Ik kende Buisman wel als een wat ouder merk, maar eigenlijk alleen van hun wat modernere instant cappucino als product. Hetgene wat eigenlijk het merk zelf werd als product, die koffieversterker is al best ver over zn hoogtepunt heen tot het fossiel wordt.quote:
Ja, lijkt me ook dat het nu niet meer nodig is. Tenzij automatenkoffie op het werk mss.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:35 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik kende Buisman wel als een wat ouder merk, maar eigenlijk alleen van hun wat modernere instant cappucino als product. Hetgene wat eigenlijk het merk zelf werd als product, die koffieversterker is al best ver over zn hoogtepunt heen tot het fossiel wordt.
Wil het eigenlijk nog weleens proberen, gewoon om te weten of het echt wat toevoegd. Dan natuurlijk niet in een goede espresso, maar bijvoorbeeld bij instantkoffie of een mildere senseo. Heeft het zin? geen idee![]()
Vroeger zal het wel in de beschreven minder verzadigde koffie zijn gemikt die men een middag op de kachel liet doorpruttelen.
Het is van Geska (lees ik net) en men pint er het jaartal 1463 op. Kom niet echt een goed artikel tegen buiten wat commerciele websites. Maar dit is blijkbaar hetzelfde product.quote:Op zondag 2 augustus 2026 16:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zwitserse strooikaas
[ afbeelding ]
Bestaan ze nog, die losse kauwgompjes?quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Kauwgom
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgens mij kan je allemaal nog kopen, sowieso onlinequote:Op zondag 2 augustus 2026 19:34 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Bestaan ze nog, die losse kauwgompjes?
Mijn moeder kocht dat wel eens. Dat spul stonk echt een uur in de wind. Heel het keukenkastje meurde ernaar. Rook naar zweetpoten en tenenkaasquote:Op zondag 2 augustus 2026 16:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zwitserse strooikaas
[ afbeelding ]
Wij waren er gek op. Wit broodje met roomboter en dik Geska Glarus. Penetrante lucht inderdaad. Maar de smaak: zeer umami als bestond dat toen nog niet. Het had zo'n rond dekseltje niet voor niks. Daardoor rook je het niet echt in het keukenkastje. Het had de reputatie zeer gezond te zijn maar dat lijkt me in retrospectief onzin.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:07 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Mijn moeder kocht dat wel eens. Dat spul stonk echt een uur in de wind. Heel het keukenkastje meurde ernaar. Rook naar zweetpoten en tenenkaas
Mijn moeder gooide dat papieren sealtje altijd weg, dus het hele keukenkastje stonk...quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:11 schreef Bart2002 het volgende:
Wij waren er gek op. Wit broodje met roomboter en dik Geska Glarus. Penetrante lucht inderdaad. Maar de smaak: zeer umami als bestond dat toen nog niet. Het had zo'n rond dekseltje niet voor niks. Daardoor rook je het niet echt in het keukenkastje. Het had de reputatie zeer gezond te zijn maar dat lijkt me in retrospectief onzin.
De smaaknaam umami hadden ze nog niet daarvoor uitgevonden.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:21 schreef nelaeryn het volgende:
Maar, hoe bedoel je umami als dat bestond nog niet? Nooit van ansjovis gehoord? Parmezaan? Pecorino? Sojasaus? Etc. Dat bestond toen ook allemaal al
Zoals de Golfer al zegt: de dingen waren er wel en de smaak ook maar we wisten nog niet dat dat "umami" was. De vijfde smaak. Pittig of hartig is eigenlijk hetzelfde maar umami benadert het beter.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:21 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Mijn moeder gooide dat papieren sealtje altijd weg, dus het hele keukenkastje stonk...
Maar, hoe bedoel je umami als dat bestond nog niet? Nooit van ansjovis gehoord? Parmezaan? Pecorino? Sojasaus? Etc. Dat bestond toen ook allemaal al
Wat een meuk. Arremoei in een pakje.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:14 schreef Näsenbar het volgende:
Toen ik vroeger in een supermarkt werkte verbaasde ik me altijd om de oubollige verpakking van dit product, nu bijna 20 jaar later is er gewoon nog niks veranderd![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:24 schreef golfer het volgende:
De smaaknaam umami hadden ze nog niet daarvoor uitgevonden.
quote:Umami werd in 1908 ontdekt door professor Kikunae Ikeda, een scheikundige aan de Keizerlijke Universiteit van Tokio. Hij merkte een bijzondere hartige smaak op in bepaalde voedingsmiddelen, zoals dashi, asperges, kaas, tomaten en vlees, die niet zoet, zuur, zout of bitter waren. Nadat hij had vastgesteld dat de Japanse dashi de meest uitgesproken hartige smaak had, richtte hij zich op kombu - het zeewier dat wordt gebruikt om dashi te maken.
https://www.kikkoman.nl/o(...)ontdekking-van-umami
Beetje in de sfeer van Honig "mix" voor 1 miloen gerechten en Nutroma van vroeger. Spotgoedkope inhoud en zout verkopen voor een stukje meer. Bourbon was ook zeer populair.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wat een meuk. Arremoei in een pakje.
Ja in Japan bijdehand.quote:
Dus: in de jaren 70 en 80 van de vorige eeuw proefden we wel iets bijzonders maar de juiste term daarvoor bestond nog niet. Dat was de strekking.quote:Sinds het begin van de 21e eeuw, nadat wetenschappers in 2000 speciale smaakreceptoren op de menselijke tong ontdekten en de term rond 2002 officieel als vijfde basissmaak werd erkend.
Voor de pasta is het wel een praktische verpakking ook. Het zit ook wel erg dicht tegen een Italiaanse variant poederkaas aan. Zelfde zweetsokkenstank ook.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik ken het uit de jaren 70, moeder van een vriendje op de lagere school serveerde dat bij de elleboogjes macaroni
Ze verkopen het tegenwoordig in een doosje met zo'n enkel suikerzakjesformaat.quote:
Knorr Wereldgerechten, precies dezelfde formule.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:31 schreef Bart2002 het volgende:
Beetje in de sfeer van Honig "mix" voor 1 miloen gerechten en Nutroma van vroeger. Spotgoedkope inhoud en zout verkopen voor een stukje meer. Bourbon was ook zeer populair.
Blast from the past, pakje Bourbon (waren er in vele smaken) en aanroeren met koude melk met de mixer. Hup en een toetje was klaar, met klopklop erbij.quote:
Oké. Maar er waren genoeg andere producten die datzelfde 'bijzondere' hadden. Daar was die strooikaas dus absoluut niet uniek inquote:Op zondag 2 augustus 2026 20:33 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja in Japan bijdehand.
[..]
Dus: in de jaren 70 en 80 van de vorige eeuw proefden we wel iets bijzonders maar de juiste term daarvoor bestond nog niet. Dat was de strekking.
Nederland pakjesland.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zo had conimex ook pakjes poeder die je aanroerde met heet water en je had Babi ketjap saus.
Pakjes en zakjes, potjes prefab, zie je trouwens ook in Duitsland, denk eigenlijk nog meer.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:55 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Nederland pakjesland.
Dat soort pakjes heeft Conimex nog steeds trouwens, alleen is het water al toegevoegd, dus noemen ze het nu marinademix
https://www.ah.nl/product(...)mex-marinademix-sate
En het wordt toch nog steeds geproduceerd. Je zou bijna een TV programma kunnen maken over consumenten die dit weleens of regelmatig kopen. Wie zijn die mensen?quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Leuk item voor de Keuringsdienst van Waarde wellicht?quote:Op zondag 2 augustus 2026 21:00 schreef Beathoven het volgende:
En het wordt toch nog steeds geproduceerd. Je zou bijna een TV programma kunnen maken over consumenten die dit weleens of regelmatig kopen. Wie zijn die mensen?
Ja, echt wel.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Blast from the past, pakje Bourbon (waren er in vele smaken) en aanroeren met koude melk met de mixer. Hup en een toetje was klaar, met klopklop erbij.
Die donald kauwgum wist ik het bestaan niet vanaf.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Kauwgom
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je kan het nog steeds kopenquote:Op zondag 2 augustus 2026 22:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die donald kauwgum wist ik het bestaan niet vanaf.
Waarom wordt dat niet meer gemaakt? Zoiets is toch een gat in de markt.
Hoezo? Nooit gebruikt maar dat is toch gewoon een pakje (slag) room.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik heb vlakbij de fabriek van Grozette gewoond. Gatverdamme, die luchtquote:Op zondag 2 augustus 2026 20:07 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Mijn moeder kocht dat wel eens. Dat spul stonk echt een uur in de wind. Heel het keukenkastje meurde ernaar. Rook naar zweetpoten en tenenkaas
Nee, het was absoluut geen (slag)room. Het was een soort creme en het was kneiterzoet. Het zal wel een aardig stukje goedkoper zijn geweest dan slagroom. Gezin met 5 kinderen en mijn vader was gewoon fabrieksarbeider dus het moest allemaal wel een beetje goeiekoop.quote:Op zondag 2 augustus 2026 22:11 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hoezo? Nooit gebruikt maar dat is toch gewoon een pakje (slag) room.
Ja zeker meer.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Pakjes en zakjes, potjes prefab, zie je trouwens ook in Duitsland, denk eigenlijk nog meer.
Jamin zeker.quote:
Probeer het maar eens een keertje.quote:Op zondag 2 augustus 2026 22:11 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hoezo? Nooit gebruikt maar dat is toch gewoon een pakje (slag) room.
Goedkoop hoeft niet vies te zijn.quote:Op zondag 2 augustus 2026 22:16 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Nee, het was absoluut geen (slag)room. Het was een soort creme en het was kneiterzoet. Het zal wel een aardig stukje goedkoper zijn geweest dan slagroom. Gezin met 5 kinderen en mijn vader was gewoon fabrieksarbeider dus het moest allemaal wel een beetje goeiekoop.
Ik ga het zeker eens proberen.quote:Op zondag 2 augustus 2026 22:24 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Probeer het maar eens een keertje.
Het smaakt alsof het in 1943 is bedacht.
Die plaatjes erbij was het verassingseffect, maar de kauwgum was niets bijzonders. Eventjes zoet en daarna een stuk rubber.quote:Op zondag 2 augustus 2026 22:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die donald kauwgum wist ik het bestaan niet vanaf.
Waarom wordt dat niet meer gemaakt? Zoiets is toch een gat in de markt.
Is dat zo'n soort creme die je ook op die als koeken verpakte soort van oranjekoeken vindt?quote:Op zondag 2 augustus 2026 22:16 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Nee, het was absoluut geen (slag)room. Het was een soort creme en het was kneiterzoet. Het zal wel een aardig stukje goedkoper zijn geweest dan slagroom. Gezin met 5 kinderen en mijn vader was gewoon fabrieksarbeider dus het moest allemaal wel een beetje goeiekoop.
quote:Op maandag 3 augustus 2026 00:03 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Die plaatjes erbij was het verassingseffect, maar de kauwgum was niets bijzonders. Eventjes zoet en daarna een stuk rubber.
Je had toen ook van die langwerpige stukken kauwgum in een groene wikkel met een pijl erop volgens mij. Bleven iets langer de smaak behouden, maar bijna van hetzelfde laken een pak.
Verbaast me weinig dat je ze niet meer echt ziet.
Ja, dat komt beter in de buurt dan slagroom in ieder geval.quote:Op maandag 3 augustus 2026 00:08 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Is dat zo'n soort creme die je ook op die als koeken verpakte soort van oranjekoeken vindt?
Het is namelijk niet dat ik van plan ben Klop te gaan maken.
Deze waren wel wreed lekker hoor.quote:
Ik kan me alleen de double mint nog herinnerenquote:
quote:Op maandag 3 augustus 2026 00:03 schreef Beathoven het volgende:
Je had toen ook van die langwerpige stukken kauwgum in een groene wikkel met een pijl erop volgens mij.
In aangepast formaat denk ik, bij de Plusquote:Op maandag 3 augustus 2026 20:14 schreef nelaeryn het volgende:
[ afbeelding ]
Bestaan deze dingen eigenlijk nog?
Je kon in de kerk vroeger ook precies ruiken wie er aan de fruitella zaten. Men, wat roken die dingen sterk.quote:Op maandag 3 augustus 2026 20:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Fruitella, de enige rol die niet kan rollen van de smaak
[ afbeelding ]
Rijke stinkers zijn echter wat anders, maar ook in de kerk/quote:Op maandag 3 augustus 2026 21:04 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Je kon in de kerk vroeger ook precies ruiken wie er aan de fruitella zaten. Men, wat roken die dingen sterk.
quote:
blast from the pastquote:Op zondag 2 augustus 2026 16:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zwitserse strooikaas
[ afbeelding ]
Wat voor kerk mag dat dan wel zijn? Echte gereformeerden blijven absoluut trouw aan:quote:Op maandag 3 augustus 2026 21:04 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Je kon in de kerk vroeger ook precies ruiken wie er aan de fruitella zaten. Men, wat roken die dingen sterk.
Ooit een keer gekocht, maar dan heb ik toch veel liever Worcester sauce. HP deed me een beetje denken aan bbq-sauzen uit de VS.quote:Op maandag 3 augustus 2026 22:57 schreef Beathoven het volgende:
Nog een soort van historisch niche product. Althans, hier in Nederland dan. Als er al een paar flesjes in de supermarkt te vinden zijn is het veel.
HP sauce
Een 'brown sauce', gecreeerd in de late 19e eeuw, vernoemd naar het house of parliament.
HP Sauce has a tomato base, blended with malt vinegar and spirit vinegar, sugars (molasses, glucose-fructose syrup, sugar), dates, cornflour, rye flour, salt, spices, and tamarind.[5] It is used as a condiment with hot and cold savoury food, and as an ingredient in soups and stews.
[ [url=Https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.saucer.fr%2Fwp-content%2Fuploads%2F2026%2F03%2Fhp-sauce-maison.jpg&f=1&nofb=1&ipt=41cd4451669ffd040000d5beed27e866246742379868a40e1ab8ba0219bd5ec8]afbeelding[/url] ]
Jaren geleden eens een flesje gekocht en over langere tijd op kunnen krijgen. Maar als 'oubolligheid' een smaak zou hebben, dan is HP saus misschien wel een kandidaat. De smaak van de klassieke Engelse keuken in een notendop.
Maar ok, wel meteen een spotgoedkope "culinaire" reis naar Engeland.
die ken ik dan weer nietquote:Op maandag 3 augustus 2026 21:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze had mijn Oma altijd
De Fruittella-eters waren sterk in de minderheid maar daardoor viel het des temeer op. King rulede.quote:Op maandag 3 augustus 2026 23:13 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Wat voor kerk mag dat dan wel zijn? Echte gereformeerden blijven absoluut trouw aan:
[ afbeelding ]
Ik heb nog steeds rollen daarvoor in voorraad. Alleen staat er nu "Original" bij, dat maakt zo'n rol minder waard, dat wel.
Nou, de echte Gereformeerde kerk was niet de Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt. De echte Gereformeerde kerk zit nu bij PKN, en de vrijgemaakten zijn gefuseerd met een andere kerk, maar die zijn nog net zo streng als eerst.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 08:04 schreef SimonB. het volgende:
[..]
De Fruittella-eters waren sterk in de minderheid maar daardoor viel het des temeer op. King rulede.
Overigens was het een (toen nog)) echt Gereformeerde kerk, de Gereformeerde Kerk (Vrijgemaakt) Bestaat inmiddels niet meer.
Tja, het eerste is natuurlijk maar net aan wie je het vraagt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 09:21 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Nou, de echte Gereformeerde kerk was niet de Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt. De echte Gereformeerde kerk zit nu bij PKN, en de vrijgemaakten zijn gefuseerd met een andere kerk, maar die zijn nog net zo streng als eerst.
Tegenwoordig alleen rood, de andere soorten zijn siroop.quote:Op zondag 2 augustus 2026 16:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Grenadine in rood en groen
[ afbeelding ]
En Pia Douwes is jarig.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:28 schreef Ole het volgende:
[ afbeelding ]
Choba. Ik probeer nog
https://share.google/vxyqklQgktSaRZsKb
Oh, dat moet ik weer eens halen. Jeugdsentimentquote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:28 schreef Ole het volgende:
[ afbeelding ]
Choba. Ik probeer nog
https://share.google/vxyqklQgktSaRZsKb
Het smaakt echt niet meer hetzelfde, goedkopere ingrediënten doen wonderen.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Oh, dat moet ik weer eens halen. Jeugdsentiment
Klopt. Nu ben ik van synodaal gereformeerde huize, de strenge hoek. Dat is totaal veranderd bij de PKN. Dat hele strenge is weg rond ideeën van God, straf en hel. Je kunt er ook vrij over praten als je denkt dat Jezus nooit heeft bestaan. Hoef je bij de vrijgemaakten niet te te proberen, heb ik gemerkt. Maar goed, De PKN is gelukkig veel linkser geworden en de Vrijgemaakte politici (CU) zijn ook best wel links en zullen niet zo snel met de enge ideeën van de SGP gaan dwepen die bij de Synodalen 50 jaar geleden nog doodnormaal waren. Gelukkig was inenting toen geen onderwerp, wel iets doen op zondag.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 09:29 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Tja, het eerste is natuurlijk maar net aan wie je het vraagt.![]()
En wat het dikgedrukte betreft: Ik weet niet welke periodes je met elkaar vergelijkt maar op het laatst was een bandje in de kerk heel normaal (als begeleiding) en de vrouw in het ambt ook. Dat was pak 'em beet veertig jaar geleden echt ondenkbaar.
Ik vond het vroeger (40-50 jaar geleden) al vrij teleurstellend. Had niet de smaak van chocola in ieder geval.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:59 schreef Managarm het volgende:
[..]
Het smaakt echt niet meer hetzelfde, goedkopere ingrediënten doen wonderen.
Waar word jij zoal ziek van?quote:Op woensdag 5 augustus 2026 12:42 schreef TAmaru het volgende:
Goh alleen maar ziekmakende troep in dit topic
Ha, wij zijn van de Saroma-generatie, dat vonden we al lekker..Choba was top..hahaha. Wij hadden ook weinig vergelijkingsmateriaal in die tijd, Choba werd af en toe gekocht, met drie opgroeiende jongens was er weinig geld over.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 12:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vond het vroeger (40-50 jaar geleden) al vrij teleurstellend. Had niet de smaak van chocola in ieder geval.
De hagelslag was bij ons ‘cacao-fantasie’, uit een zakje.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 13:09 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ha, wij zijn van de Saroma-generatie, dat vonden we al lekker..Choba was top..hahaha. Wij hadden ook weinig vergelijkingsmateriaal in die tijd, Choba werd af en toe gekocht, met drie opgroeiende jongens was er weinig geld over.
Oh ja, die was wit uitgeslagen voor je het openmaakte.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 13:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De hagelslag was bij ons ‘cacao-fantasie’, uit een zakje.
quote:Op woensdag 5 augustus 2026 13:13 schreef Managarm het volgende:
[..]
Oh ja, die was wit uitgeslagen voor je het openmaakte.
Mijn vader kocht zakken met cocosrasp en mengde dat door de hagelslag.
Twee schepjes.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 13:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]![]()
Bij ons ging om te besparen de hagelslag in een bakje met een theelepeltje.
Deze verkopen ze eigenlijk alleen nog in zakjesvorm, niet meer in blokjes. Ik mag deze graag in de winter drinken met (rijste)melk.quote:
Saroma bestaat ook nog steedsquote:Op woensdag 5 augustus 2026 13:09 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ha, wij zijn van de Saroma-generatie, dat vonden we al lekker..Choba was top..hahaha. Wij hadden ook weinig vergelijkingsmateriaal in die tijd, Choba werd af en toe gekocht, met drie opgroeiende jongens was er weinig geld over.
Mijn vriendin is in Nederland, ik zal vragen of ze het mee kan nemen, maar ja, meer suiker, dat is in bijna alles.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 13:29 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Saroma bestaat ook nog steedsheb wel het idee dat er meer suiker in zit tegenwoordig.
Hoorde daar niet zo'n ranzig blik Spam doorheen?quote:Op woensdag 5 augustus 2026 13:44 schreef Ole het volgende:
Nasi maken met een zakje kruiden/groentemix. Geen verse groente verder maar wel augurk en gekookte ham.
Op zijn Hollandsch.
Of afvalvlees dat als nasivlees werd verkocht![]()
Dat kon ook. Maar dat ging ook nog wel door de macaroni! Met kaas en ketchupquote:Op woensdag 5 augustus 2026 13:48 schreef Managarm het volgende:
[..]
Hoorde daar niet zo'n ranzig blik Spam doorheen?.
quote:Op woensdag 5 augustus 2026 13:52 schreef Ole het volgende:
Oh en in dezelfde blikjes als spam / SMAC! trouwens! Kan even niet op de naam komen
Dank je wel!quote:
Dat ging bij de macaroniquote:Op woensdag 5 augustus 2026 13:48 schreef Managarm het volgende:
[..]
Mijn katten halen hun neus ervoor op! En terecht. Gewoon eigenlijk niet geschikt voor consumptie.quote:
Yupquote:
De anijsblokjesmachine was kapot en het loonde niet keer om te repareren. Sindsdien zit het in stomme zakjes.quote:
Deed mijn moe ook.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 13:13 schreef Managarm het volgende:
[..]
Oh ja, die was wit uitgeslagen voor je het openmaakte.
Mijn vader kocht zakken met cocosrasp en mengde dat door de hagelslag.
Die van de appie was best te bikken, tot ze het recept aanpasten en het ranzig werdquote:Op woensdag 5 augustus 2026 14:03 schreef Ole het volgende:
[..]
Mijn katten halen hun neus ervoor op! En terecht. Gewoon eigenlijk niet geschikt voor consumptie.
Als je dat op de grond gooit stuitert het gewoon tegen het plafond aan.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 14:03 schreef Ole het volgende:
[..]
Mijn katten halen hun neus ervoor op! En terecht. Gewoon eigenlijk niet geschikt voor consumptie.
Aandeelhouders.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 17:27 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Die van de appie was best te bikken, tot ze het recept aanpasten en het ranzig werdWaarom doen ze dat toch altijd?
Oh die fluoriscerende pudding. Mijn broer kreeg er geen genoeg van.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 13:29 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Saroma bestaat ook nog steedsheb wel het idee dat er meer suiker in zit tegenwoordig.
Ben je niet in de war metquote:Op woensdag 5 augustus 2026 18:13 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Oh die fluoriscerende pudding. Mijn broer kreeg er geen genoeg van.
Nee, 100% Saroma. Ze hadden allerlei kleuren.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 18:26 schreef maily het volgende:
[..]
Ben je niet in de war met [ afbeelding ]?
quote:Op woensdag 5 augustus 2026 18:27 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nee, 100% Saroma. Ze hadden allerlei kleuren.
Ik vind het op 30° zoals op de Franse camping vroeger altijd heerlijk. Roomboter op stuk vers stokbrood en dan zachte rokken cornedbeefquote:Op woensdag 5 augustus 2026 17:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Heerlijk
Blikje voor het openen een dag in de koelkast, dan plakken op witbrood
rokken?quote:Op woensdag 5 augustus 2026 18:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik vind het op 30° zoals op de Franse camping vroeger altijd heerlijk. Roomboter op stuk vers stokbrood en dan zachte rokken cornedbeef![]()
![]()
Voordat de machine stuk ging werd het bij ons bij economie behandeld als een voorbeeld van een product dat enkel op de markt blijft zolang de (laatste/enige) machine die het produceert functioneert.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:03 schreef loveli het volgende:
[..]
De anijsblokjesmachine was kapot en het loonde niet keer om te repareren. Sindsdien zit het in stomme zakjes.
Grappig. Weet dat het bestaat/ bestond maar niet vaak gehadquote:Op woensdag 5 augustus 2026 19:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Voordat de machine stuk ging werd het bij ons bij economie behandeld als een voorbeeld van een product dat enkel op de markt blijft zolang de (laatste/enige) machine die het produceert functioneert.
Daarna is de prijs per kopje anijsmelk ook enorm over de kop gegaan.
Deze ken ik nietquote:Op woensdag 5 augustus 2026 19:21 schreef sigme het volgende:
Ik zocht laatst santen in de supermarkt en het was niet te vinden. De supermarktmedewerker die ik ernaar vroeg keek me aan alsof ik om iets heel exotisch vroeg.
Bij AH hebben ze wel 'santen' zo te zien, maar ik haal altijd een blok bij de toko.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 19:21 schreef sigme het volgende:
Ik zocht laatst santen in de supermarkt en het was niet te vinden. De supermarktmedewerker die ik ernaar vroeg keek me aan alsof ik om iets heel exotisch vroeg.
Als kind hadden we dat altijd wel in huis. Ik was gek op kokos en mijn moeder gebruikte het dus veel.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 19:21 schreef sigme het volgende:
Ja, goddank hebben de meeste NL supermarkten het gewoon in het standaardassortiment. Dat maakt het ook zo raar dat er mensen zijn die een standaardproduct in het geheel niet kennen.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 19:25 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Bij AH hebben ze wel 'santen' zo te zien, maar ik haal altijd een blok bij de toko.
https://www.ah.nl/product(...)n-cocos-creme-santen
Oh, daar verbaas ik me niet eens meer over. Zeker niet als je wat vraagt aan de vakkenvullers. Moest onlangs mosterdzaadjes hebben voor m'n zelfgemaakte acar ketimoen, werd ik ook aangekeken of ze water zagen brandenquote:Op woensdag 5 augustus 2026 19:28 schreef sigme het volgende:
Ja, goddank hebben de meeste NL supermarkten het gewoon in het standaardassortiment. Dat maakt het ook zo raar dat er mensen zijn die een standaardproduct in het geheel niet kennen.
Ik gok het er op dat het een generatie dingetje is.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 19:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, goddank hebben de meeste NL supermarkten het gewoon in het standaardassortiment. Dat maakt het ook zo raar dat er mensen zijn die een standaardproduct in het geheel niet kennen.
Ik ben raar.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 19:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Makkelijker, duurder, met rare extra additieven...quote:Op woensdag 5 augustus 2026 19:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik gok het er op dat het een generatie dingetje is.
Zelf heb ik sinds ik het huis uit ben ook nog maar zelden gekocht.
Wel vaak kokosmelk voor door de sauzen, soep en Indische gerechten e.d.
Dat is wat makkelijker toe te passen, denk ik…
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Citroenzuur, reuzel, lard, ganzevet (en Odol): veel "niche"-producten haal ik wel in Duitsland. Daar lopen ze gewoon 25 jaar achter. Of voor
[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 05-08-2026 21:19:52 ]ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Er zijn helaas zelden vakkenvullers van 80 te vinden.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 19:57 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou het ook wel bijzonder vinden als elke vakkenvuller van 16 wist wat santen is/zijn.
Ik zou zeggen: gelukkig maar. Als die met je mee moeten lopen kost dat te veel tijd.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 20:05 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Er zijn helaas zelden vakkenvullers van 80 te vinden.
quote:Op woensdag 5 augustus 2026 19:58 schreef sigme het volgende:
Anyway, mijn verhaal over Odol heb ik al meermaals verteld maar is geen supermarktproduct.Ik heb serieus gegoogeld op hanzevet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Citroenzuur, reuzel, lard, hanzevet (en Odol): veel "niche"-producten haal ik wel in Duitsland. Daar lopen ze gewoon 25 jaar achter. Of voorThe love you take is equal to the love you make.
Maximaal exotisch eten was echt de nasi waar ik het eerder over had.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 19:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Echt niet?
Santen:
[ afbeelding ]
Een soort van gedroogde/geconcentreerde kokosrasp. Hoort echt bij de Nederlands-Indische keuken.
quote:Op woensdag 5 augustus 2026 20:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb serieus gegoogeld op hanzevet.
quote:Op woensdag 5 augustus 2026 19:58 schreef sigme het volgende:
Anyway, mijn verhaal over Odol heb ik al meermaals verteld maar is geen supermarktproduct.Hanzevet, dan zou ik denken je komt uit Zeeland/BelgiëSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Citroenzuur, reuzel, lard, ganzevet (en Odol): veel "niche"-producten haal ik wel in Duitsland. Daar lopen ze gewoon 25 jaar achter. Of voor![]()
Begrijp je het doel van dit topic wel?quote:
Snap we ook niks vanquote:Op woensdag 5 augustus 2026 21:23 schreef Mikeytt het volgende:
Nog steeds boos over het verdwijnen van kapiteinkoek. Iedereen en hun moeder, oma en tante kocht dit, dus hoezo is de productie in vredesnaam gestopt
[ afbeelding ]
Brokken, als in, normaal te snijden is het dan niet meer want zachtquote:
Smac, heerlijk.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 13:48 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik was altijd uitgezonderd daarvan en vond dat jammer, omdat die pakjes er zo leuk uitzagen. Achteraf snap ik wel waarom (mijn ouders wisten al vroeg dat ik lactoseitolerant benquote:Op woensdag 5 augustus 2026 21:21 schreef Mikeytt het volgende:
Niet uit de supermarkt, maar ik mis schoolmelk wel
[ afbeelding ]
Ja ook toen bestond dat al natuurlijk. Kreeg je iets anders mee van je ouders?quote:Op donderdag 6 augustus 2026 08:25 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik was altijd uitgezonderd daarvan en vond dat jammer, omdat die pakjes er zo leuk uitzagen. Achteraf snap ik wel waarom (mijn ouders wisten al vroeg dat ik lactoseitolerant ben).
Zure bommen bestaan ook nog, kopen voor 10 cent per stuk als de SRV-wagen langs kwam. Ik heb twee jaar geleden zo'n ton gekocht, er zijn er nog maar 20 uit denk ik, hahaha.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:45 schreef Knipoogje het volgende:
[ afbeelding ]
Deze zijn nog steeds te koop
Al vind ik het ongetwijfeld nu zoete troep, maar indertijd stond ik altijd met een gulden die ik van mama had gekregen bij het zwembadwinkeltje en was het "10 schuimblokken". of "10 cola flesjes en 5 schuimblokken"
Dat was al eind jaren 70. Weet niet zeker of ik ze ook nog voor 5 cent heb meegemaakt. Colaflesjes voor 3 cent kan ik me wel herinneren nog.
Die tweede, die waren toch van marsepein? Altijd populair voor in de schoen met Sinterklaas.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 17:32 schreef Managarm het volgende:
[..]
Zure bommen bestaan ook nog, kopen voor 10 cent per stuk als de SRV-wagen langs kwam. Ik heb twee jaar geleden zo'n ton gekocht, er zijn er nog maar 20 uit denk ik, hahaha.
[ afbeelding ]
Deze worden ook nog verkocht denk ik, zo zoet.
[ afbeelding ]
Ja fondant, niet lekkerquote:Op woensdag 12 augustus 2026 19:08 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Die kikkers en muizen zijn echt ranzig
Oh! Soms heb ik daar ineens zo'n zin in ....quote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn oog viel vandaag op Bessola. Ik heb het nooit gegeten maar het staat denk ik al mijn hele leven in de supermarkt.
[ afbeelding ]
Nooit een fan geweest, mij moe en zus waren er gek op, dus kwam regematig voorbij inclusief het eeuwige gezeur, ik snap niet dat je het niet lekker vind, ik vind dat lekker, vind je dat echt niet lekker?quote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:38 schreef SimonB. het volgende:
Watergruwel. Als ik er aan denk ga ik al bijna over m'n nek...
De naam alleen alquote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:38 schreef SimonB. het volgende:
Watergruwel. Als ik er aan denk ga ik al bijna over m'n nek...
Nog nooit gezienquote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn oog viel vandaag op Bessola. Ik heb het nooit gegeten maar het staat denk ik al mijn hele leven in de supermarkt.
[ afbeelding ]
Staat denk ik vooral in supermarkten waar de clientele wat traditioneel is. Dus eerder in een dorp vol bejaarden dan in een stad met veel studenten en migrantenquote:
Ik denk dat het vooral komt omdat ik dat vak al jaren oversla, lactose intolerantie.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 09:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Staat denk ik vooral in supermarkten waar de clientele wat traditioneel is. Dus eerder in een dorp vol bejaarden dan in een stad met veel studenten en migranten
Mijn vader at het in de jaren 80, met vanillevla. Brrrquote:
Grappig genoeg zit hier geen zuivel in, dus zou uitgerekend jij dit probleemloos kunnen etenquote:Op donderdag 13 augustus 2026 09:30 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral komt omdat ik dat vak al jaren oversla, lactose intolerantie.
Ik denk niet dat het in Portugal verkocht wordtquote:Op donderdag 13 augustus 2026 09:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Grappig genoeg zit hier geen zuivel in, dus zou uitgerekend jij dit probleemloos kunnen eten
Klinkt verschrikkelijk trouwens. Doet me denken aan Haagsche Bluf, wat moeder van schoolvriendin weleens maakte. Blurghhh. Doe mij dan maar gewoon geen dessert
Eerlijk gezegd, ik moest het opzoeken want ik had er nog nooit van gehoord.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 11:22 schreef Boca_Raton het volgende:
Iemand wel eens Hangop gegeten? En, beviel het?
Vroeger betaalde ik mijn broer om mijn portie op te eten. En mijn moeder had het nog wel zelf gemaakt.
De textuur is anders, want het is ingedikt.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 11:33 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd, ik moest het opzoeken want ik had er nog nooit van gehoord.
Klinkt eigenlijk niet eens echt verkeerd...![]()
Wat is dan het verschil in smaak tussen hangop en bijvoorbeeld yoghurt?
Het was dikker en ook luchtiger dan yoghurt. Maar de smaak wasquote:Op donderdag 13 augustus 2026 11:33 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd, ik moest het opzoeken want ik had er nog nooit van gehoord.
Klinkt eigenlijk niet eens echt verkeerd...![]()
Wat is dan het verschil in smaak tussen hangop en bijvoorbeeld yoghurt?
Misschien in de verhollandste bejaardenwinkels in de Algarvequote:Op donderdag 13 augustus 2026 09:51 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het in Portugal verkocht wordt.
Ja, heerlijk! Zit net te bestellen bij Crisp, van Qarc. Lekker spul. Met beetje jam of vers fruit, maar ook in hartige gerechten als dip of smeersel. Bijvoorbeeld als bloeb bij Indiase curry om te blussen of in pitabroodje met pittig vleesquote:Op donderdag 13 augustus 2026 11:22 schreef Boca_Raton het volgende:
Vroeger betaalde ik mijn broer om mijn portie op te eten. En mijn moeder had het nog wel zelf gemaakt.
Dat is bijna vijf uur rijden (500 kilometer, dus ik denk iets langer)quote:Op donderdag 13 augustus 2026 13:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Misschien in de verhollandste bejaardenwinkels in de Algarve
Kan je toch simpel zelf maken? Yoghurt in een doek uit laten lekken ofzo!?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 11:22 schreef Boca_Raton het volgende:
Zit er veel verschil tussen hangop en bv crčme fraîche?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 13:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja, heerlijk! Zit net te bestellen bij Crisp, van Qarc. Lekker spul. Met beetje jam of vers fruit, maar ook in hartige gerechten als dip of smeersel. Bijvoorbeeld als bloeb bij Indiase curry om te blussen of in pitabroodje met pittig vlees
Crčme fraiche is anders zuur en ik denk ook stuk vettiger. Hangop is lichter qua smaak en mondgevoelquote:Op donderdag 13 augustus 2026 15:45 schreef maily het volgende:
[..]
Zit er veel verschil tussen hangop en bv crčme fraîche?
Bah neequote:Op donderdag 13 augustus 2026 15:34 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Kan je toch simpel zelf maken? Yoghurt in een doek uit laten lekken ofzo!?
Herinneringen aan vorige eeuw.![]()
Tijdens een workshop frikandelmaken deed men Buismans door het gehakt. Schijnbaar het geheim voor een mooie kleur.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 09:23 schreef Beathoven het volgende:
Ik heb vorige week zo'n klein potje Buisman koffieversterker uit de OP gekocht, gewoon uit nieuwschierigheid.
Bevinding: voegt imho niet veel toe. Er zal in het verleden wel een idee achter gezeten hebben zoals beschreven, maar het is niet bijzonder. Sowieso kan ik me van de jaren '80 (en daarvoor waarschijnlijk idem dito) herinneren dat om de algemene koffiecultuur hier in NL nog een hele muffe lucht hing. Dit past misschien nog wat bij die nostalgie voor sommigen.
Zwaar minpunt is ook het bewaaradvies. Koel en 'droog' bewaren. Koelkast valt sowieso af. Misschien goed in droge winters in huis, maar enige luchtvochtigheid en de boel klontert al licht.
De marketeers zijn er ergens in de tijd achtergekomen dat je het wellicht ook voor sauzen "zou kunnen" gebruiken aldus de tip op de verpakking.
Uitstervend product
Yepquote:Op donderdag 20 augustus 2026 09:40 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb denk ik mijn moeder 1 keer hangop zien maken. Dat doet me ook denken aan duivenkater. Een soort brood?
Kun je denk ik best aardig vergelijken met brioche brood.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 09:46 schreef maily het volgende:
[..]
Yep
https://www.google.com/se(...)nt=mobile-gws-wiz-hp
Denk ik ookquote:Op donderdag 20 augustus 2026 09:47 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Kun je denk ik best aardig vergelijken met brioche brood.
Mogelijk. Het zou ook best in de hachee e.d. kunnen werken zoals beschreven op de verpakking. Beetje het idee van het product dat men toevallig ook in huis had en mee ging experimenteren.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 09:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Tijdens een workshop frikandelmaken deed men Buismans door het gehakt. Schijnbaar het geheim voor een mooie kleur.
Dan zou dat ook best eens kunnen werken voor gehaktballenquote:Op donderdag 20 augustus 2026 09:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Tijdens een workshop frikandelmaken deed men Buismans door het gehakt. Schijnbaar het geheim voor een mooie kleur.
Inderdaad, koken in water met buisman.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 09:54 schreef maily het volgende:
[..]
Dan zou dat ook best eens kunnen werken voor gehaktballen
Verandering is overschat.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:14 schreef Näsenbar het volgende:
Toen ik vroeger in een supermarkt werkte verbaasde ik me altijd om de oubollige verpakking van dit product, nu bijna 20 jaar later is er gewoon nog niks veranderd![]()
[ afbeelding ]
Gehaktballen koken?quote:Op donderdag 20 augustus 2026 10:10 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Inderdaad, koken in water met buisman.
Niet door het gehakt doen.
Voor gehaktballen, niet voor frikadellen.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 10:10 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Inderdaad, koken in water met buisman.
Niet door het gehakt doen.
Naast de smaak is die saus onmogelijk uit het flesje te krijgenquote:Op maandag 3 augustus 2026 22:57 schreef Beathoven het volgende:
Nog een soort van historisch niche product. Althans, hier in Nederland dan. Als er al een paar flesjes in de supermarkt te vinden zijn is het veel.
HP sauce
Een 'brown sauce', gecreeerd in de late 19e eeuw, vernoemd naar het house of parliament.
HP Sauce has a tomato base, blended with malt vinegar and spirit vinegar, sugars (molasses, glucose-fructose syrup, sugar), dates, cornflour, rye flour, salt, spices, and tamarind.[5] It is used as a condiment with hot and cold savoury food, and as an ingredient in soups and stews.
[ [url=Https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.saucer.fr%2Fwp-content%2Fuploads%2F2026%2F03%2Fhp-sauce-maison.jpg&f=1&nofb=1&ipt=41cd4451669ffd040000d5beed27e866246742379868a40e1ab8ba0219bd5ec8]afbeelding[/url] ]
Jaren geleden eens een flesje gekocht en over langere tijd op kunnen krijgen. Maar als 'oubolligheid' een smaak zou hebben, dan is HP saus misschien wel een kandidaat. De smaak van de klassieke Engelse keuken in een notendop.
vind het vooral naar azijn smaken, en tja, daar zijn de Engelsen gek opquote:Op maandag 3 augustus 2026 22:57 schreef Beathoven het volgende:
HP sauce
Zo lekker bij de fish 'n chipsquote:Op maandag 3 augustus 2026 22:57 schreef Beathoven het volgende:
HP sauce
Niets mis met een lekkerbek met friet, maar dat azijn-imitaat over de friet, geprakte blikerwten, of HP saus, ik sla ff over.quote:
Niet de moderne variant, maar in de jaren '90 eens fish and chips gehad ergens in Engeland. Ouwe krant, weke friet met azijn en gebakken vis. Het origineel.quote:
Indiase invloeden en Indiase curry, niet Indisch (of Duits?)quote:Op donderdag 20 augustus 2026 19:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Niet de moderne variant, maar in de jaren '90 eens fish and chips gehad ergens in Engeland. Ouwe krant, weke friet met azijn en gebakken vis. Het origineel.
Een tien jaar later Noord Ierland bezocht, waar ze ook de "Engelse keuken" met Indische invloeden combineerden, net als in de rest van het VK. Ik dacht patat met curry (die duitse variant) te bestellen. Kreeg ik er ranzige groene derrie overeen. Niet eens iets dat ook het stempel Indische curry mocht hebben.
Ja, ze zullen er best goede restaurants hebben. Maar die snackcultuur die wij best redelijk op orde hadden (en hebben) was daar echt drie keer niks.
In mijn jeugd vond ik ze heel lekker, maar smaakten ze naar mijn idee ook anders. En elk jaar koop ik weer zo'n zakje en valt het me toch weer tegen.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 19:08 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Die kikkers en muizen zijn echt ranzig
quote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[ afbeelding ]
Als je hier in Nederland friet met curry bestelt krijg je die rode gekruide saus. Daar dus een soort Indische "curry fantasie". Opgewarmde drek.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 19:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Indiase invloeden en Indiase curry, niet Indisch (of Duits?)
Je had twee fondantvarianten daarin. Eentje was wat gruizig suikerspul, de andere was een wat stevigere soort die veel lekkerder was. Volgens mij was het nooit echt duidelijk welke variant het was bij aankoop. Maar misschien heb ik iets gemist.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 19:43 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
In mijn jeugd vond ik ze heel lekker, maar smaakten ze naar mijn idee ook anders. En elk jaar koop ik weer zo'n zakje en valt het me toch weer tegen.
De Aldi heeft de goede.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 22:03 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je had twee fondantvarianten daarin. Eentje was wat gruizig suikerspul, de andere was een wat stevigere soort die veel lekkerder was. Volgens mij was het nooit echt duidelijk welke variant het was bij aankoop. Maar misschien heb ik iets gemist.
Ah, is dat het?quote:Op donderdag 20 augustus 2026 22:03 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je had twee fondantvarianten daarin. Eentje was wat gruizig suikerspul, de andere was een wat stevigere soort die veel lekkerder was. Volgens mij was het nooit echt duidelijk welke variant het was bij aankoop. Maar misschien heb ik iets gemist.
Indiaas, uit ander land dan Indisch/Indonesisch eten. Duitse curry is weer van een ander continentquote:Op donderdag 20 augustus 2026 20:24 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als je hier in Nederland friet met curry bestelt krijg je die rode gekruide saus. Daar dus een soort Indische "curry fantasie". Opgewarmde drek.
quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:14 schreef Näsenbar het volgende:
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |