Ik kende Buisman wel als een wat ouder merk, maar eigenlijk alleen van hun wat modernere instant cappucino als product. Hetgene wat eigenlijk het merk zelf werd als product, die koffieversterker is al best ver over zn hoogtepunt heen tot het fossiel wordt.quote:
Ja, lijkt me ook dat het nu niet meer nodig is. Tenzij automatenkoffie op het werk mss.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:35 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik kende Buisman wel als een wat ouder merk, maar eigenlijk alleen van hun wat modernere instant cappucino als product. Hetgene wat eigenlijk het merk zelf werd als product, die koffieversterker is al best ver over zn hoogtepunt heen tot het fossiel wordt.
Wil het eigenlijk nog weleens proberen, gewoon om te weten of het echt wat toevoegd. Dan natuurlijk niet in een goede espresso, maar bijvoorbeeld bij instantkoffie of een mildere senseo. Heeft het zin? geen idee![]()
Vroeger zal het wel in de beschreven minder verzadigde koffie zijn gemikt die men een middag op de kachel liet doorpruttelen.
Het is van Geska (lees ik net) en men pint er het jaartal 1463 op. Kom niet echt een goed artikel tegen buiten wat commerciele websites. Maar dit is blijkbaar hetzelfde product.quote:Op zondag 2 augustus 2026 16:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zwitserse strooikaas
[ afbeelding ]
Bestaan ze nog, die losse kauwgompjes?quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Kauwgom
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgens mij kan je allemaal nog kopen, sowieso onlinequote:Op zondag 2 augustus 2026 19:34 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Bestaan ze nog, die losse kauwgompjes?
Mijn moeder kocht dat wel eens. Dat spul stonk echt een uur in de wind. Heel het keukenkastje meurde ernaar. Rook naar zweetpoten en tenenkaasquote:Op zondag 2 augustus 2026 16:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zwitserse strooikaas
[ afbeelding ]
Wij waren er gek op. Wit broodje met roomboter en dik Geska Glarus. Penetrante lucht inderdaad. Maar de smaak: zeer umami als bestond dat toen nog niet. Het had zo'n rond dekseltje niet voor niks. Daardoor rook je het niet echt in het keukenkastje. Het had de reputatie zeer gezond te zijn maar dat lijkt me in retrospectief onzin.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:07 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Mijn moeder kocht dat wel eens. Dat spul stonk echt een uur in de wind. Heel het keukenkastje meurde ernaar. Rook naar zweetpoten en tenenkaas
Mijn moeder gooide dat papieren sealtje altijd weg, dus het hele keukenkastje stonk...quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:11 schreef Bart2002 het volgende:
Wij waren er gek op. Wit broodje met roomboter en dik Geska Glarus. Penetrante lucht inderdaad. Maar de smaak: zeer umami als bestond dat toen nog niet. Het had zo'n rond dekseltje niet voor niks. Daardoor rook je het niet echt in het keukenkastje. Het had de reputatie zeer gezond te zijn maar dat lijkt me in retrospectief onzin.
De smaaknaam umami hadden ze nog niet daarvoor uitgevonden.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:21 schreef nelaeryn het volgende:
Maar, hoe bedoel je umami als dat bestond nog niet? Nooit van ansjovis gehoord? Parmezaan? Pecorino? Sojasaus? Etc. Dat bestond toen ook allemaal al
Zoals de Golfer al zegt: de dingen waren er wel en de smaak ook maar we wisten nog niet dat dat "umami" was. De vijfde smaak. Pittig of hartig is eigenlijk hetzelfde maar umami benadert het beter.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:21 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Mijn moeder gooide dat papieren sealtje altijd weg, dus het hele keukenkastje stonk...
Maar, hoe bedoel je umami als dat bestond nog niet? Nooit van ansjovis gehoord? Parmezaan? Pecorino? Sojasaus? Etc. Dat bestond toen ook allemaal al
Wat een meuk. Arremoei in een pakje.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:14 schreef Näsenbar het volgende:
Toen ik vroeger in een supermarkt werkte verbaasde ik me altijd om de oubollige verpakking van dit product, nu bijna 20 jaar later is er gewoon nog niks veranderd![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:24 schreef golfer het volgende:
De smaaknaam umami hadden ze nog niet daarvoor uitgevonden.
quote:Umami werd in 1908 ontdekt door professor Kikunae Ikeda, een scheikundige aan de Keizerlijke Universiteit van Tokio. Hij merkte een bijzondere hartige smaak op in bepaalde voedingsmiddelen, zoals dashi, asperges, kaas, tomaten en vlees, die niet zoet, zuur, zout of bitter waren. Nadat hij had vastgesteld dat de Japanse dashi de meest uitgesproken hartige smaak had, richtte hij zich op kombu - het zeewier dat wordt gebruikt om dashi te maken.
https://www.kikkoman.nl/o(...)ontdekking-van-umami
Beetje in de sfeer van Honig "mix" voor 1 miloen gerechten en Nutroma van vroeger. Spotgoedkope inhoud en zout verkopen voor een stukje meer. Bourbon was ook zeer populair.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wat een meuk. Arremoei in een pakje.
Ja in Japan bijdehand.quote:
Dus: in de jaren 70 en 80 van de vorige eeuw proefden we wel iets bijzonders maar de juiste term daarvoor bestond nog niet. Dat was de strekking.quote:Sinds het begin van de 21e eeuw, nadat wetenschappers in 2000 speciale smaakreceptoren op de menselijke tong ontdekten en de term rond 2002 officieel als vijfde basissmaak werd erkend.
Voor de pasta is het wel een praktische verpakking ook. Het zit ook wel erg dicht tegen een Italiaanse variant poederkaas aan. Zelfde zweetsokkenstank ook.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik ken het uit de jaren 70, moeder van een vriendje op de lagere school serveerde dat bij de elleboogjes macaroni
Ze verkopen het tegenwoordig in een doosje met zo'n enkel suikerzakjesformaat.quote:
Knorr Wereldgerechten, precies dezelfde formule.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:31 schreef Bart2002 het volgende:
Beetje in de sfeer van Honig "mix" voor 1 miloen gerechten en Nutroma van vroeger. Spotgoedkope inhoud en zout verkopen voor een stukje meer. Bourbon was ook zeer populair.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |