Jamin zeker.quote:
Probeer het maar eens een keertje.quote:Op zondag 2 augustus 2026 22:11 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hoezo? Nooit gebruikt maar dat is toch gewoon een pakje (slag) room.
Goedkoop hoeft niet vies te zijn.quote:Op zondag 2 augustus 2026 22:16 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Nee, het was absoluut geen (slag)room. Het was een soort creme en het was kneiterzoet. Het zal wel een aardig stukje goedkoper zijn geweest dan slagroom. Gezin met 5 kinderen en mijn vader was gewoon fabrieksarbeider dus het moest allemaal wel een beetje goeiekoop.
Ik ga het zeker eens proberen.quote:Op zondag 2 augustus 2026 22:24 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Probeer het maar eens een keertje.
Het smaakt alsof het in 1943 is bedacht.
Die plaatjes erbij was het verassingseffect, maar de kauwgum was niets bijzonders. Eventjes zoet en daarna een stuk rubber.quote:Op zondag 2 augustus 2026 22:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die donald kauwgum wist ik het bestaan niet vanaf.
Waarom wordt dat niet meer gemaakt? Zoiets is toch een gat in de markt.
Is dat zo'n soort creme die je ook op die als koeken verpakte soort van oranjekoeken vindt?quote:Op zondag 2 augustus 2026 22:16 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Nee, het was absoluut geen (slag)room. Het was een soort creme en het was kneiterzoet. Het zal wel een aardig stukje goedkoper zijn geweest dan slagroom. Gezin met 5 kinderen en mijn vader was gewoon fabrieksarbeider dus het moest allemaal wel een beetje goeiekoop.
quote:Op maandag 3 augustus 2026 00:03 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Die plaatjes erbij was het verassingseffect, maar de kauwgum was niets bijzonders. Eventjes zoet en daarna een stuk rubber.
Je had toen ook van die langwerpige stukken kauwgum in een groene wikkel met een pijl erop volgens mij. Bleven iets langer de smaak behouden, maar bijna van hetzelfde laken een pak.
Verbaast me weinig dat je ze niet meer echt ziet.
Ja, dat komt beter in de buurt dan slagroom in ieder geval.quote:Op maandag 3 augustus 2026 00:08 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Is dat zo'n soort creme die je ook op die als koeken verpakte soort van oranjekoeken vindt?
Het is namelijk niet dat ik van plan ben Klop te gaan maken.
Deze waren wel wreed lekker hoor.quote:
Ik kan me alleen de double mint nog herinnerenquote:
quote:Op maandag 3 augustus 2026 00:03 schreef Beathoven het volgende:
Je had toen ook van die langwerpige stukken kauwgum in een groene wikkel met een pijl erop volgens mij.
In aangepast formaat denk ik, bij de Plusquote:Op maandag 3 augustus 2026 20:14 schreef nelaeryn het volgende:
[ afbeelding ]
Bestaan deze dingen eigenlijk nog?
Je kon in de kerk vroeger ook precies ruiken wie er aan de fruitella zaten. Men, wat roken die dingen sterk.quote:Op maandag 3 augustus 2026 20:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Fruitella, de enige rol die niet kan rollen van de smaak
[ afbeelding ]
Rijke stinkers zijn echter wat anders, maar ook in de kerk/quote:Op maandag 3 augustus 2026 21:04 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Je kon in de kerk vroeger ook precies ruiken wie er aan de fruitella zaten. Men, wat roken die dingen sterk.
quote:
blast from the pastquote:Op zondag 2 augustus 2026 16:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zwitserse strooikaas
[ afbeelding ]
Wat voor kerk mag dat dan wel zijn? Echte gereformeerden blijven absoluut trouw aan:quote:Op maandag 3 augustus 2026 21:04 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Je kon in de kerk vroeger ook precies ruiken wie er aan de fruitella zaten. Men, wat roken die dingen sterk.
Ooit een keer gekocht, maar dan heb ik toch veel liever Worcester sauce. HP deed me een beetje denken aan bbq-sauzen uit de VS.quote:Op maandag 3 augustus 2026 22:57 schreef Beathoven het volgende:
Nog een soort van historisch niche product. Althans, hier in Nederland dan. Als er al een paar flesjes in de supermarkt te vinden zijn is het veel.
HP sauce
Een 'brown sauce', gecreeerd in de late 19e eeuw, vernoemd naar het house of parliament.
HP Sauce has a tomato base, blended with malt vinegar and spirit vinegar, sugars (molasses, glucose-fructose syrup, sugar), dates, cornflour, rye flour, salt, spices, and tamarind.[5] It is used as a condiment with hot and cold savoury food, and as an ingredient in soups and stews.
[ [url=Https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.saucer.fr%2Fwp-content%2Fuploads%2F2026%2F03%2Fhp-sauce-maison.jpg&f=1&nofb=1&ipt=41cd4451669ffd040000d5beed27e866246742379868a40e1ab8ba0219bd5ec8]afbeelding[/url] ]
Jaren geleden eens een flesje gekocht en over langere tijd op kunnen krijgen. Maar als 'oubolligheid' een smaak zou hebben, dan is HP saus misschien wel een kandidaat. De smaak van de klassieke Engelse keuken in een notendop.
Maar ok, wel meteen een spotgoedkope "culinaire" reis naar Engeland.
die ken ik dan weer nietquote:Op maandag 3 augustus 2026 21:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze had mijn Oma altijd
De Fruittella-eters waren sterk in de minderheid maar daardoor viel het des temeer op. King rulede.quote:Op maandag 3 augustus 2026 23:13 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Wat voor kerk mag dat dan wel zijn? Echte gereformeerden blijven absoluut trouw aan:
[ afbeelding ]
Ik heb nog steeds rollen daarvoor in voorraad. Alleen staat er nu "Original" bij, dat maakt zo'n rol minder waard, dat wel.
Nou, de echte Gereformeerde kerk was niet de Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt. De echte Gereformeerde kerk zit nu bij PKN, en de vrijgemaakten zijn gefuseerd met een andere kerk, maar die zijn nog net zo streng als eerst.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 08:04 schreef SimonB. het volgende:
[..]
De Fruittella-eters waren sterk in de minderheid maar daardoor viel het des temeer op. King rulede.
Overigens was het een (toen nog)) echt Gereformeerde kerk, de Gereformeerde Kerk (Vrijgemaakt) Bestaat inmiddels niet meer.
Tja, het eerste is natuurlijk maar net aan wie je het vraagt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 09:21 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Nou, de echte Gereformeerde kerk was niet de Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt. De echte Gereformeerde kerk zit nu bij PKN, en de vrijgemaakten zijn gefuseerd met een andere kerk, maar die zijn nog net zo streng als eerst.
Tegenwoordig alleen rood, de andere soorten zijn siroop.quote:Op zondag 2 augustus 2026 16:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Grenadine in rood en groen
[ afbeelding ]
En Pia Douwes is jarig.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:28 schreef Ole het volgende:
[ afbeelding ]
Choba. Ik probeer nog
https://share.google/vxyqklQgktSaRZsKb
Oh, dat moet ik weer eens halen. Jeugdsentimentquote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:28 schreef Ole het volgende:
[ afbeelding ]
Choba. Ik probeer nog
https://share.google/vxyqklQgktSaRZsKb
Het smaakt echt niet meer hetzelfde, goedkopere ingrediënten doen wonderen.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Oh, dat moet ik weer eens halen. Jeugdsentiment
Klopt. Nu ben ik van synodaal gereformeerde huize, de strenge hoek. Dat is totaal veranderd bij de PKN. Dat hele strenge is weg rond ideeën van God, straf en hel. Je kunt er ook vrij over praten als je denkt dat Jezus nooit heeft bestaan. Hoef je bij de vrijgemaakten niet te te proberen, heb ik gemerkt. Maar goed, De PKN is gelukkig veel linkser geworden en de Vrijgemaakte politici (CU) zijn ook best wel links en zullen niet zo snel met de enge ideeën van de SGP gaan dwepen die bij de Synodalen 50 jaar geleden nog doodnormaal waren. Gelukkig was inenting toen geen onderwerp, wel iets doen op zondag.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 09:29 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Tja, het eerste is natuurlijk maar net aan wie je het vraagt.![]()
En wat het dikgedrukte betreft: Ik weet niet welke periodes je met elkaar vergelijkt maar op het laatst was een bandje in de kerk heel normaal (als begeleiding) en de vrouw in het ambt ook. Dat was pak 'em beet veertig jaar geleden echt ondenkbaar.
Ik vond het vroeger (40-50 jaar geleden) al vrij teleurstellend. Had niet de smaak van chocola in ieder geval.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:59 schreef Managarm het volgende:
[..]
Het smaakt echt niet meer hetzelfde, goedkopere ingrediënten doen wonderen.
Waar word jij zoal ziek van?quote:Op woensdag 5 augustus 2026 12:42 schreef TAmaru het volgende:
Goh alleen maar ziekmakende troep in dit topic
Ha, wij zijn van de Saroma-generatie, dat vonden we al lekker..Choba was top..hahaha. Wij hadden ook weinig vergelijkingsmateriaal in die tijd, Choba werd af en toe gekocht, met drie opgroeiende jongens was er weinig geld over.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 12:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vond het vroeger (40-50 jaar geleden) al vrij teleurstellend. Had niet de smaak van chocola in ieder geval.
De hagelslag was bij ons ‘cacao-fantasie’, uit een zakje.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 13:09 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ha, wij zijn van de Saroma-generatie, dat vonden we al lekker..Choba was top..hahaha. Wij hadden ook weinig vergelijkingsmateriaal in die tijd, Choba werd af en toe gekocht, met drie opgroeiende jongens was er weinig geld over.
Oh ja, die was wit uitgeslagen voor je het openmaakte.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 13:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De hagelslag was bij ons ‘cacao-fantasie’, uit een zakje.
quote:Op woensdag 5 augustus 2026 13:13 schreef Managarm het volgende:
[..]
Oh ja, die was wit uitgeslagen voor je het openmaakte.
Mijn vader kocht zakken met cocosrasp en mengde dat door de hagelslag.
Twee schepjes.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 13:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]![]()
Bij ons ging om te besparen de hagelslag in een bakje met een theelepeltje.
Deze verkopen ze eigenlijk alleen nog in zakjesvorm, niet meer in blokjes. Ik mag deze graag in de winter drinken met (rijste)melk.quote:
Saroma bestaat ook nog steedsquote:Op woensdag 5 augustus 2026 13:09 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ha, wij zijn van de Saroma-generatie, dat vonden we al lekker..Choba was top..hahaha. Wij hadden ook weinig vergelijkingsmateriaal in die tijd, Choba werd af en toe gekocht, met drie opgroeiende jongens was er weinig geld over.
Mijn vriendin is in Nederland, ik zal vragen of ze het mee kan nemen, maar ja, meer suiker, dat is in bijna alles.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 13:29 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Saroma bestaat ook nog steedsheb wel het idee dat er meer suiker in zit tegenwoordig.
Hoorde daar niet zo'n ranzig blik Spam doorheen?quote:Op woensdag 5 augustus 2026 13:44 schreef Ole het volgende:
Nasi maken met een zakje kruiden/groentemix. Geen verse groente verder maar wel augurk en gekookte ham.
Op zijn Hollandsch.
Of afvalvlees dat als nasivlees werd verkocht![]()
Dat kon ook. Maar dat ging ook nog wel door de macaroni! Met kaas en ketchupquote:Op woensdag 5 augustus 2026 13:48 schreef Managarm het volgende:
[..]
Hoorde daar niet zo'n ranzig blik Spam doorheen?.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |