmen.
Extremistisch gematigd.
pi_221599410
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:40 schreef P8 het volgende:

[..]
[..]
Ik heb in vorige posts al uitgelegd dat de claim dat er een genocide zou zijn volledig ongefundeerd en onbewezen is.
pi_221599454
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:40 schreef P8 het volgende:

[..]
[..]
Als er al sprake is van genocide mag je om precies die reden de oorzaak leggen bij Hamas. Hezbollah en Iran.

Ik blijf dit niet uitleggen trouwens, get smarter en denk met je hersenen in plaats van je buik.
graag verwijderen
pi_221599527
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb in vorige posts al uitgelegd dat de claim dat er een genocide zou zijn volledig ongefundeerd en onbewezen is.
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Link gerust naar deze posts van jezelf die uitleggen wanneer er volgens jou wél sprake zou zijn van een "vooropgezet plan om een bepaalde groep mensen vanwege hun etniciteit, religie of nationaliteit in gedeelte of volledig te vernietigen."
Extremistisch gematigd.
pi_221599561
Het verkozen volk pleegt gewoon nooit genocide snappen die linksen dat nu nog niet.

Gewoon lang genoeg keiharde leugens blijven herhalen en hopen dat de leugen waarheid wordt. Propaganda les 1 uit het boekje van Goebbels.
pi_221599595
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:24 schreef P8 het volgende:

[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Link gerust naar deze posts van jezelf die uitleggen wanneer er volgens jou wél sprake zou zijn van een "vooropgezet plan om een bepaalde groep mensen vanwege hun etniciteit, religie of nationaliteit in gedeelte of volledig te vernietigen."
Zie deze post.
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:31 schreef Basp1 het volgende:
Het verkozen volk pleegt gewoon nooit genocide snappen die linksen dat nu nog niet.

Gewoon lang genoeg keiharde leugens blijven herhalen en hopen dat de leugen waarheid wordt. Propaganda les 1 uit het boekje van Goebbels.
Ach ach, en daar valt het masker af.

Dit is namelijk een referentie naar het Joodse volk, niet de staat Israël of de Israëlische regering. Goed dat je in dezelfde post verwijst naar Goebbels, in dat soort contreien verwees men ook nog wel eens spottend naar 'Das auserwählte Volk'.
pi_221599719
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zie deze post.
[..]
En ze worden nu niet gedeeltelijk of volledig vernietigd vanwege hun etniciteit, religie of nationaliteit, maar vanwege...? Dat is mij dus niet duidelijk.

En harder aanpakken? In de strijd tegen een door Israël geschatte omvang van ongeveer 25k Hamasstrijders in 2023, zijn nu naar schatting 75k doden en 175k gewonden volgens de meest conservatieve schattingen. En 90% (!) van de ruim 2 miljoen inwoners van Gaza is dakloos geworden sinds oktober 2023.

Daarom vraag ik me af hoeveel harder het mag worden, voordat je overweegt dat het een genocide genoemd mag worden.
Extremistisch gematigd.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 12:35:32 #135
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221599822
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 12:17 schreef P8 het volgende:

[..]
En ze worden nu niet gedeeltelijk of volledig vernietigd vanwege hun etniciteit, religie of nationaliteit, maar vanwege...? Dat is mij dus niet duidelijk.

En harder aanpakken? In de strijd tegen een door Israël geschatte omvang van ongeveer 25k Hamasstrijders in 2023, zijn nu naar schatting 75k doden en 175k gewonden volgens de meest conservatieve schattingen. En 90% (!) van de ruim 2 miljoen inwoners van Gaza is dakloos geworden sinds oktober 2023.

Daarom vraag ik me af hoeveel harder het mag worden, voordat je overweegt dat het een genocide genoemd mag worden.
Misschien kunnen ze in de tunnels schuilen?
pi_221599871
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 12:35 schreef the-eye het volgende:

[..]
Misschien kunnen ze in de tunnels schuilen?
De meeste mannen schuilen al onder de talloze kinderwagens.
graag verwijderen
pi_221599875
quote:

[..]
Het constante terreur jegens Israël? Dat spreekt toch voor zich. En daarbij komen onnodig veel mensen om het leven doordat de Palestijnen geen scheiding maken in hun eigen samenleving tussen burgers en strijders.
quote:

[..]

Harder had gekund door een coalitie van Westerse troep die er samen met het Israëlische leger vanaf 8 oktober genadeloos in was gegaan. Eens zien hoelang men stand had gehouden tegen een paar honderdduizend militairen.

En de strijd was dan net zolang doorgegaan tot er witte vlaggetjes zouden wapperen. Geen hulpverlening, geen voedsel, geen genade voor de Palestijnen tot die tijd.

Bovendien zou er internationale druk ook veel meer moeten zijn gezet op Egypte om hun geloofsgenoten op te vangen. Dat dit land de grens potdicht kan houden is eigenlijk idioot.

Genocide heeft niets te maken met het aantal slachtoffers of daklozen. Het gaat om de intentie. In de oorlog in Joegoslavië, zijn er in Srebrenica 'maar' 8000 Bosnische moslims vermoord. Dat is qua aantallen in een oorlog niet veel. De reden dat is het en genocide betreft is omdat zij om het leven zijn gebracht vanwege hun etniciteit.
pi_221599881
Degene die filmde heeft wel stalen ballen zeg... Denk niet dat de kinderen het overleeft hadden als het Palestijnen waren.

https://www.youtube.com/shorts/mM_r-vEon8I
pi_221599895
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 12:47 schreef AFA2022 het volgende:
Degene die filmde heeft wel stalen ballen zeg... Denk niet dat de kinderen het overleeft hadden als het Palestijnen waren.

https://www.youtube.com/shorts/mM_r-vEon8I
Die kinderen gooien stenen? Dat is wat de Palestijnen structureel doen in de Westelijke Jordaanoever. Goed voorbeeld dus weer van selectieve verontwaardiging.

twitter
pi_221600150
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 12:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die kinderen gooien stenen? Dat is wat de Palestijnen structureel doen in de Westelijke Jordaanoever. Goed voorbeeld dus weer van selectieve verontwaardiging.

[ x ]
Goed voorbeeld van whataboutism, bedoel je. Denk je bovendien niet dat het wat zegt over het idee waarmee kinderen opgroeien, als je daadwerkelijk deze twee wilt vergelijken? De kinderen van de groep die de duidelijke overhand heeft, belemmert hulpverleners. De kinderen van de groep die al generaties de underdog is, belemmert militairen.
Maar als we met voorbeelden gaan strooien, is het einde zoek. Dit is niet mijn sterkste argument, want n=1, dus negeer deze maar.

quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 12:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het constante terreur jegens Israël? Dat spreekt toch voor zich. En daarbij komen onnodig veel mensen om het leven doordat de Palestijnen geen scheiding maken in hun eigen samenleving tussen burgers en strijders.
[..]
Harder had gekund door een coalitie van Westerse troep die er samen met het Israëlische leger vanaf 8 oktober genadeloos in was gegaan. Eens zien hoelang men stand had gehouden tegen een paar honderdduizend militairen.

En de strijd was dan net zolang doorgegaan tot er witte vlaggetjes zouden wapperen. Geen hulpverlening, geen voedsel, geen genade voor de Palestijnen tot die tijd.

Bovendien zou er internationale druk ook veel meer moeten zijn gezet op Egypte om hun geloofsgenoten op te vangen. Dat dit land de grens potdicht kan houden is eigenlijk idioot.

Genocide heeft niets te maken met het aantal slachtoffers of daklozen. Het gaat om de intentie. In de oorlog in Joegoslavië, zijn er in Srebrenica 'maar' 8000 Bosnische moslims vermoord. Dat is qua aantallen in een oorlog niet veel. De reden dat is het en genocide betreft is omdat zij om het leven zijn gebracht vanwege hun etniciteit.
Bijzonder hoe je hier "Palestijnen" gebruikt, waar je eerder nog een paar keer sprak over "Hamas." Dus het volk ruim twee miljoen in Gaza, moet boeten voor de, door Israel zelf geschatte 25.000 strijders (Hamas totaal). Dat komt op mij over alsof jouw afkeer in elk geval is gericht op de etniciteit ipv de militanten. Of misschien de religie? Dat mag hoor. Ik heb zelf ook moeite met de ideologie van de Islam.

En laten we jouw redenering volgen. Egypte moet meer doen om hun geloofsgenoten op te vangen, zeg je. Daarmee impliceer je dat andere landen verantwoording moeten nemen, voor een probleem van Israël. Die burgers die niks met Hamas te maken willen hebben, moeten dus boeten voor de agressie van 1% van hun volk, en verhuizen naar een ander land, omdat daar geloofsgenoten zijn.

Laatste punt: Ik heb de definitie van genocide uit 1948 er nog even bijgepakt. De definitie, die je mooi één-op-één hebt vertaald:
“genocide” refers to certain acts committed with the intent to destroy, in whole or in part, a national, ethnic, racial, or religious group

Waaronder de volgende vijf acties vallen:
quote:
• Killing members of the group
• Causing serious bodily or mental harm to members of the group
• Deliberately inflicting on the group conditions of life calculated to bring about its physical destruction, in whole or in part
• Imposing measures intended to prevent births within the group
• Forcibly transferring children of the group to another group
Van 1 en 2 is natuurlijk sprake in elk gewapend conflict. 3 lijkt mij ook vanzelfsprekend. Hierover viel de internationale gemeenschap meer dan eens (bv afsluiten van water en elektra, of het tegenhouden van de zonnepanelen vanuit Nederland (zie mijn eerdere post). 4 als gevolg van 3 ook, maar bij mijn weten niet actief met gedwongen sterilisaties of via voedsel. En 5, Israel heeft meermaals buurlanden erop aangedrongen om vluchtelingen op te nemen, waaronder ook kinderen.

Mijn vraag blijft onbeantwoord: Wat moet er veranderen voordat jij het wel zou beschouwen als een genocide? Hoe zou die "intentie" er realistisch uit kunnen zien?
Extremistisch gematigd.
pi_221600202
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 13:40 schreef P8 het volgende:

[..]
Goed voorbeeld van whataboutism, bedoel je. Denk je bovendien niet dat het wat zegt over het idee waarmee kinderen opgroeien, als je daadwerkelijk deze twee wilt vergelijken? De kinderen van de groep die de duidelijke overhand heeft, belemmert hulpverleners. De kinderen van de groep die al generaties de underdog is, belemmert militairen.
Maar als we met voorbeelden gaan strooien, is het einde zoek. Dit is niet mijn sterkste argument, want n=1, dus negeer deze maar.
Touche...Gelukkig dat deze boefjes, onder het toeziend oog van goedkeurende, knikkende volwassenen, het overleven. Dat kan helaas niet gezegd worden van veel Palestijnse kinderen.
pi_221601897
Censuur. We hebben het gezien in de politiek, universiteiten en media. We kunnen nu ook een bibliotheek aan de lijst toevoegen. En laten we niet doen alsof censuur alleen iets is van Rusland of China. De lijst van landen is veel langer.

quote:
Een bibliotheek in Sydney heeft het boek 'hoe verkoop je een genocide' waarin kritiek wordt geuit op de berichtgeving van Amerikaanse media over Gaza, uit de collectie gehaald. Dit gebeurde nadat er naar verluidt een klacht was ingediend door een overlevende van de terreuraanslag op Bondi Beach, die het boek op de plank met “nieuwe aanwinsten” als verontrustend had ervaren.

Auteur Adam Johnson reageerde:

“Genocide is niet mijn woord.

Het is de overweldigende consensus binnen de mensenrechtenwereld.

De werkelijkheid is vaak schokkend — vooral voor de ouders van de meer dan 20.000 kinderen die door Israël in Gaza zijn gedood.”

Het Palestine Advocacy Network zei:

“De geschiedenis heeft ons maar al te goed geleerd wat er gebeurt wanneer boeken worden verboden.”

Bron: The Guardian
twitter
pi_221601922
Geen Bondi Beach meer voor de Aussie's.
pi_221601931
quote:
De bibliotheek in Bondi haalt het boek ‘Hoe verkoop je een genocide?’ uit de schappen na een klacht.

How to Sell A Genocide has been removed from Waverley library’s shelves ‘for review’ following a complaint. Photograph: Ellen Smith/The Guardian

Auteur Adam Johnson bekritiseert de gemeenteraad van Waverley en zegt dat ‘de werkelijkheid vaak verontrustend is’, terwijl een Palestijnse groep stelt dat bibliotheken ‘uitdagende’ boeken zouden moeten bevatten. Een bibliotheek in Sydney heeft een boek waarin kritiek wordt geuit op Israël, getiteld ‘Hoe verkoop je een genocide?’, uit de collectie gehaald. Dat gebeurde na een klacht, naar verluidt van een overlevende van de terreuraanslag op Bondi Beach.

De bibliotheek van Waverley in Bondi Junction ligt in hetzelfde gemeentelijke gebied als Bondi Beach. Een woordvoerder van de gemeente Waverley zei: „Het boek is uit de bibliotheek gehaald voor beoordeling. De gemeente zal daarnaast de procedures verder bekijken om meer toezicht op de selectie van boeken te waarborgen.”

„Net als de meeste openbare bibliotheken besteedt Waverley Council het samenstellen, bestellen en aankopen van boeken uit aan een externe partij. De boekenselectie wordt daarom niet door medewerkers van de gemeente uitgevoerd.”

De Joodse nieuwsorganisatie JWire meldde vorige week dat zij contact had opgenomen met de gemeente nadat een overlevende van de antisemitische aanslag in Bondi van december, waarbij 15 mensen om het leven kwamen, Hoe verkoop je een genocide? op de plank ‘nieuwe uitgaven / populaire boeken’ had zien staan. De persoon schreef op Facebook dat de presentatie van het boek pijnlijk was voor overlevenden en nabestaanden. The Guardian Australia heeft de betreffende Facebook-post niet kunnen terugvinden.

‘Hoe verkoop je een genocide?’ bekritiseert wat het boek omschrijft als de ‘medeplichtigheid van de Amerikaanse media aan de vernietiging van Gaza’. De beslissing om het boek te verwijderen werd bekritiseerd door de auteur, Adam Johnson. Hij zei dat de kwalificatie van Israëls optreden in Gaza als genocide geen ‘marginaal of radicaal standpunt’ is. „Ze lijken vooral bezwaar te maken tegen het feit dat het woord ‘genocide’ in de titel staat”, aldus Johnson.

„Maar ‘genocide’ is niet mijn woord en ook niet mijn persoonlijke conclusie. Dat er in Gaza sprake is van genocide wordt breed onderschreven binnen de mensenrechtenwereld en is een volkomen gangbare opvatting onder degenen die zich bezighouden met het onderzoeken en vaststellen van dergelijke zaken.

„Dat dit sommige mensen van streek maakt, is jammer, maar de werkelijkheid is vaak verontrustend. Deze specifieke werkelijkheid is vooral verontrustend … voor de ouders van de meer dan 20.000 kinderen die sinds oktober 2023 door Israël in Gaza zijn gedood. Is Sydney van plan pro-Israëlische boeken uit bibliotheken te verwijderen omdat die mogelijk deze leden van de gemeenschap van streek maken?”

De Executive Council of Australian Jewry en de NSW Jewish Board of Deputies wilden geen commentaar geven. Bart Shteinman, bestuurslid van de progressieve Jewish Council of Australia, noemde het besluit om het boek voor beoordeling uit de collectie te halen ‘diep verontrustend’.

„Openbare bibliotheken zijn van ons allemaal en zouden ruimte moeten bieden aan verschillende standpunten en onderwerpen, of het nu gaat om boeken over queer gezinnen of over de breed veroordeelde oorlogsmisdaden van Israël”, zei hij.

Israël heeft herhaaldelijk ontkend dat het genocide heeft gepleegd in Gaza. De regering van New South Wales heeft eerder dit jaar wetgeving aangenomen waarmee de Library Act van de staat werd gewijzigd, om bibliotheken beter te beschermen tegen campagnes die gericht zijn op het verbieden van boeken.

https://www.theguardian.c(...)-from-shelves-ntwnfb
pi_221602112
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 12:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[ x ]
Op welke manier is deze reactie van jou geen selectieve verontwaardiging???????????
pi_221602128
@HowardRoark, het is geen schande om het allemaal wat minder eendimensionaal te zien, en niet al je projecties negatief op Israel uitlaat. Komt het ook wel eens in je op dat ook onderdelen aan de Palestijnse kant dader kunnen zijn?
pi_221602148
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 19:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Op welke manier is deze reactie van jou geen selectieve verontwaardiging???????????
Ik maak mij over het algemeen niet zo druk over steengooien, dat gebeurt namelijk aan weerszijde. Met name van Palestijnse kant, daar staan ze ook om bekend. Denk aan de Intifada's.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 19:35:05 #148
131800 Tarado
capô de fusca
pi_221602164

Genocide for Dummies

Before you say the word, you should know what it means, what it requires, and why Gaza doesn't meet the test.

Gerald Posner

Aug 18, 2026

https://open.substack.com(...)share&utm_medium=web
pi_221607653
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 19:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik maak mij over het algemeen niet zo druk over steengooien, dat gebeurt namelijk aan weerszijde. Met name van Palestijnse kant, daar staan ze ook om bekend. Denk aan de Intifada's.
Fijn dat jij je niet druk maakt om het gooien van stenen, maar de Israeli's pakken Palestijnse kinderen op voor minder, zelfs zonder aanklacht. En dan komen ze in een gevangenis terecht waar alles volgens jou reuze meevalt. Lekker overzichtelijk wereldbeeld heb je wel, dat moet ik je nageven.
What Would Goku Do
pi_221609591
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 16:15 schreef viagraap het volgende:

[..]
Fijn dat jij je niet druk maakt om het gooien van stenen, maar de Israeli's pakken Palestijnse kinderen op voor minder, zelfs zonder aanklacht. En dan komen ze in een gevangenis terecht waar alles volgens jou reuze meevalt. Lekker overzichtelijk wereldbeeld heb je wel, dat moet ik je nageven.
Israëliërs vinden het inderdaad niet zo fijn als Palestijnen grote stenen tegen auto's gooien. En als je denkt dat dit raar is of oneerlijk, probeer het eens uit in Nederland. Ik kan je garanderen dat je en kans loopt van iemand en een flinke pak slaag te krijgen en ook nog geresteerd te worden door de politie.
pi_221609627
quote:
14s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 20:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Israëliërs vinden het inderdaad niet zo fijn als Palestijnen grote stenen tegen auto's gooien. En als je denkt dat dit raar is of oneerlijk, probeer het eens uit in Nederland. Ik kan je garanderen dat je en kans loopt van iemand en een flinke pak slaag te krijgen en ook nog geresteerd te worden door de politie.
En om dan als Nederlandse burger niet berecht te worden onder het standaard Nederlands recht, maar in een militaire rechtbank waar je minder rechten hebt. Inclusief MinVenJ die meermaals roept dat jouw groep dood moet.

Insert Howards riedeltje over hoe dat toch echt logisch en normaal en begrijpelijk is :')
"Pools are perfect for holding water"
pi_221609654
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 20:54 schreef probeer het volgende:

[..]
En om dan als Nederlandse burger niet berecht te worden onder het standaard Nederlands recht, maar in een militaire rechtbank waar je minder rechten hebt. Inclusief MinVenJ die meermaals roept dat jouw groep dood moet.

Insert Howards riedeltje over hoe dat toch echt logisch en normaal en begrijpelijk is :')
Israël mag het eigen nationale recht niet toepassen op niet-Israëliërs buiten de erkende landsgrenzen. Er wordt in Geneefse Conventies expliciet gezegd dat het strafrecht in 'bezet gebied' in stand moeten worden gehouden. Dat is ook wat Israël doet, het militaire recht borduurt voort op de voormalige wetten van Jordanië.
quote:
The penal laws of the occupied territory shall remain in force, with the exception that they may be repealed or suspended by the Occupying Power in cases where they constitute a threat to its security or an obstacle to the application of the present Convention.

Subject to the latter consideration and to the necessity for ensuring the effective administration of justice, the tribunals of the occupied territory shall continue to function in respect of all offences covered by the said laws.

The Occupying Power may, however, subject the population of the occupied territory to provisions which are essential to enable the Occupying Power to fulfil its obligations under the present Convention, to maintain the orderly government of the territory, and to ensure the security of the Occupying Power, of the members and property of the occupying forces or administration, and likewise of the establishments and lines of communication used by them

Bron
En zie ook:
quote:
Is the military law Israel uses in the West Bank based upon old penal legislation from Jordan?

Yes, in significant part. The answer is a bit more nuanced than "Israel uses old Jordanian law," but the foundation of the military legal system in the West Bank does indeed include Jordanian legislation that was in force before 1967.

...

https://chatgpt.com/s/t_6a6bb301e4988191a049e096b1b955c0
Dit gaat er niet in hè? Er blijft maar worden gejammerd over deze verschillen van strafrecht, ondanks dat het een logische verklaring heeft.
pi_221610130
quote:
14s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 20:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Israël mag het eigen nationale recht niet toepassen op niet-Israëliërs buiten de erkende landsgrenzen. Er wordt in Geneefse Conventies expliciet gezegd dat het strafrecht in 'bezet gebied' in stand moeten worden gehouden. Dat is ook wat Israël doet, het militaire recht borduurt voort op de voormalige wetten van Jordanië.
[..]
En zie ook:
[..]
Dit gaat er niet in hè? Er blijft maar worden gejammerd over deze verschillen van strafrecht, ondanks dat het een logische verklaring heeft.
.

Strafrecht. Volgens het ICJ heeft Israël deze 'to a large degree' vervangen. https://www.icj-cij.org/node/204160
Er wordt geschreven: Het Palestijnse strafrecht heeft nog steeds een belangrijke historische basis in het recht van vóór 1967, maar het huidige strafrechtelijke systeem is daar niet simpelweg een ongewijzigde voortzetting van. Israëlische militaire orders hebben het gedurende bijna zestig jaar ingrijpend gewijzigd en aangevuld.

(ook ten goede hoor. Zo zijn verkrachtingen in het huwelijk strafbaar gesteld en mag iemand niet meer veroordeeld worden tot steniging).

Daarnaast:
Het ICJ: Israël heeft voor Palestijnen in grote mate het lokale recht van vóór 1967 vervangen door militair recht, terwijl kolonisten onder het Israëlische civiele strafrecht en de civiele rechtbanken vallen. Het Hof vond de toepassing van Israëlisch recht op kolonisten in de Westelijke Jordaanoever niet gerechtvaardigd onder de uitzonderingen van het bezettingsrecht.

Ah de uitzondering voor de Israëlische burgers is niet conform dat bezettingsrecht....

En of Israël op overige rechtsgebieden ook het bezettingsrecht volgt:
ICJ heeft in 2024 geoordeeld: de Westelijke Jordaanoever is bezet gebied, Israël is de bezettende macht, en Israëls uitbreiding van zijn eigen rechtsstelsel, nederzettingenbeleid, landpolitiek, exploitatie van natuurlijke hulpbronnen en bepaalde discriminerende maatregelen voldoen op belangrijke punten niet aan het internationale recht.

Ergo: het strafrecht waar de niet-Israelische bewoners op de west bank onder vallen lijkt op de situatie van voor 1967 maar dat is vooral toeval.
pi_221610473
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 21:46 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
.

Strafrecht. Volgens het ICJ heeft Israël deze 'to a large degree' vervangen. https://www.icj-cij.org/node/204160
Er wordt geschreven: Het Palestijnse strafrecht heeft nog steeds een belangrijke historische basis in het recht van vóór 1967, maar het huidige strafrechtelijke systeem is daar niet simpelweg een ongewijzigde voortzetting van. Israëlische militaire orders hebben het gedurende bijna zestig jaar ingrijpend gewijzigd en aangevuld.

(ook ten goede hoor. Zo zijn verkrachtingen in het huwelijk strafbaar gesteld en mag iemand niet meer veroordeeld worden tot steniging).
Nee, Israël heeft veel wijzigen toegepast. Dat is iets anders. En het Palestijnse strafrecht? Dat is er nooit geweest. Dit is gebaseerd op het strafrecht van Jordanië.
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 21:46 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Daarnaast:
Het ICJ: Israël heeft voor Palestijnen in grote mate het lokale recht van vóór 1967 vervangen door militair recht, terwijl kolonisten onder het Israëlische civiele strafrecht en de civiele rechtbanken vallen. Het Hof vond de toepassing van Israëlisch recht op kolonisten in de Westelijke Jordaanoever niet gerechtvaardigd onder de uitzonderingen van het bezettingsrecht.

Ah de uitzondering voor de Israëlische burgers is niet conform dat bezettingsrecht....
Israëlische burgers vallen logischerwijs onder het Israëlische strafrecht, men heeft immers de Israëlische nationaliteit. Dat het Hof dit niet rechtvaardig vindt kan, maar het Hof vindt de hele aanwezigheid van Israël daar al niet rechtvaardig. De vraag is waarom niet? Wat is er niet rechtvaardig aan?
pi_221610480
quote:
14s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 13:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, als we zulke peilingen al niet serieus kunnen nemen, dat wordt het wel erg lastig. En de steun voor het Israëlische leger is natuurlijk iets anders dan steun voor een Islamitische terreurgroepering. Israël reageert op wat de Palestijnen hebben gedaan, natuurlijk is daar heel veel steun voor.

We gaan ook niet de steun voor de oorlog in Rusland aan Russische en Oekraïense kant vergelijken omdat de aanleiding en intentie totaal verschillend zijn. De Russen zijn de aanstichters, de Oekraïners niet.
De Oekraïners dienen zich ook aan humanitair oorlogsrecht te houden. Ook al verdedigen zij zich na de inval van Rusland.

Inwoners van Gaza hadden voor 7 oktober het gevoel dat hun gebied geblokkeerd werd. Israël controleerde de landsgrenzen, de zee grens, de lucht en de radiogolven. Er was een landsgrens niet in handen va Israël, maar Israël (en de VS) had daar met Egypte wel afspraken over gemaakt. Ik weet dat jij het absoluut geen blokkade vond ook al beperkte Israël bijvoorbeeld de export en ging de import via Israëlische bedrijven.... Mag een land dat door de blokkade van een buurland niet vrij kan bewegen en niet kan handelen zich militair verzetten of moeten ze gewoon doen wat ze opgedragen wordt?

Mbt die peiling. Mensen die een aanval op de bezetter steunen betekent niet dat ze dus ook steunen dat bij die aanval vrouwelijke burgers verminkt, verkracht en vermoord worden.
Zo kan iedereen makkelijk de campagne van IDF steunen wat niet betekent dat IDF dus alles mag doen wat elke gek maar wil. Zo ingewikkeld is dit toch niet?

quote:
Knip
In Israël kunnen probleemloos 2 miljoen Arabische moslims wonen, in de Palestijnse samenleving zou nog niet een Jood kunnen worden want die wordt direct gelyncht.
Dit is inderdaad uitermate triest.

quote:
En toch zit er iets in de psyche van sommige Westerlingen waarom men die realiteit niet kan accepteren, in de onderbuik is immers zo sterk de overtuiging dat de Palestijnen hier de onschuldige slachtoffers zijn en Israël het grote probleem dat men bereid is weg te kijken van alle feitelijke en geschiedenis.
Daarstraks ging het over Gvir en de mensen die daar op stemmen. Wat zei je ook al over die absolute minderheid en wat moesten wij doen met de uitspraken en gedachtengoed van Gvir? De groep Westerlingen waar jij het nu over hebt is vele malen kleiner dan die Gvir stemmers, waarom zou je die idioten niet gewoon compleet negeren ipv herhaaldelijk hier aan te halen?

[ Bericht 4% gewijzigd door opgebaarde op 19-08-2026 22:37:28 ]
pi_221610519
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 22:30 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
De Oekraïners dienen zich ook aan humanitair oorlogsrecht te houden. Ook al verdedigen zij zich na de inval van Rusland.

Inwoners van Gaza hadden voor 7 oktober het gevoel dat hun gebied geblokkeerd werd. Israël controleerde de landsgrenzen, de zee grens, de lucht en de radiogolven. Er was een landsgrens niet in handen va Israël, maar Israël (en de VS) had daar met Egypte wel afspraken over gemaakt. Ik weet dat jij het absoluut geen blokkade vond ook al beperkte Israël bijvoorbeeld de export en ging de import via Israëlische bedrijven.... Mag een land dat door de blokkade van een buurland niet vrij kan bewegen en niet kan handelen zich militair verzetten of moeten ze gewoon doen wat ze opgedragen wordt?
Er zijn natuurlijk gegronde redenen waarom Israël dat gebied (het is trouwens geen land) controleert. Zou dat denk je iets te maken kunnen hebben met het feit dat Israël dat niet doet, er nog véél meer wapens en arsenaal naar binnen was geloodst?

Ik vind dit altijd van die naïeve en nogal vermoeiende argumenten 'Ja, maar Israël controleert alles wat er in de Gazastrook komt' ... of een alternatief 'Ja, maar er staat een dikke muur om de Gazastrook'. Goh, ja, hoe komt dat toch ...

Mensen die daar tegen zijn, willen dus eigenlijk een situatie waarbij de Palestijnen (onder leiding van Hamas) ongecontroleerd wapens en andere troep voor oorlogsvoering kunnen importeren.
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 22:30 schreef opgebaarde het volgende:[..]
Dit is inderdaad uitermate triest.
Toch krijgt het relatief weinig aandacht.
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 22:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Daarstraks ging het over Gvir en de mensen die daar op stemmen. Wat zei je ook al over die absolute minderheid en wat moesten wij doen met de uitspraken en gedachtengoed van Gvir? De groep Westerlingen waar jij het nu over hebt is vele malen kleiner dan die Gvir stemmers en toch....
Ik zou eens kijken naar de pro-Palestijnse sentimenten in het Westen leven, dan hebben we het ondertussen over tientallen miljoenen mensen. Dat is alles behalve een kleine groep.
pi_221610793
Opmerkelijk wat voor een mensen zich aangetrokken voelen tot het 'Free Palestine' gedachtegoed.

https://twitter.com/Scoot(...)861858605854960?s=20
pi_221610851
Die aanvallen op een Syrische luchtmachtbasis komt ook wel weer paranoïde over. Dat Israël Syrië historisch gezien niet vertrouwd is nog daar aan toe maar er is echt zeer weinig bewijs dat Syrië conflict zoekt met Israël en Erdogan weet ook wel dat hij weinig tegen Bibi op kan.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_221612621
Je zult maar net zoals dit denken dat je aan de goede kant staat van de geschiedenis.

https://www.instagram.com/HananAlcalde/
graag verwijderen
pi_221612655
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 23:28 schreef Nexum het volgende:
Die aanvallen op een Syrische luchtmachtbasis komt ook wel weer paranoïde over. Dat Israël Syrië historisch gezien niet vertrouwd is nog daar aan toe maar er is echt zeer weinig bewijs dat Syrië conflict zoekt met Israël en Erdogan weet ook wel dat hij weinig tegen Bibi op kan.
Dat niet alleen. Waar is Israel precies bang voor? die oude Su-22's?

Israel is aan het doordraven qua veiligheidsbeleid. Inderdaad op het paranoide af.
pi_221612811
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 12:09 schreef UitStraling het volgende:
Je zult maar net zoals dit denken dat je aan de goede kant staat van de geschiedenis.

https://www.instagram.com/HananAlcalde/
Het is ook bijzonder hoe sommige Westerlingen tot hun volledige identiteit hebben gemaakt. Rondlopen in keffeyas, met allerlei Palestijnse symbolieken van kettingen tot t-shirts met opdruk en zelfs tatoeages. Ik heb zelfs mensen op LinkedIn gezien die dit soort dingen doen met symbolen en uitspraken in hun profiel.

Als je dan kijkt wat voor soort mensen het zijn betreft het vaak hoogopgeleide, blanke vrouwen. En ik zal nu wel weer het verwijt krijgen dat het misogynie is om dit op te merken, maar ik vrij mij oprecht af wat dit kan verklaren.

Je vraagt je af wat de volgende stap is, het zou mij niet verbazen als het op grote schaal het bekeren tot de Islam betreft. En dit zie je onder sommigen ook al wel gebeuren.
pi_221613115
quote:
14s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 12:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is ook bijzonder hoe sommige Westerlingen tot hun volledige identiteit hebben gemaakt. Rondlopen in keffeyas, met allerlei Palestijnse symbolieken van kettingen tot t-shirts met opdruk en zelfs tatoeages. Ik heb zelfs mensen op LinkedIn gezien die dit soort dingen doen met symbolen en uitspraken in hun profiel.

Als je dan kijkt wat voor soort mensen het zijn betreft het vaak hoogopgeleide, blanke vrouwen. En ik zal nu wel weer het verwijt krijgen dat het misogynie is om dit op te merken, maar ik vrij mij oprecht af wat dit kan verklaren.

Je vraagt je af wat de volgende stap is, het zou mij niet verbazen als het op grote schaal het bekeren tot de Islam betreft. En dit zie je onder sommigen ook al wel gebeuren.
Beschadigde vogels, ik bemerk een hoop psychisch leed, beschadigingen en ontevredenheid aangaande het eigen leven bij de Pro Pallie kliek.
graag verwijderen
pi_221613283
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 13:52 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Beschadigde vogels, ik bemerk een hoop psychisch leed, beschadigingen en ontevredenheid aangaande het eigen leven bij de Pro Pallie kliek.
Eindelijk weten we wat de mensen die het moorden op burgers en kinderen willen stoppen mankeert. Kun je ook een psychologische analyse van de Bibi/Ben Gvir aanhang maken?
pi_221613321
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 14:28 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Eindelijk weten we wat de mensen die het moorden op burgers en kinderen willen stoppen mankeert. Kun je ook een psychologische analyse van de Bibi/Ben Gvir aanhang maken?
Deze mensen geven miljarden aan de Gazanen die er vervolgens geen bloembollen, brood en tomatenzaadjes voor kopen.
graag verwijderen
pi_221613483
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 14:28 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Eindelijk weten we wat de mensen die het moorden op burgers en kinderen willen stoppen mankeert.
Nou ja, in Gaza.
pi_221613507
Spanning tussen Turkije en Israel begint ook wel op te lopen als je de berichtgeving op social media moet geloven. Lijkt me geen gezonde situatie als die twee ook met elkaar in conflict komen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 20 augustus 2026 @ 15:37:40 #167
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221613602
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 15:13 schreef Hathor het volgende:
Spanning tussen Turkije en Israel begint ook wel op te lopen als je de berichtgeving op social media moet geloven. Lijkt me geen gezonde situatie als die twee ook met elkaar in conflict komen.
Wel opvallend dat de vijanden van Israel allemaal hele fijne, democratische, totaal niet van het padje af zijnde landen zijn, zal toeval zijn :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_221614354
Nagenoeg allemaal zeggen ze 'ja'. En als ze dan 'nee' antwoorden is dit gevolgd met iets als 'I don't want to make peace with them, they are our enemies'.

Dit zijn de mensen waar het Westers zich over bekommerd. Dit zijn de mensen waarvan het Westen denkt dat het een samenleving is die bereid is tot een tweestatenoplossing. Wat een ronduit achterlijke en barbaarse samenleving is dit toch.

:')_!

Bekijk deze YouTube-video
pi_221614368
quote:
10s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 15:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Wel opvallend dat de vijanden van Israel allemaal hele fijne, democratische, totaal niet van het padje af zijnde landen zijn, zal toeval zijn :').
Ome Erdogan _O_
pi_221614706
300 keer op een kind schieten...dan zit je echt vol met haat. Gelukkig hebben we onze beeldschone Ana die dit soort gruwelijkheden wel aan de kaak stelt.
pi_221614727
quote:
10s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 15:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Die coalitie Turkije-Pakistan-Saoedi Arabie is ook geen toeval. ik zou die Turken maar eens heel snel de NAVO uit trappen.
pi_221614730
quote:
14s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 17:57 schreef HowardRoark het volgende:
Nagenoeg allemaal zeggen ze 'ja'. En als ze dan 'nee' antwoorden is dit gevolgd met iets als 'I don't want to make peace with them, they are our enemies'.

Dit zijn de mensen waar het Westers zich over bekommerd. Dit zijn de mensen waarvan het Westen denkt dat het een samenleving is die bereid is tot een tweestatenoplossing. Wat een ronduit achterlijke en barbaarse samenleving is dit toch.

:')_!

Alsof ze van een andere planeet komen.
pi_221614735
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 19:02 schreef AFA2022 het volgende:
300 keer op een kind schieten...dan zit je echt vol met haat. Gelukkig hebben we onze beeldschone Ana die dit soort gruwelijkheden wel aan de kaak stelt.
Waar denk je dat die haat vandaan komt? Zou jij enig respect hebben voor diegenen die alleen maar leven om jou en je familie uit te roeien?
pi_221614753
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 19:02 schreef AFA2022 het volgende:
Je dacht dat dit kind niet in de media was gekomen? Het heeft letterlijk in elk media gestaan. Er zijn talloze dingen naar dit kind vernoemd en er is zelfs een hele Wikipedia pagina aan gewijd. Wat allemaal opmerkelijk is, want het betrof nu eenmaal een oorlog, daar kunnen mensen om het leven komen.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 19:08 schreef Hathor het volgende:

[..]
Waar denk je dat die haat vandaan komt? Zou jij enig respect hebben voor diegenen die alleen maar leven om jou en je familie uit te roeien?
Er zijn nul bewijzen geleverd voor het vermeende feit dat er honderden keren zou zijn geschoten op dit kind. Alleen maar Arabische bronnen en het bekende Al Jazeera beweren dit.
pi_221615238
quote:
14s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 19:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je dacht dat dit kind niet in de media was gekomen? Het heeft letterlijk in elk media gestaan. Er zijn talloze dingen naar dit kind vernoemd en er is zelfs een hele Wikipedia pagina aan gewijd. Wat allemaal opmerkelijk is, want het betrof nu eenmaal een oorlog, daar kunnen mensen om het leven komen.
[..]
Er zijn nul bewijzen geleverd voor het vermeende feit dat er honderden keren zou zijn geschoten op dit kind. Alleen maar Arabische bronnen en het bekende Al Jazeera beweren dit.
Het doden van kinderen is onder geen enkele omstandigheid te rechtvaardigen en in het geval van het IDF gebeurt het zo vaak dat je kunt spreken van een patroon. RIP kleintje _O_
pi_221615279
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 20:07 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Het doden van kinderen is onder geen enkele omstandigheid te rechtvaardigen en in het geval van het IDF gebeurt het zo vaak dat je kunt spreken van een patroon. RIP kleintje _O_
Het is een goede Moslimtraditie om zichzelf achter een kind te verschuilen als er kogels op ze afgevuurd worden.
graag verwijderen
  Moderator donderdag 20 augustus 2026 @ 20:12:03 #177
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221615288
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 20:10 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Het is een goede Moslimtraditie om zichzelf achter een kind te verschuilen als er kogels op ze afgevuurd worden.
Niet waar. Ken genoeg moslims die voor hun kids in een kogelregen duiken.
- vmi voor intimi -
pi_221615300
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 20:12 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Niet waar. Ken genoeg moslims die voor hun kids in een kogelregen duiken.
Ken je die persoonlijk?
graag verwijderen
  Moderator donderdag 20 augustus 2026 @ 20:13:48 #179
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221615307
quote:
11s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 20:13 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ken je die persoonlijk?
Ja. anders zou ik het niet zeggen.

Ik ben echt geen Islam fan maar ken genoeg toppers van mensen die er nu eenmaal ingetuind zijn. Ga ik ze niet aanwrijven.
- vmi voor intimi -
pi_221615586
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 20:07 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
We zien met name dat kinderen in de Gazastrook om het leven komen omdat de Palestijnen hun kinderen op de meest kwetsbare plekken zetten terwijl 'strijders' in ondergrondse tunnels schuilen, veilig ver van alle bombardementen.

Hoe komt dit denk je?
pi_221615606
quote:
14s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 20:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
We zien met name dat kinderen in de Gazastrook om het leven komen omdat de Palestijnen hun kinderen op de meest kwetsbare plekken zetten terwijl 'strijders' in ondergrondse tunnels schuilen, veilig ver van alle bombardementen.

Hoe komt dit denk je?
Omdat ze zelf geen trek hebben om te sterven?

Wat voor stomme vraag is dat zeg...
pi_221615631
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 20:13 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Ik ben echt geen Islam fan maar ken genoeg toppers van mensen die er nu eenmaal ingetuind zijn. Ga ik ze niet aanwrijven.
Dat mag natuurlijk. Alleen zullen er ook genoeg mensen zijn die ze dat wel zullen aanrekenen.
pi_221615641
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 20:10 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Wat we met namen zien is dat dit in de Palestijnse strijdwijze nogal terugkomt.

1. Doelbewust veel kinderen krijgen
2. Tijdens aanslagen op Israëlische kinderen en jongeren richten
3. Bij vergelding je verschuilen achter je eigen kinderen
4. Vervolgens slachtofferschap claimen als er Palestijnse kinderen omkomen

En hier trappen mensen nog in ook, dan ben je gewoon moreel verwerpelijk.
  Moderator donderdag 20 augustus 2026 @ 20:42:42 #184
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221615646
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 20:41 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Dat mag natuurlijk. Alleen zullen er ook genoeg mensen zijn die ze dat wel zullen aanrekenen.
naja die zie ik ook niet als het gevaar. Islam an sich is een ander verhaal. Deze zijn te vernederlandst om zin in een jihad te hebben joh
- vmi voor intimi -
pi_221615833
Oh nee toch, men vindt er iets van dat er Israëliërs wonen op de Westelijke Jordaanoever.
quote:
Nederland veroordeelt samen met andere landen Israël om bouwplan op Westoever

Nederland heeft samen met een groep andere landen boos gereageerd op het besluit van Israël om biedingen te openen voor een zeer omstreden bouwproject op de Westelijke Jordaanoever. De groep noemt de voortgang in het zogeheten E1-project onacceptabel.

De gezamenlijke verklaring is ondertekend door Nederland, Duitsland, Frankrijk, Italië, Verenigd Koninkrijk, Canada en Noorwegen.

Volgens bouwplan komen er zo'n 3400 woningen voor kolonisten in door Israël bezet Palestijns gebied. Als het doorgaat, wordt de Westelijke Jordaanoever effectief in tweeën opgedeeld. Projectontwikkelaars mogen sinds dinsdag bieden op deelname aan het project.

Ondermijnen

"De E1-nederzetting zal het vooruitzicht op een tweestatenoplossing ondermijnen, een wig drijven en de territoriale continuïteit van de Palestijnse Gebieden schaden", zeggen de Europese landen en Canada in een verklaring. De groep benadrukt dat de Israëlische nederzettingen op de Westoever illegaal zijn volgens het internationaal recht.
  Moderator donderdag 20 augustus 2026 @ 21:23:20 #186
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_221616136
quote:
14s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 20:57 schreef HowardRoark het volgende:
Oh nee toch, men vindt er iets van dat er Israëliërs wonen op de Westelijke Jordaanoever.
[..]

Gelukkig dat men zich eindelijk eens wat stevig begint uit te spreken. Het verdrijven van de Gazanen heeft wel lang genoeg geduurd. Die extreme ministers van de Israël blijven maar doorgaan.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_221616150
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 21:23 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Gelukkig dat men zich eindelijk eens wat stevig begint uit te spreken. Het verdrijven van de Gazanen heeft wel lang genoeg geduurd. Die extreme ministers van de Israël blijven maar doorgaan.
Gazanen wonen niet op de Westelijke Jordaanoever.
pi_221616334
Ach, ach, weer zo'n redelijke Arabische moslim. 'You will be Holocausted again' :')_!.

Maar zo zijn ze niet allemaal hoor, echt niet.

Deze mensen in dat gebied houden, is een van de grootste fouten geweest die het Westen ooit heeft gemaakt.

twitter
pi_221616347
quote:
14s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 21:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De rijke Gazanen wonen in gouden penthouses in Qatar, op kosten van den deugende linksmens.
graag verwijderen
pi_221616383
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 21:40 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De rijke Gazanen wonen in gouden penthouses in Qatar, op kosten van den deugende linksmens.
Nou, de rijke joden hebben het anders ook niet slecht.
pi_221616459
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 21:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Nou, de rijke joden hebben het anders ook niet slecht.
Die zijn weer heel erg goed in zelf geld verdienen in plaats van bedelen.
graag verwijderen
  Moderator donderdag 20 augustus 2026 @ 21:51:56 #192
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_221616479
quote:
14s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 21:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ach het is ook al laat. Palestijnen natuurlijk.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_221616604
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 21:51 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Ach het is ook al laat. Palestijnen natuurlijk.
Tja, hadden de Palestijnen maar niet vijf keer een tweestatenoplossing moeten afwijzen en zich structureel als barbaren moeten gedragen. Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten. Dat ondervinden de Palestijnen nu.
pi_221616664
Daarom moeten ze allemaal dood. Het is hun eigen schuld. Nietwaar, Howard?
  donderdag 20 augustus 2026 @ 22:15:21 #195
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221616674
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 22:13 schreef Since2003 het volgende:
Daarom moeten ze allemaal dood. Het is hun eigen schuld. Nietwaar, Howard?
Dood is wat overdreven natuurlijk, maar ga nu niet beweren dat hier ook maar een beetje fatsoenlijk volk vandaan komt.
pi_221616738
Vanaf 9:50 doet deze presentatrice me aan HR denken.

pi_221616777
quote:
14s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 20:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]

Nee, men vindt er iets van dat er land dat geen eigendom van Israël is op deze manier toegeëigend wordt. Of leg je dit ook uit als uitbreidingen ter verdediging?
pi_221616848
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 22:39 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Nee, men vindt er iets van dat er land dat geen eigendom van Israël is op deze manier toegeëigend wordt. Of leg je dit ook uit als uitbreidingen ter verdediging?
Israël heeft dat gebied na de Zesdaagse Oorlog in handen gekregen, voorheen was het in handen van Jordanië. Het is vervolgens nogal vreemd dat het in de jaren nadien tot 'Palestijns grondgebied' is uitgeroepen, zonder dat er ooit een Palestijnse staat daar is geweest.
pi_221616857
quote:
14s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 22:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Israël heeft dat gebied na de Zesdaagse Oorlog in handen gekregen
Ze hebben dat gebied veroverd. Gestolen. Dat maakt je niet de wettige eigenaar.
pi_221616863
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 22:30 schreef luxerobots het volgende:
Vanaf 9:50 doet deze presentatrice me aan HR denken.

Wat vind je er eigenlijk van dat deze man met een straatlengte heeft verloren van de pro-Israël kandidaat Jared Moskowitz?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')