Wat maakt het uit? legaal - illegaal is enkel juridische praat. De feiten op de grond laten zien dat Israel het 'ingenomen' grondgebied nooit meer teruggeeft, zonder dat een land dat machtiger is ze daartoe dwingt.quote:Op maandag 17 augustus 2026 23:02 schreef P8 het volgende:
[..]
Israel zelf bestempelt illegale nederzettingen in eerste instantie ook als illegaal. Israel haalt ze vervolgens jaren later, wanneer oorspronkelijke bewoners weg zijn gepest, uit de illegaliteit.
Illegaal kolonisme vanuit een Israëlisch perspectief
Of een BBC documentaire van een uur.
Helaas niet alleen zij.quote:Op maandag 17 augustus 2026 23:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat maakt het uit? legaal - illegaal is enkel juridische praat. De feiten op de grond laten zien dat Israel het 'ingenomen' grondgebied nooit meer teruggeeft, zonder dat een land dat machtiger is ze daartoe dwingt.
Geen land die zin heeft dit voor de Palestijnen te doen. De Palestijnse strijd is al jaren over. Alleen geloven ze er zelf nog wel in.
Het is het meest oninteressante conflict dat er bestaat. Thirdworldisme.quote:Op maandag 17 augustus 2026 23:58 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Helaas niet alleen zij.
Het is die wereldwijde cheerleading eromheen die mijn probleem is. (ongeacht welke kant). Echt als je er goed over nadenkt is het belachelijk.
Dat laatste is dan helaas niet waar. Je hebt niet zoveel in de melk te brokkelen als je niet hele machtige vrienden hebtquote:Op maandag 17 augustus 2026 23:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is het meest oninteressante conflict dat er bestaat. Thirdworldisme.
Ja Howard, ook Israel. Gewoon een derdewereldlandje.
Wat bedoel je? en wat is precies niet waar?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 00:00 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat laatste is dan helaas niet waar. Je hebt niet zoveel in de melk te brokkelen als je niet hele machtige vrienden hebt
Israël is bij geen enkele normaal gehanteerde maatstaf die ik kan bedenken een 3e wereld land.Ik weet niet wat je dacht dat ik bedoelde?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 00:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat bedoel je? en wat is precies niet waar?
Palestina ook niet. Want dat is geen land.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 00:04 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Israël is bij geen enkele normaal gehanteerde maatstaf die ik kan bedenken een 3e wereld land.Ik weet niet wat je dacht dat ik bedoelde?
Wie weet mis ik iets
Is het een Gordiaanse? dan niet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 00:07 schreef theunderdog het volgende:
Of is 'knopen doorhakken' antisemitisch? dat kan natuurlijk ook. Dan heb ik niets gezegd.
Ze zijn hem nog aan het zoeken zeker. Bij askhenazi Joden komt blindheid opvallend vaak voor.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 00:09 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Is het een Gordiaanse? dan niet.
En als je al 1956 jaar vrijwel onafgebroken in oorlog zit?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 00:06 schreef theunderdog het volgende:
En als je sinds 47 al in oorlog zit, dan ben je toch goed achterlijk hoor. Als dat al geen maatstaf meer is....
7 oktober was een "Do or die" actie. Ergens wat jaren eerder in een tent had iemand het idee dat hamas etc niet genoeg aandacht meer kregen... dat ze een beetje passe waren ofzo. Nou... mission accomplished zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 00:13 schreef theunderdog het volgende:
Maar goed. Dan de 'Palestijnse strijd'.
7 oktober heeft Gaza niet levendiger gemaakt, is het wel? de annexatie plannen van de WestBank winnen aan populariteit in Israel.
Zoveel winst. Werkelijk geniaal.
Integendeel.quote:Op maandag 17 augustus 2026 23:16 schreef Chillegast het volgende:
[..]
De volgende stellige maar onware bewering waar geen bewijs bij wordt geleverd.
Ik vind het wel een slim truukje hoor. Je beweert iets dat niet helemaal waar is, zet het woordje "waarom" er voor en een vraagteken er achter en ongeacht welk antwoord je krijgt lijkt het alsof je opponent heeft toegegeven dat je onware bewering klopt.
Hamas heeft geen ideologie, maar zijn nihilisten?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 00:17 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
7 oktober was een "Do or die" actie. Ergens wat jaren eerder in een tent had iemand het idee dat hamas etc niet genoeg aandacht meer kregen... dat ze een beetje passe waren ofzo. Nou... mission accomplished zou ik zeggen.
Ze plannen toch wel iets? dat was geen facebook flashmobjequote:Op dinsdag 18 augustus 2026 00:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hamas heeft geen ideologie, maar zijn nihilisten?
Daarom juist. Dit gevolg hebben ze niet gewild. Ze hadden misschien ingecalculeerd dat de Israëlische reactie zo hard zou zijn, dat de internationale wereld Israel zou stoppen. Wat Hamas alleen 'vergeten' was is dat die verontwaardiging pas later komt, omdat men in het begin vooral de bebloede vagina van een dame die Hamas leden hun wagen insleuren, erg ongezellig vinden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 00:23 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ze plannen toch wel iets? dat was geen facebook flashmobje
Veel bleker kan je het plaatje niet schilderen. Maar het is wel de waarheid.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 00:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daarom juist. Dit gevolg hebben ze niet gewild. Ze hadden misschien ingecalculeerd dat de Israëlische reactie zo hard zou zijn, dat de internationale wereld Israel zou stoppen. Wat Hamas alleen 'vergeten' was is dat die verontwaardiging pas later komt, omdat men in het begin vooral de bebloede vagina van een dame die Hamas leden hun wagen insleuren, erg ongezellig vinden.
En nu is iedereen (behalve wat obsessieve Israel-fanboys), dat Israel veel te ver is gegaan in Gaza. Maja, de huizen zijn al plat. De mensen wonen al in tenten of zijn weg. Het Palestijnse bestuur is nog steeds corrupt, En hamas. Tja, Hamas.
Intelligent conflictje. Ik denk dat het morgen vrede is.
De slachting op 7 oktober was een rechtstreeks bevel vanuit Teheran omdat Saudi-Arabië op het punt stond om een overeenkomst te tekenen om Israël als land te erkennen en de betrekkingen te normaliseren in ruil voor wetenschappelijke kennis (waaronder het civiele gebruik van kernenergie) en veiligheidsgaranties van de VS, bovendien eisten de Saudi's meer rechten voor de Palestijnen, waaronder een eigen staat (ja je leest het goed)quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 00:17 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
7 oktober was een "Do or die" actie. Ergens wat jaren eerder in een tent had iemand het idee dat hamas etc niet genoeg aandacht meer kregen... dat ze een beetje passe waren ofzo. Nou... mission accomplished zou ik zeggen.
Hamas lacht zich rot om dit soort reacties.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 00:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daarom juist. Dit gevolg hebben ze niet gewild. Ze hadden misschien ingecalculeerd dat de Israëlische reactie zo hard zou zijn, dat de internationale wereld Israel zou stoppen.
Waarom zou Israël te ver zijn gegaan? Israël heeft zich in principe nog ingehouden. Zoals ik al vaker heb aangegeven, de Palestijnen hadden nog veel en veel harder mogen worden aangepakt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 00:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daarom juist. Dit gevolg hebben ze niet gewild. Ze hadden misschien ingecalculeerd dat de Israëlische reactie zo hard zou zijn, dat de internationale wereld Israel zou stoppen. Wat Hamas alleen 'vergeten' was is dat die verontwaardiging pas later komt, omdat men in het begin vooral de bebloede vagina van een dame die Hamas leden hun wagen insleuren, erg ongezellig vinden.
En nu is iedereen (behalve wat obsessieve Israel-fanboys), dat Israel veel te ver is gegaan in Gaza. Maja, de huizen zijn al plat. De mensen wonen al in tenten of zijn weg. Het Palestijnse bestuur is nog steeds corrupt, En hamas. Tja, Hamas.
Intelligent conflictje. Ik denk dat het morgen vrede is.
idd de echt retoriek gewoon uitroeien en blijven ontkennen dat het een genocide is.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 08:56 schreef HowardRoark het volgende:
Zoals ik al vaker heb aangegeven, de Palestijnen hadden nog veel en veel harder mogen worden aangepakt.
Zeker, want hard aanpakken staat niet gelijk aan een genocide. Dat is een volledig uit te lucht gegrepen link die jij legt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 09:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
idd de echt retoriek gewoon uitroeien en blijven ontkennen dat het een genocide is.![]()
Vervolgens fophef maken als er terecht kritiek op zulke bizarre endlosungen komt.
Ben je laaggeletterd? het antwoord staat in mijn post.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 08:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom zou Israël te ver zijn gegaan? Israël heeft zich in principe nog ingehouden. Zoals ik al vaker heb aangegeven, de Palestijnen hadden nog veel en veel harder mogen worden aangepakt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |